Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 18:12
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-09-2004 @ 17:37 :
Het feit dat er een verklaring is voor de symptomen van liefde en de drang tot seks verandert niets.
hier ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2004, 18:45
Verwijderd
Seks vind ik best overrated, ja.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:56
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Hoeveel keer heb je al seks gehad? Misschien nog nooit echt goede; zoek je eens een sekswellustig meisje (geloof me, die zijn wel te vinden hoor) die er wat van kan; ik denk dat je wel van mening verandert.

serieus: Ik geloof in liefde. Ik geloof ook dat het moeilijk te "vinden" (eigenlijk bedoel ik meer ervaren, want liefde komt na een tijdje, het groeit, ontwikkelt zich) is. Veel mensen scheidden, hmm dat is (naar mijn gedacht) geen liefde, en ook geen liefde geweest.
Liefde is een paar die heel hun leven bijeen blijven, en triest en leeg achterblijven als de één heengaat (dat is dan het negatieve eraan, maar trouw, steun, vriendschap, hulp,... staan daar wel tegenover)
Dat denk ik tenminste he, het is mijn ideaal beeld, en ik geloof erin.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 11-09-2004 @ 19:56 :
Hoeveel keer heb je al seks gehad? Misschien nog nooit echt goede; zoek je eens een sekswellustig meisje (geloof me, die zijn wel te vinden hoor) die er wat van kan; ik denk dat je wel van mening verandert.

(...)
Dan nog is het puur lichamelijk. De handeling zelf is niet zo enorm boeiend in die zin, dat het weinig impact heeft op de langere termijn - tenminste zo ervaar ik het. Als je de ochtend na goede seks afscheid neemt is echt niet ineens je hele dag daarna goed, tenminste voor mij niet. Maar ik zal de laatste zijn die beweert dat iedereen hetzelfde moet denken en voelen als ik - dat soort projectie van je eigen ideeën op anderen is uitermate kortzichtig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:19
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-09-2004 @ 16:40 :
Ik begrijp om te beginnen je post al niet. Ik snap allereerst het verschil tussen sex en seks niet, ten tweede het verschil tussen liefde en 'liefde' niet en wat liefde met 'dingen die mensen doen om sex te krijgen' te maken heeft al helemaal niet.

En buitenaardse wezens? Die van Mars bedoel je?
Sex is seks wat men in het buddhisme 'sexual misconduct' noemt. Seks gemotiveerd door lust, door seksuele drang.

Liefde is gewoon liefde. En 'liefde' een excuus dat men gebruikt om seks te hebben.

Dus alle mannen en vrouwen die bij elkaar zijn omdat er sprake is van seksuele aantrekking houden eigenlijk niet van elkaar. En ze hebben sex. Het zijn al die relaties die kapot gaan als een van de twee besluit nooit seks te hebben.

En dat verhaal over buitenaarde wezens, ik probeer gewoon aan te geven dat voor een niet-mens, iemand die de menselijke manier vaan denken niet kent, het bizar zal lijken.

Dat je het niet snapt zegt niet zoveel, dat is namelijk heel normaal.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 19:58 :
Dan nog is het puur lichamelijk. De handeling zelf is niet zo enorm boeiend in die zin, dat het weinig impact heeft op de langere termijn - tenminste zo ervaar ik het. Als je de ochtend na goede seks afscheid neemt is echt niet ineens je hele dag daarna goed, tenminste voor mij niet. Maar ik zal de laatste zijn die beweert dat iedereen hetzelfde moet denken en voelen als ik - dat soort projectie van je eigen ideeën op anderen is uitermate kortzichtig.
Whoh... ik dacht dat iedereen dan die dag daarna erg happy was . Ik weet niet of je het hier hebt over seks met je vriendin, of seks met 'zomaar'een meisje (one-nightstand). Ik heb het dan wel over seks met mijn vriendje, mss dat daar dan wel snel echt gevoel bij komt kijken ofzo. Daarnaast meisjes schijnen vrolijk te worden van sperma... mss dat het daarom de dag daarna nog impact op me heeft *lekker ordinair*
Als je echt goede seks gehad hebt, is het dan niet zo dat je je daar later nog eens erg blij over voelt, als je eraan terug denkt?
Ik zal dan wel erg 'makkelijk' zijn, of snel tevreden en blij ofzo. Ik weet nog wel dat toen ik nog geen vriendje had en wel eens 'zomaar' zoende, ookal mijn hele dag daarna goed was .
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:27
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 20:20 :
Whoh... ik dacht dat iedereen dan die dag daarna erg happy was
Dat is omdat je eerst zelf bedenkt dat je niet vrolijk mag zijn als je geen sex hebt.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:48
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ik deel je mening.
Het doet er gene fuck toe of hij verliefd geweest is of niet, deze die hem tegenspreken zijn gewoon onder de indruk van de zogenaamde endorfines die een gevoel van veiligheid, rust, ...gewoon het gevoel dat zo zalig is dat je geen zin hebt om er tegen te vechten, verslaving dus, vandaar de teleurgesteldheid als de persoon in kwestie niet bij je is.

Het is immers geen toeval dat een heterosexueel persoon enkel mensen van het tegenovergestelde geslacht 'ECHT' graag gaat zien, en hem/haar gaat beschouwen als de ware. Als verliefdheid niet enkel seksueel geaard was zou men gewoon een vaste relatie hebben met een beste vriend of vriendin, ongeacht het geslacht. 'Liefde' als in verliefdheid en sex is puur gebaseerd op het geslacht en geaardheid.

Volmaakte verliefdheid voelt echt onmenselijk zalig, maar de TS heeft gewoon gelijk. Het is gewoon chemisch...maar ach, waarschijnlijk is alles gewoon chemisch, gevoelens, hoe je reageert op sitaties, het menselijk lichaan en brein...tja

Als ik de zogenaamde ware op tijd tegenkom ga ik er proberen niet bij stil te staan anders verneukt het gewoon de zaligheid van het gevoel dat liefde heet...We zijn gemaakt om verliefd te worden, waarom er tegen vechten, vechten tegen iets wat inhoudloos is maakt sowieso niets uit, je maakt er jezelf enkel ongelukkig mee en zal het zo gevoel van liefde nooit ervaren zoals het hoort.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt he, de mensen die geen zin meer hebben om erover na te denken (de gelukzakken) verstaan onder verliefdheid het geheel van sexualiteit, vertrouwen, vriendschap, de band op zich terwijl de TS enkel doelt op datgene wat er voor zorgt dat het gevoel van veiligheid, vertrouwen en lust creëert. Deels althans, de veiligheid en het vertrouwen worden gecreëert door een combinatie van het sexuele, maar ook in de mate waarin je elkaar weet aan te voelen, zoals je hebt in een gewone vriendschap waar sexualiteit absoluut niet ter zake doet. In een gewone vriendschap tussen een heterosexuele jongen en meisje is er dus in bepaalde mate sexuele spanning....Dat voel je gewoon, tenzij ze zo lelijk is dat je niet ziet of het een jongen of meisje is

edit: nog een edit, al is het GEHEEL van verliefdheid veel diepgaander bij mensen dan bij dieren. Er komt immers veel meer bij kijken. Het sexuele op zich, de basis, is jammergenoeg, evenwaardig aan dat van hogere dieren denk ik.

Trouwens, mijn zinsbouw is over het algemeen ruk, schenk daar liever geen aandacht aan.

Citaat:
dat soort projectie van je eigen ideeën op anderen is uitermate kortzichtig.
Inderdaad, dit is slechts een visie van me waar ik zo mijn twijfels bij heb...Iedereen is dus vrij om me tegen te spreken
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 20:21
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Droyd schreef op 11-09-2004 @ 20:48 :
Als verliefdheid niet enkel seksueel geaard was zou men gewoon een vaste relatie hebben met een beste vriend of vriendin, ongeacht het geslacht. 'Liefde' als in verliefdheid en sex is puur gebaseerd op het geslacht en geaardheid.
Ik gaf laatst in een filosofische forum een voorbeeld over twee hetro mannen die samenwonen (als homo's, zou je kunnen zeggen) omdat ze van elkaar houden en samen goede levenspartners zijn.

Kon men ook niet echt plaatsen. Levenspartners waren mensen die seks hadden en niet mensen die van elkaar houden, ten minste, dat vonden enkele mensen.

Het valt me op dat het voor veel mensen erg moeilijk is dit in te zien.

Verder ben ik het ook helemaal eens met Droyd. Had eigenlijk niet gedacht ooit nog eens iemand tegen te komen die onafhankelijk tot dezelfde conclusie gekomen is.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 20:24
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MarsVolta schreef op 11-09-2004 @ 15:12 :
ik geloof niet in god.
ik vind wel dat je niet alles zo kunt verklaren.
er is toch meer dan dat?
?? als de mensen zijn ontstaan door evolutie en er geen god is betekent dat dat alle eigenschappen die mensen hebben een evolutionair nut dienen of een toevallig bijproduct zijn van evolutie. liefde dus ook. dat het niet zo voelt klopt, maar dat het niet zo voelt is net zogoed een gevolg van de evolutie.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 20:27
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 11-09-2004 @ 21:21 :
Verder ben ik het ook helemaal eens met Droyd. Had eigenlijk niet gedacht ooit nog eens iemand tegen te komen die onafhankelijk tot dezelfde conclusie gekomen is.
Mooi, al is de gedachte op zich vrij triest en had ik het zelf anders gewild...Of anders gezegd, ik had liever het besef om tot deze conclusie te komen gemankeerd.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 20:37
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Droyd schreef op 11-09-2004 @ 21:27 :
Mooi, al is de gedachte op zich vrij triest en had ik het zelf anders gewild...Of anders gezegd, ik had liever het besef om tot deze conclusie te komen gemankeerd.
nah net alsof t zo'n briljante gedachte is

trouwens, wat maakt het uit wat de waarheid is?? als het toch voelt alsof het iets uberbijzonderspeciaals is dan is dat toch voldoende; je hoeft jezelf toch niet constant voor te houden dat het alleen maar voor voortplanting is...lekker boeiend waar het voor is zolang je het zo niet ervaart
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-09-2004 @ 17:16 :
je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat
Dus weet je helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 21:26
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Het feit dat er een verklaring is voor de symptomen van liefde en de drang tot seks verandert niets
Amen.
Waarom kunnen mensen niet snappen dat 'verklaarbaar' niet hetzelfde is als 'waardeloos'?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 20:20 :
Whoh... ik dacht dat iedereen dan die dag daarna erg happy was . Ik weet niet of je het hier hebt over seks met je vriendin, of seks met 'zomaar'een meisje (one-nightstand). Ik heb het dan wel over seks met mijn vriendje, mss dat daar dan wel snel echt gevoel bij komt kijken ofzo.
Ja, maar dan is het dat gevoel dat de indruk nalaat en dat onlosmakelijk verbonden is met de indruk van de seks en de gedachte aan de liefde die je voelt voor je vriendje.

Citaat:
Daarnaast meisjes schijnen vrolijk te worden van sperma... mss dat het daarom de dag daarna nog impact op me heeft *lekker ordinair*
Dat is nonsens, net zulke nonsens als het fabeltje dat vrouwen die sperma doorslikken minder kans hebben op een miskraam omdat het lichaam dan 'alvast kan wennen' aan het genetisch materiaal van de verwekker. Pure wetenschappelijke lulkoek.

Citaat:
Als je echt goede seks gehad hebt, is het dan niet zo dat je je daar later nog eens erg blij over voelt, als je eraan terug denkt?
Uh...nee. Misschien ben ik wat kort van memorie, maar er komen in mijn leven zoveel indrukken op me af dat ik echt niet alles onthoud waar ik destijds plezier aan heb beleefd. Natuurlijk herinner ik me bepaalde hele verliefde buien nog wel, maar dat komt omdat de emotionele impact daarvan groot is en dat heeft dus niet zozeer te maken met de lichamelijke handeling van seks.

Citaat:
Ik zal dan wel erg 'makkelijk' zijn, of snel tevreden en blij ofzo. Ik weet nog wel dat toen ik nog geen vriendje had en wel eens 'zomaar' zoende, ookal mijn hele dag daarna goed was .
Ja, dat was bij mij dus ook al niet zo. Ik heb geen ADHD maar ik heb wel snel het gevoel 'dit heb ik al wel weer gezien'. Dat geldt voor alles, bijvoorbeeld ook voor mijn studie. De stof die ik daar krijg aangeboden heb ik snel onder de knie, dan doorgrond ik het en dan wil ik weer iets anders. De indrukken die op me afkomen en de ervaringen die ik beleef neem ik heel snel in me op en daarna moet ik gewoon weer verder, zo ben ik nu eenmaal. Mensen verschillen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 22:30
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-09-2004 @ 21:37 :
nah net alsof t zo'n briljante gedachte is

trouwens, wat maakt het uit wat de waarheid is?? als het toch voelt alsof het iets uberbijzonderspeciaals is dan is dat toch voldoende; je hoeft jezelf toch niet constant voor te houden dat het alleen maar voor voortplanting is...lekker boeiend waar het voor is zolang je het zo niet ervaart
hoezo briljant, het is klote.

Verder heb je gelijk, al blijft het me steeds achtervolgen. Maar wat je zegt houdt idd wel steek, als men toch geen verschil kan maken tussen wat echt is, en iets wat er heel goed op lijkt maakt het niets uit nee.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 23:23 :
Dat is nonsens, net zulke nonsens als het fabeltje dat vrouwen die sperma doorslikken minder kans hebben op een miskraam omdat het lichaam dan 'alvast kan wennen' aan het genetisch materiaal van de verwekker. Pure wetenschappelijke lulkoek.
He laat mij nou lekker geloven dat je daar gelukkig van wordt .
Daarnaast: Sperma gezond
In het VU in Amsterdam is men tot de conclusie gekomen dat het doorslikken van sperma gezond is voor vrouwen die zwanger willen worden. Het zou de kans op zwangerschapsvergiftiging aanzienlijk verminderen. In sperma zitten namelijk moleculen die voor hoge bloeddruk, en in een enkel geval zelfs voor afstoting van de vrucht kunnen zorgen. Door het sperma vóór de zwangerschap door te slikken, herkent het lichaam op het moment van bevruchting de moleculen en zal de reactie hierop minder hevig zijn.
(klik).
Maar ja boeien, daar gaat het nu helemaal niet om.


Citaat:

Ja, dat was bij mij dus ook al niet zo. Ik heb geen ADHD maar ik heb wel snel het gevoel 'dit heb ik al wel weer gezien'. Dat geldt voor alles, bijvoorbeeld ook voor mijn studie. De stof die ik daar krijg aangeboden heb ik snel onder de knie, dan doorgrond ik het en dan wil ik weer iets anders. De indrukken die op me afkomen en de ervaringen die ik beleef neem ik heel snel in me op en daarna moet ik gewoon weer verder, zo ben ik nu eenmaal. Mensen verschillen.
Zoals mijn vader al altijd zei, het is helemaal niet altijd fijn om zo slim te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 22:43
Verwijderd
Ergens anders is het weer ontkracht, maar (heel slap, ik weet het) ik heb nu geen zin om dat op te zoeken. Op het onderzoek is overigens het nodige commentaar gekomen.

Verder is het inderdaad niet altijd leuk om slim te zijn, maar ik heb er geen problemen mee. Dat ik stel dat seks zwaar overrated is wil niet zeggen dat ik er geen plezier aan beleef, in tegendeel. Ik vind het leuk en lekker, het heeft voor mij alleen een plaats, net als andere dingen. Ik ben niet zo'n stakker die gaat mekkeren dat hij al 'zolang droog staat' wanneer hij drie weken geen seks heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 22:44
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 11-09-2004 @ 22:26 :
Amen.
Waarom kunnen mensen niet snappen dat 'verklaarbaar' niet hetzelfde is als 'waardeloos'?
Hangt er van af wat je onder waardeloos verstaat he.
Wat heeft volgens jou dan wel een waarde, enkel het onverklaarbare?

Of het verklaren van dingen nut heeft, of wat nut of waarde precies is, dat bepaald ieder voor zich.

Of laat maar zitten, straks wordt dit hele ding verplaatst naar filosofie en levensbeschouwing...
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 00:08
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Droyd schreef op 11-09-2004 @ 23:44 :
Hangt er van af wat je onder waardeloos verstaat he.
Wat heeft volgens jou dan wel een waarde, enkel het onverklaarbare?

Of het verklaren van dingen nut heeft, of wat nut of waarde precies is, dat bepaald ieder voor zich.

Of laat maar zitten, straks wordt dit hele ding verplaatst naar filosofie en levensbeschouwing...
Hij bedoelt dat ook als je exact weet hoe verliefd worden werkt je er nog steeds van kan genieten. Het is niet zo dat het leuke gevoel weggaat simpelweg omdat je weet waar het door wordt veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 00:41
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Droyd schreef op 11-09-2004 @ 23:30 :
hoezo briljant, het is klote.

Verder heb je gelijk, al blijft het me steeds achtervolgen. Maar wat je zegt houdt idd wel steek, als men toch geen verschil kan maken tussen wat echt is, en iets wat er heel goed op lijkt maakt het niets uit nee.
nah zoals al gezegd, als t verklaarbaar is en dus rationeel is t daarom nog niet minder leuk. het leven stelt nix voor, dat is nou eenmaal zo. big deal, kan je nog wel lol maken en helemaal opgaan in n verliefdheid, hoe dom en naief ook
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 07:00
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
ik weet nog wel toen ik tiener was, ik vond het allemaal wel geinig. Verliefd zijn enzo, het betekende gewoon niet veel. Maar toen werd ik opeens verliefd op een meisje en voelde dat heel intens. Daar heb ik dan ook 3 jaar mijn leven mee gedeeld. En heb geen moment spijt gehad van de relatie of gedacht....verliefdzijn is niet geweldig. Je kan niet zeggen dat verliefdzijn slecht is of goed...het is een emotie en dat kan voor mensen andere dingen betekenen, als ik verlielfd ben, dan ben ik vrolijk en voelt het alsof ik de wereld aankan met 1 hand. En sex, het sex hebben met iemand waar je helemaal gek van bent is gewoon fantastisch, je deelt het meest intieme gedeelte van je lichaam. Ik vind sex een teken van liefde en lust. Maar zonder liefde zou ik nooit sex hebben. Waarschijnlijk ben je nog nooit zo enorm van je sokkel geblazen door een vrouw waardoor het lijkt alsof het allemaal niet zoveel voorstelt.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:02
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-09-2004 @ 15:38 :
Omdat echte verliefdheid seks, orgasmes en een relatie veel leuker maken waardoor hij misschien niet meer denkt dat het overschat wordt.
BEn wel eens een keer 6 maanden helemaal hotel de botel geweest
echt de hele tijd aan dioe gene denken,
lPrachtig geveol
maar dat komt door de endorfine

+ bij iemand passen ok
relatie gaat wel

maar verliefd zijn geeft ene leuk gevoel
maa rhet is gewoon zwaar irritant omdat je niet meer normaal kunt functioneren

ik bedoel als je een roes en blijdschap gevoel zo mooi vind en het kan hebben dat je niet functioneer
kun je net zo goed een joint pakken ofzo

en als je verliefd bent ben je gewoon onder oinvloed van e en drug die je eigen lichaam maakt

en ja ik ben dus strontverliefd geweest maar achteraf gezien is dat klote want je leert slechter op school let je minder op
en je bent constant afgeleid
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:23
Grim Heerschap
Avatar van Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 12-09-2004 @ 16:02 :
BEn wel eens een keer 6 maanden helemaal hotel de botel geweest
echt de hele tijd aan dioe gene denken,
lPrachtig geveol
maar dat komt door de endorfine

+ bij iemand passen ok
relatie gaat wel

maar verliefd zijn geeft ene leuk gevoel
maa rhet is gewoon zwaar irritant omdat je niet meer normaal kunt functioneren

ik bedoel als je een roes en blijdschap gevoel zo mooi vind en het kan hebben dat je niet functioneer
kun je net zo goed een joint pakken ofzo

en als je verliefd bent ben je gewoon onder oinvloed van e en drug die je eigen lichaam maakt

en ja ik ben dus strontverliefd geweest maar achteraf gezien is dat klote want je leert slechter op school let je minder op
en je bent constant afgeleid
Verliefdheid komt idd door endorfine, een relatie is gewoon gekloot, inderdaad, stelletjes komen soms in mijn nuchtere ogen over als complete retards. maar zodra je zelf weer eens verliefd bent, interreseert je dat geen ene sodemieter meer. Als jij een leuk meisje ziet en dat klikt, ga je toch niet tegen haar zeggen van "Ja, allemaal leuk en aardig, maar tis allemaal endorfine hoor, ga maar weg, tis een grote brainwasherij."
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:26
Verwijderd
Het wordt idd zwaar overdreven allemaal.
Verder is het een verspilling van energie.
En is het iets wat een product is van onze hormonen.

Maar dit betekend niet dat het op dat moment niet geweldig is.
Ik ken trouwens weinig mensen die liefde enkel en alleen zien als iets wat nu eenmaal bij de natuur hoort.
Gewoon niet teveel over denken, en mooi op zijn beloop laten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:41
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
map schreef op 12-09-2004 @ 16:26 :
Het wordt idd zwaar overdreven allemaal.
Verder is het een verspilling van energie.
En is het iets wat een product is van onze hormonen.

Maar dit betekend niet dat het op dat moment niet geweldig is.
Ik ken trouwens weinig mensen die liefde enkel en alleen zien als iets wat nu eenmaal bij de natuur hoort.
Gewoon niet teveel over denken, en mooi op zijn beloop laten.
Ja ok dat alles is ook wel leuk
Maar verliefd zijn niet want je kan niks meer normaal ene je bent constant afgeleid

ja op het moment is het leuk, je voelt jezelf goed maar je maakt dus niks klaar (qua studie sociaal leven en weetikveel )
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 17:43
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2004 @ 19:58 :
Dan nog is het puur lichamelijk. De handeling zelf is niet zo enorm boeiend in die zin, dat het weinig impact heeft op de langere termijn - tenminste zo ervaar ik het. Als je de ochtend na goede seks afscheid neemt is echt niet ineens je hele dag daarna goed, tenminste voor mij niet. Maar ik zal de laatste zijn die beweert dat iedereen hetzelfde moet denken en voelen als ik - dat soort projectie van je eigen ideeën op anderen is uitermate kortzichtig.

Ik kan toch leuke herinneringen hebben aan goede seks hoor.
Ik herinner me ook de eerste keer dat ik klaarkwam doormiddel van de daad zelf, ik was het hele weekeind niet meer knorrig te krijgen. Vreugde

Maar misschien is seks bij meisjes (als het goed zit en het geen pijn doet enzo, en mits een goede sekspartner natuurlijk) wel beter dan jongens? Jongens (denk ik hé, weet ik veel) streven bij seks vooral naar het orgasme, bij meisjes (bij mij toch) is de seks zelf soms het fantastische aan heel de "beurt" (hehe)

Maar het blijft idd lichamelijk, maar er is zo veel lichamelijk. Het lichaam is 50% van jou (als je iets als een ziel meetelt, anders zelfs 100%), dus toch zeer belangrijk er naar te luisteren?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 12-09-2004 @ 16:02 :
BEn wel eens een keer 6 maanden helemaal hotel de botel geweest
echt de hele tijd aan dioe gene denken,
lPrachtig geveol
maar dat komt door de endorfine

+ bij iemand passen ok
relatie gaat wel

maar verliefd zijn geeft ene leuk gevoel
maa rhet is gewoon zwaar irritant omdat je niet meer normaal kunt functioneren

ik bedoel als je een roes en blijdschap gevoel zo mooi vind en het kan hebben dat je niet functioneer
kun je net zo goed een joint pakken ofzo

en als je verliefd bent ben je gewoon onder oinvloed van e en drug die je eigen lichaam maakt

en ja ik ben dus strontverliefd geweest maar achteraf gezien is dat klote want je leert slechter op school let je minder op
en je bent constant afgeleid
True.. true..

Misschien zei ik het dan ook verkeerd.. misschien bedoel ik meer houden van.. beantwoorde liefde etc. Seks met iemand van wie je heel erg veel houdt en die ook heel erg veel van jou houdt, ervaar ik heel anders dan andere seks.

Maar goed, ik heb weinig zin in deze hele discussie. Laat het dan allemaal maar wetenschappelijk verklaarbaar zijn, dat doet er niet aan af dat ik goede seks uit liefde echt totaal niet overrated vind. Ik heb het gevonden, bij mijn ex, maar bij mijn huidige vriend.. die ervaring.. onbeschrijflijk. Maar dat is veel meer dan puur pompen en spuiten en weet ik veel wat.

De wetenschap op dit gebied boeit me helemaal geen ene fuck, want zo is alles wetenschappelijk verklaarbaar en echt, wat doet het ertoe?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 12-09-2004 @ 18:43 :
Ik kan toch leuke herinneringen hebben aan goede seks hoor.
Ik herinner me ook de eerste keer dat ik klaarkwam doormiddel van de daad zelf, ik was het hele weekeind niet meer knorrig te krijgen. Vreugde
Mooi voor je, maar van enkel seks heb ik dat dus echt niet.

Citaat:
Maar misschien is seks bij meisjes (als het goed zit en het geen pijn doet enzo, en mits een goede sekspartner natuurlijk) wel beter dan jongens? Jongens (denk ik hé, weet ik veel) streven bij seks vooral naar het orgasme, bij meisjes (bij mij toch) is de seks zelf soms het fantastische aan heel de "beurt" (hehe)
Zou kunnen.

Citaat:
Maar het blijft idd lichamelijk, maar er is zo veel lichamelijk. Het lichaam is 50% van jou (als je iets als een ziel meetelt, anders zelfs 100%), dus toch zeer belangrijk er naar te luisteren?
Met alle respect, maar ik vind dat een beetje onzinnige redenering. Omdat de helft van 'ik' uit lichaam 'bestaat' moet ik ernaar luisteren?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:07
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Grim Heerschap schreef op 12-09-2004 @ 16:23 :
maar zodra je zelf weer eens verliefd bent, interreseert je dat geen ene sodemieter meer.
gheegghh...herkenbaar.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:32
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-09-2004 @ 23:05 :
Mooi voor je, maar van enkel seks heb ik dat dus echt niet.



Zou kunnen.



Met alle respect, maar ik vind dat een beetje onzinnige redenering. Omdat de helft van 'ik' uit lichaam 'bestaat' moet ik ernaar luisteren?
Nee, dat bedoelde ik eigenlijk niet. Wist niet goed hoe het uit te leggen. Laat maar
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:40
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
als je die beredeniering toepast is alles op deze wereld zwaar overschat.

so why bother?
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:55
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Optima schreef op 13-09-2004 @ 17:40 :
als je die beredeniering toepast is alles op deze wereld zwaar overschat.

so why bother?
Omdat ik dit topic niet allen heb geopend om erover te discussieren

maar wat je zegt kan dan kloppen
en als het "Jezelf voor de gek houden" goed werkt en bijna iedereen er gelukkig mee wordt, dan kan ik ook proberen of dat voor mij werkt

dan weet ik dus dat niet beredeneren maar gewoon met je gevoel meegaan een goede manier is.

Dus de volgende keer als ik er last van heb vergeet ik gewoon dat het eigelijk alleen voortplantingsdrift is en kan ik gewoon genieten

het valt te proberen natuurlijk

PS: Topics om te discussieren zijn leuk, maar als je er iets van bijleert dan is het ook nog nuttig
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.