![]() |
||
Citaat:
![]() Democratie is een middel om de verschillende belangen te vertegenwoordigen en daardoor tot een oplossing te komen voor bovenindividuele problemen die niet tussen actoren kunnen worden opgelost. Indien een van de actoren te grote macht krijgt ten opzichte van de andere, bijvoorbeeld door instituties aan te passen in hun voordeel, door de effectiviteit van het gevoerde beleid slechts te meten aan economische maatstaven, of door het uiteenvallen van organisatie van de werkende klassen door individualisering en deideologisering (beiden gevolgen van het kapitalisme), dan zal de representatie van de belangen in het geding komen. Daarnaast leidt de marktwerking, door te stellen dat ieder individu zijn eigen problemen op moet lossen, tot het moedwillig negeren van het algemeen belang. Zo zullen infrastructuur, milieu, woningbouw, veiligheid en sociale zekerheid slechts daar gegarandeerd kunnen worden waar dit econmisch profijt oplevert. zoiets in ieder geval *ik probeer nietzoveel mogelijk moeilijke woorden in één zinte proppen, mocht je dat denken
|
![]() |
||
Citaat:
3. De vraag is natuurlijk of kleine politieke partijen nodig zijn om ervoor te zorgen dat de burger beter wordt vertegenwoordigd in het parlement. Met de bestaande partijen is het ook mogelijk om de burger beter te vertegenwoordigen in het politieke proces, mits het systeem daarnaar is. Het huidige systeem zorgt ervoor dat politici ja-knikkers moeten zijn. Wanneer men het niet eens is met de elite binnen de partijen, is de politieke loopbaan van deze politicus ten einde. Een systeem met enkelvoudige districten geeft de politici een mogelijkheid om zichzelf te profileren, zonder op de huid te worden gezeten door de partijtop. De politicus heeft immers een mandaat van de kiezer. 4. Dat heb je ook bij algemene verkiezingen, maar dan bij meerdere zaken. 5. De noemer "Stadhouder" moet maar weer in het leven worden geroepen. In een republiek kan er namelijk geen Commissaris van de koningin zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Wat argumentatie betreft; We hebben een stabiele munt, idem economie, goede relaties met het buitenland, notabene een Europese unie. Gezondheidszorg voor iedereen, de mogelijkheid tot opleiding. Vrijheid van meningsuiting en godsdienst. De mensenrechten worden voor zover ik weet hier toch nog steeds niet met de voet getreden. We kunnen op een dik dozijn partijën stemmen en de mogelijkheid om een eigen partij te beginnen staat iedereen vrij. Ik snap eigenlijk niet echt wat er zo mis is. |
![]() |
||
Citaat:
in your dreams ![]()
||
![]() |
Citaat:
Waarom stemmen er mensen niet, waarom hebben mensen het gevoel dat ze bedrogen worden, waarom hebben we in de europese unie pas zo laat een mening over iets, waarom mag ik niet zeggen dat ik de koningin een trut vind(wat ik ook vind)en dat ik het 20x beter zou doen, ook al sliep ik(misschien een beetje overdreven, maar toch...). Waarom trekken de mensen die wij met al ons vertrouwen hebben gekozen toch hun plannen terug??? Omdat democratie een leuk idee is, niet werkend is, berust is op een grote schijn genaamd populariteit, en jouw reaktie niet denderend goed. Oke dat laatste niet, maar dat doet er niet toe ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Clueless dus ? Okay doen we even wat aan. Waarom heb je het rare idee dat als een aantal mensen zich onthouden van het stemmen er iets ergs aan de hand is ? Zij die wel stemmen zullen dan de dienst uitmaken, daar kies je voor als je niet stemt. Natuurlijk moet men geprikkeld worden zich te boeien voor de geweldige vrijheid en het mooie récht om te mogen stemmen. Dat men er uit ontwetenheid of onverschilligheid niet voor kiest is gewoon dom. Het schijnbaar bedrogen gevoel is gewoon een uiting van ontwetenheid en het onvermogen om zich in te leven. In een unie waarin meerdere landen vertegenwoordigd worden zal men er ook langer over doen om een besluit zo veel mogelijk naar ieders wensen te schikken. Een compromis treffen is niet gemakkelijk. Jij mag natuurlijk zeggen wat je wilt, en ook aannemen dat iedereen het eens is met de monarchische structuur waarop ons land is gebaseerd. En men trekt geen plannen terug. Maar men scherpt ze aan, past ze aan aan de wensen van de andere partijën. Juist de wensen van je medelandgenoten. Wederom het woord compromis. Als jij op een partij zou mogen stemmen, en over een aantal jaar mag en doe je dat. Denk je dan echt dat er ook maar één punt in het programma letterlijk zoals eerder omschreven in het programma waar gemaakt kan worden ? Niet zonder onrealistische meerderheid van de bevolking achter zich te hebben. Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt hoe het er in de politiek aan toe gaat, men kán niet simpelweg als partij an sich zomaar een besluit maken en dit doorvoeren. Politiek berust geenszins op de 'populariteit' ervan. Het is pure noodzaak dat een fractie van de bevolking zich bezighoud met de besturing van het land. Democratie is trouwens een vorm van bestuur waarin het volk het land bestuurt d.m.v. het kiezen van vertegenwoordigers, geen schijn of waanbeeld van iemand. Ten laatste, reactie wordt geschreven met een c. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maarre nare man... ik heb heel wat goeie kritiek van je gezien en ik denk dat ik je daar op deze manier een beetje van onthoud of niet? Daar komt nog eens bij dat dit verder niet veel bijdraagt aan het topic, wel?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() mijn avatar is trouwens alles behalve links, lol (uberhaulpt een idee wie het is?)
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
2. Wat is beter?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
en gebakken lucht heeft gelijk, dat soort ideeen vormen de basis voor dictators.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
"Ja, maar wat maakt die éne stem nou uit?" Kijk, als iedereen zo zou denken, konden we de verkiezingen wel opdoeken. Ik vind ook, dat, als je niet bent gaan stemmen, je achteraf niet moet komen klagen dat de overheid alles fout doet en dat je het er niet mee eens bent. Had je maar moeten gaan stemmen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En wat de persoon boven me zei, als je nergens op stemt gaat je stem naar de grootse partij en misschien is dat nou net de partij waar je het minst mee eens bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ow, verrek ja, dat is het westen, en enkele democratische staten buiten dat westen.
||
Citaat:
Bovendien, oorzaak -> gevolg?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Het hoort bij het systeem' Love & Peace | 16 | 03-03-2010 23:37 | |
Hamas aan de macht T_ID | 500 | 30-01-2006 18:44 | |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar Silvia19 | 25 | 01-05-2004 16:06 | |
het referendum Boogie | 37 | 24-12-2001 10:23 |