Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dat klopt ook. 3) Dat weet ik zo net nog niet. Ik bedoel het meer algemeen, niet met betrekking tot nare man. Bij mij persoonlijk is er dan geen sprake van "neerkijken op". Het is eerder een bevestiging van een idee van rechtvaardigheid dat iedereen, ook iemand die "niets te melden heeft", zijn kans moet krijgen. Het gesprek zal dan vrij snel stokken, waarop iedereen zijns weegs gaat. Verloren tijd? Misschien... Maar wat maakt dat beetje nu uit? 4) Nee, maar dat zoek je ook niet op. 5) Ik blijf erbij dat het niet om "neerkijken op" gaat. Je kunt in deze wereld immers niet om een grote groep minder intelligente mensen heen. Vaak oefenen ze zelfs leidinggevende functies uit! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik voel me vaak ook anders, en vind andere mensen erg simpel, maar dat betekent niet dat ik ze verafschuw .. het is meer hoe iemand zich presenteert, wat voor soort mens het is. Ik kon vroeger zowel met slimme als met bepaalde 'domme' mensen goed opschieten, gewoon omdat het beeld klopte. Zo zit er bij Taekwondo ook iemand die MBO ICT doet. Met hem kan ik over het algemeen prima opschieten, maar dan wel op zijn niveau. Dit komt omdat het beeld klopt; hij houdt van computers en is voor de rest een rustig persoon. Ik vind hem in principe zeer simpel, maar wel aardig .. dus kijk ik niet op hem neer. Daarentegen kan iemand VWO / HBO / UNI doen en zich door zijn / haar gedrag zo opstellen dat ik diegene erg dom vind. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
waar maak je je toch druk om: als je niet met mensen wilt omgaan, omdat ze je niet begrijpen, of omdat je ze als te min beschouwt, word dan kluizenaar, dat lijkt me nou echt iets voor jou. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Iedereen heeft afwisseling nodig, ook Wouter wil wel onder de mensen. Ik denk dat het begrip misantropie hier verkeerd gekozen is, aangezien hij te kennen geeft wel met anderen om te gaan die wel op zijn niveau verkeren. Bij echte misantropie wil je dat niet eens; je draagt dan haat en je wil dan ook gewoon met rust gelaten worden. |
![]() |
||
![]() |
wow eindelijk een naam vor wat ik heb
ik kan uren in m'n kamer zitten zonder ook maar iemand in de buurt.en zodra er iemand binnen komt,is nie best ![]() ik kan ook ongelooflijk moe worden,om lang met mensen om te gaan Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
BOEKBESPREKING: Buitenstaanders - Renate Dorrestein Vlooienband | 59 | 21-09-2002 10:45 |