Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Make-up vonden we rond die tijd pas net uit. Enz. enz. Als je nu kijkt naar de bruggers sta je echt met je mond vol tanden ![]() Maar jij bent zelf ook 'pas' 14, dus je bent waarschijnlijk ook die kleding en alles gewend van de bruggers
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik leerde in de eerste klas pas hoe het uberhaupt móest: jezelf opmaken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik weet nog uit de eerste dat ik constant aan het lachen en praten was. Nooit echt hard aan het werk en toch redelijk gemakkelijk overal doorkomen. Zelfde opbouw als altijd. Eerste verslag kut met peren, tweede idem en derde ok.
Uit de eerste heb ik een boel vrienden overgehouden die ik nu nog steeds wel eens zie. In de eerste natuurlijk ook legendarische sneeugevechten gehouden. Nog een paar keer met Erwin gevochten ![]() Oh ja en dan op zeilkamp, waar onze mentor het geld van heel het kamp in het water had laten vallen. Weg geld dus ![]()
|
Overvolle tassen ja...
![]() ![]() ![]() ![]()
|
leuke tijd was dat. het was spannend omdat je in een nieuwe klas kwam met kinderen die je niet kende en vakken waar je niks van wist (zoals frans).
En dat ik toen enorm goed was in wiskunde en dat ik dingen aan andere kinderen moest uitleggen omdat ze mijn uitleg beter snapten dan die van de docent. ![]()
|
![]() |
De brugklas...zucht dat was echt een fantastische tijd
![]() ![]() Ik haalde in dat brugklas alleen maar 7/8/9, ik kon daarna door naar 2 vwo ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ja de brugklas
een ik zat in een klas met vmbo-havo-vwo kinderen dus een heel jaar lang erug makkelijk les omdat meer dan de helft (15 van de 22) naar het vmbo ging. Maar het was een gezellig jaar. Verder alleen problemen met muziek. Die leraren schijnen mij niet te mogen. Ik moest er altijd gelijk uit En natuurlijk de eerste les van het school jaar als brugger op die school. Ik lag er na tien minuten al uit omdat ik praate met iemand uit een andere kals die even op de gang stond. Joeppie. De conrecter vond het wel grappig dat ik er zo snel uit moest en ik mocht gelijk beginen met strafregels schrijven |
![]() |
|
wat is volgens jullie trouwens 'brugklas'. alleen de 1e klas of de 1e en 2e klas??
Nou goed, ik vertel iig wel even wat. Voordat we echt met de 'nieuwe grote school' zouden beginnen was er een voorlichtingsavond. Dus allemaal 'vers van de basisschool' kinderen kwamen daar aan met hun ouders. Dr werd wat verteld over de school. Van te voren wist iedereen in welke klas hij/zij zou komen maar nu kregen we te zien wie onze mentor of mentrix was. Mevr. Pex was dat. Ik zat de hele tijd met Natalie te praten (en nee, we kenden elkaar nog niet) dus we werden al tijdens de voorlichtinsavond uit elkaar gezet! Ik had heel erg een 'groepjes' klas. Daarmee bedoel ik dat er een aantal mensen alleen met elkaar omgingen en nauwelijks met anderen. Je kwam er dan ook niet bij zeg maar. Dat vond ik wel wat minder. Bovendien was het heel erg een 'pest' klas. Er werd altijd wel iemand gepest. Gelukkig ontsnapte ik er dat jaar nog aan. Ik keek altijd erg op tegen de 3e klassers (die mochten op de omloop, en bruggers mochten daar niet komen). Ook kreeg ik 'verkering' in de eerste met Geoffrey. Hopelijk leest hij dit niet ![]() ![]() Van de tweede klas heb ik alleen maar zeer nare herinneringen met heel nare gevolgen ook... dus daar heb ik het maar even niet over. liefs,
|
Poeh...de bruggertijd...
Wij hadden een krantje waarin we onze streken bijhielden en die we dan door de school lieten gaan ![]() Omdat ik veel contacten had in de bovenbouw was ik ook vrij populair. Schoolfeesten vond ik maar bagger. Er was niks leukers dan met zijn allen op een bankje toe gaan zitten kijken hoe een stel debielen in t rond lopen te dansen ![]() Leraren plagen met bijdehandte opmerkingen hoorde er ook wel bij en mensen uitlachen vanwege hun megatas, terwijl je zelf een nog grotere had ![]()
||
Citaat:
Ik heel me havo periode omdat ik gewoon zo'n k*t leraren had denk ik ![]() kan me trouwens wel 1 leraar herinderen, die had dezelfde melige humor als ik ![]() greetz aapmens
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Mentor verhuisde na een paar maanden, tijd geen mentor en wiskundelerares gehad. Vond 't maar een klotezooi en hoopte dat 't niet m'n hele middelbare-schooltijd zo zou zijn.
Verder overvolle tassen, geen smaak qua kleding ![]() |
![]() |
|
gheghe.. mijn brugklas was best tof.. de eerste keer spijbelen enzo.. maar als ik eraan terugdenk komen als eerste de woorden 'klein','kluisjes' en 'verdwalen' bij me op. en natuurlijk reizen, iedere dag met de bus en de trein helemaal naar Alkmaar als 11-jarig onderdeurtje.. heel tof..
|
Dat mijn mentrice me afhielp van mijn eetprobleem en er ook helemaal beter door werd.
Verder, toen ik weer gezond uitzag, kwamen de jongens als bosjes op me af, en nu is het nog erger! Nu ik kijk naar die foto's ben ik heel erg veranderd, van mager meisje met bril en beugel naar superleuk uitziende meid met lenzen en geen beugel meer! ![]()
|
![]() |
nou, de brugklas is maar 1 jaar geleden.
Ik was op een na de jongste van de hele sgool en ik kreeg mijn eerste zoen. Ik werd niet gepest door 2e of 3e klassers, maar ik had geen vrienden (nu is er iemand naar me toe gekomen en zei dat ze m'n vriendin wil zijh en ik heb er verder nog 3 in m'n klas en 4 buiten m'n klas waarvan 2 buiten sgool dus... ![]() Ook had ik een stomme lerares voor duits die geen woord Nederlands sprak en een Franse trut voor Frans. Aan het begin was ik een stil iemand die opviel in die drukke klas van 20 kinderen ( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() oja, ik had een kutmentor (sorry meneer als u dit leest, echt sorry maar ik ben eerlijk) die iedereen voortrok en als je hem de eerste keer niet beviel mogt je er nooit meer in, dus nooit meer gym of mentoruur, alleen zitten op vrijdag en op de gang ![]() nou, lang verhaal he? ( ![]() doei! Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 15:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doei |
![]() |
||
Citaat:
En het bruggerjaar was op het examenjaar na het allerslechtste jaar dus ik denk er liever niet aan terug. Maar alles was toen nog wel lekker simpel ja, in tegenstelling tot nu ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
leraren terroriseren op hun thuisnummer, m&m's gooien tegen het raam bij aarderijkskunde met die ooo zo vervelende leraar (die we thuis ook lastig vielen
![]() ![]()
|
echt geweldig alles, alles nieuw alles leuk,ook wel wat doen aan school,schoot er wel ns bij in, nu mis ik die hele periode best erg, vooral nu ik t zo lees.
Maarja, helaas van vwo naar havo afgezakt en t 3e jaar 2 x moeten doen,maar wel mn diploma gehaald ,nu eerste jaar HBO... Maar het waren mooie tijden,met allemaal nieuwe leuke dingen en mensen ![]()
|
De brugklas was denk ik wel mijn ergste voortgezet onderwijs jaar.
Ik was een uilenbrilscharminkel met een enorme kiplingtas en altijd tuinbroeken aan ![]() Ik had geen vrienden, werd gepest, iedereen wou altijd snoep van mij of dingen van me uitlenen. Het onderwijs paste niet bij mij. En in de pauze zat ik minutenlang in mijn agenda te staren om maar wat te doen te hebben. Gelukkig is t allemaal nog goed gekomen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zeker de moeite waard om dit te lezen! Je89 | 12 | 26-10-2014 14:10 | |
Algemene schoolzaken |
Ideale school Verwijderd | 22 | 02-07-2011 09:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Eigen scheppingsproces Verwijderd | 9 | 22-03-2007 16:09 | |
Lifestyle |
Waarmee heb jij jezelf verveeld vandaag? Crimson | 500 | 24-05-2006 14:00 | |
Psychologie |
Welke Herinnering(en), kwam(en) er vandaag naar boven? Dreamerfly | 34 | 30-01-2004 18:48 | |
Psychologie |
Leuke herinneringen voor depri momenten Verwijderd | 13 | 07-08-2003 06:37 |