Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 11:53
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Wat mij wel heel erg opvalt, is dat de bruggers van nu heel erg veel drukker zijn dat toen in mijn tijd. Nu gooien ze met halfvolle drankenverpakkingen en boterhammen in het rond waardoor je aan het einde van de pauze helemaal vastgeplakt stond aan de grond.
ja dat merkte ik vorig jaar ook. Maar bij ons waren het vooral de tweede klassers die met eten smijtte , nota bene nog tegen de derde klassers . Ook deden de bruggen (1ste + 2de jaar) brandslangen opdraaien, stinkbommen naar binnen gooien en.z enz.

maar nuz it ik op een brug loze school .
Oud 25-09-2004, 15:50
synclinorium
synclinorium is offline
schoolfeesten was leuk. heb het wel naar mijn zin gehad des te meer omdat ik het op mijn basisschool helemaal niet naar mijn zin had.
Oud 25-09-2004, 16:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-09-2004 @ 12:50 :
Dat is bij ons volgens mij niet zo. Maar ik denk dat jij de schoenen bedoelt. Schoenen met hoge hakken en een punt bij het uiteinde. Bedoel je van zulke dingen.
Ik denk wel dat ze die bedoelt. Toen ik 12 was droeg nog bijna niemand uit onze klas hakken. Die mochten we nog niet van onze ouders want daar waren we te jong voor. Korte rokjes waren er ook amper en al helemaal niet met van die laarzen eronder.
Make-up vonden we rond die tijd pas net uit. Enz. enz.
Als je nu kijkt naar de bruggers sta je echt met je mond vol tanden

Maar jij bent zelf ook 'pas' 14, dus je bent waarschijnlijk ook die kleding en alles gewend van de bruggers
Oud 25-09-2004, 16:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-09-2004 @ 17:08 :
Ik denk wel dat ze die bedoelt. Toen ik 12 was droeg nog bijna niemand uit onze klas hakken. Die mochten we nog niet van onze ouders want daar waren we te jong voor. Korte rokjes waren er ook amper en al helemaal niet met van die laarzen eronder.

Maar jij bent zelf ook 'pas' 14, dus je bent waarschijnlijk ook die kleding en alles gewend van de bruggers
In mijn klas werden er gewoon hoge hakken, korte rokjes en make-up gedragen.
Oud 25-09-2004, 17:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-09-2004 @ 17:47 :
In mijn klas werden er gewoon hoge hakken, korte rokjes en make-up gedragen.
oh, dan had ik vast een erg onschuldige klas.
ik leerde in de eerste klas pas hoe het uberhaupt móest: jezelf opmaken.
Oud 25-09-2004, 17:21
Severus
Severus is offline
Ik heb er geen fijne herinneringen aan. Eigenlijk heb ik helemaal geen fijne herinneringen aan de middelbare school.
Oud 25-09-2004, 17:45
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-09-2004 @ 17:08 :

Mischien wel een beetje. Maar ik hockey ook en daar is het heel erg . Met hakken enzo en make-up groep 7,8 al. Maar ik deed daar niet aan mee. Ik draag nu ook geen make-up naar school, alleen bij feesten enzo draag ik make-up. En mn moeder vind me nu nog steeds te jong voor hakken, maar ik k an ze ook neit aan (knieën).
Oud 25-09-2004, 17:51
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-09-2004 @ 18:01 :
Bij mij was dat idd ook zo. Als ik mezelf vergelijk van hoe ik was toen ik 12 was en hoe 12-jarigen nu zijn.. dat is echt nogal 'n verschil hoor! ik vind 't echt 'n raar verschijnsel eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:31
Smartie
Smartie is offline
Stefan meer wil ik daar niet over kwijt

Maar toch, de eerste 2 jaren op de middelbare waren wel enorm gaaf!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Smartie schreef op 26-09-2004 @ 13:31 :
Stefan meer wil ik daar niet over kwijt
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:14
annetjuh
annetjuh is offline
mijn herinnering aan de brugklas is denk ik toch wel de kikker, de ruzie tussen klasgenoten waardoor een leraar met de tranen in de ogen in de klas stond van de pijn aangezien tafels hard aan komen.
Oud 26-09-2004, 16:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-09-2004 @ 18:01 :
Ik zat gewoon in een rare klas met van die domme mutsen.
Oud 26-09-2004, 17:16
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik weet nog uit de eerste dat ik constant aan het lachen en praten was. Nooit echt hard aan het werk en toch redelijk gemakkelijk overal doorkomen. Zelfde opbouw als altijd. Eerste verslag kut met peren, tweede idem en derde ok.

Uit de eerste heb ik een boel vrienden overgehouden die ik nu nog steeds wel eens zie. In de eerste natuurlijk ook legendarische sneeugevechten gehouden. Nog een paar keer met Erwin gevochten . Grappige dingen als ik er aan terug denk.

Oh ja en dan op zeilkamp, waar onze mentor het geld van heel het kamp in het water had laten vallen. Weg geld dus . HML was altijd wel een leuke school.
Oud 27-09-2004, 18:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Overvolle tassen ja... maar het gepest van hogere klassen viel wel mee. Ik had nooit zeik met leraren, mja eentje een beetje problemen maken wel, maar daar had iedereen een hekel aan. Verder mja... heb ik meer herinneringen aan de andere jaren bijvoorbeeld het tweede jaar waar we 2 leraren achter elkaar wegpestten, het derde jaar waar ik het hoogste rapport van de klas had , het vierde jaar waar ik ontzettend verliefd was op een meisje maar nooit iets tegen haar durfde te zeggen en het vijfde jaar met het LSD-feest en een coole leraar voor maatschappijleer.
Oud 27-09-2004, 20:11
Skilly
Skilly is offline
Kleine kinderen. Ik werd toen erg gepest. Jazeker een docent van frans die totaal geen les kon geven. Een te aardige juffrouw Gelukkig zijn klas 2 tot 3 fijner
Oud 27-09-2004, 20:13
OceanEye
OceanEye is offline
ehm...ja ik weet dat ik toen een ongeloofelijke stuiterbal was want ik vond alles heeelemaal geweldig
Oud 27-09-2004, 22:00
alpha
alpha is offline
leuke tijd was dat. het was spannend omdat je in een nieuwe klas kwam met kinderen die je niet kende en vakken waar je niks van wist (zoals frans).
En dat ik toen enorm goed was in wiskunde en dat ik dingen aan andere kinderen moest uitleggen omdat ze mijn uitleg beter snapten dan die van de docent.
Oud 29-09-2004, 15:13
Kadaver
Kadaver is offline
De brugklas...zucht dat was echt een fantastische tijd Ik kan mij die hele periode nog goed herinneren.....het introkamp, de schoolfeesten, de excursies, de meisjes, de docenten en het gestoei met huiswerk en proefwerken. Het mooie was dat dit het laatste schooljaar was in het oude schoolgebouw. Toen werd het afgebroken en vervangen door een lelijk kantoorpand

Ik haalde in dat brugklas alleen maar 7/8/9, ik kon daarna door naar 2 vwo . Het niveau van mijn middelbare school vond ik best hoog maar daar stond de school ook om bekend. Ik heb een fantastische tijd gehad
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 23:32
bamiPoep
bamiPoep is offline
herinneringen aan de brugklas:
- racistische mentor

voor de rest was het wel cool
Oud 05-10-2004, 05:17
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 05-10-2004 @ 00:32 :
herinneringen aan de brugklas:
- racistische mentor

voor de rest was het wel cool
ik had een kutmentor. hij was alleen niet rasistisch . een beetje dom, beetje sarcastisch, beetje vervelend, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 20:28
bignielz
bignielz is offline
ja de brugklas
een ik zat in een klas met vmbo-havo-vwo kinderen
dus een heel jaar lang erug makkelijk les omdat meer dan de helft (15 van de 22) naar het vmbo ging.
Maar het was een gezellig jaar. Verder alleen problemen met muziek. Die leraren schijnen mij niet te mogen. Ik moest er altijd gelijk uit
En natuurlijk de eerste les van het school jaar als brugger op die school. Ik lag er na tien minuten al uit omdat ik praate met iemand uit een andere kals die even op de gang stond. Joeppie. De conrecter vond het wel grappig dat ik er zo snel uit moest en ik mocht gelijk beginen met strafregels schrijven
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 13:29
tica
tica is offline
De brugklas was geweldig en zonder zorgen
Ik besefte echt niet waar ik mee bezig was, veel nieuwe vrienden en indrukken en makkelijk werk.. was ik nog maar brug =)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:08
Fantôme
Fantôme is offline
wat is volgens jullie trouwens 'brugklas'. alleen de 1e klas of de 1e en 2e klas??
Nou goed, ik vertel iig wel even wat.

Voordat we echt met de 'nieuwe grote school' zouden beginnen was er een voorlichtingsavond. Dus allemaal 'vers van de basisschool' kinderen kwamen daar aan met hun ouders. Dr werd wat verteld over de school. Van te voren wist iedereen in welke klas hij/zij zou komen maar nu kregen we te zien wie onze mentor of mentrix was. Mevr. Pex was dat. Ik zat de hele tijd met Natalie te praten (en nee, we kenden elkaar nog niet) dus we werden al tijdens de voorlichtinsavond uit elkaar gezet!

Ik had heel erg een 'groepjes' klas. Daarmee bedoel ik dat er een aantal mensen alleen met elkaar omgingen en nauwelijks met anderen. Je kwam er dan ook niet bij zeg maar. Dat vond ik wel wat minder. Bovendien was het heel erg een 'pest' klas. Er werd altijd wel iemand gepest. Gelukkig ontsnapte ik er dat jaar nog aan.

Ik keek altijd erg op tegen de 3e klassers (die mochten op de omloop, en bruggers mochten daar niet komen).

Ook kreeg ik 'verkering' in de eerste met Geoffrey. Hopelijk leest hij dit niet maar ik nam verkering met hem omdat ik me 'vereerd' voelde dat iemand iets met MIJ zou willen. (best een slechte basis en op de basisschool had ik ook al eens verkering met een jongen genomen omdat ik het anders zielig voor hem vond). Nou goed, ik kwam dus thuis en ging op de bank zitten. Na wat aarzelen zeg ik, heel snel 'Geoffrey heeft me verkering gevraagd, en ik heb ja gezegd'. Op zo'n toontje van 'durf er eens wat van te zeggen'. Uiteindelijk ging het tijdens kamp uit met een slap excuus van mijn kant.

Van de tweede klas heb ik alleen maar zeer nare herinneringen met heel nare gevolgen ook... dus daar heb ik het maar even niet over.

liefs,
Oud 07-10-2004, 11:02
Eend
Eend is offline
Poeh...de bruggertijd...

Wij hadden een krantje waarin we onze streken bijhielden en die we dan door de school lieten gaan
Omdat ik veel contacten had in de bovenbouw was ik ook vrij populair.
Schoolfeesten vond ik maar bagger. Er was niks leukers dan met zijn allen op een bankje toe gaan zitten kijken hoe een stel debielen in t rond lopen te dansen Nee, ik vond er niks aan.

Leraren plagen met bijdehandte opmerkingen hoorde er ook wel bij en mensen uitlachen vanwege hun megatas, terwijl je zelf een nog grotere had
Oud 07-10-2004, 11:37
Verwijderd
ik heb dat verdrongen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 14:04
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-10-2004 @ 12:37 :
ik heb dat verdrongen
alleen je brug periode?

Ik heel me havo periode omdat ik gewoon zo'n k*t leraren had denk ik

kan me trouwens wel 1 leraar herinderen, die had dezelfde melige humor als ik

greetz
aapmens
Oud 07-10-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
aapmens schreef op 07-10-2004 @ 15:04 :
alleen je brug periode?

Ik heel me havo periode omdat ik gewoon zo'n k*t leraren had denk ik

kan me trouwens wel 1 leraar herinderen, die had dezelfde melige humor als ik

greetz
aapmens
ja, alleen de brugklas, de rest was wel leuk
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 16:58
blacky
blacky is offline
De brugklas was bij mij echt leuk. Ik had een hechte en gezellige klas. beetje feesten met z'n allen en watergevechten met waterpistooltjes en waterbalonnen.... Tot grote ergernis van anderen.
Oud 07-10-2004, 20:28
Mara
Mara is offline
Mentor verhuisde na een paar maanden, tijd geen mentor en wiskundelerares gehad. Vond 't maar een klotezooi en hoopte dat 't niet m'n hele middelbare-schooltijd zo zou zijn.

Verder overvolle tassen, geen smaak qua kleding Verder een paar achterlijke patserjongetjes (hoe zij ooit in een havo/vwo-brugklas zijn beland..) en rare meisjes. Groot deel kwam uit naburig dorp, en hoorde van iedereen een ander verhaal over ruzies met elkaar en streken die de een of ander had geflikt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 08:59
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
gheghe.. mijn brugklas was best tof.. de eerste keer spijbelen enzo.. maar als ik eraan terugdenk komen als eerste de woorden 'klein','kluisjes' en 'verdwalen' bij me op. en natuurlijk reizen, iedere dag met de bus en de trein helemaal naar Alkmaar als 11-jarig onderdeurtje.. heel tof..
Oud 08-10-2004, 15:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
jah die twaalfjarige sloeries die tegenwoordig van de basisschool afkomen
nee, onze tijd, die was mooi
tuinbroeken, dikke omatruien en van msn of mobieltjes hadden we nog nooit gehoord
Oud 08-10-2004, 16:55
Smartie
Smartie is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-09-2004 @ 13:47 :
hij was een lieve jongen hoor
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:50
Deesie
Deesie is offline
Dat mijn mentrice me afhielp van mijn eetprobleem en er ook helemaal beter door werd.
Verder, toen ik weer gezond uitzag, kwamen de jongens als bosjes op me af, en nu is het nog erger!
Nu ik kijk naar die foto's ben ik heel erg veranderd, van mager meisje met bril en beugel naar superleuk uitziende meid met lenzen en geen beugel meer!
Oud 11-10-2004, 15:38
rare
rare is offline
nou, de brugklas is maar 1 jaar geleden.
Ik was op een na de jongste van de hele sgool en ik kreeg mijn eerste zoen.
Ik werd niet gepest door 2e of 3e klassers, maar ik had geen vrienden (nu is er iemand naar me toe gekomen en zei dat ze m'n vriendin wil zijh en ik heb er verder nog 3 in m'n klas en 4 buiten m'n klas waarvan 2 buiten sgool dus... )
Ook had ik een stomme lerares voor duits die geen woord Nederlands sprak en een Franse trut voor Frans.
Aan het begin was ik een stil iemand die opviel in die drukke klas van 20 kinderen ( . ) maar aan het einde (en nu) ben ik niet meer zo braaf.
oja, ik had een kutmentor (sorry meneer als u dit leest, echt sorry maar ik ben eerlijk) die iedereen voortrok en als je hem de eerste keer niet beviel mogt je er nooit meer in, dus nooit meer gym of mentoruur, alleen zitten op vrijdag en op de gang
nou, lang verhaal he? ( ) kmoe gaan
doei!

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:43
rare
rare is offline
Citaat:
bignielz schreef op 05-10-2004 @ 21:28 :
ja de brugklas
een ik zat in een klas met vmbo-havo-vwo kinderen
dus een heel jaar lang erug makkelijk les omdat meer dan de helft (15 van de 22) naar het vmbo ging.
Maar het was een gezellig jaar. Verder alleen problemen met muziek. Die leraren schijnen mij niet te mogen. Ik moest er altijd gelijk uit
En natuurlijk de eerste les van het school jaar als brugger op die school. Ik lag er na tien minuten al uit omdat ik praate met iemand uit een andere kals die even op de gang stond. Joeppie. De conrecter vond het wel grappig dat ik er zo snel uit moest en ik mocht gelijk beginen met strafregels schrijven
Strafregels??? Kom je uit de prehistorie ofzo???
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:51
rare
rare is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 24-09-2004 @ 16:43 :
Dat komt me eigenlijk bekend voor. Voor engels had ik meer onvoldoendes dan voldoendes.
gefeliciteerd. ik ben nooit boven de 4 voldoendes uitgekomen (oja, ik moet zo die 1.2 voor engels nog inhalen dus ik moet leren!)
Doei
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
zuster schreef op 24-09-2004 @ 16:40 :
Ik moest huilen in de klas toen ik een 1,3 voor Engels kreeg.
Dat doet me aan iemand denken, die normaal bij de beste van de klas hoorde, toen een zware onvoldoende voor een so-frans heeft gehaald, daardoor bij de docent heeft uitgehuild en daar een herkansing mee heeft weten af te dwingen. En dan kom ik met al m'n onvoldoendes... maar een herkansing, ho maar. Ja dit was in de brugklas trouwens.

En het bruggerjaar was op het examenjaar na het allerslechtste jaar dus ik denk er liever niet aan terug. Maar alles was toen nog wel lekker simpel ja, in tegenstelling tot nu
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:56
rare
rare is offline
Citaat:
I love stars schreef op 24-09-2004 @ 21:45 :
Wat voor verschil is er dan? En de bruggen zijn 12/13.
nou ik was 11 en nu ben ik 12 en een kop groter dan de grootste brugmier!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:57
mrsjones
mrsjones is offline
Stiekem roken in de pauzes, niet op letten in de klas, leraren gek maken, op kijken tegen de 4e klassers die leken zo oud
Oud 12-10-2004, 20:53
manGo0s
manGo0s is offline
leraren terroriseren op hun thuisnummer, m&m's gooien tegen het raam bij aarderijkskunde met die ooo zo vervelende leraar (die we thuis ook lastig vielen ), stiekem in de pauze weg van de school, blokfluiten in de aula , toen ik met me rug int gips zat, en het regende, trok de directeur een vuilniszak over me hoofd (toen niet erg leuk, nou wel grappig)...etui's uit het raam gooien, onze wiskunde lerares over de zeik maken enz enz enz...
Oud 13-10-2004, 15:53
Tiño
Tiño is offline
echt geweldig alles, alles nieuw alles leuk,ook wel wat doen aan school,schoot er wel ns bij in, nu mis ik die hele periode best erg, vooral nu ik t zo lees.
Maarja, helaas van vwo naar havo afgezakt en t 3e jaar 2 x moeten doen,maar wel mn diploma gehaald ,nu eerste jaar HBO...
Maar het waren mooie tijden,met allemaal nieuwe leuke dingen en mensen.
Oud 13-10-2004, 15:58
Machiavelli
Machiavelli is offline
Sex, drugs en rock 'n' roll.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
De brugklas was denk ik wel mijn ergste voortgezet onderwijs jaar.
Ik was een uilenbrilscharminkel met een enorme kiplingtas en altijd tuinbroeken aan .
Ik had geen vrienden, werd gepest, iedereen wou altijd snoep van mij of dingen van me uitlenen.
Het onderwijs paste niet bij mij.
En in de pauze zat ik minutenlang in mijn agenda te staren om maar wat te doen te hebben.

Gelukkig is t allemaal nog goed gekomen (op een andere school wel te verstaan haha)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten