Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2004, 00:03
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-09-2004 @ 17:34 :
Het heeft nix te maken met je onkunde om met andere mensen samen te werken, zoals sommige suggereren.
Sommige 'team'-leden beschouwen je beleefdheid als een makkelijke prooi om je te pletter te laten werken en zelf niks te doen. Gewoon keihard tegenin gaan en je niet opzij laten zetten.
Dat is mijn advies.
Wanneer je het goed aanpakt heb je aan het begin van je project regels opgesteld Op basis daarvan kun je iemand dan uit je groepje verwijderen. Elke keer dat iemand te laat komt / zn werk niet doet / niet op komt dagen enz. krijgt hij/zij een punt. Bij drie punten is het bye bye zwaai zwaai. Zo ben je vaak vrij vaak van de lastpakken af.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 18:36
Lilything
Lilything is offline
Poging 80

Goed. Het valt mij op dat heel veel mensen waarmee amper samen is te werken altijd strak beweren dat ze goed kunnen samenwerken, maar er absoluut niks van bakken in samenwerkingsverband. Of TE sociaal of TE asociaal. En dat terwijl samenwerken toch later een wezenlijk aspect van je baan wordt. Daarom werken meeste hbo-opleidingen ook met groepsverbanden.

Lastig dat je je daarmee niet op je plek voelt. Natuurlijk krijg je college's maar meestal moet je samenwerken ja. Echter kan ik je vertellen dat er bij de meeste opleidingen in de laatste 2 jaar van de opleiding meer gericht wordt op het individu en dus minder op samenwerkingen wordt aangestuurd. Hierdoor ontstaat t feit dus ook dat er ook nog altijd mensen stranden in het 3e jaar, omdat ze het ineens allemaal ZELF moeten doen of erg eenzaam en depressief worden.....

Geen antwoord op je vraag, maar als je echt advies wil, niet echt een advies.

Ik heb nog altijd 'geluk' gehad. Ik ken de 'meelifters' nog wel van de havo. Vreselijke types.......Ik had één keer een lichtelijke meelifter in een samenwerkingsgroepje.......nou op 1 of andere manier hebben we haar aan de gang gekregen Daar ben ik toch wel goed in......anderen motiveren Het helpt ook om al het werk op school te doen. Gewoon vaste tijden afspreken. Niet afspreken van: doe dit en dat thuis, want NIEMAND doet t Jijzelf waarschijnlijk ook niet

Nouja dat wassut wel.......sorry vage reply
Oud 16-10-2004, 17:59
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-09-2004 @ 23:56 :
wat een bullshit
ze moeten gewoon niet alleeen maar 1 ding aan bieden (groepjes) maar ook mogelijkheid houden voor mensen die liever alleen werken
inderdaad, hoor.
ik ben nu wel erg blij met mijn studies, ik heb tot nu toe nog niets in groepjes hoeven doen.

en er is een groot verschil tussen studieprojecten en samenwerken op je 'gewone' werk. tijdens je studie zijn punten en cijfers gewoon belangrijk en zitten er altijd mensen tussen die het voor anderen verkloten. op de werkvloer zit zoiets toch anders in elkaar.

samenwerken zou geen probleem zijn indien alle leden ook net zo'n hoog niveau als ikzelf handhaven en uit ervaring kan ik zeggen dat dat gewoon vaak niet het geval is. (niet dat ík zo briljant ben, maar anderen raffelen af.)
Reageren

Regels voor berichten