Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 15:47
Daboman
Daboman is offline
ik erger me er nooit zo aan. Tenzij het dingen zijn die niet vaak voorkomen (bijv zoals in de titel ). Volgens mij doe ik het zelf ook wel eens, onbewust.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 15:49
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-09-2004 @ 16:35 :
Tja, de Nederlandse taal is ook vrij brak, dus...naja, ik typ meer engels door een NL zin, dan wanneer ik praat, but I couldn't care less
Oud 27-09-2004, 16:26
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 27-09-2004 @ 12:03 :
Hahaha die ene Nieuw-Zeelandse flikker van " Het Blok" dan...(edit: Brett)
Hahaha. Ja, ik zag dat programma gister voor het eerst.

Als ik dat hoofd van die Brett zie en ik denk aan zijn taal + uitspraak: ''Maar Tobias sein moeter had allelei ideetjas, sij wilde glijk weer ein kookeiland.'' Lig ik al gelijk in een scheur.

Ontopic:

Ik sluit me aan bij André H.

''Ookal spreek ik dan je taal niet, één woord had ik goed begrehepen, amor, amor, amor.''
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:14
11568
11568 is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 27-09-2004 @ 12:03 :
Hahaha die ene Nieuw-Zeelandse flikker van " Het Blok" dan...(edit: Brett)
Australisch, hij is cool.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:45
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
11568 schreef op 27-09-2004 @ 18:14 :
Australisch, hij is cool.

laammeraden je bent australiesisch of je bent half het euh?

ik vind australie suf nou dus.
Oud 27-09-2004, 17:46
Verwijderd
Vroeger deed ik dat best vaak, kwam gewoon omdat ik de hele dag engels sprak op school.

Nu erger ik me er dood aan, vooral omdat de meeste mensen niet eens goed weten wat ze zeggen.

Het allerergste is het nog in muzieknummers. Het irritantste nummer dat er is: cooldown cafe- hey baby. echt te irritant gewoon
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:47
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Citaat:
Alex schreef op 27-09-2004 @ 18:46 :

Het allerergste is het nog in muzieknummers. Het irritantste nummer dat er is: cooldown cafe- hey baby. echt te irritant gewoon
Ja, ik weet niet waar je woont, wat je doet of wat je luistert. Maar dat nummer heb ik echt al 3 jaar niet meer gehoord.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Kosmopolitian schreef op 27-09-2004 @ 18:47 :
Ja, ik weet niet waar je woont, wat je doet of wat je luistert. Maar dat nummer heb ik echt al 3 jaar niet meer gehoord.
Ik ook niet, kan slechte muziek heel goed vermijden. Maar toch blijft het het meest irritante nummer... en een goed voorbeeld van engels&nederlands door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:05
Sade
Sade is offline
Dat van Intwine ben ik inderdaad met je eens, ik zag ze laatst op tmf een tijdje aan het woord, en toen viel me dat ook wel op.
Zelf gooi ik er ook vaak Engelse woorden of zinnetjes er tussen door, maar dat komt vooral omdat ik gewoon vind dat sommige Engelse uitdrukkingen veel beter op hun plaats zijn dan een Nederlandse.
Oud 27-09-2004, 18:07
Verwijderd
Oh My God!
Dat is zooo irritant, een vriendinnetje van mij die gaat altijd over op 't engels als ze kwaad is, super irritant! En dan gooit ze ook nog es Grieks er door heen, net alsof je tegen een woordenboek praat, haha ^^!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:14
Dark Angel
Dark Angel is offline
Altijd lastig op school - Engelstalige opleiding - waar ik in principe uit beleefdheid tegenover de niet-Nederlands-sprekenden gewoon Engels spreek. Totdat een Nederlandse klasgenoot iets in het Nederlands vraagt, en dan loopt het een beetje door elkaar. We merken het niet eens echt meer.

Sommige woorden of uitdrukkingen liggen voor mij dichterbij in het Engels - maar ik ben tweetalig en veel van m'n vrienden ook. Voor mij is dat natuurlijk.
Van die mensen die heel overdreven met een knauwerig van-tv-gehoord-accent dingen er tussendoor gaan gooien... dat hoeft van mij niet zo. Helemaal als ze niet eens echt weten wat ze nou precies zeggen...
Oud 27-09-2004, 18:24
Flip!
Flip! is offline
ik zeg vaak zat engelse woorden in discussies met vrienden of een gewoon gesprek. vooral enorm overdreven engels uitgesproken.

waar ik wel een hekel aan heb is dat sommige mensen dan ook nog eens een foute zin maken. ook irritant om naar te luisteren..hoor je een zin in het nl's, komt er ineens een engelse zin langs. ja hoor..
Oud 27-09-2004, 19:07
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik kan me toch echt herinneren dat die kerel vertelde dat ie vetrelde dat ie uit N-Z komt......

Maar hij is idd dope.....toen die dat apartement binnenkwam: "This is geen apartment, dit is een peijnhoop"
Oud 27-09-2004, 19:14
Snuitermans
Snuitermans is offline
Like dat m01 etwas uitmaakt.
Oud 27-09-2004, 19:15
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Ik heb dat eigenlijk niet eens zo heel erg bij Engels.

Wat ik wel zwaar irritant vind zijn van die quasi-stoere internet taalgevallen en al helemaal als ze in de titel staan zoals bij bijvoorbeeld: Waar vind ik bepaelde p00p? ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik praat alleen engels als ik iets heel stoms en/of pijnlijks heb gedaan. Dus als ik m'n teen weer es stoot hoor je hier heel vaak:

Shitfuckingarsewankingcuntbollocks!!!!

en dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat ik een fan ben van rik mayall.
Oud 27-09-2004, 19:24
Snuitermans
Snuitermans is offline
Dat stond trouwens in examenkater "NL en gezagdragers" van geschiedenis. "Hey Americano, will you boxen" aldus de nozems. Vermakelijk zinnetje vond ik dat wel.
Oud 27-09-2004, 19:28
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-09-2004 @ 20:23 :
Ik praat alleen engels als ik iets heel stoms en/of pijnlijks heb gedaan. Dus als ik m'n teen weer es stoot hoor je hier heel vaak:

en dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat ik een fan ben van rik mayall.
Vaag.. Primaire emoties kan ik niet anders uiten dan in het Nederlands. Nougoed, ik kan het wel, maar er moet over nagedacht worden. Ik volg speciale Engels lessen op school, waarbij we de hele les in het Engels moeten praten, en dat doe ik ook braaf, maar als ik ergens heel enthousiast over ben gaat dat altijd EERST in het Nederlands, en dan pas in het Engels.
Oud 27-09-2004, 19:41
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-09-2004 @ 20:23 :

Rik Mayall
Oud 27-09-2004, 19:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oud 27-09-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 27-09-2004 @ 15:28 :
geniaal
, maar hij zegt hele zinnen!

Ik ben een multimulock nu omdat ik na honderden pagina's engelse studie boeken lezen geen fatsoenlijke nederlandse zin meer kan maken en constant 'het nederlandse woord' niet weet en ver-engelsde zinsconstructies maak wanneer ik met iemand in gesprek ben.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:07
Dith
Dith is offline
De vriend van mijn nichtje komt uit Canada, woont hier nu 2 jaar en spreekt vloeiend nederlands. Ik praat meer engels in een gesprek dan dat hij doet en dat vind ik echt geweldig van hem.
Ik erger me niet echt aan mensen die kleine engelse woordjes in hun zinnen gooien of soms zelfs hele zinnen engels praten maar wel aan nep-amerikaanse accenten.
Wálgelijk .
Oud 27-09-2004, 20:10
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 27-09-2004 @ 11:16 :
Dat mens zegt ook ga nu naar de MTV site om de messenger gratis te kunnen downloaden, met vreselijke foute klemtoon
dat is te grappig, het is zoooo dom
Oud 27-09-2004, 20:12
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-09-2004 @ 20:49 :
[afbeelding]
Te vet.
Oud 27-09-2004, 20:14
Verwijderd
Met een vriend van mij spreek ik zowat altijd engels ook al zijn we beide nederlands. Vinden we leuk en het is goed voor oefenen. Kweet nie, meestal kan ik me ook beter uiten in het engels, klinkt raar, maar waar.
Ben altijd al goed geweest in engels, beter dan nederlands, ook leraren op school vragen me altijd of ik in het buitenland gewoond heb. Hmmz. Dusja. Nou ik kan me niet echt ergeren aan mensen die af en toe engels erdoor gooien, behalve als de zin totaal fout is en ze het nie door hebben. Dan krijg ik die urge om ze te verbeteren.

Dat gezeur over intwine. Hij komt van de antillen en daarom kan hij zich dus waarschijnlijk ook beter uiten in het engels. Niks mee mee toch.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:16
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-09-2004 @ 20:49 :
[afbeelding]

mijn god

ehm, als in: hij is mijn god
Oud 27-09-2004, 20:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 27-09-2004 @ 21:16 :
mijn god

ehm, als in: hij is mijn god
Dan ben jij dus ook een Hardbabe.

edit: OMG, jij bent toch niet JERNEY ?!?!?!?!
Oud 27-09-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 27-09-2004 @ 21:14 :
Met een vriend van mij spreek ik zowat altijd engels ook al zijn we beide nederlands. Vinden we leuk en het is goed voor oefenen. Kweet nie, meestal kan ik me ook beter uiten in het engels, klinkt raar, maar waar.
doen mn zus en ik ook vaak
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:55
sicilion
sicilion is offline
ik hbe echt een grotere hekel aan nederlanders die engels op zijn nederlands uitspreken dan dat mensen er een engels woord door heen gooien maar zoals al gezegd is I couldn't care less
Oud 27-09-2004, 20:56
Poppycock
Poppycock is offline
Ik hou er niet zo van
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:06
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
shit piss fuck cunt cocksucker motherfucker tits fart turd ´n twat.

Engelse scheldwoorden zijn de bom, maar opmerkingen als: 'OH MY GOD wat een HAPPENING' zijn dus uit den boze.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:41
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik gebruik onzinnige nederengelse combies als inderdeed en howdo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wijzerplaat schreef op 27-09-2004 @ 22:41 :
Ik gebruik onzinnige nederengelse combies als inderdeed en howdo
Das toch gewoon brabants?
Oud 27-09-2004, 22:25
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Je moet het wel met Brits accent uitspreken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:32
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Mijn vriendin is amerikaanse, dus ik spreek de hele dag engels, ook met mijn vrienden spreken we vaak engels omdat een van hen een zuidamerikaanse vriendin heeft.

Anyway , het gaat vanzelf ,helaas pindakaas. Ook op mijn werk floept er soms een engels woordje tussen geheel per ongeluk dus. En mijn broertje studeert engels, maar dat terzijde.
Oud 27-09-2004, 22:35
Verwijderd
ik lul opzich wel vaak engels door mn zinnen heen. vaak vind ik een woord niet 1 2 3 in het nederlands en dat vind ik dan sneller in het engels. vandaar
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 03:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 27-09-2004 @ 19:14 :
Altijd lastig op school - Engelstalige opleiding - waar ik in principe uit beleefdheid tegenover de niet-Nederlands-sprekenden gewoon Engels spreek. Totdat een Nederlandse klasgenoot iets in het Nederlands vraagt, en dan loopt het een beetje door elkaar. We merken het niet eens echt meer.
Ik heb dat dus op kantoor. We hebben een flink aantal engels sprekende collega's, en dan gaat 't switchen soms wel eens mis.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 07:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-09-2004 @ 23:24 :
Das toch gewoon brabants?
haha, dan gaat et wel extreem nichterig klinken
Oud 28-09-2004, 08:49
Kath
Kath is offline
Mjah, niet chiq als je het bewust doet, maar zelf ben ik er ook wel op te betrappen, leuke woorden in het Duits, Frans, Engels of Latijn gebruik ik wel..

Maar in prinicpe is het gewoon taalontwikkeling, en iedereen doet eraan mee.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:07
Samaris
Samaris is offline
Ik kan me beter uitdrukken in het Engels, en dus spreek ik het vaak, maar ik ga niet half Nederlands/half Engels spreken..of het een, of het ander.
Oud 28-09-2004, 12:57
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 27-09-2004 @ 18:45 :
ik vind australie suf nou dus.
Je bent niet goed wijs
Oud 28-09-2004, 13:08
Maffiabaas
Maffiabaas is offline
Ik gebruik zelf wel dingen als duh en oh my god, maar niet dat ik halve zinnen in het amerikaans ga doen ofzo. Op MSN trwns wel, daar gaar alles zo'n btje Amerikaans. brb, btw, rtfm, lol, rof, roflmao, r, u, enz. maar dat is juist de lol van MSN'en; net doen alsof je heeeeel cool bent.

Maarja genoeg ge'chat',

Check you guys l8r! (ow srry! )

Maffiabaas
Oud 28-09-2004, 13:55
Andrea
Andrea is offline
Als je een bepaalde opleiding doet waar heel veel engelse termen worden gebruikt ontkom je er niet aan. Maar dat zijn dus termen. Dat betekent niet dat je te pas en te onpas met engelse zinnetjes moet gooien en dat doen heel veel van die marketingstudentjes....
Als we dan toch aan het afgeven zijn op mensen die geen Nederlands kunnen, wil ik ook nog even wat kwijt.

Ik HAAT, nee, HAAT van die KUTpubers die van die lompe smsjes naar TMF sturen met gebrekkig Nederlands zoals 'sgatjuh' zogenaamd om tekens te besparen terwijl het meestal evenveel tekens zijn als het originele woord....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:03
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2004 @ 10:43 :
Dat is uitermate vervelend, aangezien voor vrijwel elk Engels adagium (het zijn vaak niet eens adagia) wel een Nederlandse variant te verzinnen is.

Gooi er dan flink wat Latijn doorheen, dat staat tenminste nog erudiet.
Hahaha ja hoor, Latijn erdoor kan ook al lekker
Oud 28-09-2004, 15:52
Breg
Breg is offline
ik gebruik wel eens engelse woorden als OMG, of soms als ik met een Engels woord in m'n hoofd zit en niet op de Nederlandse vertaling kan komen. Maar ik heb ook een vriendin die weigert magnetron te zeggen en het altijd over de 'microwave' heeft
Oud 28-09-2004, 16:23
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-09-2004 @ 04:39 :
Ik heb dat dus op kantoor. We hebben een flink aantal engels sprekende collega's, en dan gaat 't switchen soms wel eens mis.
...ook heel embarrassing toen ik net weer in Nederland woonde... een winkel binnenlopen, iets vragen, en pas als ze je raar aankijken merken dat je misschien niet in de juiste taal begonnen bent...
Oud 28-09-2004, 16:28
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Haligh schreef op 28-09-2004 @ 13:57 :
Je bent niet goed wijs

ghehe, dat zei ikm alleen om die poster te plagen joh

en nee ik ben niet yerney en ook geen hardbabe, wat een enge mensen Zo'n lief klein meisje als ik kan dat toch niet aan...
Oud 28-09-2004, 16:33
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
birthmark schreef op 28-09-2004 @ 08:17 :
haha, dan gaat et wel extreem nichterig klinken

hihihi, gebruik je dan ook je hand erbij? mjuh, ik zeg altijd gewoon lekker op zijn boers 'houdoe' mjuh
Oud 28-09-2004, 17:10
Fog
Fog is offline
zaterdag was ik bij een feest, er kwam een hiphop neger tegen me aanpraten, helemaal in het engels, terwijl hij gewoon echt helemaal nederlands was. ik praatte dus ook heel erg nederlands terug. dat klonk best wel fout.

verder ken ik genoeg mensen die veel zinnetjes en woorden engels gebruiken, als het leuke woordjes en zinnetjes zijn vind ik het oke. als het elitair gedrag is vind ik het zielig.
Oud 28-09-2004, 18:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 28-09-2004 @ 17:23 :
...ook heel embarrassing toen ik net weer in Nederland woonde... een winkel binnenlopen, iets vragen, en pas als ze je raar aankijken merken dat je misschien niet in de juiste taal begonnen bent...
Mja. Ik had heet vandaag weer. Ik zit deze week in de VS, en m'n baas belde voor een update. Begon ik ook in 't engels. Toch grappig hoe snel je om kunt schakelen als je in 't buitenland zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten