![]() |
||
Citaat:
![]() Begrafenissen in Belgie zijn ook leuk, trouwens ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik Groningen uit (helaas slechts drie keer meegemaakt) een hele leuke uitwedstrijd en dat geld ook voor de Graafschap, Twente, NAC, NEC, FC Den Bosch of gewoon Zwolle. Niet omdat je dan oogstrelend voetbal krijgt te zien, maar omdat er spanning is. Van Zwolle wil ik gewoon winnen en dat komt niet om Lim-Duan zo’n virtuoze baltovenaar is, maar omdat Lim-Duan gewoon een vieze blauwvinger is. Ik hoef niet van N.E.C. te winnen omdat ik dan trots kan vertellen dat we van het grote N.E.C. hebben gewonnen, maar gewoon uit wraak voor de nacompetitie in ’97. Den Bosch; misschien een kutclub, maar wel met een fanatieke aanhang. Dat hoeven we van Vitesse en AZ niet te zeggen, die nu wel in de subtop staan en dus kans maken op die BeNelux plaatsen. In het bedrijfsleven staat alles in het teken van innovatie en verbeteringen. Als je een leuke vriendin hebt waarmee je het leuk hebt, laat je haar dan ook schieten omdat er zevenhonderd kilometer verderop een meisje woont die 2 kilo lichter is? Trouwens, ik ben een aantal keer in België geweest en geloof me….het niveau van daar is nog triester dan van onze gouden gids divisie. |
![]() |
||
Citaat:
Zo’n competitie gaat natuurlijk twee wedstrijden goed en dan ziet men ineens de noodzaak om verplichte combi’s in het leven te roepen. In Italië hoor je ze niet zeuren als supporters van Salernitana een trein in de brand steken of supporters van Inter een scooter vanaf de 2e ring naar beneden mieteren. Daar kennen ze het stadionverbod voor wildplassen nog niet. In Nederland is het fenomeen ‘supporter’ verwerpelijk en dat vind iedereen, dus ook de politiek. Met andere woorden, de Nederlanders moeten straks gewoon 130 euro betalen om zeven uur in de bus te zitten waar ze uiteraard wel getrakteerd worden op een boterham met pindakaas. De pakjes Taxi kunnen ze weer afhalen als ze weer thuis zijn. Ik ben in zowel Engeland, Spanje als Frankrijk met de trein geweest en het kost daar natuurlijk ook geen ene pannenkoek. Zelfs Engeland is op dat traject goedkoper als Nederland. Als ik voor zes euro naar Oostende heen en weer kan dan doe ik het graag. Vooraf de stad in, terrasje pakken, lekker voetbal kijken en vervolgens met de trein weer richting huis. Maar zo werkt het in Nederland niet. Geef mij mijn reisrechten weer terug en ik ga dolgraag met de trein naar Roosendaal. Als je dat hier doet staat station Zutphen al helemaal blauw en krijg je een enkeltje naar huis. De échte supporters zullen ongetwijfeld blijven gaan, maar je trekt geen halve supporters over de streep als ze een halve nacht in de bus moeten zitten. Waarom derby’s goed bezocht worden? Dan gaan de supporters mee die normaal alleen thuiswedstrijden bezoeken. Het is dichtbij, het is goedkoop en er is een prestigestrijd te leveren. Vergeet niet dat je het de supporters makkelijk en aantrekkelijk moet maken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wordt een beetje ziek van mensen die zeggen dat de politiek zich nergens maar mee moet bemoeien. Ze ZIJN ervoor om zich met dingen te bemoeien, zeker als er problemen mee zijn, zoals met spreekkoren. De voetbalcompetitie op zich is niet hun taak nee, maar iemand mag toch gewoon zijn mening geven, dat doe jij ook. Een politcus mag dat dus ook. Klaar. En supportersfeesten worden niet getoond? Tuurlijk wel, als de langskampioen gehuldigd wordt, dan is dat zeker wel op het journaal en studio sport te zien. Als NAC van Groningen wint met 3 - 2 en jij viert daarna een feestje met de andere supporters, dan komt dat inderdaad niet op tv. Raar he? ![]()
||
Citaat:
Daarnaast, de echt goede dingen komen ook wel een beetje in het nieuws. Bij EK s en WK s zie je genoeg feestvierende supporters, en ook bijv de invasie van NAC supporters in Newcastle is uitgebreid aan bod geweest in de media.
||
Citaat:
![]() Ik bedoel maar, geen enkele van de dingen die je hier noemt vind ik geen zaken voor nationaal nieuws. Regionaal misschien, maar zelfs dan nog, het zijn gewoon normale acties waarschijnlijk. Er worden in Nederland elke dag mensen geholpen met mooie dingen door hulpverleners, die ook niet in het nieuws komen. De realiteit is, iets negatiefs is snel 'extremer' dan iets positiefs, en komt dus eerder in de (landelijke) publiciteit. Het is jammer, ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben, maar het is gewoon zo.
||
Citaat:
Het is onlogisch om een mooi spandoek op het journaal te laten zien, al kan bijvoorbeeld Studio Sport er wél aandacht aan besteden in plaats van alle overtredingen dertien keer te herhalen. Maar het is natuurlijk geen landelijk nieuws. Waar ik me wel aan kan ergeren is de bombarie die men vooraf kan maken. Bijvoorbeeld op de grote ‘voetbal is van ons’ dag, die achteraf als het lachertje van de eeuw gezien mag worden. Nog nooit heb ik me zo lullig gevoeld als toen. Vooraf had iedereen het er over, want heel voetbalrellend Nederland zou naar Eindhoven komen om te protesteren tegen de belachelijke wetgeving rondom voetbal. Minstens twee weken van te voren werd het Nederlands volk gewaarschuwd, want wat ging plaatsvinden was nog nooit gebeurd. De overheid toonde zich erg dapper door zich bijzonder paternalistisch op te stellen. Wat uiteindelijk is gebeurd is dat een aantal verschillende supportersgroepen wat wegen blokkeerden en zo’n 200 PSV’ers samen met wat Tukkers en Fortunezen een rondje door Eindhoven hebben gelopen. Geen enkel medium heeft ook maar iets over deze dag verteld. Daar waar ons hele land werd gewaarschuwd voor de voetbaloorlog, liepen verschillende supportersgroepen hand in hand met elkaar rondom Eindhoven. Op wat eigenwijze stumpers van Vitesse na….. Het enige wat men wist te vertellen was dat het hotel waar het Nederlands elftal zich bevond werd aangevallen, terwijl de Eindhovenaren alleen hun eigen Kevin Hofland toe hebben gezongen. Mijn inziens verdraait men in Nederland heel graag de gebeurtenis en waarom zouden ze ook niet, want wie gelooft hier nu een voetbalsupporter. Hetzelfde geld overigens voor rechtspraak, maar dit terzijde. Verder is de verslaggeving omtrent alles wat met voetbal te maken heeft vrij summier en staat het totaal niet in verhouding tot andere geweldsdelicten. Bij elke moordende Marokkaan krijgt de Marokkaanse samenleving even het woord en refereert men nog even naar het feit dat Ali B. (‘het leven wat we leven is het leven van de straat’) zo ontzettend lief is voor de kindertjes in AfghaniSTAN!!!! Verder heb ik slechts één keer een normale discussie met voetbalsupporters gezien op televisie en dat was bij de laatste B&W, wat ook niet anders kon omdat die Hagenezen gewoon gelijk hadden. Bij elke andere vorm van televisie werd alles belachelijk gemaakt of met de grond gelijk gemaakt. Catherine Keijl, rondom 10 of gewoon de aflevering van ‘de harde kern’. De mensen willen het gewoon niet snappen. Alles wat 70% van deze bevolking als ‘niet normaal’ beschouwd hoeft niet per definitie ook niet normaal te zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
groningen en de graafschap ook niet.
||
Citaat:
En je hebt ook gelijk. Maar je vergeet dat er dus ook 9 NL'se clubs 'overblijven' en die moeten wél tegen de 'B' clubs uit België.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|