Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jij bent naughty omdat je denkt dat Quincy dit bedoelde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ontopic:van mij mogen ze de burqa afschaffen anders dan de hoofddoek belemmerd het de communicatie |
![]() |
||
Citaat:
zo ja, dan is dat een redelijk fascistische denkwijze. argumentatie in de stijl van "everybody is entitled to MY opinion"
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben naar Turkije op vakantie geweest, maar daar is het dragen van een hoofddoek in het openbaar verboden. Er staat een aardige ( precieze bedrag weet ik niet ) boete op. Terwijl ze hier allemaal met zo'n stofdoek op de kop lopen. Pure intimidatie noem ik het.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je mening geven hoeft geen flamewar als gevolg te hebben, maar dit is gewoon gezever in de ruimte.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien kan ik de VU, of welke andere instantie dan ook, wel begrijpen wanneer zij de gezichtssluier willen verbieden. Er is toch wel een heel erg groot verschil tussen een hoofddoek en tussen een gezichtssluier. ![]() Bovendien, is het geen geloofsuiting, en kunnen begrippen als vrijheid van godsdienst etc. de deur worden gewezen, daar de gezichtsluier niet verplicht is in de Islam.
||
Citaat:
Het gaat erom dat het betreffende individu overtuigt is van het nut van dat ding, en dat kan voor iedere draagster anders zijn. Het is een kwestie van vrijheid en keuze en dat zou zo moeten blijven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en daarbij is lichaamstaal een belangrijk onderdeel Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 09:49. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dan wordt wel is van je gevraagd om een presentatie oid te geven. Lichaamstaal is dan toch wel essentieel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder, heb je in de gaten dat Joostje en jij bezig zijn tegen moslima's te bepleiten dat de gezichtssluier óp moet blijven, terwijl zij er juist tégen zijn? Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken? Ik denk dat de beide dames makelville en El Nour straks gewoon keurig afstuderen en een carrière maken, omdat ze bereid zijn af en toe niet koste wat het kost hun zin door te drammen, terwijl jij na jaren nog steeds in een donker hoekje staat te jengelen over keuzevrijheid. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
(Dit was mijn vrije interpretatie van een aantal krantenartikelen hierover ![]()
||
Citaat:
![]() Handenschudden wordt een verplichting? Ja daâg! Je kan iemand toch niet tot lichamelijk contact dwingen.
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Kijk hier maar voor meer info: http://www.vu.nl/Nieuws/index.cfm?ne...B926EBD1078ED4 en hier: http://student.fsw.vu.nl/_pdf-nieuws...matie_17_0.pdf Onder aanstootgevende kleding valt bijv. minirokjes of lonsdale (wat ze waarschijnlijk willen verbieden) Bij dit debat zal overigens niemand van het college van bestuur aanwezig zijn. Het lijkt dan ook op een initiatief van studenten, waarschijnlijk omdat zij meer vermoeden van wat het college van bestuur van plan is, maar niet naar buiten brengt. Ik ken iemand die vorig schooljaar was uitgenodigd door het cvb over deze maatregel en ze zou later meer info krijgen over de plannen, maar nooit gehad. Ik denk dat de VU uiteindelijk tot een hoofddoekverbod wilt komen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Handenschudden en oogcontact komen mogelijk op het lijstje van verplichte omgangsvormen voor studenten aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Daarnaast wil de universiteit gezichtsbedekkende sluiers en aanstootgevende kleding weren uit de collegebanken.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En over die neutraliteit hebben we het al vaak zat gehad, allemaal poppenkast.
||
![]() |
Citaat:
Bezwaren van een hoofddoek: Geen, het hindert geen communicatie en verder geen enkel ander argument mogelijk. Bezwaren van een gezichtssluier: het hindert de communicatie, verhindert de identificatie. Conclusie: Een hoofddoek mag wel een gezichtssluier niet. MAAR aangezien het percentage gezichtsgesluierde vrouwen zeer weining is van de bevolking is het argument dat bijvoorbeeld een politieagent een verdachte niet kan herkennen, dus is te verwaarlozen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoorde overigens vandaag dat die vrouw, die het die 3 gesluierde meiden op het ROC verbood hun lessen gesluierd te volgen, is gepromoveerd tot het bestuur van de VU. Wellicht komt dit hele idee van haar kant.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 | |
Midden-Oosten topic II T_ID | 500 | 14-10-2007 17:52 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwe bedreigingen Belgische werkgever moslima Love & Peace | 85 | 21-01-2005 23:10 | |
Moet lonsdale verboden worden op scholen? x-Jola-x | 199 | 24-05-2004 22:53 | |
stelling: sluiers verbieden? Sweet_Hadar | 351 | 11-02-2004 00:18 |