Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 14:07
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Stephen King films:
-IT
-Pet Sematary
-Carrie
Oud 07-10-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 07-10-2004 @ 15:07 :
Stephen King films:
-IT
-Pet Sematary
-Carrie

En dan ook vooral een van de beste verfilmingen achterwege laten

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik neem aan dat je The Shining bedoeld? Die is knap waardeloos.
Oud 07-10-2004, 15:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-10-2004 @ 16:01 :
Nee.

Hij wijkt behoorlijk af van het oorspronkelijke verhaal, maar mensen die daarover zeiken zijn slecht. The Shining is en blijft een meesterwerk.
Oud 07-10-2004, 15:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-10-2004 @ 20:56 :
Als je dat stukje weet, is je film echt niet verpest als je hem gaat kijken hoor... 'k vind het niet echt een spoiler :\
De schrik is bij de Japanse versie iig een stuk groter. Ik wist toen ik die film zag van te voren wat er zou gebeuren, en dacht alsnog 'NEE'. Na het zien van de film bedacht ik me hoe kut het was dat ik het al wist.
Oud 07-10-2004, 15:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-10-2004 @ 16:05 :
Nee.

Hij wijkt behoorlijk af van het oorspronkelijke verhaal, maar mensen die daarover zeiken zijn slecht. The Shining is en blijft een meesterwerk.
Nee.

The Shining is een van de dieptepunten uit de carriere van Kubrick. Het oorspronkelijke verhaal van King was trouwens al niet veel beter.
Oud 07-10-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 07-10-2004 @ 16:08 :
De schrik is bij de Japanse versie iig een stuk groter. Ik wist toen ik die film zag van te voren wat er zou gebeuren, en dacht alsnog 'NEE'. Na het zien van de film bedacht ik me hoe kut het was dat ik het al wist.
Ik wist het niet, maar zo'n groot schrikmoment vond ik het niet
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:57
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-10-2004 @ 15:45 :

En dan ook vooral een van de beste verfilmingen achterwege laten
Waarschijnlijk vind ik die beste verfilming niet eng.
Oud 07-10-2004, 17:52
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
one missed call lijkt me ook wel spannend
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-10-2004 @ 16:43 :
Ik wist het niet, maar zo'n groot schrikmoment vond ik het niet
In de remake viel dat iig tegen, in het origineel is het het meest effectieve schrikmoment dat ik ooit meemaakte.
Oud 07-10-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 07-10-2004 @ 20:12 :
In de remake viel dat iig tegen, in het origineel is het het meest effectieve schrikmoment dat ik ooit meemaakte.
Echt waar? Ik heb alleen het origineel gezien, maar ik heb wel effectievere schrikmomenten meegemaakt. Misschien moet je eens Don't Look Now kijken, met David Sutherland en Julie Christie. Echt goede spanning Op zich is dat ook een aanrader, maar ik ken veel mensen die, wanneer ze horen dat de film uit '73 komt, meteen beginnen te zeuren dat hij te oud is... 't Is echt een super film, een van de beste films die ik ooit gezien heb. Ik blijf hem ook telkens weer kijken, en telkens weer krijg ik kippenvel. Echt super aanrader
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:38
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-10-2004 @ 18:52 :
one missed call lijkt me ook wel spannend
Ongeïnspireerd mozaïek van veel betere Aziatische horrorfilms. Er zit een theelepel JU-ON in, een scheut RINGU, een snufje KAÏRO en een dosis DARK WATER.
Oud 07-10-2004, 21:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-10-2004 @ 21:38 :
Ongeïnspireerd mozaïek van veel betere Aziatische horrorfilms. Er zit een theelepel JU-ON in, een scheut RINGU, een snufje KAÏRO en een dosis DARK WATER.
dan weet ik dat ik daarvoor niet naar de bios hoef dus...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-10-2004 @ 20:24 :
Echt waar? Ik heb alleen het origineel gezien, maar ik heb wel effectievere schrikmomenten meegemaakt. Misschien moet je eens Don't Look Now kijken, met David Sutherland en Julie Christie.
Al vaak genoeg gezien. Zeker een goede film, maar hij heeft me op de één of andere manier nooit echt bang weten te maken, zoals Ringu.
Desalniettemin is de slotscene één van de meest indrukwekkenden ooit.

Citaat:
Echt goede spanning Op zich is dat ook een aanrader, maar ik ken veel mensen die, wanneer ze horen dat de film uit '73 komt, meteen beginnen te zeuren dat hij te oud is...
Dat soort mensen ken ik gelukkig niet.
Oud 07-10-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-10-2004 @ 16:01 :
Dat ben ik toch niet met je eens. Die film is toch een behoorlijk stuk beter dan die 3 films die eerder genoemd werden, dunkt mij.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 23:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-10-2004 @ 22:53 :
Dat ben ik toch niet met je eens. Die film is toch een behoorlijk stuk beter dan die 3 films die eerder genoemd werden, dunkt mij.
Ik vind alle drie genoemde titels eerlijk gezegd een stuk beter.
Oud 08-10-2004, 00:02
Sentosa
Sentosa is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-10-2004 @ 20:48 :
Post een spoilerwarning, waardeloze aap.
een spoilerwarning, niet goed bij je hoofd ofzo, is gewoon een moment in de film, zegt toch niks over het plot ofzo, vond de opbouwende spanning die de scene meebracht wel cool, zat toch wel ff van heftig Maar moet nu toch ook maar eens de japanse versie gaan kijken dan.

En dat waardeloze aap voortaan ff voor jezelf houden he, beetje zielig dat je je mening niet op een normale manier kan geven. Krijg dan spontaan zin om je echt de hele film te gaan vertellen

Owjah vind dat Jack Nickelson wel goed speelt in de Shining voor de rest heb ik het nooit zo'n heel brute film gevonden.

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 01:55
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-10-2004 @ 00:26 :
Ik vind alle drie genoemde titels eerlijk gezegd een stuk beter.
Bizar.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sentosa schreef op 08-10-2004 @ 01:02 :
een spoilerwarning, niet goed bij je hoofd ofzo, is gewoon een moment in de film, zegt toch niks over het plot ofzo,

Het is gewoon verassend moment, die zijn toch minder verassend als ze niet verassend zijn. Het is de bedoeling dat je je dood schrikt, al je erop voorbereid bent doet dat echt af aan de filmervaring.

Citaat:
En dat waardeloze aap voortaan ff voor jezelf houden he, beetje zielig dat je je mening niet op een normale manier kan geven.
Mja niet al te serieus nemen. Ik erger me gewoon als mensen de een deel van een film zonder reden voor anderen verpesten.

Citaat:
Krijg dan spontaan zin om je echt de hele film te gaan vertellen

Niet nodig, al gezien.
Oud 09-10-2004, 15:24
VeGs
VeGs is offline
Spoilers moet je toch mee oppassen; iemand verraade in een andere topic het plot van 'The others', terwijl die film net bovenaan mijn lijst stond. Had zin om hem ter plekke de nek om te draaien.
Wat voor de een geen spoiler is, is het voor de ander wel. Ik had dan The ring ook niet willen weten, maar hoorde het helaas al via een vriendin.

Ik vond 'In the mouth of madness' overigens een erg goede en enge film. Gebaseerd op een kort verhaaltje van Stephen King. Gaat over een verzekeringsagent die de verdwenen schrijven van bestseller-horrorboeken moet terug vinden en vervolgens in het dorpje uit die boeken terecht komt. De paranoia van het geheel is geweldig.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 15:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
VeGs schreef op 09-10-2004 @ 16:24 :
Spoilers moet je toch mee oppassen; iemand verraade in een andere topic het plot van 'The others', terwijl die film net bovenaan mijn lijst stond. Had zin om hem ter plekke de nek om te draaien.
Wat voor de een geen spoiler is, is het voor de ander wel. Ik had dan The ring ook niet willen weten, maar hoorde het helaas al via een vriendin.

Ik vond 'In the mouth of madness' overigens een erg goede en enge film. Gebaseerd op een kort verhaaltje van Stephen King. Gaat over een verzekeringsagent die de verdwenen schrijven van bestseller-horrorboeken moet terug vinden en vervolgens in het dorpje uit die boeken terecht komt. De paranoia van het geheel is geweldig.
In the mouth of madness is niet gebaseerd op een verhaal van King. Hoe kom je daar bij?
Oud 09-10-2004, 16:00
VeGs
VeGs is offline
Niet? Toont weer eens aan hoe makkelijk je geneigd bent dingen aan te nemen van anderen...
Een vriend van me heeft nogal wat boeken van hem gelezen en hij beweerde dat hij dat verhaal ook gelezen had. Zou in een boek staan met ook iets over een spookpiratenschip. Kort verhaal van maar enkele pagina`s.
Tja, als hij beweert dat hij dat verhaal gelezen heeft, terwijl ik geen enkel boek ken, heb ik ook geen reden om het niet aan te nemen.
Hmmm, zal kijken of ik er iets over kan vinden; iig bedankt.

Maar goed, ik blijf het een erg goede film vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
VeGs schreef op 09-10-2004 @ 17:00 :
Niet? Toont weer eens aan hoe makkelijk je geneigd bent dingen aan te nemen van anderen...
Een vriend van me heeft nogal wat boeken van hem gelezen en hij beweerde dat hij dat verhaal ook gelezen had. Zou in een boek staan met ook iets over een spookpiratenschip. Kort verhaal van maar enkele pagina`s.
Tja, als hij beweert dat hij dat verhaal gelezen heeft, terwijl ik geen enkel boek ken, heb ik ook geen reden om het niet aan te nemen.
King heeft inderdaad zo'n verhaal geschreven, maar dat staat los van die film.
Oud 10-10-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 03-10-2004 @ 11:43 :
Het ligt er een beetje aan of je vatbaar bent voor die typische Japanse mystiek, denk ik. Wat ik er van gezien heb leunt Japanse horror meer op atmosfeer dan op gore. Sommige mensen vonden Ringu en Ju-On: The Grudge bijvoorbeeld slaapverwekkend terwijl ik d'r echt wel de kriebels van kreeg zo nu en dan. Tsja. Dat terwijl "conventionele" horrorfilms me niet echt meer kunnen boeien.
Dat zeker, qua sfeer en spanning kunnen gore horrorfilms echt niet tippen aan de japanse. Vond bijvoorbeeld the Eye ook echt te eng, hoewel er niks aan bloed ofzo aan voorkomt. Maar de hele tijd die spanning die er hing was echt verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:31
saturday
saturday is offline
Brrrraindead
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:22
VeGs
VeGs is offline
@ Juice;
Aah, ke; dat verklaart. Enig idee hoe het verhaal heet?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:48
capibara
capibara is offline
Enge films zijn er niet zozeer, wel aangrijpende of shockerende.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:28
Murazor
Murazor is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 06-10-2004 @ 16:07 :
Cannibal Holocaust
Eng kan je em niet noemen eerder mega f.u.b.a.r. Toen bij die kerel op het einde z'n pik werdt afgesneden schreeuwde alle jongens in de kamer het uit

Een echt enge film ben ik eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen, maar als ik er dan toch een paar moet aanraden: The Ring, The Blair Witch Project, Cradle of Fear ()
Oud 12-10-2004, 16:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
VeGs schreef op 12-10-2004 @ 14:22 :
@ Juice;
Nee.
Oud 12-10-2004, 20:33
VeGs
VeGs is offline
*grin* da`s duidelijk.
Vraag het wel bij die vriend na, als die het iig nog weet.

Vond verder What lies beneath erg goed. Goede sfeer en het blijft spannend.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:17
capibara
capibara is offline
Citaat:
Murazor schreef op 12-10-2004 @ 17:28 :
Eng kan je em niet noemen eerder mega f.u.b.a.r. Toen bij die kerel op het einde z'n pik werdt afgesneden schreeuwde alle jongens in de kamer het uit

Een echt enge film ben ik eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen, maar als ik er dan toch een paar moet aanraden: The Ring, The Blair Witch Project, Cradle of Fear ()

Hoe verschrikkelijk is cradle of fear. Volgens mij moest die kutsmurf van een dani de gehele film op een kratje staan om in beeld te komen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
VeGs schreef op 12-10-2004 @ 14:22 :
@ Juice;
Salem's Lot.

Is inmiddels al twee keer verfilmd.
Oud 13-10-2004, 19:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-10-2004 @ 20:32 :
Salem's Lot.

Salem's Lot is geen kort verhaal maar een roman en gaat over een schrijver die in zijn nieuwe woonplaats een vampier ontdekt, niet over tot leven komende verhalen.
Oud 13-10-2004, 21:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-10-2004 @ 20:32 :
Salem's Lot.

En vergeet niet de sequel: RETURN TO SALEM'S LOT.
Oud 15-10-2004, 16:20
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb er 2 weken terug 1 gekeken...was echt niet grappig...
met vrienden, alleen thuis, ik zit op de bank vlak bij het raam, stom spleetje licht en dan val alles zien bewegen en DAN iets engs
schrok me kapot.....
hoe heet die film nou ook al weer
darkness ofzo??
Oud 18-10-2004, 19:51
hmhm
hmhm is offline
American wherewolf in Paris is zo ontiegelijk grappig
Oud 18-10-2004, 20:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-10-2004 @ 20:46 :
Salem's Lot is geen kort verhaal maar een roman en gaat over een schrijver die in zijn nieuwe woonplaats een vampier ontdekt, niet over tot leven komende verhalen.
er zijn ook twee korte verhalen van.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:16
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
saturday schreef op 11-10-2004 @ 20:31 :
Brrrraindead
dies niet eng, alleen maar GOOR!

maar blair witch vodn ik wel eng de 1e keer....toen ik em savonds laat bekeek
Reageren

Regels voor berichten