|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() met godsdienst bij jou op school ofzo? |
||
|
|
||
|
Citaat:
(bij ons was het tenminste zo dat we elk jaar 2 religie's namen en daar dieper op in gingen, nog dieper op de betekenis zijn wel enkel bij het jodendom geweest vandaar die reactie)
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
leer je ook nog 's wat, anders wordt het iets te simpel he. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Wat is goed? De mensen zullen het zeker goed bedoeld hebben, daar twijfel ik niet aan...
|
|
||
|
Citaat:
ik bedoelde met goed dat ze het onder fouten schreven en dan in 'geestelijke zin'. |
||
|
|
||
|
Citaat:
toch zou ik nog steeds niet als homo in Staphorst willen wonen. (als ander mens trouwens ook niet, maar dat terzijde)
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Homosexualiteit, niet, ofterwel, ik geloof dat God de man envrouw voor elkaar geschapen heeft. niet man-man, of vrouw vrouw. Ik geloof echter wel dat je van iemand kunt houden, liefhebben, man-man of vrouw-vrouw. En echt heerlijk belachelijk van het vaticaan om dan weer met zo'n belachelijke statement uit te komen. T'zijn ook mensen alsof een homo 'minder' is dan een gelovige...Ik geloof alleen dat het op sexueel gebied niet zo hoord, niet zo gemaakt is, en gewoon niet nouja, in elkaar past zeg maar. Dat betekend niet dat ik neer zie op 'n desbetreffend persoon, je moet zelf weten hoe je leeft... Ik ben overigens christen, soort van, ik weet het nog niet allemaal, ik geloof wel dat er een God is, en in de bijbel... maar sommige dingen zijn noggal sketchy enzo... als er iemand is die nu snapt wat ik bedoel . |
|
|
|
||
|
Citaat:
.wat ik nog even weten wil: wat zou je zelf doen als bleek dat je lesbisch was? |
||
|
|
||
|
Citaat:
ik hou persoonlijk niet zo van homo's, ik bedoel: het idee. vrouwen gaat dan nog, maar je snapt wel wat ik bedoel. toch zal ik die mensen nooitnooitnooit afkeuren. ze ook niet minachten. het zijn (ja echt ) ook mensen! ze zijn anders geboren, maar je oordeelt ook niet zo over mongooltjes ofzo. dan is het ook altijd: ze kunnen er niks aan doen blabla. god veroordeelt homo's niet. dat geloof ik niet. en ik met hem . en dan alleen simpel omdat je eens op hun plaats moet gaan staan. en nou zeg ik ook weer 'hun', omdat het toch een soort vervanmijnbedgroep is. heel slecht van mij . homo's moeten gewoon gerespecteerd worden.alhoewel ik wel pas een stuk las van een gristelijke man die homo was. die dacht dat het geen geaardheid maar een gerichtheid was. dat je er van af kon komen, hij was er zelf ook van af gekomen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
triest eigenlijk, het lijkt me sterk dat die man nog gelukkig kan worden als hij een van de sterkste menselijke instincten zijn leven lang moet onderdrukken.
|
|
||
|
Citaat:
God heeft de man voor de vrouw geschapen en de vrouw voor de man, en niet twee mannen of twee vrouwen. Ik bedoel... als je er over nadenkt... als een man en een vrouw samen seks hebben, passen ze precies in elkaar en zijn ze samen één en dat is de bedoeling van God: dat een man en een vrouw samen één zijn (niet dat ze dan de hele dag seks moeten hebben ofzo). Man/man en vrouw/vrouw kan nooit samen één zijn. |
||
|
|
||
|
Citaat:
tja, weer zo'n punt waar het bijbelse standpunt zichzelf afschiet. verder is het twijfelachtig dat 'god het zo bedoeld heeft' aangezien het twijfelachtig is dat god uberhaupt iets gemaakt heeft.
|
|
||
|
Citaat:
Iedergeval, wij mensen leven niet meer zo "natuurlijk". Het zou hypocriet zijn om homoseksualteit af te keuren omdat het niet zo bedoelt is, maar ondertussen wel in een huis wonen, kleding dragen en boodschappen doen bij de super. Natuurlijk hebben wij die nodig om te overleven, maar dat is omdat we niks ander gewend zijn. Als je mensen nou vergelijkt met dieren, die toch vrij "natuurlijk" leven, dan is seks hebben met het zelfde geslacht toch wat "natuurlijker" dan bijvoorbeeld trouwen.
|
|
||
|
Citaat:
Wat dat betreft weet ik een leukere vergelijking met betrekking tot geslachtsverkeer dat tegen de schepping ingaat: Pedofilie valt onder onder de categorie "Psychoseksuele stoornissen" wat mij betreft vallen Zoöfilie en Homofilie daar ook onder. Als dat zo is moet de maatschappij ook pedofielen niet "discrimineren". Waar christenen voor staan is hen juist te helpen met de duivelse verleiding te bestrijden waar zij moeite mee hebben, wat dat betreft vindt ik dat christelijke "gediscrimineer" menselijker, dan de maatschappelijke onverschilligheid die pedofielen max 12 jaar opsluit en homo's aanmoedigd hun gang laat gaan, omdat het hen niet treft.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind dat in elkaar passen trouwens toch al grote onzin, maar goed. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
vraag 2 aan jou: als homo's discrimineren mag omdat het gristenen niet bevalt, waarom zou een homo dan geen christenen mogen discrimineren?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
wat slecht weer van mij.maar pedofiel is dus volgens jou gewoon kindervriend? wanneer ben je dan pedofiel? en lijkt mij is het ook de media die gewoon pedofiel gebruikt en dat woord heeft natuurlijk dan ook een zwaar negatieve klank. |
||
|
|
||
|
Citaat:
En is dat een zijn ook niet gebaseerd op met in je innerlijk verbonden zijn, dus dat je samen een bent(op een niet perse seksuele manier). Jullie christenen kunnen alleen maar aan sex denken, er bestaan ook iets als gevoelens hoor
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
leviticus 20:13 (staten) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen! uhm... nee, niet slecht, alleen maar dat ze dood moeten.
|
|
||
|
Citaat:
Eigenlijk zouden homofielen mensen zijn die van het zelfde geslacht houden en homoseksuelen mensen die graag seks willen met het zelfde geslacht. Iedergeval ik snap niet waar sommige mensen zich mee bemoeien. Als 2 homoseksuelen nou graag seks met elkaar willen, dan is dat toch niet dodelijk voor andere mensen. Inplaats van dat sommige Christenen homo's willen helpen tegen de "verleidelijke duivelse dingen", kunnen ze zich richten op dingen zoals oorlog, bioindustrie en proefdieren.
|
|
||
|
Citaat:
Er is een stuk uit het werk van Plinius de jongere die christenen arresteerde en als antwoord kreeg dat ze op een bepaalde dag (de zondag) een samenkomst hebben vòòr het licht werd, waarbij zij lofzangen aanhieven voor Christus, als ware Hij God. Zij legden een eed af om geen misdaden te begaan. Ze leefden voorbeeldig: men vond onder hen geen bedrog, geen overspel, diefstal of oneerlijkheid. Dat lijkt behoorlijk op een gewone kerkdienst waar voordat 's ochtends de preek begint de 10 geboden worden voorgelezen. Dus een praktijk die we tot de dag van vandaag in ere hebben gehouden.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
. Als ze dat niet zouden willen zou elke kindervriend een pedofiel zijn..?Voor de rest ben ik het helemaal met je eens .
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Dat hoop ik niet.Ik weet dat er ook zoiets als gevoel bestaat. En ik weet dat het vooral om het innerlijk gaat, natuurlijk! Maar ik zeg alleen wat er in de bijbel staat: God vond het niet goed dat de mens (Adam) alleen was en daarom schiep hij een nieuwe mens (Eva). Als hij niet had gevonden dat man en vrouw bij elkaar hoorden, had hij wel een man geschapen. Hoewel... dan hadden Adam en die man zich nooit kunnen voortplanten... Maar dat zegt ook wel weer iets: het gaat ook om voortplanten. Daar is seks toch eigenlijk voor? Man/man en vrouw/vrouw kunnen zich nooit samen voortplanten.Maar goed, makkelijk praten... het gaat inderdaad om gevoel en dan is het veel moeilijker! (ervaring... )
|
||
|
|
||
|
'Ze moeten het zelf weten' gaat alleen niet op, omdat er geen sprake van een vrije keuze is.
Citaat:
|
||
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom Verwijderd | 174 | 28-11-2007 20:40 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het grote boerka-topic Love & Peace | 500 | 22-12-2006 22:26 | |
lief-de Love & Peace | 49 | 18-04-2006 11:50 | |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 22:52 | |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 11:29 | |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 16:01 | |