Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 18:51
laura85
laura85 is offline
Hebben de bussen in Brabant ook staking?
Daar heten de bussen BBA
Anders moet ik op de fiets naar school

GR Laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
laura85 schreef op 10-10-2004 @ 19:51 :
Hebben de bussen in Brabant ook staking?
Daar heten de bussen BBA
Anders moet ik op de fiets naar school

GR Laura
dat noem ik dubbel lui
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:44
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
pff totally screwed up, ik heb dan een zéér belangrijk college. Naja ik ga wel een uur fietsen..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:45
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 07-10-2004 @ 20:43 :
je wordt niet genaaid door de ns maar door de fnv

En in ultimo door het kabinet.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 00:10
PV
PV is offline
toch heeft het wel wat dat iedereen nu zn plannen om moet gooien. leuk dat zoiets kan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 07:22
Verwijderd
waarom doen ze niet gewoon dat mensen gratis kunnen reizen en dat ze geen kaartjes nakijken.
de lessen die ik op die dag heb zijn van te groot belang om een dagje thuis te kunnen blijven. daarbij is het heel stom om juist tijdens de studiebeurs te gaan staken, missschien is het voor veel jongeren wel heel belangrijk om erheen te gaan, om hun toekomst te beslissen,dan ga je die niet zomaar in de weg staan. een week later was prima geweest, maargoed, dan hebben veel mensen herfstvakantie volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:59
little nemo
little nemo is offline
nah ik vind t wel een vervelende actie, heel veel mensen zijn gewoon afhankelijk van OV ... verder zou ik die dag naar a'dam gaan maar dat gaat dus mooi niet door

kunnen ze bij de NS niet gewoon ns een stiptheidsactie uitvoeren??
Oud 11-10-2004, 09:48
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
beseffen mensen wel waarom die stakingen zijn of niet?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 11-10-2004 @ 10:48 :
Dat lijkt me sterk. Mensen zien een staking natuurlijk alleen maar vanuit hun eigen perspectief, en dan komen ze met non-argumenten als 'het heeft toch geen zin'.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:44
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2004 @ 10:50 :
Dat lijkt me sterk. Mensen zien een staking natuurlijk alleen maar vanuit hun eigen perspectief, en dan komen ze met non-argumenten als 'het heeft toch geen zin'.
inderdaad kan hier behoorlijk kwaad om raken. Mensen willen niet eens weten waarom ze staken en denken inderdaad alleen maar aan hun zelf.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 11:01
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Vertel het ze/me maar.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 12:39
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ik weet heel goed waarom er gestaakt wordt, alleen ik vind niet dat iets als het OV op dit moment al door fnv ingezet zou moeten worden om het doel dat zij voor ogen hebben te bereiken, zeker niet nu het kabinet de deur net op een kiertje heeft gezet om te gaan onderhandelen.
Oud 11-10-2004, 13:09
madwoman
madwoman is offline
weet iemand of het GVU ook meestaakt?
anders zit er niks anders op dan m'n band eens te gaan plakken
Oud 11-10-2004, 13:18
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 11-10-2004 @ 14:09 :
weet iemand of het GVU ook meestaakt?
anders zit er niks anders op dan m'n band eens te gaan plakken
voor zover ik weet niet..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:24
Verwijderd
Dat wordt lekker een dag vrij
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
bootz schreef op 11-10-2004 @ 14:24 :
Dat wordt lekker een dag vrij
Oud 11-10-2004, 14:33
little nemo
little nemo is offline
gaan de stakers btw nog ergens protesteren??

...lijkt me gezien de bedrijfstak niet zo lastig te organiseren, met zn alle ergens heen
Oud 11-10-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 11-10-2004 @ 15:33 :
gaan de stakers btw nog ergens protesteren??

...lijkt me gezien de bedrijfstak niet zo lastig te organiseren, met zn alle ergens heen
Die jongens nemen een paar thermoskannen mee en gaan demonstratief met een paar busjes naar Den Haag, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:52
rubenrtv
rubenrtv is offline
Wij zouden met school met de trein naar de studiebeurs
Oud 11-10-2004, 17:36
Shadina
Shadina is offline
Mijn tentamen hebben ze toch kunnen verplaatsen!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Om te laten merken dat "we" het niet eens zijn met de plannen van het kabinet. Maar waarom moeten anderen daar de dupe van worden? Zou het het kabinet iets boeien dat het OV platligt? Welnee. Denk je dat het kabinet na donderdag ineens roept: "O jee, jullie hebben gelijk! Weet je wat, omdat jullie gestaakt hebben pompen we wat minder geld in die achterlijke derdewereldlanden en geven dat uit aan de gezondheidszorg!" (om maar eens iets te noemen)?

Tuurlijk snap ik waarom mensen staken maar ik geloof niet dat het ook daadwerkelijk positieve gevolgen gaat hebben.
Oud 12-10-2004, 12:15
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
M@rco schreef op 11-10-2004 @ 23:52 :
Om te laten merken dat "we" het niet eens zijn met de plannen van het kabinet. Maar waarom moeten anderen daar de dupe van worden? Zou het het kabinet iets boeien dat het OV platligt? Welnee. Denk je dat het kabinet na donderdag ineens roept: "O jee, jullie hebben gelijk! Weet je wat, omdat jullie gestaakt hebben pompen we wat minder geld in die achterlijke derdewereldlanden en geven dat uit aan de gezondheidszorg!" (om maar eens iets te noemen)?

Tuurlijk snap ik waarom mensen staken maar ik geloof niet dat het ook daadwerkelijk positieve gevolgen gaat hebben.
nah dat is natuurlijk crap. als cnv en fnv niets doen, dan kan het kabinet mooi doorgaan met hun snode plannen. terwijl als ze langzaam het aantal acties opbouwen zal het kabinet op ten duur niets anders kunnen doen dan opnieuw onderhandelen omdat stakingen gewoon voor onrust zorgen, kosten met zich meebrengen en het imago van het kabinet niet verbeteren (kijk maar naar de peilingen)

dus het helpt wel degelijk, alleen niet meteen
Oud 12-10-2004, 12:20
laura85
laura85 is offline
Ik ga gewoon op de fiets is ook weer gezond
GR Laura
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:33
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-10-2004 @ 00:17 :
Wat een geouwehoer.
Het kabinet heeft al wat toegegeven en sowieso zal iedereen er op achteruit gaan. Klaar. Wat een zeikerds zijn die mensen bij het OV altijd.
Maar sowieso: als ik problemen heb met het kabinet ga ik hen lastig vallen en niet zomaar mensen die er niks aan kunnen doen in de hoop dat het kabinet dan aandacht heeft. Lekkere service
Moet je toch eens beter denken, er is geen betere manier het kabinet lastig te vallen door dat heel veel mensen een dag niet op hun werk kunnen komen
Oud 12-10-2004, 17:20
Drez
Drez is offline
Citaat:
TRXD schreef op 08-10-2004 @ 00:53 :
Niet de NS, niet het FNV en de andere vakbonden maar het kabinet wat er nu zit naait de mensen.
Oud 12-10-2004, 17:28
Verwijderd
kzag vandaag een mevrouw in de trein met zo'n actiesticker op haar jas. Vraag me af hoe zij donderdag op haar werk gaat komen. Heeft zeker een auto.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 12-10-2004 @ 13:33 :
Moet je toch eens beter denken, er is geen betere manier het kabinet lastig te vallen door dat heel veel mensen een dag niet op hun werk kunnen komen
Het is de beste manier om aandacht te krijgen, dat klopt ja. Maar dat neemt niks weg aan het feit dat ik het grote onzin vind dat het 'het kabinet is dat mensen naait' met deze actie.
De NS en de vakbonden kunnen kiezen uit een actie waarmee ze minder aandacht krijgen van het kabinet maar de reizigers niet lastig vallen óf een actie waarbij ze veel aandacht krijgen maar de reizigers wél lastig vallen. Als zij dan voor het laatste kiezen dan is dat idd het meest effectief voor hen, maar dan zijn ZIJ het wel (en niet het kabinet) die mij dan naaien.
Oud 12-10-2004, 18:00
Chaucus
Chaucus is offline
Tja....in TweeVandaag werd wel duidelijk hoe goed meneer De Waal het met de toekomst van ons land voor heeft....
Oud 12-10-2004, 18:38
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 12-10-2004 @ 19:00 :
Tja....in TweeVandaag werd wel duidelijk hoe goed meneer De Waal het met de toekomst van ons land voor heeft....
idd! wat een lul!!!
Oud 12-10-2004, 18:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 12-10-2004 @ 13:33 :
Inderdaad, als er 200.000 mensen de dam op gaan, kijken ze gewoon de andere kant op... Dit kunnen ze niet ontkennen...
Oud 12-10-2004, 20:26
Nobucta
Nobucta is offline
Ik heb een fiets, maar ga toch lekker genieten van een vrije dag.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:28
langejongen
langejongen is offline
Ben een dagje extra vrij. De stof is allemaal behandeld en veel is er niet meer uit te leggen. Dus ik skip een dag.
Oud 12-10-2004, 23:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-10-2004 @ 19:53 :
Inderdaad, als er 200.000 mensen de dam op gaan, kijken ze gewoon de andere kant op... Dit kunnen ze niet ontkennen...
Zie mijn reactie die ik eerder al gaf. Mijn reactie was niet of het wel of niet effectief is, mijn reactie was over het feit dat dit allemaal de schuld is van het kabinet, terwijl ik vind dat men toch echt zelf kiest voor de manier waarop men laat horen het er niet mee eens te zijn.

En mijn tutoraat valt uit ivm de staking, dus ik heb dan vrij.
Oud 13-10-2004, 07:06
Verwijderd
Citaat:
duhhhhh
natuurlijk weten mensen dat wel, je bent niet de enigste die hier de krant leest, het nieuws kijkt etc. of begrijp je niet dat ondanks dat veel mensen zoals ik, die wel achter de stakingen staan, het enorm kut vinden dat het op die dag is. voor mijn geval: het maakt mij niet uit welke dag het is, maar niet de donderdag, want die lessen zijn heel moeilijk in te halen. dus baal ik ervan dat het die dag is. en er zit een verschil tussen ervan balen en ertegen zijn. daarbij ben ik ruim op de hoogte van alle veranderingen, t is namelijk best vervelend als je alles al zelf moet betalen als student, dat alles zover omhoog gaat dat je van je schamele loon niet eens meer rond kan komen.
ik vind dat ze een paar noodzakelijke treinen, dan maar helemaal afgeladen vol moeten laten reizen, gratis.

docenten doen trouwens binnenkort toch ook een staking?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 09:56
Maalman
Maalman is offline
Als iedereen zijn extra kosten declareert zitten leg je hun hele administratie voor de komende tijd plat. Kost ook geld. Iedere declaratie moet namelijk in behandeling worden genomen en worden beantwoordt.

Citaat:
Bob_de_bouwer schreef op 07-10-2004 @ 19:56 :
ik hoor net dat de landelijke ov-staking op 14 okt gehouden zal worden...

nou moet ik net die dag naar schiphol, en heb geen ander vervoer, behalve dus een taxi

kan ik deze door de staking onstane schade ergens verhalen, of wordt ik weer eens genaaid door de NS??
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:55
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 13-10-2004 @ 00:44 :
Zie mijn reactie die ik eerder al gaf. Mijn reactie was niet of het wel of niet effectief is, mijn reactie was over het feit dat dit allemaal de schuld is van het kabinet, terwijl ik vind dat men toch echt zelf kiest voor de manier waarop men laat horen het er niet mee eens te zijn.
Ja, je probeert zo nu en dan eens wat en als dan blijkt dat een OV staking veel effectiever is, ga je daarvoor...
Oud 13-10-2004, 16:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Maalman schreef op 13-10-2004 @ 10:56 :
Als iedereen zijn extra kosten declareert zitten leg je hun hele administratie voor de komende tijd plat. Kost ook geld. Iedere declaratie moet namelijk in behandeling worden genomen en worden beantwoordt.
Onzin.
Ik heb gewerkt bij de klachtenadministratie van de NS.
Wat wordt er gedaan met elke declaratie?
15-jarige meisjes zetten het in 10 seconden in de computer, de computer berekent de boel en je krijgt een standaardbriefje thuis gestuurd.
Oud 13-10-2004, 16:40
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-10-2004 @ 17:36 :
Onzin.
Ik heb gewerkt bij de klachtenadministratie van de NS.
Wat wordt er gedaan met elke declaratie?
15-jarige meisjes zetten het in 10 seconden in de computer, de computer berekent de boel en je krijgt een standaardbriefje thuis gestuurd.
...waarin vervolgens staat dat je geen doekoe krijgt omdat je treinkaartje niet van de goede datum is, terwijl je toch echt 1,5 uur vertraging gehad hebt
Oud 13-10-2004, 16:43
Verwijderd
...wat op zich wel weer heel logisch is, want als de datum op jouw treinkaartje niet klopt met de datum waarop jij vertraging beweerde te hebben dan is het natuurlijk niet te controleren
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 16:45
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 17:43 :
...wat op zich wel weer heel logisch is, want als de datum op jouw treinkaartje niet klopt met de datum waarop jij vertraging beweerde te hebben dan is het natuurlijk niet te controleren
dat klopt
maar als ik toch echt een OV heb lijkt het me wat raar dat de datum niet zou kloppen...een vrijdag valt doorgaans niet in het weekend toch?
Oud 14-10-2004, 10:10
Gimme more beer
Citaat:
little nemo schreef op 13-10-2004 @ 17:45 :
dat klopt
maar als ik toch echt een OV heb lijkt het me wat raar dat de datum niet zou kloppen...een vrijdag valt doorgaans niet in het weekend toch?
Een goede vrijdag is eigenlijk een zondag...

Wat een woordspelingen toch weer...
Oud 14-10-2004, 11:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-10-2004 @ 11:10 :
Een goede vrijdag is eigenlijk een zondag...

Wat een woordspelingen toch weer...
nouja daar heb je er per jaar maar 1 van en ik zei toch duidelijk dat een vrijdag doorgaans niet in het weekend valt, niet dat het nooit zo is
Oud 14-10-2004, 11:23
Mo6
Mo6 is offline
tjah ik volg tegenwoordig het nieuws niet meer, dus weet ook helemaal niet waarom ze staken maar ik kan ook gewoon mooi met de fiets naar college's dus helemaal niets aan het handje
Oud 14-10-2004, 11:26
Gimme more beer
Citaat:
little nemo schreef op 14-10-2004 @ 12:20 :
nouja daar heb je er per jaar maar 1 van en ik zei toch duidelijk dat een vrijdag doorgaans niet in het weekend valt, niet dat het nooit zo is
Ik verstrekte een uitzondering, die de regel slechts bevestigt...
Oud 14-10-2004, 12:01
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb lekker gefietst vandaag.

En er waren maar 30 mensen bij t college, normaal zo'n 120/130
Oud 14-10-2004, 13:39
Mo6
Mo6 is offline
het was bij mij ook erg rustig, maar ik wou dat ik ver weg woonde en niet kon komen want het was een brak saai college! alles wat verteld werd, was gewoon voorgelezen en wat voorgelezen is kan ik zo van blackboard (internet) afhalen! noujah, errug nuttig college dus
Oud 14-10-2004, 14:39
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 11-10-2004 @ 23:52 :

excusez-moi, achterlijke ontwikkelingslanden?

Tsja en natuurlijk wordt 'de gewone man' van deze actie de dupe en natuurlijk rijdt Zalms en vele andere ministers hun limo's wel (en donners fiets fietst wel ) maar het gaat hier om een signaal dat je afgeeft, net als de grote demonstratie van enkele weken geleden.

Tuurlijk gaan nu niet alle kabinetsplannen linea recta van tafel maar dat gaan ze zo wie zo niet en veel andere manieren dan het werk er bij neer leggen of gaan staken kan 'de gewone man' toch niet doen.

Veel mensen staan niet achter deze actie maar ze worden wel goed kwaad, niet alleen op de NS en de vakbonden, maar ook op kabinet. Hoe meer kwade mensen, hoe meer er veranderen kan, alhoewel een revolutie waarschijnlijk er niet in zit..

Nah ja ik ben uitgepraat, ik ga verder genieten van mn vrije dag
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:31
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
was een mooie dag om naar de efteling te gaan
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:41
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 14-10-2004 @ 17:31 :
was een mooie dag om naar de efteling te gaan
idd
maar hoe kom je daar?
Oud 14-10-2004, 16:52
paradiso
paradiso is offline
ik wordt echt gek van de ns zo. ik ben ervan afhankelijk en heb al zo vaak problemen met treinen, stakingen enz. nu dit weer. en dan waarschijnlijk over een aantal weken een staking in het onderwijs. weer een dag geen school dan waarschijnlijk. gaat lekker hiet in nederland. in een maand mis ik zo 10 % van mijn lessen.
wel heb ik begrip voor protest acties tegen het kabinet. alleen wil ik graag weten hoeveel stakende medewerkers in het openbaar vervoer cdaof vvd hebben gestemd, en hun eventuele lidmaatschap nog niet hebben opgezegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten