Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 12:49
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 16-10-2004 @ 18:55 :
of evangelische, waardeloze, kansloze wezentjes .
gristenen is gewoon minachtend. christenen kan nog met 'n beetje respect zijn.
Citaat:
GanzenVeer schreef:
ik ben ook gristen lieverd
Mag ik dan misschien weten waarom jij gristen schreef hier? Of mis ik hier het sarcasme?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 16-10-2004 @ 18:55 :
of evangelische, waardeloze, kansloze wezentjes .
gristenen is gewoon minachtend. christenen kan nog met 'n beetje respect zijn.
Daarom snapte ik niet waarom je zelf Gristenen schreef.. komt een beetje raar over dan..

Edit: ik zie net dat Anneee het ook al vroeg
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:50
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 17-10-2004 @ 13:49 :
Daarom snapte ik niet waarom je zelf Gristenen schreef.. komt een beetje raar over dan..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:16
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Anneee schreef op 17-10-2004 @ 13:49 :
Mag ik dan misschien weten waarom jij gristen schreef hier? Of mis ik hier het sarcasme?
natuurlijk mag jij dat weten . het is idd een beetje sarcastisch tegenover het type slechte christen. ik zie mij zelf ook niet als een goede christen. en veel mensen met mij. als het sarcastisch bedoelt is krijg je dus gristen en echte christenen worden aangeduid met christen.

jaja .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:27
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 17-10-2004 @ 14:16 :
natuurlijk mag jij dat weten . het is idd een beetje sarcastisch tegenover het type slechte christen. ik zie mij zelf ook niet als een goede christen. en veel mensen met mij. als het sarcastisch bedoelt is krijg je dus gristen en echte christenen worden aangeduid met christen.

jaja .
Inderdaad, ik snap er niks van.

Kun je wel onderscheid maken tussen goede en slechte christenen? Daar hoeven wij niet over te oordelen. En wanneer ben je een échte christen?

Mensen die Gristus zeggen, blijven wel dicht bij de oorspronkelijke Bijbel (ook al klopt de uitspraak volgens Mutant niet helemaal ).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:30
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Anneee schreef op 17-10-2004 @ 14:27 :
Inderdaad, ik snap er niks van.

Kun je wel onderscheid maken tussen goede en slechte christenen? Daar hoeven wij niet over te oordelen. En wanneer ben je een échte christen?

Mensen die Gristus zeggen, blijven wel dicht bij de oorspronkelijke Bijbel (ook al klopt de uitspraak volgens Mutant niet helemaal ).
o zeker wel. ik ben eigenlijk helemaal geen christen, ik geloof alleen in gods bestaan, dwz: ik hoef hem niet en hij mij niet . je kunt ook misschien beter onderscheid maken tussen 'christelijk' en 'christen'.

goede christenen zijn mensen die echt een relatie hebben met god, van wie god houdt en andersom. dat zijn mensen die menen wat ze doen, niet leven uit regeltjes, niet leven uit verhaaltjes, niet leven met hallelujah de heer is goed, maar die hem ook echt kennen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:39
Anneee
Anneee is offline
Ik denk dat wij niet kunnen oordelen over het wel of niet goede christen zijn, dat kan God alleen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:44
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Anneee schreef op 17-10-2004 @ 14:39 :
Ik denk dat wij niet kunnen oordelen over het wel of niet goede christen zijn, dat kan God alleen.
ik denk dat ik daar voor mezelf zeer goed over kan oordelen. en dat kan god ook.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 15:11
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 17-10-2004 @ 14:30 :
o zeker wel. ik ben eigenlijk helemaal geen christen, ik geloof alleen in gods bestaan, dwz: ik hoef hem niet en hij mij niet . je kunt ook misschien beter onderscheid maken tussen 'christelijk' en 'christen'.

goede christenen zijn mensen die echt een relatie hebben met god, van wie god houdt en andersom. dat zijn mensen die menen wat ze doen, niet leven uit regeltjes, niet leven uit verhaaltjes, niet leven met hallelujah de heer is goed, maar die hem ook echt kennen.
Ganzeveer, ik ben nou toch eigenlijk wel heel benieuwd waar jij in geloofd, want ik lees steeds vreemde opmerkingen van jou. Ben je een Mormoon die wel geloofd in het bestaan van God, maar geen goede relatie met Hem heeft of wil hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 15:50
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 19-10-2004 @ 16:11 :
Ganzeveer, ik ben nou toch eigenlijk wel heel benieuwd waar jij in geloofd, want ik lees steeds vreemde opmerkingen van jou. Ben je een Mormoon die wel geloofd in het bestaan van God, maar geen goede relatie met Hem heeft of wil hebben?
bijna goed .

ik geloof in het bestaan van god. meer eigenlijk niet. iig heb ik niets met hem ofzo en hij niet met mij.

van dat mormonen is een misverstand, ik had het er alleen over dat ik de mormonen een leuke religie vond, of beter gezegd sekte.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 15:51
Verwijderd
En toch ben jij erg veranderd in korte tijd, want ik herinner me nog een bepaalde hevige discussie met jou.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:26
CzechStudent
CzechStudent is offline
Stukje uit een artikel. Auteur: Tzvi Freeman.

To be Jewish is to rebel. Refusing to answer the phone on Shabbat is a rebellion against technocracy. Keeping kosher is a rebellion against consumerism. Getting up early in the morning to wrap in a large, white woolen sheet, twist leather straps and boxes upon your arm and head, join others in mystical incantations and read from an ancient scroll -- is an outright rebellion against anything considered normal in modern day life.

Do you know the story of the rabbi standing out on the street looking for a tenth for his minyan? Finally, he found a Jew. But the fellow tried to turn him down, explaining, "I'm not into organized religion."

"If this were organized religion," the rabbi exclaimed, "what on earth am I doing out on the street harassing pedestrians?"

Have Jews ever been orthodox? Has there ever been a time when our views and behavior were considered normal? Pharaoh thought we were crazy because we demanded workers' rights. The Romans thought we were nuts because we wouldn't dispose of unhealthy infants. The Church thought we were perverse because we wouldn't surrender to the faith of the majority. The rationalists thought we were off-the-wall because of our mysticism and the romantics considered us obtuse for our rationalism. The United Nations resolved that Jews are weird just because we insist on existing. In the meantime, everybody ended up adopting our mindset -- yet we still remain an anomaly among peoples. There's just too much catching up for everybody else to do.

To paraphrase the Lubavitcher Rebbe, Judaism can never be called old fashioned -- because it was never in fashion to begin with.

So, whoever came up with this oxymoron, 'orthodox Judaism'?
I'll tell you: Two hundred years ago, when Emperor Napoleon decided he was the true messiah and the Jews were to be liberated, he appointed several leaders of the Jewish community to form a Sanhedrin of rabbis and scholars, just as had been in ancient times. So honored, they went about convincing their buddies to join. After all, Napoleon was the wave of the future. This was progress.

But some rabbis didn't think it was such progress. Napoleon, a messiah? And Paris is Jerusalem, right? So they declined. And for this stubborn refusal to understand just how backward and narrow-minded they were, they were labeled, "you…you…you ORTHODOX RABBIS!"

"Orthodox Shmorthdox," they replied, "but the little guy with his hand stuck in his shirt is not the messiah!"

It's something like the way hippies started calling themselves 'freaks'. Some homesteader at Woodstock looked upon these fine, young American youth and spat out that epithet in front of the cameras. So, they said, why fight it? And they called themselves freaks.

Bron: http://www.chabad.org/library/article.asp?AID=67899
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
CzechStudent schreef op 20-10-2004 @ 12:26 :
En?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:05
CzechStudent
CzechStudent is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 12:37 :
En?
Lees het eens?

Dat is wat ik te zeggen heb op commentaar zoals 'wat een ouderwets geloof!'.

Jaaa, wat ouderwets! En gestoord! En leuk!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
CzechStudent schreef op 20-10-2004 @ 13:05 :
Lees het eens?

Dat is wat ik te zeggen heb op commentaar zoals 'wat een ouderwets geloof!'.

Jaaa, wat ouderwets! En gestoord! En leuk!
Oh ja, 200 jaar geleden waren joden tegenstanders van Napeleon, nu zijn ze niet ouderwets...

Anyways, ik vind de uitspraak 'religie X is ouderwets' een beetje hol. Wat maakt het uit of een religie ouderwets is of niet?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 22:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CzechStudent schreef op 20-10-2004 @ 12:26 :

To be Jewish is to rebel. Refusing to answer the phone on Shabbat is a rebellion against technocracy. Keeping kosher is a rebellion against consumerism. Getting up early in the morning to wrap in a large, white woolen sheet, twist leather straps and boxes upon your arm and head, join others in mystical incantations and read from an ancient scroll -- is an outright rebellion against anything considered normal in modern day life.[/url]
En dit is rebelleren tegen eigen regels

Reageren

Regels voor berichten