Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2002, 20:07
Verwijderd
Jezus, ik vraag me af of jou topics nu serieus zijn. Eerlijk gezegd denk ik het niet, ik kan het me niet voorstellen. Maar voor jou lol zal ik ff serieus ingaan op je vraag. Wat een grote onzin. Wat maakt het nou uit hoeveel huwelijken er mislukken. Het is fijn voor de kinderen als de ouders gelukkig bij elkaar blijven, maar lang niet ieder kind heeft een trauma na een scheiding! En dat kinderen van gescheiden ouders bang zijn voor de liefde is onzin!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2002, 20:12
Verwijderd
O ja, voor ik het vergeet, ik voel me inderdaad aangevallen. Maar dat is niet de rede dat ik het niet eens ben met de stelling. De rede dat ik het niet eens ben met deze stelling is omdat ik logisch en eerlijk denk.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 09:39
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
OMFG dat mensen dit serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 06:58
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Tja, jij mag mij nu eenmaal niet... Daar zal ik wel niets meer aan kunnen doen... Maar toch is het geen onzin.
"Ik mag jou niet" is overdreven maar ik kan serieus geen touw vastknopen aan die theorieen van je, ze raken kant noch wal!

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:48
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
clubje schreef:
Mijn ouders zijn ook gescheiden.

Ik heb meer het verschijnsel dat ik niet (meer) echt een relatie wil...

Of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet. Ik hoop van niet.
Echt niet? Denk er nog eens goed over na... kbedoel niet dat t onzin is, maar meer erg jammer als echt zo zou moeten... naja ik weet niet zo goed wat ik wil zeggen
Oud 24-01-2002, 23:47
scala
scala is offline
Bij de topictitel had ik zoiets van: Dat zou kunnen, heb ik wel eens eerder gehoord. Maar de conclusie die jij er vervolgens maakt, dat gescheiden kinderen daarom maar moeten worden uitgesloten van een huwelijk en het moeten doen met een samenlevingscontract, nee die volg ik niet.

Voor de duidelijkheid mijn ouders zijn ook gescheiden en ik ben inderdaad soms wel eens bang dat ik misschien ook zal gaan scheiden. Maar laat mij en die vele anderen aub zelf die beslissing maken! Als je er al gelijk vanuit gaat als kind van niet gescheiden ouders dat kind van wel gescheiden ouders niet kunnen trouwen, ben je wel oppervlakkig en bekrompen bezig. Of misschien is dat niet het goede woord..kijk je weet er in feite niks vanaf, of er nou in je omgeving gescheiden gezinnen zijn of niet. Pas als je het zelf mee maakt zul je weten hoe het is.

Je kan er juist ook iets positiefs van maken: dat je nooit diezelfde fout zult maken! Dat kan betekenen dat je pas zult trouwen tot je werkelijk weet dat diegene de ware is of misschien dat je wel nooit trouwt, gewoon omdat dat zo'n gedoe is. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je partner erover denkt.
Ik denk dat gescheiden ouders misschien wel een rol zal spelen in de relaties van die kinderen, maar dat is geen feit. Het hoeft niet zo te zijn/gaan, dus heb je niet voldoende reden om trouwen uit te sluiten.

Ik weet niet of dit verhaal nou wel zoveel zin heeft, aangezien ik denk dat je met je stelling juist reacties wil oproepen, wat je bij deze is gelukt, en ik hoop van harte dat je er niet werkelijk zo over denkt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 07:56
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Lieve bubbeltjes,

Stelling en uitwerking zijn bedoeld om discussie uit te lokken. De stelling moet dus gepeperd zijn, en dat geldt ook voor de voorgestelde maatregel.

Begrijp je dat?
Ik snap best dat je een 'gewaagde' stelling wilt neer zetten maar dit vind ik gewoon kant en klare onzin. Wat bereik je hier nou mee? Ik snap ook echt niet dat jij zelf werkelijk erin gelooft.
Maar goed, we zullen het toch wel niet eens worden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 10:11
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ik snap best dat je een 'gewaagde' stelling wilt neer zetten maar dit vind ik gewoon kant en klare onzin. Wat bereik je hier nou mee? Ik snap ook echt niet dat jij zelf werkelijk erin gelooft.
Maar goed, we zullen het toch wel niet eens worden.

abt, is dat zo?
Oud 25-01-2002, 10:47
Optima
Optima is offline
tuurlijk zullen er kinderen bijzijn van gescheiden ouders die geen relatie kunnen hebben. Maar er zijn net zoveel kinderen met ' normale' ouders die dat ook niet kunnen bereiken.

Bewijs eerst maar dat gescheiden kinderen daadwerkelijk getraumatiseerd zijn, of het gewoon aan het karakter van de desbetreffende persoon ligt
Oud 25-01-2002, 13:12
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
abt, is dat zo?

Op de eerste blz. van deze topic heb ik dat ook al min of meer gevraagd, lees t ff door zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 15:52
Verwijderd
Waarom zou het een zooitje worden als er veel huwelijken mislukken? Alleen maar naar voor de kinderen... Maar opgroeien met ouders die elkaar niet echt mogen maar bij elkaar blijven voor het kind is ook geen pretje. Lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:00
clubje
clubje is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Echt niet? Denk er nog eens goed over na... kbedoel niet dat t onzin is, maar meer erg jammer als echt zo zou moeten... naja ik weet niet zo goed wat ik wil zeggen

Ik bedoel gewoon da'k nie meer echt verlang. Als ik rond me heen kijk is iedereen bezig met 1 ding: een vriend/in hebben. Maar ik heb door dat het meestal maar miserie en ongeluk met zich meebrengt...
Zonder ben je vrijer...

greetz

Oud 25-01-2002, 20:02
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het valt me op dat kinderen van ouders met een goed huwelijk lang niet zoveel "testrelaties" nodig hebben voordat ze tot een redelijk "definitieve" relatie komen, als kinderen van gescheiden ouders.
Kinderen van gescheiden ouders zijn kennelijk zo geïnfecteerd met het scheidings- annex ruzievirus, dat ze niet (gemakkelijk meer in staat zijn om een normaal-menselijke relatie te vormen.
Tegenwoordig hebben we als alternatief voor het huwelijk het samenlevingscontract. Zou het - nu dat er toch is - niet beter zijn om kinderen van gescheiden ouders van het huwelijk uit te sluiten? Een samenlevingscontract is namelijk gemakkelijker te ontbinden.

Wat vindt men hiervan?
boelsjit.
Mijn ouders zijn ook geschijden. Ik maak eigenlijk nooit ruzie, laat staan met mijn vriend. Idioot idee trouwens. Generalisatie, negatieve discriminatie.

Oud 25-01-2002, 20:08
clubje
clubje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Daar heb ik ook eens een stelling over gehad.

over wat?
Oud 25-01-2002, 20:12
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik geloof dat je juist leert van tegenslagen, moeilijkheden, problemen enz. (reincarnatie) Het is het doel van het leven om te leren. Leren gaat nou eenmaal het beste in de praktijk. (is ook bewezen ) Maargoed, als je toch al niet in reincarnatie geloofd zul je het wel niet met me eens zijn. Ach ja, boeie. Je bent in mijn ogen gewoon naief. Ik vind dat mensen zelf mogen weten wat ze met hun leven doen. En dat gedoe over dat ze er anderen pijn mee doen is ook niet relevant. Het leven kan nou eenmaal niet perfect zijn. Als deze regel in zou worden gevoerd zou ik trouwens doodongelukkig zijn. En mijn ouders ook en mijn familie ook. En mijn vriend ook en zijn ouders ook en zijn familie ook. Want die zouden het gewoon geweldig vinden als we gingen trouwen. Je moet soms gewoon de gok wagen.
Owja een samenlevingscontract hoef ik niet. Daar schenk ik geen waarde aan.
Oud 25-01-2002, 21:09
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Als een goede vader abt hoor ik nu te antwoorden: "Nee". Ik ben er namelijk van overtuigd dat bubbeltjes en ik het met elkaar eens worden. Ze is nog een beetje... eh... een beetje ... obstinaat... Ze denkt dat de vrijheden en de rechten van de mens ingeperkt worden, terwijl dat in feite natuurlijk niet zo is.

Sorry maar ik walg echt hier van. Van de andere kant moet ik er weer heel hard om lachen omdat het gewoon te 'ziek' is om serieus te nemen. Ik ben het niet met je eens wat dit onderwerp betreft, zo is het dus accepteer het maar, dat heeft niks met koppigheid te maken.
Pffff, hier ga ik echt geen woorden meer aan vuil maken...echt niet te geloven gewoon
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 00:33
moenbase
moenbase is offline
kwee nie...maar heb zo het idee dat in al je stellingen toch wel een waarheid zit.

oh wel, jammer dat niet iedereen dat ziet.
aan de andere kant juist weer ok omdat men dan lekker kan gaan discuseren...zoals nu...
Oud 26-01-2002, 22:02
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het valt me op dat kinderen van ouders met een goed huwelijk lang niet zoveel "testrelaties" nodig hebben voordat ze tot een redelijk "definitieve" relatie komen, als kinderen van gescheiden ouders.
Kinderen van gescheiden ouders zijn kennelijk zo geïnfecteerd met het scheidings- annex ruzievirus, dat ze niet (gemakkelijk meer in staat zijn om een normaal-menselijke relatie te vormen.
Tegenwoordig hebben we als alternatief voor het huwelijk het samenlevingscontract. Zou het - nu dat er toch is - niet beter zijn om kinderen van gescheiden ouders van het huwelijk uit te sluiten? Een samenlevingscontract is namelijk gemakkelijker te ontbinden.

Wat vindt men hiervan?
In deze stelling beweer je dat een korte 'testrelatie' niet een normaal-menselijke relatie is. Naar mijn mening is het 'normaal' en 'menselijk' om een aantal relaties te hebben. Of ben je dan een beest?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:13
Verwijderd
Je kan een aantal relaties hebben gehad met iemand om wie je veel gaf, voor je de ware tegenkwam. Dan zou ik dat in ieder geval geen testrelaties willen noemen.
Wanneer is volgens jou iets een testrelatie?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:55
WickedKimmie
WickedKimmie is offline
Het is zeker zo (tenminste, bij mij dan) dat kinderen van gescheiden ouders meer moeite hebben met relaties...ze zijn alleenmaar gewend aan ruzie en kennen alleen het voorbeeld van ouders die ruzie hebben. Je weet dus op de een of andere manier niet anders dan dat relaties stuk gaan en niet tot aan je dood blijven.
Ik heb in relaties erge last van verlatingsangst....das heel vervelend. Ik heb nu een hele lieve vriend die mij begrijpt. Dat wens ik elk kind van gescheiden ouders toe.....en dan kan het ECHT goed gaan hoor!! Duss..geen verbod op trouwen a.j.b.!!
Oud 28-01-2002, 10:10
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Veel testrelaties betekenen grote onzekerheid en besluiteloosheid (of inderdaad "beestachtig" en dierlijk gedrag.
of het betekent dat je er echt iets goeds van wil maken, en niet zomaar tevreden bent
Oud 28-01-2002, 10:35
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Een testrelatie is een relatie die in de meeste opzichten op een echte relatie lijkt, behalve daarin dat een testrelatie wordt aangegaan op een leeftijd waarop een huwelijksrelatie nog niet gangbaar is. Daardoor weet je vantevoren al dat het mis mag lopen. En dat houd je in je achterhoofd.
als jij dit zegt over "testrelaties" hoe durf je dan ooit te zeggen dat mijn vorige relaties testrelaties waren?
Als je iets over me zou weten misschien ZOU je dit kunnen zeggen, maar je weet niks van mij, dus oordeel daar niet over.

Bovendien ga ik met mensen geen relatie aan met de gedachte dat het wel weer uit zal gaan.

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 19:16
Verwijderd
Veel mensen krijgen kinderen als ze niet getrouwd zijn. Als ze dan na 10 jaar uit elkaar gaan is het even pijnlijk voor het kind! Dan kan je het kinderen van gescheiden ouders nog beter verbieden om kinderen te krijgen!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 22:23
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De stelling is niet gericht tegen jou als individu. Al is het heel goed dat je je aangevallen voelt. Dat bewijst dat mijn stelling beter is dan jij zelf had gedacht.
Dank je, dat je dat zo ruimhartig toegeeft.

tuurlijk voel ik mij aangevallen als jij over mij zegt dat ik voor "deze mensen " het levende bewijs ben. Dat bewijst naar mijn idee niks over jouw stelling. Ik wil eerder een goede reden van je horen waarom je aanneemt dat kinderen automatisch het voorbeeld van hun ouders volgen?

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 15:18
eztah
eztah is offline
Door veschillende relaties aan te gaan leer je wat je wel, maar vooral NIET wilt..
en wat The Exploding Boy al zei, je gaat geen 1 relatie aan en ondertussen denken dat ie uit zal gaan..Daar ga je in eerste instantie toch niet van uit?

Je weet dus nooit of iets een testrelatie is, duuuuh
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:19
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
als jij dit zegt over "testrelaties" hoe durf je dan ooit te zeggen dat mijn vorige relaties testrelaties waren?
Als je iets over me zou weten misschien ZOU je dit kunnen zeggen, maar je weet niks van mij, dus oordeel daar niet over.

Bovendien ga ik met mensen geen relatie aan met de gedachte dat het wel weer uit zal gaan.
Citaat:
de abt van sion schreef:
De stelling is niet gericht tegen jou als individu. Al is het heel goed dat je je aangevallen voelt. Dat bewijst dat mijn stelling beter is dan jij zelf had gedacht.
Dank je, dat je dat zo ruimhartig toegeeft.
aan abt:
Helaas kan ik me steeds minder aan de indruk onttrekken dat je alleen maar open staat voor het idee dat je gelijk hebt. Wat mij hier bijvoorbeeld opvalt is dat je helemaal niet ingaat op het belangrijkste dat hij hier zegt:Bovendien ga ik met mensen geen relatie aan met de gedachte dat het wel weer uit zal gaan. Je weet, voor zover ik het kan beoordelen, vooral te melden dat alles wat hij zegt bewijst dat je gelijk hebt, via een rare gedachtenkronkel (je voelt je aangevallen->ik heb gelijk... )

Voel je vooral niet aangevallen (niet dat ik dat denk, maar toch zeggen kan nooit echt kwaad), maar ik wil graag nog tegen ieder kind van gescheiden ouders (ook tegen mezelf dus) dit zeggen:
Als iemand alleen in staat is telkens te herhalen wat hij denkt, zonder echt in te gaan op wat je zegt, betekent dat niet dat hij gelijk heeft. Meer dat hij niet goed kan luisteren. Dit om te proberen te voorkomen dat mensen zich onnodig onzeker gaan voelen...
Oud 03-02-2002, 09:31
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Er bestaat verschil tussen de abt van sion en mijn persoon. Als abt van sion streef ik ernaar een gegeven discussiestelling zo duidelijk mogelijk te presenteren. Die verdedig ik vervolgens met hand en tand, alsof ik oogkleppen op heb. Zo kan iedereen (ook ik dus) er iets van opsteken, denk ik.
Hoewel je de abt van sion en mijn persoon niet helemaal los kunt zien, is de abt van sion absoluut geen kloon van mijn persoon. In mijn privé-leven zou ik nooit iemand beledigen of onzeker maken, integendeel. In mijn privé-leven heb ik heel vaak met dit soort situaties te maken. Ik open al deze controversiële topics van de abt van sion onder meer om zelf meer begrip te ontwikkelen, om beter te weten wat er "leeft", en om daardoor adequater te kunnen reageren.

jaja leuk verzonnen. naja ga je gang maar en veel plezier enzo, mij zie je alleen niet snel meer terug
Oud 03-02-2002, 10:06
computer
computer is offline
dus die mensen verbieden te trouwen??

dat slaat nergens op..

een kind hoeft niet de gevolgen te dragen van wat de ouders ooit hebben gedaan..

ook niet in dit
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 22:06
moenbase
moenbase is offline
in principe wel ja, tenminste, ik neem aan dat je op je 16e nog geen plannen hebt om met je huidige vriendje te gaan trouwen.
Want ik geloof er ook niet in dat het in 1 keer goed gaat, men zal een beetje ervaring moeten opdoen, van hun fouten moeten leren die zij in vorrige relaties hadden gemaakt. Zodoende komen zij als het goed is, steeds dichterbij "de ware". Maar ik denk dat je niet té eel ervaringen op moet doen. Ik bedoel, dat je dus inderdaad, zoals je ook al zei in een andere stelling, je niet te veel testrelaties gehad "moet" hebben. Dit omdat je dan niet serieus overkomt, en hiermee veel mensen onnodig kwetsen moet. Als men eerst goed zou nadenken voor ze een relatie beginnen zou het allemaal een stuk eenvoudiger gaan denk ik.
Oud 05-03-2002, 10:38
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Toch wel. Denk maar aan het spreekwoord: "De appel valt niet ver van de boom". Dat is niet voor niets een spreekwoord geworden.

Ouders hebben een voorbeeldfunctie, met 2 mogelijkheden (voor de kinderen):
1: Kijk... zo wil ik het later ook doen!, of
2: Kijk... zo wil ik het later NIET doen!

Ik denk dat kinderen van gescheiden ouders eerde zullen kiezen voor de tweede optie

Ze willen het goede voorbeeld geven aan hun (toekomstige) kinderen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 12:01
blondie9999
blondie9999 is offline
mee eens dat heb ik ook al vaker gezien!!
Reageren

Regels voor berichten