Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bij de topictitel had ik zoiets van: Dat zou kunnen, heb ik wel eens eerder gehoord. Maar de conclusie die jij er vervolgens maakt, dat gescheiden kinderen daarom maar moeten worden uitgesloten van een huwelijk en het moeten doen met een samenlevingscontract, nee die volg ik niet.
Voor de duidelijkheid mijn ouders zijn ook gescheiden en ik ben inderdaad soms wel eens bang dat ik misschien ook zal gaan scheiden. Maar laat mij en die vele anderen aub zelf die beslissing maken! Als je er al gelijk vanuit gaat als kind van niet gescheiden ouders dat kind van wel gescheiden ouders niet kunnen trouwen, ben je wel oppervlakkig en bekrompen bezig. Of misschien is dat niet het goede woord..kijk je weet er in feite niks vanaf, of er nou in je omgeving gescheiden gezinnen zijn of niet. Pas als je het zelf mee maakt zul je weten hoe het is. Je kan er juist ook iets positiefs van maken: dat je nooit diezelfde fout zult maken! Dat kan betekenen dat je pas zult trouwen tot je werkelijk weet dat diegene de ware is of misschien dat je wel nooit trouwt, gewoon omdat dat zo'n gedoe is. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je partner erover denkt. Ik denk dat gescheiden ouders misschien wel een rol zal spelen in de relaties van die kinderen, maar dat is geen feit. Het hoeft niet zo te zijn/gaan, dus heb je niet voldoende reden om trouwen uit te sluiten. Ik weet niet of dit verhaal nou wel zoveel zin heeft, aangezien ik denk dat je met je stelling juist reacties wil oproepen, wat je bij deze is gelukt, en ik hoop van harte dat je er niet werkelijk zo over denkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, we zullen het toch wel niet eens worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
tuurlijk zullen er kinderen bijzijn van gescheiden ouders die geen relatie kunnen hebben. Maar er zijn net zoveel kinderen met ' normale' ouders die dat ook niet kunnen bereiken.
Bewijs eerst maar dat gescheiden kinderen daadwerkelijk getraumatiseerd zijn, of het gewoon aan het karakter van de desbetreffende persoon ligt
||
Citaat:
Zonder ben je vrijer... greetz
||
Citaat:
![]() Mijn ouders zijn ook geschijden. Ik maak eigenlijk nooit ruzie, laat staan met mijn vriend. Idioot idee trouwens. Generalisatie, negatieve discriminatie.
|
Ik geloof dat je juist leert van tegenslagen, moeilijkheden, problemen enz. (reincarnatie) Het is het doel van het leven om te leren. Leren gaat nou eenmaal het beste in de praktijk. (is ook bewezen
![]() Owja een samenlevingscontract hoef ik niet. Daar schenk ik geen waarde aan.
||
![]() |
Citaat:
Pffff, hier ga ik echt geen woorden meer aan vuil maken...echt niet te geloven gewoon ![]() |
![]() |
|
kwee nie...maar heb zo het idee dat in al je stellingen toch wel een waarheid zit.
oh wel, jammer dat niet iedereen dat ziet. aan de andere kant juist weer ok omdat men dan lekker kan gaan discuseren...zoals nu...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het is zeker zo (tenminste, bij mij dan) dat kinderen van gescheiden ouders meer moeite hebben met relaties...ze zijn alleenmaar gewend aan ruzie en kennen alleen het voorbeeld van ouders die ruzie hebben. Je weet dus op de een of andere manier niet anders dan dat relaties stuk gaan en niet tot aan je dood blijven.
Ik heb in relaties erge last van verlatingsangst....das heel vervelend. Ik heb nu een hele lieve vriend die mij begrijpt. Dat wens ik elk kind van gescheiden ouders toe.....en dan kan het ECHT goed gaan hoor!! Duss..geen verbod op trouwen a.j.b.!!
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als je iets over me zou weten misschien ZOU je dit kunnen zeggen, maar je weet niks van mij, dus oordeel daar niet over. Bovendien ga ik met mensen geen relatie aan met de gedachte dat het wel weer uit zal gaan. |
![]() |
||
Citaat:
tuurlijk voel ik mij aangevallen als jij over mij zegt dat ik voor "deze mensen " het levende bewijs ben. Dat bewijst naar mijn idee niks over jouw stelling. Ik wil eerder een goede reden van je horen waarom je aanneemt dat kinderen automatisch het voorbeeld van hun ouders volgen? |
![]() |
|
Door veschillende relaties aan te gaan leer je wat je wel, maar vooral NIET wilt..
en wat The Exploding Boy al zei, je gaat geen 1 relatie aan en ondertussen denken dat ie uit zal gaan..Daar ga je in eerste instantie toch niet van uit? Je weet dus nooit of iets een testrelatie is, duuuuh ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Helaas kan ik me steeds minder aan de indruk onttrekken dat je alleen maar open staat voor het idee dat je gelijk hebt. Wat mij hier bijvoorbeeld opvalt is dat je helemaal niet ingaat op het belangrijkste dat hij hier zegt:Bovendien ga ik met mensen geen relatie aan met de gedachte dat het wel weer uit zal gaan. Je weet, voor zover ik het kan beoordelen, vooral te melden dat alles wat hij zegt bewijst dat je gelijk hebt, via een rare gedachtenkronkel (je voelt je aangevallen->ik heb gelijk... ![]() Voel je vooral niet aangevallen (niet dat ik dat denk, maar toch zeggen kan nooit echt kwaad), maar ik wil graag nog tegen ieder kind van gescheiden ouders (ook tegen mezelf dus) dit zeggen: Als iemand alleen in staat is telkens te herhalen wat hij denkt, zonder echt in te gaan op wat je zegt, betekent dat niet dat hij gelijk heeft. Meer dat hij niet goed kan luisteren. Dit om te proberen te voorkomen dat mensen zich onnodig onzeker gaan voelen...
||
![]() |
Citaat:
|
in principe wel ja, tenminste, ik neem aan dat je op je 16e nog geen plannen hebt om met je huidige vriendje te gaan trouwen.
Want ik geloof er ook niet in dat het in 1 keer goed gaat, men zal een beetje ervaring moeten opdoen, van hun fouten moeten leren die zij in vorrige relaties hadden gemaakt. Zodoende komen zij als het goed is, steeds dichterbij "de ware". Maar ik denk dat je niet té eel ervaringen op moet doen. Ik bedoel, dat je dus inderdaad, zoals je ook al zei in een andere stelling, je niet te veel testrelaties gehad "moet" hebben. Dit omdat je dan niet serieus overkomt, en hiermee veel mensen onnodig kwetsen moet. Als men eerst goed zou nadenken voor ze een relatie beginnen zou het allemaal een stuk eenvoudiger gaan denk ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
1: Kijk... zo wil ik het later ook doen!, of 2: Kijk... zo wil ik het later NIET doen! Ik denk dat kinderen van gescheiden ouders eerde zullen kiezen voor de tweede optie ![]() Ze willen het goede voorbeeld geven aan hun (toekomstige) kinderen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen? Anoniemm1998 | 4 | 16-04-2016 10:02 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Liefde & Relatie |
mensen onder de 21 weten niet wat liefde is de abt van sion | 132 | 22-06-2002 11:45 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
help presentatie chantalle00 | 7 | 11-10-2001 16:14 |