Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 21:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2004 @ 16:34 :
Dat kan natuurlijk gewoon ook vrienschappelijk zijn,
Ja, dat is het ook. Maar, net als wat jij zegt, vind ik dat iets te 'Amerikaans' en laat ik het daarom achterwege.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 22:34
Phie.
Phie. is offline
Als ik tegen mijn vriend ik hou van je zeg, dan zou hij antwoorden met iets van zullen we dan meteen maar een eensgezinswoning gaan zoeken.. Nooit gezegd dus, eerder dingen als ik geef veel om je en ik vind je lief enzo. Ik hou van je is óf te amerikaans of gewoon te bedrukkend. Maar aan de andere kant kan het ook wel goed uitpakken enzo
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:49
Verwijderd
Ik vind het niet Amerikaans. Ik zeg het tegen mensen waar ik uitzonderlijk veel om geef; mijn vriend en héél goede vrienden. En niet zomaar, maar met een reden.

Amerikanen kunnen volgens mij nog van een schelpje houden, maar dat gaat voor mijn manier van 'houden van' niet op. Ik houd van dingen die het verdienen en dan meen ik het ook echt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:22
warezheaven.nl
warezheaven.nl is offline
Ik houvan je betekend ook ik wil je neuken enn u meteen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:16
Verwijderd
Ik zeg het wanneer ik er zeker van ben dat ik van hem hou. De eerste keer dat ik het tegen iemand zeg is nooit impulsief. Ik heb er dan eerst echt een tijdje over nagedacht, vanaf het moment dat ik voel dat ik het wil zeggen zeg maar.. en als ik het dan zeker weet dan ga ik vervolgens wachten totdat de ander het de eerste keer zegt, want ik voel me er anders raar bij.. ik wil niet dat hij het zegt omdat ik het heb gezegd ofzo.
En als ik het eenmaal een paar keer heb gezegd dan zeg ik het wanneer ik het heel sterk voel.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 09-10-2004 @ 20:18 :
mensen die na één dag al beweren dat ze van je houden zouden zich eens die vraag moeten stellen
Inderdaad, die mensen zijn behoorlijk kansloos
Zeker als ze zoiets in hun MSN-naam zetten, ontzettend irritant.
Oud 11-10-2004, 20:05
Sade
Sade is offline
Voor mij betekend het zeker wel iets. Ik heb het zelfs nog nooit gezegd tegen iemand. Waar ik een relatie mee had dan.
Al die mensen die al zo snel beginnen met 'ik hou van je' zeggen weten imo niet waar ze het over hebben.
Oud 11-10-2004, 20:22
meintje
meintje is offline
mmm ik hou van je....
Ik zal nooit na een paar dagen of weken in een relatie al zeggen ik hou van je... maar daarna begint dat ja. Alleen moet je "ihvj" volgens mij serieus wat relativeren.
Als ik na een twee maanden in een relatie tegen iemand zeg "ihvj" dan zit daar heel wat anders achter dan wanneer ik dat zeg na 5 jaar. Heel maar dan ook heel zelden kan ik dat ook wel eens tegen een supergoeie vriend / vriendin maar ook daar zit dan weer wat anders achter.
Ff wat uitleg:
Ik denk als ik na een paar maanden dat zeg tegen iemand dat dat meer zal zijn dat ik haar wil duidelijk maken dat ik haar heel graag heb, dat ik heel veel voor haar over heb, ...
Na een paar jaar verandert die zin in een paar woorden met een echte diepe betekenis achter... Dat uitleggen kan ik niet, das een zinnetje wat ik dan zeg met al mn gevoel, uit het diepst van mn hart... gewoon woorden waar heel wat achter steekt... meer dan ik ooit kan verwoorden.
Bij vrienden is dat dan weer wat anders. Zo kon ik vroeger tegen iemand ook die woorden zeggen, gewoon door ons samenzijn etc gaf ik zoveel om die persoon, we begrepen elkaar echt wel zonder woorden... Toen kon ik dat ook zeggen ja...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:47
Susanne
Susanne is offline
Ik denk dat verliefdheid op een gegeven moment overgaat in "houden van" en dat je dan zulk soort dingen tegen elkaar zegt, dat je het ECHT meent.. niet na twee weken of zo

Ik heb een keer een date gehad met iemand en die zei de eerste keer al tegen me "ik hou van je" Sorry maar dan hoef je het bij mij niet weer te proberen
Oud 11-10-2004, 20:52
Warsocket
Warsocket is offline
Ik houd van je

Ligt aan de situatie en wie het zegt of het nog iets betekend
Oud 12-10-2004, 07:48
ilse
ilse is offline
het ligt inderdaad aan het moment en tegen wie ik het zeg. tegen sommige mensen zeg ik het makkelijker dan tegen anderen. een paar vriendinnen zge ik het heel soms tegen, maar nooit echt zonder reden. maar als er iets gebeurd is, als het weer even niet goed met me ging er ze waren er voor me. op die momenten.

en tegen mijn vriend... was blij dat hij het het eerst tegen mij zei. maar tussen ons klikte het gewoon zo onwijs goed, dat dat vrij snel was. ik voel me gewoon erg goed bij hem. en ik weet wel dat daar ene vershciol zit tussen je goed voelen bij iemand en van iemand houden, maar op sommige moment voel je dat gewoon heel sterk. en soms zeg ik het dan ook.
Oud 12-10-2004, 20:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-10-2004 @ 19:43 :
Inderdaad, die mensen zijn behoorlijk kansloos
Zeker als ze zoiets in hun MSN-naam zetten, ontzettend irritant.
nog irritanter is het met afwisselend hoofdletters, kleine letters
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-10-2004 @ 00:16 :
'Houden van' is voor mij heel beperkt. Als je míj hoort zeggen dat ik van je houd, dan heb je het echt helemaal gemaakt! Ik heb wel vriendinnen die van een grote groep mensen zeggen dat ze daar van 'houden', maar zo werkt het toch niet bij mij. Ik houd van mijn drie beste vriendinnen en de rest... tja, de rest van mijn vrienden mag ik ongelooflijk graag en ik zou ze niet kwijt willen, maar 'houden van'.... nee. Met 'houden van' kun je het best heel schaars omspringen.
Mark... hou je van mij?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:19
Verwijderd
Ontopic:
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2004 @ 19:37 :
Alleen bij mijn eerste vriendinnetje zei ik het nogal snel, maar daar werd ik ook nogal in meegesleept. Was immers de eerste

De keren daarna heb ik het telkens weloverwogen gezegd.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-10-2004 @ 22:17 :
Mark... hou je van mij?
Alleen als je m'n muzieksmaak voortaan met rust laat.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:33
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
warezheaven.nl schreef op 11-10-2004 @ 00:22 :
Ik houvan je betekend ook ik wil je neuken enn u meteen
Oud 13-10-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2004 @ 22:26 :
Alleen als je m'n muzieksmaak voortaan met rust laat.
Het is dat woordje 'smaak' waar ik tegenaan hik heh
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:00
kiwi-meisje
kiwi-meisje is offline
neej ik vind dat je gelijk hebt de betekenis van IK HOU VAN JE snappen veel mensen niet.. als je na twee weken al zagt dat je van elkaar houd dan weet je gewoon niet wat houden van inhoud. het is een gevoel groter dan een verliefdheidje.. dus ik vind het drom ook zo vaag dat sommige mensen dat al na 2 weken tegen elkaar zegguh.. maar dats mijn mening en jah anderhalf jaar krijg ik het nog steeds warm als hij ik hou van je tegen me zegt.. ( wij zeiden het trouwens pas na twee maanden tegen elkaar)
Oud 14-10-2004, 13:27
moon
moon is offline
ik ben zelf ook zo stom geweest om te zeggen: "ik hou van je" terwijl we het net pas een paar dagen hadden. Hij was daar erg van geschrokken en wilde dat ik voortaan op zou passen met zulke woorden. Ik voelde me er erg schuldig over. Het was van mijn kant gewoon lief bedoeld omdat hij ook allemaal lieve dingen zei, maar ik wist niet dat die woorden voor hem zoveel betekenis hadden. Bij mij betekend "ik hou van je" eigenlijk vooral dat ik hem heel lief vind e.d. Ik zag er niets raars in maar het valt me nu wel op dat het wel degelijk meer beteknd voor de meesten.
Oud 14-10-2004, 13:28
kiwi-meisje
kiwi-meisje is offline
Citaat:
moon schreef op 14-10-2004 @ 14:27 :
ik ben zelf ook zo stom geweest om te zeggen: "ik hou van je" terwijl we het net pas een paar dagen hadden. Hij was daar erg van geschrokken en wilde dat ik voortaan op zou passen met zulke woorden. Ik voelde me er erg schuldig over. Het was van mijn kant gewoon lief bedoeld omdat hij ook allemaal lieve dingen zei, maar ik wist niet dat die woorden voor hem zoveel betekenis hadden. Bij mij betekend "ik hou van je" eigenlijk vooral dat ik hem heel lief vind e.d. Ik zag er niets raars in maar het valt me nu wel op dat het wel degelijk meer beteknd voor de meesten.
dat ook cker maar als je tog iets tegen hem wil zeggen in die trant zonder hem af te schikken zeg je tog gewoon ik geef heel erg veel om je of gewoon ik vind je super duper lief! die werkt ook altijd..
Oud 15-10-2004, 12:18
waves
waves is offline
het is nu meer 'ik vind hou heeeeeeeeeeeeeeel lief' 'ik ben stapelgek op je' 'ik geef heel veel om je' maar 'ik houd van je' ??? daar is het te vroeg voor...
en het kan idd als benauwend ervaren worden.
Oud 15-10-2004, 12:30
Warsocket
Warsocket is offline
Waarom vind iedereen hier ik houd van je zo beangstigen
en waarom hangt iedereen er zoveel gewicht aan

ik houd ok van mijn hond
ik houd van mijn famillie
ik houd van gezelligheid

ongeveer met dat niveau gebruik ik het

ik vind het ook niet raar om ik houd van je te zeggen als je 2 weken verkering hebt ofzo

(ja ok als je het op dag 1 te horen krijgt is het wat raar)

maar waarom doet iedereen er zooo gewichtig over
Oud 15-10-2004, 15:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
eXo schreef op 13-10-2004 @ 14:30 :
Het is dat woordje 'smaak' waar ik tegenaan hik heh
Daar zul je je dan toch echt overheen moeten zetten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:54
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 10-10-2004 @ 02:53 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:51
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik had bijna 3 weken geleden een vriendje (het was al na 1,5 week weer uit) en in het 1e SMSje dat ik van hem kreeg toen we officieel verkering hadden stond "..Ik hou heel veel van je!" Ik stond daar wel een beetje van te kijken want eigenlijk kende ik hem nog maar 2 dagen voordat ik iets met hem kreeg en ik sms'te meestal terug dat ik echt super verliefd op hem ben... Maar houden van duurt toch denk ik iets langer..
Oud 15-10-2004, 20:39
Lady Jane
Lady Jane is offline
Ik heb wel een tijd gehad dat het bijna 'verplicht' was om te zeggen. Kort daarna is het ook uitgegaan. We zijn nu wel weer bij elkaar (na 5 maanden) en hebben het nog maar één keer tegen elkaar gezegd.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:42
Anaïs
Anaïs is offline
Mijn vriend en ik zijn jaar en 4 maanden samen, en zo vaak wordt het niet gezegd. Soms op die momenten dat je zo echt naar elkaar kijkt en weer dat gekriebel in je buik voelt en je zelf gelukzalig hoort zuchten.... Ik zeg het wel vaker dan hem.

Eén avond heeft hij eens echt 'Ik zie je graag' gezegd, dus niet ''k zie jou liever' of 'ik jou ook' ...

en toen ging het echt recht door mijn hart. Prachtig!

Maar 'k denk inderdaad dat als je elke 5 minuten 'ik zie je graag' of 'ik hou van je' tegen elkaar zegt, dat de waarde ervan wel verminderd. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je andere mooie en lieve dingen kan zeggen met dezelfde betekenins
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:25
charizz
charizz is offline
hmm... ik heb zelf ook n vriend.. we smsen heel veel en idd onder elk smsje ik hou van je.. maar dat was in het begin niet.. n eerst was het HvJ.. n nu is het van.. Ik hou zoveel vje! tis gwoon anders.. er zit wel degelijk n betekenis achter.. n het betekend zeker nog wat
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 11:58
-bambi-
-bambi- is offline
Mijn huidige vriend is de eerste tegen wie ik die zin heb uitgesproken en dat pas na 5 maanden ofzo.
Als een jongen dat na 1 week ofzo tegen mij zegt zie ik dat een beetje als een afknapper
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:12
Verwijderd
ik heb ook altijd het gevoel dat de mensen die om het hardst schreeuwen hoeveel ze van hun vriend(in) houden, dat die verkeringen / relaties razendsnel weer uit zijn.

isn't it ironic...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten