Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je verliefd wordt op iemand van een ander ras kan ik het nog begrijpen (kan ik me persoonlijk niet voorstellen), maar je gaat toch niet expres zo iemand zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ras1 (het ~, ~sen) 1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort ra·cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk is het moeilijk als je vriend (in mijn geval ex-) al flipt als je met andere jongens praat, maar met veel praten en wederzijds respect voor elkaars opvattingen kom je al heel ver. Bij mij werkte het prima toen we allebei wat water bij de wijn deden. Hij probeerde minder bezitterig en jaloers te doen en ik probeerde rekening te houden met zijn gevoelens. Het belangrijkste in iedere relatie is communicatie en wederzijds vertrouwen. Dat geldt ook voor een multiculti relatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In relaties kom je nu eenmaal altijd andere normen en waarden tegen. Dat kan in relaties met buitenlanders zijn, maar net zo goed in een relatie met een Nederlander. Je zult je altijd tot op zekere hoogte moeten aanpassen. Als je een relatie met een moslim begint, dan weet je dat je je misschien iets flexibeler op zult moeten stellen. Er bij voorbaat van uitgaan dat iets 'achterlijk' is zonder de achterliggende redenen te proberen te begrijpen, is niet bepaald een goed uitgangspunt. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je je dan als westerse vrouw voor 100% moet onderwerpen aan je man. Natuurlijk niet, ik blijf westers. Maar wederzijds respect is wel erg belangrijk.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iemand zonder nadere toelichting zegt dat iets 'is' dan zegt hij dat per definitie vanuit zijn eigen referentiekader. Hij is standplaatsgebonden. Op die manier moet je zo'n uitspraak ook begrijpen. Als ik zeg dat het gebruik dat een vrouw enkele meters achter de man moet lopen in sommige culturen achterlijk vind, dan zeg ik dat natuurlijk vanuit mijn eigen belevingswereld, vanuit mijn eigen kennis. Ik doe een normatieve uitspraak vanuit mijn eigen perspectief. Natuurlijk heb ik dan niet de pretentie om dat ook algemeen te laten gelden. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Soms zie ik het zelfs wel een beetje als een eer dat ik echt zijn meisje ben ![]() ![]() Citaat:
(in het begin deed ik dat wel vaak en natuurlijk heb ik soms nog van die momentjes maar over het algemeen...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@ pletterprater: ga weg. Ik heb mijn omgeving niet nodig om een mening over een bepaald onderwerp te vormen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
P.O. Ak.. paar sites??? Undine | 8 | 08-03-2006 00:01 | |
Liefde & Relatie |
relatie met iemand van een andere nationaliteit Verwijderd | 149 | 12-02-2006 22:18 | |
Verhalen & Gedichten |
gedichtjes voor school (1) Verwijderd | 7 | 06-01-2006 21:12 | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 |