Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2004, 15:33
Sade
Sade is offline
Ik ben pro multiculturele relaties
Oud 15-10-2004, 16:25
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Sade schreef op 15-10-2004 @ 16:33 :
Ik ben pro multiculturele relaties
Waarom zou je ins hemelsnaam pro zijn?
Als je verliefd wordt op iemand van een ander ras kan ik het nog begrijpen (kan ik me persoonlijk niet voorstellen), maar je gaat toch niet expres zo iemand zoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 01:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 14-10-2004 @ 12:11 :
me 2
koel

welke culturen zijn het bij jou?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 09:43
Sade
Sade is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 15-10-2004 @ 17:25 :
Als je verliefd wordt op iemand van een ander ras kan ik het nog begrijpen (kan ik me persoonlijk niet voorstellen), maar je gaat toch niet expres zo iemand zoeken.
Ik bedoel, ik heb een voorkeur voor jongens met een andere cultuur. Maar je kunt inderdaad niet van te voren weten op wie je verliefd wordt, daar heb je gelijk in
Oud 16-10-2004, 10:33
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 15-10-2004 @ 14:22 :
Ja dat is inderdaad zo vriendinnen van mij is het zelfs verboden om met buiten school met nederlandse jongens te praten.
Laat staan er vrienden mee te zijn.
Ja, dat was bij mij ook het probleem, ik heb nog enorm veel gezeik gehad omdat ik op de middelbare school een keer met een Marokkaanse meisje iets was gaan drinken en dat was louter en alleen omdat ik o.a. met haar een werkstuk moest maken. Dus gewoon zakelijk, maar toch kreeg ik er wat van te horen. Niet tof.

Citaat:
edit: ik heb niks tegen multicultureel aangezien ik er zelf ook het product van ben
Alleen als je twee verschillende geloven hebt kan het wel problemen opleveren.
Ja, maar je kunt je afvragen of dat dan cultuur- of geloofsgebonden is. Voor een buitenstaander lijken katholieken en protestanten ook gewoon allebei christenen, maar mijn ouders konden nog niet eens een dominee of priester vinden die ze wilde trouwen, destijds.relaties.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:02
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 15-10-2004 @ 17:25 :
Er zijn geen verschillende rassen binnen de mensheid, alles behoord tot 1 groot ras, hoewel soms anders gedacht door racisten. Toch een vraag voor jou, bedoel je dat je het niet voor kan stellen dat iemand verliefd wordt op iemand van een andere cultuur? Waarom snap je dit niet? Onderbouwing graag, anders lijkt het op zo'n automatisch antwoord dat je meegekregen hebt van je omgeving.
Oud 16-10-2004, 16:17
elledc
elledc is offline
Als ik een stelletje zie waarvan de ene blank is en de andere zwart of de ene Chinees en de andere Turk, dan kan ik dit enkel toejuichen. Meer cultuurverschillen, en acceptatie van de andere cultuur moet meer worden toegejuicht. De mens zit veel te vast in zijn eigen principes en gewoontes en multiculturele relaties kunnen enkel gezond werken meen ik.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 03:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 16-10-2004 @ 13:02 :
Er zijn geen verschillende rassen binnen de mensheid, alles behoord tot 1 groot ras, hoewel soms anders gedacht door racisten.
dit klopt niet

ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 10:50
Flit
Flit is offline
Is niets mis mee volgens mij. Ik denk alleen dat als er echt grote cultuurverschillen zijn een relatie niet echt werkt. Er moet toch ergens wat gelijkenis zijn van cultuur, anders krijg je ( te veel) onenigheid
Als ik een multicultureel stel zie lopen denk ik eigelijk niet veel anders dan bij andere stellen.
Oud 17-10-2004, 11:13
-bambi-
-bambi- is offline
Ik heb een Marokaanse vriend, wij zijn ongeveer een jaar bij elkaar en net terug van een vakantie naar Turkije op zich gaat alles supergoed tussen ons.
Maar ik merk dus wel degelijk verschil.
Als je met zo'n jongen hebt ben je dus zeg maar echt zijn meisje.
Hij wil niet dat ik met andere jongens praat of bijvoorbeeld zonder hem uitga. Je kunt het super jaloers noemen.
Aan het begin van de relatie mag alles nog zegmaar maar naarmate zij serieus met je worden gaan zij bepaalde eisen stellen.
Dat ligt niet aan hem zelf maar heeft wel degelijk met die cultuur te maken, ik heb zulk soort verhalen al meerdere keren gehoord ook van islamitische jongens.
Zij zien het als een soort belediging als hun vrouw bijvoorbeeld met jongens praat.
Verder natuurlijk ook het eten vooral nu tijdens de ramadan.. hmmmm..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:02
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 17-10-2004 @ 12:13 :

Als je met zo'n jongen hebt ben je dus zeg maar echt zijn meisje.
Hij wil niet dat ik met andere jongens praat of bijvoorbeeld zonder hem uitga. Je kunt het super jaloers noemen.
Aan het begin van de relatie mag alles nog zegmaar maar naarmate zij serieus met je worden gaan zij bepaalde eisen stellen.
Ow wat erg! Sorry hoor.. maar het lijkt me echt niets dat zij bepaalde eisen gaan stellen. Je mag toch zelf weten wat je doet..dat moet hij dan maar accepteren hoor.. vind ik dan
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:23
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 17-10-2004 @ 13:02 :
Ow wat erg! Sorry hoor.. maar het lijkt me echt niets dat zij bepaalde eisen gaan stellen. Je mag toch zelf weten wat je doet..dat moet hij dan maar accepteren hoor.. vind ik dan
Tja ik denk dat elke relatie geven en nemen is, een multiculti relatie misschien nog wel het meest. Jij doet dat 'bezitterige' af als iets achterlijks, maar je vergeet dat dat voor moslims heel gewoon is.. wat westerse mensen raar vinden, is voor moslims heel gewoon en andersom. Waarom zou onze cultuur 'beter' zijn? Omdat wij niet anders weten? Hetzelfde geldt voor hen..

Natuurlijk is het moeilijk als je vriend (in mijn geval ex-) al flipt als je met andere jongens praat, maar met veel praten en wederzijds respect voor elkaars opvattingen kom je al heel ver. Bij mij werkte het prima toen we allebei wat water bij de wijn deden. Hij probeerde minder bezitterig en jaloers te doen en ik probeerde rekening te houden met zijn gevoelens.

Het belangrijkste in iedere relatie is communicatie en wederzijds vertrouwen. Dat geldt ook voor een multiculti relatie.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Yolcu schreef op 17-10-2004 @ 13:23 :
Jij doet dat 'bezitterige' af als iets achterlijks, maar je vergeet dat dat voor moslims heel gewoon is.. wat westerse mensen raar vinden, is voor moslims heel gewoon en andersom.
dat maakt t niet minder achterlijk, ik vind t gewoon raar dat als je als je een relatie hebt je de ander gaat claimen en zien als bezit
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:17
Myuki
Myuki is offline
Hmmm mn vriendje is een Zwitser, ik een Nederlandse...

je merkt wel dat er verschilen zijn nzo, in cultuur, maar heel groot zijn ze niet...
Oud 17-10-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Tja ik denk dat elke relatie geven en nemen is, een multiculti relatie misschien nog wel het meest. Jij doet dat 'bezitterige' af als iets achterlijks, maar je vergeet dat dat voor moslims heel gewoon is.. wat westerse mensen raar vinden, is voor moslims heel gewoon en andersom. Waarom zou onze cultuur 'beter' zijn? Omdat wij niet anders weten? Hetzelfde geldt voor hen..
So what? Dat het voor hen normaal is, wil dus zeggen dat we er geen oordeel over mogen vellen? Hierom heb ik dus zo'n hekel aan cultuurrelativisme. Je kunt best vanuit ons oogpunt zeggn dat het achterlijk is en dat doet men dan ook veelvuldig.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:43
Verwijderd
ik ken meer het verhaal van 'het was een turk en hij heeft me helemaal in elkaar gemept + mijn huis leeg gestolen'
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:50
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
per piacere schreef op 17-10-2004 @ 17:43 :
ik ken meer het verhaal van 'het was een turk en hij heeft me helemaal in elkaar gemept + mijn huis leeg gestolen'
Hmm, das zeer kut :\
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 17:04
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2004 @ 17:20 :
So what? Dat het voor hen normaal is, wil dus zeggen dat we er geen oordeel over mogen vellen? Hierom heb ik dus zo'n hekel aan cultuurrelativisme. Je kunt best vanuit ons oogpunt zeggn dat het achterlijk is en dat doet men dan ook veelvuldig.
Vanuit ons oogpunt is het achterlijk, zeker. Wij vinden het achterlijk. Maar dat wil niet zeggen dat het ook achterlijk is. We zijn opgevoed met andere normen en waarden, maar dat wil niet zeggen dat wat wij 'normaal' vinden ook normaal is .

In relaties kom je nu eenmaal altijd andere normen en waarden tegen. Dat kan in relaties met buitenlanders zijn, maar net zo goed in een relatie met een Nederlander. Je zult je altijd tot op zekere hoogte moeten aanpassen. Als je een relatie met een moslim begint, dan weet je dat je je misschien iets flexibeler op zult moeten stellen. Er bij voorbaat van uitgaan dat iets 'achterlijk' is zonder de achterliggende redenen te proberen te begrijpen, is niet bepaald een goed uitgangspunt.

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je je dan als westerse vrouw voor 100% moet onderwerpen aan je man. Natuurlijk niet, ik blijf westers. Maar wederzijds respect is wel erg belangrijk..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Yolcu schreef op 17-10-2004 @ 18:04 :
Vanuit ons oogpunt is het achterlijk, zeker. Wij vinden het achterlijk. Maar dat wil niet zeggen dat het ook achterlijk is. We zijn opgevoed met andere normen en waarden, maar dat wil niet zeggen dat wat wij 'normaal' vinden ook normaal is .
Nee, maar dat leek me zo voordehandliggend dat ik het niet eens aanstipte. Natuurlijk kun je nooit spreken van een absolute, universele en objectieve waarheid wat betreft samenlevingen. In de natuurkunde kun je misschien nog spreken van een absoluut eindpunt, maar het object bij sociale aangelegenheden is dynamisch dus alleen al daarom kun je niet zeggen dat iets achterlijk 'is' in absolute zin.

Als iemand zonder nadere toelichting zegt dat iets 'is' dan zegt hij dat per definitie vanuit zijn eigen referentiekader. Hij is standplaatsgebonden. Op die manier moet je zo'n uitspraak ook begrijpen. Als ik zeg dat het gebruik dat een vrouw enkele meters achter de man moet lopen in sommige culturen achterlijk vind, dan zeg ik dat natuurlijk vanuit mijn eigen belevingswereld, vanuit mijn eigen kennis. Ik doe een normatieve uitspraak vanuit mijn eigen perspectief. Natuurlijk heb ik dan niet de pretentie om dat ook algemeen te laten gelden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 15:07
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Inderdaad, ik heb bepaalde dingen voor hem opgegeven netzoals hij dat ook voor mij heeft gedaan/doet.
Soms zie ik het zelfs wel een beetje als een eer dat ik echt zijn meisje ben want dat hij mij op die manier behandelt uit zich niet alleen in wat anderen hier noemen "bezitterig" gedrag.

Citaat:
Natuurlijk is het moeilijk als je vriend (in mijn geval ex-) al flipt als je met andere jongens praat, maar met veel praten en wederzijds respect voor elkaars opvattingen kom je al heel ver. Bij mij werkte het prima toen we allebei wat water bij de wijn deden. Hij probeerde minder bezitterig en jaloers te doen en ik probeerde rekening te houden met zijn gevoelens.

Het belangrijkste in iedere relatie is communicatie en wederzijds vertrouwen. Dat geldt ook voor een multiculti relatie.
Inderdaad, ook wij hebben allebij wat water bij de wijn gedaan en ik stoor mij eerlijk gezegd niet echt meer aan zijn gedrag
(in het begin deed ik dat wel vaak en natuurlijk heb ik soms nog van die momentjes maar over het algemeen...)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:50
Sawna
Sawna is offline
haha, eergisteren werd mijn vriend een asielzoeker genoemd in de trein, door een dronken man. Ook toen hij (subject: boyfriend) zei dat hij dan wel verbijsterend goed de Nederlandse taal en dergelijke meester was geworden, en dat hij wel zeker wist dat hij in Nederland geboren was, hield de dronken man vol dat er geen twijfel mogelijk was. Whutevah.

Maar le_boyfriend ziet er wel exotisch uit, maar is in feite net zo Nederlands als ik. Qua cultuur dus.
Oud 22-10-2004, 20:32
angel--1987
angel--1987 is offline
ik heb een relatie gehad met een turkse jongen.
ik ben nooit bij hem thuis (zijn eigen huis geweest)
omdat zijn ouders hem niet mochten zien met een nl meisje en omdat hij altijd problemen met ze ahd, we ginge daarmo altijd naar zjin broers huis
die had ook een nederlandse vriendin en dat vonden zijn ouders wel goed...
en verder was er weinig verschil tussen ons, hij doet (bijna ) niks aan het islamitische geloof, alleen als zijn ouders er bij zijn....
maar dat is overgegaan omdat we allebie teveel problemen hadden met onzelf
Oud 22-10-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 21:47 :
Slechte ervaringen mee, de meeste ouders van islamitische meisjes staan niet bepaald toe dat hun dochter met Nederlandse jongens omgaat. Omgekeerd zie je inderdaad anno 2004 wel veel, Turkse of Marokkaanse jongens met Nederlandse meisjes. Prima zolang het goed gaat, maar helaas gaat het ook vaak mis. Eigenlijk vind ik dat 'zij' met hun tengels van onze meisjes moeten afblijven, zolang 'wij' nog niet aan hun vrouwen mogen zitten.
en andersom hoor ik ook wel verhalen... Nederlandse ouders die niet blij zijn met het vriendje van hun dochter dat van Turkse of Marokkaanse afkomst is erg jammer allemaal... gelukkig zijn mijn ouders ruimdenkend genoeg dat ik met van alles thuis aan kan komen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 10:11
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb een vriend die in Nederland opgegroeit is, maar wel met ouders die in Hong Kong zijn opgegroeid. Het gaat tussen mij en mijn vriendje erg goed .. Er is wel een soort van cultuurverschil, maar dat heeft tot nu toe nog nooit tussen ons in gestaan..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 17:48
ikkuh_is_lief
ikkuh_is_lief is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 13-10-2004 @ 22:41 :
Verschrikkelijk, gemengd bloed zou verboden moeten worden, bastaardmensen!
je moet nie zo zielig doen als je da nie wilt ga dan op een hutje in de hei wonene waar nooit een mens komt
Oud 23-10-2004, 18:24
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
ikkuh_is_lief schreef op 23-10-2004 @ 18:48 :
je moet nie zo zielig doen als je da nie wilt ga dan op een hutje in de hei wonene waar nooit een mens komt
hoe simpele mensen zo makkelijk een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 13:02
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-10-2004 @ 19:24 :
hoe simpele mensen zo makkelijk een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren
yuh
Oud 24-10-2004, 13:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 15-10-2004 @ 09:56 :
Mijn broer en neef hebben een Antilliaanse vriendin
de zelfde?
Oud 24-10-2004, 16:12
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
ikkuh_is_lief schreef op 23-10-2004 @ 18:48 :
Ik droom al jaren van een hutje op de hei.

@ pletterprater: ga weg. Ik heb mijn omgeving niet nodig om een mening over een bepaald onderwerp te vormen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 16:13
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-10-2004 @ 14:49 :
de zelfde?
Ja, met multiculti relaties is alles mogelijk!! begin er dus ook een!!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:20
love_forever
love_forever is offline
Ik ben ook voor multiculturele stelletjes. Onderandere vloeien er hele mooie kinderen van en vind ik het juist leuk om andere culturen te kennen. Mijn ex is van indonesische afkomst en zijn oma kan echt onwijs lekker koken enzo... Ben echt superjaloers wou dat ik dat ook kon.

ik vind het leuk gemengde stelletjes.

btw heb ik nu een nederlands vriendje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten