Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zelf vind ik het ook niet nodig hoor. Wat velen al zeggen: wat heb je eraan als het niet gemeend is? Maar ik vind jouw overtuiging van machtsmisbruik of achterliggende onbewuste gevoelens nogal overdreven.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Excuses moeten m.i. iets zijn wat uit de persoon zelf moet komen. Mensen die ook maar enige vorm van fatsoen bezitten zullen over het algemeen zélf wel bedenken dat het wel zo netjes is om even sorry te zeggen, als ze dat niet doen dan zegt dat genoeg. Het heeft helemaal geen zin om excuses uit een persoon te gaan trekken, dat heeft IMO meer te maken met machtsvertoon dan met iets anders.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Alsof het zo moeilijk is even te doen alsof je er heel erg veel spijt van hebt. Ik bedoel, 't is niet alsof ze je gezicht zien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat ik niet principeel kwaad mag zijn om het mechanisme van excuses afdwingen met een stok in de hand heeft niets met internet te maken. IRL word ik er net zo giftig om. Ach, excuses aanbieden is deemoedsgedrag, met als doel om in het intermenselijk verkeer de gemoederen tot bedaren te brengen. Honden laten een plasje lopen en laten zich piepend met hun staart tussen hun poten op hun rug vallen. Dat hoeven wij dan weer niet. En ik heb toch lekker onder mijn bazin's neus kunnen wrijven dat ze een te dikke kont heeft. Ghe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het koppelen van voorwaarden aan een unban is niets nieuws. Sommige mensen reageren niet goed op een gewone ban, waar iemand alleen maar hoeft te wachten. Dan probeer je wat anders zoals een voorwaardelijke unban; de persoon in kwestie moet dan eerst aan de voorwaarden voldoen, waarna een unban volgt. Tot die tijd blijft de user gebanned, mogelijk permanent dus. Of je dat eerlijk vindt, of juist 'chantage' en 'machtsmisbruik', verschilt per persoon. Maar laat alsjeblieft je anti-autoritaire denkbeelden en conforme uitspraken achterwege, mits je serieus genomen wilt worden.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Right. "Conform or die" zegmaar. Als je het niet eens bent met het beleid moet je je smoel houden. Citaat:
Het punt is dat het vragen om excuses kinderachtig en betuttelend is. Als jij dat vol wil blijven houden is dat je goed recht, ga je gang. Dergelijke excuses zijn toch niks waard. Ook hier geldt: het is maar internet. Het punt is dat je met je acties wel het hele beleid bezoedeld. Het overgrote deel van de leden zijn rond de 18, maar je behandelt ze alsof het kleine kinderen zijn. Wie kan dan moeilijk serieus genomen worden? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En of de aangeboden excuses nou gemeend zijn of niet interesseert me geen flikker. Het is een signaal: je bent echt te ver gegaan. Dat argument van leeftijd slaat al helemaal nergens op. Als ik iets onaardigd doe tegen iemand, dan bied ik mijn excuses aan. Als ik te gast ben bij een clubje vrienden en ik scheld ze uit, en ik mag pas terugkomen na mijn excuses aangeboden te hebben, vind ik dat ook heel normaal. Of je nou 15 bent of 33. Dat heet fatsoen.
||
Citaat:
Wat waren jouw achterliggende motieven? Waarom wilde je zo graag hun excuses? En kijk eens heel eerlijk diep in je hart? Deed je dat echt ALLEEN om die arme AngelLena? Uit puur altruisme? AngelLena is een pittige tante die heel goed voor zichzelf kan opkomen, daar heeft ze jou echt niet voor nodig. Of vond je het wel een gepaste extra straf? Vond je het prettig om een front te maken, als eenheid van Forumbazen verenigd tegen het gajes? Haal je er genoegdoening uit? Een soort wraak? Of ben je een fatsoensrakker, die haar normen en waarden perse gehandhaafd wil zien? Kind, niks menselijks is jou vreemd hoor, netzomin als bij mij overigens. Waarom hecht je aan die excuses, als ze toch niet gemeend zijn? En wat gaat het jou aan? Jij was niet de beledigde partij. Ik verwacht geen antwoord. Ik verwacht bij jou een moment van introspectie en inzicht in je eigen motieven. Wees eerlijk naar jezelf toe, leer ervan. (mits betekent overigens tenzij, en dat is nou precies wat je hier NIET bedoelde) Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 19:06. |
![]() |
||
Citaat:
nee, dat betekent het niet! (volledig offtopic, maar ik kon het niet laten)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind je aardig, tenzij je stom bent. Ik vind je aardig, mits je niet stom doet. zoiets... ![]()
||
Citaat:
De zin van Enlightenment was gewoon correct Nederlands (deze zin overigens niet)...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is eigenlijk nog steeds maar een marginaal verschil. Je kunt excuses verzinnen en je kunt ook een 'welgemeende' brief verzinnen, dan doe je maar even dramatisch en gebruik je je fantasie. Geen probleem. Het kost alleen wat meer moeite. Maar goed, afgezien van dit specifieke geval denk ik niet dat we hier nog veel aan zullen hebben of het hier over zullen hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil graag bij deze m'n oprechte excuses aanbieden voor mijn gedrag van afgelopen week. Ik heb thuis wat problemen, welke een hoop stress veroorzaken, en ik heb dat op het forum zitten afreageren. Ik zeg dit niet om een excuus te hebben, maar alleen om aan te geven dat het niks persoonlijks is, en het dus ook niet zozeer aan jou gericht is maar eigenlijk aan de mensen in mijn directe omgeving. Het spijt me. Niels Zo iets? ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
brrr of ze daar zo blij mee moeten zijn ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|