Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 17:03
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-10-2004 @ 15:50 :
dat je daarmee het bigbang verhaal bevestigt, en daarmee tegelijk het scheppingsverhaal, en daarmee gods geloofwaardigheid, afschiet.
waarom schiet je daar mee het scheppingsverhaal af?

hij is eeuwig en kwam ineens op het idee om tijd te maken, nou ja, je moet toch wat .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 20-10-2004 @ 17:56 :
Gelovigen zouden aannemen dat ook de buitenaardsen een creatie van God zijn. Wellicht komt er een grote bekeer-de-buitenaardse-wezen-campagne: "Ook JIJ bent een kind van God!". Of ze intelligent zijn doet niet terzake, mocht je het op daarop willen gooien. Tenslotte zijn er genoeg wetenschappers die geloven in (een) God.
En je punt is....
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:39
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-10-2004 @ 15:50 :
dat je daarmee het bigbang verhaal bevestigt, en daarmee tegelijk het scheppingsverhaal, en daarmee gods geloofwaardigheid, afschiet.
Ik volg je redernatie niet: ik geloof dat God altijd al bestaan heeft en dan zeg jij dat dat de Big Bang theorie bevestigd ? Wat is het causaal verband daartussen ?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 20-10-2004 @ 18:28 :
En je punt is....
Z'n punt is dan dat gelovige toch blijven geloven in het bestaan van God. En dat God dan aparte wezens heeft geschapen om hen de aarde te laten maken. Uiteraard kunnen ze dat gewoon zeggen, aangezien er nergens in de Bijbel staat hoe God de aarde schiep.

Het enige dat er staat is dat God het zei, wat je dus kan interpreteren als opdracht aan de ruimtewezens.
En vervolgens staat er dat het zo was. En dat God het goed vond.
Eigenlijk mag je nl. pas gaan lezen vanaf Gen 1:8. Dit omdat God daarvoor het verschil tussen licht en duisternis maakte en de hemel en het water.

In principe heeft dit nog niets te maken met het onstaan van de aarde zelf. De ruimtewezens kunnen vervolgens wel alles zelf hebben gedaan, maar in opdracht van God. Wellicht zonder dat zij dit wisten.

Dus waarschijnlijk zullen de gelovigen met zo'n soort redenernatie komen, mocht dit voorval voorkomen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-10-2004 @ 11:39 :
Z'n punt is dan dat gelovige toch blijven geloven in het bestaan van God. En dat God dan aparte wezens heeft geschapen om hen de aarde te laten maken. Uiteraard kunnen ze dat gewoon zeggen, aangezien er nergens in de Bijbel staat hoe God de aarde schiep.

Het enige dat er staat is dat God het zei, wat je dus kan interpreteren als opdracht aan de ruimtewezens.
En vervolgens staat er dat het zo was. En dat God het goed vond.
Eigenlijk mag je nl. pas gaan lezen vanaf Gen 1:8. Dit omdat God daarvoor het verschil tussen licht en duisternis maakte en de hemel en het water.

In principe heeft dit nog niets te maken met het onstaan van de aarde zelf. De ruimtewezens kunnen vervolgens wel alles zelf hebben gedaan, maar in opdracht van God. Wellicht zonder dat zij dit wisten.

Dus waarschijnlijk zullen de gelovigen met zo'n soort redenernatie komen, mocht dit voorval voorkomen
"God dan maakte 2 grote lichten (..) en God stelde ze in het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde" (1:17,18)
"en God schiep de grote walvissen" (1:21)
"en God maakte het wild gedierte" (1:25)
"en God schiep de mens" (1:27)
"en God zag al wat HIJ gemaakt had, en zie, het was zeer goed"
(1:31)
"heeft hij gerust op de 7e dag van al zijn werk dat HIJ gemaakt had" (2:2)
en sowieso wilde ik de ruimtewezentjes uitsluiten, dat zij het in opdracht van God deden .
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:57
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 21-10-2004 @ 11:45 :
"God dan maakte 2 grote lichten (..) en God stelde ze in het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde" (1:17,18)
"en God schiep de grote walvissen" (1:21)
"en God maakte het wild gedierte" (1:25)
"en God schiep de mens" (1:27)
"en God zag al wat HIJ gemaakt had, en zie, het was zeer goed"
(1:31)
"heeft hij gerust op de 7e dag van al zijn werk dat HIJ gemaakt had" (2:2)
en sowieso wilde ik de ruimtewezentjes uitsluiten, dat zij het in opdracht van God deden .
Ja natuurlijk zijn er punten waarbij er een conflict optreedt met de Bijbel, maar in grote lijnen zullen ze zich waarschijnlijk toch houden aan de Bijbel. Ze kunnen bijvoorbeeld ook gaan zeggen (net als nu ook al vaker gebeurd) dat je de interpretatie van de Bijbel verkeerd doet. Bijvoorbeeld dat God het wel maakte en schiep en het vervolgens in de gedachte plantte van de ruimtewezen en dat die het vervolgens uitvoerden. Kijk het aantal gelovige zal sterk terug lopen op dat moment. Maar ik verwacht niet dat er een einde komt aan het geloof.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:38
Allochthony
Allochthony is offline
Anthony is a martian!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:45
attrib
attrib is offline
in de schepping van de mens vind ik de theorie dat de kosmonauten de schepper van de mensheid zou kunnen zijn zijn wel erg interessant.

ik heb boeken gelezen van von Däniken en er zijn idd veel dingen waar je tegen aanloopt waarvan je soms echt het idee krijgt dat het wel buitenaards moet zijn geweest.

ik zou het wel leuk vinden als ik hier eens een docu van kon zien op discovery
Oud 22-10-2004, 11:47
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 12:01 :
Ik zou het niet vertrouwen ik heb namelijk Indepence day gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten