Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Paul van Shark schreef op 23-10-2004 @ 14:32 :
Ik doe ook hbo-rechten en ik heb wel een laptop. Ik maak er veel gebruik van, kan rielekst overal op school internetten(wifi rules) en ik hoef nooit te w88 tot er pc's vrij zijn in de mediatheek. Ik heb die laptop overigens niet via school gekocht, want die voldeden niet aan mn eisen
Ik studeer al vijf jaar rechten en echt niet de zweverigste richting (ondernemingsrecht) en heb in al mijn jaren nog nooit een laptop nodig gehad. Ook tijdens mijn praktijkstage bij een groot advocatenkantoor was het niet nodig, niet een van de advocaten liep met een laptop rond.

Want wat moet je bij rechten nou ook op de computer doen? Papers, essays, je scriptie e.d. kun je thuis of op je studentenkamer doen, daar heb je echt geen laptop voor nodig. Jurisprudentie staat vrijwel altijd pas vanaf 1990 ofzo in digitale vorm opgeslagen en literatuur staat nooit in digitale vorm, dan zul je altijd echt de bieb in moeten. Voor de lol internetten hoor je überhaupt niet of nauwelijks op de uni te doen.

Met andere woorden, het is een feit - de enige reden dat er in het hoger onderwijs zo gehamerd wordt op het 'nut' van een laptop, is gewoon dat de studenten dan zélf betalen voor hun computervoorziening, zodat de HBO of universiteit dat geld ergens anders in kan steken. Gewoon ordinaire bezuinigingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2004, 15:33
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Paul van Shark schreef op 23-10-2004 @ 14:32 :
Ik doe ook hbo-rechten en ik heb wel een laptop. Ik maak er veel gebruik van, kan rielekst overal op school internetten(wifi rules) en ik hoef nooit te w88 tot er pc's vrij zijn in de mediatheek. Ik heb die laptop overigens niet via school gekocht, want die voldeden niet aan mn eisen
leer eerst eens typen...

maar ik heb dat ding niet nodig ik mis het ook niet met projecten of wat dan ook. Het zal me echt een zorg zijn lezen doe ik in de trein, voorbereiden ook en thuis werk ik het uit. tada zonder laptop.

Verder sluit ik me bij nare aan
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 15:38
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2004 @ 15:27 :
Ook tijdens mijn praktijkstage bij een groot advocatenkantoor was het niet nodig, niet een van de advocaten liep met een laptop rond.
Op 2 kleinere advocatenkantoren waar ik ben geweest stonden er wel laptops.

Maar juristen zijn over het algemeen zeer digibeet, helaas.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 23-10-2004 @ 15:38 :
Op 2 kleinere advocatenkantoren waar ik ben geweest stonden er wel laptops.
Ik heb ze niet gezien en ik liep stage op een kantoor met vijf vestigingen, meer dan honderd advocaten en dertig notarissen. Misschien dat men daar meer tijd heeft om te focussen op het échte werk, in plaats van te spelen met laptopjes.

Citaat:
Maar juristen zijn over het algemeen zeer digibeet, helaas.
Enorm. Bij onze opleiding hoort dan wel een 'vaardigheidstraining juridische informatiesystemen' maar dat is zeer inleidend. Wil je echt goed zijn, dan dien je het (master)vak Rechtsinformatica te volgen, waar echt diep ingegaan wordt op systematiek en methodologie van juridische kennis- en database-systemen en ook meer abstracte zaken, zoals bijv. de mogelijke rol van electronische systemen bij conflictbeslechting. Erg interessant, maar het zat al vol, helaas
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:00
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2004 @ 15:54 :
[B]Ik heb ze niet gezien en ik liep stage op een kantoor met vijf vestigingen, meer dan honderd advocaten en dertig notarissen. Misschien dat men daar meer tijd heeft om te focussen op het échte werk, in plaats van te spelen met laptopjes.
haha. Als er al geen laptops staan, dan staan er vast wel wat PCs.

Citaat:
Enorm.
Die constatering is niet moeilijk te maken! Voor de meesten van mijn vrienden was het kopieren van een bestand naar een diskette al een hele klus.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:04
Verwijderd
Welke digibeet gebruikt er dan ook diskettes
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:22
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2004 @ 16:04 :
Dat moet je mij niet vragen, ik heb die cursus niet opgezet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 18:11
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 23-10-2004 @ 14:10 :
ehm 1000 euro? ik doe Communication & MultimediaDesign in Heerlen en heb dezelfde laptop als de eerstejaars op de TU/e (ze werken namelijk samen met het laptop-project) en ik heb 1800 euro betaald.. incl speciaal voor de opleiding bestemde software

wij zijn overigens de enige opleiding op de HSZuyd Heerlen die (verplicht) een laptop hebben.. maar tis ook wel redelijk noodzakelijk omdat we nu eenmaal bijna alles op de computer doen, presentaties moeten houden (laptop op beamer aansluiten en klaar) en omdat we later zulke presentaties ook mee moeten nemen naar klanten.. enzovoorts
Ik heb 2 vrienden die allebei daar studeren en die hebben echt €1000,- moeten betalen, het was een speciale aanbieding geloof ik. Misschien had je ook wel duurdere, dat weet ik niet, maar misschien heb jij die dan.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 19:39
esprit-chick
esprit-chick is offline
hooguit handig is duz de conclusie...

tsja, dan zal t wel aan mn bui gaan liggen of er een aanschaf

denk dat ik filosofie ga studeren; dan blijf ik thuis wonen, bij paps en mams.
en moment hebben we 1 pc voor 5 mensen, best kut...
maar ja, voor mn vervolf opleiding, sta ik dus voor de keus; een pc, die niet mobiel is en mn hele bureau opslokt of een duur maar handige laptop die me iets meer zal gaan kosten....
mn reistijd is vrij kort als het Rotterdam wordt en ook Leiden is niet zo ver, voor mij.
laptop dus eigelijk alleen maar een (overbodige) luxe, schat ik zo na deze reacties

ik dank u bij deze daarvoor hartelijk....
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 19:54
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Citaat:
light fighter schreef op 23-10-2004 @ 15:33 :
leer eerst eens typen...

hou jij ff je grote bek
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 19:59
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2004 @ 15:27 :
Ik studeer al vijf jaar rechten en echt niet de zweverigste richting (ondernemingsrecht) en heb in al mijn jaren nog nooit een laptop nodig gehad. Ook tijdens mijn praktijkstage bij een groot advocatenkantoor was het niet nodig, niet een van de advocaten liep met een laptop rond.

Want wat moet je bij rechten nou ook op de computer doen? Papers, essays, je scriptie e.d. kun je thuis of op je studentenkamer doen, daar heb je echt geen laptop voor nodig. Jurisprudentie staat vrijwel altijd pas vanaf 1990 ofzo in digitale vorm opgeslagen en literatuur staat nooit in digitale vorm, dan zul je altijd echt de bieb in moeten. Voor de lol internetten hoor je überhaupt niet of nauwelijks op de uni te doen.

Met andere woorden, het is een feit - de enige reden dat er in het hoger onderwijs zo gehamerd wordt op het 'nut' van een laptop, is gewoon dat de studenten dan zélf betalen voor hun computervoorziening, zodat de HBO of universiteit dat geld ergens anders in kan steken. Gewoon ordinaire bezuinigingen.
Bij mij op school gaat alles via blackboard, en dan is het toch vaak wel handig als je even snel op internet iets na kunt kijken.
Maar opzicht heb je wel gelijk, voor rechten heb je geen laptop nodig. Handig is het echter wil. Maargoed dat is mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 20:57
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Paul van Shark schreef op 23-10-2004 @ 19:59 :
Bij mij op school gaat alles via blackboard, en dan is het toch vaak wel handig als je even snel op internet iets na kunt kijken.
Maar opzicht heb je wel gelijk, voor rechten heb je geen laptop nodig. Handig is het echter wil. Maargoed dat is mijn mening...
Van een vriendin van mij hoorde ik dat ze blackboard juist heel vervelend vindt, omdat de server van die site heel vaak down is ze heeft volgende week presentatie maar ze weet dus niet eens over welke hoofdstukken
Oud 23-10-2004, 21:21
Liss
Liss is offline
Ik vind het erg handig maar dat vond ik op de middelbare school ook al. Ik hou er niet van geschreven dingen te leren maar leer makkelijker als het getypt is dus dan is het wel een oplossing voor je aantekeningen. Ook heb ik dit jaar veel tussenuren en veel praktische opdrachten te maken dus dan is hij ook wel erg handig.
Oud 23-10-2004, 21:34
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 23-10-2004 @ 18:11 :
Ik heb 2 vrienden die allebei daar studeren en die hebben echt €1000,- moeten betalen, het was een speciale aanbieding geloof ik. Misschien had je ook wel duurdere, dat weet ik niet, maar misschien heb jij die dan.
nee tis niet echt een "aanbieding", ze doen samen met zo'n project (althans, zo was het voorgaande jaren.. ik weet dat we dit jaar wel dezelfde laptop hebben, niet dezelfde tas.. misschien dat ze nu dan niet samen gedaan hebben?)
je kunt in ieder geval niet kiezen, iedereen heeft dezelfde
maar ok, het kan best dat wij meer hebben moeten betalen, wij zijn ook met een stuk minder mensen, plus er komt een hoop software extra bij
Oud 24-10-2004, 12:41
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Paul van Shark schreef op 23-10-2004 @ 19:54 :
hou jij ff je grote bek
pardon rielekst is niet fatsoenlijk nederlands

ik zie blackboard staan, hanze??? welke klas???
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:11
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Laptop is echt niet noodzakelijk. Pc is absoluut voldoende.
Oud 24-10-2004, 17:14
Verwijderd
Blackboard is ook overbodig
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:23
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-10-2004 @ 17:14 :
Blackboard is ook overbodig
Zoals het door onze faculteit wordt gebruikt is het nog best nuttig te noemen.
Oud 24-10-2004, 18:01
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 19-10-2004 @ 15:47 :
ik hoop volgend schooljaar te gaan studeren en ik vroeg me af hoe handig het now eigelijk is om een laptop te hebben,
het scheelt nogal in prijs, dus wat zeggen jullie, voldoet een gewone pc ook?
ik weet niet in hoeverre het aan de uni noodzakelijk is. zelf doe ik HBO en soms denk ik wel van 'hmm, toch handig zo'n laptop' vooral als de mediatheek weer eens overbezet is.. Maar op de Hbo is het iig niet noodzakelijk. Of iig niet op mijn studie (MWD) xxx
Oud 24-10-2004, 18:09
Verwijderd
Ja, maar hoe komt het dat de mediatheek overbezet is? Omdat er te weinig computer staan. En er staan te weinig computers omdat veel studenten toch zelf een laptop hebben, dus wordt de hogeschool ook niet gestimuleerd om betere computervoorzieningen aan te brengen.

Studenten met een laptop houden dus zelf de capaciteitsproblemen mbt. computers op hun onderwijsinstelling in stand.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 18:48
beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-10-2004 @ 18:09 :
Ja, maar hoe komt het dat de mediatheek overbezet is? Omdat er te weinig computer staan. En er staan te weinig computers omdat veel studenten toch zelf een laptop hebben, dus wordt de hogeschool ook niet gestimuleerd om betere computervoorzieningen aan te brengen.

Studenten met een laptop houden dus zelf de capaciteitsproblemen mbt. computers op hun onderwijsinstelling in stand.
Dat is iets wat ik nooit begrepen heb. Pakweg elk half jaar staan er weer nieuwe computers in nóg kleinere kastjes, met nog plattere flatscreens. Dat is dubbel onzinning, omdat er zat ruimte is om grotere kasten te herbergen, en omdat er gewoon te weinig computers zijn, dus dat geld had veel beter besteed kunnen worden. Menig ochtend ben ik gefrustreerd maar weer naar huis gefietst.

Volgens mij hebben degenen die hierover beslissen nog nooit een practicumzaal van binnen gezien.
Oud 24-10-2004, 19:51
Verwijderd
Precies, bij ons ook. Onlangs hebben ze bijv alle computers in het Studeon de beeldschermen en muizen vervangen door superdeluxe 17 inch LCD-schermen en de muizen door dure Microsoft Intellimouse Opticals.

Dat moet een enorme smak geld gekost hebben, terwijl niemand klaagde over de oude 17 inch CRT-bakken of over de Pilotmuizen die er eerst lagen. Die ICT-managers hebben echt helemaal geen flauw benul wat studenten nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Paul van Shark schreef op 23-10-2004 @ 19:54 :
hou jij ff je grote bek
Waarom reageer je zo raar? Vind je dat leuk?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 00:19
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-10-2004 @ 19:51 :
Die ICT-managers hebben echt helemaal geen flauw benul wat studenten nodig hebben.
Inderdaad, waar blijven de 19 inch TFTs en draadloze Bluetooth Logitech muizen?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 25-10-2004 @ 00:19 :
Inderdaad, waar blijven de 19 inch TFTs en draadloze Bluetooth Logitech muizen?
Alleen n00bs geilen op draadloze muizen. Echte 1337 pr0 gam0rs weten dat je geen reet hebt aan draadloos als je echt serieus bent.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 09:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2004 @ 16:04 :
Believe you me, er zijn een hoop scholen/faculteiten waar ze gewoon domweg alle USB poorten uitschakelen, en op die manier mensen dwingen floppies te gebruiken.

Ja, mailen kan ook, maar dat is met grote powerpoint presentaties ook al niet echt een optie.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:19
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-10-2004 @ 00:21 :
Alleen n00bs geilen op draadloze muizen. Echte 1337 pr0 gam0rs weten dat je geen reet hebt aan draadloos als je echt serieus bent.
Dan ben ik maar een n00b.

Vandaag het afstuderen afgesproken, 25 november is de grote dag. De begeleider wil nog wel dat ik wat blijf bijschaven aan enkele puntjes.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:41
Verwijderd
Waar deed je 't nou ook alweer over?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:02
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-10-2004 @ 13:41 :
Waar deed je 't nou ook alweer over?
Het vorderen van telecommunicatiegegevens. Deze bevoegdheden zijn recentelijk uitgebreid waardoor justitie meer mogelijkheden heeft om de zogenaamde 'verkeersgegevens' en 'naw-gegevens' te vorderen, onder meer zelfs van niet verdachten.

Ik geef er een kritische visie op.

Gefeliciteerd trouwens.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 21:37
beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-10-2004 @ 19:51 :
~Dat moet een enorme smak geld gekost hebben, terwijl niemand klaagde over de oude 17 inch CRT-bakken of over de Pilotmuizen die er eerst lagen. Die ICT-managers hebben echt helemaal geen flauw benul wat studenten nodig hebben.
Een mogelijke verklaring die ik ooit gehoord heb is dat er subsidie op zou zitten ivm met het lagere energieverbruik van flatscreens. Of dat waar is weet ik verder niet. Feit is dat er prima computers verdwijnen en er genoeg zaaltjes leegstaan om ze te plaatsen :/
Oud 27-10-2004, 11:04
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik heb geen zin om alle (chat)reply's boven me door te nemen, ik geef gewoon even mijn ervaringen met een laptop weer.

Ik werk sinds het einde van mijn 1e jaar (Sociologie, UU) met een laptop. Geen zwaar, lelijk, langzaam ding dat om het kwartier in een stopcontact geplugd hoeft te worden, maar met een (Apple) iBook G4, 1 gHz, 256 MB DDRRAM, 30 GB HD, weegt 2 kilo etc.. Het werkt heerlijk.

Ik neem hem mee naar college om op te nemen wat de docent vertelt en het daarna op mijn gemak te gebruiken bij mijn papers en andersoortig studiewerk. Verder werk ik tussen mijn colleges door aan mijn opdrachten, iets wat normaal gesproken niet te doen is als je niet drie dagen van te voren een computer reserveert.

In het gebouw waar ik college heb, is helaas nog geen draadloos internet aanwezig, maar als ik dat wel wil, loop ik (zonder rugklachten ) naar een ander gebouw waar dat wel aanwezig is.

Ik kan tijdens projectbijeenkomsten direct aan mijn medestudenten laten zien hoe onze presentaties eruit gaan zien, en hoe de opzet van ons beleidsplan wordt. We hoeven niet van te voren een computer te reserveren en we kunnen afspreken waar we willen. Ik heb een accu die mijn laptop tot 4 uur lang van stroom voorziet (afhankelijk van welke applicaties ik draai) waardoor ik ook buiten of in een koffiehoekje kan gaan zitten werken en niet gebonden ben aan plaatsen waar stopcontacten zijn.

Wat mij betreft is een laptop ideaal, omdat ik ook onderweg in de trein wil kunnen werken en omdat ik vaak doordeweeks op verschillende plaatsen slaap (thuis, bij mijn vriend, bij mijn ouders, net wat me uitkomt). Daarnaast heb ik thuis geen lelijke grijze bak staan, maar heb ik een mooi leeg bureau waar het heerlijk op werken is, zonder dat ik toetsenborden en muizen aan de kant hoef te schuiven.
Oud 27-10-2004, 11:21
Verwijderd
Dus je hebt bij sociologie (of all studies!) al een laptop 'nodig'? Oh, the humanity! Driekwart van de sociologiestudenten kan niet eens met een computer werken. In Nijmegen is bij culturele antropologie en sociologie zelfs een computercursus verplicht in het eerste jaar, omdat die mensen er allemaal geen donder van snappen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
CodeName Egg schreef op 27-10-2004 @ 11:04 :
Wat mij betreft is een laptop ideaal, omdat ik ook onderweg in de trein wil kunnen werken en omdat ik vaak doordeweeks op verschillende plaatsen slaap (thuis, bij mijn vriend, bij mijn ouders, net wat me uitkomt). Daarnaast heb ik thuis geen lelijke grijze bak staan, maar heb ik een mooi leeg bureau waar het heerlijk op werken is, zonder dat ik toetsenborden en muizen aan de kant hoef te schuiven.
Dat heb ik inderdaad ook (op verschillende plekken slapen en dan anders niet echt efficiënt kunnen werken.)

En tis gewoon klein en handig

Maar het blijft een luxeartikel. Alleen ik ben er wel blij mee.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 23:23
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2004 @ 11:21 :
Dus je hebt bij sociologie (of all studies!) al een laptop 'nodig'? Oh, the humanity! Driekwart van de sociologiestudenten kan niet eens met een computer werken. In Nijmegen is bij culturele antropologie en sociologie zelfs een computercursus verplicht in het eerste jaar, omdat die mensen er allemaal geen donder van snappen
je hebt mij nooit horen zeggen dat ik hem nodig heb hij is alleen onwijs handig..

studenten sociale wetenschappen zijn idd erg atechnisch.. als je de taferelen in mijn computerleerzalen soms ziet.. dan snap ik wel dat ze een computercursus verplicht stellen. bij ons was er ook eentje.. dan leerde je hoe je internet aanzette enzo.. erg vermakelijk
Oud 28-10-2004, 12:04
Verwijderd
Mja, als luxeartikel is het vast wel handig, maar ik geef die duizend euro toch liever uit aan dingen die echt nut hebben, dwz. je studievoortgang helpen, bijvoorbeeld een abonnement op een goed vakblad, een hoop literatuur en dergelijke. Maar dat mag iedereen natuurlijk zelf kiezen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 13:23
beuk
beuk is offline
De meerprijs van een latop tov een desktop pc is geen duizend euro. Als je al een prima desktop pc hebt lijkt de keuze me snel gemaakt (je geld houden). Maar daar gingen we niet van uit toch?

Verder kom ik al om in de dingen die ik wil lezen, meer literatuur wordt eerder een molensteen om m'n nek dan dat het nou zo nuttig is. Volgens mij geldt dat ook voor mensen die net beginnen met een studie, die hebben het vaak al druk zat.
Oud 28-10-2004, 13:47
Verwijderd
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar iemand die zijn handen vol heeft met literatuur die hij moet doornemen in het eerste jaar, heeft ook geen laptop nodig om via WiFi te kunnen internetten of te forummen als hij op de uni is.

Inderdaad is het prijsverschil geen duizend euro, maar ik dacht even aan de situatie waarin iemand die op kamers gaat voor 250 euro gewoon een prima PC kan kopen - gewoon een tweedehands Pentium-III systeem met 17" scherm, dat heb je echt wel voor dat geld.

Verder is het natuurlijk prima dat mensen zo'n ding aanschaffen als ze menen dat nodig te hebben, ik zit er niet mee, alleen maar mooi juist. Wat ik wel kwalijk vind, zijn opleidingen die hun (aanstaande) studenten wijsmaken dat ze zo'n ding nodig hebben, waarna de studenten (of hun ouders) maar zwichten voor zoveel overtuigingskracht en zo'n duur ding kopen, terwijl ze het echt niet nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 11:46
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
wat dan wel weer handig is:

linkje

samenvattinkje:

universiteitsfaculteit verplicht studenten tot aankoop laptop en zet er vervolgens alle literatuur voor de hele studie gratis op. kijk, dat scheelt je én een boel sjouwwerk én een boel geld dat je eigenlijk aan boeken kwijt zou zijn. ja, okee, een laptop is duur, maar reken maar eens uit wat je kwijt bent aan literatuur in 4/5/6 jaar studeren. plus: wireless internet op hele faculteit waardoor studenten hun vakkennis overal tevoorschijn kunnen halen.

maar ja, het blijft amerika
Oud 29-10-2004, 11:48
Verwijderd
Ik kan je verzekeren dat een boek lekkerder leest dan een laptop.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 12:08
beuk
beuk is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 29-10-2004 @ 11:46 :
dat scheelt je [..] een boel sjouwwerk
Volgens mij is alleen m'n Calculus boek (~1200blz) zwaarder dan m'n laptop. Ik moet er bovendien niet aan denken om steeds mn laptop mee te moeten nemen, je moet er steeds op letten. Je tas smijt je gewoon ergens in een hoek..

Totdat er iets bestaat als digitaal papier (net zo dun, flexibel, beschrijfbaar) geloof ik niet dat boeken vervangen zullen worden.
Oud 29-10-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 29-10-2004 @ 12:08 :
Volgens mij is alleen m'n Calculus boek (~1200blz) zwaarder dan m'n laptop.
Ja, maar alle boeken bij elkaar?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 12:30
beuk
beuk is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-10-2004 @ 12:17 :
Ja, maar alle boeken bij elkaar?
Waarom zou ik al m'n boeken meenemen

Bij een hoorcollege lijkt het meenemen van boeken me sowieso onzinnig. Verder lijkt het theoretische maximum me vier vakken op één dag, wat in de praktijk nooit voorkomt. Ik heb er hooguit twee, plus een project of practicum.
Oud 29-10-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 29-10-2004 @ 12:30 :
Waarom zou ik al m'n boeken meenemen

Bij een hoorcollege lijkt het meenemen van boeken me sowieso onzinnig. Verder lijkt het theoretische maximum me vier vakken op één dag, wat in de praktijk nooit voorkomt. Ik heb er hooguit twee, plus een project of practicum.
Twee boeken bij elkaar weegt misschien wel meer dan je laptop, bedoelde ik.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 13:00
beuk
beuk is offline
Dat snap ik, maar ten eerste is het niet zo (een laptop weegt als snel ongeveer 2,5 kg), ten tweede, al waren boeken lichter, ik neem ze toch nooit mee naar college (onnodig) en ten derde vind ik het gewoon onprettig om met dure dingen rond te lopen.
Oud 29-10-2004, 13:01
Verwijderd
Dat laatste begrijp ik heel goed, ik heb bijvoorbeeld geen dure telefoon omdat ik er dan op moet letten dat vind ik ook het grootste nadeel van mn laptop.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 22:18
Gadje
Gadje is offline
ik ga volgend jaar gs doen aan de uu, mn ouders hebben beloofd om mij een laptop te geven als ik slaag, vond ik oko wel een goed idee, maar omdat we sinds kort een nieuwe pc hebben, hebben we de oude over en die is best ok nog maar nu zou ik toch een laptop erbij willen, gewoon omdat het reuze handig en makkelijk is, als ik reis want dat zal nog wel zo zijn in het eerste jaar, dan heb ik nog geen kamer. en zowiezo daarna, het is compacter en mobieler
en ja als ik m dan toch krijg...waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 01:51
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 29-10-2004 @ 22:18 :
(...)

Als je 'm krijgt is het voor jou natuurlijk niet erg, behalve dat je op dat ding moet letten en 'm moet meeslepen. Voor jouw ouders kost het wel duizend euro ofzoiets.

Als je hem als kadootje krijgt, niets mis mee. Wel iets mis is er met het fabeltje dat het 'nodig' is. Dat beweren scholen alleen maar om zelf te kunnen bezuinigen op hun computervoorzieningen. Kom op zeg, mensen die studies als psychologie, communicatiewetenschappen of geschiedenis doen hebben *geen* laptop nodig.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 09:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gadje schreef op 29-10-2004 @ 22:18 :
ik ga volgend jaar gs doen aan de uu, mn ouders hebben beloofd om mij een laptop te geven als ik slaag, vond ik oko wel een goed idee, maar omdat we sinds kort een nieuwe pc hebben, hebben we de oude over en die is best ok nog maar nu zou ik toch een laptop erbij willen, gewoon omdat het reuze handig en makkelijk is, als ik reis want dat zal nog wel zo zijn in het eerste jaar, dan heb ik nog geen kamer. en zowiezo daarna, het is compacter en mobieler
Als je veel reist loop je alleen maar met dat ding te zeulen de hele tijd... dat ding is minimaal 2 kilo en dan heb je nog je boeken... Daarnaast kun je echt niet in de trein werken in spitsuren...
Oud 30-10-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2004 @ 09:50 :
Als je veel reist loop je alleen maar met dat ding te zeulen de hele tijd... dat ding is minimaal 2 kilo en dan heb je nog je boeken... Daarnaast kun je echt niet in de trein werken in spitsuren...
Ghehe, precies. Alsof je in de spits, stel om vijf uur in de intercity Utrecht-Amsterdam of Utrecht-Amersfoort überhaupt kunt zitten, laat staan dat je kunt werken. Dat heeft toch geen nut

Maar ach, zolang ouders het zelf betalen omdat hun kind dat leuk vindt, prima. Zolang HBO's en universiteiten hun studenten maar niet wijsmaken dat ze dat ding nodig hebben. Laat ze dan iets nuttigs met dat geld doen, zoals wat ik al zei het abonnement op enkele wetenschappelijke tijdschriften.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:32
Gadje
Gadje is offline
ik neem m wel denk ik, het het idd onzin dat je m écht nodig hebt maar handig issie wel.
ik ga toch niet met de trein, met de interliner das een uur reizen
en ik ga m echt niet iedere x mee nemen
maar het is en blijft een handig ding
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten