|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want wat moet je bij rechten nou ook op de computer doen? Papers, essays, je scriptie e.d. kun je thuis of op je studentenkamer doen, daar heb je echt geen laptop voor nodig. Jurisprudentie staat vrijwel altijd pas vanaf 1990 ofzo in digitale vorm opgeslagen en literatuur staat nooit in digitale vorm, dan zul je altijd echt de bieb in moeten. Voor de lol internetten hoor je überhaupt niet of nauwelijks op de uni te doen. Met andere woorden, het is een feit - de enige reden dat er in het hoger onderwijs zo gehamerd wordt op het 'nut' van een laptop, is gewoon dat de studenten dan zélf betalen voor hun computervoorziening, zodat de HBO of universiteit dat geld ergens anders in kan steken. Gewoon ordinaire bezuinigingen. |
|
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
maar ik heb dat ding niet nodig ik mis het ook niet met projecten of wat dan ook. Het zal me echt een zorg zijn lezen doe ik in de trein, voorbereiden ook en thuis werk ik het uit. tada zonder laptop. Verder sluit ik me bij nare aan |
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() Maar juristen zijn over het algemeen zeer digibeet, helaas.
|
||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
hou jij ff je grote bek |
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar opzicht heb je wel gelijk, voor rechten heb je geen laptop nodig. Handig is het echter wil. Maargoed dat is mijn mening... |
||
|
|
||
|
Citaat:
ze heeft volgende week presentatie maar ze weet dus niet eens over welke hoofdstukken
|
|
||
|
Citaat:
je kunt in ieder geval niet kiezen, iedereen heeft dezelfde maar ok, het kan best dat wij meer hebben moeten betalen, wij zijn ook met een stuk minder mensen, plus er komt een hoop software extra bij
|
|
||
|
Citaat:
ik zie blackboard staan, hanze??? welke klas??? |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Volgens mij hebben degenen die hierover beslissen nog nooit een practicumzaal van binnen gezien.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ja, mailen kan ook, maar dat is met grote powerpoint presentaties ook al niet echt een optie. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Vandaag het afstuderen afgesproken, 25 november is de grote dag. De begeleider wil nog wel dat ik wat blijf bijschaven aan enkele puntjes.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik geef er een kritische visie op. ![]() Gefeliciteerd trouwens.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tis gewoon klein en handig ![]() Maar het blijft een luxeartikel. Alleen ik ben er wel blij mee. |
|
|
|
||
|
Citaat:
hij is alleen onwijs handig..studenten sociale wetenschappen zijn idd erg atechnisch.. als je de taferelen in mijn computerleerzalen soms ziet.. dan snap ik wel dat ze een computercursus verplicht stellen. bij ons was er ook eentje.. dan leerde je hoe je internet aanzette enzo.. erg vermakelijk
|
|
|
|
wat dan wel weer handig is:
linkje samenvattinkje: universiteitsfaculteit verplicht studenten tot aankoop laptop en zet er vervolgens alle literatuur voor de hele studie gratis op. kijk, dat scheelt je én een boel sjouwwerk én een boel geld dat je eigenlijk aan boeken kwijt zou zijn. ja, okee, een laptop is duur, maar reken maar eens uit wat je kwijt bent aan literatuur in 4/5/6 jaar studeren. plus: wireless internet op hele faculteit waardoor studenten hun vakkennis overal tevoorschijn kunnen halen. maar ja, het blijft amerika
|
|
||
|
Citaat:
Totdat er iets bestaat als digitaal papier (net zo dun, flexibel, beschrijfbaar) geloof ik niet dat boeken vervangen zullen worden.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Bij een hoorcollege lijkt het meenemen van boeken me sowieso onzinnig. Verder lijkt het theoretische maximum me vier vakken op één dag, wat in de praktijk nooit voorkomt. Ik heb er hooguit twee, plus een project of practicum.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je hem als kadootje krijgt, niets mis mee. Wel iets mis is er met het fabeltje dat het 'nodig' is. Dat beweren scholen alleen maar om zelf te kunnen bezuinigen op hun computervoorzieningen. Kom op zeg, mensen die studies als psychologie, communicatiewetenschappen of geschiedenis doen hebben *geen* laptop nodig. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ach, zolang ouders het zelf betalen omdat hun kind dat leuk vindt, prima. Zolang HBO's en universiteiten hun studenten maar niet wijsmaken dat ze dat ding nodig hebben. Laat ze dan iets nuttigs met dat geld doen, zoals wat ik al zei het abonnement op enkele wetenschappelijke tijdschriften. |
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Software & Hardware |
Laptop hulp nodig Hunter10 | 14 | 03-06-2012 13:38 | |
| Studeren |
naar het 1e jaar HBO toe TIPS NODIG HELP bloempje662 | 3 | 25-06-2011 21:35 | |