Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 13:05
Go
Go is offline
Citaat:
Kabouterin schreef op 22-10-2004 @ 23:35 :
E&M, geen moment spijt van gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 16:14
lithuania
lithuania is offline
N&G met eco1, gs 2 en aardijkskunde. heb in de vierde ook nog m&o gedaan maar dat heb ik laten vallen want ik vond d'r niet zo veel aan, dus ik het het geruild voor aardrijkskunde (begon pas in de 5e)

van m'n profielkeuze heb ik geen spijt, wel dat ik in de 2e niet ben begonnen met gymnasium
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 19:04
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 23-10-2004 @ 18:13 :
Ik doe N&T met grieks, economie1, duits2 en wisA1 (daar hoef ik geen lessen te volgen, alleen proefwerken maken omdat ik al B1,2 heb )
Ik heb er geen spijt van ofzo, alleen economie vind ik minder maarja daar heb je wel wat aan vind ik (ohja ik doe 5 Vwo)
Wat is het nut om naast wiskunde B12 A1 te gaan doen?
Oud 24-10-2004, 23:05
Verwijderd
heb n&g met eco1 erbij en ik heb nog steeds spijt dat ik eco 1 heb gekozen want het is een kutvak t boeit me totaal niet en ik ga ook echt niks met eco doen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 07:53
YPrue
YPrue is offline
Ik had het profiel E&M met in het vrije deel Duits 2. Het was voor mij in principe de best mogelijke oplossing, want echt kunstzinnig aangelegd ben ik niet: C&M viel dus al weg. Ik ben een totale kneus in wiskunde, scheikunde en natuurkunde, dus vielen de profielen N&T en N&G voor mij ook al af.
Oud 25-10-2004, 08:49
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 24-10-2004 @ 20:04 :
Wat is het nut om naast wiskunde B12 A1 te gaan doen?
Ik vind wiskunde het minst erge vak op school en ik ben er ook goed in, dus ik hoef er bijna nix voor te doen...

Ach ik vind het niet erg en je krijgt wel een mooi punt extra op je diploma
Oud 25-10-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 25-10-2004 @ 09:49 :
Ik vind wiskunde het minst erge vak op school en ik ben er ook goed in, dus ik hoef er bijna nix voor te doen...

Ach ik vind het niet erg en je krijgt wel een mooi punt extra op je diploma
Kan, maar bij ons mocht het geeneens omdat het zo nutteloos is.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 09:34
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Oh bij ons doen wel meer mensen het, en als je wiskunde B hebt hoef je niet naar de lessen van wiskunde A toe, alleen proefwerken maken
Oud 25-10-2004, 09:37
ilse
ilse is offline
heb c&m gekozen toen. doe nu pabo, het enige waar ik spijt van heb is dat ik duits in me vrije deel heb gekozen, ik had beter aardrijkskunde of biologie kunnen doen, had ik veel meer aan gehad nu...
Oud 25-10-2004, 15:21
vlinder86
vlinder86 is offline
N&G met WisB2
Geen spijt van gehad, heb wel de 5e twee keer gedaan... mja, zit nu in een veel leuker jaar, dus...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:03
Verwijderd
E&M + Management en Organisatie..
Niet echt spijt van gehad, want natuurprofiel ligt mijn interesse niet en c en m is te veel talen en die shit ..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:01
loves_dogs
loves_dogs is offline
Ik zit in 3 VWO en moet dus profiel kieze...k ben super slecht in wiskunde en al die exacte vakken. Ik neem dan ook C&M of E&M ma mijn vraag is: is wiskunde A1,2 veel moeilijk als wiskunde A1? tnxx,,alvast
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
loves_dogs schreef op 21-12-2005 @ 14:01 :
Ik zit in 3 VWO en moet dus profiel kieze...k ben super slecht in wiskunde en al die exacte vakken. Ik neem dan ook C&M of E&M ma mijn vraag is: is wiskunde A1,2 veel moeilijk als wiskunde A1? tnxx,,alvast
bij ons was dat wel zo ja.
In vergelijking met wiskunde B is wiskunde A1,2 nog steeds een lachertje, maar als ik A1 met A12 vergelijk dan was A12 toch wel een heel stuk moeilijker dan A1 ja.

Maar kijk wel goed of je het niet ergens voor nodig hebt! Het zou zonde zijn al besluit je A1 te nemen omdat je slecht bent in wiskunde en je blijkt het dan later voor je vervolgopleiding nodig te hebben.
Oud 21-12-2005, 13:30
Verwijderd
heb E&M gedaan..
nooit spijt van gehad.. t was het enige dat k kon.. en kan..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:37
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
c&m met fa2, du2, wa1, muziek en vrij ak. bevalt goed hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:42
***ailá***
***ailá*** is offline
Ik heb N&G met economie 1 en M&O gedaan...

van het profiel, NOOIT spijt gehad. Wat economie betrof.... ieewwww.... dus koos ik m&o erbij omdat ik de kromme gedachte had: misschien helpt het als ik een extra vak neem dat erop lijkt. Kunnen ze elkaar aanvullen, bak ik er iets meer van.
Maar het werkte! Uiteindelijk geslaagd met een 7 en 8 voor die vakken....

Van economie had ik geen spijt... want ik moest wel iets in mn vrije deel en de andere vakken vond ik nog erger
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:53
~louise~
~louise~ is offline
Citaat:
loves_dogs schreef op 21-12-2005 @ 14:01 :
Het is wel een stuk moeilijker, maar ik heb wel gezien dat heel veel klasgenoten die er niet zo goed in waren, het met wat inzet toch wel aan konden. Laat het je iig niet afschrikken.
Of ga eerst voor een soort dubbelprofiel van CM en EM, zodat je altijd nog kan overstappen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 15:35
allbecauseofyou
allbecauseofyou is offline
NG met wiB1,2 en Frans1,2. Beetje rare combinatie zo, maar heb er totaal geen spijt van.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 15:38
Verwijderd
Ik heb NG met Sk2, WiB2, Na2 en Latijn gedaan, officieel. Of, als je het simpeler wil (maar dat mocht ik niet doen), NT met Bio1,2 en Latijn. Op mijn school was de combinatie NT en Bio1,2 verboten, dus toen heb ik het maar op een andere manier gedaan.

Ik heb geen spijt van mijn profielkeuze, maar achteraf gezien had ik liever Grieks ook gehouden.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 15:53
Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Doe NG met spaans en ja vreselijke spijt daarvan.
Ik wou "vroeger" iets doen waar ik NG voor nodig had maar daar ben ik van af gestapt, en aangezien ik vreselijke moeite met alle exacte vakken heb is dit een drama.
Spaans is trouwens ook bagger, slecht geregeld allemaal op school, verder wel een leuke taal om te leren
Oud 21-12-2005, 16:50
ook hallo
ook hallo is offline
E&M met frans 2

Ik vind eigenlijk geen enkel profiel leuk Maar natuurvakken vond ik helemaal erg, dus die vielen af. Nu ik erover nadenk had ik wel C&M (fa1,2 AK en filo) met eco1 of wis A2 willen doen. Ik heb een hekel aan economie en wiskunde A2 vind ik ook best kut, had dus liever 1 van de 2 gedaan. Maarja, het is niet het einde van de wereld
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:19
Mara
Mara is offline
N&G met Sk2, Gs en Ec1.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:19
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb E&M gekozen met Latijn en biologie 1. latijn heb ik halverwege de 5e laten vallen. Ik vind E&M best leuk maar toch denk ik dat N&G ook wel een goed profiel voor mij was geweest. Ik was nl erg goed in biologie en heb een grote hekel aan aardrijksunde (maar ook aan natuurkunde) Maar voor mijn studiekeuze maakt het gelukkig niks uit want een beta-studie lijkt me minder interessant dan een alfa of gammastudie.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:34
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 22-10-2004 @ 21:11 :
ik zal het wel weer over me heen krijgen dat ik een pretpakket had oid... maargoed: C&M met bio en (tijdelijk) wisa12. Helaas ging dat niet erg lekker (met veel moeite ging ik van 4 naar 5 havo over met een voldoende voor wisk) in de 5e ging het nog slechter, ik heb toen besloten het te laten vallen omdat ik bang was erop te zakken terwijl ik het vak voor mijn vervolgopleiding niet nodig heb. Van biologie heb ik nooit spijt gehad, vond het een leuk vak
ik zit nu trouwens niet meer op de havo.
Hmm.. bij precies hetzelfde als ik.
Alleen stond ik aan het eind van de 4de een 5.4 voor wiskunde en heb het er toen uitgegooid, anders bleef ik zitten. Heb het altijd jammer gevonden dat ik het niet meer had. Maar goed, dat is mijn schuld.
Oud 21-12-2005, 19:03
Verwijderd
C&M met informatica.

Hier zit een lang verhaal achter. In de 4e ben ik oorspronkelijk begonnen met E&M met Duits2 en Informatica. Deze vakken werden pas in de 5e gegeven. Aan het begin van de 5e werd ik echter gebeld door m'n decaan dat ik deze vakken door roostertechnische moeilijkheden niet samen kon kiezen. Omdat ik niet maar éen vak in m'n vrije ruimte wilde houden, koos ik voor CKV2 i.p.v. van Duits2. Aan het begin van de 5e had ik dus E&M+CKV2+Informatica. Omdat ik steeds slechter werd in economie en vooral wiskunde besloot ik naar C&M over te stappen. CKV2 verviel uit m'n vrije ruimte, omdat het immers een profielvak werd. Duits2, Frans2 en CKV3 ging ik opeens volgen, want dat werden immers profielvakken. Ik heb een hoop moeten inhalen. Ik wilde aardrijkskunde wel houden, maar dat kon ook al niet door dat stomme rooster. Nu heb ik C&M met dus alleen informatica, en wat ik moet zeggen, het is het minst erge van de vier profielen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:23
Lilium
Lilium is offline
Ik heb E&M met Latijn, Frans2 en Duits2 gedaan. Economie vond ik weinig aan maar tenminste niet zo vreselijk als tekenen. Bij ons op school was tekenen verplicht in het C&M-profiel. Als ik dat gekozen had, had ik ook een rooster vol gaten gehad. Achteraf gezien heb ik toch wel goed gekozen, ook al vond ik economie niet boeiend.
Oud 21-12-2005, 19:57
Verwijderd
C&M met aardrijkskunde, frans 1,2 en wiskunde a1,2

Hmm, ik haat aardrijkskunde en economie ak laat ik niet vallen omdat het misschien toch wel handig is voor vervolgopleiding Daarbij hoef ik er echt geen spijt van te hebben want NT en NG snap ik helemaal geen moer van
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:03
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
I love stars schreef op 21-10-2004 @ 19:37 :
Ik doe nu net 7 weken NT met bio 12 en economie 1.
Het is lichter dan vorig jaar en veel lichter dan ze het vorig jaar vertelde. Maar aangezien NT pas echt begint in 5/6 zal het nog wel zwaarder worden. Ik twijfel op dit moment niet aan m'n profiel keuze en ik kan altijd nog naar NG.

Maar ik kan net zoals Evatjuhhhh er nog (bijna) niks van zeggen .
Doe nog steeds het zelfde het is iets zwaarder geworden maar nog goed te doen. Geen spijt dus
Oud 21-12-2005, 20:08
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb C&M met wia2, tekenen, ma2 en ec1 (met fa2 en du2 in het profiel ipv ak).
Ik heb er nooit spijt van gehad. Al had ik achteraf gezien net zo goed wia 1 kunnen doen aangezien ik er nu niks mee doe; dat had me veel tijd en moeite gescheeld...
Oud 21-12-2005, 20:15
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Friday schreef op 21-12-2005 @ 16:38 :
Ik heb NG met Sk2, WiB2, Na2 en Latijn gedaan, officieel. Of, als je het simpeler wil (maar dat mocht ik niet doen), NT met Bio1,2 en Latijn. Op mijn school was de combinatie NT en Bio1,2 verboten, dus toen heb ik het maar op een andere manier gedaan.

Ik heb geen spijt van mijn profielkeuze, maar achteraf gezien had ik liever Grieks ook gehouden.
waar slaat dat op Rare school. Want wat jij hebt is gewoon NG/NT + latijn
Oud 21-12-2005, 20:49
Verwijderd
EM met bio1 en M&O
In de 4e heb ik natuurstroom gekozen met economie, kon daardoor eind vierde nog voor EM kiezen. Natuurkunde lukte namelijk helemaal niet. Dat eruit gegooit en EM gaan doen.
Heb er nooti spijt van gehad. Vind het allemaal leuke vakken en kan het prima bijhouden.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:25
Verwijderd
N&G met latijn, economie, tekenen en wiskunde b2. Geen spijt van gehad.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 22:58
Lyne
Lyne is offline
N&G met eco1, frans2 en duits2. Spijt als de haren op mijn hoofd dat ik geen E&M heb gekozen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 00:53
Verwijderd
NT met Economie 12, Latijn, en INformatica. Kan lichter nog geen spijt.

@Friday: mogen ze dat uberhaupt wel, combinaties verbieden (tenzij roostertechnische bs, etc)?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 07:42
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
superduck schreef op 22-12-2005 @ 01:53 :
@Friday: mogen ze dat uberhaupt wel, combinaties verbieden (tenzij roostertechnische bs, etc)?
Volgens mij mag het wel. Op mijn oude school mochten de M-profielen geen Wiskunde-B, Natuurkunde of Scheikunde kiezen. Dat is dan wel roostertechnisch, maar toch.

Ik vind het wel krom dat je hetzelfde pakket hebt, maar dan op een andere manier beschreven. Dat slaat toch nergens op?
Oud 22-12-2005, 07:58
Estar
Estar is offline
Ik doe NG, met natuurkunde 2 en latijn.

Ik had graag NT gedaan, met meer vakken, maar dat gaat niet meer lukken dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 09:24
Morri
Morri is offline
Ik doe C&M met Latijn, Grieks en wiskunde B1. En dan moet ik nog bijvakken kiezen. Of eigenlijk: mag, want uren heb ik genoeg, maar vakken als maatschappijleer2, filosofie, economie/biologie1 enz. beginnen pas in de vijfde.

Tot nu toe heb ik geen spijt van mijn keuze. Het is het beste profiel wat ik had kunnen kiezen. Hoewel ik met alle profielen waarschijnlijk geslaagd was , past dit gewoon het best bij mij. CKV3 (muziek) ligt me niet echt, maar zelfs dat vind ik wel leuk. Ik twijfel alleen over wiskunde, of ik niet liever terugga naar A1, omdat dat me minder uren kost en ik in die tijd een of meerdere vakken kan volgen die ik veel leuker vind. Dat moet ik dus nog beslissen. En dan moet ik nog evt. bijvakken kiezen, maar ik vind teveel leuk...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 09:38
Vice
Vice is offline
Ik heb nog ouderwets in 6 vakken examen gedaan.
Oud 22-12-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 22-12-2005 @ 01:53 :
Blijkbaar wel. Volgens mij gaven ze daar zelfs roostertechnische redenen voor, hoewel dat onzin is. (Ik had gevraagd NT + Bio1,2 te mogen doen; dit kon niet. Kan ik dan NG + Na2, Sk2, en WiB2 doen? Ja, waarom niet. ) Maar goed, ik heb het hier met mijn oud-biologiedocent over gehad en het is mogelijk dat het beleid gaat veranderen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 14:38
loves_dogs
loves_dogs is offline
!
Citaat:
Balance schreef op 21-12-2005 @ 14:17 :
bij ons was dat wel zo ja.
In vergelijking met wiskunde B is wiskunde A1,2 nog steeds een lachertje, maar als ik A1 met A12 vergelijk dan was A12 toch wel een heel stuk moeilijker dan A1 ja.

Maar kijk wel goed of je het niet ergens voor nodig hebt! Het zou zonde zijn al besluit je A1 te nemen omdat je slecht bent in wiskunde en je blijkt het dan later voor je vervolgopleiding nodig te hebben.
danke lieffort.. !!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 22-12-2005 @ 08:42 :
Volgens mij mag het wel. Op mijn oude school mochten de M-profielen geen Wiskunde-B, Natuurkunde of Scheikunde kiezen. Dat is dan wel roostertechnisch, maar toch.

Ik vind het wel krom dat je hetzelfde pakket hebt, maar dan op een andere manier beschreven. Dat slaat toch nergens op?
mag bij ons ook niet. Maar dit is niet echt een roostertechnisch probleem lijkt me, maar gewoon dom.

@Vice: Ik heb er 3x zoveel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 18:36
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-12-2005 @ 22:25 :
N&G met latijn, economie, tekenen en wiskunde b2. Geen spijt van gehad.
waarom kiezen sommige mensen 4 vrije vakken, of iets wat daarop lijkt? ik kan maximaal 1 vrij vak kiezen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 18:46
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-12-2005 @ 08:42 :

Ik vind het wel vreemd dat het ene pakket wel kan en de ander niet, terwijl het hetzelfee is.

Het scheelt trouwens wel, want je mag geloof ik op je eindlijst 2 vijven staan: een in je profieldeel/ een in je gemeenschappelijke en vrije deel. Dus dan kan je nog wel beslissen wat je in je vrije deel wil
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:31
pino123
pino123 is offline
n&g + eco 1

ik had frans12 moeten kiezen, en gymnasium in de 2e moeten doen, daar heb ik spijt van . Talen vind ik in een bepaald opzicht wel leuk.

Pas als je van die talen af bent, dan pas weet je eigenlijk hoe leuk talen zijn

Laatst gewijzigd op 22-12-2005 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:32
Verwijderd
Ik had NG met Grieks en Geschiedenis. Niet echt spijt van gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:40
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
cultuur & maatschappij, met frans en informatica. absoluut geen spijt van gehad, wist ook al meteen welk profiel ik ging kiezen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 20:59
RedWarrior
RedWarrior is offline
Zowat de hele derde klas wilde ik N&G doen vanwege de milieu/landbouw/geneeskundige studies, en dat heb ik ook flink doorgedreven, maar uiteindelijk (7 voor wiskunde en bio, maar 5 voor na/sk) toch maar E&M gedaan. Dat is ook eigenlijk het enige profiel wat me ligt, want na/sk vind ik vooral irritant en van proefjes en zo hou ik niet, ben namelijk een enorme klungel met gasbranders en ze boeien me niet echt, al is het resultaat leuk
Economie was in de 2e stabiel een 8, en gs en ak zijn altijd mn beste vakken geweest met nederlands en engels, dus... geen spijt van. Al vind ik eco nu wel tien keer zo lastig, maar ik ben ook wel tien keer zo lui geworden (A)
Oud 22-12-2005, 21:53
Guenevery
Guenevery is offline
Uiteindelijk: CM met KCV en in mijn profiel deel Duits en Filosofie.

Ik heb vanaf de derde geroepen dat ik EM zou doen. Alleen omdat ik Frans verschrikkelijk vond. Nu bestond er opeens de kans om Filosofie in je Profieldeel te stoppen, en heb ik dat zonder twijfel gedaan. (Overigens, had ik uiteindelijk net zo goed Frans kunnen kiezen, want filosofie is erg veel inlever werk).

Anders had ik trouwens het meest belachelijke pakket overgehouden: EM met TE, KCV, Filosofie en Duits.
Waar ik achteraf wel heel erg spijt van heb gehad, is dat ik geen Latijn en Grieks heb gehad. Maar daar bestaan bijspijkercurcussen voor
Oud 22-12-2005, 22:39
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik heb E&M + informatica gekozen, wel spijt van dat in info heb gekozen ipv M&O, dat zou beter passen bij mn HBO opleiding van nu
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 13:49
Willowbellie
Willowbellie is offline
Lol, ik heb ook N&T, met bio, latijn, grieks, ckv2,3, spaans.
Of makkelijker gezegd.. N&T, N&G en C&M. Zoiets dus. V_V Gelukkig heb ik eco nog op het laatst laten vallen. Het lukt wel, alleen ik sterf een beetje door mn scheikunde....
Reageren

Regels voor berichten