Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 22:39 :
Thanx DamNo voor het mailen van de verklaring hieronder. Ik zou tegen iedereen willen zeggen: stuur 'm door !!!!!!
Jammer dat die verklaring fake is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2004, 21:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Verslagen van deze acties kun je binnenkort vinden op www.bandeasobak.nl.
Dan moet je wel het domein registreren.
Oud 27-10-2004, 22:03
Tiño
Tiño is offline
zo ben je dan ff triest als je iemand zn auto gaat onderspuiten, sorry hoor,maar dan vind je jezelf wel heel gewedlig als je denkt dat je dat mag omdat je zelf langharig tuig bent en denkt dat er een of andere idiote kakker in rijdt.
Lekker trouwens van groenlinks om te gaan zeuren over ''asobakken'' ,je ziet wat er van komt.
Oud 27-10-2004, 22:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tiño schreef op 27-10-2004 @ 23:03 :
zo ben je dan ff triest als je iemand zn auto gaat onderspuiten, sorry hoor,maar dan vind je jezelf wel heel gewedlig als je denkt dat je dat mag omdat je zelf langharig tuig bent en denkt dat er een of andere idiote kakker in rijdt.
Lekker trouwens van groenlinks om te gaan zeuren over ''asobakken'' ,je ziet wat er van komt.
Het is natuurlijk geheel de schuld van GroenLinks
Oud 27-10-2004, 22:51
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2004 @ 22:42 :
Grappig. Het zijn namelijk toch vrijwel altijd Gooise trutten die hun koters naar de basisschool brengen in zo'n ding of er boodschappen mee doen die ze net zo goed op de fiets zouden kunnen doen.

Verbieden is overigens waarschijnlijk moeilijk, puur op juridische gronden. Ik zie wel heil in belastingheffing. Een lekker tarief, zesmaal het gewone ofzo.
Ook niet op veiligheidsgronden? Aangezien die dingen niet zo leuk zijn als je er door aangereden wordt.
Oud 27-10-2004, 22:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 17:30 :

Goeie actie eigelijk wel - asobakken onderspuiten. Beter dan treinen toch? Die dingen zijn aso groot, aso milieuverontreinigend, aso duur en dus van aso rijk tuig die aso smakeloos zijn.
Nee, trut, dat is vandalisme.
Oud 27-10-2004, 23:05
Verwijderd
ze is best dom volgens mij
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 23:10
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-10-2004 @ 23:50 :
Het is natuurlijk geheel de schuld van GroenLinks
Mwa, vaak wel ,nu gedeeltelijk.
Oud 27-10-2004, 23:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tiño schreef op 28-10-2004 @ 00:10 :
Mwa, vaak wel ,nu gedeeltelijk.
Als jij daar blijer van wordt mag je dat best geloven
Oud 28-10-2004, 00:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 28-10-2004 @ 00:05 :
ze is best dom volgens mij
mwo, als ik die 'verklaring' lees denk ik dat we met een geintje te doen hebben.

hopelijk....
Oud 28-10-2004, 00:39
Verwijderd
Dat was weer grappig, nu kan ik met een blij gevoel gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 01:20
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 27-10-2004 @ 23:51 :
Ook niet op veiligheidsgronden? Aangezien die dingen niet zo leuk zijn als je er door aangereden wordt.
Geen enkele auto is leuk als ze je aanrijden....
Ik snap al die commotie niet....zo'n wagen is niets groter dan een bestelbusje...en die scheuren ook vrolijk door de stad.....ik hoor niemand schelden op UPS wagens ofsow....
En een caravan is toch ook breed? Caravans slingeren op de snelweg...dat véél gevaarlijker.....ook maar afschaffen??
Ja ze zijn breder....daar moet de bestuurder rekening mee houden...
Ikzelf heb dr helemaal geen last van (et lijkt me sterk dat ze in Leiden niet rijden)....

Het vandaliseren van die dingen vind ik ronduit belachelijk...die dingen zijn legaal...en om nou alles te 'slopen' wat je irriteert gaat te ver....ik erger me aan die opgevoerde scooters die véél te hard en gevaarlijk rijden en mensen die plotseling (zonder omkijken) midden op et fietspad boven op hun remmen staan en afstappen...moet ik dan meteen al die scooters bekladden, slopen en die mensen in mekaar trappen???

et enige wat er mis is met elke grote wagen (elk groot voertuig zelfs) is dat et benzine vreet...
Oud 28-10-2004, 01:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ze gaan eigenaren van opgevoerde scooters keihard aanpakken: scooter afpakken en de shredder in
Oud 28-10-2004, 01:44
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-10-2004 @ 02:25 :
Ze gaan eigenaren van opgevoerde scooters keihard aanpakken: scooter afpakken en de shredder in
zo'n eigenaar vastbinden en zn scooter voor zn ogen door de shredder halen
Oud 28-10-2004, 09:27
T_ID
T_ID is offline
over dat vastbinden stuk weet ik niet, maar dat scooter in beslag genomen en vernietigd kunnen worden dat is al wel zo.
Oud 28-10-2004, 10:00
Verwijderd
het zijn dan asobakken die keislecht zijn voor het milieu maar dat geeft je nog niet het recht om ze onder te gaan spuiten. die mensen hebben ook hun best gedaan om die auto te kopen, als zij in zo'n lelijk ding rond willen rijden moeten ze dat vooral doen, maar laten ze dan die lelijke asobakken mileuvriendelijk maken ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 10:33
Tricks'
Tricks' is offline
Als je het ergens niet mee eens bent, strijd er dan legaal tegen!

Bovendien, oude auto's zijn gevaarlijker en vervuilender. Ga je ook mensen met old-timers lastig vallen? Of zijn daar teveel linkse idealisten bij?
het zijn weer eens geweldige onderbuikgevoelens, die bovenkomen.
Zo is het onderzoek gedaan met Amerikaanse, immense SUVs, die in Nederland nauwelijks rondrijden. Waarom kunnen mensen zich niet bezighouden met ECHTE problemen?
Oud 28-10-2004, 10:58
Vice
Vice is offline
Sinds wanneer kunnen auto's asociaal zijn?

Citaat:
D@mien schreef op 28-10-2004 @ 02:44 :
zo'n eigenaar vastbinden en zn scooter voor zn ogen door de shredder halen
Dat natuurlijk filmen en de beelden laten zien op scholen zodat de leerlingen zien wat er met hun scooter gebeurt als die opgevoerd is.
Oud 28-10-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-10-2004 @ 02:25 :
Die naam van dat scooterproject in Rotterdam is sowieso briljant: ASO (Aanpak Scooter Overlast)

Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 13:08
REIE
REIE is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 28-10-2004 @ 11:00 :
maar laten ze dan die lelijke asobakken mileuvriendelijk maken ofzo
Stop er een 3 cylinder motor van 1,5 liter in, kunnen ze ook niet meer in je achterbumper hangen. Waarom zou je een grote motor nodig hebben als je er niet mee over ruig terrein gaat he?
Oud 28-10-2004, 13:22
Samaris
Samaris is offline
Ze mogen best nu asobakken onderspuiten, zolang ze dat maar niet als ik er een heb gaan doen.

Besides, als ze gepakt worden tijdens dat spuiten mogen ze voor de kosten opdraaien.
Oud 28-10-2004, 15:24
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Thanx DamNo voor het mailen van de verklaring hieronder. Ik zou tegen iedereen willen zeggen: stuur 'm door !!!!!!
Je hebt toch wel door dat die tekst sarcastisch is bedoeld hoop ik?

Overigens: denk je echt dat het iemand die zo'n auto kan betalen ook maar 1 minuut wakker ligt van het feit dat de verzekeringsmaatschappij zijn auto opnieuw laat spuiten?
Oud 28-10-2004, 18:03
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 28-10-2004 @ 11:33 :
Als je het ergens niet mee eens bent, strijd er dan legaal tegen!

Bovendien, oude auto's zijn gevaarlijker en vervuilender. Ga je ook mensen met old-timers lastig vallen? Of zijn daar teveel linkse idealisten bij?
het zijn weer eens geweldige onderbuikgevoelens, die bovenkomen.
Zo is het onderzoek gedaan met Amerikaanse, immense SUVs, die in Nederland nauwelijks rondrijden. Waarom kunnen mensen zich niet bezighouden met ECHTE problemen?
oude auto's zijn alleen gevaarlijker voor de EIGEN inzittenden. SUV's zijn juist een factor 3 gevaarlijker voor de OVERIGE weggebruikers. Daar komt nog bij dat een bestuurder van een "onveilige" oldtimer beter zal opletten om bovengenoemde veiligheid en om het feit dat de auto z'n bloed, zweet en tranen is.
De gemiddelde SUV rijder daarentegen kan toch niks overkomen en als er toevallig een andere auto in de weg rijdt wordt je zelf toch wel beschermt door alle airbags en betaalt de all-risk verzekering de schade wel.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:24
Verwijderd
in een woord asociaal

Laat die arme sloebers liever hun tijd nuttiger besteden
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:39
Gandalf
Gandalf is offline
Ja, goed idee. Laten we allemaal andermans spullen gaan vernielen. Echt! Waarom zijn we daar niet eerder op gekomen?!

Iemand die heel lang, heel erg hard werkt waarna hij zo'n auto kan betalen is natuurlijk een slecht persoon. Daar moet je natuurlijk hard voor gestraft worden! Zij zijn ook niet degene die hier de meeste belasting betalen dus ze zijn erg aso, idd. Mensen, daarentegen, die m.b.v. spuitbussen allerlij dingen vernielen en de maatschappij op kosten jagen, zijn echte moraal ridders. En degene die veel belasting betalen en opdraaien voor al die kosten, dat zijn de mensen wiens auto je moet onderspuiten.

logisch!

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:47
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-10-2004 @ 00:20 :
Als jij daar blijer van wordt mag je dat best geloven
Aardig van je.
Eerst leg je mij in m'n mond dat groenlinks overal de schuld van is, dan geef ik je uit medeleven maar gelijk, is het nog niet goed.
Wat wil je nou, aandacht of even je linksheid hier demonstreren?
Oud 30-10-2004, 00:55
JCG
JCG is offline
Tof, dus ik mag mensen ook mishandelen als het milieu vervuilen met tl-buizen die ze kapot gooien en op uit wisbare inkt die ze op auto's gebruiken?

Of niet te vergeten alle krakers vergassen omdat ze inbreken, alle boomknuffelaars een nek schot gegeven omdat ze niet mee werken om de economie er boven op te helpen. Nee wacht ik weet iets beters, laten we een afrikaans land plat bombarderen zodat we daar dan bomen kunnen planten die goed zijn voor het milieu.

Wat heeft iedereen op eens tegen auto, recycleren jullie elk stukje verpakkingen materiaal dat jullie gebruiken? koop je nooit een blikje drinken, terwijl je ook zelf een fles had kunnen vullen thuis?
Oud 30-10-2004, 01:05
Brutus
Brutus is offline
ik wil ook een aso bak
Oud 30-10-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Brutus schreef op 30-10-2004 @ 02:05 :
ik wil ook een aso bak

Ik wil er ook een
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 30-10-2004 @ 01:55 :
(...)

Wat heeft iedereen op eens tegen auto, recycleren jullie elk stukje verpakkingen materiaal dat jullie gebruiken? koop je nooit een blikje drinken, terwijl je ook zelf een fles had kunnen vullen thuis?
Dit slaat natuurlijk op stront, want het feit dat iemand zelf niet alles aan recycling doet wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet mag ageren tegen dingen die nog veel erger zijn. Stellen dat je tegenstander hypocriet is, is gewoon een makkelijke manier om niet op zijn argumenten te hoeven ingaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:29
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2004 @ 13:17 :
Dit slaat natuurlijk op stront, want het feit dat iemand zelf niet alles aan recycling doet wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet mag ageren tegen dingen die nog veel erger zijn. Stellen dat je tegenstander hypocriet is, is gewoon een makkelijke manier om niet op zijn argumenten te hoeven ingaan.
als die aso bakker er niet waren dan hadden we een stuk minder wegenbelasting wat in de grote schatkist zat... men betalen per gewicht en hoe zwaarder des te meer zij betalen... logisch! En wat betreft uitstoot... dat zal absoluut niet meer zijn dan de BMW van onze grote vriend Jan-Peter B.
Oud 30-10-2004, 16:49
Verwijderd
Het draait niet alleen om uitstoot maar ook om het veiligheidsaspect. Er mag wel een risicotoeslag voor die auto's komen, te betalen aan een fonds voor verkeersslachtoffers van zo'n grote bak.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:01
Unexplained
Unexplained is offline
Wordt dat niet al gedaan via de verzekeringsmaatschappijen?
Zo'n asobak all-risk verzekeren kost een klein kapitaal namelijk.
Oud 30-10-2004, 20:57
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De mensen die de auto kopen staan in hun recht en hebben er heus geen kwade bedoelingen mee... Daarom dat er misschien iets niet klopt in de regelgeving?
Oud 30-10-2004, 21:20
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2004 @ 17:49 :
Het draait niet alleen om uitstoot maar ook om het veiligheidsaspect. Er mag wel een risicotoeslag voor die auto's komen, te betalen aan een fonds voor verkeersslachtoffers van zo'n grote bak.
Dat mag dan voor elke auto. Ik kan zowel met een suzuki alto als met een BWM M5 of Grand Cherokee iemand dood rijden. Het heeft er meer mee te maken wie er in rijdt. Het risico blijft!
Als je het hebt over de bullbar (je weet wel zo'n ijzer geval voorop je auto) dan vind ik dat je daar gelijk over hebt. Dat zorgt voor een ernstig verhoogd risico wat betreft letsel bij een ongeval.
Oud 30-10-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 30-10-2004 @ 22:20 :
Dat mag dan voor elke auto. Ik kan zowel met een suzuki alto als met een BWM M5 of Grand Cherokee iemand dood rijden. Het heeft er meer mee te maken wie er in rijdt. Het risico blijft!
Als je het hebt over de bullbar (je weet wel zo'n ijzer geval voorop je auto) dan vind ik dat je daar gelijk over hebt. Dat zorgt voor een ernstig verhoogd risico wat betreft letsel bij een ongeval.
Je zult het met me eens zijn dat de kans dat iemand onder het chassis terechtkomt, en dus overreden wordt door de wielen, bij een Suzuki Alto nogal wat kleiner is dan bij een SUV. Waarom denk je dat vrachtwagens en bestelbusjes ook zo'n pedestrian bar aan de zijkant hebben? Dat is om te voorkomen dat bij een aanrijding iemand onder de wielen terechtkomt, dat is namelijk vele malen dodelijker dan geschept worden en weggegooid worden of op de motorkap belanden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 23:31
juno
juno is offline
Niet alleen Hummers zijn zo groot. De BMW 7 serie is even groot, en daar zitten geen aso's in, maar topindustrielen en gezagsdragers. Hmm, dat zijn natuurlijk ook aso's.

Nee, zonder dollen: wat heeft iedereen opeens tegen een Hummer, behalve dan dat het een lelijk kreng is? Limousines waren geen probleem, vrachtwagens en bestelwagens ook niet. De trend vvan de laatste jaren is sowieso dat de gewone middenklasser steeds groter word. Ieder gek heeft met zijn 2 kids en zijn hond opeens een enorme stationwagen nodig om een pak melk te halen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 23:32
Verwijderd
Ik heb iets tegen alle patserbakken, gewoon omdat ik het leuk vind om tegen dingen aan te schoppen die een hoge symbolische waarde hebben en dat symbool iets voorstelt dat ik haat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten