Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: is leeftijdsverschil zo erg?
kan niet 9 4.66%
hangt van de situatie af 140 72.54%
uitgesloten 5 2.59%
geen enkel probleem als het echte liefde is 39 20.21%
Aantal stemmers: 193. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 14:20
Thompie
Thompie is offline
Hangt van de situatie af....

Ik heb zelf een familielid die 29 jaar is en een relatie heeft met iemand die 53 jaar is. Moest er in eerste instantie aan wennen, maar als hun daarvoor kiezen.
Oud 04-11-2004, 02:18
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 28-10-2004 @ 22:24 :
'Hangt van de situatie af'.

Lijkt me logisch. Het 'beste' is natuurlijk zo dicht mogelijk bij je eigen leeftijd blijven, met een marge van 3 of 4 jaar. 5 á 6 jaar wordt dan weer twijfelachtig, 7+ is een nee.
Hoe ouder je wordt, hoe groter marge je kunt pakken.

Blijft een moeilijk te beoordelen kwestie.
3 of 4 jaar? haha ik ga echt niet met een meisje van 13 of 14

ik zou zeggen marge van 2 jaar... onder de 20...

en daarna jah ehmm dan 5-6 jaar ofzow mjah dat klinkt ook alweer zow gek 30 en 24.. bijv
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 02:21
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
Samaris schreef op 29-10-2004 @ 09:16 :
Mijn vriendin is zo goed als 16, en ik ben 19, en dat vind men nog net kunnen blijkbaar...maar mensen moeten niet kijken naar de daadwerkelijke leeftijd, maar hoe oud iemand geestelijk is.

Mijn vriendin is geestelijk+emotioneel toch wel minimaal een jaar verder dan de meeste 16jarigen, maar ik ken ook wel iemand die 18 is, maar waarvan je in een gesprek zou zeggen dat hij daar nog lang niet bij in de buurt zit.

zo goed als? dus ze is nog 15?

ehmm tjahhhh als k eerlijk moet zijn vind k et een btje triest maar als je dr gelukkig mee bent
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 02:23
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
SexiiYBiatCh schreef op 03-11-2004 @ 10:02 :
Hmm ik vind het niet echt uitmaken, ja het moet nou ook weer niet zo zijn dat je zelf 14 bent en je vriend 20, dat vind ik niet echt kunnen. Maar 14-16 wel..

[alicia: taalgebruik veranderd]

psies
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 10:47
vedetje
vedetje is offline
hangt wat af van de situatie

ik heb een veel ouder(e) vriend(je) gehad, ik wist op voorhand dat het niet zou blijven duren, had meer iets van 'laat ik me amuzeren zo lang het duurt...'
Oud 04-11-2004, 10:56
tznrulez
tznrulez is offline
het is hartstikke goed mogelijk. ik heb een vriend gehad die 5 jaar ouder is dan ik. ik was 13/14 en hij was 18/19.
het ligt natuurlijk ook aan hoe je bent. als je elkaar nou gwoon helemaal fantastisch vindt en alles. dan kan 't toch gwoon.
het is nu wel uit tussen ons omdat we elkaar maar heel weinig konden zien, hij woont 100 km hier vandaan. en m'n ouders waren er ook niet zo heel erg voor. dus 't ging zo niet.... maar ok verschil in leeftijd maakte bij ons iig helemaal niet uit. het is heel goed mogelijk. maar tis is dan maar 5 jaar.
als 't nou 14 is en 31. dan heb ik echt wel zo iets van. nee dat kan nooit goed zijn. die mensen zitten dan allebei in andere fase van hun leven. dat werkt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 11:20
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
tznrulez schreef op 04-11-2004 @ 11:56 :
het is hartstikke goed mogelijk. ik heb een vriend gehad die 5 jaar ouder is dan ik. ik was 13/14 en hij was 18/19.
het ligt natuurlijk ook aan hoe je bent. als je elkaar nou gwoon helemaal fantastisch vindt en alles. dan kan 't toch gwoon.
het is nu wel uit tussen ons omdat we elkaar maar heel weinig konden zien, hij woont 100 km hier vandaan. en m'n ouders waren er ook niet zo heel erg voor. dus 't ging zo niet.... maar ok verschil in leeftijd maakte bij ons iig helemaal niet uit. het is heel goed mogelijk. maar tis is dan maar 5 jaar.
als 't nou 14 is en 31. dan heb ik echt wel zo iets van. nee dat kan nooit goed zijn. die mensen zitten dan allebei in andere fase van hun leven. dat werkt dus niet.

wel een btje triest eigenlijk van die gozer
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:03
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik lees even deze pagina, en hoor van jou alleen maar dat je alles triest vind, wat is er dan triest aan?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 14:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Limaon schreef op 04-11-2004 @ 13:03 :
Ik lees even deze pagina, en hoor van jou alleen maar dat je alles triest vind, wat is er dan triest aan?
Hij heeft gewoon een zwaar leven, dan wordt alles triest.
Oud 04-11-2004, 14:33
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
JustMitch schreef op 04-11-2004 @ 03:21 :
zo goed als? dus ze is nog 15?

ehmm tjahhhh als k eerlijk moet zijn vind k et een btje triest maar als je dr gelukkig mee bent

Wat is er triest aan?
Ik vind het prima, en zij vind het ook prima.

Wat echt triest is, is dat 17 jarige jongetjes die als ze even niet met hun piemel spelen scholieren.com forummers triest noemen terwijl ze verder helemaal niks weten behalve wat ze lezen...

"Judge not, lest thou be judged thyself."
Oud 04-11-2004, 16:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
JustMitch schreef op 04-11-2004 @ 12:20 :
wel een btje triest eigenlijk van die gozer
Ik vind jou ook triest. Kan je misschien wat anders zeggen dan 'ik vind het triest'. Waarom vind je het triest?

Ik vind het zeker niet triest. Mijn vriendjes zijn altijd minstens 3 jaar ouder geweest. M'n eerste vriendje zat maar een klas hoger dan mij, ik heb een klas overgeslagen, hij was een jaar blijven zitten, tja. Het kan zeker, vind ik. Ben er benieuwd waarom je zo zit je miepen over 'niet meer dan 2 jaar'.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2004 @ 10:20 :
Leuke inleiding. Geeft precies aan waar je naar toe wil. Kennelijk wil je gewoon een relatie tussen een 15 jarige en een 30 jarige goedpraten.
En zo''n relatie is inderdaad per definitie verderfelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 06:04
catootje
catootje is offline
Ik heb zelf verkering met een jongen van 24 jaar, we schelen 7 en een half jaar. Maar hij is geestelijk rond de 20/21. Ik heb er geen problemen mee, maar de omgeving wel. Vooral thuis, ik ben nog het kleine meisje, dat nog niet eens een vriend behoort te hebben.
We merken het af en toe wel, vooral als we bij zijn vrienden zitten. Die hebben het soms over dingen, waarvan je denkt: wtf is dat nu weer. Maar dan praat mn vriend gewoon door met mij, om de aandacht daar van af te halen. En ik reageer verder dan niet op die vrienden. Maar er zijn ook genoeg momenten, waar ik gezellig meepraat, hoe hoog het niveau ook ligt.

Ik vind dus dat het wel kan, hoewel ik wel steeds raar op kijk, als ik eens een keer hoor, dat die en die verkering hebben en er zooo'n leeftijdsverschil tussen zit, ook als is het leeftijdsverschil kleiner dan bij mij en mijn vriend.
Oud 08-11-2004, 00:11
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
Limaon schreef op 04-11-2004 @ 13:03 :

mag ik dat vinden ??? .. s toch mijn mening of niet.. vind k gewoon lomp als een jongen met een meisje gaat wat 3 of 4 jaar jonger is en vooral als je zelf 18 bent ofzow en je vriendin dan 14 of 15.. kzeg toch ook als zij dr gelukkig mee is.. ..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 00:17
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
Samaris schreef op 04-11-2004 @ 15:33 :
Wat is er triest aan?
Ik vind het prima, en zij vind het ook prima.

Wat echt triest is, is dat 17 jarige jongetjes die als ze even niet met hun piemel spelen scholieren.com forummers triest noemen terwijl ze verder helemaal niks weten behalve wat ze lezen...

"Judge not, lest thou be judged thyself."

wat moet ik verder nog weten dan ??? ohhh mssn is het meisje geestelijk wel veel ouder.. wat maakt et uit.. jongen is 18 jaar maar het meisje 14.. maar neee zij s veel ouder ze gedraagt zich als 17 of 18.. en dan ? dr leeftijd is nog steeds 14.. en als dat gebeurt vind k dat een btje jammer.. en wie oordeelt hier nou.. je kent me niet eens ??? ik zeg alleen als je 18 bent.. en je komt een meisje van 14 tegen dat ie dan zo volwassen is om te zeggen ok.. dat is dan jammer ik ga wel verder zoeken.. naar een wat ouder meisje..

en wat denk je van de omgeving dan? als zn vrienden horen van hee hij gaat met een meisje van 14... en wat zullen die ouders van dat meisje denken ?.. en dan kun je wel zeggen van jaah is liefde dit dat blabla romeo en juliet en van die sprookjesgedachtes in je hoofd halen dat liefde wel alles zal overwinnen.. maar ik vind dat gewoon niet kunnen..

s heel jammer als je een goede band hebt met zown jong meisje maar vind het gewoon niet kunnen.. kijk later maakt de leeftijd niet meer zowveel uit.. 19 23 ofzow maakt niet meer uit.. maar 13 17 of 14 18 kom op ?

Laatst gewijzigd op 08-11-2004 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 00:18
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-11-2004 @ 15:02 :
Hij heeft gewoon een zwaar leven, dan wordt alles triest.

waar slaat dit op ??

zeg dan gewoon helemaal nix..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 00:23
Floris82
Floris82 is offline
Jah geestelijk heeft ermee te maken natuurlijk. Maar als iemand boven de 20 is, dan zijn ze meestal geestelijk en lichamelijk volwassen. Dus dan maakt het wat mij betreft niet uit. Ik moet er zelf persoonlijk niet aan denken om met een 30 jaar oudere vrouw wat te hebben. Maar ja, iedereen moet het zelf weten.
Als ze echt gelukkig zijn vind ik het best.
Oud 08-11-2004, 13:41
Maroon
Maroon is offline
Ik vind eigenlijk dat het met 16 jaar en ouder niet zoveel meer uitmaakt. Dan ben je zeker oud genoeg om je eigen keuzes te maken denk ik, en als je als zestienjarige gelukkig bent met iemand van 26 dan is dat mooi, geniet er dan maar van. Altijd dat moeilijke gedoe.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 13:58
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
JustMitch schreef op 08-11-2004 @ 01:17 :
*Lang verhaal*
Punt 1. 15, niet 14, onderhand 16.
Punt 2. Insufficient spelling capabilities.
Punt 3. Leeftijd is een nummer...stel je eens voor dat niemand leeftijden bedacht heeft...en je komt een persoon tegen waarvan jij denkt, he, die is leuk, en past goed bij mij, enzo...Dan weet niemand hoe oud iemand is, en worden mensen beoordeeld op hoe ze doen,niet in welk jaar ze geboren zijn. En later maakt de leeftijd niet uit maar nu wel? Dat is een kansloze opvatting, puur omdat er dan evengoed verschillen kunnen zijn in opvatting,ervaringen,zienswijze...etc. net als dat het kan wanneer mensen jonger zijn...maar het is niet altijd zo.

Punt 4. Waarom zou iemand verder gaan zoeken naar een andere vrouw dat wel dichter bij zijn geboortedatum is geboren als hij die niet net zo leuk vind als de vrouw die ouder of jonger is?Omdat sommige mensen met een beperkte visie vinden dat dat moet?
Oud 08-11-2004, 14:25
Sasbeest
Sasbeest is offline
Dat er nog zoveel serieuze reacties komen op een vraag die al zoooo vaak voorbij is gekomen...
Oud 08-11-2004, 16:39
Experiment
Experiment is offline
Wat is iedereen hier tolerant! Ik heb een vriend van 19 en krijg te horen (gelukkig niet van ouders of goede vrienden:
- mmm, dat kan nog net
- "zeer bedenkelijke blik"
- broer: hij is ouder dan ik!!!!

en zelfs:
- wat een pedo

Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:49
Verwijderd
Ik vind het raar dat er zoveel gestemd is op 'hangt van de situatie af'. Het hangt helemaal niet van de situatie af of het kan. In alle gevallen is het moreel verwerpelijk. Bovendien is seksueel contact tussen een volwassene en een 15-jarige bij wet verboden. Alhoewel het slechts een klachtdelict is, is het wetboek van strafrecht vrij duidelijk:

Artikel 245
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:12
Krizzle18
Krizzle18 is offline
kan 19 en 14 dan wel?
Oud 08-11-2004, 19:45
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 08-11-2004 @ 17:39 :
Wat is iedereen hier tolerant! Ik heb een vriend van 19 en krijg te horen (gelukkig niet van ouders of goede vrienden:
- mmm, dat kan nog net
- "zeer bedenkelijke blik"
- broer: hij is ouder dan ik!!!!

en zelfs:
- wat een pedo

En je broer met zn ex vriendinnetje die jonger was dan jij.. *yawn*
Oud 08-11-2004, 19:47
Verwijderd
hangt van de situatie af.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:07
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
Krizzle18 schreef op 08-11-2004 @ 20:12 :
kan 19 en 14 dan wel?
Ga je gang,als jullie echt gek op elkaar zijn en er geen sprake is van enig machtsmisbruik oid. Houd er alleen rekening mee dat seks met iemand onder de zestien strafbaar is .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:48
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 08-11-2004 @ 17:49 :
Ik vind het raar dat er zoveel gestemd is op 'hangt van de situatie af'. Het hangt helemaal niet van de situatie af of het kan. In alle gevallen is het moreel verwerpelijk. Bovendien is seksueel contact tussen een volwassene en een 15-jarige bij wet verboden. Alhoewel het slechts een klachtdelict is, is het wetboek van strafrecht vrij duidelijk:

Artikel 245
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Jezus, alsof de regering bij iedere 12 jarige gaat vragen of ie al ontmaagd is
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:54
JustMitch
JustMitch is offline
Citaat:
Samaris schreef op 08-11-2004 @ 14:58 :
Punt 1. 15, niet 14, onderhand 16.
Punt 2. Insufficient spelling capabilities.
Punt 3. Leeftijd is een nummer...stel je eens voor dat niemand leeftijden bedacht heeft...en je komt een persoon tegen waarvan jij denkt, he, die is leuk, en past goed bij mij, enzo...Dan weet niemand hoe oud iemand is, en worden mensen beoordeeld op hoe ze doen,niet in welk jaar ze geboren zijn. En later maakt de leeftijd niet uit maar nu wel? Dat is een kansloze opvatting, puur omdat er dan evengoed verschillen kunnen zijn in opvatting,ervaringen,zienswijze...etc. net als dat het kan wanneer mensen jonger zijn...maar het is niet altijd zo.

Punt 4. Waarom zou iemand verder gaan zoeken naar een andere vrouw dat wel dichter bij zijn geboortedatum is geboren als hij die niet net zo leuk vind als de vrouw die ouder of jonger is?Omdat sommige mensen met een beperkte visie vinden dat dat moet?

punt 1 : heb ik het over 16 jarige??? kheb et over meisjes van van 14.. 15.. en het verschil van 4 jaar gewoon niet kan..

punt 2 : ehmm kzit hier op een forum? niet in het lagerhuis ???

punt 3 : als als als... leeftijden zijn er wel.. dus moet je ook rekening mee houden

punt 4: jah jij praat over vrouwen.. ik nog gewoon over meisjes...

maar ok .. als jij het goed vindt.. dus voor jou is het geen probleem als je dochter later thuiskomt met een jongen van 20 terwijl ze zelf nog 14,15 is.. ok .. dan weet k dat ook weer
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:55
Krizzle18
Krizzle18 is offline
Citaat:
Maroon schreef op 08-11-2004 @ 21:07 :
Ga je gang,als jullie echt gek op elkaar zijn en er geen sprake is van enig machtsmisbruik oid. Houd er alleen rekening mee dat seks met iemand onder de zestien strafbaar is .
Zover was ik ook al wel
Oud 09-11-2004, 23:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Limaon schreef op 08-11-2004 @ 21:48 :
Jezus, alsof de regering bij iedere 12 jarige gaat vragen of ie al ontmaagd is
Relevantie?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:32
Verwijderd
Sinds mijn 15jarig zusje met een gozer van 19 heeft ben ik tegen een groot leeftijdsverschil onder tieners, dus mensen die geestelijk en lichamelijk nog in die puberfase zitten...

En dan bedoel ik een leeftijds verschil van meer dan een jaar, dus ik bedoel niet een meisje van 19 met een jongen van 23... zal wel... maar een groot leeftijdsverschil tussen tieners vind ik niks, zoals bv 15 en 19....

En ja, mijn mening hierover was eerst anders, maar nu uit eigen ervaring vind ik het geen goed idee...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 00:30
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-10-2004 @ 01:08 :
deze niet
Meesterlijk, geweldig, geniaal . Ik flikkerde echt bijna van m'n stoel van het lachen .

Citaat:
mangirl schreef op 28-10-2004 @ 22:05 :
In de meeste relaties is geen sprake van gelijkheid. Niemand doet daar moeilijk over. In alles wat er tussen kinderen en hun ouders omgaat is er ook ongelijkheid. Dit argument van ongelijkheid wordt alleen uit de kast gehaald om bezwaren tegen het erotische aspect te ondersteunen.
Kan jij me een erotisch aspect noemen van een 15 jarig meisje en een 30 jarige man?

Citaat:
Als er in een relatie verschil in macht is, gaat het erom hoe men met die macht omspringt. Kinderen oefenen ook macht uit over ouderen. In de oudere-jongere relatie wordt het machtsverschil juist kleiner, omdat de oudere min of meer zelf jong wordt. Zal ouder-jonger ooit geaccepteerd worden? Zeker, maar pas als mensen niet meer voetstoots aannemen dat de tiener geen eigen vrije wil heeft, of altijd door de relatie beschadigd wordt, of in de toekomst blijk van schade zal geven.
Kinderen zullen ongetwijfeld veel macht op ouderen kunnen uitoefenen maar uiteindelijk verwacht een dertigjarige waarschijnlijk iets meer van een relatie dan een vijftienjarige. En dan bedoel ik dat een dertigjarige mischien wel een keer zelf kinderen wil of mischien al heeft. Hoe gaat de vijftienjarige daarmee om? Dan word ze ineens stiefmoeder of zelf moeder en dat lijkt me op je 15e toch ook niet de bedoeling.

Citaat:
Dat houdt niet in dat in een dergelijke relatie allerlei harde seks nu zomaar moet kunnen, maar wel dat er een mogelijkheid moet zijn dat een oudere een speciale vertrouwensband mag kweken met een tiener dat hem daarvoor uitgekozen heeft. Een band waarin de tiener het gevoel heeft dat het met alles bij deze volwassene mag aankomen waar het mee zit, en waar het misschien niet bij anderen mee kan aankomen, inclusief zijn ontwikkelende seksuele gevoelens, en alle andere lichamelijke en geestelijke aspecten.
Een tiener heeft op de manier die jij noemt in mijn ogen al een oudere-jongere relatie met een volwassene en dat is die met z'n eigen ouders. En er is volgens mij iets niet goed als je (hoe afwijzend je ouders dan ook tegenover sommige dingen kunnen staan) niet altijd met alles bij ze terecht kunt. En natuurlijk kan ik begrijpen dat je niet met alles bij je ouders komt maar ook advies vraagt aan anderen en evt ook andere volwassenen. Maar om daar meteen een relatie van te maken gaat in mijn ogen ook weer wat ver.

Citaat:
De oudere heeft in zo’n relatie de plicht om de jongere te helpen bij zijn of haar ontwikkeling, te zorgen voor diens welzijn en verantwoording af te leggen voor alles wat ze gemeenschappelijk ondernemen. En ook om die jongere de normen en waarden bij te brengen die nodig zijn om een goed mens te worden, zodat hij of zij zelf respectvolle en plezierige wederzijdse relaties met anderen aan kan gaan.
Ik denk dat de beste manier om normen en waarden te leren gewoon leven is. Je moet dingen ervaren en meemaken om een goed beeld van dingen te krijgen en om je eigen normen en waarden te kunnen samenstellen en je eigen idee over respectvolle en plezierige relaties te kunnen vormen. En dat je die niet leert van iemand die veel ouder is (de leeftijd maakt hiervoor niet uit).

Citaat:
Je ziet het verliefde stelletje waar nix mis mee is en beiden erg happy zijn, iedereen aanschouwt het met een glimlach omdat er geen afwijkend gedrag gezien wordt. Ook qua uiterlijk is er nix op te merken behalve dat te zien is dat de een wat ouder is en de ander wat jonger wat je zo vaak om je heen ziet.

Totdat in het paspoort gekeken wordt en blijkt dat de ene 15 is en de andere 30.

Als beiden! wekerlijk die echte verliefdheid uitstralen, wat is er dan mis mee...?
Sorry maar ik denk dat hoe jong de 30er en hoe oud de 15jarige er ook uit zien niemand ooit gaat geloven dat die 15 jarige er ergens in de 20 uitziet en iemand van rond de 30 als tiener.

Verder had je die pol er van mij wel uit mogen laten want die voegt eigenlijk weinig toe.
Oud 10-11-2004, 08:32
cornershop
cornershop is offline
ligt eraan hoeveel natuurlijk hee
Oud 10-11-2004, 13:33
Sitroentje
Sitroentje is offline
ik ben zelf 18 en mijn vriendje is 17... geen problemen mee
Oud 10-11-2004, 21:03
Mexx83
Mexx83 is offline
Citaat:
Krizzle18 schreef op 08-11-2004 @ 20:12 :
kan 19 en 14 dan wel?
Njah... ik vraag me ook zoiets af... 16 & 21? Da´s ook 5 jaar!
Oud 11-11-2004, 19:41
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
CyWu schreef op 02-11-2004 @ 20:23 :
ik ben verliefd geworden op een meisje dat té jong is er is een leeftijdsverschil van 3.5 jaar. Ze is 14 en we zijn nu wel goede vrienden geworden en ze praat enorm veel over seks met mij en wil seks maar ik vind dat dit gewoon niet kan. Een relatie zonder seks is natuurlijk ook mogelijk maar ik ken haar ouders nu ook al een tijdje en de eerste 2 maanden vonden ze het afschuwelijk dat hun dochter met iemand ouder omging. dusja...
Er zijn interessante dingen gebeurt in de laatste dagen. Het meisje, A., is weggelopen van thuis en kwam zomaar 's nachts bij mij aankloppen (mijn kot). Ze woont nu al 4 dagen bij mij, haar ouders zijn haar al komen zoeken en ik heb gezegt dat ze hier was, politie is erbij gehaald en moest mee naar huis, uiteindelijk hebben de ouders besloten dat ze mocht blijven tot zondag. (een soort bezinningsperiode of een beetje afkoelen en afstand nemen)
Ik ben nog meer op haar verliefd geworden, en zij ook op mij. Gisteren hebben we seks gehad en besloten een relatie te beginnen.
Oud 11-11-2004, 19:47
Verwijderd
Nou vraag ik me iets af, voor degenen die jongere zusjes of broertjes hebben hier, kijken jullie dan niet vreemd op als je zuster/broer met iemand aan komt zetten die net zo oud/ouder is dan jij?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 17:25
j3nnif3r
j3nnif3r is offline
denk niet dat je echt naar de leeftijd moet gaan kijken, maar meer wat je voor elkaar voelt. Verder zegt leeftijd niet bij iedereen wat sommige kunnen veel volwassener zijn dan hun leeftijd, of anders om natuurlijk, dit speelt naar mijn mening ook een grote rol. Zo lang je echt van elkaar houdt en elkaar begrijpt vindt ik het dan ook echt geen probleem.
Ik ben zelf dan 17 en diegene wat ik leuk vind is 29, maar om nou te zeggen dat ik het echt vind, ook weer niet. Maar kwa ideeen zitten we wel op hetzelfde niveau. dan heb ik er echt geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:04
annetjuh
annetjuh is offline
waarom lult iedereen dat het niet uit maakt.
maar als je iemand van 15 met iemand van 25 ziet lopen kijkt iedereen om en begint iedereen te praten dat het zo vreemd is.
dusse...
het maakt degelijk wel uit.
en tjah bij mij mag het uitlopentot 5 jaar
Oud 18-11-2004, 20:18
Fille moi
Fille moi is offline
ik ben 15, mijn vriend is net 21.
gaat prima
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 21:10
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 08-11-2004 @ 17:49 :

Artikel 245
als je zo goed weet wat de wet erover zegt, dan heb je ook vast wel relevante jurisprudentie opgezocht waaruit je had af kunnen leiden dat als t leeftijdsverschil niet heel erg groot is (10 jaar of minder), het meisje 15 is en volwassener overkomt en er sprake is van vrijwilligheid er geen straf gegeven wordt
Oud 19-11-2004, 00:08
pipimädchen
pipimädchen is offline
ik vind het verderfelijk
Oud 19-11-2004, 09:21
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-11-2004 @ 22:10 :
als je zo goed weet wat de wet erover zegt, dan heb je ook vast wel relevante jurisprudentie opgezocht waaruit je had af kunnen leiden dat als t leeftijdsverschil niet heel erg groot is (10 jaar of minder), het meisje 15 is en volwassener overkomt en er sprake is van vrijwilligheid er geen straf gegeven wordt
Nu ben ik wel nieuwsgierig, kun je dit ergens aantonen via een link of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:46
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Oh ik zou het allesbehalve leuk vinden als ik later kinderen heb en die komen thuis met iemand die jaren jonger of ouder is.. Ik weet niet of ik dat in die situatie goed zou vinden...

Mijn ouders zijn daarentegen best wel tolerant wat leeftijdsverschil betreft, hoewel ze het waarschijnlijk absoluut niet leuk zullen vinden als ik met mijn 16 jaar thuis zal komen met iemand van 20+, maar uiteindelijk zullen ze dat ook accepteren als ik gelukkig ben en we ons er echt allebei 100% voor in willen zetten. Hoewel het niet waarschijnlijk is dat ik ooit met iemand die zoveel ouder is thuis zal komen, tenminste niet op dit moment.

Wat andere mensen betreft: ik tolereer het, ik ken hun situatie niet, als ik iemand van 15 en 30 over straat zal zien lopen zal ik dat best wel raar vinden, ik kan niet goed begrijpen wat iemand van 15 kan zien in iemand van 30, iemand met zoveel meer levenservaring en iemand die waarschijnlijk ook allang een baan heeft, en een eigen huis. Maar zo lang ik de situatie niet ken, zal ik er niet meteen over oordelen, ik zou immers ook niet willen dat mensen mij meteen zouden veroordelen.
Reageren

Regels voor berichten