![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog even voor de goede orde:
Nu, voor wie wel eens uit de kerkramen kijkt, moet toch zijn opgevallen dat soorten niet altijd gelijk blijven/zijn gebleven. Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 15:25. |
![]() |
||
Citaat:
christenen erkennen de micro-evolutie egt niet hoor
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de evolutietheorie is ook niet te weerleggen. natuurlijk niet, niet voor niks die 2 eeuwen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
natuurlijk kan het het wel weerleggen, maar de theorie staat op zich. als het echt feiten zijn, de grond van de theorie, heb je natuurlijk wel gelijk. maar niet als het gaat om meningen, hypotheses, waarschijnlijkheden of bepaalde waarnemingen van een bepaald persoon binnen de groep. in dat laaste heb je uiteraard gelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 19:02. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Christenen erkennen micro-evolutie dus wél. dat is gewoon een feit. binnen een soort kan een nieuw ras ontstaan, maar het ene soort kan niet overgaan in een ander soort. evolutionisten erkennen dit wel, en verklaren dit met het tijdsprincipe. dit betekent dat het wel kan als er miljoenen jaren overheen gaan. Dit zou betekenen dat als ik een bom laat ontploffen op een schroothoop (alles vliegt een willekeurige kant op) er plotseling een boeing 747 zou staan. Onmogelijk. volgens de evolutietheorie niet als ik het maar oneindig herhaal. *is benieuwt wat de evolutionisten onder ons hierop zeggen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
http://www.christiananswers.net/dutc...of-life-d.html (aanrader voor iedereen om te lezen. dat links en rechts draaiende moleculen als argument tegen de evolutie theorie konden dienen wist ik nog niet)
Sir Fred Hoyle deed overigens die uitspraak over de boeing 747 in "Hoyle on Evolution," Nature, Vol. 294, No. 5837 (November 12, 1981), p. 105. Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 18:33. |
![]() |
||
Citaat:
concreet: krokodil veranderd in zeearend. salamander wordt een roodborstje. Nu gaat het niet specifiek om deze dieren, maar amfibieachtigen en vogelachtigen (wat vaag omschreven eigenlijk) zijn zó verschillend, huid, organen, ademhaling, spijsvertering, verdediging, voedsel dat het absurd word om hier in te geloven Maar wie concreet gaat nadenken over de evolutie theorie, wat zou daar nou precies, exact gebeurd zijn. De tussenvormen (waar zijn de fossielen?) moeten wel een volledig dier zijn. (grondprincipe van de wetenschap: een systeem kan pas functioneren als alle onderdelen compleet aanwezig zijn.) Het moet bijvoorbeeld kunnen eten, probeer dat maar eens met half bek - half snavel. Het moet ook weg kunnen komen van prooidieren, hoe zit dat met de overgang van poot naar vleugel? wat heeft het beest gedaan waarvan de vleugels nog niet sterk genoeg waren om mee te vliegen en te slap om op te lopen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: ik vind het aan de ene kant wel humoristisch dat er nog mensen zijn die de scheppingsleer aanhangen, aan de andere kant is het ook wel triest. Maar ach, het volk wil bedrogen worden. |
![]() |
|||
Citaat:
nee, dan een opperwezen en een hiernamaals. Citaat:
het topic zakte wel ernstig, maar om dit nou als een relevante 'up' te beschouwen... je vorige uitspraak over die boeing was ook al weinig onderbouwd, die is nu min of meer 'hard'. wacht rustig af wat de tegenpartij teberde brengt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het volk wil inderdaad bedrogen worden. maar dat doet absoluut niet ter zake, want wat doet jou denken dat jij met de evolutie theorie niet bedrogen wordt? |
![]() |
||
Citaat:
leven als amfibie is bijvoorbeeld een goede schakel van bijv. visadhtige naar landdier. hoe er ook rekening mee dat grote veranderingen zoals die jij noemde honderdduizenden jaren vereisen om te gebeuren, het gaat heel geleidelijk.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De evolutietheorie is ten eerste toetsbaar, ten tweede ondersteund door waarnemingen en ten derde nooit weerlegd. Dat maakt het aannemelijk. Bovendien is evolutie niet veel meer dan een beschrijving van een fenomeen dat wij simpelweg waarnemen. |
![]() |
||
Citaat:
Haar uitspraak is gedaan door een scheikundige. Een wetenschapper. Vele wetenschappers zijn het met hem eens. Wat doet jou denken dat het nooit weerlegd is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, jij stelt dat er weerleggingen zijn. Die zou ik dan graag willen zien. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
2 kom niet aan met 'vreselijke bron. christelijke site. dit is niet objectief' Op de site worden genoeg links gegeven naar de boeken en de wetenschappers die de uitspraken hebben gedaan. Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 12:48. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder komt de link erop neer dat evolutietheorie onzin is, alleen maar omdat mensen in een laboratorium nog geen leven hebben kunnen "kweken" uit dode materie. Dat lijkt mij een zeer vreemde instelling. Bovendien verdedigt de website openlijk creationisme, wat ieder overgebleven restje geloofwaardigheid de grond in boort. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gelukkig bestaat er ook niet ontzettend veel kritiek op Scheele, die niet alleen van achternaam scheel blijkt te zijn. http://www.skepsis.nl/degeneratie.html http://www.degeneratie.nl/archief/rorsch/inleiding2.htm http://www.peter-insite.nl/degenerat...ussie/sven.htm http://home.tiscali.be/nadarwin/steeman2.html et.cet.. |
![]() |
||
Citaat:
nou, afgelopen met het gezeik dan maar: noem geloofwaardige voorbeelden of drop dit argument.
||
Citaat:
Wetenschappers die niet met de stroom meeroeien worden verkettert. Tijd zal leren wie gelijk had. Dat licht bestaat uit golven was ook onzin. Men liep weg met Newton *die overgens ook gelijk had, misschien is ook deze keer van beide theorieen iets waar* Vele wetenschappelijke discussie's zijn al gevoerd. Beide theorieen hebben teveel onwaarschijnlijkheden om zomaar gelooft te worden. Pas als men met een opstelling uit levenloos materiaal leven kan scheppen heb je werkelijk bewijs. Dat andere mensen vervolgens andere theorieën opstellen is niet vreemd als na zoveel jaar nogsteeds geen bewijs voor de spontane creatie van leven is gevonden. Dat met zo'n andere theorie ook andere delen van de evolutietheorie vallen is niet zo vreemd. Het nadeel van de creationisten is dat ze geen bewijs hoeven geven omdat ze 'geloven' in een schepper van leven die vanzelfsprekend nooit bewezen kan worden. Dat maakt hun theorie al direct wankel. Het wachten is op onomstotelijk bewijs, en zolang dat na al die jaren nogsteeds niet aanwezig is blijft het gissen naar hoe wij ontstaan zijn. (is dit 'droppen' of heb ik mijn eer nog gered met deze motivatie voor mijn mening ![]() |
![]() |
||
Citaat:
het idee dat een god de kracht achter de evolutie is al heel wat realistischer dan het idee van een platte, 6000 jaar oude aarde, howel het, in mijn mening, nog steeds fout is. maar ja, wat zet een mechanisme als evolutie in werking? ik zou zeggen dat er behalve de combinatie van externe factoren die genetische mutaties veroorzaken, samen met een moordende omgeving eigenlijk automatisch het proces in gang zet, het wordt nergens gestuurd, begonnen of geeindigd...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterker nog, ik ben van mening dat het bijzonder onderwijs (christelijk, islamitisch of dergelijke) onmiddelijk afgeschaft en verboden moet worden. Het onderwijzen van de creationistische leer zou wél verboden moeten worden, tenzij het dient als belachelijk maken van het verhaal. De theorie is immers allang weerlegd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Op scholen dient een zo volledig mogelijk beed van de theorieën over het ontstaan van de mens gegeven te worden. Een goede leraar die zich verdiept in het onderwerp waarover hij les geeft zal ook zeggen waar de wetenschap zich bevindt en welke theorieën er zijn en waar ze mank lopen. Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 01:06. |
![]() |
||
Citaat:
Het is onzinnig om christelijke wetenschappers uit te sluiten als zijnde geen wetenschappers, dus hoort de scheppingtheorie ook tot de wetenschap, en hoort dus ook als zodanig onderwezen te worden.
||
Citaat:
Wil je soms nog meer vakken? er zijn zoveel theorieen dat het heel lang duurt voordat die allemaal uitgelegd zijn.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[list=1]De schepping is niet weerlegd, maar het creationisme wel; in die zin dat niet is weerlegd dat God het universum heeft gemaakt, maar wel dat een God de mens heeft geschapen, dat deze slechts enkele duizenden jaren bestaat, en dat de mens een 'bijzondere' plaats inneemt in de groep van dieren. De evolutietheorie is geen geloof. De evolutietheorie is een wetenschappelijke theorie. Er is al veel te vaak op dit forum uitgelegd wat het verschil is tussen een wetenschappelijke theorie en een religieuze. Een wetenschappelijke theorie maakt gebruik van toetsbare begrippen. Bij de schepping is daar geen sprake van. Bij creationisme deels wel, en in die punten waar het creationisme gebruik maakt van toetsbare begrippen, is het weerlegd. De scheppingstheorie hoort dus niet tot wetenschap! "Christelijke" wetenschappers zijn wel wetenschappers, zolang ze zich maar met wetenschap bezighouden. Dat wil zeggen dat religie geen uitgangspunt kan of mag zijn in het formuleren van theorieën, en dat religie geen uitgangspunt kan of mag zijn in het verklaren van waarnemingen. Newton was christelijk, én een wetenschapper.[/list=1] |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De vraag: waar komen wij vandaan, Hoe zijn we onstaan? is al ongelofelijk oud. Vele theorieën zijn voorbij gekomen. Waarom dan nu opeens blijven hangen bij 1 theorie? Hebben we opeens het onomstotelijk bewezen antwoord? we komen definitief voort uit kleine organismen die zijn ontstaan in de oerzeeen? valt geen speld tussen te krijgen? E=MC^2 en deze theorie kunnen qua geloofwaardigheid volledig gelijk gesteld worden? Als dat zo is dan excuseer ik me voor mijn ontwetendheid, maar ik had de illusie dat het definitieve antwoord op de levensvraag nog niet gegeven was. Daarom komen er nogsteeds nieuwe theorieën en het lijkt me onverstandig lijkt er zomaar 1 voor waar te nemen omdat die op dit moment het meest aannemelijk is. @yavanna: Ik wil absoluut geen extra vak op scholen wat verschillende theorieen omtrend ons ontstaan gaat onderwijzen. Da's leuk als je in die richting gaat studeren, maar onnodig op middelbaar onderwijs. Enkele prominente theorieën kunnen naast elkaar gegeven worden en in 1 kwartiel met 2 uur per week afgedaan worden bij biologie of levensbeschouwing zo je wilt. daar is zeker geen extra vak voor nodig |
![]() |
||
Citaat:
Wat dan? Met zijn allen toegeven dat je het niet weet, nergens over nadenken omdat je toch niet weet of het klopt en wachten tot god himself neerdaalt om het ons uit te leggen, want dat is de eninge manier waarop je het echt zeker weet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(hoe kan onvolledige waarheid overigens valide zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens vind ik het niet geloven, je stelt een theorie op aan de hand van uitspraken die je doet na het doen van een aantal waarnemingen. Ook al zijn dat er in dit geval niet zo heel erg veel in vergelijking met de omvang van de theorie. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Creationisme in België RozaL | 46 | 25-06-2013 02:13 | |
Evolutie: wat het (niet) is, misverstanden en FAQ Bart Klink | 18 | 13-05-2013 17:45 | |
Dat zijn een hoop beestjes... akumabito | 498 | 23-12-2006 23:08 | |
het wordt erger en erger... mepsteen | 284 | 18-12-2006 14:50 | |
Discussies WärteR | 169 | 27-04-2006 05:43 | |
Intelligent Design legatus | 28 | 08-02-2002 18:34 |