Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 11:43
Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2004 @ 12:34 :
Je kunt het ook gewoon algemene ontwikkeling noemen.
Duh, maar dat kan je ook zeggen wanneer je de Donald Duck leest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 31-10-2004 @ 12:43 :
Duh, maar dat kan je ook zeggen wanneer je de Donald Duck leest.
Niemand zal het jou kwalijk nemen dat jij niet weet wat Donald in plaatje 4 op pagina 13 van DD 2003, nummer 36 zegt, terwijl je toch wel een beetje dom overkomt als je bijvoorbeeld niet weet waar 'het is volbracht' op slaat, of als je niet weet wie de bergrede hield.

Maar goed, als je alleen vertoeft in kringen van fanatieke antireligieuzen, dan hoef je dat inderdaad niet te weten. Ik ben zelf ook niet bepaald een liefhebber van geloof maar ik zie wel in dat onze maatschappij daar voor een belangrijk deel op gebaseerd is, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je wel een globaal beeld hebt van de bijbelse vertellingen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:50
Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2004 @ 12:46 :
Niemand zal het jou kwalijk nemen dat jij niet weet wat Donald in plaatje 4 op pagina 13 van DD 2003, nummer 36 zegt, terwijl je toch wel een beetje dom overkomt als je bijvoorbeeld niet weet waar 'het is volbracht' op slaat, of als je niet weet wie de bergrede hield.

Maar goed, als je alleen vertoeft in kringen van fanatieke antireligieuzen, dan hoef je dat inderdaad niet te weten. Ik ben zelf ook niet bepaald een liefhebber van geloof maar ik zie wel in dat onze maatschappij daar voor een belangrijk deel op gebaseerd is, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je wel een globaal beeld hebt van de bijbelse vertellingen.
Mjah, nu heb je hier een punt. Veel van de geaccepteerde normen en waarden zijn gebaseerd op de Christelijke ideologie. Nu weet ik er dus toevallig nog wel wat vanaf. (Nou ja, niet dat die test zo'n gigantisch hoog niveau had. Hoog genoeg om Sjaak uit de Jordaanbuurt van Amsterdam nog een 5.5 te kunnen geven.) Maar als de gemiddelde resultaten die hier gepost worden vergelijkbaar zijn voor heel Nederland; (afgezien van de 50+ generatie) dan ziet het er vrij slecht uit voor zowel de kerk, als voor onze maatschappij met Christelijke Normen en Waarden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:55
Verwijderd
3,4
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:08
Briseïs
Briseïs is offline
4,7

En ik vond sommige vragen echt achterlijk makkelijk, en anderen kon je gewoon logisch beredeneren.
Oud 31-10-2004, 12:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 31-10-2004 @ 12:50 :
Mjah, nu heb je hier een punt. Veel van de geaccepteerde normen en waarden zijn gebaseerd op de Christelijke ideologie. Nu weet ik er dus toevallig nog wel wat vanaf. (Nou ja, niet dat die test zo'n gigantisch hoog niveau had. Hoog genoeg om Sjaak uit de Jordaanbuurt van Amsterdam nog een 5.5 te kunnen geven.) Maar als de gemiddelde resultaten die hier gepost worden vergelijkbaar zijn voor heel Nederland; (afgezien van de 50+ generatie) dan ziet het er vrij slecht uit voor zowel de kerk, als voor onze maatschappij met Christelijke Normen en Waarden.
Ik heb gisteravond de laatste 5 minuten of zo gezien. Waar ze vertellen welke groep er gewonnen heeft en zo.. en ik geloof dat de nederlandse bevolking gemiddeld een ruime 6 of een 7 of zo scoorde. Dat is niet heel erg hoog maar valt imo ook wel mee.

Maar goed.. in die test waren inderdaad een altijd dingen die je gewoon hoort te weten. Toch neem ik het niemand kwalijk als ze niet weten of goliath 3 of 4 of 10 meter was.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
grl schreef op 31-10-2004 @ 13:10 :
Maar goed.. in die test waren inderdaad een altijd dingen die je gewoon hoort te weten. Toch neem ik het niemand kwalijk als ze niet weten of goliath 3 of 4 of 10 meter was.
Ja precies, sommige vragen waren ook echt belachelijk.
Oud 31-10-2004, 12:16
Tandpasta
Tandpasta is offline
Een 6,7 heb ik gehaald. Toch niet onverdienstelijk voor een agnost.
Oud 31-10-2004, 12:28
Mara
Mara is offline
Heb 'm net op 't inet gedaan, een 7.2. Ik had 38 vd 49 vragen goed.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:32
jet
jet is offline
net op internet gedaan.... een 6.5

mn kennis komt vooral door mijn Romereis en door het boek 'de ontdekking van de hemel'
Oud 31-10-2004, 12:41
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Van de 49 vragen had u er 28 goed. In totaal zijn er 70 punten te verdienen. U had er 39. Dat betekent dat u als rapportcijfer een 5,5 heeft gehaald voor De Nationale Bijbeltest.

Dat is toch een nette voldoende.
Oud 31-10-2004, 13:29
Machiavelli
Machiavelli is offline
Gemiddeld een 9.28
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:31
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-10-2004 @ 14:29 :
Gemiddeld een 9.28
gemiddeld?

ik ga hem trouwens ook maar even maken zometeen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:35
Verwijderd
Waar kan je hem maken?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:36
PV
PV is offline
Van de 49 vragen had u er 13 goed. In totaal zijn er 70 punten te verdienen. U had er 20. Dat betekent dat u als rapportcijfer een 2,8 heeft gehaald voor De Nationale Bijbeltest.

Dat vind ik eigenlijk nog te hoog, maarja je kan soms per ongeluk goed gokken
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Solero schreef op 31-10-2004 @ 14:35 :
Waar kan je hem maken?
http://www.denationalebijbeltest.nl/
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik heb hem net nog even op internet gedaan en had een 10
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:44
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-10-2004 @ 14:43 :
Ik heb hem net nog even op internet gedaan en had een 10
als ik hem nu nog een keer overdoe heb ik ook een 10

ik had net een 5, en daar ben ik heel erg trots op
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:44
jet
jet is offline
leuk: sommige patsen met een 9, andere met een 2...

waarom zou je zo graga niks er over willen lezen? het is toch een invloedrijk boek, of je het nou gelooft of niet....
Oud 31-10-2004, 13:49
Verwijderd
eerlijk gezegd vind ik de bijbel best interessant, niet dat ik nou mensen stom vind die niks van de bijbel afweten (haha dat is dom! jij weet niet wie op de berg een rede hield! haha! )
och, het is een mate van interesse en opvoeding
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:50
jet
jet is offline
nou sommige vragen schaam ik me er niet voor dat ik ze niet weet..

maar het is toch neit te veel gevraagd om te weten waar bepaalde uitdrukkingen vandaan komen, of hoe jezus verraadden werd?
Oud 31-10-2004, 13:54
Verwijderd
de bijbel heeft een belangrijk deel uitgemaakt van onze geschiedenis, hoe dingen zijn onderzocht, uitgevonden, opvattingen etc..
dus het gaat niet alleen maar over jezus en die stomme discipelen en het brood dat werd uitgedeeld, en dat meisje dat werd genezen, en hup de tempel in met matras en al via het dak, en job die stout was, en bla bla

algemene ontwikkeling dus
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:58
jet
jet is offline
Citaat:
per piacere schreef op 31-10-2004 @ 14:54 :
de bijbel heeft een belangrijk deel uitgemaakt van onze geschiedenis, hoe dingen zijn onderzocht, uitgevonden, opvattingen etc..
dus het gaat niet alleen maar over jezus en die stomme discipelen en het brood dat werd uitgedeeld, en dat meisje dat werd genezen, en hup de tempel in met matras en al via het dak, en job die stout was, en bla bla

algemene ontwikkeling dus
algemene ontwikkeling de gekste
Oud 31-10-2004, 13:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
per piacere schreef op 31-10-2004 @ 14:54 :
en dat meisje dat werd genezen, en hup de tempel in met matras en al via het dak
Je haalt dingen door elkaar. Er staan in de bijbel geen verhalen over mensen die via het dak met bed en al de tempel binnengingen. Het grootste gedeelte van de tempel was verboden gebied voor de gewone mens.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-10-2004 @ 14:59 :
Je haalt dingen door elkaar. Er staan in de bijbel geen verhalen over mensen die via het dak met bed en al de tempel binnengingen. Het grootste gedeelte van de tempel was verboden gebied voor de gewone mens.

wel waar, er moest iemand via het dak de tempel binnen om genezen van lepra of wtf te worden. Ik weet het 100% zeker
dat verhaal heb ik 8 jaar achter elkaar gehoord!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:02
rubenrtv
rubenrtv is offline
4.4, vind ik genoeg
Oud 31-10-2004, 14:03
Mara
Mara is offline
Ik vind 't een beetje raar dat mensen 't mooi vinden dat ze een laag cijfer hebben en graag nog lager hadden gehaald, zoals Jet ook al zei.

Al ben je de grootste atheïst op deze wereld, het betekent niet dat je niet iets hoort te weten over 't geloof. Dat je niet weet hoeveel zoons Abraham had, ok, dat wist ik ook niet. Maar zoals nare al zei, 'het is volbracht' en vele andere dingen horen gewoon bij je algemene ontwikkeling. Ja, het geloof hoort ook bij algemene ontwikkeling en kennis. Net zo goed als geschiedenis of kunst.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:04
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
per piacere schreef op 31-10-2004 @ 15:01 :
wel waar, er moest iemand via het dak de tempel binnen om genezen van lepra of wtf te worden. Ik weet het 100% zeker
dat verhaal heb ik 8 jaar achter elkaar gehoord!
Niet goed geluisterd dan. Dat was geen tempel maar een huis waar Jezus verbleef. Vanwege de drukte brachten vrienden van de verlamde man in kwestie hem via het dak naar binnen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:07
de communiceerbeer
Daar ken ik nog een liedje van: 'Vier mannen en hun zieke vriend die niet kon staan of lopen lalala'. Ofzoiets
Oud 31-10-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-10-2004 @ 15:04 :
Niet goed geluisterd dan. Dat was geen tempel maar een huis waar Jezus verbleef. Vanwege de drukte brachten vrienden van de verlamde man in kwestie hem via het dak naar binnen.
nou een huis dan! maar ik zat dichtbij
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:08
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 31-10-2004 @ 15:07 :
Daar ken ik nog een liedje van: 'Vier mannen en hun zieke vriend die niet kon staan of lopen lalala'. Ofzoiets
hou jij het nou maar bij captain jean-luc picard.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:13
de communiceerbeer
Citaat:
An Outlaw schreef op 31-10-2004 @ 15:08 :
hou jij het nou maar bij captain jean-luc picard.
Dat nummer is een stuk beter idd.
Oud 31-10-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 31-10-2004 @ 08:24 :
Wat vind ik dat een belachelijke uitspraak van je kerel! De bijbel valt niet gelijk te stellen met de sprookjes van Grimm.
Hehe

Ik wil best het een en ander geloven dat er het een en ander waarheid is, maar een hoop verhalen zijn waarschijnlijk aangedikt danwel pertinent onjuist.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
N00dles schreef op 31-10-2004 @ 15:48 :
Ik wil best het een en ander geloven dat er het een en ander waarheid is, maar een hoop verhalen zijn waarschijnlijk aangedikt danwel pertinent onjuist.
Zelfs als dat zo zou zijn dan is de invloed van de bijbel nog steeds vele malen groter als de invloed an Grims z'n sprookjes. Hoe amusant die ook zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:57
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Met 56 punten een 8, maar dat is toch vooral logisch nadenken geweest. ( en anders gokken op B )
Oud 31-10-2004, 15:18
Miles
Miles is offline
Ik heb een 3.1
Oud 31-10-2004, 15:36
zwoesj
zwoesj is offline
Ik heb niet meegedaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:26
CoalChamber
CoalChamber is offline
6.5 maar ik heb een stukje van het einde van het nakijken gezien wat er gister voor was, dus anders had ik wel lager gehad.
Oud 31-10-2004, 16:42
zus
zus is offline
5.1 en dat voor iemand die elke zondag in de kerk zit...
Oud 31-10-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-10-2004 @ 15:52 :
Zelfs als dat zo zou zijn dan is de invloed van de bijbel nog steeds vele malen groter als de invloed an Grims z'n sprookjes. Hoe amusant die ook zijn.
Dat de Bijbel meer invloed heeft zegt verder niets over de waarheid ervan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 17:23
Venomous
Venomous is offline
Van de 49 vragen had u er 28 goed. In totaal zijn er 70 punten te verdienen. U had er 37. Dat betekent dat u als rapportcijfer een 5,2 heeft gehaald voor De Nationale Bijbeltest.

Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:14
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 31-10-2004 @ 15:57 :
Met 56 punten een 8, maar dat is toch vooral logisch nadenken geweest. ( en anders gokken op B )
vragen waren wel makkelijk jah , mensen ertussen die helemaal neit in de bijbel voorkomen bij de meeste vragen heb je bij logische redenatie al 50% kans
Oud 31-10-2004, 19:15
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik heb ut gemist...

stond fout in de tv gids

terwijl wij nogwel de tv gids van de EO hebben

maar wij hadden ook van die kaartjes om in tevullen ( zaten in de tv gids)

mijn ouders hebben hem wel gedaan en die hadden alle 2 heel hoog, mijn pa had maar 2 vragen fout en mij moeder 4

maar goed

die gaan ook elke week naar de kerk en bijbelstudie en co...
Oud 31-10-2004, 19:20
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 31-10-2004 @ 20:15 :
ik heb ut gemist...

stond fout in de tv gids

terwijl wij nogwel de tv gids van de EO hebben

maar wij hadden ook van die kaartjes om in tevullen ( zaten in de tv gids)

mijn ouders hebben hem wel gedaan en die hadden alle 2 heel hoog, mijn pa had maar 2 vragen fout en mij moeder 4

maar goed

die gaan ook elke week naar de kerk en bijbelstudie en co...
En jij ziet er uit als het southpark mannetje in je avatar?
Oud 31-10-2004, 19:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
N00dles schreef op 31-10-2004 @ 17:56 :
Dat de Bijbel meer invloed heeft zegt verder niets over de waarheid ervan.
Klopt, maar dat maakt het nog niet gelijk aan grim zijn boeken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:53
Sasz
Sasz is offline
dit is een test waar ik finaal voor zou zakken, zonder twijfel!
Oud 31-10-2004, 20:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Na 14 jaar op een Christelijke school te hebben gezeten haal ik nog maar een 4.1 Komt vooral door de laatste vragen over politiek en wetenschap denk ik.
Oud 31-10-2004, 21:10
PV
PV is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-10-2004 @ 15:03 :
Ik vind 't een beetje raar dat mensen 't mooi vinden dat ze een laag cijfer hebben en graag nog lager hadden gehaald, zoals Jet ook al zei.

Al ben je de grootste atheïst op deze wereld, het betekent niet dat je niet iets hoort te weten over 't geloof. Dat je niet weet hoeveel zoons Abraham had, ok, dat wist ik ook niet. Maar zoals nare al zei, 'het is volbracht' en vele andere dingen horen gewoon bij je algemene ontwikkeling. Ja, het geloof hoort ook bij algemene ontwikkeling en kennis. Net zo goed als geschiedenis of kunst.
ik had nog nooit van die zin gehoord volgens mij voor ik deze topic las, is dat nou zo'n ramp? Ik ben blij dat ik niet met die onzin ben opgegroeid.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 21:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
PV schreef op 31-10-2004 @ 22:10 :
ik had nog nooit van die zin gehoord volgens mij voor ik deze topic las, is dat nou zo'n ramp? Ik ben blij dat ik niet met die onzin ben opgegroeid.
Goh, je voelt je dus wel aangesproken.
Als jij 't geloof dom vindt, ok, heb ik totaal geen problemen mee. En als jij 't niet nodig vindt om toch enkele 'basis-feiten' over de bijbel te weten en je bent er trots op, ok. Ik vind alleen dat je dan toch een groot deel algemene kennis mist.

Ik ben overigens wel christelijk opgevoed. Anderen zeggen zoals jij 'ik ben blij dat ik niet met die onzin ben opgegroeid' maar ik vind 't juist helemaal niet erg. Ik geloof niet (meer), maar heb wel kennis opgedaan en kan me inleven in de 'gelovigen.' Ligt er natuurlijk ook aan hoe je ouders het behandelen, hoe streng ze er in zijn, het moet niet erin gestampt worden, dat vind ik ook niks. Maar ik vind 't een waardevolle toevoeging, waarna ik uiteindelijk zelf een keuze heb kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 21:24
PV
PV is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-10-2004 @ 22:17 :
Goh, je voelt je dus wel aangesproken.
Als jij 't geloof dom vindt, ok, heb ik totaal geen problemen mee. En als jij 't niet nodig vindt om toch enkele 'basis-feiten' over de bijbel te weten en je bent er trots op, ok. Ik vind alleen dat je dan toch een groot deel algemene kennis mist.

Ik ben overigens wel christelijk opgevoed. Anderen zeggen zoals jij 'ik ben blij dat ik niet met die onzin ben opgegroeid' maar ik vind 't juist helemaal niet erg. Ik geloof niet (meer), maar heb wel kennis opgedaan en kan me inleven in de 'gelovigen.' Ligt er natuurlijk ook aan hoe je ouders het behandelen, hoe streng ze er in zijn, het moet niet erin gestampt worden, dat vind ik ook niks. Maar ik vind 't een waardevolle toevoeging, waarna ik uiteindelijk zelf een keuze heb kunnen maken.
vind je het gek, ik was degene die blij was met de lage score het is dat je mij niet had gequote, maar je reageerde wel degelijk (onder andere) op mij.
en ach ik heb wel levensbeschouwing gehad op de middelbare school hoor, dus ik weet wel iets van het jodendom en de islam enzo. Ik vraag me af of jij evenveel weet van het jodendom en de islam als van het christendom?
een school moet zulke dingen onderwijzen (en dan van elke godsdienst wat algemene info), niet je ouders (als die het eenzijdig doen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten