![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, als je alleen vertoeft in kringen van fanatieke antireligieuzen, dan hoef je dat inderdaad niet te weten. Ik ben zelf ook niet bepaald een liefhebber van geloof maar ik zie wel in dat onze maatschappij daar voor een belangrijk deel op gebaseerd is, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je wel een globaal beeld hebt van de bijbelse vertellingen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed.. in die test waren inderdaad een altijd dingen die je gewoon hoort te weten. Toch neem ik het niemand kwalijk als ze niet weten of goliath 3 of 4 of 10 meter was. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik ga hem trouwens ook maar even maken zometeen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik had net een 5, en daar ben ik heel erg trots op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wel waar, er moest iemand via het dak de tempel binnen om genezen van lepra of wtf te worden. Ik weet het 100% zeker dat verhaal heb ik 8 jaar achter elkaar gehoord! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wil best het een en ander geloven dat er het een en ander waarheid is, maar een hoop verhalen zijn waarschijnlijk aangedikt danwel pertinent onjuist. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jij 't geloof dom vindt, ok, heb ik totaal geen problemen mee. En als jij 't niet nodig vindt om toch enkele 'basis-feiten' over de bijbel te weten en je bent er trots op, ok. Ik vind alleen dat je dan toch een groot deel algemene kennis mist. Ik ben overigens wel christelijk opgevoed. Anderen zeggen zoals jij 'ik ben blij dat ik niet met die onzin ben opgegroeid' maar ik vind 't juist helemaal niet erg. Ik geloof niet (meer), maar heb wel kennis opgedaan en kan me inleven in de 'gelovigen.' Ligt er natuurlijk ook aan hoe je ouders het behandelen, hoe streng ze er in zijn, het moet niet erin gestampt worden, dat vind ik ook niks. Maar ik vind 't een waardevolle toevoeging, waarna ik uiteindelijk zelf een keuze heb kunnen maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en ach ik heb wel levensbeschouwing gehad op de middelbare school hoor, dus ik weet wel iets van het jodendom en de islam enzo. Ik vraag me af of jij evenveel weet van het jodendom en de islam als van het christendom? een school moet zulke dingen onderwijzen (en dan van elke godsdienst wat algemene info), niet je ouders (als die het eenzijdig doen). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Wat voor machtig boeiende zaken heb je nu weer meegemaakt dan? Verwijderd | 500 | 05-11-2007 12:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat scoren jullie voor de nationale bijbeltest? Verwijderd | 132 | 26-04-2007 19:09 | |
wat vind jij van jehovah's getuigen? =zwart wit= | 319 | 07-12-2006 12:08 | |
Lifestyle |
Wat heb je gedaan? Verwijderd | 500 | 05-11-2006 19:01 | |
de Nationale bijbeltest... Verwijderd | 76 | 27-11-2005 20:42 | |
Nationale Bijbeltest Verwijderd | 31 | 02-12-2004 23:08 |