Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:


Dat niet alleen. Een woestijn is niet alleen zand, en tussen rotsen e.d. kun je je prima verstoppen. Bovendien is het amerikaanse leger niet zo goed getrained in het oorlogje spelen in het zand als de elitetroepen van Saddam.
ahum.

de amerikanen hebben OOK woestijnen.

zels zonder de vs zou de navo de vloer aanvegen met irak.

onze luchtmacht is te sterk voor ze

en saddams elitetroepen weten nog heel goed hoe het er 10 jaar geleden voor stond.

dus ik denk dat ze eieren voor hun geld kiezen

Citaat:
Chimera schreef:


Goh, jij was er bij zeker

Veel van Saddams elitetroepen plegen zelfmoord als dat nodig is, dat zul je een manneke uit de VS niet snel zien doen.

Het enige waar de VS op voorloopt is de uitrusting van hun manschappen, maar een grondoorlog in Irak zal ze altijd een HOOP levens gaan kosten.
dat deed het 10 ajar geleden ook niet.

ze lanceren eerst een luchtoffensief waar je u tegen zegt.
dan heb je de irakezen zo weer op de loop

Citaat:
Chimera schreef:


Verwar de boeren-met-wapens niet met de elitetroepen van Saddam. Die laatste zullen eerder sterven voor hun vaderland dan zich overgeven.
je hebt het over de republikeinse garde?
die lui zijn neit zo bijzonder hoor.
beetje de iraakse SS, maar stelt nog weinig voor hoor

Citaat:
Chimera schreef:


Je kunt een land niet innemen met vliegtuigen kerel.
maar dat kunnen grondtroepen wel, die komen daarna, en hebben dus weinig te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2002, 20:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Blubz0rz schreef:


Je gelooft toch zelf niet dat de VS maar 4 doden nodig had om 20.000 Irakezen gevangen te nemen?? Zoiets heet propaganda.
weet iok ook wel...
maar ze zullen wel enkelen gevangen hebben genomen lijkt me
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 19:43
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Bush is nu zo onderhand bezig medestanders bij elkaar te praten voor een aanval op Irak. Enkel Tony Blair heult met Dubya. Gelukkig Schroeder en Chirac niet, maarja, da's gewoon om dwars te doen tegen Amerika...
Ik hoop echt niet dat Bush zijn kortzichtige plan werkelijkheid wordt om Irak over te nemen. Hierbij zal het al zijn diplomatieke contacten verzwakken. Bush heeft totaal geen reden om deze actie te ondernemen. Cheney zei net nog op het nieuws dat dit is ter verdediging van de VS, maar zonder aanval kan je toch ook niet verdedigen? Dit is voor mij puur een VN-aangelegenheid om massavernietigingswapens te ontmantelen, en niet de hele Iraakse leiding.
Natuurlijk kan Amerika makkelijk winnen, maar hiermee zal het meer gehaat worden door moslimlanden, en de kloof tuusen Europa en de VS zal groter worden door Europees onbegrip.
Als de VN voor een aanval is op Irak met als doel het ontmantelen van de Iraakse strijdkrachten; ça va, maar anders...

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 20:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ach, de fantastische nieuwe nederlandse regering heeft al in zn eentje de VN ontmanteld, dus waarom zou hij nog om steun vragen :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 21:23
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Tegen...Bush wil alleen maar afmaken wat zn pappie is vergeten...

En als Irak Saddam zat is, doen ze dr zelf maar wat aan...zo hoort dat..

En ga nou niet de golfoorlog vergelijken met dit, want dit is wat anders. Irak zal alles op alles zetten om de VS tegen te houden...das etzelfde als je de vietnam oorlog in Amerika vocht..dan had Amerika ook niet verloren..
En et is niet alleen Irak..ook de omliggende landen doen met Irak mee als de VS gaat gooien...je zou dan et hele midden oosten plat moeten gooien...
En als je Saddam in een hoekje hebt, dan zal ie echt wel zn nukes afschieten...eerder niet..hij weet nl donders goed, dat als hij dat voor no reason doet, hij zn eigen graf graaft...
En dan...de grootste gek heeft nog veel meer kernwapens...en dat is Bush...
Hij spoelt miljarden dollars door de plee, en gaat lopen zaniken dat et zo kut gaat in et binnenland...dattie Bin Laden wil snappik, maar laat em nou geen oude koeien uit de sloot halen...

De enige 'axes of evil' is de VS..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 07:08
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Tegen.

In de Golfoorlog viel Amerika Kuweit binnen, om het van Saddam te bevrijden en werden Irak idd nogal de pan in gehakt. Toch denk ik dat als er in Irak, dus op eigen grondgebied gevochten gaat worden het wel iets anders is. Een land zal zichzelf heel wat harder proberen te beschermen dan een land wat ze net veroverd heeft.
Het idee om de Koerden te bewapenen is trouwens ook nogal korte-termijn. Die Koerden willen namelijk Koerdistan gaan bouwen en dat zou dan voor de helft in Irak en voor de helft in Turkije liggen. Dat gedeelte in Irak kunnen ze dus "krijgen" van Bush, maar daarna zal je zien dat ze achter het gedeelte in Turkije aangaan. En Turkije krijgt dan weer hulp van Amerika. Net zoals in Afghanistan dus. Die Taliban zijn ook ooit met Amerikaanse wapens bewapend.
Ik weet niet of Irak kernwapens bezit, maar ze bezitten iig wel zat chemische/biologische wapens. Ook de maximale draagweidte van een Iraakse raket weet ik niet, maar ze zullen vast wel creatief kunnen doen en op bijv. Isreal gaan schieten als ze Amerika niet kunnen raken. En natuurlijk op al die vrolijke Amerikaanse soldaatjes die daar door de woestijn heen hobbelen. Wordt vast ook een heel blije gebeurtenis.
Dan krijgen we, als het eenmaal allemaal achter de rug is, boze Hezbollah, Hamas e.d. bewegingen, die weer blij verder gaan met Amerika op te blazen. Kettingreacties dus.
En daar komt iets uit mijn geschiedenisboekjes omhoog zetten...

Begon WO I ook niet door allemaal van dit soort kettingreacties?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 07:44
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
tegen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 09:19
Verwijderd
Voor!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 12:16
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik ben tegen.

Ik heb een hekel aan America die altijd de leiding wil nemen en aan het schoothondje Tony Blair.

Bah
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 13:17
Sithan
Sithan is offline
The biggest mistake in the history of mankind..

"It's the end of the world as we know it"

Volgens mij moeten we Saddam nl niet onderschatten, wie weet wat hij de afgelopen 10 jaar voor wapen heeft ontwikkeld...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 13:18
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ik ben tegen... imo wil bush gewoon de geschiedenis ingaan als de president met die en die oorlog. bovendien, als ze in irak bio.wapens hebben en ze antwoorden daarmee op de vs, lijkt me niet echt een leuke ontwikkeling...

oorlog is geen oplossing, maar gewoon grootdoenerij van amerika.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 13:18
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Ik ben tegen.

Ik heb een hekel aan America die altijd de leiding wil nemen en aan het schoothondje Tony Blair.

Bah
hear hear!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 13:20
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
D@mien schreef:


En als Irak Saddam zat is, doen ze dr zelf maar wat aan...zo hoort dat..
precies... tis niet zo dat t me niets kan schelen wat daar gebeurd, maar het volk zelf moet in opstand komen, anders blijven ze altijd 'ondergeschikt''... strax helpt de vs ze van saddam af, ok en wat dan? vs daar de baas? hebben ze nog geen vrijheid als volk zijnde.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 14:03
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
sublime schreef:


precies... tis niet zo dat t me niets kan schelen wat daar gebeurd, maar het volk zelf moet in opstand komen, anders blijven ze altijd 'ondergeschikt''... strax helpt de vs ze van saddam af, ok en wat dan? vs daar de baas? hebben ze nog geen vrijheid als volk zijnde.
Dit is natuurlijk onzin! Het volk is daar te zwak en te bang voor.

Ik ben voor een aanval, omdat ik denk dat saddam een bedreiging is voor de westerse wereld. Hij is onvoorspelbaar en daarom juist gevaarlijk!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 14:42
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


Dit is natuurlijk onzin! Het volk is daar te zwak en te bang voor.

Ik ben voor een aanval, omdat ik denk dat saddam een bedreiging is voor de westerse wereld. Hij is onvoorspelbaar en daarom juist gevaarlijk!
nix onzin... het volk is daar te zwak en te bang voor? imo is dát onzin. want een overmacht van het volk is sterker dan saddam.. er zijn al zoveel volkeren die hun onderdrukkers hebben overwonnen... waarom de irakezen niet?

en saddam onvoorspelbaar? misschien wel, maar daar kun je ook op een andere manier mee omgaan... door een aanval drijf je hem in het nauw en wie weet hoe hij daarop reageert, dat vind ik veel enger!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 14:48
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Het volk daar is onderdrukt. Mensen die commentaar leveren worden gedoodt. Dus ik geloof niet dan een volksopstand mogelijk is. Het is echt onzin om te denken dat je met veel mensen meer macht hebt. Saddam schiet de eerste 1000 dood en de rest geeft het op. Ik zie het dus niet gebeuren. Ook zie ik geen andere oplossingen dan uiteindelijk aan te vallen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:29
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Die mensen daar zijn het gewend, zo'n dictatuur.
Ze zijn gewoon geen veranderingen gewend.

Dus ze zullen zich niet tegen Saddam keren.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Doemscenario:

Arafat stapt op als leider Palestijnen --> VS en VK bombarderen Irak --> Irak is pissig en krijgt de arabische landen an zijn zijde --> of misschien slechts de radicale personen van Palestijnse komaf. Israel pissig. VS en VK nog pissiger. Escalatie.....
BOEM argh

Mmmmmmm.

rooskleurige versie:
1 bom op saddam en bush krijgt een hartaanval en
alles is voorbij



(zie het toch niet zo rooskleurig in om eerlijk te zijn)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:47
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
dictatuur gewend... jaja.. klinkt erg leuk hoor, maar al leef je 100 jaar in dictatuur zelfs de domste persoon merkt dat dat niet ok is.

en zijn al meer onderdukkers geweest en daar zijn ook mensen in opstand gekomen...

om maar even heel ver in het verleden te beginnen; de romeinse keizers werden overwonnen. later kon napoleon overwonnen worden, in de tijd van de kolonisatie hebben volkeren gevochten voor onafhankelijkheid. het sovjet communisme is overwonnen

en nu hoor ik jullie al roepen; dat kun je toch niet met elkaar vergelijken, blabla, saddam = veel erger, blabla maar ik weet ook wel dat saddam een dictator is en dat je als je tegen hem zegt dat ie een 1ste klas eikel is je eigenlijk al dood bent, maar zijn ze nu hun leven dan zeker? dacht je dat amerika bij een aanval geen burgers zal vermoorden?

en de massa heeft wél meer macht.... niet gelijk en ook bij zo'n actie zullen doden vallen, maar ik vind dat de irakezen dat moeten doen, die moeten niet amerika zich er mee laten bemoeien omdat bush dat wel interessant vindt, "de strijd tegen het terrorisme" yeah! voor vrijheid moet je vechten en desnoods sterven. ook in irak.

en nu vinden jullie dat waarschijnlijk heel makkelijk gezegd van mij omdat ik veilig in NL zit, maar zo denk ík erover.
In de hele geschiedenis zijn er ik weet niet hoeveel mensen gestorven voor vrijheid, omdat ze voor hun eigen vrijheid vochten. Als de VS aanvallen, tja dan vallen er ook doden, maar waar sterven zij voor??
Als ik in Irak zat stierf ik liever voor mn eigen vrijheid dan voor Bush' interessante plekje in de geschiedenis....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sublime schreef:
dictatuur gewend... jaja.. klinkt erg leuk hoor, maar al leef je 100 jaar in dictatuur zelfs de domste persoon merkt dat dat niet ok is.
Helaas..... slechts als je weet hoe het is om niet in een dictatuur te leven, merk je dat het leven in een dictatuur niet ok is.

En dat heeft niets met domheid te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:52
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Doemscenario:

Arafat stapt op als leider Palestijnen --> VS en VK bombarderen Irak --> Irak is pissig en krijgt de arabische landen an zijn zijde --> of misschien slechts de radicale personen van Palestijnse komaf. Israel pissig. VS en VK nog pissiger. Escalatie.....
BOEM argh

Mmmmmmm.

rooskleurige versie:
1 bom op saddam en bush krijgt een hartaanval en
alles is voorbij



(zie het toch niet zo rooskleurig in om eerlijk te zijn)
en israel? dat zijn niet de goodguys hoor... heb je voor hen ook nog een idee?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:53
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Helaas..... slechts als je weet hoe het is om niet in een dictatuur te leven, merk je dat het leven in een dictatuur niet ok is.

En dat heeft niets met domheid te maken.
daar ben ik het dus niet mee eens... als jij onderdrukt wordt denk je niet "jee wat ben ik gelukkig en wat heb ik een mooi leven, wat gek dat er in de rest van de wereld niet zon beleid is als hier"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:53
Verwijderd
Verder is het toch zo dat Bush niet aanvalt, omdat de mensen de dictatuur niet leuk vinden, maar toch vooral, omdat hij bang is dat Irak te goede wapens krijgt, waarmee Irak Amerika bijvoorbeeld kan aanvallen. Als hij zou aanvallen vanwege de dictatuur, dan zou het denk ik (?) wel meer landen aan kunnen vallen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:57
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Verder is het toch zo dat Bush niet aanvalt, omdat de mensen de dictatuur niet leuk vinden, maar toch vooral, omdat hij bang is dat Irak te goede wapens krijgt, waarmee Irak Amerika bijvoorbeeld kan aanvallen. Als hij zou aanvallen vanwege de dictatuur, dan zou het denk ik (?) wel meer landen aan kunnen vallen.
het enige waar bush over twijfelt is of hij moet aanvallen en de gesch. ingaat als de president van de irakoorlog of dat ie moet aanvallen, irak te sterk blijkt en hij de gesch. in gaat als de president die de ondergang van amerika veroorzaakte....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sublime schreef:


daar ben ik het dus niet mee eens... als jij onderdrukt wordt denk je niet "jee wat ben ik gelukkig en wat heb ik een mooi leven, wat gek dat er in de rest van de wereld niet zon beleid is als hier"
Juist je zegt het al: "wat gek dat er in de rest van de wereld niet zo'n beleid is als hier"
Je weet dus dat er andere vormen van beleid zijn. Weet je dat niet, weet je ook niet hoe het is zonder die dictatuur.

Voorbeeld (ik ben hier actief in bezig en kom dit probleem heel vaak tegen):
vm Joegoslavie: mensen wisten hoe Joegoslavie was. Hoe welvarend het was en hoe mooi het was. En opeens was dit allemaal weg en rotte het land weg. Reden genoeg om uiteindelijk in opstand te komen. (gelukkig dat de mijnwerkers dit ook inzagen!)
Echter:
wit-rusland nu: mensen weten niet hoe het is om in een welvarend land te leven. Tijdens de USSR..... nu.... er is op zich weinig verschil. En de meeste mensen weten nog niet eens echt wat er gaande is in hun land en weten al helemaal niet hoe het er in andere landen aan toe gaat. Ja, misschien Rusland.. maar dat is ook niet echt een rooskleurig land.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sublime schreef:


en israel? dat zijn niet de goodguys hoor... heb je voor hen ook nog een idee?
Die krijgen geen wapens meer en de studenten komen massaal in opstand en willen af van de dienstplicht waardoor ze niet meer in een militaristische omgeving grootgebracht worden.
En de Palestijnen krijgen een belangrijker plekje en beide bevolkingsgroepen leven vreedzaam en gelukkig samen in het mooiste land op aarde

(rooskleurig genoeg? )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:47
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Die krijgen geen wapens meer en de studenten komen massaal in opstand en willen af van de dienstplicht waardoor ze niet meer in een militaristische omgeving grootgebracht worden.
En de Palestijnen krijgen een belangrijker plekje en beide bevolkingsgroepen leven vreedzaam en gelukkig samen in het mooiste land op aarde

(rooskleurig genoeg? )
en ze leefden nog lang en gelukkig!! hurray!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:51
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Gatara schreef:


tekst
okee, stel de irakezen weten echt niet dat er ook ziets bestaat als democratie. dat betekend toch niet dat ze gelukkig zijn met de gang van zaken? bang zijn om iets verkeerds te zeggen, om opgepakt te worden zonder te weten waarom etc. dat zijn toch dingen die niemand wil? ook als je niet weet hoe het in de rest van de wereld gaat??

en ik denk dat ze in irak wel weten dat het er in de rest van de wereld anders (beter) aan toe gaat... waarom zouden ze anders de moeite nemen om te vluchten?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:52
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Helaas..... slechts als je weet hoe het is om niet in een dictatuur te leven, merk je dat het leven in een dictatuur niet ok is.

En dat heeft niets met domheid te maken.
Inderdaad
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 17:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sublime schreef:


okee, stel de irakezen weten echt niet dat er ook ziets bestaat als democratie. dat betekend toch niet dat ze gelukkig zijn met de gang van zaken? bang zijn om iets verkeerds te zeggen, om opgepakt te worden zonder te weten waarom etc. dat zijn toch dingen die niemand wil? ook als je niet weet hoe het in de rest van de wereld gaat??


Nee, natuurlijk niet. Maar - wat ik weet van wit-rusland (ja, sorry, maar van Irak ben ik iets minder op de hoogte ) - is dat de mensen op het platteland echt niet beter weten.
Ze komen niet in aanraking met de wereld buiten hun landgoed en dat ze nauwelijks eten op tafel hebben omdat de economie zo slecht gaat doen ze af als: het zal wel.
Er zijn mensen langs de huizen van deze afgelegen (platteland) gebieden gegaan om ze het een en ander te vertellen van de dictatuur waarin het land bevindt. Ze beantwoordden dit met:
ooo? Is dat echt zo? Zijn er echt mensen vermist? En al zo lang?

Citaat:

en ik denk dat ze in irak wel weten dat het er in de rest van de wereld anders (beter) aan toe gaat... waarom zouden ze anders de moeite nemen om te vluchten?
Heb een tijd met vluchtelingen gewerkt en diegenen die uit Irak kwamen waren meestal doctoren, leraren of gewoon mensen uit de stad. Zij komen wel in aanraking met andere culturen en of meningen. Zij behoren tot de meest gehate groep van de regerende groep, aangezien zijn tot de zogeheten intellectuelen behoren. De groep die _weet_ - omdat ze daarmee in aanraking zijn gekomen - dat dit niet zo langer door kan gaan.

Als je ook bekijkt in de geschiedenis zijn het vaak de studenten geweest die revoluties aan het rollen brachten (Cuba, Joegoslavie, bv..) waarna de arbeiders en boeren hen volgden.
Deze drie zijn ook de belangrijkste groepen in een maatschappij die voor een omwentelingen kunnen zorgen.
Arbeiders en boeren omdat ze het land economisch plat kunnen leggen. Studenten omdat zij het brein zijn die de revolutie aan de gang kan brengen en de mogelijkheden weten om te communiceren met boeren en arbeiders buiten de overheid om.

Wat wit-rusland betreft..... nouja.....
ga maar eens kijken op
www.zubr-belarus.com
http://www.charter97.org/
http://www.newsbelarus.com/

Het Internet is gelukkig ook een manier waarop je mensne kunt bereiken..... maar dan alweer: slechts de hoger-opgeleiden en niet de boeren en/of arbeiders die je hiermee bereikt. Terwijl ZIJ toch echt nodig zijn voor een revolutie in een land.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:11
Derk
Derk is offline
Citaat:
Havock schreef:


jah

"het geweld in de golfoorlog heeft geen zin gehad"

HALLO, WAKE UP!

het was volgens mij een paar irritante pennenlikkende kutpolitici die vonden dat het wel genoeg was geweest, ze hadden saddam's luchtmacht vernietigd, zijn leger was klaar voor de doodslag, ze hadden em makkelijk KUNENN afzetten....

maar nee, zwakke politieke mensen die bang zijn om verkeerd in de stemmen te vallen blazen het weer af, als ze toen hadden doorgedrukt hadden we deze discussie lekker neit gehad....
De VN had ermee ingestemd Koewiet te bevrijden, zodra Koeweit vrij was was ook de missie afgelopen. De coalitie in de golfoorlog had dus helemaal het recht niet op te rukken richting Bagdad.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:19
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Bush brabbelt korte vage zinnen om het plebs van zijn eigen onvolkomenheden af te houden. En nu moet-ie nog aanvallen omdat hij na 9/11 steeds bleef hameren op "war against terror" Ik ben er enorm op tegen als Bush Irak aanvalt. Waar ik voor ben is dat een missie wordt gestuurd ter ontmanteling van Saddam massavernietigingswapens.
Tevens denk ik dat de Irakezen niet blij zijn met een Amerikaanse inval. Velen zullen tegen de Amerikanen vechten omdat ze niet echt keihard onderdruk worden door Saddam, maar vooral omdat ze het niet pikken dat het decadente Westen, met de VS als bron van al het kwaad, daar even komt zeggen hoe het wél hoort...

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 22:09
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Gatara schreef:

*verhaal*[/B]
maar waar het om gaat is denk ik dat er mensen zíjn die weten hoe het zit, ja het begint vaak met studenten, maar het moet ergens beginnen. je kunt niet verwachten dat de bevolking opeens als een man opstaat om saddam uit de weg te ruimen... maar mijn idee is dat de irakezen het zelf moeten doen, niet omdat het me niets kan schelen, of ik vind dat wij onze tijd er niet mee moeten 'verdoen', maar omdat imo alleen op die manier echte vrijheid verworven kan worden. als nl onderdrukt werd zou ik ook niet willen dat amerika of bij wijze van spreken irak daar een eind aan ging maken. ik zou zoiets hebben van 'hallo dit is mijn/ons land...' als je ziet dat na wo2 duitsland opgedeeld werd, dacht je dat de duitsers daar blij mee waren? yeah amerikanen op de stoep, yeah fransen met wie we al ik weet niet hoelang niet 'kunnen opschieten'....

hulp okee, maar aanvallen, nee... we moeten saddam in de gaten houden, vanwege zn biowapens enzo, maar een aanval is imo geen goed idee, daar maak je het alleen maar erger mee... je hebt zelfs kans dat irak dan zoiets heeft van oja amerika weer en met saddam tégen amerika en de vn gaat vechten. tja wat bereik je dan? de vs moet zich er gewoon eens buiten houden; dat zijn toch maar grootpraters.... dat zag je wel op de milieutop; oplossingen okee, maar niet als wij er last van krijgen

>denk dat ik aardig anti vs overkom <
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 22:10
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
REIE schreef:
Bush brabbelt korte vage zinnen om het plebs van zijn eigen onvolkomenheden af te houden. En nu moet-ie nog aanvallen omdat hij na 9/11 steeds bleef hameren op "war against terror" Ik ben er enorm op tegen als Bush Irak aanvalt. Waar ik voor ben is dat een missie wordt gestuurd ter ontmanteling van Saddam massavernietigingswapens.
Tevens denk ik dat de Irakezen niet blij zijn met een Amerikaanse inval. Velen zullen tegen de Amerikanen vechten omdat ze niet echt keihard onderdruk worden door Saddam, maar vooral omdat ze het niet pikken dat het decadente Westen, met de VS als bron van al het kwaad, daar even komt zeggen hoe het wél hoort...

REIE
hear hear!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 22:56
ZonerX
Avatar van ZonerX
ZonerX is offline
Is het nu dan eindelijk eens afgelopen.

Al die kleine k*tkinderen.
Bush, Osama, Hussein, allemaal kleuters.

Kunnen ze nu nooit eens normaal doen.

Laat Bush als ie iets gaat doen het ook afmaken, hup gewoon heel Irak leegruimen en er een provincie van VS van maken, eerlijk delen met GB en klaar.

Zelfde had ie moeten doen met Afghanistan.
Had ie gewoon al die mensen uitgemoord was er niemand meer op het idee gekomen iets tegen Amerika te flikken.

Maar ja, dienstplicht is in Nederland afgeschaft duzz kan mij wat schelen wat ze daar doen.
Zolang ik er maar niet naartoe hoef, laat het ze maar lekker uitzoeken.
__________________
In my world, I make the rulez.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 13:28
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Even afgezien van de vraag of Amerika gerechtigd is Irak aan te vallen....als Amerika niet met harde bewijzen komt aanzetten, is een aanval een zeer slecht idee. Zonder bewijzen geen steun van de veiligheidsraad, laat staan de rest van Europa. Erger nog, een aanval zal het Midden-Oosten definitief destabiliseren. De Arabische wereld zal zich bij een aanval zonder bewijs best eens achter Irak kunnen scharen. Op z'n minst zal het resulteren in radicalisering, en met een grotere steun aan terroristische organisaties als resultaat. Kortom, een vicieuze cirkel. Wat ook nog kan gebeuren als Saddam in het nauw wordt gedreven: een vernietigende aanval op Isreal. Tijdens de Golfoorlog bleef het bij een paar raketten, maar als hij niets meer te verliezen heeft, kan hij net zo goed proberen de wereld te 'verlossen' van de joden.

Waarom het volk in Irak niet in opstand komt? Simpel, de kranten en TV worden gecontroleerd door de staat. Men krijgt slechts propaganda te horen. Alles wat er mis is in Irak, is de schuld van Amerika. En de oppositie die er is, is hopeloos verdeeld in Irak. Een opstand valt voorlopig dus niet te verwachten.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:11
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
sublime schreef:


hear hear!
Hoort hier een of een bij?

Een groot probleem in de landen is dat het er in de culttur ingebakken zit om gehoorzaam te zijn. Dus geen kritische houding aannemen tegen Islamitische kranten die het over zionistische complotten hebben. Ze zien dat als waar! En die fundamentalisten weten de mensen wel makkelijk te manipulen. Ze stichten scholen en ziekenhuizen, en dat allemaal voor God en de mensen, maar tegelijk hoort daar wel de politieke boodschap bij dat je zelfs niet je eigen (lichtcorrupte) staat kunt vertrouwen maar enkel je geloof.
En die radicale Hamas-imams met een Arabische sponsers manipuleren dit geloof nog eens...

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 10-09-2002 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
REIE schreef:

Hoort hier een of een bij?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Bijeenkomst van Jonge Democraten Amsterdam gisteravond, heeft besloten om op nader te bepalen datum te gaan demonstreren tegen evt. oorlog tegen irak zoals de vs die denkt te gaan voeren op nader te bepalen datum.

hou jullie wel op de hoogte van wanneer en precies waar
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:57
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Ik vind een aanval op Irak eigenlijk opeens uit de lucht gegrepen. Velen hier hebben het over het bevrijden van het Iraakse volk en gerechtigheid voor de Koerden maar daar gaat het Bush volgens mij helemaal niet om. Het probleem zit hem gewoon in die massavernietigingswapens. Tijdens Desert Storm had Saddam ze ook maar heeft ze niet gebruikt, volgens mij uit vrees voor een kernoorlog.
Wanneer een aantal Europese landen mee zouden doen aan de aanval van de VS zou er misschien het volgende kunnen gebeuren: Irak wordt heel zwaar gebombardeerd, Saddam neemt wraak in de vorm van enkele geavanceerde kruisraketten met biochemische ladig richting enkele grote steden in Europa. Niet op Amerika, niet op de invaserende troepen maar op burgers in Europa. Had Europa mee moeten doen? Ze zijn erin meegesleept door de VS maar nu blijken ze een soort gruwelijk buffer te zijn.
Andere mogelijkheid: VS valt aan. Met redelijke bewijzen, aardige rapporten. Voor Westerse wereld wordt het aanvaardbaar maar hoe reageert de moslimgemeenschap erop? Die rapporten zal hen weinig zeggen, snoeiharde bewijzen zijn het niet en die zijn toch nodig om die mensen te overtuigen. Net zoals wij keiharde bewijzen nodig hebben om te geloven dat Saddam geen biologische wapens bezit. Amerika valt aan, Irak ligt in puin, Afghanistan ligt in puin, negatieve houding ten opzichte van moslims in het Westen. De Arabische landen en de Westerse landen hebben altijd al overhoop met elkaar gelegen, al voor de kruistochten. Er was altijd al haat en nijd tussen de Islamieten en de Christenen. Meerdere malen is het tot oorlog gekomen en vrede is het nooit geworden. De laatste decennia dolven de Arabische landen vaak het onderspit doordat ze zich niet organiseerden. Ze konden niet samenwerken waardoor ze absoluut niet effectief konden ingrijpen (oorlog tegen Israel). Misschien worden ze door een spontane, ongegronde aanval van de VS op Irak wakker geschud. Misschien gaan ze dan wel eensgezind te werk, misschien verenigen ze zich dan wel naar behoren. En zo zou de door mij lang verwachte oorlog tussen het Westen en het Oosten eindelijk met een enorme explosie uitbreken.
Het kan natuurlijk altijd erger. Bijvoorbeeld wanneer die vereniging er al is. Goed geheim gehouden met mannen als Saddam en Osama Bin Laden in de hoofdrol (of minstens op de voorgrond).

Het zijn doemscenario's maar ze klinken vrij realistisch toch?

Daarom vind ik het belangrijk dat alle landen van de EU samen beslissen of ze meedoen of niet. Dus of de EU doet mee, of niet. Niet 1 land, niet 3, maar allemaal of niemand. Want een verenigd Europa kan erg effectief zijn bij dreigingen uit de toekomst.

Ik merk steeds vaker dat mensen zich tegen de VS keren in hun mening. Veel westerlingen lijken de VS als een bron van kwaad te zien. Ze zijn arrogant, agressief, hypocriet en net zo gevaarlijk als bijvoorbeeld Irak.
Ik vind dat altijd een beetje zeurderig klinken.
Net zoals iemand die nooit heel hard heeft willen werken om de top te bereiken maar dan wel gaat zeiken over de rijkdom die een ander heeft vergaard, waar een ander ten volle van geniet en wat een ander aan iedereen wil laten zien. Hierbij wordt natuurlijk vaak vergeten wat de zeikerd in dit geval zelf met het geld zou hebben gedaan.

Europa zou de eenwording, juist in dit soort situaties, eens in een stroomversnelling moeten brengen. Ik zie toekomst in de Verenigde Staten van Europa. Een enorm, sterk, democratisch land wat qua handel en strijdmacht zeker zou moeten kunnen opboksen tegen de VS.
De VSE hoeven niet langer aan het handje van de VS te lopen, kunnen zelf dreiging op schurkenstaten als Irak uitoefenen en samen een goed verdedigingssysteem opzetten tegen biologische en nucleaire wapens.


Ok het verhaal klopt misschien niet helemaal qua opbouw, zit misschien ook niet echt een einde aan en barst waarschijnlijk van grammatica- en spelfouten. Maar goed, haal eruit wat er inzit, waarschijnlijk genoeg om de discussie flink mee aan te wakkeren.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 22:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:
Ik vind een aanval op Irak eigenlijk opeens uit de lucht gegrepen. Velen hier hebben het over het bevrijden van het Iraakse volk en gerechtigheid voor de Koerden maar daar gaat het Bush volgens mij helemaal niet om. Het probleem zit hem gewoon in die massavernietigingswapens. Tijdens Desert Storm had Saddam ze ook maar heeft ze niet gebruikt, volgens mij uit vrees voor een kernoorlog.

gaat boesjiewoesjie eerder om olie. En dan niet van die homeopatische.

Wanneer een aantal Europese landen mee zouden doen aan de aanval van de VS zou er misschien het volgende kunnen gebeuren: Irak wordt heel zwaar gebombardeerd, Saddam neemt wraak in de vorm van enkele geavanceerde kruisraketten met biochemische ladig richting enkele grote steden in Europa. Niet op Amerika, niet op de invaserende troepen maar op burgers in Europa. Had Europa mee moeten doen? Ze zijn erin meegesleept door de VS maar nu blijken ze een soort gruwelijk buffer te zijn.

Irak heeft geen raketten die zo ver vliegen .

Andere mogelijkheid: VS valt aan. Met redelijke bewijzen, aardige rapporten. Voor Westerse wereld wordt het aanvaardbaar maar hoe reageert de moslimgemeenschap erop? Die rapporten zal hen weinig zeggen, snoeiharde bewijzen zijn het niet en die zijn toch nodig om die mensen te overtuigen.

Bewijzen die het westen wel overtuigen maar de "moslimwereld" niet?

Net zoals wij keiharde bewijzen nodig hebben om te geloven dat Saddam geen biologische wapens bezit. Amerika valt aan, Irak ligt in puin, Afghanistan ligt in puin, negatieve houding ten opzichte van moslims in het Westen. De Arabische landen en de Westerse landen hebben altijd al overhoop met elkaar gelegen, al voor de kruistochten.

Gedeeltelijk. Er was ook veel handel, veel overdracht van kennis ( 0, alfabet, medicijnen, oude filosofen en arabisch commentaar daarop).

Er was altijd al haat en nijd tussen de Islamieten en de Christenen. Meerdere malen is het tot oorlog gekomen en vrede is het nooit geworden. De laatste decennia dolven de Arabische landen vaak het onderspit doordat ze zich niet organiseerden. Ze konden niet samenwerken waardoor ze absoluut niet effectief konden ingrijpen (oorlog tegen Israel).

Israel was zwaar gesponsord door de vs en west europa, arabische landen niet...

Misschien worden ze door een spontane, ongegronde aanval van de VS op Irak wakker geschud. Misschien gaan ze dan wel eensgezind te werk, misschien verenigen ze zich dan wel naar behoren. En zo zou de door mij lang verwachte oorlog tussen het Westen en het Oosten eindelijk met een enorme explosie uitbreken.

Ook moslims willen Saddam weghebben, maar willen niet al te veel burgerslachtoffers. De belangen die het westen en het oosten hebben, zijn veel te groot; veel arabische regimes ( ondemocratische) zijn aan de macht geholpen en gebleven door hulp vanuit de vs en europa. handelsbelangen. Turkije wil bij de EU. Tegenstelling tusse shiíeten en soennieten.

Het kan natuurlijk altijd erger. Bijvoorbeeld wanneer die vereniging er al is. Goed geheim gehouden met mannen als Saddam en Osama Bin Laden in de hoofdrol (of minstens op de voorgrond).

erg onwaarschijnlijk

Het zijn doemscenario's maar ze klinken vrij realistisch toch?

Daarom vind ik het belangrijk dat alle landen van de EU samen beslissen of ze meedoen of niet. Dus of de EU doet mee, of niet. Niet 1 land, niet 3, maar allemaal of niemand. Want een verenigd Europa kan erg effectief zijn bij dreigingen uit de toekomst.

Ik merk steeds vaker dat mensen zich tegen de VS keren in hun mening. Veel westerlingen lijken de VS als een bron van kwaad te zien. Ze zijn arrogant, agressief, hypocriet en net zo gevaarlijk als bijvoorbeeld Irak.
Ik vind dat altijd een beetje zeurderig klinken.
Net zoals iemand die nooit heel hard heeft willen werken om de top te bereiken maar dan wel gaat zeiken over de rijkdom die een ander heeft vergaard, waar een ander ten volle van geniet en wat een ander aan iedereen wil laten zien. Hierbij wordt natuurlijk vaak vergeten wat de zeikerd in dit geval zelf met het geld zou hebben gedaan.

Europa zou de eenwording, juist in dit soort situaties, eens in een stroomversnelling moeten brengen. Ik zie toekomst in de Verenigde Staten van Europa. Een enorm, sterk, democratisch land wat qua handel en strijdmacht zeker zou moeten kunnen opboksen tegen de VS.
De VSE hoeven niet langer aan het handje van de VS te lopen, kunnen zelf dreiging op schurkenstaten als Irak uitoefenen en samen een goed verdedigingssysteem opzetten tegen biologische en nucleaire wapens.


Ok het verhaal klopt misschien niet helemaal qua opbouw, zit misschien ook niet echt een einde aan en barst waarschijnlijk van grammatica- en spelfouten. Maar goed, haal eruit wat er inzit, waarschijnlijk genoeg om de discussie flink mee aan te wakkeren. [/B]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 17:19
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 17:47
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
REIE schreef:

Dus geen kritische houding aannemen tegen Islamitische kranten die het over zionistische complotten hebben. Ze zien dat als waar! En die fundamentalisten weten de mensen wel makkelijk te manipulen. Ze stichten scholen en ziekenhuizen, en dat allemaal voor God en de mensen, maar tegelijk hoort daar wel de politieke boodschap bij dat je zelfs niet je eigen (lichtcorrupte) staat kunt vertrouwen maar enkel je geloof.
En die radicale Hamas-imams met een Arabische sponsers manipuleren dit geloof nog eens...
REIE
Net zoals ons wordt verteld dat er allemaal in enge moslims in de wereld zijn die ons allemaal willen vernietigen. Dat Amerika alles wil doen voor wereld vrede.
Wij worden waarschijnlijk net zo hard gemanipuleerd, alleen in een iets minder directe manier.
Dat mensen daar niet laten merken dat ze het er niet mee eens zijn hoeft nog niet te betekenen dat ze het er daadwerkelijk niet mee eens zijn. Het is gewoon iets handiger je mening voor je te houden.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 17:39
sneez
sneez is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Hard voor de onschuldige Irakezen maar aanvalluh want ze zijn gevaarlijk!!!
Raar voorbeeld .. iemand die sterk is die is ook gevaarlijk.. die ga je toch ook niet bestoken met kruisraketten etc. ?

Citaat:
mitsj schreef:
voor , elke staat waar een dictator aan de macht staat die de bevolking onderdrukt moet worden aangevallen.

Jammer genoeg is China daar te groot voor en zal het daar van binnenuit moeten komen.
Ook al zo raar, het klinkt net alsof ze wel Irak aanvallen (als ze t doen) maar niet China omdat dat te groot is ?! vaagjes


Maar Anyway ik ben tegen een aanval .. ten eerste omdat saddam sowieso beschikking heeft over enge wapens.. (denk ik) Ten tweede dan krijgt de westerse wereld heel t midden oosten op zn dak , en dat gedoe met de palestijnen en israel is nou ook niet alles..
Oplossing: Gewoon ff goed praten met saddam(desnoods blowtje drbij) en zorgen dat de wapeninspecties terug mogen komen (dat was ooit is een afspraak na de Golf Oorlog geloof ik) en dan is Vs ook weer een stuk tevredener
__________________
Life is a bitch...So fuck it!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 19:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Bush heeft ondertussen verklaart dat de Verenigde Naties een marionet moet worden van de Verenigde Staten of dat ze op moeten worden geheven. Verder heeft hij gezegd dat landen die zich niet houden aan internationale afspraken op hun plek moeten worden gezet. Totaal mee eens, laten we beginnen met de Vs, die het Kyoto akkoord, biakkoorden over biologische wapens, akkoorden over betalen lidmaatschapsgeld VN, enz enz enz enz enz heeft overtreden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 21:09
respecTina
Avatar van respecTina
respecTina is offline
Ik denk dat niemand met een gezond verstand een oorlog tegen Irak op dit ogenblik kan goedkeuren,

Natuurlijk is Sadam een door en door slecht mens en zou hij zo snel mogelijk moeten worden afgezet, maar ik denk dat de remedie slechter is dan de kwaal.

als het waar is dat SH in het bezit is van kernwapens of andere massavernietigingswapens zal hij deze ook zeker inzetten. Hij zal waarschijnlijk net zoals in de Tweede Golf oorlog van '91 Israel aanvallen en in dat geval heeft Israel terugslaan met kernwapens. Dit zal duizenden misschien wel honderduizende levens kosten. Zouden al die mensenlevens het leven van Sadam waard zijn?

En wat moet er gebeuren als Sadam is afgezet, in irak is er geen groep, zoals de N. Alliantie in Afghanistan, om de macht over te nemen. Deze heeft Sadam nl. allemaal naar de andere wereld geholpen. Er is een groep die het roer eventueel over zou kunnen nemen en dat zijn de koerden uit het noorden van Irak. Als dit gebeurd zal waarschijnlijk Turkije in het conflict gezogen worden omdat in het oosten van Turkije grote groepen Koerden wonen die aansluiting bij deze nieuwe koerdische staat willen.
Zijn al deze problemen het leven van een man waard?

Ik weet geen oplossing voor het pobleem van Saddam maar ik weet wel dat een oorlog op dit moment geen oplossing is en dat die oorlog alleen nog maar meer problemen zal zorgen.
Je kan veel vabn Sadam zegggen maar hij is wel een stabiele factor, er heerts in ieder geval geen chaos in Irak

En als je je afvraagt wat George W. Bush met een oorlog zou winnen kom je op niks anders uit dan een erg oppertunistische aanleiding: verkiezingswinst. Bush is geen president die sterk is in het oplossen van Binnenlandse problemen. Hij kan alleen scoren met buitenlandse politiek en met oorlog wordt je populair.
__________________
oderint dum metuerant
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik ben vóór.

De Iraakse terreur tegen het Koerdische volk heeft nu lang genoeg geduurd; tijd om het werk af te maken.
ik ben tegen een oorlog tegen irak, maar voor een oorlog tegen meneertje hoesijn, ze hadden beter in alle stilte een commando-actie tegen hem kunnen voorbereiden...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:36
LB06
LB06 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

ik ben tegen een oorlog tegen irak, maar voor een oorlog tegen meneertje hoesijn, ze hadden beter in alle stilte een commando-actie tegen hem kunnen voorbereiden...
Jaja, en dan zonder overleg met de VN (je doet iets in het geheim of niet) zomaar Irak binnen vallen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 22:02
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Dr is pas geleden een inspecteur van de VS in Irak geweest, en die is in de fabrieken gweest waar ze zogenaamd die kernwapens zouden maken, en hij zei dat daar de mos en et gras in de fabriek groeide, dat er zich een hle kolonie dieren in heeft gevestigd, en dat et dus onmogelijk recent gebruikt kan zijn voor de productie van kernwapens...en die fabrieken staan wel bovenaan de lijst van Buh waarvan hij zegt dat ze daar gemaakt worden...
Nu die man dat heeft openbaargemaakt, heeft Bush hem simpelweg omgedoopt tot verrader..

ik ben nog ff naar de bron opzoek, want ik heb et ergens op et nieuws ofsow opgepikt..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 22:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ben benieuwd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.