Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2012, 21:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik merk dat het ook niet een geheel positieve werking heeft op mijn stemming, maar dat kan ook met hormonale dingen te maken hebben. Je weet het maar nooit he, als vrouw.
Je weet het maar nooit inderdaad
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 03-12-2012, 21:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maar met vreemde honden doe je dat toch niet?
Jawel, ik heb vandaag nog twee labs bij de AH blij gemaakt met koekjes die stonden trouwens heel zielig net wel in de regen, beetje stom van die eigenaar, want binnen zit ook een haakje.

En, als je een hond ooit een koekje heb gegeven, ben je gelijk matties voor het leven
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2012, 21:56
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jawel, ik heb vandaag nog twee labs bij de AH blij gemaakt met koekjes die stonden trouwens heel zielig net wel in de regen, beetje stom van die eigenaar, want binnen zit ook een haakje.

En, als je een hond ooit een koekje heb gegeven, ben je gelijk matties voor het leven
Wat tof dat je dat doet <3
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 21:58
Verwijderd
ja ik ben alweer weg. ik ben er slecht in en ik haat dingen waar ik slecht in ben

Oud 03-12-2012, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ooooh, je hebt wel honden gehad! Ik dacht dat je altijd hondloos was. Maar dan zit je in hetzelfde schuitje als ik, dus ik begrijp je hondenwens heel erg!

Ik zie een kruising van een stabij en een berner sennen niet echt voor me trouwens
Ik ben niet altijd hondenloos geweest, nee. Ik vind het echt heel stom dat we nu geen hond hebben. Maar ik heb ratten en die zijn ook tof
Hij heeft ongeveer de grootte van een stabij met vrij grove kop. Het hele dikke haar van een BernerSennen maar dan plat en niet rechtopstaand. De kleuren zijn die van een Berner Sennen maar met meer wit. Een Berner Sennen is vrij donker maar Jimi heeft meer wit. En een vage kleur bruin bij zijn oren. Hij is zo gaaf <3


Citaat:
Als een hond naar je toekomt moet je 'm in ieder geval niet direct gaan aaien (en al helemaal niet boven op z'n hoofd). Vaak kan het wel, maar als er net één tussen zit die daar niet van gediend is heb je een probleem. Volgens mij is het 't beste om je hand uit te steken en hem daaraan te laten ruiken. En aaien aan de zijkant van de kop of eronder.
En als je staat, niet voorover, over hem heen buigen. Dit kan een hond als heel bedreigend ervaren. Door je knieen gaan is het beste.
Oud 03-12-2012, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Jawel, ik heb vandaag nog twee labs bij de AH blij gemaakt met koekjes die stonden trouwens heel zielig net wel in de regen, beetje stom van die eigenaar, want binnen zit ook een haakje.

En, als je een hond ooit een koekje heb gegeven, ben je gelijk matties voor het leven
Ook als de eigenaar erbij is? Ik vind het altijd heel vervelend als mensen dat doen
Oud 03-12-2012, 22:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat tof dat je dat doet <3
Mijn hond is dood, dus nu teer ik op de honden van andere. Bevalt heel goed, ze houden allemaal van me en ik hoef ze niet uit te laten in de regen of met -5 (of allebei)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2012, 22:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ook als de eigenaar erbij is? Ik vind het altijd heel vervelend als mensen dat doen
Ik vraag het altijd hoor, of ze een koekje mogen maar de labs stonden zo zielig zeiknat te regenen!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2012, 22:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Thanks Daar ben ik ook wel van overtuigd hoor (of nou ja, dat mijn ouders het goed deden, ik was in dat opzicht niet echt een leider ).

Het is wel bijzonder, mijn vader heeft later wel verteld dat het wel een jaar heeft geduurd voordat hij Jolan een leuke hond vond en ook echt blij met hem was (ondanks de problemen). We hebben daarvoor twee keer bobtails gehad en daarna een golden, heel ander soort honden (hoewel de golden ook was mishandeld, maar dat uitte zich absoluut niet in onhandelbaar gedrag). Van zulke honden naar een witte herder met allerlei problemen was dus nogal een stap Nu mijn ouders een tijd hondloos zijn (en ook van plan dat nog een tijd te blijven), hebben ze wel gezegd dat er allerlei rassen zijn waar ze minder mee hebben. Ik vermoed dat het dan toch gaan om hoeveelheid karakter en intelligentie. Zo was onze golden een héél erg lieve hond, hij was ook vrij dom. Jolan was belachelijk slim en had een grote persoonlijkheid. Uiteindelijk denk ik dus dat als mijn ouders weer een hond nemen ze misschien wel nog een keer gaan voor een herderachtige pup.

Maar vertel eens, hoe vind jij dat een dusdanig beschadigde hond getraind moet worden?
Goldens zijn vaak nogal dom, inderdaad Hun will to please is wel heel groot, daarom zijn ze vaak ook zo lief. Herders zijn ervoor gemaakt om gedeeltelijk onder de man te lopen, dus tonen vaak al meer karakter. Bobtails zijn net zo. Zo zijn eigenlijk alle hondenrassen grofweg in te delen. Want ga jij er maar eens aan staan om met een windhond gehoorzaamheid te gaan doen. No way Dat zijn bijvoorbeeld honden die standaard voor zichzelf beginnen. Uitzonderingen daar gelaten, uiteraard.

En hoe je zo'n beschadigde hond zou trainen, dat hangt van zoveel factoren af! Van het karakter van de baas, de gezinssamenstelling, het karakter van de hond, de mate van de trauma's, noem maar op. Ik kan je wel vertellen op welke manier ik het zou doen, en dat is met mijn hart. Zelf hond worden vind ik in grootste sleutel in de hondentraining. Jezelf verplaatsen in het dier; hoe reageert hij nou? Waarop? Op welke manier? Hoe zou hij zich voelen? Wat zou hij van mij, als leider verwachten? Leer je hond kennen, en laat hem zien dat jij hem begrijpt, zodat hij jou gaat kiezen als zijn leider. Om dit te kunnen moet je letterlijk je mensenlijke emoties uit kunnen zetten (wraak, jaloezie, medelijden, enzovoorts). Dat is ontzettend moeilijk, maar ook daar kun je jezelf in trainen. Meer kan ik er even niet over zeggen.

Citaat:
Ik ben opgegroeid met een hond om me heen. Eerst hadden mijn ouders een Rottweiler, maar die was heel erg gericht op mijn vader en tolereerde eigenlijk ook geen andere baas. Sef zat 's ochtends en 's middags ook altijd in zijn hok, ze was een jaar of drie, vier toen mijn oudste zus is geboren en ze wende nooit aan kinderen. 's Avonds kwam ze erbij liggen. Toen ik ongeveer acht was, was Sef 12.5 en is overleden in het kennel waar we hem naar toe hadden gebracht omdat wij op vakantie waren. Twee dagen daarna begonnen we alweer over een nieuwe te praten en twee weken later hadden we Henkie. Henk was lief, echt een hond waar je bovenop ging staan en dan zei hij bij wijze van nog Sorry dat ik hier lig. Henkie was echt fantastisch <3 Maar die is vorig jaar op 18 december overleden, en hij was zeventien. Vet oud dus al! Vuilnisbakkenras.
Sinds januari hebben mijn ouders Jimi, een kruising tussen een Friese Stabij en een Berner Sennen Hond. Een fantastisch beest en als ik zie hoe mijn moeder en vader en zusje bezig zijn met een band opbouwen en hoe erg dat beest op hen gericht is en heo gaaf het is als je dat kunt bereiken, wil ik ook een hond. Maar daar wonen we nu te klein voor. Ik dnek dat een Teckel of een Basset Hound heel goed zou gaan als we die vier keer per dag royaal uit zouden laten (waar ik ook echt wel de tijd voor heb), maar dat wil mijn vriendje niet. Dus wachten we lekker tot we groter wonen. Maar omg, ik mis het om een hond om me heen te hebben. Echt heel stom is dat, zelfs het appartement waar we nu wonen leek stiller toen Henkie doodging en hij was er nog nooit geweest. Maar. Lang verhaal. Sorry. Maar dat komt omdat honden <3
Friese stabij x berner sennen <3 Nu zie ik echt een clown voor me.
Citaat:
Hoe moet je honden eigenlijk begroeten? Dit is belangrijk want de vorige keer dat ik in het bos ging lezen kwamen er ongeveer honderd loslopende honden langs en het merendeel wilde erg graag naar mij toe.
Negeer ze gewoon als je niet wilt dat ze je onderkwijlen Aaien op de borst is het veiligst, als je ze wilt aaien.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-12-2012, 22:06
Verwijderd
Zo dat was leuk
Oud 03-12-2012, 22:06
Verwijderd
Oh! Dat had ik niet helemaal door! Bij ons liep altijd een hele enge vent met een nog veel engere windhond en die gaf Henkie altijd heel erg sneaky koekjes. Als wij erbij waren. En als je er iets van zei, dan gromde hij "Ik mag toch zeker wel zelf weten aan wie ik mijn koekjes geef?" En een oom gaf hem ook altijd koekjes, stiekem, als hij dacht dat mijn moeder het niet zag. Toen heeft mijn moeder een paar keer heel boos op hem gemopperd en toen deed hij het nog. Toen deed hij het nog eens en is mam uitgevallen waar de hele familie bij zat en sindsdien doet hij het niet meer!
Oud 03-12-2012, 22:07
Verwijderd
Wel jammer dat ik er niet aan dacht een groupiefoto te maken
Oud 03-12-2012, 22:12
Verwijderd
Miekje, ik vind wondhonden altijd wel iets hebben, maar wil ook heel graag een hond die goed luistert/leert te luisteren. Kan dat met een windhond of is dat niet realistisch? Maar áls er een hond komt, dan waarschijnlijk een vuilnisbakkenras hoor! Dat sowieso. Ik heb laatst een aflevering van Zembla gazien over de rashondenfok en ik hoef dus echt geen rashond. Tenzij ik zeker weet dat ze niet doorgefokt zijn/uit een 'slecht nest' komen. Maar daar ga ik me in verdiepen als het werkelijk zo ver is. Omg, nu al zin in
Oud 03-12-2012, 22:13
Verwijderd
Hm, zo te horen begroet ik honden altijd al goed Gewoon op dezelfde manier als katten.

Maar koekjes ga ik ze niet ongevraagd voeren inderdaad, ik zou het als huisdiereigenaar irritant vinden als iemand dat zomaar deed. Je geeft andermans kinderen ook geen snoep.
Oud 03-12-2012, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Zo dat was leuk
Oud 03-12-2012, 22:18
Verwijderd
Ze wisten ook echt mijn naam enzo en toen ik zei "Hi, I'm here to pick up my price" was het van "Senne! Hi! So cool! *high five* *hug*"

En het "Ik sta op de gastenlijst" was ook best tof, via de deur voor speciale mensen
Oud 03-12-2012, 22:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Miekje, ik vind wondhonden altijd wel iets hebben, maar wil ook heel graag een hond die goed luistert/leert te luisteren. Kan dat met een windhond of is dat niet realistisch? Maar áls er een hond komt, dan waarschijnlijk een vuilnisbakkenras hoor! Dat sowieso. Ik heb laatst een aflevering van Zembla gazien over de rashondenfok en ik hoef dus echt geen rashond. Tenzij ik zeker weet dat ze niet doorgefokt zijn/uit een 'slecht nest' komen. Maar daar ga ik me in verdiepen als het werkelijk zo ver is. Omg, nu al zin in
Ik zou ook liever een hond uit het asiel halen. Ook trouwens omdat ik de prijzen voor raspups echt belachelijk vind. En dat doorfokken is inderdaad zo naar Laatst hoorde ik zeggen dat Duitse herders tegenwoordig expres zo gefokt worden dat ze door de heupen zakken (door het doorfokken hebben herders heel vaak al op jonge leeftijd heupdisplasie), omdat mensen dat mooi vinden
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 22:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat een tyfusspel is dat isketch. Thee-ei, wtf is een thee-ei? En wie noemt een pingpongbal nou een tafeltennisbal?! ROT TOCH OP, niemand zegt dat

En de mensen in de kamer waren ook onaardig, dus whatever isketch.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2012, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Negeer ze gewoon als je niet wilt dat ze je onderkwijlen Aaien op de borst is het veiligst, als je ze wilt aaien.
Op de borst aaien, check. Maar ik hoef ze niet per se te aaien want ik ben schuwe katten gewend.

Negeren vind ik ongezellig, want ik vind honden wel leuk, alleen dat ze kwijlen en nat zijn niet zo.
Oud 03-12-2012, 22:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En hoe je zo'n beschadigde hond zou trainen, dat hangt van zoveel factoren af! Van het karakter van de baas, de gezinssamenstelling, het karakter van de hond, de mate van de trauma's, noem maar op. Ik kan je wel vertellen op welke manier ik het zou doen, en dat is met mijn hart. Zelf hond worden vind ik in grootste sleutel in de hondentraining. Jezelf verplaatsen in het dier; hoe reageert hij nou? Waarop? Op welke manier? Hoe zou hij zich voelen? Wat zou hij van mij, als leider verwachten? Leer je hond kennen, en laat hem zien dat jij hem begrijpt, zodat hij jou gaat kiezen als zijn leider. Om dit te kunnen moet je letterlijk je mensenlijke emoties uit kunnen zetten (wraak, jaloezie, medelijden, enzovoorts). Dat is ontzettend moeilijk, maar ook daar kun je jezelf in trainen. Meer kan ik er even niet over zeggen.
Iets om over na te denken in ieder geval, thanks!

Citaat:
Ze wisten ook echt mijn naam enzo en toen ik zei "Hi, I'm here to pick up my price" was het van "Senne! Hi! So cool! *high five* *hug*"

En het "Ik sta op de gastenlijst" was ook best tof, via de deur voor speciale mensen
Wat tof zeg!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 22:20
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Op de borst aaien, check. Maar ik hoef ze niet per se te aaien want ik ben schuwe katten gewend.

Negeren vind ik ongezellig, want ik vind honden wel leuk, alleen dat ze kwijlen en nat zijn niet zo.
Dat zei ik helemaal niet
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Wat een tyfusspel is dat isketch. Thee-ei, wtf is een thee-ei? En wie noemt een pingpongbal nou een tafeltennisbal?! ROT TOCH OP, niemand zegt dat

En de mensen in de kamer waren ook onaardig, dus whatever isketch.
Een thee-ei is een ei-vorming ding waar je losse theeblaadjes in doet
Oud 03-12-2012, 22:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Flyaway was hier net
Oud 03-12-2012, 22:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Miekje, ik vind wondhonden altijd wel iets hebben, maar wil ook heel graag een hond die goed luistert/leert te luisteren. Kan dat met een windhond of is dat niet realistisch? Maar áls er een hond komt, dan waarschijnlijk een vuilnisbakkenras hoor! Dat sowieso. Ik heb laatst een aflevering van Zembla gazien over de rashondenfok en ik hoef dus echt geen rashond.
Je moet ook niet meteen geloven wat erop tv komt hè? Lang niet alle rassen zijn kapot gefokt en verziekt, al zijn het er wel een hoop. Kwestie van rassen en bijbehorende fokkers selecteren. Pas stond er ook nog een artikel in de krant die de Winner zwart maakte. Ja, natuurlijk, er zijn genoeg slechte rassen, maar zolang je ze zelf niet in huis haalt, werk je er ook niet aan mee. Simpel is dat. Maar goed, dat is een op zichzelf staande discussie

Eh, het is niet echt realistisch om een windhond te willen die goed luistert Even van kynologie: windhonden zijn oorspronkelijk zichtjagers. Man loopt over een kale vlakte, heeft honger, ziet in de verte een beest lopen, laat zijn windhonden los en gaat er met zijn paard als een speer achteraan. Als een speer, omdat hij anders zelf niets meer te eten heeft.
Natuurlijk zijn de huidige windhonden wel ietsje minder focus, maar er worden niet voor niets nog steeds rennen gehouden met dit soort honden. Daar zijn ze gewoon voor gemaakt. Ze hoeven helemaal niet naar de baas te luisteren, ze moeten gewoon dat beest pakken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn ook windhonden die heel goed luisteren. Fokker zullen je ook vertellen dat het hele lieve. slimme beestjes zijn die heel lief en braaf luisteren, want die willen een pup aan je kwijt Zijn er fokkers die je precies hetzelfde vertellen als ik net, dan weet je dat je sowieso goed zit. Het is maar net wat je wilt.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-12-2012, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Dat zei ik helemaal niet
Oh, scheef gequote Even edit.
Oud 03-12-2012, 22:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Een thee-ei is een ei-vorming ding waar je losse theeblaadjes in doet
Ja eh, normale mensen hebben gewoon theezakjes hoor
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-12-2012, 22:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik zou ook liever een hond uit het asiel halen. Ook trouwens omdat ik de prijzen voor raspups echt belachelijk vind. En dat doorfokken is inderdaad zo naar Laatst hoorde ik zeggen dat Duitse herders tegenwoordig expres zo gefokt worden dat ze door de heupen zakken (door het doorfokken hebben herders heel vaak al op jonge leeftijd heupdisplasie), omdat mensen dat mooi vinden
De prijzen van raspups zijn grotendeels zo hoog omdat ze uit een goede, sterke lijn komen. Dat hoeft lang niet altijd een showlijn te zijn. Ik zou voor een goede hond wel 2 k over hebben, hoor.

En ze zijn weer aan het terugkomen van de scheve, Duitse ruggen Er worden de laatste tijd steeds meer rechte ruggen gesignaleerd is de herderwereld. De lage ruggen zijn afkomstig van de tijd dat Commissaris Rex op tv was. Alle mensen wilden toen een mooie Duitser hebben. Daardoor zijn de Duitse herders toendertijd zo kapot gemaakt. Honden op tv
Citaat:
Iets om over na te denken in ieder geval, thanks!
Graag gedaan Overigens is die trainingsmethode nog vrij zeldzaam onder hondentrainers. De Cesar Milan-methode is nu helemaal hot, en Martin Gaus doet het ook nog steeds als een malle.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-12-2012, 22:27
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja eh, normale mensen hebben gewoon theezakjes hoor
Bijna iedere theedrinker die ik ken drinkt regelmatig losse thee Maar misschien verkeer ik niet in normale kringen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ook liever een hond uit het asiel halen. Ook trouwens omdat ik de prijzen voor raspups echt belachelijk vind. En dat doorfokken is inderdaad zo naar Laatst hoorde ik zeggen dat Duitse herders tegenwoordig expres zo gefokt worden dat ze door de heupen zakken (door het doorfokken hebben herders heel vaak al op jonge leeftijd heupdisplasie), omdat mensen dat mooi vinden
Ik vind het ook te duur allemaal. Maar goed, een Ierse Wolfshond is zó mooi. Daar zou ik echt wel geld voor neertellen, als ik het zou hebben.
En ja, omfg! Volgens mij zijn dat die pimfortuijnhondjes, die worden ALLEMAAL geboren met een hartafwijking vanwege doorfokken. En de schedel is te klein voor hun hersenen en ze lijden ontzettend veel pijn. En Engelse bulldogen, die ik ook wel heel gaaf vind, hebben allemaal ademhalingsproblemen vanwege hun korte neus en ze kunnen niet eens meer normaal paren of puppy's baren, dat moet allemaal via de DA en dat vind ik stom. En ik wilde eerst een bulldog, maar nu ik dat weet hoef ik er echt geen meer. En de raad voor vereniging voor fokkers schopte er een fokker uit toen hij voorstelde daar iets aan te doen, te gaan fokken met gezonde honden ipv prijshonden. Echt heel stom. Hij is nu met een aantal goede fokkers een gezonde lijn aan het fokken. Bij mijn ouders in de buurt zitten mensen met Ierse Wolfshonden en die vrouw die is ook jury bij hondenshows en zij zijn ook bezig met gezonde honden fokken in plaats van prijshonden. Ik ben fan . Ik ben wel op dreef vanavond, zeg
Oud 03-12-2012, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het heel raar om te lezen dat mensen al willen gaan slapen. Naar mijn gevoel begint de dag net, maar ik kwam dan ook pas om 5 uur uit m'n nest gerold.
Het helpt ook niet mee dat het donker is als ik ga slapen en dan weer donker is als ik wakker word. Is er eigenlijk wel zonlicht geweest vandaag?
:geen daglicht zien in de winter-boks:

Ik ben vandaag ook sinds vijf uur wakker. Gelukkig heb ik de disappointment diary om straks de precieze voortgang van mijn weltschmerz in te noteren
Oud 03-12-2012, 22:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Jullie zullen me wel raar vinden als ik eerst kijken naar een hondenkarakter voordat ik zijn uiterlijk kijk. Dat kan me echt geen balhaar schelen Ik weet al wat voor hond ik later wil, en welk ras dat gaat worden zal me een worst zijn. Ik hem mezelf geleerd om niet meer naar specifieke rassen te kijken. Uiterlijk leidt alleen maar af.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-12-2012, 22:32
Verwijderd
Ik heb ook een thee-ei!
Oud 03-12-2012, 22:33
Verwijderd
Hij wordt nooit gebruikt hoor. Maar ik héb hem wel!
Oud 03-12-2012, 22:33
Verwijderd
Klaver, ken je dit al?

Oud 03-12-2012, 22:33
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De prijzen van raspups zijn grotendeels zo hoog omdat ze uit een goede, sterke lijn komen. Dat hoeft lang niet altijd een showlijn te zijn. Ik zou voor een goede hond wel 2 k over hebben, hoor.

En ze zijn weer aan het terugkomen van de scheven duitse ruggen Er worden de laatste tijd steeds meer rechte ruggen gesignaleerd is de herderwereld. De lage ruggen zijn afkomstig van de tijd dat Commissaris Rex op tv was. Alle mensen wilden toen een mooie Duitser hebben. Honden op tv
Ach, onze tweede bobtail was een rashond, maar die bleek helaas wel erfelijke blindheid te hebben. Die ziekte kwam op dat moment nog minder voor, maar is daarna in steeds meer lijnen teruggekomen helaas. Het is geen garantie voor een gezonde hond.

En honden op tv zijn wel leuk, mensen die alleen dáárom een bepaalde hond willen zijn heel stom. Inderdaad hoe er ineens heel veel herders waren, en daarna dalmatiërs (zúlke kindervrienden in de films, maar bij mijn weten geldt juist voor dat ras dat ze niet zo goed met kinderen kunnen). Tja, beetje jammer allemaal. Overigens zie ik de laatste tien jaar ook steeds meer witte herders, terwijl ik echt nog nooit zo'n hond had gezien voor we Jolan kregen. Toch een modeverschijnsel denk ik.

Citaat:
Graag gedaan Overigens is die trainingsmethode nog vrij zeldzaam onder hondentrainers. De Cesar Milan-methode is nu helemaal hot, en Martin Gaus doet het ook nog steeds als een malle.
Martin Gaus had toch een hekel aan Ceras Milan..?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 22:33
Verwijderd
Mijn ouders hebben een Shiba Inu, die zijn nauwelijks doorgefokt volgens mij. Luisteren ook voor geen meter en zijn autistisch en homofiel.

Dat laatste is waarschijnlijk alleen die van ons



Zo één dus, hierna willen ze een Akita Inu, z'n grote broertje, ook zo'n lastpak. M'n moeder wil gewoon een brave labrador ofzo trouwens, maar m'n stiefvader houdt van eigenzinnige honden



Ze zijn wel mooi
Oud 03-12-2012, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Je moet ook niet meteen geloven wat erop tv komt hè? Lang niet alle rassen zijn kapot gefokt en verziekt, al zijn het er wel een hoop. Kwestie van rassen en bijbehorende fokkers selecteren. Pas stond er ook nog een artikel in de krant die de Winner zwart maakte. Ja, natuurlijk, er zijn genoeg slechte rassen, maar zolang je ze zelf niet in huis haalt, werk je er ook niet aan mee. Simpel is dat. Maar goed, dat is een op zichzelf staande discussie

Eh, het is niet echt realistisch om een windhond te willen die goed luistert Even van kynologie: windhonden zijn oorspronkelijk zichtjagers. Man loopt over een kale vlakte, heeft honger, ziet in de verte een beest lopen, laat zijn windhonden los en gaat er met zijn paard als een speer achteraan. Als een speer, omdat hij anders zelf niets meer te eten heeft.
Natuurlijk zijn de huidige windhonden wel ietsje minder focus, maar er worden niet voor niets nog steeds rennen gehouden met dit soort honden. Daar zijn ze gewoon voor gemaakt. Ze hoeven helemaal niet naar de baas te luisteren, ze moeten gewoon dat beest pakken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn ook windhonden die heel goed luisteren. Fokker zullen je ook vertellen dat het hele lieve. slimme beestjes zijn die heel lief en braaf luisteren, want die willen een pup aan je kwijt Zijn er fokkers die je precies hetzelfde vertellen als ik net, dan weet je dat je sowieso goed zit. Het is maar net wat je wilt.
Nee, weet ik ook wel. En over een tijd is mijn verontwaardiging wel weer wat gezakt en kan ik dat weer heel nuchter bekijken en bedenken dat het niet overal zo is, maar ik heb het vorige week pas gezien en ik had er nog nooit zo over nagedacht en dus maakte het indruk. Dat duurt een tijd en is dan weer gezakt

Ok! Danke Ik denk niet dat het een windhond word want mijn vriendje vindt die niet zo gaaf. Maar áls, dan een Ierse Wolfshond, omdat vriendje daar ooit een keer een rasbeschrijving van heeft gelezen en sindsdien is hij daar weg van. Maar dat is op basis van één boek en één beschrijving en ene paar foto's. Dus dat is niet realistisch en daar zijn we het wel over eens. Maar ach, het duurt echt nog een hele tijd voor er een hond komt, dus we hebben nog wel even de tijd!
Oud 03-12-2012, 22:35
Verwijderd
Ik duik zo wel fijn m'n bed in, ik stond om 10 voor half 6 naast m'n bed, heb 9 uur gewerkt, 3 uur college gevolgd en toen rechtstreeks door naar Amsterdam, het is wel mooi geweest.
Oud 03-12-2012, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Luisteren ook voor geen meter en zijn autistisch en homofiel.
Oud 03-12-2012, 22:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ach, onze tweede bobtail was een rashond, maar die bleek helaas wel erfelijke blindheid te hebben. Die ziekte kwam op dat moment nog minder voor, maar is daarna in steeds meer lijnen teruggekomen helaas. Het is geen garantie voor een gezonde hond.

En honden op tv zijn wel leuk, mensen die alleen dáárom een bepaalde hond willen zijn heel stom. Inderdaad hoe er ineens heel veel herders waren, en daarna dalmatiërs (zúlke kindervrienden in de films, maar bij mijn weten geldt juist voor dat ras dat ze niet zo goed met kinderen kunnen). Tja, beetje jammer allemaal. Overigens zie ik de laatste tien jaar ook steeds meer witte herders, terwijl ik echt nog nooit zo'n hond had gezien voor we Jolan kregen. Toch een modeverschijnsel denk ik.

Martin Gaus had toch een hekel aan Ceras Milan..?
Nee, natuurlijk is het geen garantie voor een gezonde hond. De kans is alleen wel een stuk groter als je een familielijn binnen een ras zorgvuldig uit kiest.

En modeverschijnselen binnen de honden zul je altijd houden, inderdaad. Pindakaasch.

En Cesar en Martin hebben ook praktisch niets met elkaar te maken Ik noemde gewoon twee trainingsmethoden die allebei erg veel toegepast worden op het moment.
Citaat:
Mijn ouders hebben een Shiba Inu, die zijn nauwelijks doorgefokt volgens mij. Luisteren ook voor geen meter en zijn autistisch en homofiel.

Dat laatste is waarschijnlijk alleen die van ons

[afbeelding]


Zo één dus, hierna willen ze een Akita Inu, z'n grote broertje, ook zo'n lastpak. M'n moeder wil gewoon een brave labrador ofzo trouwens, maar m'n stiefvader houdt van eigenzinnige honden

[afbeelding]


Ze zijn wel mooi
Akita's zijn wel gefokt uit maar 6 honden die gered zijn van de atoombommen in de wereldoorlogen, hè? Zó gezond is dat ras dus niet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-12-2012, 22:39
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jullie zullen me wel raar vinden als ik eerst kijken naar een hondenkarakter voordat ik zijn uiterlijk kijk. Dat kan me echt geen balhaar schelen Ik weet al wat voor hond ik later wil, en welk ras dat gaat worden zal me een worst zijn. Ik hem mezelf geleerd om niet meer naar specifieke rassen te kijken. Uiterlijk leidt alleen maar af.
Vind ik helemaal niet raar, erg goed juist Maar ik moet wel toegeven dat ik een voorkeur heb voor bepaalde rassen. Ik hou niet zo van kleine hondjes bijvoorbeeld. En niet zo van bulldogs etc. Maar goed, stel ik loop een asiel binnen en er zit een héél lief relatief klein (want bijna álle honden zijn klein als je een groot uitgevallen witte herder gewend bent ) vuilnisbakje, dan zal ik die vast meenemen.

Citaat:
Mijn ouders hebben een Shiba Inu, die zijn nauwelijks doorgefokt volgens mij. Luisteren ook voor geen meter en zijn autistisch en homofiel.

Dat laatste is waarschijnlijk alleen die van ons

[afbeelding]


Zo één dus, hierna willen ze een Akita Inu, z'n grote broertje, ook zo'n lastpak. M'n moeder wil gewoon een brave labrador ofzo trouwens, maar m'n stiefvader houdt van eigenzinnige honden

[afbeelding]


Ze zijn wel mooi
Hach-hond! Daar zullen er na die film vast ook behoorlijk wat van zijn aangeschaft. (Overigens, ik heb als een gek gejankt bij die film Vooral toen 'ie oud was met een mottige staart )
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 22:39
Verwijderd
Het is ook een beetje kort door de bocht, hij erkent mijn stiefvader gewoon alleen als baas, daar staan ze ook om bekend, dat ze heel eenkennig zijn wat dat betreft. Mijn broertje, moeder en ik zijn al niet heel erg hondenfan maar wat we wel leuk vonden was dat een hond je echt als baas ziet en 'alles voor je doet' en dat doet ie dus niet. Hij luistert wel als het moet als het hem uitkomt, of je 'm lokt met kaas of de deurbel.
Oud 03-12-2012, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Jullie zullen me wel raar vinden als ik eerst kijken naar een hondenkarakter voordat ik zijn uiterlijk kijk. Dat kan me echt geen balhaar schelen Ik weet al wat voor hond ik later wil, en welk ras dat gaat worden zal me een worst zijn. Ik hem mezelf geleerd om niet meer naar specifieke rassen te kijken. Uiterlijk leidt alleen maar af.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor, karakter gaat voor alles. Maar ik blijf het leuk vinden om rond te neuzen en te genieten van allerlei mooie honden en de foto's die er op site's staan. En waarschijnlijk komen we toch thuis met een lief mormeltje uit het asiel!
Oud 03-12-2012, 22:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh en onze tweede bobtail was ook homo
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-12-2012, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, natuurlijk is het geen garantie voor een gezonde hond. De kans is alleen wel een stuk groter als je een familielijn binnen een ras zorgvuldig uit kiest.

En modeverschijnselen binnen de honden zul je altijd houden, inderdaad. Pindakaasch.

En Cesar en Martin hebben ook praktisch niets met elkaar te maken Ik noemde gewoon twee trainingsmethoden die allebei erg veel toegepast worden op het moment.


Akita's zijn wel gefokt uit maar 6 honden die gered zijn van de atoombommen in de wereldoorlogen, hè? Zó gezond is dat ras dus niet.
Over Akita's weet ik niet zo veel Maar wel een supercool weetje
Oud 03-12-2012, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Vind ik helemaal niet raar, erg goed juist Maar ik moet wel toegeven dat ik een voorkeur heb voor bepaalde rassen. Ik hou niet zo van kleine hondjes bijvoorbeeld. En niet zo van bulldogs etc. Maar goed, stel ik loop een asiel binnen en er zit een héél lief relatief klein (want bijna álle honden zijn klein als je een groot uitgevallen witte herder gewend bent ) vuilnisbakje, dan zal ik die vast meenemen.



Hach-hond! Daar zullen er na die film vast ook behoorlijk wat van zijn aangeschaft. (Overigens, ik heb als een gek gejankt bij die film Vooral toen 'ie oud was met een mottige staart )
Ja echt helemaal kapot ging ik om die kutfilm
Oud 03-12-2012, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Het is ook een beetje kort door de bocht, hij erkent mijn stiefvader gewoon alleen als baas, daar staan ze ook om bekend, dat ze heel eenkennig zijn wat dat betreft. Mijn broertje, moeder en ik zijn al niet heel erg hondenfan maar wat we wel leuk vonden was dat een hond je echt als baas ziet en 'alles voor je doet' en dat doet ie dus niet. Hij luistert wel als het moet als het hem uitkomt, of je 'm lokt met kaas of de deurbel.
Ik zag het beest al helemaal rondhuppelen met een roze jurkje en tasje en met hakjes en een diadeem
Oud 03-12-2012, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Klaver, ken je dit al?

[filmpje]
Nee. En als ik het wil luisteren moet ik de laptop naar het boxsnoertje brengen en dan moet ik uit ben komen en kan ik niet meer typen. Is het net zoiets als dit:



?
Oud 03-12-2012, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Oh en onze tweede bobtail was ook homo
Ik vermoed dat de onze eigenlijk geen seksuele gevoelens whatsoever heeft. Hij denkt ook dat ie een kat is.
Oud 03-12-2012, 22:43
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja echt helemaal kapot ging ik om die kutfilm
Gelukkig was ik niet de enige Ik keek 'm ook toen onze hond net een paar weken dood was. DAMN volgens mij is het één van de films waar ik het állerhardst om heb gejankt. Samen met Boy in the Striped Pyjamas. En dan heb ik het niet over een subtiel traantje, nee. Snikken en snot.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.