Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2008, 17:11
2079
Avatar van 2079
2079 is offline
Dames en heren, de main poster voor 'Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull' is hier!



En dan doen we deze er gewoon even bij.



De 'ancient astronauts' inval is nu denk ik wel bevestigd.

Laatst gewijzigd op 15-03-2008 om 17:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2008, 20:14
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
iig punten voor de brian tyler muzak
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:19
2079
Avatar van 2079
2079 is offline
Citaat:
iig punten voor de brian tyler muzak
Meh, de muziek is wel goed maar de trailer had beter kunnen beginnen met John Williams zijn muziek. Het 'Ark' of de 'Holy Grail' theme waren misschien beter op zijn plaats geweest.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 13:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dat sowieso. Maar ik ben een groot voorstander van Tyler's Children of Dune soundtrack, dus vandaar.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 14:54
Verwijderd
Ik zag de trailer toen ik naar No Country For Old Men was en hij was ZO TENENKROMMEND SLECHT DAT IK MIJN OGEN ER UIT WILDE RUKKEN EN ER OP WILDE STAMPEN EN KLAUWEND IN MIJN OOGKASSEN MIJN HERSENEN WILDE VERNIELEN ZODAT IK DE HERINNERINGEN AAN DEZE FILMVERKRACHTING NIET MEER KON AFSPELEN IN MIJN HOOFD NOGMAALS EN NOGMAALS EN NOGMAALS TOT IK ER KRANKZINNIG VAN WORD AAAAAAAAAAAAGGGHHHH maar ik denk dat ik 'm wel wil zien, met de verdrietige nieuwsgierigheid waarmee je in een doodskist kijkt.

En gelukkig heb ik mijn ogen weten te behouden want anders kon ik niet genieten van No Country For Old Men.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:02
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Wat loop jij nu toch allemaal te zwetsen?
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 16-03-2008 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:18
Verwijderd
Aversie tegen de nieuwe Indiana Jones op basis van de eerder in dit topic geposte trailer, die ik heb moeten zien op een scherm dat groter was dan het stuk rotzooi in kwestie verdient.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:18
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik snap het niet.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:29
Verwijderd
Wat valt er niet te snappen?

Ik vind dat de Indiana Jones-trologie af is en dat er verder niet mee gerommeld moet worden. Bovendien vind ik dat het niet eens een volwaardig vervolg kán zijn, omdat het door de stijlbreuk volkomen ongeloofwaardig wordt. Die stijlbreuk wordt nogmaals onderstreept door de gigantische zooi special effects in de trailer. Het geheel ádemt voor mijn gevoel uitmelkerij, typische Hollywoodtaferelen en verkrachting van de eerdere films. En dat vind ik jammer, want de eerdere films vind ik gaaf.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:39
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Nee, in die andere Indy films zaten geen special effects gelukkig. Wat een gelul toch allemaal. Verkrachting van de eerdere films, kom op zeg. Wees blij dat er een nieuwe Indy film komt. Met wat geluk is 'ie gewoon wreed. En anders jammer maar helaas, alsof er dan iets aan de hand is.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:47
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben het eens met C.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:53
Verwijderd
Het is ook niet het einde van de wereld, nee. Mijn overdrijven van die eerdere post was dan ook meer bedoeld als grapje. Maar dat neemt niet weg dat ik het lame vind en ik had liever gehad dat er geen vervolg kwam, ja. Dat is wellicht puristisch of onredelijk, maar dat vind ik nou eenmaal.

En in de eerdere films zaten niet die typische special effects die tegenwoordig iedere Hollywood(actie)film wel heeft. (In die tijd waren ze wellicht wel cliché, ja, maar nu lijken ze eerder knullig en dat is ook weer één van de dingen die ik leuk vind aan die films.)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:58
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Misschien moet je 'm pas over 20 jaar kijken.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 16:10
Verwijderd
Sarcast.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 16:26
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
In order to keep aesthetic continuity with the previous films, there will be minimal use of computer-generated imagery and more of a reliance on traditional stuntwork, and cinematographer Janusz Kaminski has adapted his style to that of Douglas Slocombe from the previous films.
De Indiana Jones films zijn nooit een afgerond geheel geweest. Er is nooit sprake geweest van een trilogie. Het basis idee van Lucas en Spielberg is altijd een totaal van 5 films geweest. Ik geloof dat daar zelfs een contract met Paramount voor is getekend. Echter sinds 1989 zijn er problemen geweest over het scenario van de vierde film. Er is geen jaar voorbij gegaan waarin niet gespeculeerd werd wanneer de vierde Indy nu eens eindelijk doorging.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 17:14
Verwijderd
Ach, ik snap Para wel, denk ik. Het is net als met bijvoorbeeld films als Terminator 3, die veel te laat na de laatste film uitgebracht wordt, waarin er sprake is van een andere tijdsgeest, leidend tot stijlbreuk en een domme herkauwing van eerdere delen. Of de Star Wars delen, die qua stijl totaal niet aansluiten op de eerdere delen.

Aan de andere kant verandert dit deel niets aan de tofheid van de eerste drie films, dus als je puristisch wilt wezen, erken je dit nieuwe deel simpelweg niet en klaar is kees
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 18:23
2079
Avatar van 2079
2079 is offline
Dat men twijfelt over Lucas kan ik me na de 'Starwars' prequels wel voorstellen, maar jongens DE man is er nog steeds: Steven Spielberg. Deze man is een genie die donders goed weet hoe hij CGI moet gebruiken. God weet misschien zijn alle effecten in de teaser wel het grootste deel van de FX uit de hele film. Optimistich blijven mensen!

Ik denk dat Paranoide precies heeft wat haar naam suggereert.

Laatst gewijzigd op 16-03-2008 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 11:47
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ik had bij de trailer een beetje het idee dat het een preview was voor een indy-parodie, maar het bleek serieus te zijn....
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 13:27
Verwijderd
Na het zien van die trailer heb ik echt zin in die film.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 22:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wat reacties na een screening. Het is allemaal niet al te positief.

'It sounds like I hated it. I really didn’t. But I have to admit it made me sad. It felt like going to a family reunion where everyone was forced to watch a slideshow or old home movies instead of getting a chance to catch up with each other. Spielberg boasts that this movie looks and feels exactly like the first three, and he’s exactly right. Had he truly made a fourth Indiana Jones movie rather than just a weak retread, I’d have been a whole lot happier.'

'Anyway, I don't want to rant on forever, as it doesn't matter what I say, you will see this movie regardless. And even though it's not as bad as Allan Quartermane, it's definitely not a good Indy Movie. But for those of you that feel that the new Star Wars Movies robbed your childhood, expect some molestations from Uncles' George and Steven...'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 01:45
Verwijderd
Ai.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 07:37
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Vanavond is het zo ver.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 11:46
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Vanavond is het zo ver.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 17:14
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
ik ga morgen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 17:22
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Vanavond is het zo ver.
, nog anderhalf uur ooee.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 17:28
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik vertrek over een half uur drie kwartieral.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 07:25
2079
Avatar van 2079
2079 is offline
Gisteravond heb ik de film gezien, om acht uur 's avonds zat ik met een aantal mensen in een donkere zaal wachtend op 'Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull'. Hier is een kleine review zonder spoilers.

Het ouderwetse Paramount Pictures Logo verschijnt velen in het publiek hadden waarschijnlijk niet stil gestaan bij dit moment. Maar filmkenners zullen even hun adem ingehouden hebben, om te zien waar het logo dit keer in zou veranderen. En het is heel verassend. Het avontuur waar deze film mee opent is interessant en brengt je meteen in 'the feel' van de film. De opening credits hebben het ouderwetse 'Raiders' gevoel en het cinematografisch vernuft van Janusz Kaminski is mooi. Toch wordt al snel duidelijk dat dit een heel ander verhaal is dan de vorige drie. Terwijl het in 'Raiders', 'Temple' en 'Crusade' het ging over religieuze items komt deze film met een heel andere MacGuffin.
Zo springt de 'Raiders'-serie van de serials uit de jaren dertig en veertig naar de Sci-Fi B-Films uit de jaren vijftig. Naar mijn mening een geniale zet van George Lucas en Steven Spielberg. De introductie van Indiana Jones is indrukwekkend in deze film, zo ook die van de Russische booswichten en het debuut van de verradelijke George 'Mac' McHale, een prima rol van Ray Winstone. Cate Blanchett is fantastisch in de rol van Irina Spalko de paranormale lieveling van Stalin. De eerste scene zit vol actie en bizarre gebeurtenissen die het contrast tussen de voorgaande film en 'Kingdom' goed duidelijk maken.

Na de opening komt de film even tot rust op Marshall College. Waar de olijke Marcus Brody (Denholm Elliot) is vervangen door een ander karakter gespeeld door Jim Broadbent. De introductie van Mutt Williams (Shia Labeouf) is ook memorabel. Labeouf is sterk in de rol van een jonge impulsieve greaser. Mutt trekt Indy mee in een nieuw bovenaards avontuur, samen gaan ze op zoek naar Mutts pleegvader Harold 'Ox' Oxley (John Hurt) in Peru. De oude vriend van Indiana was op zoek naar de zogenaamde Crystal Skull van de goude stad El Dorado a.ka. Akator.

De film is zeker anders dan alle andere 'Raiders' film maar dat betekent niet dat de stijl van de films anders is. Het is zeker een waardig (en hopelijk laatste) hoofdstuk in de serie. Een goeie old school avonturenfilm waar 'Pirates', 'National Treasure' en 'Bourne' nog iets van kunnen leren.

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 07:38
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Oh, man. Hij was echt fucking gaaf. Hoe geil was Cate Blanchett. <3
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 08:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
'review'
Vind het meer een promotionele samenvatting, maar goed En Bourne overtreffen als moderne actiefilm lijkt me overigens sterk, maar die vergelijking is een beetje appels & peren in mijn mening.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Vind het meer een promotionele samenvatting
dat + lees iets nog een keer door voor je het post
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:31
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
shit mijn verwachtingen waren te hoog denk ik
ik vond m flauw en kinderachtig vergeleken met de anderen. waar ik smakelijk kon lachen om the last crusade zat ik me nu eigenlijk alleen te ergeren aan randdebielen die helemaal stuk gingen om de 3e waterval.
shia labeouf kan ik ook niet uitstaan met dat extreem gemiddelde en saaie gezicht maar cate was wel heet.
jammer ook dat indy in geen scene in zn eentje bezig is geweest met boobytraps ontwijken maar constant in een groep was, ik zie m toch als een loner eigenlijk die met quickthinking net levend uit eenofandere val loopt al dan niet met gebruik van de zweep die nu ook praktisch ontbrak evenals de hardcore boobytraps trouwens.

ach hij was wel vermakelijk i guess...
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 16:43
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Het was vermakelijk,
maar de emotie die ik voelde: he verdomme...
Het voelde niet naar Indy op een boel momenten,
en dat is best jammer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 19:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb de andere indiana jones films niet gezien, maar deze heb ik gisteren wel in de bioscoop gezien. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niks vond. over the top special effects, en een heleboel dingen waarvan ik denk "jaaa, hoor, dat kan helemaal niet!". Misschien ben ik te nuchter voor dit soort films.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 22:15
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik hoop niet dat ze met Shia een nieuwe stoot Indy films gaan maken, Harrison is Indiana en klaar.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 08:26
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Het was vermakelijk,
maar de emotie die ik voelde: he verdomme...
Het voelde niet naar Indy op een boel momenten,
en dat is best jammer.
Zo ging het mij ook af.

Ze wilden wachten met Indy 4 tot ze een goed script hadden. Ze hadden duidelijk nog wat langer moeten wachten. Of het gewoon niet moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 09:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
De film is nogal meh, maar ik kreeg desondanks meer dan ik had verwacht. Maar ja, wat iedereen zegt klopt natuurlijk wel. De film is echt verschrikkelijk dom.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 09:46
Verwijderd
Ik vond het einde van de film zo slecht... Maar de hele film was wel vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 10:04
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ik vond het wel weer grappig om te zien hoe hard Lucas wéér faalt met relaties in het verhaal
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 23:29
Verwijderd
Ik vond het super tof. Alleen het einde vond ik een beetje uit de toon.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 09:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb mij er ook best goed mee vermaakt Hoewel de eerste drie duidelijk beter zijn, maar je kan ook niet verwachten dat ze na 20 jaar nog precies hetzelfde type film maken. Sia LaBeouf deed het best aardig allemaal, mocht hij de zweep en fedora overnemen zou ik het niet eens erg vinden. De rest van het verhaal kon mij weinig interesseren wat geloofwaardigheid betreft; Indy is nog altijd Indy alleen ouder (en wijzer; in Raiders was hij wat meer onervaren op het held-gebeuren). Ik hoor zoveel kritiek dat ik meer het idee heb dat de mensen zélf de film zijn ontgroeid en betere herinneringen aan de vorige films hebben. Ik denk dat het veel had uitgemaakt als de film veel eerder was gemaakt.
Spoiler
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 10:34
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Beetje vies als een bejaarde Indy 'baby' zegt tegen zijn gerimpelde scharrel.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Sahara
robertoo
3 21-06-2005 16:20
Films, TV & Radio Je DVD-collectie
Freshh~
234 08-03-2005 15:33
Games Welke games heb je origineel?
Verwijderd
108 10-01-2004 12:11
Films, TV & Radio filmlijst
dopehead
70 08-10-2002 10:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.