Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 07:41
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-03-2005 @ 21:05 :
Dat maakt het zo goed/leuk. Vooral als je het 's nachts speelt, zonder licht. Ik wou dat ik een cube had
Silent Hill 1,2,3,4 is enger.
Bij RE4 zijn het geen zombies meer maar boeren met hooivorken, waar zijn de geinfecteerde zombies door Nemesis?

Beetje jammer, not my shit. Al vond ik RE 2 en 3 leuk, meer actie dan bij 1, bij een kon je niet knallen.

Al ziet het wel mooi uit, maar vind ik dat schouder richten niks. Geen RE gevoel meer.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 31-03-2005 @ 07:31 :
Opvallend dat de Nintendo fanboys die altijd lopen te zeuren over hun innovatieve console zonder 'al die schietspellen' nu deze RE super duper tof vinden
Jaloers dat de PS2 versie een stuk slechter gaat worden?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 31-03-2005 @ 08:41 :
Silent Hill 1,2,3,4 is enger.
Bij RE4 zijn het geen zombies meer maar boeren met hooivorken, waar zijn de geinfecteerde zombies door Nemesis?

Beetje jammer, not my shit. Al vond ik RE 2 en 3 leuk, meer actie dan bij 1, bij een kon je niet knallen.

Al ziet het wel mooi uit, maar vind ik dat schouder richten niks. Geen RE gevoel meer.
Ik vond SH4 anders vrij saai. Zaten wel een paar momentjes van spanning in, maar voor de rest viel ie me zwaar tegen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:33
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Is het iemand al opgevallen dat het geweer dat Luis gebruikt heel erg lijkt op de DL-44 blaster van Han Solo. Jij kunt dit ook kopen (de Red-9)

Ik heb nu juist de 'Chigago Typewriter' unlocked, en gekocht. (dat laatste is ook een issue omdat het wapen één miljoen peseta's kost.) Mega vet wapen! Het is een Al Capone machinegun met onbeperke munitie. Je hoeft niet eens te herladen!
Je moet het alleen niet gebruiken als Ashley ontvoerd wordt, want het is vrij onnauwkeurig.
Dus je kunt alle andere wapens verkopen behalve de sniper rifle.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Vaal schreef op 31-03-2005 @ 07:31 :
Opvallend dat de Nintendo fanboys die altijd lopen te zeuren over hun innovatieve console zonder 'al die schietspellen' nu deze RE super duper tof vinden

Wat is dit nou weer voor gelul?

Ik ken geen enkele "Nintendo-fanboy" die zo denkt. En RE4 is absoluut geen schietspelletje in de traditionele betekenis van het woord.

Je klinkt als Sony Stoney.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:20
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Vaal schreef op 31-03-2005 @ 07:31 :
Opvallend dat de Nintendo fanboys die altijd lopen te zeuren over hun innovatieve console zonder 'al die schietspellen' nu deze RE super duper tof vinden
Ik zeur altijd alleen over mensen die nog steeds denken dat Nintendo alleen kiddy games uitbrengt.
Terwijl ik ook games als Soulcalibur 2, Metroid Prime en Resident Evil 4 in mijn kast heb liggen.
Ja, ik heb het dus over jou, dufus!!!
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:40
Verwijderd
Playstation fanboys de gekstuh!!!!1!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-03-2005 @ 12:40 :
Playstation fanboys de gekstuh!!!!1!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:52
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik heb, buiten mijn PSP, altijd alleen maar Nintendo consoles gehad. Frappant dat jullie dan gauw met dat labeltje smijten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:58
Verwijderd
Vaal
Lid sinds: 20-01-2004

Dan moet je toch ondertussen weten dat NIETS hier frappant is?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 21:04
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Vaal schreef op 31-03-2005 @ 17:52 :
Ik heb, buiten mijn PSP, altijd alleen maar Nintendo consoles gehad. Frappant dat jullie dan gauw met dat labeltje smijten.

Ik quote:

Citaat:
Opvallend dat de Nintendo fanboys die altijd lopen te zeuren over hun innovatieve console zonder 'al die schietspellen' nu deze RE super duper tof vinden
Jah zielig he, snel met dat labeltje smijten
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 10:01
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 31-03-2005 @ 22:04 :

Jah zielig he, snel met dat labeltje smijten
Oh ja, maar hier zitten ook een aantal fanboys hoor! Ik zal geen namen noemen natuurlijk, @rne, maar je begrijpt me denk ik wel
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Vaal schreef op 01-04-2005 @ 11:01 :
Oh ja, maar hier zitten ook een aantal fanboys hoor! Ik zal geen namen noemen natuurlijk, @rne, maar je begrijpt me denk ik wel
Fanboys heb je overal en van alle systemen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 16:46
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Fanboys heb je overal en van alle systemen.
Sans N-Gage.

Mensen die in deze schaamteloze creatie zijn ingetuind, en er fanboy van zijn, zijn dit alleen om hun gigantische blunder te verantwoorden; het spaarvarkentje is tot z'n laatste centjes uitgezogen, allemaal door een miskoop van de eeuw. Serieus, wie haalt hier zijn amusement uit?

Op elk systeem (N-gage niet meegeteld) is er wel een goudmijn (of meerde spellen) die het waard is om de aanschaffing van de console te verantwoorden:

Nintendo Gamecube: Resident Evil 4, de nieuwe Zelda ( GC is wel enigszins een dubieus geval, maar het is en blijft Nintendo, ook al neemt z'n kwaliteit de laatste tijd enorm af).

Playstation 2: ICO, Pro Evolution Soccer, God Of War, Zone Of The Enders, REZ...

X-Box: Halo 2...hm, ja. Grand Theft Auto Pack?

Dreamcast: Shenmue, Jet Set radio...

En al de voorgangers, de Nintendo 64, playstation 1 hebben ook allen hun meesterwerkjes die eigenlijk niet te missen zijn.

Koop gewoon een topspel en niets kan misgaan.
__________________
''Immigants! I knew it was them! Even when it was the bears, I knew it was them."
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 01-04-2005 @ 17:46 :
Sans N-Gage.

Mensen die in deze schaamteloze creatie zijn ingetuind, en er fanboy van zijn, zijn dit alleen om hun gigantische blunder te verantwoorden; het spaarvarkentje is tot z'n laatste centjes uitgezogen, allemaal door een miskoop van de eeuw. Serieus, wie haalt hier zijn amusement uit?
Er bestaan geen fanboys van de N-Gage, omdat:

1: Hij niet goed genoeg verkoopt
2: Het niet langer acceptabel is om pocketspelletjes van het niveau pre-1980 aan te prijzen. Er is niemand die denkt dat Tony Hawk skateboarding op de N-Gage zich kan meten met de GBA versie, laat staan de console- en pc versies.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:16
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nintendo Gamecube: Resident Evil 4, de nieuwe Zelda ( GC is wel enigszins een dubieus geval, maar het is en blijft Nintendo, ook al neemt z'n kwaliteit de laatste tijd enorm af).
Vergeet Metroid Prime, Eternal Darkness en Wind Waker niet, ook al worden die spellen niet door iedereen gewaardeerd.

Citaat:
X-Box: Halo 2...hm, ja. Grand Theft Auto Pack?
Vergeet vooral niet de verbeterde 1-disc versie van Shenmue II. En verder nog Marvel vs. Capcom 2 en sinds kort het fabuleuze Phantom Dust . En Ninja Gaiden. En GGXX: Reload.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:51
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Vergeet vooral niet de verbeterde 1-disc versie van Shenmue II.
Hm. Een geval apart weet je...Ik vond Shenmue 2 op de Dreamcast namelijk in het algemeen beter, en magischer dan zijn x-box broertje. Misschien heeft dit lichtelijk te maken met originele voice acting, in plaats van een wel heel lachwekkende dub?

Ik neem aan dat je Shenmue 1 wel eens op de DC hebt gespeeld?

'Do you guys know where I can find any sailors?'

Citaat:
Wind Waker
Een zwakke outing in de beste serie, ik vond het persoonlijk de slechtste Zelda die ik heb gespeeld, en ja ik heb de game voltooid. Misschien lag dit voor mij aan de teleurstellende moeilijksheid graad? De niet-zo-epische muziekstukken die je wel tegenkomt in A Link To The Past, OOT? Het slecht uitgewerkte vaar-mechanisme? Veel water en niet genoeg land? Exploring vd oceaan is meer een taak dan adrenaline? De eindbazen, en dan vooral Ganon waren niet zo episch? Hoewel ik de graphics interessant vond, in mindere mate dan bij Jet Set Radio, vond ik toch dat de cell-shading veel artistieker had gekund...vooral in de landschappen...
En een zeer groot punt dat mijn spel belevenis hinderde was de Triforce Hunt, en het daarbij te betalen bedrag aan die rot dwerg en zijn mafia luitjes.


Citaat:
Phantom Dust
Phantom Dust? Hmm...kan je me een beetje inlichten? Heb namelijk wel lovende superlatieven vernomen van dit spel.

Citaat:
Ninja Gaiden
Played and beaten; Leuke wijze om je skills te testen ( en je handen te verneuken ), maar mij kon het niet zo boeien, daarmee bedoel ik de sfeer. Zo'n ninja game is wel gaaf en al, maar al die robot shit daarbij neemt in mijn visie de coole sfeer weg. Had het liever tegen andere ninjas of bad guys uitgevochten.

En ik houd niet zo veel van al die beat 'em games ala tekken, street fighter, soul calibur, mortal combat, dead or alive en dergelijke

Maar in het algemeen vind ik dat de hedendaagse spellen de magie missen die de spellen van vroeger zo leuk maakten om continue opnieuw te beleven.

Laten we hopen dat Wanda & Colosos, of Shadow of The Colosos ofzo mij kan entertainen.
__________________
''Immigants! I knew it was them! Even when it was the bears, I knew it was them."
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-04-2005 @ 18:16 :
Vergeet Metroid Prime, Eternal Darkness en Wind Waker niet, ook al worden die spellen niet door iedereen gewaardeerd.
Ik zoek nog steeds Eternal Darkness voor een beetje schappelijke prijs. Zie hem heel soms wel eens op internet staan maar dan is het meteen 50-60 euro en dat vind ik weer teveel van het goede voor een paar jaar oude game.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:06
Verwijderd
Eternal Darkness is voor 15 pleuro 2e hands te krijgen bij de Nedgame

2,50 verzendkosten als je niet dichtbij een Nedgame zit
http://www.nedgame.com/
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 01-04-2005 @ 11:01 :
Oh ja, maar hier zitten ook een aantal fanboys hoor! Ik zal geen namen noemen natuurlijk, @rne, maar je begrijpt me denk ik wel
Ik ben geen fanboy. Ik speel ook graag op de Playstation van mijn broer.
Maar ik kan het niet hebben als mensen Nintendo gaan afkraken door te zeggen dat ze alleen kiddy spellen hebben en dat Playstation/Xbox veel cooler is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 21:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Morridin schreef op 01-04-2005 @ 20:06 :
Eternal Darkness is voor 15 pleuro 2e hands te krijgen bij de Nedgame

2,50 verzendkosten als je niet dichtbij een Nedgame zit
http://www.nedgame.com/
Bij Bart Smit en E-Plaza was hij tot voor kort voor 15 euro NIEUW te kopen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 21:08
Otnemem
Otnemem is offline
Tijdens het spelen dacht ik even dat we weer te maken hadden met een uitgemolken koe in camouflage, ivm het hele dorp gebeuren en dergelijke, maar naarmate ik me verder bewoog kwamen toch enkele zeer coole verrassingen voor in dat spaans opgefokt dorpje; SPOILERS (eigenlijk bullshit, dan moet je gewoon niet deze topic lezen maar goed)

- Op een gegeven moment als je je met ashley op die lift begeeft komt er wel een zeer creepige spanjaard die boven op je dakje staat.

-Daarna, dat gevecht met die Leider, vergeten hoe die heet, was zeer fuckin' cool, mede door de creepy, doch stille muziek op de background.

-Vlak voordat je dat middeleeuws lijkend kasteel binnendringt, heel onverwachts komt er een auto op je afgereden. Ik dacht eerst dat er iemand in zat die je ging helpen ofzo, rijdt die bitch me opeens ala carmagedon de dood in.

Ja. Ik weet dat ik nog niet echt ver ben, had ook een beetje interesse verloren in het spel, maar nu heb ik toch de stimulatie gekregen om verder te spelen.
__________________
''Immigants! I knew it was them! Even when it was the bears, I knew it was them."
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 21:24
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 01-04-2005 @ 18:51 :
Hm. Een geval apart weet je...Ik vond Shenmue 2 op de Dreamcast namelijk in het algemeen beter, en magischer dan zijn x-box broertje. Misschien heeft dit lichtelijk te maken met originele voice acting, in plaats van een wel heel lachwekkende dub?

Nah. Ik vond Shenmue II op de Xbox stukken beter. Het was inderdaad jammer ze de originele Japanse Audio track hadden vervangen zonder de speler gewoon de optie te geven. Een fors minpunt. Echter, de hogere resolutie van de Xbox en de gerestylde karaktermodellen van sommige personages(met name die van Ryo) waren een hele verbetering ten opzichte van de in grafisch opzicht toch wat fletse Dreamcast-versie. Plus natuurlijk het feit dat je niet constant van discs hoeft te switchen, de snellere laadtijden en de voor mijn handen beter geschikte Xbox Controller. En inhoudelijk is het spel verder helemaal hetzelfde, dus ik weet wel welke versie ik kies.


Citaat:
Ik neem aan dat je Shenmue 1 wel eens op de DC hebt gespeeld?
Zeker gespeeld en best vermakelijk an sich. Maar mijn algehele indruk was dezelfde als bij bijvoorbeeld Max Payne I : het voelde aan als een mislukt experiment dat wel veel goede ideeen had maar vrijwel nergens uit de verf kwam. Shenmue II daarentegen is een van mijn favoriete games aller tijden


Citaat:
Een zwakke outing in de beste serie, ik vond het persoonlijk de slechtste Zelda die ik heb gespeeld, en ja ik heb de game voltooid. Misschien lag dit voor mij aan de teleurstellende moeilijksheid graad? De niet-zo-epische muziekstukken die je wel tegenkomt in A Link To The Past, OOT? Het slecht uitgewerkte vaar-mechanisme? Veel water en niet genoeg land? Exploring vd oceaan is meer een taak dan adrenaline? De eindbazen, en dan vooral Ganon waren niet zo episch? Hoewel ik de graphics interessant vond, in mindere mate dan bij Jet Set Radio, vond ik toch dat de cell-shading veel artistieker had gekund...vooral in de landschappen...
Ik vind Wind Waker, na Ocarina en Majora's Mask , juist de allersterkste aflevering. Het spel leunde weliswaar erg sterk op de door Ocarina uiteengezette spelstructuur en opzet, maar het esthetisch hoge niveau zorgde voor een zeer aparte, nieuwe sfeer, vooral omdat de cel shading techniek zo slim is toegepast. Kijk maar naar de wat over het algemeen wordt beschouwd als de grote openingssequence van het spel, de sluiptocht door dat ford. De manier waarop de vijanden zijn geanimeerd in combinatie met de mimiek van Link en het uitzicht over de binnenplaats is echt grandioos, en doet bovendien denken aan een goede tekenfilmserie. Wat dat betreft vind ik dat ze het bij Nintendo net even wat beter hebben aangepakt dan bij Sega, want JSR:F kon mijn aandacht niet al te lang vasthouden.

Het sterkste punt aan Wind Waker, vind ik juist datgene wat anderen(en als ik het zo lees ook jij ) het zwakst vinden, namelijk dat zeilen over de oceaan. In de echte wereld is er namelijk ook meer water dan land, zeker in met eilanden omgeven gebieden natuurlijk. Een spel is een spel, toegegeven, en zou nooit "saai" mogen zijn, maar ik bewonder de artistieke keuze van Nintendo om de realiteit in deze enigszins trouw te blijven en de pacing op een wat lager niveau te leggen dan gamers gewend zijn van videogames. Dat was ook een van de redenen dat ik Shenmue II zo geweldig vindt.

Hoewel het om begrijpelijke redenen niet echt een populaire move is geweest, is het eigenlijk heel logisch. Het even op zee in een fantasy-spektakel zal tenslotte ook niet altijd actie, spanning en sensatie zijn, dus ik kon er wel mee leven dat ik soms tien minuten lang aan het varen was zonder dat ik mezelf in verwoeste battles kon storten. En als dat ook nog s'nachts was dan was ik helemaal tevreden, want dan ziet er alles er heerlijk sfeervol en onheilspellend uit. Kalmte kan soms ook leuk en zelfs rustgevend zijn hoor. Dat neemt natuurlijk allemaal niet weg dat er wel het een en ander te verbeteren viel aan de overworld(een paar extra uitdagingen bovenop de momenten van sereniteit zouden natuurlijk nooit weg zijn geweest), maar ik vond het idee en de globale uitwerking een verfrissende break from the norm. En het gebrek aan adrenaline op zee werd wel gecompenseerd door de tempels aan land, die overigens niet het niveau haalden van die van de andere twee 3D zeldas.

Het spel is wel veel te makkelijk, maar dat is A Link To The Past natuurlijk ook. En dat vond ik nu juist weer een zeer tegenvallende Zelda. Een mening die menig fan mij niet in dank zal afnemen, vrees ik.

Citaat:
En een zeer groot punt dat mijn spel belevenis hinderde was de Triforce Hunt, en het daarbij te betalen bedrag aan die rot dwerg en zijn mafia luitjes.
Geen kwaad woord over Tingle. Tingle is grappig.

Citaat:
Phantom Dust? Hmm...kan je me een beetje inlichten? Heb namelijk wel lovende superlatieven vernomen van dit spel.
Nou, ik wil alleen maar zeggen…..Kopen! Tenminste, zodra hij hier gereleased is. Alhoewel ik betwijfel of het je ding is. In ieder geval is het een van de meest diepgaande en intelligent uitgevoerde action titles die ik ooit gespeeld heb. Een onverwachts hoog niveau, met name door de tactische skills die vereist zijn.

Citaat:
Played and beaten; Leuke wijze om je skills te testen ( en je handen te verneuken ), maar mij kon het niet zo boeien, daarmee bedoel ik de sfeer. Zo'n ninja game is wel gaaf en al, maar al die robot shit daarbij neemt in mijn visie de coole sfeer weg. Had het liever tegen andere ninjas of bad guys uitgevochten.

En ik houd niet zo veel van al die beat 'em games ala tekken, street fighter, soul calibur, mortal combat, dead or alive en dergelijke

Maar in het algemeen vind ik dat de hedendaagse spellen de magie missen die de spellen van vroeger zo leuk maakten om continue opnieuw te beleven.

Laten we hopen dat Wanda & Colosos, of Shadow of The Colosos ofzo mij kan entertainen.
Tja. Ninja Gaiden is inderdaad niet voor iedereen even leuk om te spelen. Ik vond en vind het persoonlijk het allerbeste spel op de Xbox. Met afstand. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld God Of War, dan valt het verschil in design niveau en stijl echt enorm op. Ninja Gaiden is dan ook meer voor mensen die echt van vechtspellen houden(dus de mensen die bereidt zijn om al hun toewijding te storten op de game)en niet(zoals bij GoW)diegenen die af en toe wel eens een knokspel spelen of gewoon willen spelen en stoppen wanneer ze dat willen. Je moet er echt van houden.

En wat bedoel je met “ala tekken, Street Fighter etc..”? Tekken, Street Fighter en Mortal Kombat hebben weinig met elkaar gemeen, behalve dan dat het alledrie vechtspellen zijn. Met name die laatste zou nooit in een adem genoemd mogen worden met het in mijn ogen briljante Street Fighter
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 21:49
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Nah. Ik vond Shenmue II op de Xbox stukken beter. Het was inderdaad jammer ze de originele Japanse Audio track hadden vervangen zonder de speler gewoon de optie te geven. Een fors minpunt. Echter, de hogere resolutie van de Xbox en de gerestylde karaktermodellen van sommige personages(met name die van Ryo) waren een hele verbetering ten opzichte van de in grafisch opzicht toch wat fletse Dreamcast-versie. Plus natuurlijk het feit dat je niet constant van discs hoeft te switchen, de snellere laadtijden en de voor mijn handen beter geschikte Xbox Controller. En inhoudelijk is het spel verder helemaal hetzelfde, dus ik weet wel welke versie ik kies.
Opzich heb je gelijk dat de xbox versie een leap forward maakt, als je audio keuze achterwege laat. Toch knaagt er iets aan...iets dat ik met geen woorden kan uitleggen. Misschien heeft het op een belachelijke manier te maken met de keuze van de console; ik vind de Dreamcast namelijk een van de beste op de markt, zowel in spelaanbod en gameplay ervaring. Misschien ben ik meer gehecht aan een typisch Japans spel op de console waar
hij bij de geboorte voor bestemd was? Iets deugt niet aan Shenmue op een microsoft console

Maar belangrijker, WAAR THE FUCK IS SHENMUE 3?!

Citaat:
Zeker gespeeld en best vermakelijk an sich. Maar mijn algehele indruk was dezelfde als bij bijvoorbeeld Max Payne I : het voelde aan als een mislukt experiment dat wel veel goede ideeen had maar vrijwel nergens uit de verf kwam. Shenmue II daarentegen is een van mijn favoriete games aller tijden
' mislukt experiment'?

Je begeeft je op glad ijs man . Deze verwoording mag je van mij part wel gebruiken als je The Godfather game wilt omschrijven, maar bij Shenmue 1; No Fuckin' way!
Bij mij is het juist andersom. Shenmue 1 > shenmue 2, om diverse redenen, die voor jou toch de vuilnisbak inkunnen aangezien jij retevast voor Shenmue 2 kiest; Lan Di Fuck

Citaat:
JSR:F kon mijn aandacht niet al te lang vasthouden.
Ik doelde eigenlijk op de originele JSR op de Dreamcast , en daar zit echt wel een heel groot verschil tussen hoor, zeker kwa style en genialiteit.

Citaat:
Het sterkste punt aan Wind Waker, vind ik juist datgene wat anderen(en als ik het zo lees ook jij ) het zwakst vinden, namelijk dat zeilen over de oceaan. In de echte wereld is er namelijk ook meer water dan land, zeker in met eilanden omgeven gebieden natuurlijk. Een spel is een spel, toegegeven, en zou nooit "saai" mogen zijn, maar ik bewonder de artistieke keuze van Nintendo om de realiteit in deze enigszins trouw te blijven en de pacing op een wat lager niveau te leggen dan gamers gewend zijn van videogames. Dat was ook een van de redenen dat ik Shenmue II zo geweldig vindt.
Klopt. Hier heb je gelijk in, maar persoonlijk vind ik uitwerking van het zeilen onzettend slecht uitgevoerd. Een zet die meteen de mist in gaat is de afwezigheid van het vechten en varen gelijke tijd. Zo valt de spelervaring meteen in duigen, en voelt het meer als een opgelegde taak dan een coole reincarnatie van een helse piraten bestorming.
De 'realiteit'? Tja, in een fantasy wereld kan alles blijkbaar, maar wat helemaal NIET realistisch is, is de slechte calculatie waarmee 'Link' hartjes verliest als hij door een vijand geraakt wordt. Dit was nooit zo erg het geval in de vroegere Zeldas en zo voelt het wel heel KIDDY, en nee, niet omwille van de graphics.

Maar chapeau, je hebt het wel mooi uitgelegd.

Citaat:
Het spel is wel veel te makkelijk, maar dat is A Link To The Past natuurlijk ook. En dat vond ik nu juist weer een zeer tegenvallende Zelda. Een mening die menig fan mij niet in dank zal afnemen, vrees ik.
Come again? A Link To The Past kan alleen tegenvallen als je gelooft dat elke kerker een kopie is van de vorige, wat zeker niet het geval is. Samen met de originele Zelda op de NES straalt ALTTP het meeste de essentie van het gehele zelda gebeuren af; een kleine vlegel die op z'n eentje de hele wereld moet redden uit de klauwen van slechte invloed. Maar ja...ik kan je enigszins toch begrijpen hoor, komt meer voor bij Zelda spelers.

Wat vindt je eigenlijk van Link's Awakening? Vind ik persoonlijk de beste.

Citaat:
Nou, ik wil alleen maar zeggen…..Kopen! Tenminste, zodra hij hier gereleased is. Alhoewel ik betwijfel of het je ding is. In ieder geval is het een van de meest diepgaande en intelligent uitgevoerde action titles die ik ooit gespeeld heb. Een onverwachts hoog niveau, met name door de tactische skills die vereist zijn.
Cool. Als m'n luiheid afneemt zal ik wel eens wat grondige informatie verschaffen.

Citaat:
Geen kwaad woord over Tingle. Tingle is grappig.
Sure. HUmor van formaat, als je van Peter Pan tafarelen geniet.

Citaat:
En wat bedoel je met “ala tekken, Street Fighter etc..”? Tekken, Street Fighter en Mortal Kombat hebben weinig met elkaar gemeen, behalve dan dat het alledrie vechtspellen zijn. Met name die laatste zou nooit in een adem genoemd mogen worden met het in mijn ogen briljante Street Fighter
Je hebt me door. Ik verafschuw vechtspellen. Voor mij zijn ze allen een pot nat.

Citaat:
God Of War
Heb je 'm al gespeeld trouwens?
__________________
''Immigants! I knew it was them! Even when it was the bears, I knew it was them."
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 23:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 01-04-2005 @ 22:49 :
Opzich heb je gelijk dat de xbox versie een leap forward maakt, als je audio keuze achterwege laat. Toch knaagt er iets aan...iets dat ik met geen woorden kan uitleggen. Misschien heeft het op een belachelijke manier te maken met de keuze van de console; ik vind de Dreamcast namelijk een van de beste op de markt, zowel in spelaanbod en gameplay ervaring. Misschien ben ik meer gehecht aan een typisch Japans spel op de console waar hij bij de geboorte voor bestemd was? Iets deugt niet aan Shenmue op een microsoft console
Ha! I knew it!!

Kijk, die emotionele barrière heb ik dus niet. Het kan mij werkelijk niets bommen op welk systeem een spel wordt uitgebracht, zolang de kwaliteit van de inhoud maar gewaarborgd is. Maar je hebt wel gelijk dat de Dreamcast gevoelsmatig de enige juiste console is voor een spel als Shenmue, maar rationeel beschouwd slaat dat natuurlijk helemaal nergens op. Ik trek me dan ook lekker niets aan van dat gevoel en kies ervoor om optimaal van Shenmue te genieten. En dat gaat me verdomd goed af!

Maar verder kan ik je positie in deze wel begrijpen hoor. Ik hoor het tenslotte wel vaker van mensen. Ik vind het alleen nogal jammer dat men zich er zo door laat beperken.

Citaat:
Maar belangrijker, WAAR THE FUCK IS SHENMUE 3?!
Ja, dat is de big one. Ik wacht al jaren met smart op een echte sequel, maar vooralsnog lijkt Sega geen plannen te hebben. Wel gaan ze komen met een MMORPG uitvoering van Shenmue, bestemd voor de Hong Kong markt. Hoe het met dit project zit is mij op dit moment een volslagen raadsel, aangezien ik ben gekapt met het volgen van het laatste nieuws toen ik hoorde dat hij niet naar Europa/NA zou komen en dat er geen plannen waren voor een derde deel in de reguliere serie. Tja, waarom zou ik me er dan nog wat van aantrekken? Bovendien, het concept van die MMORPG sprak me toch al niet erg aan.

Anyway, ik heb de hoop opgegeven voor wat betreft een echte nieuwe sequel, net als heel veel andere fans van de reeks.


Citaat:
' mislukt experiment'?

Je begeeft je op glad ijs man . Deze verwoording mag je van mij part wel gebruiken als je The Godfather game wilt omschrijven, maar bij Shenmue 1; No Fuckin' way! Bij mij is het juist andersom. Shenmue 1 > shenmue 2, om diverse redenen, die voor jou toch de vuilnisbak inkunnen aangezien jij retevast voor Shenmue 2 kiest; Lan Di Fuck
Ja, ik wist dat ik je nu met sloopkogel aan het rammen was. Dat schijn ik wel vaker te doen, de laatste tijd Maar goed, het staat je natuurlijk volledig vrij om Shenmue 1 te prefereren. Alleen ik begrijp niet waarom. Alleen al het feit dat je in deel 1 niet de mogelijkheid hebt om te kiezen of je de te overbruggen periodes tussen de verschillende afspraken, meetings, vechtpartijen etc. te skippen is voor mij voldoende reden om deel 2 te verkiezen. Niet dat ik mezelf niet zou vermaken in de tijd dat ik moet wachten(meestal kies ik zelf dan ook gewoon voor “wachten” in plaats van “skip” in Shenmue II), maar ik wil wel graag de keuze hebben. Natuurlijk zijn er ook nog andere kleine en grote nibbles, maar dit is toch wel de belangrijkste reden.

Citaat:
Ik doelde eigenlijk op de originele JSR op de Dreamcast , en daar zit echt wel een heel groot verschil tussen hoor, zeker kwa style en genialiteit.
Ah okay, verkeerd begrepen.

Citaat:
Klopt. Hier heb je gelijk in, maar persoonlijk vind ik uitwerking van het zeilen onzettend slecht uitgevoerd. Een zet die meteen de mist in gaat is de afwezigheid van het vechten en varen gelijke tijd. Zo valt de spelervaring meteen in duigen, en voelt het meer als een opgelegde taak dan een coole reincarnatie van een helse piraten bestorming. De 'realiteit'? Tja, in een fantasy wereld kan alles blijkbaar, maar wat helemaal NIET realistisch is, is de slechte calculatie waarmee 'Link' hartjes verliest als hij door een vijand geraakt wordt. Dit was nooit zo erg het geval in de vroegere Zeldas en zo voelt het wel heel KIDDY, en nee, niet omwille van de graphics.
Maar het punt is dat er op zee juist zo weinig werd gevochten. Voor zover ik het me goed kan herinneren knokte je alleen tegen wat gigantische inktvissen en een paar haaien. Ik denk juist dat de spelervaring pas ECHT in duigen zou zijn gevallen als de battles op zee wat frequenter en intensiever waren geweest. Want dan zouden de beperking van het battlesysteem veel vaker naar voren komen op ongunstige momenten, wat veel sneller zou leiden tot irritatie. Maar zoals het nu is(veel kalmte en (wellicht te) veel ruimte voor anticipatie) staat het de besturing niet direct in de weg, hoewel de vraag of je blij moet zijn met deze keuze er natuurlijk eentje van een hele andere orde is. Ik vond het zoals ik al aangaf niet echt een zwaarwegende flaw in designing.

En wat bedoel je precies met de slechte calculatie die waarmee Link hartjes verliest? Die was toch niet wezenlijk anders dan bij de eerdere 3D Zelda's? Of bedoel je te zeggen dat de vijanden niet genoeg schade aanrichten om echt het gevoel van spanning en levensgevaar te ervaren? Dat vond ik namelijk ook.

[QUOTE]
Come again? A Link To The Past kan alleen tegenvallen als je gelooft dat elke kerker een kopie is van de vorige, wat zeker niet het geval is. Samen met de originele Zelda op de NES straalt ALTTP het meeste de essentie van het gehele zelda gebeuren af; een kleine vlegel die op z'n eentje de hele wereld moet redden uit de klauwen van slechte invloed. Maar ja...ik kan je enigszins toch begrijpen hoor, komt meer voor bij Zelda spelers.
Citaat:
Wat vindt je eigenlijk van Link's Awakening? Vind ik persoonlijk de beste.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat A Link To The Past de eerste aflevering van de 2d Zeldas was die ik speelde. De introductie verliep helaas niet al te best. Ik vond het wel vermakelijk, maar ik ben er nooit echt ingezogen zoals de 3d varianten dat wel voor elkaar kregen. Well, shucks.

Link’s Awakening heb ik een dikke twaalf jaar niet meer gespeeld. Dat zegt wel genoeg, denk ik. Alhoewel ik er destijds wel wat lol aan heb beleefd.

Citaat:
Sure. HUmor van formaat, als je van Peter Pan tafarelen geniet.
Laat ik Peter Pan nou net een ingenieus geschreven verhaal vinden met dito personages

Maar Tingle is gewoon een staaltje verkapte perverse humor van de makers. Niets meer, niets minder.


Citaat:
Heb je 'm al gespeeld trouwens?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 01:19
Flagellant
Avatar van Flagellant
Flagellant is offline
Is de besturing radicaal anders?
__________________
I believe we are destined, bound to survive against all odds
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 10:43
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Citaat:
Flagellant schreef op 03-04-2005 @ 02:19 :
Is de besturing radicaal anders?
Vergeleken met de vorige delen? Ja.
Is dat goed? Zeker!
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 14:35
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Sparks schreef op 03-04-2005 @ 11:43 :
Vergeleken met de vorige delen? Ja.
Is dat goed? Zeker!
In de vorige delen had je pre-rendered backgrounds. Je moest toen lopen in de richting waarin je wenste naartoe te gaan. Als jou mannetje naar je toe moest lopen was zijn gezicht naar jou gericht (logisch) en je drukte dan op 'omlaag' En zo was dat met alle richtingen. Het kon soms irritant zijn als je karakter in de ene camerashot van je wegliep en in het daarop volgende naar je toe kwam. Maar deze logica moest je maar even onder de knie krijgen.

In deze RE heb je gewoon een 3rd person perspective, en daarom ook minder last van dit soort besturing, al komt het volgensmij nog wel een voor in sommige scènes waar de camera niet helemaal mee wil werken.

Mij maakt het niet uit, ik vind geen een besturing lastig, gewoon ff oefenen en je weet het.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:35
Verwijderd
Ik heb eigelijk nooit last gehad van die besturing in de vorige. Zowiezo kon je kiezen of je bewoog op beeld of dat links+rechts draaien was en boven+achter naar voren en achter was. Of heb ik nu het verkeerde spel?

Anyhoe, ik heb er nooit problemen bij gehad, ook niet met SH en PE
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:36
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Morridin schreef op 03-04-2005 @ 16:35 :
Ik heb eigelijk nooit last gehad van die besturing in de vorige. Zowiezo kon je kiezen of je bewoog op beeld of dat links+rechts draaien was en boven+achter naar voren en achter was. Of heb ik nu het verkeerde spel?

Je kon inderdaad een andere besturing kiezen afhankelijk van je camerastandpunt
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:11
Kratos
Kratos is offline
Resident Evil 4 is wel cool (kben nu bij 4-2)
Maar het is echt heel anders als de vorige delen er zijn flink wat veranderingen en die zijn best goed(Alhoewel de ouwe re's ook meesterwerkjes zijn)

Interresante discussie trouwens
Ik heb zelf ook een dreamcast met Shenmue, JSR, Marvel vs Capcom, Capcom vs SNK en noem maar op. En uiteraard ook grote Zelda fan WW is inderdaad een iets minder leuk deeltje uit de serie. Alhoewel het toch wel het spelen waard is uiteraard.
Kennen jullie trouwens ook PSO en TOS en Metal Gear wat vinde jullie daarvan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kratos schreef op 03-04-2005 @ 19:11 :
Ik heb zelf ook een dreamcast met Shenmue, JSR, Marvel vs Capcom, Capcom vs SNK en noem maar op. En uiteraard ook grote Zelda fan
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:37
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Kennen jullie trouwens ook PSO en TOS en Metal Gear wat vinde jullie daarvan
Phantasy Star Online...hm, niet bestemd aan mij. Achterhaalde, overgebruikte leveldesign, en de talloze monsters zijn inspiratieloos.

TOS...Sommige RPG spellen zoals Chrono Triggger, Chrono Cross, Eartbound, en Paper Mario kunnen me wel bekoren, maar TOS overstijgt zelfs naar mijn mening het melig Fox Kids gehalte...in slechte zin.

Metal Gear Solid... Op de Nes waren ze gewoon cool, MGS 1 op de PS1 was de beste, MGS 2 op de PS2 had een tikkeltje te veel filosofische trekjes en onzinnige plotwendingen, MGS 3 was goed... mooi, interessant, maar vaak TE typisch Kojima, Twin Snakes was een oninteressante remake van zijn PS1 broertje.
__________________
''Immigants! I knew it was them! Even when it was the bears, I knew it was them."
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 16:55
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
@rne schreef op 01-04-2005 @ 21:12 :
Ik ben geen fanboy. Ik speel ook graag op de Playstation van mijn broer.
Maar ik kan het niet hebben als mensen Nintendo gaan afkraken door te zeggen dat ze alleen kiddy spellen hebben en dat Playstation/Xbox veel cooler is.
Ongelooflijk! Dat had ik kunnen zeggen!
Zeker omdat mijn broer ook een playstation heeft....

Weet je zeker dat je geen kloon van mij bent?
Als je een knappe gozer bent dan zal dit weleens het geval kunnen zijn....
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Resident Evil 5 [xbox360, ps3]
Carn
21 04-06-2008 20:57
Games Resident Evil 4
Rijk
3 02-02-2005 13:29
Games Resident Evil 4
Mr.Hypert€xt
11 15-09-2004 21:38
Games resident evil serie niet meer exclusief voor de gamecube
SQUARE
10 11-04-2003 16:06
Games Launch cube games bij dimension plus
DP17
3 05-09-2002 07:54
Games Resident Evil wordt Gamecube exclusief
Dark G
22 29-09-2001 17:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.