Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 22-06-2004 @ 17:17 :
oke, oke! Maar ik ben het er nog steeds niet mee eens. En blijkbaar moet ik ook nog even wennen aan de manier waarop hier gereageerd wordt. Is niet erg, jullie hebben vaak gelijk! Maar toch... -x- soapsie
We hebben soms gelijk. Sowieso, onze mening is niet de beste, er zal vast nog wel iemand zijn die iets beters erop weet. Maar het is gewoon dom om het meteen naast je neer te leggen als je er niet mee eens bent.

En boos worden is en lachwekkend. Niet te vaak meer doen, voor je eigen bestwil

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 16:24
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Oke, jullie hebben vaak gelijk! En ik ben al niet meer boos. Maar toch vind ik niet dat je een mening kan baseren op twee regels. Dat is mijn opinie, en die van jullie is anders. Moet kunnen, toch? Daarbij wil ik even zeggen....sorry voor mijn iets te opvliegerige reactie, maar ik moet nog steeds even wennen. Ik ben trouwens geen 13-jarige, en ik kan prima tegen kritiek! Maar ik moest ff wennen (zoals ik nou al 3 keer heb gezegd) Dus...mijn excuses, en ik zal me even wat volwassener gedragen -x-x- Soof
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 22-06-2004 @ 17:24 :
Oke, jullie hebben vaak gelijk! En ik ben al niet meer boos. Maar toch vind ik niet dat je een mening kan baseren op twee regels. Dat is mijn opinie, en die van jullie is anders. Moet kunnen, toch? Daarbij wil ik even zeggen....sorry voor mijn iets te opvliegerige reactie, maar ik moet nog steeds even wennen. Ik ben trouwens geen 13-jarige, en ik kan prima tegen kritiek! Maar ik moest ff wennen (zoals ik nou al 3 keer heb gezegd) Dus...mijn excuses, en ik zal me even wat volwassener gedragen -x-x- Soof
okedokee
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:32
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Dan hou ik es mijn mond dicht...
en dan gebeurt er iets leuks
Behoorlijk stom eigenlijk om voor dit oort dingen boos te worden.
Renard is grappig. Hij is een master in dingen afbreken en doet het bijgevolg vaak. Maar terwijl hij een verhaal afbreekt, geeft hij ook goede tips over hoe je jouw verhaal kunt verbeteren. Haal die er uit en gebruik ze. Jij komt dus ook van Fancy?
Een ware volksverhuizing Explosief volkje toch Eerst een fight tussen Bloemenpoes en dat andere kind, nu een tantrum van jou Feisty people.
ennuh, Grim
Wij hebben altijd gelijk
Kwestie van bescheidenheid.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Fancy, met de forum waar meer slechte sexverhalen worden geplaatst, dan matige kleine schrijfertjes-verhalen?
Nee, logisch dat je die kritiek niet echt gewend bent...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:49
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Wat heb ik hier mee te maken?
Zo slecht ben ik nou ook weer niet..
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 22-06-2004 @ 17:49 :
Wat heb ik hier mee te maken?
Zo slecht ben ik nou ook weer niet..
Ik heb het over het gemiddelde
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:54
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Sorry, Soapsie, maar ik kwam echt niet door het verhaal heen (zoals Grim al opmerkte). Ik weet niet precies wat het is- het boeit me minder als het eerste stuk en ik erger me echt dood aan je constructies. Als iemand iets zegt, bijv.: Lizelotte schudde haar hoofd. “Wie heeft je dat wijs gemaakt?” vroeg ze. “Franka” antwoordde Lieke. Achter "Franka" moet een komma, ik geloof zo: "Franka," antwoordde Lieke.

Goed, ik erger me er misschien snel aan kleine dingen, maar ik word er echt helemaal gek van. Daardoor wordt het verhaal voor mij onleesbaar.

“Wat zou ik gehoord moeten hebben?”. “Lieke moet op de stoel” antwoordde het meisje, nog steeds fluisterend.
Die punt tussen de twee zinnen hoeft niet! Er staat toch al een vraagteken? Waarom zo'n dubbele "interpunctie"?

Nou, Soapsie, hier kan ik niet echt positief over zijn... sorry!
En wind je niet zo op, joh. Je zei dat het je een rotzorg zou zijn (waarmee je, neem ik aan, bedoelde dat het je niets uitmaakte), maar je leek je erg druk te maken...

Silla
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:05
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Hmm effe 2 dingen:

- Heb je wat aan mijn commentaar of zeg je laat maar achterwege? Dat werd me niet echt duidelijk.

- Qua 2 zinnen lezen en dan kappen omdat je denkt dat het te standaard word: misschien was dat juist wel de bedoeling van de schrijver/ster, en wil ze een paar regels later en een geweldige wending aan geven. Na 2 regels kan je dus niet altijd weten of het niets is!
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:50
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 22-06-2004 @ 16:40 :
Duivelaar, de nieuwe forumbaas. Maar je had gelijk hoor, het gespam begon mij een beetje de leeslust te ontnemen!

Betreft je verhaal: Leuk! Ik heb Gothicka nooit gezien, maar de trailer schoot me al wel een x door mijn hoofd toen dat meisje met rode ogen bij haar op visite kwam, tezamen met het feit dat ze in zo'n inrichting zit. Maar dat geeft niet.

Iemand (volgens mij Grim) vond er te weinig actie inzittten. Ik vind dat niet het geval, vooral dat stuk waar dat meisje langskomt en het laatste gesprek met Anna vind ik zeer spannend!

Ik zag in het laatste stuk 2 schrijffouten staan:
Schranzen, denk ik.
Schrijf je dit zo? Weet niet hoor, maar het staat zo vreemd!

Ook vroeg ik me nog af, of een 15-jarig meisje de doodstraf krijgt als ze haar zusje vermoord? Nee toch?

Ik vind het wel onoverzichtelijk dat je geen alinea's gebruikt. Hetzelfde met de dialogen, die kun je beter onder elkaar zetten. Leest zoveel fijner!

Al met al vind ik het een spannend verhaal, ik krijg steeds meer te weten waarom ze daar zit - hoe haar moeder was en dat ze dus waarschijnlijk schizofrenie heeft of zo iets? Ben zeer benieuwd naar de rest!
Bedankt voor je reactie! Even je vragen beantwoorden:

- Schranzen klopt gewoon.
- Dit verhaal speelt zich af in Amerika, en daar kan het wel dat je als 15-jarige de doodstraf krijgt, als je een moord hebt gepleegd.
- Wat betreft die dialogen...dat ben ik al aan het veranderen!
- En onwijs bedankt dat je het een leuk verhaal vind.

Aan jouw reactie kan ik zien dat jij (zowat de enige) de echte inhoud van het verhaal lijkt te begrijpen, en ook nog eens kijkt naar grammaticale fouten. Dank je -x-x- Soapsie
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:34
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
De quotes die ik had gemaakt van jou verhaal zijn niet meegekomen zie ik:
Je had sranzen staan in je verhaal, dat moet schranzen zijn.
En het woord dat ik zo vreemd vond staan was schichtig geloof ik.

Voor de rest: you're welcome, my friend!
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 22-06-2004 @ 19:34 :
De quotes die ik had gemaakt van jou verhaal zijn niet meegekomen zie ik:
Je had sranzen staan in je verhaal, dat moet schranzen zijn.
En het woord dat ik zo vreemd vond staan was schichtig geloof
Schuchter, en die kan gewoon

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:40
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Grim schreef op 22-06-2004 @ 19:47 :
Schuchter, en die kan gewoon

Grim
Je valt in herhaling , maar je hebt gelijk.

12ling
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:15
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
12-ling?
Sorry.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
1=een
2=twee
2+ling=tweeling
1+2+ling=een tweeling
Of snap ik het verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:23
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
1+2 is drie.
Dan is hij of 3 of 12 ling.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:46
Verwijderd
12ling is zn afkortnaam
heb ik de wereld in geholpen
1 = één
2 = twee
ling = ling
klaar

dus Duivel had ut goed

spammerds

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:56
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Ok, mijn opmerkingen:

In tegen stelling tot de andere had Lizelotte nooit zo’n trek.
Het is toch tegenstelling? en andereN moet het toch zijn?

Maar, niemand die zich daar zorgen om maakte.
Ik irriteerde me eigenlijk aan die komma, mocht wel wegblijven, vond ik.


“Ik hoorde dat je weer naar de isoleercel moest…Waarom was dat? Wat was er gebeurd?…Zij was er weer”.
Ik zou het eerder zo doen: "Ik hoorde dat je weer naar de isoleercel moest.. Waarom was dat? Wat was er gebeurd?"... "Zij was er weer."

Door die aanhalingsteken weet je dat zij niet meer praat.


“Zou je mij kunnen vertellen wat je moeder deed als je je kamer niet op ruimde?”

opruimde aan elkaar toch?


Voor de rest vond ik het geweldig. Maar even over mijn dommigheid: ik dacht dat het over een gekkenhuis ging, waar seriemoordenaars in zaten en dat zij daar werd behandeld met die Anna enz.
Ik snapte er al niets van toen ze over een stoel begonnen..

Maar nu snap ik het. Dank U.

Vooral door blijven gaan.

Asperientje
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 23:03
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
About het 12ling vraagstuk:

Citaat:
Millroy : Spam
Citaat:
Duivelaar : Spam
Citaat:
Grim : Spam
Conclusie: Goedzo, kinders!

(Maar om eerlijk te zijn ben ik wel een 12-ling. Foutje in de communicatie tussen God en m'n moeder. Maar ze is er blij mee hoor, ze hebben 11 mij's kunnen verkopen aan de dierentuin.)
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:10
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Ik spam niet.
Geniale uitspraken zijn nooit spam.
oké dan
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Spam ik? Trouwens, je bent vergeten dat Soapsie en bloemenpoes ook spammen...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:18
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Heer en dame, wees eens niet zo op uw teentjes getrapt!
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:35
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
I was being funny.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:06
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Heeey jongens...Weer bedankt voor jullie reacties. Ik heb er naar gekeken en weer veranderd! Thank you... (K) -x- Soapsie
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:25
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Ik vind dit echt een goed verhaal!
Ik heb de film gothicka gezien en ik kreeg meteen weer kriebels toen het ging over dat kind met de rode ogen.
echt vuil.
Trek je niets aan van renard, ik vind hem een nurkse schoft die zoveel mogelijk verhalen op een zo grof mogelijke manier afbreekt...Ik wacht in spanning op een verhaal van hem dat ik dan ook zo kan afbreken, eens zien of hij het ook zo leuk zal vinden
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:23
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Sorry hoor maar wat kunnen jullie toch zeuren over spammen..

En ik maar steeds denken dat er een nieuw stukje bij is gekomen.. maar nee hoor, ze moesten maar weer eens ruzieën.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:17
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Sorry dat het wat lang duurde! Maar hier is weer een nieuw stukje! -x-x- Soapsie


……“Stom kind. Jij pakt onze poppen af. Wij willen niet meer met je spelen” zei het buurmeisje. Lizelotte stak haar tong uit. “Jullie poppen zijn toch stom” zei ze. Het buurmeisje en de andere kinderen renden weg. “Rot kinderen” schreeuwde Lizelotte achter ze aan. “Jullie zijn allemaal stom”. Lizelotte slenterde weg. Door de straten van het dorp waar ze woonde. “Meisje…meisje” riep ze. Ze schrok toen er iets voor haar opdoemde. “Hallo Lizelotte. Hoe gaat het?”. Lizelotte zag dat het haar meisje was. Ze rende naar haar toe en knuffelde haar. “Zullen wij gaan spelen?” vroeg ze. Het meisje knikte. Samen liepen ze door de stad. “Wat gaan we doen?” vroeg Lizelotte. “Zie je die winkel daar?” vroeg het meisje, en wees naar de overkant van de straat. Lizelotte knikte. “Ga daar naar binnen en pak wat chocolade weg”. Lizelotte wist dat het niet mocht. Maar als ze het niet zou doen dat zou het meisje ook weg gaan. Net zoals de buurtkinderen. Ze liep op de winkel af. Dit had ze al vaak genoeg gedaan. Altijd als Lizelotte en het meisje honger hadden ging Lizelotte een winkel in en pakte wat te eten. Soms werd ze gepakt, maar soms ook niet. Vandaag was het pech. “Vuile dief” schreeuwde de winkelier. “Blijf met je vuile tengels van mijn spullen af. Heeft je moeder je niets geleerd?”. Lizelotte rende zo hard als ze kon. Maar de winkelier haalde haar in en tilde haar van de grond. “Laat me los” schreeuwde Lizelotte. “Hoe oud ben jij eigenlijk?” vroeg de winkelier. “Zeven” antwoordde ze kortaf. “En dan al stelen? Weet je moeder hier van af?”. Lizelotte schudde haar hoofd. “We zullen je moeder eens gaan bellen. De winkelier nam Lizelotte mee naar binnen en zette haar op een kruk neer. Hij pakte de telefoon en draaide een nummer. “Dag mevrouw. Ik heb uw dochter hier zitten. Ze heeft geprobeerd chocolade te stelen uit mijn winkel”. Even was het stil. Lizelotte hoorde een vrouw aan de andere kant van de telefoon praten. Ze had een voorgevoel dat het haar moeder was. “Walsstraat dertig, correct. Tot straks. Dag”. De winkelier hing de telefoon op en liep op Lizelotte af. “Je moeder komt zo. Tot die tijd blijf jij hier zitten” beval de winkelier. En hij liep weer terug naar de kassa. Lizelotte staarde naar buiten. Het meisje was verdwenen. Nu had ze niemand meer. Een paar minuten later werd er getoeterd. Lizelotte zag dat het de auto van haar moeder was. De winkelier pakte Lizelotte bij haar schouders en duwde haar de winkel uit. “Ik hoop dat je moeder je een lesje kan leren” zei hij, en duwde haar richting de auto. Lizelotte stapte in de auto. Zonder naar haar moeder te kijken. En zonder maar één woord uit te brengen. “Lizelotte. Dit is al de vijfde keer dat ik je bij een winkel of supermarkt moet ophalen omdat je gestolen hebt. Waarom doe je het nou iedere keer weer?” vroeg haar moeder na een lange stilte. “Sorry, mamma” zei Lizelotte oprecht. “Sorry, is achteraf gezegd. Als jij dit nog een keer doet kom je voorlopig niet meer buiten. Hoor je dat?” vroeg haar moeder streng. Lizelotte knikte. “Ik zal het niet meer doen mamma”……

“En wat deden jullie voor spelletjes?” vroeg Anna. “Verstoppertje” antwoordde Lizelotte. “En hoe ging dat dan?”. “Het meisje ging dan verstoppen, en ik moest haar zoeken. Maar ze verstopte zich zó goed, dat ik haar nooit vond. En dan werd het donker en was ik mijn huis kwijt” legde Lizelotte uit. “En wat deed je dan?”. “Dan liep ik nachtenlang door de straten, totdat iemand mij opmerkte en me naar huis bracht”. Lizelotte frummelde aan het kettinkje om Anna’s nek. “Vind je hem mooi?” vroeg Anna. Lizelotte knikte. Het kettinkje was van goud. En er hing een klein hartje aan. Dromerig bleef ze naar het hangertje staren. “Je hebt het telkens over een meisje. En niet over het meisje met de rode ogen. Zit er verschil tussen die twee meisjes?” vroeg Anna. “Nee, ze zijn hetzelfde. Maar het meisje kreeg pas rode ogen toen ze niet lief meer was” antwoordde Lizelotte. “Wat bedoel je daarmee?” vroeg Anna. Altijd maar die standaard vragen. Zoals: Wat voel je daarbij? Wat bedoel je daarmee? Wat dacht je toen aan? Waar denk je nu aan? Maar Lizelotte wist dat de psychologe’s dat moesten doen. Om hun patiënten te helpen. “Ze was altijd mijn vriendinnetje, maar op een dag werd ze boos toen ik niet luisterde. Toen kreeg ze rode ogen en ging ze mij slaan”.

…..“Doe wat ik je zeg!” siste het meisje. Lizelotte was bang. Ze wilde niet wéér stelen. Want dat zou haar mamma boos worden. En mocht ze niet meer buiten spelen. “Meisje, ik mag niet meer stelen van mijn moeder. Dan mag ik niet meer naar buiten” probeerde Lizelotte uit te leggen. Maar het meisje wilde het niet begrijpen. “Je hebt toch geen vriendjes om mee buiten te spelen. Dus doe wat ik zeg!” beval het ze. De ogen van het meisje sprongen ineens op rood. Net alsof ze vuur schoten. Zo iets engs had Lizelotte nog nooit gezien. “Nee! Ik doe niet wat je wilt” riep Lizelotte. Ze draaide zich om en rende weg. Zo hard als ze kon zocht ze een weg naar huis. Gelukkig was het nog niet donker. Lizelotte keek achterom. Het meisje was ook gaan rennen en zat haar op de hielen. “Ga weg. Ik wil niet stelen. Ik luister niet meer naar jou!” huilde Lizelotte. Maar het meisje lachte hard en rende door. Toen Lizelotte, volledig buiten adem, bij haar huis aan kwam, sprintte ze door de voortuin naar de deur. Met haar vuisten beukte ze tegen het hout. “Mamma!” schreeuwde ze. De deur ging langzaam open. Haar moeder stond in de opening en staarde verbaasd naar Lizelotte. Ze rende naar binnen. “Er zit een eng meisje achter me aan” zei ze hijgend. Haar moeder sloot de deur en liep naar Lizelotte toe. “Welk meisje?” vroeg haar moeder. “Een hele enge, met blonde haren en rode ogen” antwoordde Lizelotte. Haar moeder sloeg haar armen om Lizelotte heen. “Ach meisje toch. Stil maar” fluisterde ze zachtjes…..
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:25
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ja, precies! Harstikke goed!

Dit vond ik wel een beetje vaag:
Citaat:
Hij pakte de telefoon en draaide een nummer.
Die man kende het nummer van haar al, omdat ze daar vaker had gestolen - moet ik het zo zien? Want 'een nummer' is zo vaag.

Maar qua hoe ze zich voelt en hoe haar schyzofrene vriendinnetje met haar omgaat en haar achtervolgd, vind ik het een goed/spannend geschreven stuk.
Persoonlijk iets: ik hou best veel van wat meer beschrijvingen, zodat je iets meer een voorbeeld krijgt van hoe ze alles ziet/hoe alles eruit ziet. Dat doe je best weinig - maar dat heeft denk ik met je stijl te maken.

Vervolg, gaarne!
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:38
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
goed het is duidelijk beschreven... alleen wat ik niet snap is dat die moeder dat meisje helemaal gaat troosten terwijl ze haar super erg haat... of begon dat haten later??
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:47
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Netjes hoor, alleen een paar foutjes:

Maar als ze het niet zou doen dat zou het meisje ook weg gaan.
Maar als ze het niet zou doen dan zou het meisje ook weg gaan.

Wat dacht je toen aan?
Waar dacht je toen aan? / Wat dacht je toen?

Want dat zou haar mamma boos worden
Want dan zou haar mamma boos worden.

Voor de rest leuk stukje
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:41
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Heeeey,

Dank jullie wel! Ik heb de fouten verbeterd...En dat wat Lotjesnotje zegt....dat haten komt pas later...maar alles wordt duidelijk hoor En dat gene wat 12ling zei....heb ik ook even veranderd. Het stond er idd wat stom! Deze keer zal ik wat sneller een stukje plaatsen! -x- Soapsie
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:03
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
owke... ik snapte het niet helemaal.... maar nu wel dus...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:05
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Gelukkig!!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:07
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
stoer stuk!
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:20
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Thank you
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:22
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Snel een vervolg graag
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:25
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Alsjeblieft....een vervolg. Wel wat kleiner, maar daar moeten jullie het dan maar even mee doen -x- soapsie


“Toen was mamma nog aardig” zei Lizelotte. “Nu niet meer?” vroeg Anna. “Nee, want het het meisje met de rode ogen kwam ieder keer terug. En dan was ze nog steeds boos en wilde ze mij slaan” antwoordde Lizelotte. Ze zag dat Anna haar ogen sloot. Afwachtend keek ze naar het gezicht van Anna. Het wenkbrauwen fronsten. “Vergelijk jij je moeder met het meisje met de rode ogen?” vroeg Anna toen ze haar ogen weer open deed. “Zijn zij hetzelfde?”. Lizelotte dacht na. “Nee” zei ze vastbesloten. “Mamma heeft geen blond haar en rode ogen”. “En hoe zit het nou met dat liedje wat je zong?”. “Dat heb ik toch al gezegd” zei Lizelotte vermoeid. “Dat klopt. Maar ik begrijp nu pas waarom je moeder dat zong”.

……“Klein, klein meisje. Verdwijn zo snel als de wind. Ga terug naar waar je vandaan kwam. Jij klein, klein kind…” zong haar moeder. Lizelotte lag met haar ogen dicht in bed. Ze had haar dekbed ver over zich heen getrokken en al haar knuffels had ze naast zich gezet. “Denk je dat het meisje nu weg gaat, mamma?” vroeg Lizelotte. Haar moeder zuchtte. “Ik hoop het lieverd” zei ze. Maartje kwam de kamer in lopen. “Wat zing jij voor Liesje?” vroeg Maartje. “Een slaapliedje” antwoordde haar moeder. “Wil ik ook” zei Maartje. Lizelotte keek boos naar Maartje. Zij wilde alles wat Lizelotte had. “Mamma zingt nu alleen voor mij” zei ze boos. Maartje keek smekend naar haar moeder. “Ga eerst je pyjama aantrekken, je wassen en dan zing ik ook een slaapliedje voor jou”. Maartje rende de kamer uit, richting de badkamer. “Mamma, kan jij het liedje nog een keer zingen. Dan weet ik zeker dat ze vanavond niet nog een keer komt”. Haar moeder aaide haar over haar hoofd. “Wat haal je je toch weer rare dingen in dat kleine hoofdje van je. Maar, wat jij wilt”. En haar moeder begon weer te zingen. Lizelotte luisterde aandachtig en hoopte dat het meisje met de rode ogen weg zou blijven. Toen ze klaar was met zingen kwam Maartje de kamer in lopen. “Ik ben klaar. Kom je nu voor mij zingen?” vroeg ze. Haar moeder stond op, gaf Lizelotte en kus en liep de kamer uit. Direct, nadat haar moeder de kamer verlaten had, ging er een angstig gevoel door Lizelotte heen. Wat nou als ze toch binnen kon komen. “Mamma!” schreeuwde Lizelotte. Een paar seconden later kwam haar moeder de kamer in rennen. “Wat is er lieverd?” vroeg ze. “Wil je het raam op slot doen?”. Zuchtend liep ze naar het venster toe en deed het raam op slot. “Zó goed?” vroeg ze. Lizelotte knikte. “Welterusten, mamma” fluisterde ze…..

“Vertelde jij het aan je moeder als het meisje met de rode ogen langs kwam?”. “Soms” antwoordde Lizelotte. “In het begin wel. Daarna werd ze boos als ik het vertelde”. “Waarom werd ze boos?”
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:40
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Hee, netjes hoor.. !!

Paar foutjes:

“Nee, want het het meisje met de rode ogen kwam ieder keer terug.
Nee, want het meisje met de rode ogen kwam iedere keer terug

Het wenkbrauwen fronsten.
Het wenkbrauwen..??

Haar moeder stond op, gaf Lizelotte en kus en liep de kamer uit.
Haar moeder stond op, ga Lizelotte een kus en liep de kamer uit.

“Waarom werd ze boos?”

Dit had je beter weg kunnen laten.. Het zou volgens mij leuker zijn als je het aan het begin van het nieuwe stukje had gezet.


Voor de rest, .
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:43
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 25-06-2004 @ 13:40 :
Hee, netjes hoor.. !!

“Waarom werd ze boos?” [/I]
Dit had je beter weg kunnen laten.. Het zou volgens mij leuker zijn als je het aan het begin van het nieuwe stukje had gezet.


Voor de rest, .
Ik heb de fouten die je er uit hebt gehaald verbeterd. Maar die regel: "Waarom werd ze boos?" dat moet daar wel staan. Want het volgende stukje is weer een flashback....dus moet het daar wel staan. Snap je? -x- Soapsie
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:59
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 25-06-2004 @ 13:43 :
Ik heb de fouten die je er uit hebt gehaald verbeterd. Maar die regel: "Waarom werd ze boos?" dat moet daar wel staan. Want het volgende stukje is weer een flashback....dus moet het daar wel staan. Snap je? -x- Soapsie
Ow zo.. Ok, dan begrijp ik het!
Maar je kunt ook proberen om voor je gelijk weer met een flashback begint, een stukje van het "heden" te typen en daarna pas flashback.

Maar goed! X Asperientje
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:07
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Dat deed ik toch.....!!!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:22
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Vond het weer super goed... je schrijft echt onwijs relaxd... gewoon lekker leesbaar
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:25
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 25-06-2004 @ 14:07 :
Dat deed ik toch.....!!!
Ok ok, maar ik bedoelde bij het volgend stukje!!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:30
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Heey, lotjesnotje.....dank je! En asperientje, ik zal het onthouden.... Kisses Soapsie -x-
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:31
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 25-06-2004 @ 14:30 :
Heey, lotjesnotje.....dank je! En asperientje, ik zal het onthouden.... Kisses Soapsie -x-
Goessow
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:46
Verwijderd
Good going, ut gaat steeds beter, ik raak verslaafd


Grim
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:50
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Oeh!!! Dat vat ik op als een groot compliment....meen je dit serieus??? -x- soapsie
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 25-06-2004 @ 14:50 :
Oeh!!! Dat vat ik op als een groot compliment....meen je dit serieus??? -x- soapsie
Ja, hoe verder je schrijft hoe beter het gaat

Grim
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 14:11
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Zo zie je maar weer, dat je een verhaal dus niet aan de hand van de eerste twee zinnen kan beoordelen. -x-
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 25-06-2004 @ 15:11 :
Zo zie je maar weer, dat je een verhaal dus niet aan de hand van de eerste twee zinnen kan beoordelen. -x-
Dat kan makkelijk, het lukte ook aan de eerste twee delen. wat dat betreft zijn de eerste twee zinnen en de eerste twee posts niet veel anders. Het is gewoon dat ik minder bezwaar heb tegen cliché dan Renard. Je begin is egt crap, het wordt steeds beter

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.