Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2009, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Goed, dan weet je nu in hoeverre agressie in de vorm van drang onderzocht kan worden.
Dus kunnen we concluderen dat agressie zich wel moet uiten en niet alleen uit drang bestaat om het te kunnen waarnemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2009, 22:19
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Dus kunnen we concluderen dat agressie zich wel moet uiten en niet alleen uit drang bestaat om het te kunnen waarnemen.
Nee, iemand kan je zijn drang vertellen.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Nee, iemand kan je zijn drang vertellen.
Zie de post daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:20
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Zie de post daarvoor.
Heb ik al gezien.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Heb ik al gezien.
Dan is je reactie dus overbodig aangezien je op die manier geen onderzoek kan doen. Tenminste je kan het natuurlijk wel doen, maar het wordt niet geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:23
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Dan is je reactie dus overbodig aangezien je op die manier geen onderzoek kan doen. Tenminste je kan het natuurlijk wel doen, maar het wordt niet geaccepteerd.
Nee, want wat ik zeg klopt.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Nee, want wat ik zeg klopt.
Het klopt dat je het kan vragen. Maar het onderzoek wordt vervolgens weg gewimpeld.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:35
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Het klopt dat je het kan vragen. Maar het onderzoek wordt vervolgens weg gewimpeld.
Hier wordt letterlijk gezegd dat er geen causale relatie is. Juist, omdat het bijna niet objectief is te meten én dit is niet eens met betrekking tot vandalisme. Laat staan als je een causaal verband tussen cannabis gebruik en vandalisme in Nederland wilt aantonen. Daar is al helemaal geen bewijs voor.
Citaat:
People sometimes associate marijuana with aggressive behavior. In fact, laboratory test show that an increased THC level does not increase competitive behavior in test subjects (24), although sometimes withdrawal symptoms may include aggression (21). The 2002 National Institute of Justice’s Arrestee Drug Abuse Monitoring Program found that of arrested individuals, 41% of males and 27% of females were found to test positive for marijuana (7). This may not point to a causal relationship since many of the same people tested positive for other illicit drugs or alcohol. A NIDA Research summary provides evidence which supports that often marijuana is combined with other illicit drugs, and this may contribute to the aggressive behavior.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.

Laatst gewijzigd op 22-04-2009 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Hier wordt letterlijk gezegd dat er geen causale relatie is. Juist, omdat het bijna niet objectief is te meten én dit is niet eens met betrekking tot vandalisme. Laat staan als je een causaal verband tussen cannabis gebruik en vandalisme in Nederland wilt aantonen.
Ik heb het hier over een wetenschappelijk onderzoek kom jij met een of ander arrestanten monitor aan. In de eerste plaats wordt aangegeven dat ze niet kunnen zeggen dat er een causale relatie is, ivm de andere drugs. Ze zeggen dus niet dat er geen causale relatie is.
In de tweede plaats wordt er in wetenschappelijk onderzoek voor gezorgd dat die mensen niet onder invloed zijn van iets anders.

Dus wat je nu hiermee wil zeggen weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:42
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Ik heb het hier over een wetenschappelijk onderzoek kom jij met een of ander arrestanten monitor aan. In de eerste plaats wordt aangegeven dat ze niet kunnen zeggen dat er geen causale relatie is, ivm de andere drugs. Ze zeggen dus niet dat er geen causale relatie is.
In de tweede plaats wordt er in wetenschappelijk onderzoek voor gezorgd dat die mensen niet onder invloed zijn van iets anders.

Dus wat je nu hiermee wil zeggen weet ik niet.
Dat je niet tot de conclusie kan komen het op maatschappelijk niveau leidt tot meer vandalisme
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Dat je niet tot de conclusie kan komen het op maatschappelijk niveau leidt tot meer vandalisme
Wel, die gegevens van jou zijn waardeloos. Het geeft aan dat ze geen causale relatie mogen geven, omdat er ook andere drugs in het spel zijn en dat er daarom geen conclusies getrokken mogen worden. Het geeft niet aan dat er geen causale relatie is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:45
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Wel, die gegevens van jou zijn waardeloos.
Die zijn onder andere gebaseerd op het onderzoek dat jij gebruikt.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Die zijn onder andere gebaseerd op het onderzoek dat jij gebruikt.
Nee, want in dat onderzoek zijn de mensen enkel onder invloed van cannabis en niet ook onder invloed van andere drugs zoals daar staat.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:47
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Nee, want in dat onderzoek zijn de mensen enkel onder invloed van cannabis en niet ook onder invloed van andere drugs zoals daar staat.
Kijk bij: 24.) Myerscough, R., & Taylor, S. (1985). The effects of marijuana on human physical aggression. Journal of Personality and Social Psychology, 49, 1541-1546.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Kijk bij: 24.) Myerscough, R., & Taylor, S. (1985). The effects of marijuana on human physical aggression. Journal of Personality and Social Psychology, 49, 1541-1546.
Ja wat wil je daarmee zeggen? Het klopt dat in dat onderzoek staat dat een verhoogd THC level niet leidt tot competitief gedrag.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:55
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Het wordt steeds leuker. In dat onderzoek staat overigens dat marijuana gebruikers minder geïrriteerd zijn dan in de placebo groep. Dat zal vast de kans op vandalisme doen afnemen
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Het wordt steeds leuker. In dat onderzoek staat overigens dat marijuana gebruikers minder geïrriteerd zijn dan in de placebo groep. Dat zal vast de kans op vandalisme doen afnemen
Volgens mij staat er 'niet meer geïrriteerd', dus geen verschil. Het belangrijkste dat in dat onderzoek staat, en dat negeer je, is dat de agressie verhoogd is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 23:08
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Volgens mij staat er 'niet meer geïrriteerd', dus geen verschil. Het belangrijkste dat in dat onderzoek staat, en dat negeer je, is dat de agressie verhoogd is.
Neen, het tentoongestelde gedrag wordt niet gedefinieerd als causaal verband voor vandalisme. Heb je daar anders een qoute van?
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Neen, het tentoongestelde gedrag wordt niet gedefinieerd als causaal verband voor vandalisme. Heb je daar anders een qoute van?
Staat er vandalisme? Nee, er staat agressie. Voor de relatie tussen agressie en vandalisme verwijs ik naar dat andere onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 23:43
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Staat er vandalisme? Nee, er staat agressie. Voor de relatie tussen agressie en vandalisme verwijs ik naar dat andere onderzoek.
Door de grote betrokkenheid van factoren(heel vaak aangehaald in dit topic) is dat verband tussen cannabis en vandalisme niet te trekken.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.

Laatst gewijzigd op 22-04-2009 om 23:49.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 00:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb het hier over een wetenschappelijk onderzoek kom jij met een of ander arrestanten monitor aan.
En aangezien dat onderzoek jouw lezing juist weerlegde staat het daarmee 2-0 voor Chrysta.

Ondertussen heb je een discussie met je onzinnige bewering over cannabis en het er omheen draaien toen die bewering onbewijsbaar bleek nu totaal offtopic getrokken, en meermalen op de persoon gespeeld. Heel jammer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Door de grote betrokkenheid van factoren(heel vaak aangehaald in dit topic) is dat verband tussen cannabis en vandalisme niet te trekken.
1. Lees dat andere onderzoek. Daarin staat duidelijk dat vandalisme wordt veroorzaakt door agressie en drugsgebruik.

2. Volgens jou leidt alcoholgebruik ook niet tot vandalisme dus?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 06:43
Verwijderd
Citaat:
En aangezien dat onderzoek jouw lezing juist weerlegde staat het daarmee 2-0 voor Chrysta.

Ondertussen heb je een discussie met je onzinnige bewering over cannabis en het er omheen draaien toen die bewering onbewijsbaar bleek nu totaal offtopic getrokken, en meermalen op de persoon gespeeld. Heel jammer.
Nogmaals dat doet het helemaal niet. Maar jij bent kennelijk te lui om het artikel te lezen en leest alleen de abstract waardoor je kennelijk die conclusie niet oppikt. Gedurende het eerste uur naar licht cannabis gebruik is er sprake van verhoogde agressiviteit.

Dat je overigens ook de conclusie trekt dat er geen causaal verband is aan de hand van het artikel van Christa, geeft alleen maar aan dat jullie de artikelen niet lezen. Ik kan jullie dan ook niet erg serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 07:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb even de discussie over het wel of niet bestaan van een causaal verband tussen agressie enz. afgesplitst en naar W&F verplaatst. Ik heb alleen wat posts gemist, die kan ik niet meer verplaatsen, dus die staan nu nog hier. Gelieve in het andere topic verder te gaan met de discussie over het causaal verband.

Het topic is hier:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1751365
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 24-04-2009, 12:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Klant alleen met pasje Limburgse koffieshop in

Softdrugs kunnen vanaf volgend jaar in heel Limburg alleen nog maar met een pasje worden gekocht. Zo denken de Limburgse gemeenten de overlast van drugstoeristen te beperken. Ook kan er straks nog maar maximaal drie gram per dag worden gekocht.
door Bram van der Heijden
en Roel Ophelders
Dit zijn de speerpunten uit het plan 'Limburg stelt zijn grenzen' van de Limburgse gemeenten met een koffieshop. Volgens de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers dé oplossing om het drugstoerisme in Limburg aan banden te leggen. In het nieuwe plan worden alle Limburgse koffieshops omgedoopt tot besloten clubs. Leers: "Daardoor kan de toegang worden geweigerd aan mensen die geen lid zijn. Het pasje of een vingerafdruk bewijst je lidmaatschap." Buitenlanders kunnen vooralsnog ook lid worden, omdat uitsluiting in strijd zou zijn met Europese regelgeving.
Om het drugstoeristen nog minder aantrekkelijk te maken, mag iemand nog maar maximaal drie gram wiet per dag kopen. "Een tochtje van een paar honderd kilometer loont dan nog nauwelijks", legt Leers uit. Daarbij wordt ook geregeld dat iemand slechts één koffieshop per dag kan bezoeken. "We zijn nu aan het kijken hoe we de pasjessystemen van de verscheidene koffieshops in één systeem kunnen verwerken." Een andere maatregelen die het buitenlanders minder aantrekkelijk moeten maken om hier hun softdrugs te kopen, is het verplicht betalen met een betaalpas, waardoor anonimiteit helemaal uitgesloten is.
Volgens Leers, die namens de Limburgse gemeenten het gesprek in Den Haag is aangegaan, is het plan bij beide betrokken ministeries (Binnenlandse Zaken en Justitie) in goede aarde gevallen. Ook koffieshophouders zouden er positief tegenover staan.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2009, 13:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
"We zijn nu aan het kijken hoe we de pasjessystemen van de verscheidene koffieshops in één systeem kunnen verwerken." Een andere maatregelen die het buitenlanders minder aantrekkelijk moeten maken om hier hun softdrugs te kopen, is het verplicht betalen met een betaalpas, waardoor anonimiteit helemaal uitgesloten is.
De Wietchip-kaart, fijn.
Kinderachtig land.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 00:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Straks gaan ze het in Parijs moeilijk maken voor buitenlanders om de Eiffeltoren te bezoeken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
MAASTRICHT - Een gewichtig gezelschap van twee ministers (Hirsch Ballin en Ter Horst), acht Limburgse burgemeesters, de Limburgse gouverneur Frissen en VNG-voorzitter Jorritsma heeft dinsdag in de nieuwe Maastrichtse raadszaal het als baanbrekend omschreven Limburgse coffeeshopplan gelanceerd. Alle ongeveer 35 coffeeshops in Limburg moeten met ingang van volgend jaar een besloten club gaan vormen, waartoe alleen klanten met een pasje toegang krijgen.

‘We gaan het buitenlandse drugstoeristen minder aantrekkelijk maken om onze coffeeshops te bezoeken’, zei initiatiefnemer en burgemeester van Maastricht Gerd Leers. De Limburgse hoofdstad wordt jaarlijks door 2,1 miljoen coffeeshoptoeristen bezocht, waarvan bijna 70 procent afkomstig is uit het buitenland, met name België, Duitsland en Frankrijk. Leers mikt erop dat minstens de helft van de buitenlanders straks niet meer naar Maastricht komt.

Het pasjessysteem mag buitenlanders voorlopig niet discrimineren. Ook Belgen en Fransen mogen een pasje aanschaffen. Wel komt er een wachttijd: ‘Na inschrijving duurt het enkele dagen voor het pasje beschikbaar is’, aldus Leers. Daarmee hoopt hij buitenlanders af te schrikken.

De maximale hoeveelheid cannabis die in de coffeeshop gekocht mag worden, wordt beperkt van 5 tot 3 gram per etmaal. Omdat het de bedoeling is dat alle Limburgse coffeeshops in het systeem verbonden worden, geldt dat maximum voor heel Limburg. Shoppen langs coffeeshops is er niet meer bij. Leers hoopt dat Fransen straks niet meer voor slechts 3 gram naar Limburg zullen rijden.

Ook willen de acht burgemeesters dat cannabis alleen nog met pinpas of creditcard kan worden afgerekend. Dat moet eveneens drempelverhogend werken. ‘We halen het bezoek aan de coffeeshops uit de anonimiteit’, aldus Leers. Burgemeester Hubert Bruls van Venlo: ‘Dit plan is niet zaligmakend. Maar door de drempel te verhogen hopen we grote groepen te ontmoedigen.’

Hij noemde het voorbeeld van ‘de advocaat uit Krefeld’ die nu nog 35 kilometer naar Venlo rijdt om wiet te kopen, maar straks misschien thuisblijft omdat hij een pasje moet aanschaffen en de girale afrekening op de deurmat vindt.

Ondanks het enthousiasme van de burgemeesters (Leers: ‘Dit Limburgse model kan een Nederlands model worden, misschien zelfs een Europees model’) zitten er nog veel haken en ogen aan het plan. De ministers Hirsch Ballin (justitie) en Ter Horst (binnenlandse zaken) staan positief tegenover het proefproject. Maar ze drukten twee Limburgse wensen de kop in. Hirsch Ballin wil niet morrelen aan ‘de achterdeur’: de bevoorrading van coffeeshops blijft illegaal en dus overgeleverd aan de criminele sector. ‘Het is niet ons beleid om de wietkweek te bevorderen’, aldus de bewindsman. ‘We gaan het buitenland niet opzadelen met een legale sector van wietkweek.’

Minister Ter Horst negeerde de wens van de Limburgse gemeenten om extra politie-agenten in te zetten om te voorkomen dat buitenlandse drugstoeristen door het pasjesysteem uitwijken naar de illegale sector: ‘Ik vind niet dat er meer politie moet komen. Die extra agenten heb ik niet.’

Volgens Marc Josemans, woordvoerder van de Maastrichtse coffeeshops, zal het pasjessysteem hoogstens gefaseerd worden ingevoerd. Hij ziet niets in ‘het linken’ van alle coffeeshops: ‘Dat mag ook niet van het College Bescherming Persoonsgegevens.’ Voor het girale betalingsverkeer in coffeeshops is de medewerking van banken nodig. Dat is een probleem, aldus Leers. ‘Maar het is de moeite waard dat te onderzoeken.’
Het gaat door, wat een feest voor de scooterrijdende bontkraagjes hier, die hebben volgend jaar veel cash
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ook willen de acht burgemeesters dat cannabis alleen nog met pinpas of creditcard kan worden afgerekend. Dat moet eveneens drempelverhogend werken.
Dat is wat mij betreft drempelverlagend en ik zit er met smart op te wachten, alleen zou ik er en/en van maken.

Citaat:
maar straks misschien thuisblijft omdat hij een pasje moet aanschaffen en de girale afrekening op de deurmat vindt.
Kan die advocaat dat wat rotten dan?
Citaat:
Ondanks het enthousiasme van de burgemeesters (Leers: ‘Dit Limburgse model kan een Nederlands model worden, misschien zelfs een Europees model’)
Onnodig in de randstad hebben we niet zo heel veel last van de toeristen,misschien uitgezonderd amsterdam.

Europees volledig gelegaliseerd vind ik dan wel weer een strak plan, dus als er nog iemand wilt, 4 juni...

Citaat:
zitten er nog veel haken en ogen aan het plan. De ministers Hirsch Ballin (justitie) en Ter Horst (binnenlandse zaken) staan positief tegenover het proefproject. Maar ze drukten twee Limburgse wensen de kop in. Hirsch Ballin wil niet morrelen aan ‘de achterdeur’: de bevoorrading van coffeeshops blijft illegaal en dus overgeleverd aan de criminele sector.
Dom heb je eindelijk de kans, verpest je het.
Citaat:
‘Het is niet ons beleid om de wietkweek te bevorderen’, aldus de bewindsman. ‘We gaan het buitenland niet opzadelen met een legale sector van wietkweek.’
Opzadelen, je biedt juist een enorme oplossing, bovendien kan je gewoon op gronde van illegaliteit in het buitenland mensen van over de grens weigeren, als ze dan persé op vrij verkeer van goederen willen staan is dat altijd nog aan te passen.
Citaat:
Minister Ter Horst negeerde de wens van de Limburgse gemeenten om extra politie-agenten in te zetten om te voorkomen dat buitenlandse drugstoeristen door het pasjesysteem uitwijken naar de illegale sector: ‘Ik vind niet dat er meer politie moet komen. Die extra agenten heb ik niet.’
Maak je geen zorgen die illegale sector heeft belgië en duitsland zelf wel, deze mensen komen juist naar nederlandse coffeeshops omdat ze liever niet in de illegale sector kopen.
Bovendien kan je die politiemacht vrijmaken door het te legaliseren.
Citaat:
Volgens Marc Josemans, woordvoerder van de Maastrichtse coffeeshops, zal het pasjessysteem hoogstens gefaseerd worden ingevoerd. Hij ziet niets in ‘het linken’ van alle coffeeshops: ‘Dat mag ook niet van het College Bescherming Persoonsgegevens.’
Moet je eens opletten hoe ze daar omheen gaan werken, de KvK verkoopt persoongegevens ook aan google.
Citaat:
Voor het girale betalingsverkeer in coffeeshops is de medewerking van banken nodig. Dat is een probleem, aldus Leers.
Jup want de banken zullen dat alleen willen als het legaal is...
nouja behalve fortis/ABN dan
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 12-05-2009 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Het gaat door, wat een feest voor de scooterrijdende bontkraagjes hier, die hebben volgend jaar veel cash
Argh.

Ik word trouwens agressief van lucy luckano.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Argh.

Ik word trouwens agressief van lucy luckano.
Dan moet je meer blowen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:02
Verwijderd
Zo blijkt! Nu toevallig net even langs empire in h'lem!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Paddoverbod
Lenny K
150 17-07-2007 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.