Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2002, 13:32
cradle
cradle is offline
Citaat:
Anna Kournikova schreef:
amen
hmm ja inderdaad 1 de leier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2002, 13:46
Verwijderd
pffff .. pim dit pim zo pim dat


neemis anderen party
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 15:26
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Collegevorming Rotterdam vastgelopen

De collegeonderhandelingen in Rotterdam zijn vandaag mislukt.Het CDA eiste dat met de PvdA onderhandeld zou worden,wat onaanvaardbaar was voor LR- voorman Pim Fortuyn.De partijen stonden na een uur weer buiten.

Het is niet duidelijk hoe het verder moet,nu de oplossingen die CDA en LR voor ogen staan elkaar uitsluiten.Een college zonder LR is mogelijk,maar het CDA liet vandaag nog weten dat dit niet voor de hand ligt gezien de duidelijke uitspraak van de kiezers.

De onderhandelingen begonnen vrijdag al moeilijk,toen Fortuyn weigerde een stuk met voorstellen te overhandigen.

--------------------------------------
Dus geen CDA en D66 kwam niet. LR en VVD kunnen samen geen meerderheid behalen, dus problemen...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 19:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
misschien kan ie samenwerken met de vvd/stadspartij/nnp
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Zorg

O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.

Ik meen me te herinneren dat laatst in het nieuws was dat het management van de zorg zo slecht was, dus je kan er denk ik toch beter in investeren.

O Verplichte eigen bijdrage patiënten, eventueel af te kopen door aparte verzekering.

Onzin, wil die vent de kloof tussen arm en rijk nog groter maken?

O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.

Zodat de rijken nog rijker worden en de armen kunnen stikken.

O Onderzoek naar medische consumptie verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.

Als iemand zich ziek voelt gaat ie naar de dokter, beter een keer te veel dan te weinig.

O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.

En hij wil de burueaucratie verminderen, maar wie controleren die WAO'ers dan? Daar moeten weer archieven en nog meer ambtenaren voor komen.

Onderwijs

O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.

Er wordt in NL in vergelijking met andere landen al bizar weinig in het onderwijs geïnvesteerd, nog minder kan echt niet.

O Boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen en dergelijke.

Djeez, wil ie de scholen failliet laten gaan? Dan wordt er weer gekort op andere dingen in het onderwijs om die boetes te kunnen betalen.

O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.

En zijn functie van directeur dan? Die zijn er niet voor niets, die moeten alles regelen. Nog hogere werkdruk dus.

O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.

Te dom om serieus op in te gaan.

O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.

Heel mooi plan, maar als je niets uit wil geven aan onderwijs, hoe ga je dit dan realisren?

Ambtenaren en politie

O Het bestand aan ambtenaren en beambten op het departement terugbrengen met tenminste 25 procent.

Hoppa, nog meer mensen in de bijstand. Die ambtenaren zijn er niet voor niets, als je als overheid alles goed wil regelen zijn ze echt wel nodig.

O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.

Bendes? Ik dacht dat inbraken en fietsendiefstal toch meer iets was voor junkies, maar ik kan me vergissen. Netwerken houden zich denk ik liever bezig met een lucratieve drugshandel.

O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.

Door rood rijden, te hard rijden, zo ontstaan veel ongelukken, dus is het balngrijk om dat soort overtredingen strenger te straffen.

Vluchtelingen

O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

Wat een eikel! Heeft die man geen gevoel of zo? En de mensen in oorlogen in pak 'm beet Angola dan? Kunnen die maar stikken?

O Er moet meer geld naar de VN-organisatie UNHCR om opvang vluchtelingen in de regio mogelijk te maken.

Onzin, ook in de regio is het in oorlogen vaak nog gevaarlijk. Oorlogen in Afrika spreiden zich meestal over de landsgrenzen uit, het gaat meestal meer tussen rivaliserende volkeren dan landen.

O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.

Dat zal de EU fijn vinden, ik zie dit als een schending van het vertrouwen tussen de onderlinge EU-staten.

O Het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.



O Uitgeprocedeerde asielzoekers vast zetten tot zij Nederland verlaten.

Lekker menselijke behandeling.

O Het aantal (sobere) opvangplaatsen voor asielzoekers beperken tot maximaal 10.000.

Sober? Wat bedoelt ie daarmee? En die 10.000, da's te weinig. Ik zie meer heil in een Europese samenwerking m.b.t. asielzoekers.

Allochtonen en inburgering

O Iedereen die een uitkering heeft, moet Nederlands spreken; zoniet, dan moet men terug naar de schoolbanken.

Hahaha, veel Nederlanders spreken zelf geen Nederlands! Hoeveel grammaticale fouten en spelfouten de gemiddelde Nederlander maakt, dat kun je niet geloven En waarom voor een uitkering, alsof het als je een uitkering hebt van belang is goed Nederlands te spreken. Maar ik vind wel dat een allochtoon Nederlands kan spreken, da's niet meer dan normaal.

O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.

Grapjas die Pim. Hoe wilde ie dat bepalen? Zijn weer meer ambtenaren voor nodig.

O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.

Onder dwang? De overheid gaat dus mensen dwingen om ergens te wonen?

Overheid en Regering

O Het kabinet wordt teruggebracht tot hooguit zes personen: De minister-president en vijf ministers voor de clusters
Buitenlandse Zaken/Defensie;
Binnenlandse Zaken/Justitie;
Financiën/Sociale Zaken/Werkgelegenheid/Economische Zaken;
Verkeer/Waterstaat/Landbouw/RuimtelijkeOrdening/Volkshuisvesting
/Milieu/Natuurbeheer.

Veel te veel werk voor 1 minister, zo kan een minister zich minder goed bezighouden met de problemen in zijn/haar sector.

O De minister-president wordt gekozen.

Ja, daar ben ik het mee eens.

O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.

Zodat Pim daar lekker kan wonen natuurlijk, doei, gooi 'm maar in een achterstandswijk, desnoods onder dwang.

O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.

Onmogelijk met zijn maatregelen, bovendien stijging werkloosheid.

O Provincies worden ingedikt tot maximaal 6 regio's met krachtige bevoegdheden. Aan het hoofd komt een gekozen stadhouder.

Hahahahaha!

Openbaar vervoer

O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren

Nee, nationaliseren! Lagere prijzen, betere service.

Leger

O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.

Afschaffen niet, wel inkrimpen.

O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).

Fuck de dienstplicht! Die sociale dienstplicht oké, ik wil wel in een zorginstelling voor mijn medemens zorgen, maar niet ten koste van mijn studie.

O Invoering van een strenge vorm van dienstplicht voor een periode van vier jaar om jonge criminelen vanaf 16 jaar weer in het gareel te brengen.

In een kamp, gezellig, de Friesland-archipel of zo.

Diversen

O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.

????

O Vee onderbrengen in flatgebouwen (gestapelde stallen).

Wat een klootzak, allochtonen en dieren komen er bij Pim wel heel slecht vanaf. Misschien wil ie asielzoekers ook wel sober opvangen in gestapelde stallen.

O Nutsbedrijven (gas/water/licht) niet privatiseren.

Zeker, een goed punt.

O Rijksinkoopbureau voor benzine.

Ambtenaren hoera, nog meer!

O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.

Sukkel, wil ie NL opblazen?

Ik word niet blij van dit programma, die kale is mij veel te rechts. Ik mag in mei nog niet stemmen, maar als hij de verkiezingen wint...Zullen we alvast een mooie demonstratie plannen?

Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 10:08
Verwijderd
Is al 1 gepland op 11 mei.
De details heb ik echter nog niet.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 11:09
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik wil meedemo'en
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 11:18
Verwijderd
Mie toe, alleen vraag ik me toch wel af of ie niet alleen maar profijt heeft van negatieve publiciteit...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:21
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Mie toe, alleen vraag ik me toch wel af of ie niet alleen maar profijt heeft van negatieve publiciteit...
Toen hij nog niet bekend was wel, denk dat het nu niet veel meer uit maakt.

*wil ook wel meedoen*
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
waarom zouden we gaan demonstreren? wat denken jullie ermee te kunnen bereiken?
iedereen weet al wel dat er veel mensen (linkse mensen) zijn die Pim racistisch en dom enz. vinden, maar denk je soms de keuze van de kiezer te kunnen beinvloeden door tijdens een demonstartie Pim zwart te maken?

ik denk het niet, en daarom demonstreer ik ook niet. heeft geen enkel effect.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waarom zouden we gaan demonstreren? wat denken jullie ermee te kunnen bereiken?
iedereen weet al wel dat er veel mensen (linkse mensen) zijn die Pim racistisch en dom enz. vinden, maar denk je soms de keuze van de kiezer te kunnen beinvloeden door tijdens een demonstartie Pim zwart te maken?

ik denk het niet, en daarom demonstreer ik ook niet. heeft geen enkel effect.
je kunt duidelijk maken waar pim fortuyn voor staat. objectief :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:20
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waarom zouden we gaan demonstreren? wat denken jullie ermee te kunnen bereiken?
iedereen weet al wel dat er veel mensen (linkse mensen) zijn die Pim racistisch en dom enz. vinden, maar denk je soms de keuze van de kiezer te kunnen beinvloeden door tijdens een demonstartie Pim zwart te maken?

ik denk het niet, en daarom demonstreer ik ook niet. heeft geen enkel effect.
Je zou wat mensen aan het denken kunnen zetten....

Als je maar zorgt dat zo'n demonstratie niet op rellen uitloopt en je jezelf een beetje geloofwaardig kunt maken.


__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:56
NG
Avatar van NG
NG is offline
http://nu.nl/document?n=53917&



Pim, gecondoleerd, dit wens je niemand toe.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 21:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ach, ik ga ook niet melkert of zo condoleren, of willem alexander feliciteren :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 21:24
Floef
Floef is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Pim, gecondoleerd, dit wens je niemand toe.
Je doet net of hij hij je vriend is ofzo...VAAGHEID*
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:03
NG
Avatar van NG
NG is offline
Citaat:
Floef schreef:
Je doet net of hij hij je vriend is ofzo...VAAGHEID*

Is het noodzakelijk dan dat ik een hekel aan hem moet hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 23:05
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Floef schreef:
Je doet net of hij hij je vriend is ofzo...VAAGHEID*


Wat een *vaag* gelul.

__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 07:09
NG
Avatar van NG
NG is offline
Als ik mijn vader zou verliezen, wat ik al 17 jaar terug gedaan heb, zou ik niet de kracht hebben om je nog te moeten verdedigen op TV.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 12:25
rickert
rickert is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Uit zijn laatste boek, "De puinhopen van 8 jaar Paars".


Hoofdpunten verkiezingsprogramma Lijst Pim Fortuyn

Zorg

O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.

alles wat overtollig is lozen lijkt mij handig je bespaart er geld mee en die mensen kunnen beter ergens gaan werken waar ze wel nuttig zijn

O Stelsel ziektekostenverzekering blijft ongewijzigd.

heb ik geen verstand van dus geen mening

O Verplichte eigen bijdrage patiënten, eventueel af te kopen door aparte verzekering.

oneens, als je verzekerd ben moet je verzerking gewoon alles dokken

O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.

oneens... vaste prijzen zijn handiger anders krijg je alleen maar onduidelijkheid

bv. 2 nieroperaties voor de prijs van 1!

O Zorgaanbieders moeten keurmerk hebben, anders krijgen zij geen vergunning.

eens weet je zeker dat het "goed" is

O Onderzoek naar medische consumptie verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.

geen mening

O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.

salaris wat je vergoed krijgt moet dan minder zijn als je geen beroepsziekte heb niet zo extreem als hij het zegt

Onderwijs

O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.

om te saneren en alles op orde te krijgen heb je toch echt een dubbeltje nodig denk ik...

O Stoppen met experimenten als basisvorming en studiehuizen.

eens

O Wieden in de ,,onderwijsverstorende'' secundaire arbeidsvoorwaarden van onderwijzend personeel.

geen mening

O Geld dat vrijkomt uitgeven aan meer onderwijskrachten en betere primaire arbeidsvoorwaarden.

helemaal mee eens geef leraren desnoods hoger salaris zodat er goede en vooral genoeg leraren voor de klas komen, want ik heb op ut moment leraren waarvan je echt denk van.... wat doen ze voor de klas!!!

O Boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen en dergelijke.

oneens hier is gewoon soms niks aan te doen

O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.

mee eens ben je ook gedeeltelijk van leraren probleem af op bepaalde scholen

O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.

waarom dat dan?? oneens

O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.

zie ik het nut niet egt van in...

Ambtenaren en politie

O Het bestand aan ambtenaren en beambten op het departement terugbrengen met tenminste 25 procent.

geen mening

O Gemeentepolitie moet weer terugkeren zodat de gemeenteraad de politie rechtstreeks kan afrekenen op (gebrek) aan geleverde resultaten.

eens

O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.

helemaal mee eens

O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.

ook helemaal mee eens

Vluchtelingen

O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

eens

O Er moet meer geld naar de VN-organisatie UNHCR om opvang vluchtelingen in de regio mogelijk te maken.


eens
O Geen boetes voor vliegtuigmaatschappijen die asielzoekers vervoeren zonder papieren, maar wel de verplichting deze personen weer terug te vliegen.

eens

O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.

als ie daar een goede reden voor heeft...

O Het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.

nou ik weet niet of dat moet maar het moet wel is afgelopen zijn met al die vluchtelinen die naar NL gaan en vervolgens geen flikker doen om zich aan te passen

O Uitgeprocedeerde asielzoekers vast zetten tot zij Nederland verlaten.

eens

O Het aantal (sobere) opvangplaatsen voor asielzoekers beperken tot maximaal 10.000.

eens

Allochtonen en inburgering

O Iedereen die een uitkering heeft, moet Nederlands spreken; zoniet, dan moet men terug naar de schoolbanken.

eens, maar die opleiding om NL te leren spreken wel gratis want hun zullen er dan wel geen geld voor hebben

O Er moet een gericht emancipatiebeleid komen voor vrouwen in achterstandswijken. Zo kan er een eind gemaakt worden aan de ,,achterlijke'' islamitische opvatting over de positie van de vrouw.

eens

O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.

eens als je in NL woont moet je je ook aan dit land aanpassen

O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.

:? why?

Overheid en Regering

O Het kabinet wordt teruggebracht tot hooguit zes personen: De minister-president en vijf ministers voor de clusters
Buitenlandse Zaken/Defensie;
Binnenlandse Zaken/Justitie;
Financiën/Sociale Zaken/Werkgelegenheid/Economische Zaken;
Verkeer/Waterstaat/Landbouw/RuimtelijkeOrdening/Volkshuisvesting
/Milieu/Natuurbeheer.


goed idee!


O De minister-president wordt gekozen.

ook goed idee

O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.

geen mening

O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.

geen mening

O Er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de kleine vijfhonderd die er nu zijn.

waarom in godsnaam?

O Provincies worden ingedikt tot maximaal 6 regio's met krachtige bevoegdheden. Aan het hoofd komt een gekozen stadhouder.

zie ik het nut niet van in


O Gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.

als ze dat halen en anders gewoon het aantal dagen wat nodig is lijkt mij

O Ambtenaren bieden als zelfstandig ondernemers hun diensten aan het openbaar bestuur.

???

Openbaar vervoer

O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren

als ut helpt

O Treinen, trams en metro in de Randstad op elkaar aan laten sluiten en minstens om de tien minuten laten rijden. Geen dienstregeling.

idem

Leger

O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.

oneens gewoon allebei

O Grote schoonmaak onder officieren en burgerpersoneel.

eens alleen goede mensen die belangrijk zijn voor verdediging van land moeten blijven

O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).

helemaal mee eens, zeker in deze tijd met het rerrorisme etc moet je land gewoon een goede verdediging hebben


O Invoering van een strenge vorm van dienstplicht voor een periode van vier jaar om jonge criminelen vanaf 16 jaar weer in het gareel te brengen.

eens

Diversen

O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.

?????

O Vee onderbrengen in flatgebouwen (gestapelde stallen).

nuttelos

O Nutsbedrijven (gas/water/licht) niet privatiseren.

geen mening

O Rijksinkoopbureau voor benzine.

why?

O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.

oneens

__________________
het nare van spijt het is het is altijd te laat en nooit op tijd
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:25
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Regeren volgens Fortuyn: Kan dat?


Het boek van Pim Fortuyn staat bol van de onorthodoxe ideeën. Hij wil geen extra geld uitgeven, maar zijn plannen kosten miljarden.

Door onze redacteur Egbert Kalse

DEN HAAG, 19 MAART. Nederland bouwt er de komende vier jaar 253 universiteiten bij en 450 hogescholen. Tenminste, als het aan Pim Fortuyn ligt. En het mag niks kosten: ,,Er wordt geen cent extra uitgegeven zolang er geen efficiëntere overheid is. Dat geldt voor de zorg, het onderwijs, de ambtenarij. Eerst saneren, dan kijken of er extra geld nodig is'', aldus Fortuyn in een toelichting op zijn boek, De puinhopen van acht jaar Paars.

Wat zijn de plannen van Fortuyn? Het vorige week gepresenteerde boek zou moeten gelden als partijprogramma, maar direct bij de presentatie ervan werd al aangekondigd dat dit niet alles zou zijn. Half april komt een handzame samenvatting uit, eventueel aangevuld met nieuwe ideeën. Ondertussen verscheen afgelopen weekend op de site van Fortuyn ook een programma, waar weer hele andere ideeën instaan.

Wat kosten de plannen uit het programma-boek van Pim Fortuyn? Een aantal voorbeelden. Onderwijsinstellingen mogen van Fortuyn maximaal 600 leerlingen huisvesten. Kleinschaligheid is goed, vindt Fortuyn. Momenteel zijn er 13 universiteiten met in totaal ruim 160.000 leerlingen, dat zouden er dus al 266 moeten worden. Het huidige aantal HBO-instellingen (56) zou moeten groeien tot 500 om de ongeveer 300.000 studenten volgens de regels van Fortuyn op te kunnen leiden. Voor het totale onderwijs (inclusief basis en voortgezet) zouden er in totaal maximaal ruim 5.600 onderwijsinstellingen voor de 3,4 miljoen leerlingen moeten komen. Nu zijn er alleen al 8.000 basisscholen van gemiddeld 220 leerlingen. Dat mogen er dus 'slechts' 2.700 worden, uitgaande van de maximaal 600 leerlingen van Fortuyn. Maar dat botst met een ander plan van Fortuyn. Hij wil dat ieder kind op loop- of fietsafstand van een school komt te wonen. Op basis van dat idee zouden er meer basisscholen bij moeten.

Ook op bestuurlijk vlak zijn de ideeën van Fortuyn vooral gericht op kleinschaligheid. In plaats van het huidige aantal van rond de 500 gemeenten moeten er 1.000 gemeenten komen. De vraag wat verdubbeling van het aantal gemeenten kost, is volgens deskundigen nauwelijks te berekenen. De best te besturen gemeenten zijn die met een bewonersaantal van tussen de 25- en 90.000 inwoners, zo leert de ervaring. Dat zijn gemeenten met een effectief en handzaam ambtelijk apparaat zonder dat het gevaar van bureaucratisering voordurend op de loer ligt. De 1.000 gemeenten van Fortuyn hebben gemiddeld 16.000 inwoners en zijn dus eigenlijk 'te klein' en dus te duur.

Fortuyn bepleit verder een grondige herziening van de ambtenarij. Een kwart van de ongeveer 100.000 Rijksambtenaren kan eruit, stelt hij, ofwel een besparing van 2,3 miljard euro. Maar al die ambtenaren zullen de eerste jaren, als ze geen baan vinden, wel een uitkering moeten krijgen. Geen woord daarover in het program van Fortuyn.

De zorg is te duur, dat kan efficiënter. Twee jaar geen cent erbij totdat de boel op orde is, zegt Fortuyn. Twee jaar bevriezen betekent twee jaar lang niet de noodzakelijke groei van 3,5 procent van het zorgbudget, nu 39 miljard euro. Om aan de groeiende vraag naar zorg te kunnen voldoen (vergrijzing, medische ontwikkeling) moet Fortuyn dus in twee jaar tijd op de zorg alleen al 2,7 miljard euro aan bureaucratie wegsnijden. Of bezuinigen. Uit een vorige maand gepubliceerd rapport over de administratieve lasten in de zorg bleek dat daar op termijn een bezuiniging van maximaal 300 miljoen euro te behalen valt. Dat geldt echter alleen als er vooraf flink geïnvesteerd wordt in ICT-toepasingen in de zorg. En investeren wil Fortuyn weer niet.

Stel dat Fortuyn inderdaad rigoureus wil schrappen in de administratieve lasten bij de overheid, dan valt daar rijksbreed maximaal 1,7 miljard euro te halen. Volgens Actal, de commissie die zich bezighoudt met de administratieve lasten, is een reductie van de papierhandel met een kwart ,,haalbaar''. Ook hier geldt echter: eerst investeren, daarna profiteren.

Het openbaar vervoer moet beter: in de Randstad iedere tien minuten een bus, metro, trein of tram, geen dienstregeling. ,,Kost miljarden'', luidt het commentaar van Verkeer en Waterstaat, verwijzend naar de studie 'hoogfrequent-vervoer' in het Nationaal Verkeer en Vervoersplan.

Fortuyn wil land- en luchtmacht afschaffen en slechts de marine handhaven. De besparingen die Fortuyn daarmee behaalt (2,1 miljard euro voor de landmacht en 1,3 miljard voor de luchtmacht) zouden fenomenaal zijn. Daar staat echter herinvoering van de dienstplicht tegenover. Dat betekent dat de ongeveer 185.000 18-jarigen in Nederland (stand 2001) ofwel een militaire dienstplicht van twee jaar ofwel een sociale dienstplicht van een jaar moeten vervullen. Geschatte kosten op basis van oude 'diensplichtcijfers' van Defensie uit 1996 (gecorrigeerd voor inflatie 17.000 euro per dienstplichtige): 3,15 miljard euro per jaar.

Het verdrag van Schengen moet opgezegd worden, vindt Fortuyn: Grenzen weer dicht en controleren. Het aantal douaniers zou dan volgens een schatting van een douane-woordvoerder uitgebreid moeten worden met 2.500. Kosten: ongeveer 125 miljoen euro. Alle containers en stukgoederen die Nederland via weg, water en lucht binnenkomen moeten van Fortuyn ook weer gecontroleerd worden. Dat betekent volgens het ministerie van Financiën 35 extra containerscanners à 5 miljoen euro, plus 900 man personeel: 220 miljoen euro.

Het lijkt een redelijke veronderstelling dat het begrotingstekort oploopt als Fortuyn al zijn ideeën wil uitvoeren. In ieder geval loopt door de maatregelen die Fortuyn het aantal werklozen op korte termijn waarschijnlijk spectaculair op (ambtenaren, militairen), met alle gevolgen voor de uitkeringen (13.000 euro per werklozen per jaar) van dien. De sociale premies zullen omhoog moeten, hetgeen een lastenverzwaring voor de burgers betekent. De nu nog bestaande overschotten in de sociale fondsen wil Fortuyn in het kader van de lastenverlichting voor werkgevers terugsluizen naar het bedrijfsleven.

19 maart 2002
bron http://www.nrc.nl/denhaag/1016518979319.html

__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waarom zouden we gaan demonstreren? wat denken jullie ermee te kunnen bereiken?
iedereen weet al wel dat er veel mensen (linkse mensen) zijn die Pim racistisch en dom enz. vinden, maar denk je soms de keuze van de kiezer te kunnen beinvloeden door tijdens een demonstartie Pim zwart te maken?

ik denk het niet, en daarom demonstreer ik ook niet. heeft geen enkel effect.
Je kan in ieder geval aan de wereld en aan je allochtone medelanders duidelijk maken dat niet iedere Nederlander een kortzichtige sufferd is.
Zijn er websites waar er meer te vinden is over die demonstratie?

Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

ik denk het niet, en daarom demonstreer ik ook niet. heeft geen enkel effect.
mee eens. de man heeft al genoeg publiciteit, ik denk dat het niet eens tegen hem zou werken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 19:59
twiety
twiety is offline
Demonstreren heeft geen zin wat dit betreft, en da's maar goed ook.

Maar ik wilde eigenlijk even reageren op Undeclinable en zijn krantenbericht. Laten we even beginnen met het stokpaardje: Hoeveel denk je dat al die asielzoekers die we niet meer binnenlaten ons zal besparen? Verder is het zo dat in het boek een mening wordt gegeven over bepaalde onderwerpen. Als er bepaalde details van een onderwerp niet besproken zijn, zullen - bijvoorbeeld tijdens debatten - die dan ingevuld moeten worden. Niet ieder detail weergeven wil nog niet zeggen dat je ideeën niet goed zijn. En het kan best zo zijn dat Nederland er financieel wat op achteruit zal gaan wat betreft staatskas. Maar dat is ook niet gek: het enige dat Paars heeft gedaan is zorgen voor een economische verbetering. Dit mag wat mij betreft best wat minder worden als nu eindelijk eens aandacht wordt besteed aan datgene wat Paars heeft laten liggen. Bovendien zullen uiteindelijk - zo gaat dat in de politiek (in een democratie met een 2(of meer)-partijenstelsel) - de ideeën van Pim met weinig maatschappelijk draagvlak niet of zeer gering er doorheen komen. Meestal frustrerend, vooral voor partijen die veranderingen willen bewerkstelligen, maar het heeft ook z'n goede kanten. Als Pim z'n zin krijgt zal er ook sneller ergens een referendum over gehouden worden, wat garandeert dat er een maatschappelijk draagvlak voor moet zijn. Als bepaalde dingen die Pim wil duurder zijn, zal wat betreft kosten het nog wel meevallen waar het deze standpunten betreft. Als je trouwens campagne voert en nog compromissen wilt bereiken wanneer je in een coalitie komt, moet je af en toe hoog inzetten. Als er weinig af te dingen valt blijf je nog veel teveel op hetzelfde spoor doorgaan, en da's niet handig als je veranderingen teweeg wilt brengen.

En als ik uit het artikel eventjes een voorbeeld mag halen: "En investeren wil Fortuyn weer niet" is weer typisch zo'n geval van de halve waarheid vertellen. Eerst saneren en dan kijken hoeveel je er in wilt steken is niet hetzelfde als helemaal niet willen investeren. "Initieel niet, maar later eventueel wel" is iets anders dan "niet". Uit het kijken naar de mogelijkheden tot saneren en de kosten die daarmee samenhangen kijk je wat er geinvesteerd moet worden. Taaltechnisch gesproken kan het echter zo opgevat worden dat het proces van saneren voltooid moet zijn voordat geinvesteerd kan worden. Om dit uit de diepen met het voorbeeld "...administratieve lasten in de zorg bleek dat daar op termijn een bezuiniging van maximaal 300 miljoen euro te behalen valt. Dat geldt echter alleen als er vooraf flink geïnvesteerd wordt in ICT-toepasingen in de zorg. En investeren wil Fortuyn weer niet.":
Stap 1: Saneren:
Wat kan er sowieso beter qua bureaucratie, zonder dat geinvesteerd wordt.
Stap 2: Inventariseren afgeslankte informatiestroom:
Van datgene wat overblijft aan adminstratie, wat kan daarvoor worden geautomatiseerd.
Stap 3: Investeren:
Als dat nodig blijkt, investeren in ict voor adminstratie-werkzaamheden genoemd in punt 2.

Dus......Eerst saneren, dan evt. investeren.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 10:03
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
O, ja wie durft er nog te zeggen dat Fortuyn een 'vieze racist'is? De nummer 2 op de LPF is anders wel zwart. Als hij een racist was geweest dan had hij never nooit een zwarte op die lijst gezet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 10:18
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
O, ja wie durft er nog te zeggen dat Fortuyn een 'vieze racist'is? De nummer 2 op de LPF is anders wel zwart. Als hij een racist was geweest dan had hij never nooit een zwarte op die lijst gezet.



[niet verder vertel modus] misschien doet 'ie dat wel expres, om iets meer kiezers te krijgen, met in z'n achterhoofd dat zijn tijd nog wel komt [niet verder vertel modus]
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 10:49
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Internationalist schreef:


[niet verder vertel modus] misschien doet 'ie dat wel expres, om iets meer kiezers te krijgen, met in z'n achterhoofd dat zijn tijd nog wel komt [niet verder vertel modus]


Denk je nou echt dat hij het daarom doet om zichzelf te bewijzen! Ik denk het niet. Zo zit ie helemaal niet in elkaar duzzz
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 11:06
Verwijderd
Ja en dat zul jij wel weten he.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 11:08
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Denk je nou echt dat hij het daarom doet om zichzelf te bewijzen! Ik denk het niet. Zo zit ie helemaal niet in elkaar duzzz

Je kent hem persoonlijk ofzo?
Hij bedriegt de kiezer door te zeggen, kijk er zit een zwarte op me lijst(die GEEN moslim is) dus tja, en later als ie aan de macht is, nou dan wordt ie dus echt wel anders!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 11:18
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Je kent hem persoonlijk ofzo?
Hij bedriegt de kiezer door te zeggen, kijk er zit een zwarte op me lijst(die GEEN moslim is) dus tja, en later als ie aan de macht is, nou dan wordt ie dus echt wel anders!

Ik ken hem wel, maar niet als persoonlijkheid. Jij zeker wel, want jij zegt dat hij de kiezer bedriegt. Waar leiden jullie die mening uit af, als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 11:39
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Ik ken hem wel, maar niet als persoonlijkheid. Jij zeker wel, want jij zegt dat hij de kiezer bedriegt. Waar leiden jullie die mening uit af, als ik vragen mag?


Hij bedriegt de kiezer niet, de kiezer zijn gewoon DOM.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:19
odysseus17
odysseus17 is offline
Deze man is ziek...
__________________
Op een dag komt alles goed!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 17:22
@pie
@pie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Hij bedriegt de kiezer door te zeggen, kijk er zit een zwarte op me lijst(die GEEN moslim is) dus tja, en later als ie aan de macht is, nou dan wordt ie dus echt wel anders!
ik quote effe iemand die een reply gaf op een post van mij: 'wat heeft het er nou mee te maken dat die man geen moslim is'?

en de rest is ook kolder.. dan kan ik ook zeggen: noouhoouuu die melkert wil straks iedereen in gekkenhuizen stoppen, want hij gaat echt wel veranderen als ie eenmaal gekozen is!

tsss
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 17:30
@pie
@pie is offline
Citaat:
odysseus17 schreef:
Deze man is ziek...
el moumni in de dop? of denk je echt dat 1/5e van nederland ziek is?

zn ideeen sporen niet helemaal, maar daar heeft ie ook een partij voor die m een beetje aan het lijntje kan houden..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:24
Skunk
Skunk is offline
ik ben het met bepaalde dingen die hij zegt wel eens (sue me )

__________________
-=[smoke on the water]=-
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Waarom o waarom kan ik niet gewoon op tv met die vent in debat gaan
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:29
@pie
@pie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Waarom o waarom kan ik niet gewoon op tv met die vent in debat gaan

jaah!

na scholieren.com radio een eigen webcamserver! dan nodigen we pimmetje uit onder het mom om de jeugd over te halen om op hem te stemmen! voorwaarde: ik wil ook meedoen

[Dit bericht is aangepast door @pie (26-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:36
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
hij schud bepaalde sufkoppen wel wakker die op autopiloot dit landen denken te kunnen regeren.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 13:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
@pie schreef:
jaah!

na scholieren.com radio een eigen webcamserver! dan nodigen we pimmetje uit onder het mom om de jeugd over te halen om op hem te stemmen! voorwaarde: ik wil ook meedoen

[Dit bericht is aangepast door @pie (26-03-2002).]
Dat vind ik nog eens een idee, ga em vanavond mailen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:03
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Tssssk. Managers in de zorg zijn ook totaal overbodig, laat de artsen lekker zelf hun werk doen.

dat geeft weer aan dat jij helemaal niet weet waar je over praat.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 15:19
Klaine Je
Klaine Je is offline
http://forum.scholieren.com/Forum37/HTML/003587.html

svp?
__________________
*how can hell be any worse when life alone is such a curse?*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:01
twiety
twiety is offline
Hmmm, doet 't niet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:38
nisha
nisha is offline
oke kan het mis hebben, maar dat komt dan omdat het moelijk is deze tekst ( lang) geintereseerd te lezen. Als ik het goed begrijp wil Fortyn 100 gemeentes inplaats van 500, maar minder ambtenaren, minder kamer mensen. Dus meer om over te besturen, maar minder mensen om het te besturen???????
Snap ik nu iets niet of ben ik blond????
__________________
let me be the first to say, that i don't have all the answers and dn't wanne pretend that i do.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
nisha schreef:
oke kan het mis hebben, maar dat komt dan omdat het moelijk is deze tekst ( lang) geintereseerd te lezen. Als ik het goed begrijp wil Fortyn 100 gemeentes inplaats van 500, maar minder ambtenaren, minder kamer mensen. Dus meer om over te besturen, maar minder mensen om het te besturen???????
Snap ik nu iets niet of ben ik blond????
Goed opgemerkt ja! dus mensen zouden ook nog harder dan nu moeten werken, hmm, niet echt geslaagd volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:31
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:


Goed opgemerkt ja! dus mensen zouden ook nog harder dan nu moeten werken, hmm, niet echt geslaagd volgens mij..
Kan geen kwaad als die ambtenaren wat harder moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:39
twiety
twiety is offline
Citaat:
nisha schreef:
oke kan het mis hebben, maar dat komt dan omdat het moelijk is deze tekst ( lang) geintereseerd te lezen. Als ik het goed begrijp wil Fortyn 100 gemeentes inplaats van 500, maar minder ambtenaren, minder kamer mensen. Dus meer om over te besturen, maar minder mensen om het te besturen???????
Snap ik nu iets niet of ben ik blond????
Jij snapt het, maar het gaat erom de bureaucratie te verkleinen, wat niet betekend dat er niet 'meer' bestuurd kan worden (integendeel zelfs, als je goed saneert).

Misschien vind je deze tekst niet zo interessant, maar als je interessante tekst wilt zien waarin beschreven staat hoe het bedoeld is met gemeentes kan ik je het boek van Pim van harte aanbevelen.

Of je blond bent weet ik niet, maar als het zo is en je bent een beetje knap....neuken?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:


Jij snapt het, maar het gaat erom de bureaucratie te verkleinen, wat niet betekend dat er niet 'meer' bestuurd kan worden (integendeel zelfs, als je goed saneert).

Misschien vind je deze tekst niet zo interessant, maar als je interessante tekst wilt zien waarin beschreven staat hoe het bedoeld is met gemeentes kan ik je het boek van Pim van harte aanbevelen.


Mij lijkt het best interessant, maar ik wil eerlijk gezegd niet de partijkas van een partij waar ik niet achter sta spekken. Mag ik je boek lenen ( jij hebt het tenslotte toch gelezen he?).
Ow, de rest van je reply kan ook wel bij dating
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:44
twiety
twiety is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Waarom o waarom kan ik niet gewoon op tv met die vent in debat gaan
Omdat je geen politicus bent, maar daar kun je uiteraard zelf wel wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:58
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Mij lijkt het best interessant, maar ik wil eerlijk gezegd niet de partijkas van een partij waar ik niet achter sta spekken. Mag ik je boek lenen ( jij hebt het tenslotte toch gelezen he?).
Ow, de rest van je reply kan ook wel bij dating
Je hebt het niet gelezen? Maar wel zeggen 'dit en dat staat wel/niet in 't boek', uitgaande van commentaar van anderen (zelfs van andere politici). Zwak hoor.
Mijn moeder is trouwens sowieso eerst aan de beurt om het boek te lenen. Ik snap dat je Pim niet meer geld gunt voor z'n partij, maar aangezien ik het hem wel gun leen ik het niet aan jou uit. Ik kan er overigens ook niet genoeg van krijgen om het te lezen, dus ik kan het niet al te lang missen.

Als je meer wilt weten over cijfers zonder het boek, raadpleeg dan de bronnen waar de cijfers vandaan komen (o.a. genoemd in de thread over de taart).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:


Je hebt het niet gelezen? Maar wel zeggen 'dit en dat staat wel/niet in 't boek', uitgaande van commentaar van anderen (zelfs van andere politici). Zwak hoor.
Mijn moeder is trouwens sowieso eerst aan de beurt om het boek te lenen. Ik snap dat je Pim niet meer geld gunt voor z'n partij, maar aangezien ik het hem wel gun leen ik het niet aan jou uit. Ik kan er overigens ook niet genoeg van krijgen om het te lezen, dus ik kan het niet al te lang missen.

Als je meer wilt weten over cijfers zonder het boek, raadpleeg dan de bronnen waar de cijfers vandaan komen (o.a. genoemd in de thread over de taart).
Commentaar van politici, journalisten, de site van LPF. ( <--- )
Jammer dat ik je boek niet mag lenen btw
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:01
nisha
nisha is offline
Citaat:
twiety schreef:


Jij snapt het, maar het gaat erom de bureaucratie te verkleinen, wat niet betekend dat er niet 'meer' bestuurd kan worden (integendeel zelfs, als je goed saneert).

Misschien vind je deze tekst niet zo interessant, maar als je interessante tekst wilt zien waarin beschreven staat hoe het bedoeld is met gemeentes kan ik je het boek van Pim van harte aanbevelen.

Of je blond bent weet ik niet, maar als het zo is en je bent een beetje knap....neuken?
Ik denk niet dat jij geintereseerd bent in mij. Ik ben alles behalve blond, kom namelijk uit India. Oja en ik ben ook vooral niet geitereseerd in mensen die het eens zijn met Fortuyn !!! SORRY
__________________
let me be the first to say, that i don't have all the answers and dn't wanne pretend that i do.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nawijn en Dewinter richten denktank op
Mark Almighty
129 24-06-2005 09:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: ´De politiek is er beter op geworden dankzij Pim Fortuyn´
Quantes
46 09-05-2003 09:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Representatieve Sophistocratie
Joostje
39 14-01-2003 15:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39
Psychologie Heeft Fortuyn psychopatische trekjes???
Verwijderd
4 30-03-2002 14:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap stel: fortuyn is een rascist.. wat is dit dan?
@pie
17 20-03-2002 11:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.