Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Is de universiteit zwaarder dan (6)VWO?
Ja 89 58.94%
Nee 16 10.60%
Soms (hangt sterk af van de studie) 46 30.46%
Aantal stemmers: 151. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2007, 21:34
sdekivit
sdekivit is offline
voor het ontvangen van een beurs in het buitenland tellen je cijfers wel degelijk mee. Dus ook daar heb je voordeel mee als je cum laude slaagt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2007, 10:40
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 19-03-2007 @ 22:34 :
voor het ontvangen van een beurs in het buitenland tellen je cijfers wel degelijk mee. Dus ook daar heb je voordeel mee als je cum laude slaagt.
Nare man vertelde ooit een verhaal, weet niet meer helemaal hoe het zat. Geloof dat het iets te maken had met particulier onderwijs, discussie die ontstond uit een vraagstelling rondom luzac college en erasmus college, etc.

Er werd dus op een gegeven moment gevraagd bij een sollicatie waarom hij 7 jaar over zijn atheneum had gedaan ipv 6. Vrij kritisch ook. (correct me if i'm wrong nare)

Maar dat soort dingen zullen dus zeker meetellen. Net zoals ze enigzins ""argwanend"" zullen kijken wanneer jij je diploma dus bijv. via het Luzac hebt gehaald. Ze zullen iig altijd vragen om het hoe en waarom. Niet zo gek ook.

En het staat hier al duizend keer: Het heeft vooral te maken met dat je een bepaalde mentaliteit hoort te hebben. Je moet de druk aankunnen. Ik kan dat bijv. niet.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 13-03-2007 @ 19:19 :
Ik vind het wel een klein beetje overdreven van die goede cijfers. Ik snap best dat het misschien de doorslag kan geven in een selectieprocedure voor een project of iets dergelijks. Maar bij een sollicitatieprocedure zal menigeen in dit topic denk ik verbaast zijn over hoeveel doorslag een persoonlijkheid kan geven.

Het is mijns inziens beter dat je een studie haalt die bij je niveau past, dan dat je op een iets lager niveau topcijfers zit te behalen

Dan kun je mijns inziens beter andere activiteiten erbij ontplooiien waardoor je persoonlijkheid zich ook beter ontwikkeld. Het is echt niet goed om echt alleen maar gefocust te zijn op de opleiding. Mits cijfers het toelaten, lijkt het me beter om activiteiten erbij te gaan doen.
Als je een studie haalt met slechte cijfers, is dat dan wel jouw niveau?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 01-04-2007 @ 17:11 :
Als je een studie haalt met slechte cijfers, is dat dan wel jouw niveau?
met slechte cijfers kan je een studie toch niet hàlen

als je een studie volgt aan de unief en je haalt op alle vakken, tienen, elven, twaalven, (en eventueel af en toe eens een uitschieter naar boven,) dan zijn dat toch geen slechte cijfers?


en een uniefdiploma halen met die punten is op zich toch beter dan een hogeschooldiploma halen met enkel achttienen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Studeren hbo of vwo
bloemlaura
24 02-09-2009 08:47
Studeren Dé gang van zaken m.b.t. geneeskunde studeren in Antwerpen
sjtuijp
1 18-04-2007 19:51
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 17:26
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 14-06-2004 23:55
Algemene schoolzaken van de havo naar het WO
xxxemmyxxx
7 08-03-2002 08:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.