Advertentie | |
|
13-04-2015, 09:29 | |
Dus zodra het forumbaasprofiel er is, gaan forumbazen die niet/nauwelijks posten eruit? Antwoord: nee.
Dus zodra het forumbaasprofiel er is, vragen jullie alleen nog actieve forumers om forumbaas te worden? Antwoord: er worden nu al alleen maar mensen die redelijk actief posten gevraagd (als er überhaupt al mensen te vinden zijn). Een heel profiel werkt eerder nog belemmerender. Jullie willen de verplichting invoeren dat forumbazen redelijk actief meeposten? Dat is gewoon een regeltje waar je even over kunt discussiëren op Admin en dat dan meteen kan worden ingevoerd. Daar hoef je geen profiel voor op te stellen. Maar ik snap het wel: van uitstel komt afstel |
13-04-2015, 10:34 | ||
Citaat:
13-04-2015, 10:38 | ||
Citaat:
13-04-2015, 14:10 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-04-2015, 05:41 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
18-06-2015, 11:26 | |
2 maanden verder:
DAH is al een maand niet meer online geweest, heeft zijn laatste post op 2-5-2015 Prospect is (alweer) 3 weken niet online geweest. Terugkerend patroon dit. 13 op 15 forumbazen actief (waren er niet zo heel lang geleden nog 25-30 en bijna allemaal actief), het HQ dat aangeeft het forum geen prioriteit te geven. Zijn er vanuit het FB-team ideeën om nog te zoeken naar vervangers of wordt hier een sterfhuisconstructie toegepast tot deelfora zowel geen posters als forumbazen meer hebben, het archief in gaan en uiteindelijk alleen een paar huiswerkfora en wat algemenere deelfora over zijn?
18-06-2015, 19:43 | |
Er is geen "constructie". Het plan is nog steeds zoals het al was, alleen heeft HQ kennelijk geen tijd voor ons. Doen alsof we als FB's het forum met opzet kapot maken vind ik dan ook niet terecht. Zonder Jon en de rest van het HQ kunnen we gewoon niks om het forum naar dit decennium te halen.
18-06-2015, 20:22 | |
13 op de 15 forumbazen actief is geen heel gekke score (en ik vind het goed dat bijna alle inactieve forumbazen weg zijn nu). Vervangers zoeken: tsja, ten eerste waar vind je geschikte forumers die ook nog willen, en ten tweede lijkt het me ook niet echt meer nodig gezien het aantal actieve leden/aantal posts. Dit forum heeft behoefte aan mensen die posten: als er iemand is die veel meer gaat posten als hij/zij forumbaas wordt, prima om hem/haar forumbaas te maken hoor. Maar ik denk niet dat dat direct van het krijgen van zo'n functie afhangt. Misschien dat het juist eerder demotiverend werkt om een actief iemand forumbaas te maken, die vervolgens er echt achter komt dat er toch niks verandert op het forum, dat het HQ het forum niet echt interessant meer vindt, etc.
Verder ligt de bal bij HQ zou ik ook zeggen, maar goed, ik heb al vaker gezegd van uitstel komt afstel Laatst gewijzigd op 18-06-2015 om 20:28. |
18-06-2015, 21:14 | |
13/15 fb's actief is toch prima. DAH en Prospect zijn volgens mij fb op deelfora als Software&Hardware en Drugs&Alcohol. Dergelijke fora gaan gewoon niet meer vollopen, met of zonder actieve forumbaas.
Waar je (in mijn ogen) wel wat aan zou moeten doen is de huiswerkfora actiever proberen te maken. Zomaar even eem brainfart: Stel 'experts' aan binnen de huiswerkfora en promoot dat ook op de site. Bv: 'kom je niet uit je Duitse literatuur-schoolexamen? Stel je vraag op ons huiswerkforum aan chef Duits dhr.Haubenmeise'. En zo heb je wel meer leden die ergens heel veel vanaf weten/iets studeren en volgens mij best bereid zouden zijn scholiertjes te helpen met huiswerkvragen. Maak van mij maar chef geschiedenis, Axel chef rechten, één van de ex-geneesco's chef biologie/gezondheid&welzijn etcetc Denk als je dat actief promoot op de site en de leden bereid zijn actief mee te doen het voor drukkere huiswerkfora gaat zorgen.
18-06-2015, 21:37 | |
Wat df zegt past denk ik prima in de/een strategie om het forum en de website meer te integreren (nieuwe leden moeten vanaf de site met +/- 2 miljoen unieke bezoekers per maand komen). Het komt dus aan op de website, maar goed ik was niet de enige die het destijds op Admin al een grote fout noemde dat toen de site grondig werd verbouwd het forum erbuiten werd gelaten. Waarmee ik dus bedoel (en df ook als ik het goed begrijp) dat het alleen aanwijzen van mensen als "chef", "expert", "forumbaas" etc. (een van de weinige dingen die beheerder/plusjes van het forum zelf kunnen doen) niet genoeg is: er moet sterke promotie voor worden gemaakt buiten het forum zelf.
|
18-06-2015, 21:46 | |
Sterke promotie, sterke promotie.. gewoon een lid vragen of 'ie z'n expertise wil delen met scholieren die met een vraag zitten, en zodra het lid "prima" zegt, "chef x" onder z'n naam zetten en een bericht erover op de site zetten met linkje naar het juiste forum.
Oh en wat betreft onzin: community wordt /is al te klein met te weinig interessante mensen om het echt leuk te houden. De mening van de meeste leden is wel bekend, alle grappen zijn wel gemaakt.. Draait puur op een paar mensen die er ofwel hun hart komen uitstorten ofwel eventjes slap willen lullen. Is leuk maar niet eeuwig houdbaar.
18-06-2015, 21:52 | |
DF for president!
Even serieus: ik waardeer het heel erg dat jullie i.p.v. te zeiken met serieuze ideeën komen en met eerlijke maar ook vooral inhoudelijke kritiek!
18-06-2015, 21:54 | ||
Citaat:
|
18-06-2015, 22:00 | |
Onnodige opmerking, bejaarde koeien uit de sloot halen en "hoofdkantoor doet niks" is nou net wat we niet moeten gaan doen! Ging net zo goed Axel.
18-06-2015, 22:32 | |
Dat is een heel goed idee df, en ten tijde van het overleg op HQ was dat ook een van de voornaamste punten: integratie met de rest van scholieren.com, en ook speciale aandacht voor de huiswerkvragen. Je slaat dus de spijker op z'n kop, want dat vond HQ ook een van de grote pluspunten van het forum: doordat we wat ouder zijn, zijn hier relatief veel 'experts' voor de huiswerkvragen.
Ik kan dus niet anders zeggen dan jaaaaaa dat wil ik ook. Nu is alleen de vraag: heb je ook ideeën over hoe we dat voor elkaar krijgen met het forum zoals het nu is? Volgens mij kunnen we rustig nog een jaar op HQ wachten (no offence Jon, ik probeer niet de zuurkut uit te hangen), dus het zou chill zijn als we zelf iets konden doen. Dat wilden we in eerste instantie op admin ook, alleen zijn we er nooit uitgekomen omdat we toch weer bij HQ belandden en dan ging het dood.
18-06-2015, 23:06 | |
Iemand moet het gewoon op gezette tijden promoten op de site. Als men daar te belazerd voor is so be it.
Wat kunnen wij gewone posters met een accountje daaraan gaan doen dan? Posters plakken in jet centrum? Je neefjes dwingen een account te maken? Wij bieden aan om gratis en voor niks onze expertise te delen, enige wat Jon/random stagair moet doen is zorgen dat scholieren weten dat ze hier terechtkunnen. Als ze dat niet op kunnen brengen dan niet.
18-06-2015, 23:17 | |
Het is heel jammer dat de mensen met (al is het maar een beetje) passie voor het forum niet de middelen hebben om het te promoten. En dat het de mensen met middelen (HQ) te weinig lijkt te kunnen schelen...
18-06-2015, 23:33 | |
Begin eens met mensen van wie je denkt dat ze geschikt zijn te vragen of ze hun expertise willen delen, afspraken met ze te maken over hoe en wat en ze een opvallende titel te geven zodat duidelijk is dat ze voor het forum bezig zijn. Dat kun je allemaal zelf doen zonder HQ, kost weinig tijd en moeite en het enige wat je nodig hebt is iemand die vooruit stapt en het op zich neemt om het te gaan regelen. Pluis en Elin3, jullie zijn al voorstander, waarom nemen jullie het niet op je om dit te gaan regelen en in goede banen te leiden?
Niet druk maken om promotie etc, 'if you build it they will come'. Zorg dat het de mogelijkheid er is, begin met de bestaande leden te helpen met de bestaande vragen en ga je daarna eens druk maken om hoe je meer mensen er naartoe moet leiden.
18-06-2015, 23:39 | ||
Citaat:
18-06-2015, 23:44 | ||
Citaat:
19-06-2015, 09:14 | |
Even een voorbeeld: een piekmoment in een schooljaar is voor ons altijd de eindexamenperiode. Dit jaar hebben we veel energie gestoken in nieuws voor eindexamenkandidaten. We deden dit met de volledige inzet van HQ (een redactie van ongeveer 5 man en 2 programmeurs), en in samenwerking met het LAKS en NU.nl. Wat dit heeft opgeleverd: meer dan een miljoen pageviews voor Scholieren.com, 30.000 stemmen op de Sentimentmeters, 800 reacties op de blogs.
Het forum hebben we niet superactief betrokken, maar we hebben het betrokken: we hebben het vermeld in het startblog, in het menu stond een link en onderaan elke pagina een lijstje met de 4 meest recente topics op het eindexamenforum. Wat heeft dit opgeleverd voor het forum? 400 reacties (de meeste van Axel11, waarvoor dank ). Historisch gezien is dat veel, voorgaande jaren schommelden we zo rond de 2-300, maar een schijntje vergeleken bij de beginjaren van het forum, toen we 17.000 posts aantikten. Misschien overbodig om te zeggen maar wat vroeger op het forum gebeurde gebeurt nu op andere media. Dit jaar heeft iemand op Facebook een eindexamen-event gestart, dat binnen no-time 62.000 deelnemers had, met een veelvoud aan reacties, lollige polls, etc. (Uiteraard heb ik het event voor 2016 meteen vastgelegd, die kans kon ik niet laten liggen ) Mijn punt is: in de huidige vorm van het forum is dit het maximaal haalbare. Ik stel jullie ideeën op prijs maar wees wel realistisch. Misschien dat we met slimmere marketing het aantal posts op het eindexamenforum hadden kunnen verdubbelen. Dan nog wordt het nooit meer zoals het vroeger was. En hoe graag ik ook wil dat er op Scholieren.com een plek is waar scholieren met vragen terechtkunnen (ik denk dat daar nog steeds een markt voor is), met alleen slimme marketing / kruisbestuiving / wat experts ben je er niet. Er is een masterplan nodig en mensen die het uitvoeren. Dat plan ligt er (in de basis), de wil om het uit te voeren ook. Tijd en geld ontbreekt.
28-10-2015, 09:29 | |
Ik ga het maar weer eens proberen.
Al een paar keer aangekaart en er verandert niets: DAH is alweer anderhalve maand niet online geweest, zijn laatste post is bijna een half jaar oud. Prospect is een week niet online geweest en heeft vandaag 2 maanden niets gepost. verder: Katertje heeft 2 weken niet gepost. Voor Onzin niet verantwoord. M@rco heeft al 5 maanden niet gepost. Ik weet dat hij achter de schermen het eea zou moeten doen. Kan hij niet beter een beheersfunctie krijgen in plaats van hem aan fora toe te wijzen waar hij niet actief is? 15 forumbazen (niet heel lang geleden was dit nog het dubbele!) waarvan 11 actief. Niet gek natuurlijk dat er steeds meer mensen afhaken en klagen dat het niet actief genoeg is.
28-10-2015, 09:52 | ||
Citaat:
Uiteraard hebben wij invloed op de sfeer door bijv. pestgedrag aan te pakken en het forum spam-vrij te houden, maar onze invloed op de algehele activiteit is ook beperkt. Inhoudelijk wil ik hier liever niet reageren per forumbaas, maar ik ga hier wel mee aan de slag achter de schermen. Dank je wel voor je oplettendheid!
28-10-2015, 10:01 | |
Ik wil nog even toevoegen wat ik al eerder heb gezegd: dat het beter is om een subforum te geven aan een actieve forumbaas of plusje, ook al kijkt die daar dan maar 1 keer week op (moet toch wel iemand in het team zijn die daartoe bereid is...), dan aan bijv. DAH die weken/maanden gewoon niet online is...
|
28-10-2015, 13:45 | ||
Citaat:
Beetje raar om dit af te schuiven op 'de forumbazen zijn niet actief genoeg'.
12-01-2016, 13:44 | |
Up!
Proespect heeft na mijn vorige post (28-10-2015) waarin in aangaf dat hij al een tijd niets gepost heeft, nog steeds niets gepost
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
[Sport] Forumbazen Stom Konijn | 42 | 04-06-2006 22:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat vindt u van uw forumbazen? Verwijderd | 32 | 23-09-2004 12:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Dop krijgt niveau? Ulfheðin | 75 | 25-04-2002 13:11 |