Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 23:41
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Of je het wil of niet, de mens behoord tot het dierenrijk.
pcies...en wie zegt dat dieren geen bewustzijn hebben?? misschien wel meer dan jullie 'überwezens'....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 23:43
Daika
Daika is offline
Een mens is een dier/organisme maar het werkt niet zo dat als er iets jou niet zint dat je iemand gaat vermoorden. Een dier doet iets uit zijn instinct een pistool pakken en iemand 6 zes keer schieten heet volgens mij moord met voorbedachte rade.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:46
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Ik ben niet geschokt, doch wel teleurgesteld.. Ik had hem graag op zn bek willen zien gaan als ie eenmaal in de Tweede Kamer had gezeten.
ik vond hem geen goed politicus, hij had mijn stem ook niet gekregen, maar ik vond het uitermate interessant naar hem te luisteren.. Ik had ook maar al te graag met hem in discussie willen gaan over verschillende dingen.. Ik denk dat het niet juist is om dit soort maatregelen te treffen tegen iemand die ook maar gewoon een mening formuleert..
Ik had maar al te graag met hem in discussie willen gaan over verschillende dingen. It's a damn shame that'll never happen..

Fortuyn's opkomst was een goede zaak voor de Nederlandse politiek.. Zodat heel Nederland even wakker werd geschud.. Zowel de gevestigde politieke orde als de bevolking..
Maar zijn ondergang als lijsttrekker na enkele jaren had ik maar al te graag willen meemaken.. Dat was nog veel beter geweest voor de Nederlandse politiek.

Fortuyn is veel te vroeg gestorven. Mij rest slechts te zeggen dat ik enorm veel bewondering heb gekregen voor zijn onbegrensde moed die hij gehad moet hebben om zichzelf zo in the picture te zetten.

Helaas werd hij overmoedig...

Genesis
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:49
Daika
Daika is offline
Citaat:
pcies...en wie zegt dat dieren geen bewustzijn hebben?? misschien wel meer dan jullie 'überwezens'....
Kom op laten we wel niveau houden het is toch algemeen geaccepteerd dat mensen een hogere bewustzijn hebben dan dolfijnen of elk andere dier. Tuurlijk er zijn aanwijzigingen dat dolfijnen zich er bewust van zijn dat ze bestaan en ook wellicht een complexe taal beheersen. Maar ze zijn niet instaat om een raket naar de maan te sturen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Daika schreef:
Een mens is een dier/organisme maar het werkt niet zo dat als er iets jou niet zint dat je iemand gaat vermoorden. Een dier doet iets uit zijn instinct een pistool pakken en iemand 6 zes keer schieten heet volgens mij moord met voorbedachte rade.
Mwah, een mens heeft ook instincten. Op basis waarvan een mens handelt gaan allerlei theorien over, vermoed niet dat jij de waarheid in pacht hebt.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:54
Daika
Daika is offline
Dat bestrijd ik niet maar we hebben het over de dood van fortuyn en het handelen van de moordenaar het leek mij dat hij het met voorbedachte rade deed.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Daika schreef:
Dat bestrijd ik niet maar we hebben het over de dood van fortuyn en het handelen van de moordenaar het leek mij dat hij het met voorbedachte rade deed.
Dat kan ook een instinct zijn. Zoals ik al zei, volgens mij hebben wij niet genoeg inzicht in de achtergronden van menselijk handelen om dat te kunnen beoordelen. Over de motieven is nog niets bekend, dit was een door Pim geopperde mogelijkheid.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:01
Daika
Daika is offline
rechters willen vaak strafvermindering omdat iemand iets uit zijn instinct doet zoals het verrot slaan van een inbreker in je huis, je reageert daarmee instinctief zonder daarbij na te denken.
Instictief reageren gebeurt meestal uit een positie van een slachtoffer, het is een gebeurtenis waarop je meteen reageert zonder daar goed over na tedenken. De moordenaar reageert niet instinctief want heeft namelijk op fortyun gewacht met een pistool. Dat hij niet goed bij zijn hoofd is is een andere verhaal
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:02
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Ik vind het een eenvoudige greep.. Wat dat betreft zou ik het op niet meer dan een dierlijk instinct willen houden.

Ieder welbewust persoon had discussie, eerlijke verkiezingen en vrijheid van meningsuiting geprefereerd boven moord.

jammer.. erg jammer..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:06
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Daika schreef:
De moordenaar reageert niet instinctief WANT heeft namelijk op fortyun gewacht met een pistool.
ik ben benieuwd naar je uitleg van het woord WANT in deze zin.. ik zie de directe relatie niet..

Ik ben er niet echt in thuis, maar ik ben benieuwd waarom dit geen instinct zou kunnen zijn.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:12
Daika
Daika is offline
Dat hij in de war is, is een andere verhaal dat hij een pistool bij zich heeft geef toch aan dat duidelijk de intentie heeft om hem te vermoorden. Instinctief dat doe je toch in tienden van een seconde hij heeft fortuyn opgezocht. Hij is zelf de studio ingegaan waar foruyn een interview had.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:19
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Daika schreef:
Hij is zelf de studio ingegaan waar foruyn een interview had.
bron?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:22
Daika
Daika is offline
Dat heeft BNN gezegd dat ze hem hebben weggestuurd in het journaal
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:25
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
die tering moordenaar is niet binnen geweest volges mij...
gebeurde toch midden op het parkeerterrein??...
Dit was zeeeeker Niet instinctief... dit was echt wel vantevoren gepland ik snap t nogsteeds niet

R.I.P P. Fortuyn.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:27
Verwijderd
Och. Moord...de voorbedachten rade is in dezen makkelijk te bewijzen. Hij krijgt waarschijnlijk levenslang, en zo hoort het ook.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:28
Daika
Daika is offline
het is in iedergval duidelijk dat hij op Fortuyn gewacht/opgezocht heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:33
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Daika schreef:
het is in iedergval duidelijk dat hij op Fortuyn gewacht/opgezocht heeft.
Is er ondertussen al nieuws over identiteit?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:34
Daika
Daika is offline
Als je even terug bladert dan zie je foto's van de vermoedelijke dader.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:34
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Natuurlijk heeft hij op hem gewacht.. dat begrijp ik ook wel.. maar waarom zou dat niet instinctief kunnen zijn.... Dat is mij nog steeds niet echt duidelijk.. Volgens mij moeten daar meer criteria voor zijn dan alleen de tijdsduur.. Alleen die tijdsduur volstaat niet, en volgens mij heeft die tijdsduur er zelfs niks mee te maken

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:38
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Waarom zijn het altijd de helden die sterven.....?
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:41
Daika
Daika is offline
Dan zou je het anders moeten kwalificeren. Rechters leggen toch weleens minder zware straffen omdat de dader niet aansprakelijk zou kunnen stellen omdat hij tijdelijk buiten zinnen is. Bijvoorbeeld als je door psychiaters gek wordt verklaard wordt je in een inrichting gestopt i.p.v de cel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:48
skandalouz
Avatar van skandalouz
skandalouz is offline
Het is goed mogelijk dat de dader er redelijk goed vanaf komt omdat hij door de rechter uhm hoe noem je dat... niet bij z'n volledige verstand handelde. Het klinkt belachelijk en dat is het ook! Mijn schooldiscussie over de doodstraf komt weer naar boven, op de stoel met die vent, gestoord ja of nee!!
__________________
Dreams is Free in Escape of Sleep
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Dikkie schreef:
Waarom zijn het altijd de helden die sterven.....?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:50
Daika
Daika is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:50
Daika
Daika is offline
nee de doodstraf bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:53
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Citaat:
skandalouz schreef:
Het is goed mogelijk dat de dader er redelijk goed vanaf komt omdat hij door de rechter uhm hoe noem je dat...

ontoerekeningsvatbaar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 01:08
Dutchian
Avatar van Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
Waarom zijn het altijd de helden die sterven.....?
Alleen de helden die doodgaan zie jij op tv, misschien ligt het daaraan
__________________
It's a bitter sweet Symphony
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 02:16
]{enshin
]{enshin is offline
Citaat:
Marcade schreef:
[B]

Welkom in de wondere wereld van EQ, waar mensen gevoelens gaan hechten aan bepaalde mensen die ze leren kennen via TV/Internet/Whatever.

Dus het had jou geen reet uitgemaakt of het Pim was, je tandarts, je leraar, je vriend, je vader? Allemaal mensen

[B]

Omdat je je zo gedraagt.

[B]

Jij komt met je "ik ben intelligent" shit.



Top 2% Voor zover ik het weet heb je dat verteld aan mensen, en voor zover ik weet heeft MENSA dat nog niet veranderd.

En taboe? Taboe m'n reet. Nogmaals EQ, respect, gevoel. Je *GAAT* andere mensen niet minderwaardig laten voelen, omdat je denkt/vind dat je IQ hoger is dan de rest.
Ik ben het helemaal met Marcade eens.

Stel je eens een wereld voor in de toekomst met een computer als wereldkeizer. Hij zorgde ervoor dat elk mens evenveel recht had. Emotie is het gevoel bij een bepaalde mening van een bepaald iets (object, idee, enz), dus kan het alleen door middel van uitschakeling van de emoties. Anders kan je meer waarde gaan hechten aan een persoon! Zonder emoties ben je niet meer een uniek individu. Zonder emoties heb je geen doel. Wat is een leven zonder doel? Geen leven dacht ik toch zo. Of je moet me kunnen overtuigen dat een computer een levend wezen is.

Efficientie is niet de weg naar verlichting IMO.

Voor de rest heb ik er best begrip voor. Rationeel nadenken is een must. Alleen verkeerde plaats en verkeerde tijd.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 07:09
dystopia
dystopia is offline
Volgens de inlichtingendienst ging het om iemand die bekend stond in extreem linkse kringen. Nou zag je op TV al zo'n 'stoere' skinnie zeggen: ja er komen al vrienden van Duitsland en je zal wel onze wraak zien! waar gaat dat heen met deze samenleving.. Kok had 't over kalm. Nou, idd, dat lijkt me wel zo verstandig...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 07:09
Rooske
Rooske is offline
Dit vind ik echt te verbijsterend voor woorden... Ik was het ábsoluut niet eens met zijn ideeën en heb enkele malen gedacht dat het een gevaarlijke gek was... maar om iemand zo maar in een democratie, waar vrijheid van meningsuiting (tot op zekere hoogte) toegestaan is, te vermoorden... -) daar kan ik tog echt niet bij...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:06
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hij heeft de politiek wakker geschud maar het was blijkbaar niet de bedoeling dat hij met zijn IMO idiote ideeen aan de macht kwam. De moord keur ik absoluut niet goed. Het is walgelijk, maar er worden dagelijks mensen vermoord en er sterven dagelijks mensen aan hongersnood.
Ik las hier dat de politie net doet alsof het geen buitenlander is. Weet je, ookal zouden ze dat doen zou ik dat nog best begrijpen. (ookal is het niet de waarheid) Er zijn namelijk heelveel mensen die de haat tegenover buitenlanders nog veel en veel erger zouden aanwakkeren. Dan zijn we pas echt ver van huis.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Och. Moord...de voorbedachten rade is in dezen makkelijk te bewijzen. Hij krijgt waarschijnlijk levenslang, en zo hoort het ook.
zo hoort het niet. Levenslang = 20 jaar, meestal ingekort naar 12-15. Hij moet de rest van z'n zieke leven in de cel blijven. Anders komt hij over 20 jaar de cel uit, en vermoord hij de Minister-President ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:10
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Het is walgelijk, maar er worden dagelijks mensen vermoord en er sterven dagelijks mensen aan hongersnood.
Die hongersnood... daar kunnen wij ook niet al te veel aan doen hoor! En tja, dagelijks worden er mensen vermoord... maar niet omdat je (in een land waar je vrijheid van meningsuiting hebt) je ideeën wat xtreem uit
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:20
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Bazz schreef:


Die hongersnood... daar kunnen wij ook niet al te veel aan doen hoor! En tja, dagelijks worden er mensen vermoord... maar niet omdat je (in een land waar je vrijheid van meningsuiting hebt) je ideeën wat xtreem uit
Ik snap ook wel dat iedereen hierdoor erg aangeslagen is. Ik heb zelf ook slecht geslapen....zo van 'hoe kan dit?!'
Iedereen zegt meteen dat de democratie is aangetast. Maar degene die dit heeft gedaan is toch gewoon een gestoorde...da's toch geen afspiegeling van de hele democratie?
Ik snap het ook wel, maar ja, gun zo'n idioot het niet om te zeggen dat het een aanslag is op de democratie en dat het nooit meer hetzelfde zal zijn. Als wij met z'n allen een sterke democratie willen moet dat toch ook nu nog.....of misschien juist nu mogelijk zijn....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:21
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:


Als dat een allochtoon is, dan ben ik en Zulu
misschien wel een pool ofzo?
Waarom worden alle allochtonen hier als marokkaan of turk of iets uit die landen gezien? Allochtonen kunnen net zo goed blank zijn.

Citaat:
pietje63 schreef:


was als lang duidelijk dat het een blanke nederlander was
Dat weten ze nog steeds niet, het ging over een Nederlands sprekende blanke. Meer willen ze niet loslaten
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:23
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:


Als wij met z'n allen een sterke democratie willen moet dat toch ook nu nog.....of misschien juist nu mogelijk zijn....

Klopt helemaal. Maar ze willen nog niet loslaten of het om een gestoorde gek gaat of om georganiseerde misdaad
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:28
Built to last
Built to last is offline
ik hoor steeds de vergelijking tussen hitler en pim fortuyn maar pim fortuyn was geen racist en leek helemaal niet op hitler.
de nummer 2 op de lijst pim fortuyn was nl niet eens een blanke nederlander dat zegt toch op zich al genoeg over de mate waarin in pim fortuyn racistisch was, en verder nog de vergelijking met hitler, hitler had een grote hekel aan homo's, ik geloof ook niet dat pim daar aan deed...ik ben t zoals zoveel mensen er mee eens dat de media en de politici pim's ideeen soms best hebben opgeblazen en verdraaid. ik had op pim fortuyn gestemd, ik heb verschillende stemwijzers ingevuld en steeds weer kwam zijn naam er uit. ik vond dat ie naast sommige slechte ideeen veel meer goede ideeen had, hij kwam tenminste voor sommige dingen uit waar de rest van nederland niet over durft te spreken en nu helemaal niet meer over durft te spreken....een verlies voor de samenleving en een ernstige tegenslag voor de nederlandse democratie.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:

logisch en goed verhaal
is leuk en aardig, maar gaat hier om z'n DOOD niet om deze vergelijking
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:38
Verwijderd
Dit zei Pim in een interview in een programma bij yorin, een tijdje geleden:

"Als mij iets overkomt, dan is dat de schuld van de media en de politici. En dan kunnen ze wel zeggen:"Wij hebben die aanslag niet gepleegd", maar ze hebben dan wel het klimaat gecreeerd om mij te vermoorden".

Hij was heel intelligent, hij heeft het geweten.

En dit stond op maandagochtend in de horoscoop van de Telegraaf:

De sterren maken het ons niet gemakkelijk. De invloed van Mars en Saturnus geeft verharding op het sociaal-politieke vlak, waardoor stakingen en manifestaties niet uitblijven. Morgen en donderdag vergroten Venus en Saturnus de kans op mishandeling van bevolkingsgroepen, ongelukken op pretparken en moeten we wellicht afscheid nemen van een dierbare. Woensdag, donderdag en vrijdag is de stand van Venus en Mars t.o.v. Pluto debet aan militaire acties en aanslagen

Ik geloof er niet in, maar dit is weird...

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 08:43.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:43
Noortjuhh
Avatar van Noortjuhh
Noortjuhh is offline
Zo .. ik ben eindelijk klaar met al mn gedachten op een rijtje zetten .. ik vind het echt heel erg dat hij vermoord is, maargoed dat is ook wel logisch. Hij heeft echt genoeg zieke dingen gezegd, waar je het bijna niet eens mee kán zijn, maar ook veel dingen werden verdraait.

Gisterochtend zat ik op tv naar een interview met hem door een Turks meisje te kijken. Op een gegeven moment ging het over de moeder van dat meisje, die redelijk Nederlands kon etc, en wat er met haar zou gebeuren als Fortuyn meer te zeggen kreeg. Dus hij gaf rustig antwoord, zei dat ze echt niks te vrezen had, dat een vrouw van 53 echt nog wel geintegreerd (??) kon worden, dat zn eigen moeder op zo'n leeftijd nog meeliep in emancipatiedemonstraties enz.. zegt dat meisje: "nou ik weet niet wat U denkt hoor, maar mijn moeder is toevallig wel heel ge-emancipeerd!!" ..gewoon een voorbeeld hoe zijn woorden soms worden omgedraaid, alleen maar omdat hij Pim Fortuyn is ..

Je kreeg ook altijd van zoveel mensen te horen: "maar we hebben het toch helemaal niet slecht in Nederland!" .. tja, mijn moeder moet een hele maand wachten op onderzoek in het ziekenhuis, in die tijd kan dr ziekte al wel zo ver zijn dat ze straks doodgaat..schimmel is gewoon normaal in onze school...mijn buurman zit lekker thuis op zijn luie aars geld te trekken, omdat hij zogenaamd "invalide" is, maar wel elke avond lekker luidruchtig zijn vrouw kan naaien en zijn kinderen in elkaar kan beuken, terwijl mijn vader zich krom werkt zodat we straks misschien nog wel op vakantie kunnen, ziekenhuizen moeten dicht omdat er te weinig geld voor is, en de koningin is schatrijk.. Nee, het gaat heel goed met Nederland..dus ik verheug me alweer op het verlengde van de 'puinhopen van paars' zoals Fortuyn het zelf noemde. Ik wil NIET beweren dat met hem aan de macht al die problemen dr nietmeer zouden zijn, maar wel duidelijk maken dat er echt wat moet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:45
Nuck
Nuck is offline
Ik was het dan wel niet eens met zijn ideeën en gedachtengoed, zoiets mag niet in Nederland, een zogenaamd 'tolerant en verdraagzaam' land, gebeuren.
Hij maakte de politiek tenminste weer een beetje interessant.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:45
stella
stella is offline
Citaat:
cmoi schreef:


tuurlijk, maar mijn punt dat ik hier aanhaal is dat:

als een onbekende nederlander om die reden vermoord wordt, je er bijna niks over hoort, en er nu (naar mijn mening) opeens zo overdreven wordt gereageerd
ja natuurlijk, maar je kan niet zulke opheffing maken voor elk mens dat voor die redenen vermoord wordt, maar voor ons land was pim best een belangerijke man vond i, ofkon best een belangerijke man worden.
dat wil niet zeggen dat de ene mens belangrijker is dan de ander, maar als een of andere man vermoord is die ik totaal niet ken en ook totaal nix mee te maken heb, boeit me dat niet, sorry, maar dit wel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:49
Verwijderd
Citaat:
stella schreef:


ja natuurlijk, maar je kan niet zulke opheffing maken voor elk mens dat voor die redenen vermoord wordt, maar voor ons land was pim best een belangerijke man vond i, ofkon best een belangerijke man worden.
dat wil niet zeggen dat de ene mens belangrijker is dan de ander, maar als een of andere man vermoord is die ik totaal niet ken en ook totaal nix mee te maken heb, boeit me dat niet, sorry, maar dit wel.

*KLAP KLAP*

Helemaal mee eens *KLAP KLAP*
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:49
stella
stella is offline
Citaat:
Noortjuhh schreef:
Zo .. ik ben eindelijk klaar met al mn gedachten op een rijtje zetten .. ik vind het echt heel erg dat hij vermoord is, maargoed dat is ook wel logisch. Hij heeft echt genoeg zieke dingen gezegd, waar je het bijna niet eens mee kán zijn, maar ook veel dingen werden verdraait.

Gisterochtend zat ik op tv naar een interview met hem door een Turks meisje te kijken. Op een gegeven moment ging het over de moeder van dat meisje, die redelijk Nederlands kon etc, en wat er met haar zou gebeuren als Fortuyn meer te zeggen kreeg. Dus hij gaf rustig antwoord, zei dat ze echt niks te vrezen had, dat een vrouw van 53 echt nog wel geintegreerd (??) kon worden, dat zn eigen moeder op zo'n leeftijd nog meeliep in emancipatiedemonstraties enz.. zegt dat meisje: "nou ik weet niet wat U denkt hoor, maar mijn moeder is toevallig wel heel ge-emancipeerd!!" ..gewoon een voorbeeld hoe zijn woorden soms worden omgedraaid, alleen maar omdat hij Pim Fortuyn is ..

Je kreeg ook altijd van zoveel mensen te horen: "maar we hebben het toch helemaal niet slecht in Nederland!" .. tja, mijn moeder moet een hele maand wachten op onderzoek in het ziekenhuis, in die tijd kan dr ziekte al wel zo ver zijn dat ze straks doodgaat..schimmel is gewoon normaal in onze school...mijn buurman zit lekker thuis op zijn luie aars geld te trekken, omdat hij zogenaamd "invalide" is, maar wel elke avond lekker luidruchtig zijn vrouw kan naaien en zijn kinderen in elkaar kan beuken, terwijl mijn vader zich krom werkt zodat we straks misschien nog wel op vakantie kunnen, ziekenhuizen moeten dicht omdat er te weinig geld voor is, en de koningin is schatrijk.. Nee, het gaat heel goed met Nederland..dus ik verheug me alweer op het verlengde van de 'puinhopen van paars' zoals Fortuyn het zelf noemde. Ik wil NIET beweren dat met hem aan de macht al die problemen dr nietmeer zouden zijn, maar wel duidelijk maken dat er echt wat moet gebeuren.

ik zou pim ook niet graag als leider willen zien, maar hij kon er wel voor zorgen dat andere partijen een beetje hun ogen opende.
dat er idd iets gedaan moet worden aan bijv. de toelating van buitenlanders in nederland.
dit werd vaak verkeerd opgevat en veel mensen dachten dat pim, zodra hij meer macht kreeg, steeds een stapje verder zou gaan, maar hij haalt dat onderwerp tenminste wel naar voren, wat anderen niet doen of misschien niet durven.
en zeg nou zelf, ik heb nix tegen buitenlanders, maar niet iedere idioot kan nederland meer binnenkomen vind ik, dat kan nederland zelf niet meer aan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:57
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik weet dat als Hitler in begin jaren 30 was neergeknald, dat hij net zoals Pim nu als een held was gestorven. Dat soort vragen spelen zich nu in mijn hoofd af.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:00
stella
stella is offline
Citaat:
Genesis schreef:
[

Helaas werd hij overmoedig...

Genesis [/B]

overmoedig???
is het te overmoedig om je mening te uiten en te vertellen wat jij vind en wat jij denkt dat het beste is voor nederland?
hij was ook maar een politicus, net als al die anderen, die ook maar probeerde om zijn deel te vertellen voor nederland.
ik vind dat je hier mag zeggen wat je wilt zonder neer geschoten te worden door een of andere debiel die het niet met je eens is of zich misschien zelfs een beetje bedreigt voelt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:09
Daika
Daika is offline
Over de doden geen woord kwaad

Ik ben vooral tegen zijn gedachtegoed. Ik vraag me af of de politiek nu nog de lef heeft om fel over zijn ideeen te discuseren. Ik neem aan dat de standpunten nog dezelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:
Over de doden geen woord kwaad

Ik ben vooral tegen zijn gedachtegoed. Ik vraag me af of de politiek nu nog de lef heeft om fel over zijn ideeen te discuseren. Ik neem aan dat de standpunten nog dezelfde zijn.
Waarschijnlijk niet, de grenzen blijven open en er wordt gewoon geld naar onderwijs/zorg gestuurd. Vond dat Pim wel gelijk had met zijn herstructureren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:15
twiety
twiety is offline
Ik ben er helemaal kapot van! Een zwarte dag voor de democratie. Nederland is zijn onschuld kwijt. De dader had blijkbaar extreem-linkse denkbeelden, het wordt hoog tijd om 's wat minder 'links' (lees: soft) te worden en Pim's ideeën uit te voeren. En laten we niet vergeten dat de huidige politiek heeft gezorgd voor een klimaat waarin dit soort extremisten kunnen gedijen. Excuses zijn op z'n plaats! (Ik wilde zeggen 'op zijn minst', maar met een demissionair kabinet is er behalve het uitvoeren van Pim's beleid weinig te doen).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:17
Daika
Daika is offline
Citaat:
Ik ben er helemaal kapot van! Een zwarte dag voor de democratie. Nederland is zijn onschuld kwijt. De dader had blijkbaar extreem-linkse denkbeelden, het wordt hoog tijd om 's wat minder 'links' (lees: soft) te worden en Pim's ideeën uit te voeren. En laten we niet vergeten dat de huidige politiek heeft gezorgd voor een klimaat waarin dit soort extremisten kunnen gedijen. Excuses zijn op z'n plaats! (Ik wilde zeggen 'op zijn minst', maar met een demissionair kabinet is er behalve het uitvoeren van Pim's beleid weinig te doen).
Wat een onzin een gek kan meer vragen stellen dan duizend profesorren kunnen beantwoorden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap samenvatting van de demonisering
dutch lion
7 18-07-2002 18:19
De Kantine Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand
waaromniet?
123 16-05-2002 20:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap de gevolgen van de moord op pim fortuyn
nao
3 13-05-2002 10:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De zionisten Vuren nu op Arafat
MoHaMeDJaLaL
272 01-05-2002 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.