Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2008, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Meh, dat kan, maar ik wilde wel graag een spel spelen, in plaats van eerst drie uur door te moeten brengen in een soort van The Sims: Bouwblokken Editie.
Daarom kies ik ook vaak standaard gebouwen en voertuigen, lekker makkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2008, 12:27
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
http://www.escapistmagazine.com/vide...tion/218-Spore
Yahtzee ript spore wel redelijk
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 13:32
Verwijderd
Maar zoals altijd heeft hij gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 19:10
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
hij is wel goed
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 07:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar zoals altijd heeft hij gelijk.
Citaat:
hij is wel goed
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Ik voorspel dat hij rond het einde van het jaar voor 20 á 30 euro in de kortingsbakken ligt.
Ik zag hem gisteren voor 40 euro bij de Music Store liggen. Ik krijg gelijk.

(Tenzij Spore slechter loopt in Sliedrect omdat het in de Bible Belt ligt en dus niets moet hebben van al die evolutie-onzin?)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 20:32
Verwijderd
Dus, is het de aankoop waard? Het leek me zo'n leuk spel.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 20:56
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik vind van wel, maar ik vermaak me er ook gewoon mee.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 21:34
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
ik vind van wel, maar ik vermaak me er ook gewoon mee.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Dus, is het de aankoop waard? Het leek me zo'n leuk spel.
Nee, naar mijn idee niet. Mijn advies is om het eerst ergens te downloaden, een week te proberen en als je het daarna nog steeds leuk vind, over te gaan tot aankoop.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 10:13
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Dus, is het de aankoop waard? Het leek me zo'n leuk spel.
Nee, het spel biedt imho te weinig variatie en moet het hebben van die ene gimmick (het aanpassen van je creature). Verder zijn de spel onderdelen naar mijn inzien te onderontwikkeld om echt goede gameplay te bieden.

Het is leuk om even te doen en daarna aan de kant te zetten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 10:51
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Maar het is dus geen gimmick imo. Het grootste deel van het spel is het aanpassen van je dingen en het maken van je ontwerpen.

Een gimmick is in mijn ogen iets dat erbij zit. Niet iets waar je de meeste tijd mee kwijt kan zijn (of kwijt bent)
__________________
I like angles...to a certain degree.

Laatst gewijzigd op 24-09-2008 om 11:48.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 14:08
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Maar het is dus geen gimmick imo. Het grootste deel van het spel is het aanpassen van je dingen en het maken van je ontwerpen.

Een gimmick is in mijn ogen iets dat erbij zit. Niet iets waar je de meeste tijd mee kwijt kan zijn (of kwijt bent)
Ik zie het een beetje als iets wat het spel heeft bepaald en wat het eigenlijk onderscheid van alle andere spellen. Maar je hebt wel gelijk hoor dat het woord niet helemaal correct is aangezien het een te groot onderdeel van het spel is. Maar als je gaat nadenken wat je nou allemaal eigenlijk kan met je beest, dan vind ik het wel een beetje tegenvallen. Je hebt 4 skills om aan te vallen en 4 skills om blij te doen tegen andere beesten. Als je blij doet dan moet je andere na-apen, dat gaat wel vervelen na 20 keer. En aanvallen is eigenlijk ook telkens hetzelfde. Ik ben zelf nog niet bij de ruimtefase geweest dus eigenlijk moet ik die nog even doen om een compleet oordeel te geven.

Maaaaaar de eerste fase vind ik wel het leukst op de een of andere manier gaat het minder vervelen dan die andere fases. Lijkt een beetje op Evo van de snes.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 14:39
Verwijderd
Ruimtefase is wel erg tof, maar ik vind die andere fases toch wel erg hetzelfde worden na drie keer spelen, en drie keer spelen is helemaal niet vaak Ik heb 't al een tijdje niet meer gespeeld, jammer hoor, had er veel van verwacht. Gelukkig heb ik 'm niet gekocht.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 17:55
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb alles behaald met de tweede fase en moet zeggen dat dat mij ook niet meer zo aan staat. Door 2, 3 en 4 rush ik altijd.
Cel en Space zijn mijn favoriete nu.
En ik maak ook weleens gewoon een beetje doelloos een nieuw wezen. Alleen jammer dat mijn laatste creaties zonder reden van de server van EA verwijdert worden...
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 19:35
Verwijderd
Wat een tegenvallende reacties. Ik had het nog gedownload maar het rar-bestand waar de iso in zat was corrupt en ik kreeg het niet meer goed. En nu heb ik geen zin om het weer te downloaden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 20:00
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
dat is omdat hun een über diablo/civilisation/cnc game verwachtte, hun zeiken gewoon teveel, het is een leuk spel en daarme PUNT.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 21:26
Verwijderd
Citaat:
dat is omdat hun een über diablo/civilisation/cnc game verwachtte, hun zeiken gewoon teveel, het is een leuk spel en daarme PUNT.
Leuk spel, ja, maar geen 60 euro waard. En ik vind toch ook echt dat het van te voren werd gebracht alsof 't meer zou zijn dan het nu daadwerkelijk is, dat vind ik erg jammer.
En mensen hebben verschillende meningen, prima als jij het spel perfect vindt, maar om dan meteen andere meningen gezeik te noemen vind ik nogal overdreven.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 21:31
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
geen spel is perfect, maar om te zeggen dat het spel niet leuk is vind ik anders totaal niet waar.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 02:11
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dat is omdat hun een über diablo/civilisation/cnc game verwachtte, hun zeiken gewoon teveel, het is een leuk spel en daarme PUNT.
Nee dat verwachtten we helemaal niet.

Ik denk eerlijk gezegd dat je hier gewoon jezelf probeer te overtuigen dat het *wel* een leuk spel is wat de aankoop waard was.

Reagerend op Q en Baron Sengir's "Het is (geen) Gimmick". Ik ben het met Q eens; het is/voelt wel degelijk als een Gimmick aan. Ik ben het er niet mee eens dat het grootste deel van het spel het aanpassen van je dingen is.

Een van de grote minpunten van spore is namelijk, dat het geen f*ck uitmaakt hoe je je wezen ontwerpt. Al geef je het 20 benen, het blijft even hard rennen als een wezen met 2 benen. Een van de dingen die veel mensen verwachtte was, dat als ze een wezen ontwerpen op een bepaalde manier, dat het van enige invloed zou zijn op gameplay. Zeker omdat Will continue 'procedural generated' liep te roepen.

Nou is het wel degelijk een gimmick; je *hoeft* namelijk niks te ontwerpen; je kan gewoon al kant-en-klaar ontworpen wezens gebruiken. Het is even leuk iets te ontwerpen in het begin, maar dan kom je er achter dat het niks uitmaakt voor het eigenlijke spel hoe het beest eruit ziet, en dan heb je het wel weer gehad.

Ontwerpen van beesten zelf, is imho geen spel.

Iedereen zat te designen en was kei nieuwsgierig hoe hun wezen in het spel zelf zou reageren en nou blijkt dat alle beesten gewoon allemaal hetzelfde kunstje doen. Niks procedural generated aan.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 15:29
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb niks van de hype meegemaakt. Ik zag het ergens staan op een site en heb het gewoon gehaald.
Ik weet ook niet wat was beloofd en zo.
(Maar ik vond het wel jammer dat in de Creature Creator ding je speed dus wel omhoog ging als je meerdere benen/voeten had en in het echte spel niet)

Ik vind het gewoon een tof spel.
Ik heb er ook geen probleem mee als je het niet zo leuk vindt, daar is het immers een mening voor. Smaken verschillen, en meer van dat soort cliches.

Het kan mij overigens sowieso niet schelen wat ontwikkelaars beloven. 9 van de 10 keer is het toch overdreven. Dus daar let ik al jaren niet meer op.
Wel zo makkelijk om er dan dus vanaf een 0-positie naar te kijken. Anders ga je sneller zoeken naar de dingen die er niet zijn.
__________________
I like angles...to a certain degree.

Laatst gewijzigd op 25-09-2008 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 17:51
Verwijderd
Citaat:
geen spel is perfect, maar om te zeggen dat het spel niet leuk is vind ik anders totaal niet waar.
Ik vind het zeker een leuk spel, maar ik had meer verwacht dan alleen 'leuk', op z'n minst had ik een 'heel leuk' spel verwacht
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 10:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
mwoa, ik vind het alleen zo jammer dat de "ontwikkelingsfase" zo rechtlijnig is terwijl de ruimtefase dan wel weer veel mogelijkheden bied.

het is wel een leuke timekiller, maar je kan er geen echt actieniveau van verwachten

alles bij elkaar genomen is het weer een mooie sim-evolution die naast mijn orginele edities van roller coaster tycoon, simcity en de sims kan.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg homarP.JPG (27.9 KB, 18x gelezen)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 13:53
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Dat is wat ik er net weer jammer aan vind, aangezien het echt potentie had om meerdere, uitgewerkte genres in zich op te nemen.

Nu zie ik een verzameling genres zoals RTS en action, maar allemaal veel te simplistisch. Eigenlijk zou je alleen het RPG-gedeelte goed uitgewerkt kunnen noemen, als je de tussentijdse creator meerekent. Mijns inziens is dat alleen niet genoeg, want het spel zit zo in elkaar dat je met het RPG-gedeelte de andere (te simpele) genres 'bedient', om dáár meer spelplezier uit te halen. Weekje spelen, dan ben je echt wel klaar; hooguit nog een beetje pielen met het (na)bouwen van voertuigen en rassen.

Laten we Spore 2 maar afwachten, want dat die komt, is zeker.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #134!
Verwijderd
497 08-09-2008 07:58
De Kantine Saaitje Paddington #340
Cherry Springs
500 07-09-2008 20:50
Games Naar welke game kijk jij uit/welke game wil je nog hebben?
freakinaround
24 20-06-2008 21:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.