Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 14:36
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
zohee, at een overdaad aan reacties, ik heb ze gelezen en de dingen die naar voren komen zal ik puntsgeijs behandelen

1) het stoken, moedwillig een relatie opbreken: dat is niet mijn bedoeling. Het gaat er om DAT hij een relatie heeft, en dat ik hem wil laten merken dat ik hem leuk vind en eventueel wat meer met hem wil dan alleen 'vriendschap'. zoals Marcade zo mooi zei:

Citaat:
Marcade Als iemand je partner verleid zonder een enkel woord over diegene zijn/haar relatie te reppen, dan is dat toch niet stoken in de relatie? Nou ja, dat vind ik niet. Bij stoken denk ik echt aan iets afbranden. Bij verleiden brand je niks af, maar bouw je iets op.
Ik ken zijn vriendin niet, ik weet niet hoe hun relatie in elkaar zit, maar ik eet wel dat IK iets voor hem voel en wel meer zou illen. Mijn vraag was dus in principe of ik hem in onetendheid moet laten en het moet opkroppen/verwerken, of dat ik het mag laten weten (wat hem dat wel of niet intereseert)

2) als hij jouw kiest, kiest hij ook zo voor een ander. dit argument cind ik dus echt nergens op slaan. Als je iemand leuker vind dan je oorspronkelijke vriendin, dan is daar toch niets mis mee? het wil toch niet zeggen dat je keer op keer in hetzelfde patroon vervalt!?. Ik zie het zo: hij heeft zijn vriendin temporeel eerder ontmoet dan ik, misschien als hij mij eerder ontmoet had, had ik nu een relatie met hem gehad ipv zijn vriendin.

Daarnaast: als je een relatie hebt en je vind iemand anders leuker, moet je dan per se in die relatie blijven om er aan te werken om niet de slechterik te worden? Dan ga je toch in tegen je gevoel, dan lieg je jezelf en de ander voor. Ik vind het normaal dat als je iemand anders leuk vind, je niet bij een persoon gaat zitten waar je niets meer mee hebt, alleen maar omdat je al zv-e-e-l jaar samen bent...dat draait uit op een ongelukkig huwelijk.

3) de definitie van verleiden: ik ga hem niet betasten, ik ga hem niet chanteren, ik ga niet zijn vriendin bellen or whatever. nee ik ben aardig, grappig, flirt, kijk hem iets langer aan dan normaal, ben geintereseerd, bloos af en toe ( niet op commando overigens). Als hij hieruit niet kan opmerken dat ik hem leuk vind, dan laat ik het hem gewoon een keer expliciet weten. dat bedoel ik met verleiden. Het is niet dat ik LSD in zijn drankje doe en na een nacht vol wilde passie de foto's naar zijn vriendin opstuur
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 14:41
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik zie nu zelf dat agressieve anapak hier een verkeerde omschrijving is, het is een offensief. Ik ga dus niet zitten wachten ( ander uiterste) maar actie ondernemen.

agressief suggereert dat ik hem de kleren van het lijf ga rukken...maar dat is van later belang
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:57
elledc
elledc is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 15:26 :
Dat heeft niets met een geweten te maken. Ik heb trouwens wel een geweten. Het heeft er gewoon mee te maken dat ik me niet hoef in te laten met de beoordeling van hun interne verhouding. Als ze verliefd op haar vriend is gaat ze er niet op in, als ze niet (meer) verliefd is gaat ze er wel op in. Dat heeft niets met sletterigheid te maken, maar alles met gezond redeneren.
Ik vind dat je het verkeerd en slap formuleert, want verliefdheid is nooit van lange duur, ik ben bv. niet meer verliefd op mijn vriend maar er is wel groot respect voor elkaar gegroeid en een manier van houden van.
Verleid worden is natuurlijk altijd leuk, het is nieuw, het is spannend, en daarom soms moeilijk te weerstaan! Soms moeilijk onder controle te houden, want het is een gevoel, geen beredenering.
Ik denk ook dat het te maken heeft met karakter, als je een sterk karakter hebt en je bent niet oppervlakkig maar eerder geneigd dieptegang te zoeken in de dingen dan doe je zoiets simpelweg niet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:58
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Optima schreef op 30-11-2004 @ 15:36 :
3) de definitie van verleiden: ik ga hem niet betasten, ik ga hem niet chanteren, ik ga niet zijn vriendin bellen or whatever. nee ik ben aardig, grappig, flirt, kijk hem iets langer aan dan normaal, ben geintereseerd, bloos af en toe ( niet op commando overigens). Als hij hieruit niet kan opmerken dat ik hem leuk vind, dan laat ik het hem gewoon een keer expliciet weten. dat bedoel ik met verleiden.
Aardige beschrijving van verleiden. Geldt voor ieder, of diegene nou een relatie heeft of niet.

Het is immers altijd nog aan de ander om op avances in te gaan. En dat maakt het spel nou juist zó leuk.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:02
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-11-2004 @ 15:57 :
Ik denk ook dat het te maken heeft met karakter, als je een sterk karakter hebt en je bent niet oppervlakkig maar eerder geneigd dieptegang te zoeken in de dingen dan doe je zoiets simpelweg niet.
En is het deste moeilijker aan te geven hoe je je voelt tegenover de ander, dus naar mijn inziens ook gevaarlijker voor de bestaande relatie.

Neem nou dat je iemand leert kennen waar je het super mee kan vinden. Hij leest de zelfde dingen, zegt dezelfde dingen en houdt van dezelfde dingen. Daarnaast leer je iemand anders vinden die je grappig vind, leuk, maar er ontbreekt enge intelligentie, maar het is wel een lekkerding. Welke vormt dan meer bedreiging voor je relatie? (Als je er vanuit gaat dat je met één van beide dingen gaat doen die moreel gezien niet oké zijn)
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:02
elledc
elledc is offline
Ik vind jou, Optima, een bitch.
En waarschijnlijk ben je daar ook fier op?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:09
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-11-2004 @ 16:02 :
Ik vind jou, Optima, een bitch.
En waarschijnlijk ben je daar ook fier op?
Is dit nou nodig?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:09
elledc
elledc is offline
Citaat:
Soullar schreef op 30-11-2004 @ 16:02 :
En is het deste moeilijker aan te geven hoe je je voelt tegenover de ander, dus naar mijn inziens ook gevaarlijker voor de bestaande relatie.

Neem nou dat je iemand leert kennen waar je het super mee kan vinden. Hij leest de zelfde dingen, zegt dezelfde dingen en houdt van dezelfde dingen. Daarnaast leer je iemand anders vinden die je grappig vind, leuk, maar er ontbreekt enge intelligentie, maar het is wel een lekkerding. Welke vormt dan meer bedreiging voor je relatie? (Als je er vanuit gaat dat je met één van beide dingen gaat doen die moreel gezien niet oké zijn)
De eerste zal een bedreiging zijn, dat lekker ding laat ik schieten, maar de intelligente leuke jongen zal ik ook niet achterna gaan omdat mijn vriend deze eigenschappen bezit. Ik kies niet voor niets voor mijn vriend. Dus als een andere jongen mij probeert te verleiden (is al gebeurd overigens) dan laat dit me koud, en mag hij ophoepelen omdat hij best weet dat ik een vriend heb.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:16
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Optima schreef op 30-11-2004 @ 15:36 :
3) de definitie van verleiden: ik ga hem niet betasten, ik ga hem niet chanteren, ik ga niet zijn vriendin bellen or whatever. nee ik ben aardig, grappig, flirt, kijk hem iets langer aan dan normaal, ben geintereseerd, bloos af en toe ( niet op commando overigens). Als hij hieruit niet kan opmerken dat ik hem leuk vind, dan laat ik het hem gewoon een keer expliciet weten. dat bedoel ik met verleiden. Het is niet dat ik LSD in zijn drankje doe en na een nacht vol wilde passie de foto's naar zijn vriendin opstuur [/B]
Ik vond verleiden ook meer klinken alsof je meteen met hem wilde zoenen oid. Maar met laten weten dat je iemand leuk vind is niks mis, vind ik.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 30-11-2004 @ 15:57 :
Ik vind dat je het verkeerd en slap formuleert, want verliefdheid is nooit van lange duur, ik ben bv. niet meer verliefd op mijn vriend maar er is wel groot respect voor elkaar gegroeid en een manier van houden van.
Wel, in dat geval is de kans dat je hem verlaat alleen nog maar kleiner, omdat je dan immers met je ratio kunt beredeneren dat je bij hem wilt blijven en geen slaaf meer bent van je emoties.

Citaat:
Verleid worden is natuurlijk altijd leuk, het is nieuw, het is spannend, en daarom soms moeilijk te weerstaan! Soms moeilijk onder controle te houden, want het is een gevoel, geen beredenering.
Dat heet zelfbeheersing en het onderscheidt ons van de dieren. Je springt niet op elke verleiding die langskomt, hoe aanlokkelijk ook.

Citaat:
Ik denk ook dat het te maken heeft met karakter, als je een sterk karakter hebt en je bent niet oppervlakkig maar eerder geneigd dieptegang te zoeken in de dingen dan doe je zoiets simpelweg niet.
Dat vind ik enigszins schofferend, maar ik wijt dat maar aan een gebrek aan nuance in je taalgebruik dan aan echt kwaadwillendheid.

Het is natuurlijk nonsens om te stellen dat je met een 'sterk' karakter (wat is dat? Zo'n vaag begrip slaat natuurlijk nergens op) minder snel geneigd zou zijn om je vriend(in) te verlaten. Het heeft ook niets te maken met oppervlakkigheid. Ik vind het juist van oppervlakkigheid getuigen dat jij niet inziet dat het juist gaat om een afweging en om zelfbeheersing, niet om clichématig wauwelen dat het gaat om diepgang van de relatie. En ja, dat was wel een bewuste schoffering.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:16
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-11-2004 @ 16:02 :
Ik vind jou, Optima, een bitch.
En waarschijnlijk ben je daar ook fier op?
heb jij een vriendje?

zoja: be scared, very scared....

alsof ik hier wakker van ga liggen
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 30-11-2004 @ 17:16 :
heb jij een vriendje?

zoja: be scared, very scared....

alsof ik hier wakker van ga liggen
Ik denk dat het effect groter was geweest als je dat cursieve gedeelte had weggelaten.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 15:26 :
Dat heeft niets met een geweten te maken. Ik heb trouwens wel een geweten. Het heeft er gewoon mee te maken dat ik me niet hoef in te laten met de beoordeling van hun interne verhouding. Als ze verliefd op haar vriend is gaat ze er niet op in, als ze niet (meer) verliefd is gaat ze er wel op in. Dat heeft niets met sletterigheid te maken, maar alles met gezond redeneren.
Ik heb niks gezegd over sletterigheid nee het gaat om respect voor haar vriend dat ze hem eerst beter aan de kant kan zetten voordat zij iets met jou begint.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:58
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 19:55 :
Ik heb niks gezegd over sletterigheid nee het gaat om respect voor haar vriend dat ze hem eerst beter aan de kant kan zetten voordat zij iets met jou begint.
Dat lijkt me niet meer dan logisch, en het lijkt me dat Nare Man dat ook bedoelde.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 30-11-2004 @ 19:58 :
Dat lijkt me niet meer dan logisch, en het lijkt me dat Nare Man dat ook bedoelde.
Hmm en ze kan beter ook een tijdje wachten voordat ze iets met hem begint dat is wel zo netjes tegenover iemand waarvoor ze ooit veel gevoeld moet hebben
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:09
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
__________________
Don't trust anything that bleeds for three to five days and doesn't die.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En nog steeds heeft nog niemand dat geniale plaatje van de Moraalridder geplaatst.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:44
Verwijderd
*ik heb niet alles gelezen*

Ik vind het niet netjes om te zo aan te pakken... Ik vind het eigenlijk best wel gemeen. Als ik zijn vriendin was en ik zou er achter komen dat jij hierachter zat, nou ja dan zou ik echt je leven zuur maken.
Mss zou ik wel hetzelfde doen als ik jou was

Maar... het moet je eerst nog maar lukken...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:36
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 19:55 :
Ik heb niks gezegd over sletterigheid nee het gaat om respect voor haar vriend dat ze hem eerst beter aan de kant kan zetten voordat zij iets met jou begint.
Kom op zeg! Ik dwing haar toch niet om iets met mij te beginnen, ofzo? Als zij vindt dat ze er klaar voor is dan moet ze het maar uitmaken, als zij vindt dat ze er nog niet klaar voor is dan moet zij bij haar vriend blijven, of het wel uitmaken maar eerst een soort rustperiode inlassen.

En bovendien is het maar net afhankelijk van hoe hun relatie eruit zag. Als dat meisje en haar vriend al tijdenlang ruzie hebben en allebei schoon genoeg van elkaar hebben, waarom zou je dan nog een extra periode wachten? Als één van de twee liefdesverdriet heeft maken die paar extra weken ook niet uit.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:30
elledc
elledc is offline
Citaat:
Optima schreef op 30-11-2004 @ 17:16 :
heb jij een vriendje?

zoja: be scared, very scared....

alsof ik hier wakker van ga liggen
Lol, je zou nog mogen proberen, je faalt toch.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:32
Verwijderd
Gaan jullie nou nog elkaar krabben en shit?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:39
Verwijderd
Tsja, je kan het altijd proberen natuurlijk.. maar heb je wel enige reden om het te doen? Dus heb je het idee dat je kans maakt, dat hij jou ook leuk vindt? Ik zie de lol er nl niet zo van in.. het is toch veel leuker om iemand die geen relatie heeft te versieren? Krijg je op deze manier niet het gevoel dat je ontzettend achter iemand aanloopt dan..?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:40
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Melanie Wilkes schreef op 29-11-2004 @ 10:39 :
Dat kan toch altijd?
...veel mensen zijn die dan maar in hun lot berusten, zeg maar.
... maar ik betwijfel of iedereen bij zijn mening blijft als hij zelf in zo'n situatie zit.
ik.

yup, die mensen zijn er. en ja, er zijn mensen die principes hebben en houden. daarnaast, als een meisje haar vriend verlaat voor een ander (bv. voor mij), dan zou ik haar al meteen niet meer kunnen vertrouwen, ook al zou ik dat wel willen.
als iemand probeert mijn vriendin te versieren, ga je gang, maar geef t dan op wanneer je doorhebt dat t geen zin heeft; ik weet zeker dat ik mijn vriendin kan vertrouwen, punt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 01-12-2004 @ 10:39 :
Ik zie de lol er nl niet zo van in.. het is toch veel leuker om iemand die geen relatie heeft te versieren? Krijg je op deze manier niet het gevoel dat je ontzettend achter iemand aanloopt dan..?
Die vraag kan ik ook omdraaien: waarom vind jij het zo leuk om iemand te versieren die vrijgezel is? Ben je anders bang dat je niet opkunt tegen zijn vriendin? Precies hetzelfde verhaal. Het geeft juist een kick als ze uiteindelijk voor mij kiest en niet voor haar vriend.

@ MightyMarcel: nogal ongenuanceerd om te zeggen dat je een meisje niet meer kunt vertrouwen als ze haar vriend verlaat voor een ander die haar heeft versierd. Als jouw vriendin het nou 'gewoon' uitmaakt, dus zonder dat er een ander is, zeg je dan ook dat ze niet te vertrouwen is?

Vertrouwen bestaat sowieso niet. Je kunt niet met honderd procent zekerheid voorspellen wat iemand gaat doen. Je kunt hooguit verwachten dat iemand je niet zal verlaten omdat ze in het verleden ook trouw is geweest, maar in het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 01-12-2004 @ 10:39 :
Tsja, je kan het altijd proberen natuurlijk.. maar heb je wel enige reden om het te doen? Dus heb je het idee dat je kans maakt, dat hij jou ook leuk vindt? Ik zie de lol er nl niet zo van in.. het is toch veel leuker om iemand die geen relatie heeft te versieren? Krijg je op deze manier niet het gevoel dat je ontzettend achter iemand aanloopt dan..?
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 10:45 :
Die vraag kan ik ook omdraaien: waarom vind jij het zo leuk om iemand te versieren die vrijgezel is? Ben je anders bang dat je niet opkunt tegen zijn vriendin? Precies hetzelfde verhaal. Het geeft juist een kick als ze uiteindelijk voor mij kiest en niet voor haar vriend.
Heu jullie klinken nu allebei alsof Optima er voor gekozen heeft verliefd te worden op een jongen die bezet is.

Tenminste, ik neem/hoop toch aan dat dat niet zo is in Optima's geval en dat ze het niet doet voor een 'kick' of voor de lol. maar dat ze gewoon verliefd is geworden of ze 't nou wilde of niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:54
Verwijderd
Ik heb het helemaal niet over Optima's situatie.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 09:59
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 10:54 :
Ik heb het helemaal niet over Optima's situatie.
Mijn antwoord hoeft ook niet perse over Optima's situatie te gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:16
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-11-2004 @ 18:37 :
Ik vind het zeer zeker niet netjes.
Accepteer dat hij bij haar is en van haar houdt. Waarom is het stoken in een relatie nodig? (want dat is wat je (vind ik he ) dan doet)
Er zijn vast wel meer leuke mannen in je leven...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:28
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 01-12-2004 @ 11:16 :
Er zijn vast wel meer leuke mannen in je leven...
Inderdaad, volgens mij bespaar je jezelf ook een hoop drama's als je gewoon een andere jongen zoekt.
Verder, als het alleen bij een beetje kijken en blozen blijft, dus als je alleen door middel van hints laat weten dat je hem leuk vind vind ik dat op zich ook niet heel verkeerd.
Het is aan hem of hij er iets mee doet.
Ik vind wel dat je het niet kan maken om verder te gaan dan dat.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 01-12-2004 @ 10:51 :
Heu jullie klinken nu allebei alsof Optima er voor gekozen heeft verliefd te worden op een jongen die bezet is.
Dat overkomt je ja, maar je hebt wel de keuze wat daarmee te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:49
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 01-12-2004 @ 11:35 :
Dat overkomt je ja, maar je hebt wel de keuze wat daarmee te doen.
Dat is waar. 't ging me er meer om dat Alicia en Nare het brachten alsof het blijkbaar met plezier gebeurd of voor een kick gedaan word. Maar zoals je zegt; verliefdheid kan je gewoon overkomen zonder dat je dat in de hand hebt.

En ja de een kiest ervoor zich erbij neer te leggen, de ander niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:00
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Ik ken een meisje die dat ook gedaan had, die jongen heeft het voor haar uitgemaakt met zn vriendin enzo toen vond ze het ineens niet meer leuk..tja de spanning was eraf. En daar heeft ze dan fijn een relatie voor gesloopt.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:07
Melanie Wilkes
Avatar van Melanie Wilkes
Melanie Wilkes is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-12-2004 @ 10:40 :
yup, die mensen zijn er. en ja, er zijn mensen die principes hebben en houden. daarnaast, als een meisje haar vriend verlaat voor een ander (bv. voor mij), dan zou ik haar al meteen niet meer kunnen vertrouwen, ook al zou ik dat wel willen.
als iemand probeert mijn vriendin te versieren, ga je gang, maar geef t dan op wanneer je doorhebt dat t geen zin heeft; ik weet zeker dat ik mijn vriendin kan vertrouwen, punt.
Wat kun je eraan doen als je verliefd wordt op iemand anders? Niets toch? Dat kun je iemand niet verwijten, denk ik. Wél als iemand vreemdgaat, maar dat is iets heel anders.
En fijn dat jij je vriendin kunt vertrouwen, dat kan ja. Maar toch blijft er altijd een kans dat één van jullie verliefd wordt op iemand anders. Denk ik.
__________________
As I was walking up the stairs, I met a man who wasn't there / He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 01-12-2004 @ 11:28 :
Inderdaad, volgens mij bespaar je jezelf ook een hoop drama's als je gewoon een andere jongen zoekt.
Verder, als het alleen bij een beetje kijken en blozen blijft, dus als je alleen door middel van hints laat weten dat je hem leuk vind vind ik dat op zich ook niet heel verkeerd.
Het is aan hem of hij er iets mee doet.
Ik vind wel dat je het niet kan maken om verder te gaan dan dat.
Ik ben het met je eens. Je zou het zelf ook niet leuk vinden als dat zou gebeuren bij jou. Stel nou dat het even wat minder goed gaat tussen jullie en er meteen een andere meid aankomt die je vriend 'afpikt', dat zou je ook niet leuk vinden toch?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 00:36 :
Kom op zeg! Ik dwing haar toch niet om iets met mij te beginnen, ofzo? Als zij vindt dat ze er klaar voor is dan moet ze het maar uitmaken, als zij vindt dat ze er nog niet klaar voor is dan moet zij bij haar vriend blijven, of het wel uitmaken maar eerst een soort rustperiode inlassen.

En bovendien is het maar net afhankelijk van hoe hun relatie eruit zag. Als dat meisje en haar vriend al tijdenlang ruzie hebben en allebei schoon genoeg van elkaar hebben, waarom zou je dan nog een extra periode wachten? Als één van de twee liefdesverdriet heeft maken die paar extra weken ook niet uit.
Je gaat haar verleiden terwijl ze bezet is en in het geval dat ze erop ingaat gaat ze in feite vreemd. Het is wel eerst zo netjes om haar vriend op de hoogte te stellen dat zij interresse heeft in jou

Ik vind een rustperiode gewoon wel zo fatsoenlijk.Het hangt er inderdaad wel vanaf hoe goed de relatie was
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:43
Verwijderd
zolang je het niet over míjn vriend hebt mag je hem verleiden, anders: handen af!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 01-12-2004 @ 11:49 :
Dat is waar. 't ging me er meer om dat Alicia en Nare het brachten alsof het blijkbaar met plezier gebeurd of voor een kick gedaan word. Maar zoals je zegt; verliefdheid kan je gewoon overkomen zonder dat je dat in de hand hebt.

En ja de een kiest ervoor zich erbij neer te leggen, de ander niet.
Ik zou niet verliefd worden op iemand die een vriendin heeft. Als je iemand leuk begint te vinden kom je er toch al vrij snel achter of iemand een relatie heeft of niet.. en heeft iemand al een relatie dan houdt het voor mij op. Dan zal ik wat afstand nemen en geen verliefdheidsgevoelens krijgen.

Mja, verliefdheid heb je niet altijd in de hand, dat kan ik ook wel weer begrijpen.. maar het hele versiergebeuren en verliefd worden enzo draait er toch meestal om dat iemand je een reden heeft gegeven om verliefd te worden. Iemand gaat erop in, dat maakt het leuk. Als de ander er niet op in gaat, nog nooit op die manier interesse heeft getoond en zelfs een relatie heeft, dan komt het dus alleen maar van jouw kant. Dan krijg je toch een beetje het idee dat je je opdringt?

Ik nam trouwens niet aan dat ze het voor de kick deed, juist niet. Als ze het voor de kick deed was het nog wel te begrijpen. Maar juist als je echt een relatie met iemand wilt en diegene heeft een vriendin, dan kun je nog weleens voor teleurstellingen komen te staan, ookal verbreekt hij toch z'n relatie. Dan zal hij niet meteen voor 100% voor haar gaan en misschien zal hij uiteindelijk nog wel terugwillen naar z'n vriendin. Ook wat versieren betreft.. je bent verliefd op hem, doet allerlei pogingen om een reactie terug te krijgen en hij doet er dan niets mee. Lijkt me niet zo leuk.. vandaar dat ik dat zei.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:35
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 01-12-2004 @ 12:12 :
Ik ben het met je eens. Je zou het zelf ook niet leuk vinden als dat zou gebeuren bij jou. Stel nou dat het even wat minder goed gaat tussen jullie en er meteen een andere meid aankomt die je vriend 'afpikt', dat zou je ook niet leuk vinden toch?
" niet leuk" is dan nog zacht uitgedrukt
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 01-12-2004 @ 12:41 :
Je gaat haar verleiden terwijl ze bezet is en in het geval dat ze erop ingaat gaat ze in feite vreemd. Het is wel eerst zo netjes om haar vriend op de hoogte te stellen dat zij interresse heeft in jou

Ik vind een rustperiode gewoon wel zo fatsoenlijk.Het hangt er inderdaad wel vanaf hoe goed de relatie was
Vreemdgaan is niet netjes, maar dat verwacht ik ook niet van haar. Zij zal op een gegeven moment moeten besluiten of ze wil doorgaan met haar vriend en het contact met mij verbreken (tenminste, voor zover dat meer dan vriendschappelijk is, als ze die lijn duidelijk kan trekken) of dat ze het afbreekt met haar vriend en naar mij gaat. Die afweging kan ik niet maken en dat hoef ik ook niet, want ik hoef me niet bezig te houden met de relatie tussen haar vriend en haar. Daar is ze zelf verstandig genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 01-12-2004 @ 13:11 :
***
Ik begrijp wat je bedoelt, en het klinkt ook aannemelijk. Maar toch kan je echt goed op iemand verliefd worden die een relatie heeft, of die totaal geen interesse in je heeft. Die lullig tegen je doet, en je je afvraagt waarom je die persoon eigenlijk zo leuk vindt. Maar ja het kan wel!

Dan voel je je niet alsof je je opdringt, maar meer heel verdrietig en wanhopig, tsjaa... En natuurlijk is dat niet leuk, maar ja wat kan je eraan doen. Niks dus, soms overkomt het je gewoon.
Het is fijn voor je dat je dat nog nooit gehad heb iig .
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:43
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
ik vind het een stomme vraag waar je het antwoord heus wel op weet. wees niet zo wanhopig en blijf met je pootjes van hem af er komt heus wel weer een andere leuke jongen die niet bezet is.
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-12-2004 @ 13:40 :
Ik begrijp wat je bedoelt, en het klinkt ook aannemelijk. Maar toch kan je echt goed op iemand verliefd worden die een relatie heeft, of die totaal geen interesse in je heeft. Die lullig tegen je doet, en je je afvraagt waarom je die persoon eigenlijk zo leuk vindt. Maar ja het kan wel!

Dan voel je je niet alsof je je opdringt, maar meer heel verdrietig en wanhopig, tsjaa... En natuurlijk is dat niet leuk, maar ja wat kan je eraan doen. Niks dus, soms overkomt het je gewoon.
Het is fijn voor je dat je dat nog nooit gehad heb iig .
Oh ik ben echt weleens verliefd geworden op iemand die lullig tegen me deed en geen interesse had (in de brugklas ).. maar in het begin toonde hij wel interesse en probeerde juist mij te versieren.. op die manier kreeg ik gevoelens voor 'm. Had hij me nooit een reden gegeven om verliefd op 'm te worden dan had ik het waarschijnlijk gewoon een eikel gevonden.

Zodra je hoort dat iemand een vriendin heeft dan ontstaat er toch een remming.. van "okee, laat maar..hij is bezet. Jammer maar helaas." En juist als je verdrietig en wanhopig ervan wordt moet je zeker niet achter iemand aan gaan lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 01-12-2004 @ 14:00 :
Zodra je hoort dat iemand een vriendin heeft dan ontstaat er toch een remming.. van "okee, laat maar..hij is bezet. Jammer maar helaas." En juist als je verdrietig en wanhopig ervan wordt moet je zeker niet achter iemand aan gaan lopen.
Nou ja die remming ontstaat dus niet altijd. Ik bedoel het blijft toch nog steeds diezelfde leuke jongen, waar je zoveel vlinders van krijgt, of hij nou een vriendin heeft of niet.
En ook als je er niet achter aan loop, het blijft verdrietig. Als je er niet achteraan gaat betekent dat niet dat je verliefdheid en je verdriet hiervan overgaat.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 13:30
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 01-12-2004 @ 11:28 :
Inderdaad, volgens mij bespaar je jezelf ook een hoop drama's als je gewoon een andere jongen zoekt.
een vrijgezelle jongen? En wat als er nu in 1000 vrijgezelle jongens die ik gezien heb, niemand bij zit, en ik gewoon al een leuke jongen gevonden heb die bezet is, waarom zou ik dan verder gaan lopen zoeken? Pas als ik weet dat het niets wordt richt ik me op iets anders.

mijn insteek is niet om iemand te zoeken die vrijgezel is, maar iemand te vinden die LEUK is en waar ik verliefd op word.

als hij vrijgezel blijkt, is dat mooi meegenomen.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 13:59
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Optima schreef op 01-12-2004 @ 14:30 :
een vrijgezelle jongen? En wat als er nu in 1000 vrijgezelle jongens die ik gezien heb, niemand bij zit, en ik gewoon al een leuke jongen gevonden heb die bezet is, waarom zou ik dan verder gaan lopen zoeken? Pas als ik weet dat het niets wordt richt ik me op iets anders.

mijn insteek is niet om iemand te zoeken die vrijgezel is, maar iemand te vinden die LEUK is en waar ik verliefd op word.

als hij vrijgezel blijkt, is dat mooi meegenomen.
Ja dat begrijp ik best, maar er lopen zooooooooooooooooooooooooooooooooooo veel jongens op deze aardbol rond die en leuk zijn en vrijgezel.
Ach.. liefde maakt blind
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:38
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
nee, waarom is het toch denk je dat er mensen zijn die het uitmaken en in no-time weer iemand hebben, ja wanhopig dat ook, maar ze plukken die mensen ergens vandaan. gewoon jezelf zijn en als die ander jou ook mag, tja, dan ist niet jouw schuld
opties zijn er niet, die creeer je, vrijgezellen voor jou zijn er ook niet altijd, moet je soms ook een beetje creeren
oke, klinkt heel vals, maar wie niet waagt, wie niet wint. je kunt het altijd proberen? ik zou het niet erg vinden als iemand mijn vriend wou 'inpikken' ik weet dat als hij egt van me houd, hij dat wel aan haar duidelijk maakt en niet dingen doet waar ie later spijt van krijgt tenzij hij er géén spijt van krijgt en dan mag ik die persoon bedanken voor de proef.
maar je moet er wel mee oppassen want sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo bestand tegen dat soort verleidingen. dus realiseer je heel goed waar je mee bezig bent en wat je aan kunt richten.
maar ik zal nooit zeggen dat het per definitie fout.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-12-2004 @ 14:26 :
Nou ja die remming ontstaat dus niet altijd. Ik bedoel het blijft toch nog steeds diezelfde leuke jongen, waar je zoveel vlinders van krijgt, of hij nou een vriendin heeft of niet.
En ook als je er niet achter aan loop, het blijft verdrietig. Als je er niet achteraan gaat betekent dat niet dat je verliefdheid en je verdriet hiervan overgaat.
Tuurlijk blijft het verdrietig. Misschien lijkt het alsof ik er heel makkelijk over doe, maar zo bedoel ik het het niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:45
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik zal het zelf nooit doen. Ik weet hoe het voelt als je vriend voor een ander valt en ik wil dat nooit een ander aandoen. Dan wacht ik wel fijn tot hij vrijgezel is. Maar iedereen heeft wat dat betrefd zijn eigen normen en waarden. Ik kan niet voor een ander bepalen wat goed is en wat niet.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Samaris schreef op 30-11-2004 @ 13:55 :
Dan ben je misschien een aasgier, nu ben je een hyena, om maar de dierenvergelijking door te trekken.
Hyena's zijn ook aaseters
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-12-2004 @ 22:36 :
Hyena's zijn ook aaseters
maar een hyena is geen gier ...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Internetfilm ´´Judea Declares War on Germany´´
Folkmann
32 11-07-2005 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.