Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 16:35
Samaris
Samaris is offline
Ik weet niet of hij al gepost is, maar:
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 02-11-2004 @ 17:32 :
ontopic : je zou haast bang worden om je mening te verkondigen...
Je mening verkondigen mag wel; niemand die zeurt als je vindt dat de integratie niet goed verloopt. Maar het constant zwart maken van zo'n groot gedeelte van onze bevolking, waarvan de onderlinge inwoners niets met elkaar te maken hebben (je denkt toch niet dat die 1 miljoen moslims allemaal bij elkaar op de koffie komen en dan moordaanslagen bespreken?), gaat gewoon een beetje ver. Waar ligt de grens tussen discrimineren en vrijheid van meningsuiting?
Big M
Big M is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 17:34 :
jahoor
oh oh wat haten we de mensen zonder respect voor vrije meningsuiting! het gaat om de marokkanen, jij probeert je eronder uit te praten
ik praat het graag prive ff uit
Oud 02-11-2004, 16:37
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
Caligula schreef op 02-11-2004 @ 17:34 :
Verder is't bijzonder moeilijk de arabische texten te vertalen naar het Nederlands en zijn er dus ook in zekere zin vertaalfouten mogelijk.
De Bijbel is via het Hebreeuws, naar het Arabisch vertaald. Van daaruit naar het Grieks en toen pas naar het Nederlands. Over mogelijke vertaalfouten gesproken.
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 02-11-2004 @ 17:35 :
ik praat het graag prive ff uit

waarom in hemelsnaam prive? ik weet niet hoor, maar het gaat gewoon om 'die marokkanen die dit hebben gedaan', het was geen 'gewoon ontolerante nederlander'
bij Pim Fortuyn ging het gelijk over al die milieuactivisten etc
Verwijderd
Citaat:
Caligula schreef op 02-11-2004 @ 17:34 :
In veel mindere mate, bij het Christendom ontstaan sektes die afwijken van de door het Vaticaan vastgestelde interpretatie. In de islam is geen autoriteit die dingen centraal vaststelt.

Verder is't bijzonder moeilijk de arabische texten te vertalen naar het Nederlands en zijn er dus ook in zekere zin vertaalfouten mogelijk.
Ik ben christelijk en ik heb geen fuck met het vaticaan te maken.
danwel een sekte

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 16:40.
Oud 02-11-2004, 16:39
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Ik citeer van Theo Maassen:

Het uiten van je mening
Is het allerhoogste goed
Dat is juist iets wat haat ontlaad
En niet wat woede voedt

R.I.P. Theo
Oud 02-11-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 17:37 :
bij Pim Fortuyn ging het gelijk over al die milieuactivisten etc
In het begin riep men echter 'dat zal wel weer zo'n kutbuitenlander zijn geweest'.
Big M
Big M is offline
per piacere
je wordt op je wenken bediend.

Maar is er uberhaupt voor mij een kans om jou de waarheid te laten geloven?
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Big M schreef op 02-11-2004 @ 17:35 :
En of er een reden was.
wat dan?
Oud 02-11-2004, 16:43
Big M
Big M is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 02-11-2004 @ 17:41 :
wat dan?
Het zet het feit dat ik absoluut niet racistisch ben kracht bij.

Maar ik krijg hier het nadeel van de twijfel
Oud 02-11-2004, 16:44
Big M
Big M is offline
Citaat:
Big M schreef op 02-11-2004 @ 17:43 :

En ik heb al zo het idee waarom
Oud 02-11-2004, 16:44
Big M
Big M is offline
offtopic: en ik ben nu ff aan het eten
Oud 02-11-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 02-11-2004 @ 17:43 :

Wat heeft racisme hiermee te maken?
Oud 02-11-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 02-11-2004 @ 17:46 :
Wat heeft racisme hiermee te maken?
Voor domme mensen is 'Marokkaan' een ras
Oud 02-11-2004, 16:47
Gandalf
Gandalf is offline
Ik begin een beetje moe te worden van veel mensen hier. Iedereen blijft om de een of andere reden de islam verdedigen. Waarom ziet men nu niet eindelijk een keer in dat dat niet meer kan. Ik wil helemaal niet alle moslims over één kam scheren en ik wil ook niet beweren dat alle moslims zijn zoals onze moordenaar, maar dat wil niet zeggen dat ik niet geloof dat de plaatsen waar veel moslim fundamentalisten bij elkaar wonen, plekken zijn waar dit soort mensen eerder ontstaan.

Als iemand in Engeland een moord pleegt die gebaseerd is op een computerspel, dan wordt ook dat spel verantwoordelijk gehouden terwijl iedereen het er over eens is dat niet iedereen die dit spel speelt een moord zal gaan plegen. (zie hier). Dit is misschien een vreemde vergelijking maar deze situatie is hetzelfde. Dat niet iedere moslim, waarschijnlijk 99% niet, een moord zal plegen wil niet zeggen dat het niet deels aan het geloof te wijten is dat deze persoon deze moord pleegt.

Ik ben er van overtuigt dat de moordenaar van Theo van Gogh deze moord niet had gepleegd wanneer hij geen moslim was, aangezien hij zich dan niet aangevallen zou voelen door Theo's ideën. Daar concludeer ik uit dat er moslims zijn die in staat zijn, omwille van hun geloof, een moord te plegen. Dat wil niet zeggen dat moslims slecht zijn, weg moeten, niet meer welkom zijn of wat dan ook. Dit wil alleen zeggen dat we maatregelen moeten treffen omdat een situatie waarin mensen een aanzienlijke kans lopen, vermoord te worden vanwege hun standpunten, on acceptabel is!

Politici hebben gezegd bang te zijn! Wat blijft er over van een democratie wanneer politici bang zijn om voor hun mening uit te komen!
Oud 02-11-2004, 16:50
Verwijderd
Het klimaat in Nederland verontrust me. In een land als Nederland, was het nooit gevaarlijk om een eigen mening te hebben. De laatste jaren echter worden er steeds vaker mensen bedreigd, omdat ze een bepaalde mening verkondigen. Nu is het voor de tweede keer gebeurd dat iemand die bedreigt werd ook daadwerkelijk is vermoord.

Ik denk dat niemand er makkelijk omheen kan dat dit een negatief bijverschijnsel is van de multiculturele samenleving. Laat het echter geen reden zijn voor toenemende intolerantie tegenover buitenlanders. Geef buitenlanders daarentegen het gevoel dat ze er bij kunnen horen. Dit is slechts een reden om nog meer werk te maken van integratie.
Oud 02-11-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 17:46 :
Voor domme mensen is 'Marokkaan' een ras
En dat soort domme mensen maar klagen over het opleidingsniveau van allochtonen ondertussen ;D
Oud 02-11-2004, 16:51
hasseltboy
hasseltboy is offline
Weet je wat stoer is?Om nu dood aan de Marokannen te gaan roepen!
Oud 02-11-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 02-11-2004 @ 17:51 :
Weet je wat stoer is?Om nu dood aan de Marokannen te gaan roepen!
Heel stoer idd
Oud 02-11-2004, 16:53
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het is erg, heel erg, maar op de een of ander manier raakt het me niet heel erg. Dat komt waarschijnlijk ook, omdat ik het onsympathiek figuur vind/vond.

Of OMG, ik begin er gewend aan te raken dat mensen worden doodgeknald als ze voor hun mening uit komen

Waar moet het toch heen met de wereld...

O ja en dat van de Islam, ik vind het belachelijk en dan ook maar ronduit belachelijk dat je niet mag zeggen dat het een Marrokaan was, want dan ben je een rascist en dat is zo erg niet waar.
Zij begrijpen gewoon niet op de een of andere manier dat het hier een land is met vrijheid van meningsuiting is ofzo.

Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen die hier volkomen tegen zijn en ook de Islam als geloofsovertuiging hebben het stront vervelend vinden dat hun geloof hier mee een hele slechte naam krijgt.
Oud 02-11-2004, 16:54
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Kijk, het is erg; een mens hoort een ander mens gewoon niet van z'n leven te beroven, zonder enige aanleiding.

Maar ook een erge bijkomstigheid zijn al die mensen die hard lopen te roepen; 'Er moet iets aan gedaan worden.. en wel nu!!!! Die stillen tochten helpen toch niet!!'

Nee, die helpen niet nee. Maar wat dan wel?

Wanneer Theo of wie dan ook, rustig op z'n fietsje zit en ingehaald wordt door een of ander doorgedraaid iemand, die hem doorzeeft met kogels, kan geen man of camera daar iets tegen beginnen.

Cohen niet, de politie niet, Amsterdam niet, Nederland niet.

Zo lang de mensheid bestaat, blijven er gekken rondlopen die in staat zijn tot het vermoorden van mensen.
Oud 02-11-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef op 02-11-2004 @ 17:54 :
Kijk, het is erg; een mens hoort een ander mens gewoon niet van z'n leven te beroven, zonder enige aanleiding.

Maar ook een erge bijkomstigheid zijn al die mensen die hard lopen te roepen; 'Er moet iets aan gedaan worden.. en wel nu!!!! Die stillen tochten helpen toch niet!!'

Wanneer Theo of wie dan ook, rustig op z'n fietsje zit en ingehaald wordt door een of ander doorgedraaid iemand, die hem doorzeeft met kogels, kan geen man of camera daar iets tegen beginnen.

Zo lang de mensheid bestaat, blijven er gekken rondlopen die in staat zijn tot het vermoorden van mensen.
Oud 02-11-2004, 16:59
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 02-11-2004 @ 17:47 :
Ik begin een beetje moe te worden van veel mensen hier. Iedereen blijft om de een of andere reden de islam verdedigen. Waarom ziet men nu niet eindelijk een keer in dat dat niet meer kan. Ik wil helemaal niet alle moslims over één kam scheren en ik wil ook niet beweren dat alle moslims zijn zoals onze moordenaar, maar dat wil niet zeggen dat ik niet geloof dat de plaatsen waar veel moslim fundamentalisten bij elkaar wonen, plekken zijn waar dit soort mensen eerder ontstaan.

Als iemand in Engeland een moord pleegt die gebaseerd is op een computerspel, dan wordt ook dat spel verantwoordelijk gehouden terwijl iedereen het er over eens is dat niet iedereen die dit spel speelt een moord zal gaan plegen. (zie hier). Dit is misschien een vreemde vergelijking maar deze situatie is hetzelfde. Dat niet iedere moslim, waarschijnlijk 99% niet, een moord zal plegen wil niet zeggen dat het niet deels aan het geloof te wijten is dat deze persoon deze moord pleegt.

Ik ben er van overtuigt dat de moordenaar van Theo van Gogh deze moord niet had gepleegd wanneer hij geen moslim was, aangezien hij zich dan niet aangevallen zou voelen door Theo's ideën. Daar concludeer ik uit dat er moslims zijn die in staat zijn, omwille van hun geloof, een moord te plegen. Dat wil niet zeggen dat moslims slecht zijn, weg moeten, niet meer welkom zijn of wat dan ook. Dit wil alleen zeggen dat we maatregelen moeten treffen omdat een situatie waarin mensen een aanzienlijke kans lopen, vermoord te worden vanwege hun standpunten, on acceptabel is!

Politici hebben gezegd bang te zijn! Wat blijft er over van een democratie wanneer politici bang zijn om voor hun mening uit te komen!
Oud 02-11-2004, 16:59
Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef op 02-11-2004 @ 17:54 :

Het is natuurlijk de vraag of het zomaar een "gek" is of dat het een "gek" is die met een bepaalde "motivatie" moord, een "motivatie" die hij met anderen deelt. Dan spreek je van een "probleem" waar iets aan "gedaan" moet worden!

maargoed dat zal onderzoek wel uitwijzen. Het is iig voorbarig om nu al te concluderen dat het gewoon een "gek" is.
Oud 02-11-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:03 :
en die mensen worden helemaal niet zo gediscrimineerd. en anders maken ze het er zelf van. Vrijdag weer. Ik fietste langs een groepje, en werd bijna van mij fiets af geduwd. waarom? geen idee. weet jij het?
Mijn moeder is Nederlands
En mijn vader is marokkaans
Mijn moeder draagt sinds een aantal jaar een hoofdoek
Heeft ze zelf voor gekozen
Niemand heeft haar gedwongen
En ze word nu dus echt wel gediscrimineerd he
Alleen omdat ze een hoofddoek draagt
Wat is dat nou voor een bullshit
En mensen staan altijd nog raar te kijken als ze vloeiend Nederlands begint te praten. Nee 'hun' worden echt niet gediscrimineerd jonge.
Er is gewoon altijd een groep die het verpest voor de anderen
En dat zal altijd zo blijven.
Mensen die nou allemaal heel idioot beginnen te doen van jaa marokkanen dit en dat. Stel dat het weer een Nederlander was geweest. Wat dan ? Dan het had geen fucking big deal geweest. Wie praat er nu nog over Volkert ? Omdat die jongen weer dom en stoer wou doen zitten daar heel veel mensen weer mee opgescheept. Jezus wat gebeurd is gebeurd en dat kun je niet terug draaien.
Oud 02-11-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
TheFragile schreef op 02-11-2004 @ 18:01 :
Daar hebben de Nederlanders volledig gelijk in. Het gaat te ver als wij ons gaan aanpassen aan nieuwkomers, in plaats van andersom.
Oud 02-11-2004, 17:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 02-11-2004 @ 17:59 :
Het is natuurlijk de vraag of het zomaar een "gek" is of dat het een "gek" is die met een bepaalde "motivatie" moord, een "motivatie" die hij met anderen deelt. Dan spreek je van een "probleem" waar iets aan "gedaan" moet worden!

maargoed dat zal onderzoek wel uitwijzen. Het is iig voorbarig om nu al te concluderen dat het gewoon een "gek" is.
als jij iemand doorzeeft met kogels, daarna er nog eens een mens insteekt, een politieagent van zijn motor af schiet ben je in mijn geval 'gek'
Oud 02-11-2004, 17:03
Verwijderd
Hoe weten wij trouwens of religie het motief was?
Oud 02-11-2004, 17:04
Floris82
Floris82 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 17:26 :
Echt weer iets voor een 15 jarige 538 luisteraar... wat een onzin is dat!
Echt iets voor een 18 jarige. Wat geeft het nou als hij dat wil?
Ik dacht dat wij voor onze mening mochten uitkomen. Sjappie....
Oud 02-11-2004, 17:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 02-11-2004 @ 18:01 :
En mensen staan altijd nog raar te kijken als ze vloeiend Nederlands begint te praten. Nee 'hun' worden echt niet gediscrimineerd jonge.
Er is gewoon altijd een groep die het verpest voor de anderen
En dat zal altijd zo blijven.
Mensen die nou allemaal heel idioot beginnen te doen van jaa marokkanen dit en dat. Stel dat het weer een Nederlander was geweest. Wat dan ? Dan het had geen fucking big deal geweest. Wie praat er nu nog over Volkert ? Omdat die jongen weer dom en stoer wou doen zitten daar heel veel mensen weer mee opgescheept. Jezus wat gebeurd is gebeurd en dat kun je niet terug draaien.
onzin, ik praat nog steeds over volkert. waarom? omdat Pim zijn mening uitte. nu is het weer precies hetzelfde. En doe niet zo dom, want jou moeder draagt die hoofddoek vrijwillig. okee. ik werk met een moslima meisje in een restaurant. die heeft een zus die niet haar zus is, want ze is verbannen uit haar familie omdat ze is getrouwd met een niet moslim. Zulke heb je hier dus ook...
Oud 02-11-2004, 17:06
Global
Global is offline
Citaat:
Floris82 schreef op 02-11-2004 @ 18:04 :
hij schiet hem toch ook niet dood
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 02-11-2004 @ 18:02 :
Daar hebben de Nederlanders volledig gelijk in. Het gaat te ver als wij ons gaan aanpassen aan nieuwkomers, in plaats van andersom.
Mijn moeder is geen nieuwkomer
Maar een echte hollandse
En toch word er idioot gedaan
Veel mensen oordelen te vlug
En dat is gewoon slecht
Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 18:03 :
als jij iemand doorzeeft met kogels, daarna er nog eens een mens insteekt, een politieagent van zijn motor af schiet ben je in mijn geval 'gek'
Dat ben ik met je eens, uiteraard. Het gaat er echter om of het gewoon een "gek" is die zomaar de eerste de beste neerschiet.
Oud 02-11-2004, 17:07
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 02-11-2004 @ 18:03 :
Hoe weten wij trouwens of religie het motief was?
weten ze ook niet toch? zijn toch maar theorien... is ook beetje logisch, brief in arabisch, kleding. ed.
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 18:05 :
onzin, ik praat nog steeds over volkert. waarom? omdat Pim zijn mening uitte. nu is het weer precies hetzelfde. En doe niet zo dom, want jou moeder draagt die hoofddoek vrijwillig. okee. ik werk met een moslima meisje in een restaurant. die heeft een zus die niet haar zus is, want ze is verbannen uit haar familie omdat ze is getrouwd met een niet moslim. Zulke heb je hier dus ook...
idd zulke heb je dus ook
kleine groep verpest het vooor een andere
maar ga dan niet lopen zeiken dat ze allemaal zo zijn
Big M
Big M is offline
Citaat:
Floris82 schreef op 02-11-2004 @ 18:04 :
inderdaad ja.

Bovendien heb ik het idee dat sommigen mij niet serieus nemen omdat ik 15 ben. En omdat sommige mensen bij mij het beeld krijgen van een pukkelige puber die denkt dat hij de wereld kan veranderen.
Oud 02-11-2004, 17:10
Global
Global is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 18:07 :
weten ze ook niet toch? zijn toch maar theorien... is ook beetje logisch, brief in arabisch, kleding. ed.
omdat brief in arabisch is moet het gelijk over islam gaan? misschien kan dat man niet eens nederlands

of bedoelde je het niet zo?
Oud 02-11-2004, 17:11
Floris82
Floris82 is offline
Citaat:
Global schreef op 02-11-2004 @ 18:06 :
hij schiet hem toch ook niet dood
Als dat het meest intelligente is wat uit je mond komt, dan mag je hem van mij dichthouden.
Oud 02-11-2004, 17:12
Global
Global is offline
valt racistische uitspraken ook onder vrijheid van meningsuiting?
Oud 02-11-2004, 17:14
Verwijderd
Het was wel te verwachten... Voorts is het wel vaker voorgekomen dat iemand een mes in een authentieke Van Gogh stak.

Maar het is niet leuk, natuurlijk.
Oud 02-11-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 02-11-2004 @ 18:12 :
valt racistische uitspraken ook onder vrijheid van meningsuiting?
Nogmaals, dat heet DISCRIMINATIE, geen racisme...
Oud 02-11-2004, 17:15
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Haha

Echt lachwekkend is pas dat de dader wel weer een kinderstraf zal krijgen. Wat had de arme jongen? Een iq van -30, teveel gepest op school, hij kreeg een fles, terwijl hij geen dorst had? (een verkeerd geloof ) Iig hoogstwaarschijnlijk genoeg redenen om hem weer snel vrij te laten.

Citaat:
Wat een kutopmerking.

Hou dan liever je bek dicht.

Hij was best dik hoor.

Citaat:
he, zaina, dit lijkt mij nu niet het meest geschikte moment om zijn corpulentie te bespotten

Theo van Gogh zal heus een vriendelijk persoon zijn geweest in zijn privé leven.

Zal die jongen ook geslaagd zijn voor zijn inburgeringscursus?

Wat doe je als het met iemand niet eens bent?

a) Je maakt je niet dik
b) Je schrijft een brief
c) Je schiet hem dood
d) Je gaat een stukje fietsen

Oud 02-11-2004, 17:17
Jolt
Jolt is offline
Meeste forums zijn al dicht gegaan van deze discussie.

Ik snap er geen hol van, wat heeft ie verkeerd gedaan?
Keek net ff nieuws, standpunt of zoiets, wat ze daar zeiden vond ik echt niet kunnen.
Eentje zei, ach jah ik ken die niet, maak mij niks uit als die dood is, en hij heeft het zichzelf erna toe gemaakt..

Naja, nu krijg je weer de eindeloze discussie dat Marrokanen het altijd hebben gedaan.

Pff...
Oud 02-11-2004, 17:17
Global
Global is offline
Citaat:
N00dles schreef op 02-11-2004 @ 18:15 :
Nogmaals, dat heet DISCRIMINATIE, geen racisme...
k sorry
Oud 02-11-2004, 17:18
Otis
Otis is offline
het viel me inderdaad op dat toen volkert uit zn dak ging bij pim , niemand riep: godverdomme , weer zo''n nederlander... allemaal het land uit die eikels!

helaas ben ik vandaag tot de conclusie gekomen dat zelfs mijn goed ontwikkelde , hoogopgeleide generatie nog graag generaliseert.
erg jammer
Oud 02-11-2004, 17:20
Verwijderd
de klootzakken he carm.
wij voeden onze baby goed op okay !
Oud 02-11-2004, 17:20
Verwijderd
De reacties van Marokkanen op het NOS zeggen genoeg...

'Je moet niet tegen pibulls schoppen'
'Vuur werd met vuur bestreden'

Natuurlijk is dit de minderheid. Maar deze denkwijze lééft wel onder de moslimgemeenschap!
Oud 02-11-2004, 17:21
Verwijderd
ja vast wel
echt iedereen trekt zich wat aan vandie theo omg
ik heb nog nooit iets gehoord hier over theo
thuis ook niet
Oud 02-11-2004, 17:22
Poep
Poep is offline
We leven hier in een democratie, en een rechtsstaat. Daarom mag je ook iemand vermoorden als je daarvoor in de cel gaat zitten. Bovendien gaat het om één Moslim. We hebben in Nederland geloof ik 1 miljoen Moslims. Dat is een vrij laag percentage.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten