Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 09:18
geen punt.
geen punt. is offline
Wat een kutaflevering zeg, zo houden ze de nieuwe kijkertjes niet vast.

Roeland is m'n favoriet, hij is echt doortrapt en Marc en Gijs zijn ook echt En die mogen elkaar ook lekker niet

Mijn mollen:
1. Sander, die is helemaal niet in beeld geweest verder
2. Yvonne, type dat we nog niet gehad hebben als mol.
3. Jim, weet niet waarom.
Oud 15-01-2005, 10:28
pino123
pino123 is offline
Zijn er dit jaar 3 mollen???
Oud 15-01-2005, 11:23
geen punt.
geen punt. is offline
Hehe verdachten top 3 mutsie
Oud 15-01-2005, 11:27
Verwijderd
Hm ik denk dat Lottie de mol is
Niet dat je er nu al veel over kan zeggen maargoed.
Oud 15-01-2005, 11:28
geen punt.
geen punt. is offline
We kunnen trouwens ook wel een scholieren.com poul opzetten als daar animo voor is?

- iedere week vóór vrijdag 20.20 geeft iedereen z'n drie verdachten op, de nr. 1 krijgt 3 punten, de nr. 2 2 punten, de nr. 3 krijgt 1 punt. Wie aan het eind de mol de meeste punten heeft gegeven (dat wordt zorgvuldig in excel bijgehouden ) krijgt de eeuwige roem...

Idee?
Oud 15-01-2005, 11:42
Kabouter
Kabouter is offline
Ja leuk idee!
Oud 15-01-2005, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Kabouter schreef op 15-01-2005 @ 12:42 :
Ja leuk idee!
Oud 15-01-2005, 12:20
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ja leuk idee!
Oud 15-01-2005, 12:21
Kabouter
Kabouter is offline
wie gaat dat bijhouden dan?
Oud 15-01-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ja leuk idee!
ik heb het alleen gisteren nog niet gezien..
Maar er schijnt iemand in de straat te zijn die het voor me opgenomen heeft
Oud 15-01-2005, 13:05
Freshh~
Freshh~ is offline
Als je een aflevering gemist hebt kun je die bekijken op www.wieisdemol.nl alleen bij mij doet het filpmje het niet

wilde dat stukje van marc-marie nog eens bekijken
Oud 15-01-2005, 13:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 15-01-2005 @ 14:05 :
Als je een aflevering gemist hebt kun je die bekijken op www.wieisdemol.nl alleen bij mij doet het filpmje het niet

wilde dat stukje van marc-marie nog eens bekijken
bij mij doet de test het niet op die site. Ik zie nergens een knop om daadwerkelijk met die test te beginnen

En ik ben wel in voor die poule, alleen ik snap hem niet helemaal .
Moet je niet juist ná de aflevering je verdachten opgeven? Dan kan je zien wie er in die aflevering verdacht is geworden.

En hoe worden die punten bepaald dan? Je geeft wekelijks je top 3 op en aan het eind (als eindelijk bekend is wie de mol was) dan kijk je naar hoevaak iemand hem op 1, 2 of 3 had staan. Bedoel je dat? *voelt zich nu wat dom *

Als ik het straks snap wil ik overigens wel helpen met bijhouden, als dat nodig is.
Oud 15-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2005 @ 14:30 :
bij mij doet de test het niet op die site. Ik zie nergens een knop om daadwerkelijk met die test te beginnen

En ik ben wel in voor die poule, alleen ik snap hem niet helemaal .
Moet je niet juist ná de aflevering je verdachten opgeven? Dan kan je zien wie er in die aflevering verdacht is geworden.

En hoe worden die punten bepaald dan? Je geeft wekelijks je top 3 op en aan het eind (als eindelijk bekend is wie de mol was) dan kijk je naar hoevaak iemand hem op 1, 2 of 3 had staan. Bedoel je dat? *voelt zich nu wat dom *

Als ik het straks snap wil ik overigens wel helpen met bijhouden, als dat nodig is.
Heb je een pop-up killer? Daar kan het nog wel es aan liggen miss.
Oud 15-01-2005, 13:53
Goede Fee
Goede Fee is offline
Die Poul! Cool!
Ik doe ook mee.
Oud 15-01-2005, 14:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik denk dat het Gijs is! Nou ja, nu tenminste...

Ik keek het samen met mn ouders (die ook zeer fan zijn) en wisselde regelmatig geirriteerde blikken met mn moeder over Marc-Marie! Wat een sukkel....

Maar goed, afgezien van hem, vind ik iedereen tof, en ben blij dat het weer is begonnen!
Oud 15-01-2005, 14:46
geen punt.
geen punt. is offline
Vrijdag 10.00 NED1 wordt het nog herhaald.

Ok de poule... ik hou die wel bij. Het gaat als volgt, van degene die een top3 post zet ik de naam in een Excel file. De rijen de namen, de kolommen de kandidaten. Een kandidaat uit je top3 krijgt er elke week 3, 2 of 1 punt bij. De kandidaten moeten wel verschillend zijn. Wie aan het eind de meeste punten bij de mol heeft staan wint, heel simpel. Ik wil het wel bijhouden.

Balance, mag daar een nieuw topique ("Wie is de mol s.com spel" oid) voor geopend worden of moet het in dit topic?
Oud 15-01-2005, 14:56
Kabouter
Kabouter is offline
Hoe bedoel je: de kandidaten moeten wel verschillend zijn? Ik mag dus geen lijstje invullen met bijvoorbeeld:
1. isabelle
2. isabelle
3. isabelle
?
Oud 15-01-2005, 14:56
Kabouter
Kabouter is offline
(niet dat ik dat van plan was, maar oke)
Oud 15-01-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Kabouter schreef op 15-01-2005 @ 15:56 :
Hoe bedoel je: de kandidaten moeten wel verschillend zijn? Ik mag dus geen lijstje invullen met bijvoorbeeld:
1. isabelle
2. isabelle
3. isabelle
?
Ik neem aan dat ze dat bedoelt ja
Oud 15-01-2005, 15:00
Kabouter
Kabouter is offline
Okee, dan is het me helemaal duidelijk
Oud 15-01-2005, 15:18
Verwijderd
Isabelle staat bij mij wel op nummer 1
Maar wie gaat em nu bijhouden?
Oud 15-01-2005, 15:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 15-01-2005 @ 15:46 :
Balance, mag daar een nieuw topique ("Wie is de mol s.com spel" oid) voor geopend worden of moet het in dit topic?
Ik ga het even met Pebbles en Ieke overleggen. Ik weet niet hoe zij daar over denken..

@bumhug: geen punt. gaat het bijhouden .
Oud 15-01-2005, 15:50
Verwijderd
Ow poep, overheen gelezen
Oud 15-01-2005, 17:21
geen punt.
geen punt. is offline
Ja kabouter dat bedoelde ik

M'n excel file is al klaar, hoef alleen nog maar de namen in te vullen. Er komt automatisch iedere week een top10 (9, 8, 7....3) van de meest verdachte persoon.
Oud 15-01-2005, 17:22
Kabouter
Kabouter is offline
Oke! Misschien is het handig om te zeggen dat we vanaf woensdagavond mogen insturen, anders krijg je de hele week insturingen... Of vind je van niet?
Oud 15-01-2005, 17:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kabouter schreef op 15-01-2005 @ 18:22 :
Oke! Misschien is het handig om te zeggen dat we vanaf woensdagavond mogen insturen, anders krijg je de hele week insturingen... Of vind je van niet?
Misschien is dat juist wel handig... Als je alles in één keer krijgt moet je veel invoeren en is het een saai klusje. Maar af en toe een rijtje invoeren lijkt me niet zo erg.
(en anders kan hij er ook voor kiezen om zelf een tijdstip uit te kiezen waarop hij alles invoert).
Oud 15-01-2005, 17:46
geen punt.
geen punt. is offline
Ja gewoon continu is het handigst inderdaad, maar nu weten heel veel menschen nog niet van het spel en daarom lijkt me een nieuw topic speciaal voor de pool wel handig, dan missen mensen het niet die mss toch graag mee willen doen. (trouwens, als je een keertje mist is het niet zo erg, scheelt hoogstens 3 punten)

En het is trouwens niet de bedoeling dat insturingen per PM gaan. Top3tjes gewoon in het topique.

@balance: stuur maar even een PM ofzo als je het besproken hebt, dan kunnen we zo snel mogelijk van start gaan.
Oud 15-01-2005, 17:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 15-01-2005 @ 18:46 :
Ja gewoon continu is het handigst inderdaad, maar nu weten heel veel menschen nog niet van het spel en daarom lijkt me een nieuw topic speciaal voor de pool wel handig, dan missen mensen het niet die mss toch graag mee willen doen. (trouwens, als je een keertje mist is het niet zo erg, scheelt hoogstens 3 punten)

En het is trouwens niet de bedoeling dat insturingen per PM gaan. Top3tjes gewoon in het topique.

@balance: stuur maar even een PM ofzo als je het besproken hebt, dan kunnen we zo snel mogelijk van start gaan.
Ja ik zal het even pm'en zodra ik het weet, maar ik heb vooralsnog niks terug. Ik kan het alleen niet in m'n eentje beslissen, aangezien we in het verleden bij andere programma's wel eens hebben gezegd dat er maar 1 topic van mocht zijn (ook al liepen er bijvoorbeeld seizoenen ongelijk en was het in het topic daardoor niet zo heel duidelijk.) Ik weet dus niet hoe de rest nu over dit idee denkt.
Oud 15-01-2005, 18:45
Kabouter
Kabouter is offline
Als het wel mag, willen jullie t dan even in dit topic zeggen?
Oud 15-01-2005, 18:52
geen punt.
geen punt. is offline
Tuurlijk, en in m'n siggie
Oud 15-01-2005, 18:58
Kabouter
Kabouter is offline
okee!
Oud 15-01-2005, 19:41
Pla
Pla is offline
Ik heb het niet gezien ivm werk Maar vrijdag zal ik de herhaling zeker kijken!
Maarem even een vraagje, als de mol nou wordt weggestuurd, wat dan?
Oud 15-01-2005, 20:08
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Pla schreef op 15-01-2005 @ 20:41 :
Ik heb het niet gezien ivm werk Maar vrijdag zal ik de herhaling zeker kijken!
Maarem even een vraagje, als de mol nou wordt weggestuurd, wat dan?
Dat kan niet. Degene die de minstenste vragen over de mol goed weet te beantwoorden wordt weggestuurd, en als ze de vragen van de mol al meetellen dan weet hij/zij natuurlijk nog het meeste over zichzelf.
Oud 15-01-2005, 20:38
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2005 @ 18:53 :
Ja ik zal het even pm'en zodra ik het weet, maar ik heb vooralsnog niks terug. Ik kan het alleen niet in m'n eentje beslissen, aangezien we in het verleden bij andere programma's wel eens hebben gezegd dat er maar 1 topic van mocht zijn (ook al liepen er bijvoorbeeld seizoenen ongelijk en was het in het topic daardoor niet zo heel duidelijk.) Ik weet dus niet hoe de rest nu over dit idee denkt.
Ik heb je teruggepmt hoor. Vind het best met dit soort dingen, dat is in het verleden ook al gebeurt. Bijv met big brother etc
Oud 15-01-2005, 20:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-01-2005 @ 21:38 :
Ik heb je teruggepmt hoor. Vind het best met dit soort dingen, dat is in het verleden ook al gebeurt. Bijv met big brother etc
Ik zag het, maar ik dacht: ik wacht nog even Pebbles reactie af..
maar nu al groen licht geven vind ik uiteraard ook prima

Dus bij deze de eer aan geen punt. om z'n poule-topic te openen .
Oud 16-01-2005, 08:47
wilco984
wilco984 is offline
Ik doe natuurlijk mee...

Ik heb iets opgemerkt overigens.. In de openingsleader van WIE IS DE MOL.. Komt om iedereen een groen randje heen! Bij Victoria echter is het maar een half groen randje. Ze staat ook als enige close-up op de leader..

Misschien een stille hint ?
Oud 16-01-2005, 08:52
Kabouter
Kabouter is offline
dat was mij opgevallen ja! Ik denk ook dat zij het is.
Oud 16-01-2005, 10:26
Verwijderd
En maandag komt een muzikale hint op de radio.

Ben alleen even de zender vergeten.
Oud 16-01-2005, 10:42
geen punt.
geen punt. is offline
Het pool topique is er hoor
Oud 16-01-2005, 10:44
Severus
Severus is offline
Citaat:
Surprise schreef op 16-01-2005 @ 11:26 :
En maandag komt een muzikale hint op de radio.

Ben alleen even de zender vergeten.
Schiffers FM.
Oud 16-01-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 16-01-2005 @ 11:44 :
Schiffers FM.
Oftewel: Radio 2
Oud 16-01-2005, 12:33
Pla
Pla is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 15-01-2005 @ 21:08 :
Dat kan niet. Degene die de minstenste vragen over de mol goed weet te beantwoorden wordt weggestuurd, en als ze de vragen van de mol al meetellen dan weet hij/zij natuurlijk nog het meeste over zichzelf.
Oja, klinkt logisch! dankje..
Oud 16-01-2005, 13:02
Rosalien
Rosalien is offline
leuk idee die poll, kdoe mee!
dit s t eerste jaar dat ik Wie is de mol, nu echt helemaal ga volgen, dus even een vraagje... Ze moeten dus elke aflevering een test invullen, over wie ze denken dat de mol is.. toch?
Oud 16-01-2005, 13:05
geen punt.
geen punt. is offline
Ja ze moeten elke afl. een test maken over wie ze denken dat het is.

Op het forum van wieisdemol.nl word je helemaal paranoia van alle verdenkingen en hints en dergelijke, vooral die over de intro Wat wel een goede hint was, vond ik, is dat mollen blind/slechtziend zijn en dat Jim in de aflevering heel veel verschillende brillen op had
Oud 16-01-2005, 13:08
Rosalien
Rosalien is offline
leuk idee die poll, ik doe mee!

Dit is t eerste jaar dat ik WIDM nu echt helemaal ga volgen, dus ff een vraagje. Elke aflevering moeten ze dus, aan t eind van de aflevering, een test invullen over wie ze denken die de mol is...klopt dat? Degene die dan de minste punten heeft moet naar huis..
en oja, het afvallen met het rode en groene scherm he... kan het dat degene die als eerste wordt genoemd, een rood scherm kan krijgen?
of ist gewoon altijd zo dat er aan het eind 2 over blijven en dat er bij 1 een rood scherm verschijnt...Want dan hoef je namelijk als je eerste bent, niet in spanning te zitten...snappen jullie me nog?
Oud 16-01-2005, 13:10
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Rosalien schreef op 16-01-2005 @ 14:08 :
leuk idee die poll, ik doe mee!

Dit is t eerste jaar dat ik WIDM nu echt helemaal ga volgen, dus ff een vraagje. Elke aflevering moeten ze dus, aan t eind van de aflevering, een test invullen over wie ze denken die de mol is...klopt dat? Degene die dan de minste punten heeft moet naar huis..
en oja, het afvallen met het rode en groene scherm he... kan het dat degene die als eerste wordt genoemd, een rood scherm kan krijgen?
of ist gewoon altijd zo dat er aan het eind 2 over blijven en dat er bij 1 een rood scherm verschijnt...Want dan hoef je namelijk als je eerste bent, niet in spanning te zitten...snappen jullie me nog?
Ze moeten vragen beantwoorden over de identiteit van de mol, dus zelfs als ze de goeie mol hebben kunnen ze de minste punten hebben omdat ze te weinig over hem/haar weten. En er kan altijd een rood scherm komen.
Oud 16-01-2005, 13:11
geen punt.
geen punt. is offline
Normaal steken de kandidaten een voor een hun vinger op wie er aan de beurt wil komen. Het kan dus meteen de eerste zijn hoewel dit nog nooit gebeurt is, maar het is ook nog nooit de laatste geweest. Toeval en een beetje sturing van Angela. Ze hebben dus wel te vrezen allemaal (behalve de mol )
Oud 16-01-2005, 13:20
Balance
Balance is offline
Op de site worden ook hints gegeven:

Citaat:
Bij elke hint hoort een foto, deze kan je bekijken in de slide show naast de tekst.

Hint 1,
Yvon besluit niet te potten bij het liegspel, maar beantwoordt haar vraag niet goed, waardoor het door Victoria verdiende geld niet in de pot komt.

Hint 2,
Marc-Marie besluit ook niet te potten bij het liegspel, maar beantwoordt zijn vraag niet goed, waardoor het door Gijs verdiende geld niet in de pot komt.

Hint 3,
Jim, Isabelle, Sander en Yvonne liegen alle vier ook slecht en verdienen geen geld voor de pot.

Hint 4,
Waarom komt Victoria pas later in het restaurant in Adelaide aan?
Ik vind het alleen meer verdachtmakingen dan hints.. Volgens mij moet je juist niet op die verdachtmakingen afgaan. Weet iemand hoe dat vorig jaar zat? Zijn die 'hints' ook écht hints of probeerden ze je toen juist op het verkeerde been te zetten?
Oud 16-01-2005, 13:26
Rosalien
Rosalien is offline
ok tanx voor de uitleg.
Nu nog een vraagje, waar vinden jullie de muzikale hint op schiffers.fm ik heb op de site zelf gezocht maar nergens iets gevonden...
oja en op WIDM pagina hebben ze zelf ook een forum, ik las een berichtje van een vrouw die denkt de mol, de verliezer en de winnaar al te weten, omdat jaja nu komt het.... ze in een rode kamer geinterviewd waren....
Oud 16-01-2005, 13:30
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-01-2005 @ 14:20 :
Op de site worden ook hints gegeven:

Ik vind het alleen meer verdachtmakingen dan hints.. Volgens mij moet je juist niet op die verdachtmakingen afgaan. Weet iemand hoe dat vorig jaar zat? Zijn die 'hints' ook écht hints of probeerden ze je toen juist op het verkeerde been te zetten?
Dat weet ik niet meer, maar je hebt er niets aan. Dat kun je zelf ook wel constateren wat ze daar bij die hints zeggen. Bovendien kan het tactiek zijn van een kandidaat zich verdacht te gedragen natuurlijk. Dan denken ze gelijk dat diegene de mol is waardoor ze de test slecht maken.

Regels voor berichten