Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 10:21
one.
one. is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-12-2004 @ 02:26 :
Ik vind 't hetzelfde als het voorstellen dat er geen eindpunt is in het heelal.
Is er ook niet...
Oud 04-01-2005, 20:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 29-12-2004 @ 21:44 :
Er is wel meer in het leven dan het geloof. En mijn omgeving is dan wel gelovig maar het is echt niet hetgene waardoor ze gelukkig zijn. Ze zullen het in het begin wel kut vinden en ff teleurgesteld zijn maar ach ze zullen snel genoeg beseffen dat ze zonder het geloof ook gelukkig kunnen zijn. En als alles toch maar een leugen blijkt te zijn denk dat je blij bent dat je niet heel je leven in iets heb gelooft wat toch niet waar is en zul je ook beseffen dat god niets heeft toegevoegd aan je leven want ja dan heeft hij simpelweg nooit bestaan. Het zat dan gewoon allemaal in je hoofd. Je leven hoeft ook praktisch niet te veranderen. Toen ik hoorde dat sinterklaas niet bestond viel mn leven ook niet in duigen ofzo.. Misschien een te simpele vergelijking maar toch: Je blijft gewoon de mensen houden van wie je houdt en de dingen doen die je leuk vind. Zo erg is het dus denk ik niet. Hoop dat we het ooit gaan zien
ik weet niet met wat voor gelovigen jij omgaat ?!
jij bent net iets te kortzichtig, voor een beeetje gelovige liggen de zaken toch wat anders. en je leven niet praktisch veranderen. alles veranderd. dat heb ik meer gezegd, van de inrichting van je leven tot het doel, van de levenswijze tot de daginvulling. heel je leven staat op z’n kop man! van mij zou het niet meer hoeven, en je kan van mij toch niet zeggen dat ik zo’n goede of echte gelovige ben. en gelukkig zijn, ’t is maar hoe je in elkaar zit. jij bent zo’n type dat alleen maar naar vandaag kijkt, er zijn mensen die van me houden, er zijn dingen die ik leuk vind, dus ben ik gelukkig? dus is mijn herkomst, mijn zijn en mijn gaan, en alles wat er om heen zit totaal niet belangrijk?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:49
meisje
meisje is offline
Daar religie door de mens is verzonnen, is het niet onwaarschijnlijk. Misschien vereist het gewoon een ander soort van geloof in dat geval.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:55
jayna
jayna is offline
ik ben compleet ingelovig in iets mystiek, dus voor mij niets speciaal.
Maar ik kan mij voorstellen, dat dit voor veel mensen een belangrijke houvast is die ze verliezen.
Ik denk dat de meeste gelovigen, het gewoon niet zouden aanvaarden dat geloof niet bestaat, en gewoon voortdoen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:34
Greed
Greed is offline
Christenpsychiater worden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
jayna schreef op 05-01-2005 @ 17:55 :
Ik denk dat de meeste gelovigen, het gewoon niet zouden aanvaarden dat geloof niet bestaat, en gewoon voortdoen
Zie evolutietheorie.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:22
whatsinaname?
whatsinaname? is offline
Citaat:
S. schreef op 09-12-2004 @ 13:09 :

Ik zou mijn religie bijven aanhangen, omdat ik er van overtuigd ben dat mijn religie de beste regels aanhaalt . (ookal zou ik geen beloning van God hiervoor terug krijgen)
hopelijk bedoelde je niet met dat gedeelte tusssen haakjes dat je het eerst alleen maar voor de beloning zou doen
maar dat zal wel niet
Oud 06-01-2005, 18:12
Job 1,2en3
Job 1,2en3 is offline
Het is logisch gezien onmogelijk om het tegendeel van iets te bewijzen.

en religie gaat om geloven en niet bewijzen dus vind ik de vraag hoe hypotetisch hij ook mag zijn nogal onzinnig gezien het feit dat er nooit sprake zal zijn van een soort gelijke situatie.
Oud 06-01-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Job 1,2en3 schreef op 06-01-2005 @ 19:12 :
Stelling: ik ben geen mens.
Tegendeel: ik ben wel een mens.

Die laatste stelling is vrij eenvoudig te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 22:03
Ananias
Ananias is offline
Dat zou ik niet geloven!
Oud 06-01-2005, 22:06
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Ananias schreef op 06-01-2005 @ 23:03 :
Dat zou ik niet geloven!
heb jij soms je lolpantalon aangetrokken?
Oud 06-01-2005, 23:25
Global
Global is offline
ik weet niet wat ik dan zou doen maar ik weet wel dat de aarde minder plezierig plaats wordt om te kunnen/willen leven.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 15:28
one.
one. is offline
Citaat:
Job 1,2en3 schreef op 06-01-2005 @ 19:12 :

en religie gaat om geloven en niet bewijzen dus vind ik de vraag hoe hypotetisch hij ook mag zijn nogal onzinnig gezien het feit dat er nooit sprake zal zijn van een soort gelijke situatie.
Wees daar maar niet zo zeker van.
Oud 08-01-2005, 18:34
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
De titel is alle vormen van geloof, het darwinisme is ook een geloof, aangezien dit zich tot dusver ook nog nooit heeft laten bewijzen. Daarom wat zouden jullie, de Atheisten op dit forum, doen als zou worden bewezen dat het hele evolutie en big bang gebeuren onwaar zouden zijn.
Oud 08-01-2005, 18:56
RanC
RanC is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 08-01-2005 @ 19:34 :
De titel is alle vormen van geloof, het darwinisme is ook een geloof, aangezien dit zich tot dusver ook nog nooit heeft laten bewijzen. Daarom wat zouden jullie, de Atheisten op dit forum, doen als zou worden bewezen dat het hele evolutie en big bang gebeuren onwaar zouden zijn.
Het is geen geloof.

Het is een overtuiging.

Maar om je vraag te overtuigen:

Ik zou een pact sluiten met de Duivel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Mag je wel van je geloof anderen moordneigingen geven?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou waarschijnlijk gewoon stug doorgeloven Ik hou er niet van om van een mening waar ik tien jaar over na heb gedacht te veranderen namelijk
Oud 09-01-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-01-2005 @ 12:04 :
Ik zou waarschijnlijk gewoon stug doorgeloven Ik hou er niet van om van een mening waar ik tien jaar over na heb gedacht te veranderen namelijk
Met alleen nadenken kom je nergens. Nadenken is het begin, niet het einde van het proces van de wereld begrijpen. In dat verband kan ik je verwijzen naar Griekse filosofen zoals Aristoteles.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 12:09 :
Met alleen nadenken kom je nergens. Nadenken is het begin, niet het einde van het proces van de wereld begrijpen. In dat verband kan ik je verwijzen naar Griekse filosofen zoals Aristoteles.
Weet ik, ik verwoord het misschien ook wat verkeerd.

Ach, het maakt me niet zoveel uit Ik vind dat mijn geloof best nog kan voortbestaan als het is uitgesloten dat er een God of zo bestaat
Oud 09-01-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Het darwinisme is geen geloof. De wetenschap is geen geloof. Als je denkt dat de wetenschap een geloof is dan misken je de betekenis van het begrip geloof en heb je er helemaal niets van gesnopen.

Overigens als er een god zou blijken te bestaan, middels bewijs dat ik kan accepteren, dan zou ik dat voor kennisgeving aannemen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De titel is alle vormen van geloof, het darwinisme is ook een geloof,
wordt ik nu werkelijk geacht dit soort uitspraken serieus te nemen?

Darwinisme is uberhaupt een term die verzonnen is door overijverige pseudotypes als Kent Hovind, dus hoe je erbij komt dat dat werkelijk bestaat....

Voor het onwaar bewijzen van de evolutietheorie, en de big bang theorie?

nu ja, dan is er gewoon een groter deel van de oorsprong van de mensheid waar geen antwoord op is, ik zie geen reden om dan spontaan een mannetje op een wolk te gaan aanbidden die in z'n vingers knipte en ploef, daar was de wereld.

Maar deze vraag kan je zelf ook beantwoorden, ondanks dat er in creationisme gaten ter grootte van Canada zitten zijn er ook nog mensen die dat geloven, dus trek je conclusie.
Reageren

Regels voor berichten