Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2006, 20:03
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
Apomes schreef op 22-07-2006 @ 17:46 :
Ben nu een maand van de ROA af en nog steeds geen pukkeltje gekregen!
het werkt nog een paar maanden na hoor

M'n derma heeft na een bezoekje gezegd dat ik ermee mocht stoppen, terwijl het helemaal niet over was! Na een paar weken was het goed
Oud 26-07-2006, 14:41
Carl2
Carl2 is offline
Ik moet nog tot 6 oktober.. en m'n ogen worden roder.. Ik merk echt dat nu de laatste loodjes gelegd moeten worden.. Ik vind het heel zwaar! Zeker met het warme weer.. Gelukkig ben ik niet verbrand..

Ik heb nog wel littekens.. M'n dokter zei dat ze niet wegggaan en dat voor mij een laser behandeling nodig is..

Ik gebruik nu een of andere olie.. Hopelijk helpt dat.. Ik heb wel een glad gezicht, het is zo raar om jezelf met een glad gezicht op de foto te zien..
Oud 27-07-2006, 08:33
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Carl2 schreef op 26-07-2006 @ 15:41 :

Ik heb nog wel littekens.. M'n dokter zei dat ze niet wegggaan en dat voor mij een laser behandeling nodig is..

Ik gebruik nu een of andere olie.. Hopelijk helpt dat.. Ik heb wel een glad gezicht, het is zo raar om jezelf met een glad gezicht op de foto te zien..
Waarom hopelijk? Laser tegen littekens is niet duur (90 EUR voor het hele gezicht voor de ganse behandeling) en pijnloos en je kan meteen weer over straat!

En geloof me maar dat het nog erger gaat worden! Toen ik geen acne meer bijkreeg en alles weg was bleef ik gewoon heel de dag over mijn gezicht wrijven met mijn hand, gewoon om te zien of ik geen puistje ofzo zou gekregen hebben ...doe ik nu nog soms!...Tis gewoon raar gevoel zo acneloos bestaan
Oud 30-07-2006, 23:40
Jules
Jules is offline
Ik heb geen roa gekregen omdat ze dat te heftig vond, heb nu 1 of andere prutgel die ik 's avonds na het wassen op moet smeren, en hij stinkt naar aceton en mijn huid gaat ervan trekken. Maar we zien wel
Oud 31-07-2006, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Carl2 schreef op 26-07-2006 @ 15:41 :

probeer eens calendulan van VSM, of andere littekencreme, dat hielp bij mij het duurde even, maar met combinatie vd zon zie ik er nu (jaar later) niets meer van
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 21-07-2006 @ 19:56 :
Hoe erg was jullie acné toen jullie besloten met Roa te beginnen? Ik ben nu 21, heb langer dan 10 jaar acné, soms erg soms niet zo erg, ik ben het nu zat en heb een afspraak voor maandag staan, en ben bang dat mn arts zegt dat ik me niet zo aan moet stellen. Maar ik wil er god* gewoon af
Wat jij allemaal beschrijft klinkt een beetje hetzelfde als bij mij toen. Het is bij mij ongeveer in groep 8 begonnen... uiteindelijk heb ik er ook een lange tijd mee gelopen (nooit echt een probleem van gemaakt), maar ik was het daarom ook helemaal zat.

Zoals ik begrijp heb je geen roaccutane gekregen. Hopelijk werkt het spul wat je wel hebt gekregen. Ik denk toch, als je echt wil en je er goed over na hebt gedacht zou ik het nog eens goed met de arts bespreken. Ik ben iig blij dat ik ooit aan dit paardenmiddel begonnen ben!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 09:09
marccc
marccc is offline
Ik gebruik sinds 4 dagen roaccutane. Mijn huid begint nu te 'vervellen'. Welk middel kan ik gebruiken om dit tegen te gaan? body lotion of een creme? Oh ja en hoe heet zo iets, want ik heb er de balle verstand van (als ik bij de drogist sta). Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 11:00
Apomes
Apomes is offline

Je gaat naar de apotheker en je zegt: 'Hoi, ik gebruik ROA wat kan ik het beste nemen tegen de vervelling/droogte van de huid?'
Koop ineens ook maar tig aantal lippenbalsems!

Enjoy your ride!
Oud 25-02-2009, 23:16
Peace.and.Mind
Peace.and.Mind is offline
Ik neem al 4 maanden roaccutane , iedere dag 50 mg. In het begin nam ik 60 maar na veel nevenwerkingen heb ik men dosis verlaagt, ik moet zeggen dat het heeel goed werkt, men acne/uitslag is echt bijna weg, ja er zijn inderdaad nevenwerkingen, ik had een enorm droge mond en doordat kreeg ik wat men noemt 'kloven' in de hoeken van men mond, dus eigenlijk gewoon kleine sneetjes, die zijn beginnen ontsteken en ik kon bijna niets meer eten, maar dat was niet zo erg want ik neem naast mijn 50 mg roaccutane ook nog eens 15 mg reductil , iedere dag, maar reductil ben ik pas 2 maand geleden gestart (ben al 8,5 kg kwijt). maar dit terzijde, reductil werkt in het algemeen goed, men kan zeggen dat er teveel bijwerkingen zijn of dat het te zwaar is voor het lichaam(want algemeen gezien is het wel een zwaar medicament) maar het geeft resultaat zoals geen enkel ander middel en je kan van ieder medicijn wel bijwerkingen hebben! ja er zijn mensen die veel bijwerkingen hebben op roaccutane en er zijn mensen die geen hebben. Ieder lichaam is nu eenmaal anders. Ikzelf heb al ontstekingen op de hoeken van men mond gehad, je humeur kan soms enorm veranderen, last van vermoeidheid. Dit zijn allemaal dingen die in de bijsluiter staan. Lees dit goed en als je begint aan roaccutane sta er dan 1OO% achter ookal heb je soms bijwerkingen, je houd vol of je begint er gewoon niet aan.

Veel succes aan iedereen die het nu nog neemt of zal nemen.

Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 15:01
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik heb sinds gister m'n tweede kuur roaccutane afgemaakt. Ik heb het een half jaar gehad. In het begin eerst 10 mg (beginnersdosis) daarna 20 mg en uiteindelijk is het nog verhoogt naar 30 mg. De eerste kuur was op m'n 12e en dat was 30 mg per dag en ook een half jaar. Ik ben echt heel erg blij met het resultaat. Tijdens de 2e kuur heb ik meer last van bijwerkingen gehad. Ik vermoed dat dit ook ligt aan dat ik nu veel meer sport (ik fiets veel) en dat ik nu ook alcohol drink. Ik vind dat je wel heel erg moet uitkijken met alcohol want de bijwerkingen worden hierdoor erger. Het afgelopen half jaar heb ik dan ook heel erg uitgekeken met alcohol. Ik voelde de alcohol na 1 a 2 biertjes al. In het begin had ik al snel last van spierpijn, dan hoefde ik maar een klein stukje te lopen of ik had al kramp in me benen. De hele kuur heb ik telkens last gehad van droge lippen. Aan het eind heb ik ook nog last gehad van pijnlijke ogen en bloedneuzen. Afgelopen 2 weken voelde ik me ook heel erg moe. Momenteel ben ik al 3 dagen ziek. Ik weet niet of dit iets met de kuur heeft te maken... Ik vind dat ik over het algemeen weinig last heb gehad van de bijwerkingen. Bij alle bloedtesten was ook altijd alles goed. Het is wel een zwaar middel en ik zou er dan ook goed over nadenken als je er aan wilt beginnen. Als je hele gezicht onder de puistjes zit zou ik het beslist aanraden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten