![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is niet eens een kul argument, het is gewoon helemaal geen argument, en je weet dat je de discussie zwaar verloren hebt. daarom ga je schelden. Nou ja, het valt nog mee. In vroeger tijden hadden types zoals jij, die toen nog de dienst uitmaakten, types zoals Chimera op de brandstapel gebracht. Face it: religie is volkomen achterhaald door de wetenschap. Wie nu nog gelooft is op zijn minst goedgelovig. Ik snap dat ook niet: zo ontzettend veel van wat de kerk door de eeuwen heen als absolute waarheid heeft gepredikt is gefalsificeerd. De aarde is niet plat en draait om de zon en niet andersom. Die schepping in 7 dagen, daar gelooft sinds Darwin echt niemand meer in, behalve een stel idioten die zich zo goed voelen dat ze niet kunnen aanvaarden dat apen en mensen een gemeenschappelijke voorouder hebben. Ik noemde maar twee voorbeeldjes. Sinds de middeleeuwen hebben we verstand van virussen, bacterien, DNA en achtergrond straling, radioastronomie en discussieren we over de vraag of licht een golf of een deeltje is. Steeds meer van de waarheden blijken gewoon een verzinsel te zijn. Waarom kunnen gelovigen dan niet accepteren dat de basis onder hun hele systeem vandaan is gehaald, en dat alles gewoon een verzinsel is, inclusief het bestaan van een godheid op zich. Waarom dat vasthouden tegen beter weten in aan iets wat steeds minder blijkt te kloppen? Ik besef dat het heel hoopgevend is, die gedachte aan eeuwig leven. En dat het zin geeft in bange tijden om te denken dat er iets of iemand is met absolute macht die voor je zal zorgen, en dat alles wat jou overkomt misschien wel zo bedoeld is inplaats van het kale besef dat er alleen chaos en toeval bestaat, en dat dit het enige leven is dat we hebben. Geef dat dan toe, dat je diep in je hart best beter weet, maar dat je zo graag zou willen dat je een God de Vader hebt. Maar ga mensen die wat nuchterder zijn niet voor zeikerd uitschelden omdat je niet van ze kunt winnen. |
![]() |
||
Citaat:
Dus stop ff met zijken over gelovigen, want in mijn opzicht, is Atheist ook een soort geloof, alleen dan zonder boek etc. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het hele punt IS juist dat sommige types niet inzien dat het slechts verhalen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat hoeft niet perse. Zoals jij blijft vastklampen aan jou levensovertuiging zal een gelovige het zelfde doen mooi ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Zwaar verloren? ![]() ![]() ![]() Verder scheld ik hem niet uit hoor. Maar ik vind hem een zeikerd omdat hij echt op alles ingaat, zelfs over hoe je het woord atheist schrijft of niet ![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb niets met de kerk te maken ![]() Verder weiger ik wel aan te nemen, dat mijn voorouders apen waren. En aangezien er daar dus nog geen echt bewijs voor is, hoef ik het ook niet aan te nemen. Citaat:
![]() Verder, was er voor de middeleeuwen al heel veel wetenschap bedreven (door oa gelovigen). Verder, gaan Islam en wetenschap goed samen, omdat Islam mensen juist aanmoedigd de wetenschap te bedrijven. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() verder, ben je behoorlijk 'middeleeuws' bezig. Ik laat jou vrij in wat je gelooft en wat niet, dan verwachtk hetzelfde van jou, Maar kom op dring niet jou levensovertuiging op aan mij. Ik heb daar zon pest hekel aan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: