Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2004, 19:18
tsip
tsip is offline
Citaat:
tsip schreef op 27-12-2004 @ 18:48 :
een woord:

MONGOOL

mee eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2004, 19:27
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
natuurlijk is dit verschrikkelijk.. er zijn geen woorden voor om het leed van die mensen te omschrijven.. maar de mens is nu eenmaal te individualistisch ingesteld om zich daar op duizenden kilometers afstand druk om te gaan maken.
Het enige wat je kan doen, is doneren
Oud 27-12-2004, 19:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hoe gaat het eigelijk met Arthur C. Clarke?
Oud 27-12-2004, 19:33
tsip
tsip is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-12-2004 @ 20:31 :
Hoe gaat het eigelijk met Arthur C. Clarke?

die is twee en halve week overleden......
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:34
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
die vloedgolf is zooo groot.
Vandaag in Somalië honderden doden
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:45
tsip
tsip is offline
Citaat:
imène schreef op 27-12-2004 @ 20:34 :
die vloedgolf is zooo groot.
Vandaag in Somalië honderden doden
die vloedgolf is LANGS india gegaan, denk es na joh......dus die is niet geremd...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:48
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
tsip schreef op 27-12-2004 @ 20:45 :
die vloedgolf is LANGS india gegaan, denk es na joh......dus die is niet geremd...
zei ik soms dat ie remde????
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:46
Verwijderd
Ik heb m'n laatste restje geld gedoneerd naar 555.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 22:11
Madfet
Madfet is offline
Die knakker bij Nova zei dat Amerikaanse seismologen op de hoogte waren van het gevaar, maar niet wisten aan wie ze het moesten vertellen in de getroffen landen. Waarom communiceer je dan niet op staatsniveau? Dat had duizenden mensenlevens bespaard.

Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 22:36
T_ID
T_ID is offline
Mischien wel op staatsniveau, maar hoe ga je die kennis op tijd naar alle plekken brengen die geevacueerd zouden moeten worden brengen, en dan ook nog op tijd die plaatsen evacueren.

Als je op de kaart kijkt zie je dat India ietsjes minder dan een uur de tijd had tussen aardbeving en de daadwerkelijk inslag van de tsunami.

Als je bedenkt dat na de beving eerst nog de vloedgolf gemeten moet worden, daarna nog doorgegeven aan de overheid, die het vervolgens door moet spelen naar andere overheden, die het vervolgens in daden moeten omzetten geef ik ze weinig kans om op tijd te komen.

En dat is India, de Nicobaren, Andammen en Sri Lanka zaten er nog dichter bovenop...

Het KNMI heeft ook een beving waargenomen, klaag hen aan zou ik zeggen.
Oud 28-12-2004, 00:07
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Er is door een of andere geestelijk minder bedeelde menslievende ziel al een oplossing bedacht:

'zet een zon voor je naam om je meedeleven met de mensen in indonesië, india,Srilanka thailand en nog meer er zijn nu al 23000 oficeele doden en er worden er nu nog 30000 vermiste alleen al in indonesië. zet de zon dus voor je naam om daar de zon weer te laten schijnen. stuur het aan ieder die on-line is. wees een mens geef om de mensen'

Effe doorsturen, haat en irritatie zaaien, niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 00:56
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
imène schreef op 27-12-2004 @ 20:17 :
je ziet zo wat Hij allemaal kan.

Nou dat heb ik zeker gezien. En dan zou ik voor míjn zonden vergiffenis moeten vragen aan diezelfde God?

Maar goed, dit is een pure geloofskwestie; lijkt me geen goed idee om er een discussie over te gaan starten, gezien er toch geen einde aan komt. Hetzelfde als het lot overigens; je kan best geloven in een lot, maar toch niet in een God geloven.

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 06:48
Verwijderd
Ik weiger te geloven dat die 'God', waar altijd van gepredikt wordt dat hij zo veel van de mensen houdt, 25.000 onschuldige slachtoffers zou maken. Dus kàp met die onzin.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:59
professor2
professor2 is offline
nou stoppen emt het bouwen van strandhotels en kappen van mangrove bossen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 28-12-2004 @ 07:48 :
Ik weiger te geloven dat die 'God', waar altijd van gepredikt wordt dat hij zo veel van de mensen houdt, 25.000 onschuldige slachtoffers zou maken. Dus kàp met die onzin.
Oh, laat ze dat maar lekker geloven. Meteen een goed excuus om geen geld daarheen te sturen en de boel maar te laten rotten, want 'het is de wil van god' dus die mensen zullen wel iets stouts gedaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 12:01 :
Oh, laat ze dat maar lekker geloven. Meteen een goed excuus om geen geld daarheen te sturen en de boel maar te laten rotten, want 'het is de wil van god' dus die mensen zullen wel iets stouts gedaan hebben.
helemaal mee eens, dat gemangelde kindje dat we allemaal op tv zagen was een zondaar en had het verdient om te sterven.

ach, mijn mening over goden is onderhand bekent...

Voor de verandering was het wel leuk om te zien dat het Indonesische leger zich voor de verandering met iets anders bezighoudt dan onderdrukking.
Oud 28-12-2004, 11:24
juno
juno is offline
Als je in zo'n rampgebied wilt leven moet je wel een fatalistische inslag hebben, anders word je knettergek.

Er vallen idioot veel doden in India in het verkeer. Ze kijken namelijk niet uit, dat komt door dat fatalisme. Iedereen vertrouwt op de Voorzienigheid en geeft een extra dot gas.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:29
T_ID
T_ID is offline
Hier in Nederland leven we ook grootdeels onder de zeespiegel...

wtf doen we hier? dit is gevaarlijk! we kunnen beter massaal naar Frankrijk en Duitsland toe willen we veilig zijn.

maar ja, om een of andere reden denken we dit pas als ook daadwerkelijk driekwart van Nederland onder water staat.
Oud 28-12-2004, 11:32
juno
juno is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-12-2004 @ 12:29 :

wtf doen we hier? dit is gevaarlijk! we kunnen beter massaal naar Frankrijk en Duitsland toe willen we veilig zijn.

maar ja, om een of andere reden denken we dit pas als ook daadwerkelijk driekwart van Nederland onder water staat.
Nederland ligt op een in geologisch opzicht bijzonder rustig plekje op de aardbol. We zitten op een schol die een beetje zakt, maar dat doet hij heel geleidelijk. Daarmee kunnen we met het ophogen van de de dijken gelijke tred houden. Het kost alleen een paar centen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-12-2004 @ 12:29 :

Als je iets van geologie en bouwkunde weet begrijp je dat de kans dat Nederland morgen onder water komt te staan niet zo heel groot is.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 12:33 :
Als je iets van geologie en bouwkunde weet begrijp je dat de kans dat Nederland morgen onder water komt te staan niet zo heel groot is.
klopt, maar de kans bestaat.

net als de kans om in India doodgereden te worden.

maar ja, dat geld overal, persoonlijk verbasen de Amerikanen me ieder jaar als er weer een staat te huilen bij een caravan die door een tornado een flinters is geblazen.

"alles is weg"

tja, houten huisjes+tornado. de rest is logisch oorzaak&gevolg.

Maar ja, mensen hebben nu eenmaal de neiging abstracte dreigingen te negeren of minder gevaarlijk voor te stellen.
Oud 28-12-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-12-2004 @ 12:36 :
(...)

Maar ja, mensen hebben nu eenmaal de neiging abstracte dreigingen te negeren of minder gevaarlijk voor te stellen.
Bij ons is het juist andersom, wij overdrijven de dreiging van terrorisme enorm en vinden het leuk om collectief van angst de boom in te klimmen. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Overigens zijn houten huisjes natuurlijk wel handig, die bouw je zo weer op en ze zijn niet duur
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:46
Verwijderd
Mensen zijn ook pragmatisch. Het heeft weinig zin om bijvoorbeeld 100 miljard euro te investeren zodat je later 1000 levens en 10 miljard euro kunt besparen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:24
Tsu
Tsu is offline
Jet Li is nu ook al vermist
Oud 28-12-2004, 17:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Tsu schreef op 28-12-2004 @ 16:24 :
Jet Li is nu ook al vermist
Die is allang weer terecht. Geloof ik.
Oud 28-12-2004, 19:32
Gadje
Gadje is offline
ik vraag me af hoe t straks moet, als het weer een beetje in orde is, met de toeristensector. daar leefden ze toch wel van
en alle stranden en voorzieningen zijn toch echt weg
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:48
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
oneMen schreef op 28-12-2004 @ 01:56 :
[B je kan best geloven in een lot, maar toch niet in een God geloven. [/B]
why not???
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:19
Verwijderd
ik heb al geld gestort, op gro 555, maar worden er ergens ook niet van die bananendoos acties gehouden dat er goedereen daar heen gestuurd worden?

vooral omdat al die mensen daar zoveel zijn kwijtgeraakt is het nogal aanemelijk dat ze wel spullen kunnen gebruiken.

jammer dat ze op het nieuws meer aandacht besteden aan de toeristen, niet dat dat onbelangrijk is, maar die groep is toch net iets kleiner, en zij verliezen toch minder als de mensen die daar al zo weinig hebben. hoewel ik het me amper al voor kan stellen hoe erg het is als je daar als toerist bent, en al die ellende ziet, of een dierbaar persoon daar hebt zitten. dat lijkt me bijna onverdragelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:36
Fainne
Fainne is offline
Het is inderdaad ver van mijn bed, maar ik vind het toch VRESELIJK.

Harteloos hoor, als je je er niets van aantrekt.
Wij zitten wel niet op een plaatgrens, maar als het wel zo was hadden we het ook kunnen meemaken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:45
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
imène schreef op 28-12-2004 @ 20:48 :
why not???
Geloven kan je altijd. Geloven is vaak een goed iets, want voor veel mensen is het een houvast. Iets waardoor ze door kunnen gaan in het leven.
Maar zeggen dat God's kracht voelbaar is bij zoiets lijkt er meer op dat jij dit als feit ziet. Jij kunt nooit zeker weten dat dit eventueel door (een) God gedaan is. Al vind ik het ok dat je het gelooft, zeker weten kan nooit.
Oud 28-12-2004, 21:48
bloemkool
bloemkool is offline
vanochtend had een gozertje op de radio het over honderdduizend doden te verwachten.

me broer kwam thuis en had het over 75.000 doden. zijn er 25000 weer levend ofzo??

geld sturen heeft trouwens heel erg weinig zin!! de directeuren van die hulporganisaties stoppen het grootste gedeelte zelf in hun zak, was laatst op het nieuws. daarom doen we bij ons thuis ook niet meer aan collectes, het gaat naar die rijke stinkerds zodat ze weer een nieuwe bmw aan hun vrouw kunnen geven met kerst.
doe ik niet aan mee.

en dat soort mensen verkloten het voor de mensen die wel goede bedoelingen hebben. pijnlijk. heel pijnlijk.
Oud 28-12-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
bloemkool schreef op 28-12-2004 @ 22:48 :
vanochtend had een gozertje op de radio het over honderdduizend doden te verwachten.

me broer kwam thuis en had het over 75.000 doden. zijn er 25000 weer levend ofzo??
Ja, schattingen beïnvloeden het werkelijk aantal slachtoffers.
Citaat:
geld sturen heeft trouwens heel erg weinig zin!! de directeuren van die hulporganisaties stoppen het grootste gedeelte zelf in hun zak, was laatst op het nieuws. daarom doen we bij ons thuis ook niet meer aan collectes, het gaat naar die rijke stinkerds zodat ze weer een nieuwe bmw aan hun vrouw kunnen geven met kerst.
doe ik niet aan mee.

en dat soort mensen verkloten het voor de mensen die wel goede bedoelingen hebben. pijnlijk. heel pijnlijk.
www.cbfkeur.nl
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 23:19
Verwijderd
Citaat:
bloemkool schreef op 28-12-2004 @ 22:48 :
(...)

Gelukkig ben jij iemand die wel goede bedoelingen heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 09:53
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik was ook een vriend van me 'kwijt' die vorige week voor een vakantie naar Thailand is vertrokken. Hij zou daar eigenlijk tot 8 januari blijven.

Ik heb al 3 dagen geprobeerd om contact met hem te zoeken, iedere keer tevergeefs. Vanochtend heb ik naar de ANWB crisis gebeld maar daar konden ze me ook niks vertellen.

Toennet heb ikgeprobeerd om naar zijn mobiel te bellen. De eerste keer kreeg ik meteen de voicemail. De tweede keer werd er niet opgenomen en bij de derde keer hoorde ik hem ineens zijn naam zeggen. Ik dacht dat ik gek werd.

Ik heb hem mar heel kort aan de telefoon gehad, maar lang genoeg om te weten dat het met hem goed gaat. Hoe het met de rest van zijn familie zit, wanneer hij naar huis komt .. dat weet ik allemaal niet. Maar ik ben allang blij om te weten dat hij niet bij 1 van die 9 Nederlandse toeristen zit die in Thailand dood zijn gegaan.

Sterkte voor alle mensen hier die nog niks gehoord hebben. Blijf proberen!
Oud 29-12-2004, 10:01
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 29-12-2004 @ 10:53 :
Ik was ook een vriend van me 'kwijt' die vorige week voor een ................ proberen!
leuk voor jou was zeker een opluchting.

zoals je al zei..succes voor de anderen die nog blijven proberen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 14:13
Verwijderd
Misschien kun je God bellen om te vragen waar die vermisten zijn?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:47
L.
L. is offline
hmm ik heb niet alle berichten gelezen hoor, maar zou het niet heel mss kunnen dat die tsunami's zijn veroorzaakt door de maan... O_o, ik kijk namelijk wel eens naar de maan als ik ff naar beneden moet en de maan is deze week wel ongelooflijk licht.

Toen ik klein was heb ik namelijk ook wel eens gehoord dat de
maan enzo invloed had op het eb en vloed gebeuren...

Verder, mja het is echt ongelooflijk erg wat er is gebeurd, maar het leven gaat hier gewoon door.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
L. schreef op 29-12-2004 @ 16:47 :
hmm ik heb niet alle berichten gelezen hoor, maar zou het niet heel mss kunnen dat die tsunami's zijn veroorzaakt door de maan... O_o, ik kijk namelijk wel eens naar de maan als ik ff naar beneden moet en de maan is deze week wel ongelooflijk licht.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:53
100%hallal
100%hallal is offline
Misschien is het een goed plan dat iedereen die vuurwerk wilde kopen, dat geld niet aan vuurwerk gaat besteden.

Stort het op giro 555! Dan wordt er iets goed mee gedaan!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:53
L.
L. is offline
zoiets dacht ik ei'k al wel
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:55
Verwijderd
ow ow ow

dit las ik op een forum via nu.nl:

" goed hoor dat men massaal geeft, dus laat zalm die minimaal 2 miljoen wil schenken dit geld maar besteden aan zijn eigen volk. hier wordt alles duurder en gaan de ouderen, die nederland hebben opgebouwd zoals het nu was, er flink op achteruit.
als je iets kan missen geef je dit toch wel aan de hulporganisatie daar zijn we met zijn alle mens genoeg voor.
laten de minister maar zorgen voor hun EIGEN volk!!!!!!!"

zo iemand kan ik wel schoppen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 16:10
smsgirl
smsgirl is offline
ow dat is egt sooo erguh!
zoveel doden dat is egt extreem!
niemand verdiend zo iets!
k vind et goed dat veel radiozenders en tv zenders actie ondernemen voor giro 555 voor azie!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
smsgirl schreef op 29-12-2004 @ 17:10 :
ow dat is egt sooo erguh!
zoveel doden dat is egt extreem!
niemand verdiend zo iets!
k vind et goed dat veel radiozenders en tv zenders actie ondernemen voor giro 555 voor azie!
Nu nog een inzamelingsactie ter verbetering van het onderwijs in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 16:40
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 29-12-2004 @ 16:53 :
Misschien is het een goed plan dat iedereen die vuurwerk wilde kopen, dat geld niet aan vuurwerk gaat besteden.
Dat gaat ten koste van de economie
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 17:12
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
mijn tante is eindelijk terecht,ze heeft 2 dagen in een ziekenhuis in een coma gelegen en is toen wakker geworden,toen kon ze dr naam zeggen en hebben ze haar op de lijst kunnen zetten.Ze is wel ernstig gewond.per toeval is ze gefotografeerd geweest en daardoor staat ze in de krant,ze ziet er nogal kapot uit,heel haar gezicht opgezwollen en zo,had dr eerst nie herkend zelfs: http://www.nieuwsblad.be/Assets/Imag...che_epa.MM.jpg

-van m'n peter is nog steeds geen spoor,wel een artikel ove rhem in de krant (is behoorlijk bekend hier,vandaar dus):
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GAVBB6OG

artikel staat vol ergerlijke kleine foutjes,grr *ge-irriteerd*
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-12-2004 @ 17:16 :
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 17:16
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Eindelijk eens wat humor in deze topic
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 17:26
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 29-12-2004 @ 16:53 :

Stort het op giro 555! Dan wordt er iets goed mee gedaan!
Dat zei m'n moeder ook al (persoonlijk tegen mij)..
Oud 29-12-2004, 18:12
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Haar naam zegt toch al genoeg.
Oud 29-12-2004, 19:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-12-2004 @ 19:12 :
Haar naam zegt toch al genoeg.
Oh kom op, ze bedoelt het goed.
Reageren

Regels voor berichten