Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 22:36
aquafemme
aquafemme is offline
Die *snik* was gewoon van het feit dat je gelukkig kan zijn met genoeg en voldoende en voldaan eten en toch kilo's verliezen..

Oud 08-06-2002, 08:58
20marianne12
20marianne12 is offline
He aquafemme ga zo door!!!

Oud 08-06-2002, 09:30
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
He aquafemme ga zo door!!!

thanksz
Oud 08-06-2002, 10:17
Morphia
Morphia is offline
Dit kan een beetje gemeen gaan klinken, maar zo bedoel ik het niet. Ik zat er laatst over na te denken: Waarom zit het er zo in dat je bijna moet snoepen op een dag? Ik begrijp het niet, je hebt het niet nodig, er zijn genoeg andere dingen die ook lekker zijn. Ik snoep helemaal niet meer, geen koek, niks. En ik heb er echt geen last van. Volgens mij zit het tussen je oren, zo erg dat je er tegen moet vechten. Je bent dan in gevecht met jezelf, om iets wat je jezelf aanpraat nodig te hebben.

- Snoep vult niet
- Het meeste snoep is heel chemisch
- Het is slecht voor je (tanden, figuur, etc.)
- Er zijn zo veel andere lekkere dingen

Ik eet bijvoorbeeld appel, aardbeien, mango, druiven, etc. Het is net zo zoet, net zo lekker en je hoeft jezelf niet te haten nadat je het gegeten hebt.

Het is trouwens ook heel goed om tomaat op je brood te doen, in een hele tomaat zitten maar ongeveer 10 calorieen, of bijvoorbeeld komkommer. Ik eet altijd twee geroosterde bruine boterhammen met tomaat en sinds vandaag een glas magere melk erbij (is een hele stap, maar ik heb heel erg calciumtekort) en dat vult heel goed en bevat bijna geen vet. En het is ZO lekker..

Succes allemaal, en pas alsjeblieft op.. Kijk wat je echt nodig hebt aan eten, en wat niet, zoals snoep. Anders ga je jezelf de goede dingen ontzeggen omdat je drang hebt naar slechte en ga je jezelf alleen maar haten en word je ongezond. Je voelt wel wat je echt nodig hebt.

(l)
Oud 08-06-2002, 15:29
miep
miep is offline
morphia: omdat snoep/koek/chips/CHOCOLA VERSCHRIKKELIJK lekker is?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!??!

ik ben weer een kilo aangekomen!
nu weeg ik 70 terwijl ik maximaal 68 mag wegen.
ben echt modderdik.
heb ook woensdag, donderdag en vrijdag eetbuien gehad.
ja daar kom je normaal 5 kilo van aan maar ik compenseer nog dat moet ook wel anders zou ik helemaal zelfmoord plegen als ik zaterdag ochtend op de weegschaal stond.
ik ga nu op een fruit dieet. tsjaa yeah right jij bent zo zwak als de pest MIEP.... ik ga het toch proberen.
maandag tot woensdag, en misschien tot vrijdag. alleen maar fruit eten. of om wisselen met brood dagen.... ik weet dat het niet zo slim is maar ik heb er schijt aan. ik ben nu al een half jaar lang bezig met 3 gezonde maaltijden eten en ik blijf eetbuien eten. (ik mag zelfs koek) dus dan pak ik het wel anders aan.
jullie horen nog van mij.....

groetjes miep

en aqua: ik ben echt trots op je..... maar ik weet zeker dat ik dat niet zou kunnen omdat ik van mezelf walg als ik maar iets lekkers op eet. en jij moet ook stoppen als je geen trek meer hebt toch. (geestelijk wel maar je weet dat je na 1 genoten hebt) dat kan ik niet ik MOET altijd de koektrommel op eten.... als ie HELMEAAL vol zit lukt het me er nog 1 vierde in te laten maar de afgelopen dagen zat ie zeg maar half vol en dan ben ik zo dwang neurotisch als de pest want het MOET op. jezus....
Oud 08-06-2002, 19:48
just.a.girl
just.a.girl is offline
ff een vraagje:is een schaaltje yoghurt ook een goed ontbijt of is brood dan toch beter?
Oud 08-06-2002, 20:39
miep
miep is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
ff een vraagje:is een schaaltje yoghurt ook een goed ontbijt of is brood dan toch beter?
met wat cruesli er door lijkt me beter.
is lekkerder ook
Oud 09-06-2002, 10:18
Sannetje
Sannetje is offline
ik kom hier ook maar eens binnenwandelen (best eng eigenlijk )

Ik heb afgelopen week twee nachten bijna niet geslapen waardoor ik heel misselijk was en bijna niets gegeten heb.
(een dag alleen avondeten, de andere dag ook nog wat brood)
Op de een of andere manier voelt dat heel goed, want ik heb serieus overgewicht en vaak eetbuien. Nu heb ik eindelijk een beetje controle.

Ik moet dus echt veeeel afvallen om een gezond gewicht te hebben. Ik streef er niet naar om een gemiddeld gewicht te krijgen, want zo ben ik niet gebouwd. Maar ik wil wél graag minder problemen hebben met kleren kopen enzo.

Ik wil proberen dit zo lang mogelijk vast te houden, omdat het me nu makkelijk af gaat. (ik heb eigenlijk helemaal niet echt honger)
Vandaag heb ik nog niets gegeten, maar dadelijk neem ik wel een boterham ofzo.

Ook ben ik voor 't eerst echt begonnen met wat te sporten. Nieuwe sportschoenen gekocht en gaan joggen. Vandaag een stuk gewandeld.

Hoe erg is het om dit patroon (heel weinig eten en meer sporten) een tijdje vast te houden?
Oud 09-06-2002, 11:49
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
miep schreef:
morphia: omdat snoep/koek/chips/CHOCOLA VERSCHRIKKELIJK lekker is?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!??!

ik ben weer een kilo aangekomen!
nu weeg ik 70 terwijl ik maximaal 68 mag wegen.
ben echt modderdik.
heb ook woensdag, donderdag en vrijdag eetbuien gehad.
ja daar kom je normaal 5 kilo van aan maar ik compenseer nog dat moet ook wel anders zou ik helemaal zelfmoord plegen als ik zaterdag ochtend op de weegschaal stond.
ik ga nu op een fruit dieet. tsjaa yeah right jij bent zo zwak als de pest MIEP.... ik ga het toch proberen.
maandag tot woensdag, en misschien tot vrijdag. alleen maar fruit eten. of om wisselen met brood dagen.... ik weet dat het niet zo slim is maar ik heb er schijt aan. ik ben nu al een half jaar lang bezig met 3 gezonde maaltijden eten en ik blijf eetbuien eten. (ik mag zelfs koek) dus dan pak ik het wel anders aan.
jullie horen nog van mij.....

groetjes miep

....

Miep, ik snap niet dat je jezelf "moddervet" noemt, want dat ben je echt totaal niet! Waarom zie je dat zelf niet? Je bmi is 20.83 zag ik in een andere topic, gewoon goed dus, en met zo'n bmi kan je onmogelijk dik/moddervet zijn.. . .Het lijkt wel of je de realiteit kwijt bent. Probeer jezelf te accepteren. Kijk bijvoorbeeld naar je kledingmaat (dat zal wel 36/38 zijn) Met zo'n maat kan je toch onmogelijk dik zijn?
Verder zijn die eetbuien wel een probleem, ik weet eigenlijk niet wat je daartegen kunt doen. Ohja, ik had weleens gelezen dat je dan moet eten terwijl je voor de spiegel zit en naar jezelf kijkt, dan dringt het beter door hoeveel je eet, en zou je minder eten. Je kan het proberen. . . Tja, en met die fruit- en brooddagen, je kan het proberen, maar ik vraag me af of je daarmee je echte probleem: je eetbuien, mee oplost.
Oud 09-06-2002, 12:24
halve gare
halve gare is offline
heey sanne,

ik denk niet dat je het lang vol kan vol houden (no ofense). ik denk dat je beter wel drie keer per dag kan eten, alleen zorgen dat je daar niet te veel eet. en sporten is natuurlijk erg goed.

ik probeerde eerst ook af te vallen door hele maaltijden over te slaan, maar dan kreeg ik zo'n honger uit eindelijk na dagen dat ik een gigantische vreetbui kreeg. nu eet ik elke dag 3 maaltijden, en het is niet veel maar het zijn 3 maaltijden. ik heb nu nooit meer zin in een tussendoortje enz... heeft wel even geduurd voordat dat lukte maar je moet je lichaam ook niet meteen op een heel streng dieet zetten, kan het niet tegen. en ik val nu misschien wel niet zo snel af, maar ik val wel af....

succes verder iedereen...
Oud 09-06-2002, 12:50
Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
ik kom hier ook maar eens binnenwandelen (best eng eigenlijk )

-tekst-

Hoe erg is het om dit patroon (heel weinig eten en meer sporten) een tijdje vast te houden?
ik denk niet dat dit eetpatroon goed voor je is. (k weet eigenlijk wel zeker dat het beswel slecht is)
je kan echt beter proberen om 3 maaltijden te eten, verder niet te veel snoepen, en regelmatig sporten.
Als je doorgaat zo als je nu eet kan je allelei dingen als anorexia krijgen, of je krijgt over een poosje een flinke eetbui omdat je lichaam gewoon hardstikke veel honger heeft.
3 maaltijden per dag, (snoep geond, neem een appel) en ga zo af en toe sporten (gewoon een sport die je leuk vind)
veel succes!
XXX
G
Oud 09-06-2002, 13:34
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Morphia, natuurlijk hoef je niet persé te snoepen. Het gaat niet om moeten maar om mogen. Ik weet dat ik enorm van lekker eten kan genieten. Als ik mezelf dat nu compleet ga ontzeggen voelt dat niet goed. Ik wil gewoon gezond leven en af en toe wat lekkers mogen eten. Ik zei ook al dat ik er niet eens meer echt behoefte aan heb, maar soms wel en dan wil ik daar niet moeilijk over doen.
Oud 09-06-2002, 13:42
Sannetje
Sannetje is offline
Maar als je gewoon drie maaltijden per dag eet krijg je nog ongelooflijk veel binnen, dan val je toch nooit af?
Oud 09-06-2002, 13:47
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
Maar als je gewoon drie maaltijden per dag eet krijg je nog ongelooflijk veel binnen, dan val je toch nooit af?
Wel als je daarnaast veel lichaamsbeweging hebt, en je moet ook niet 3 keer per dag heel vet eten, en 3 keer opscheppen, maar gewoon een beetje rekening houden met wát je eet, en dat je wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt enzo
Oud 09-06-2002, 13:48
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ìk was trouwens donderdag jarig en heb dus echt heel veel taart gegeten ( elke dag bijna 2 stukken )

En dat is wel een beetje te zien :/, maar het gaat er wel weer af.
Oud 09-06-2002, 17:50
Verwijderd
Hai mensjes,

nouwjah, kheb zo het eerste deel van dit topic een beetje gelezen enzow.. Ikzelf ben 1.65 en weeg op dit moment rond de 64 kilo (verschilt per dag ochtend/avond enz. maar kom dr niet meer boven, alleen soms onder).

Ik woog, op dezelfde lengte een hele tijd 62 kilo, wat ik toen al iets te zwaar vond, bent toen omhoog gegaan naar 65 kilo, tot ik na afgelopen kerst een bovengrens van 68 kilo had bereikt, gwoon echt wat teveel.

Ik had de kennis al dat dieeten en al die dingen alleen een jojo-effect creeeren, en naar wat ik heb gelezen ben ik hetzelfde als aquafemme gaan eten. Kheb allereerst mn omgeving ingelicht, wat het een stuk makkelijker maakt. Dan bieden mensen niet meer aan, houden rekening met wat ze kopen etc. Vervolgens ben ik goed gaan letten op WAT ik precies at en dronk alleen nog water of limonade (met maar heeeeel weinig siroop en van roosvicee: weinig caloriën).

Het gaat met deze manier van eten weliswaar errug langzaam, maar de kilo's die er af zijn blijven er ook vanaf, ik ben inmiddels dus 4 kilo afgevallen, en dat ook zonder te sporten! Ik fiets dan wel elke dag in totaal anderhalf uur (naar school en terug) maar dat deed ik daarvoor ook al, dus niet ineens meer. Nu kan ik me zelfs een week niet verstandig eten veroorloven, zonder dat dr dan meteen weer kilo's aanzitten, val dan gewoon niet af.

Kben nu ook alweer een stuk meer afgezwakt in bewust eten enzo, maar ben al een stuk tevredener met mezelf en merk toch zeker wel ook met broeken en alles dat dr iets af is. kwil eigenlijk naar rond de 60/61, dat vinnik een mooi gewicht, en heb ook wel het idee dat ik dan volledig tevreden zal zijn met mn lijf. Heb al een keer 1 dag 61,5 gewogen, heel vaag, maar vond mn lichaam toen heel mooi in verhouding enzow..

Iedereen sterkte, en het is dus ook idd aquafemme, dat het effect pas op de lange termijn merkbaar is, maar dat wat er af is dr ook echt af is!

xxx Kim
Oud 09-06-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef:
wel dus, ben met dat idee 4 kilo afgevallen.. Als je maar zorgt dat je niet heel vet eet en niet overdadig, dus idd niet 2x opscheppen, en niet eten tot je VOL zit, maar eten tot je genoeg hebt..

en ontbijt nooit overslaan, dat moet je juist eten, dat helpt bij afvallen.. het gaat namelijk ook niet om hoeveel je eet, maar hoe je dat doet enzow..

Kijk, het zit zo, als jij je lijf te weinig voeding geeft, gaat je lijf het eten dat binnenkomt, juist omzetten in vet, omdat het denkt dat nodig te hebben, omdat het te weinig binnenkrijgt..

Wanner je gewoon gezond eet, en genoeg eet, dan verbrand je lijf je eten gewoon, en gaat vervolgens verder met het verbranden van je vet, en dan val je dus pas af.. daarom moet je dus juist WEL eten, als het maar gezond is, om af te vallen. Als je namelijk TE veel of TE vet eet, dan heeft je lijf zo lang nodig dat te verbranden, dat het niet toekomt aan het verbranden van het vet dat er al zit..
Oud 09-06-2002, 18:12
Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
jawel. (ik ben geloof ik de 4e die dat zegt, maar toch)
t werkt echt!
Ik eet nu in die drie vaste maaltijden goed, 'smorgens 2 boterhammen en 'smiddags 3 (als ik honger heb 4) en 's avonds een goed bord vol. En vooral 's avonds geen chips meer, volgens mij helpt dat beswel goed. Terwijl ik toch niet echt veel chips at vroeger, elke vrijdag of zaterdag een 1/5de zak ongeveer. (de andere 4/5de zak at de rest vd fam op. maar het werkt toch. en elke week anderhalf uur fitnessen en paardrijden.
Oud 09-06-2002, 18:39
Verwijderd
hee mensen,
ik heb echt het idee dat t bij mij dus echt helemaal nie goed gaat...
een paar dagen achter elkaar allemaal snoep gegeten...

Maar vandaag wou ik me zwarte broek aandoen, maar in mijn kast lag de zwarte broek va me zus, die dunner is als ik, en dus ook broeken in een kleinere maat heeft.
maargoed, ik die broek lekker toch aangeprobeerd, en...
JIPPIE hij past me lekkurrrrr.

Maarja, de broek die ik nu dus aanheb, die van me zus dus, is maar 1 maat kleiner, maar toch, is lekker toch 1 maat kleiner als broeken die ik normaal aanheb, en het is een strechbroek, maa toch, hij past me lekkur toch...
Volgens mij is dit ook weer een extra stimulans voor mij, om tog nix meer te snoepen

Maar een andere broek van me zus die ik had aangepast (die haar te wijd was) die paste me weer niet *snik* maarja da wa ook geen strechbroek...

Maargoed, komende week ga ik er weer goed tegen aan.
geen snoep voor mij, komende week

Citaat:
vleermuissie schreef:
mja...
deze week ga ik het ECHT volhouden, heb ik mezelf voorgenomen
da was dus van vorige week...
en me voornemen is niet echt gelukt

maar ik probeer het deze week gewooon opnieuw
I won't give up!!!
Oud 09-06-2002, 19:02
Verwijderd
nog een tip:
voor mij werkt het minder te snoepen als ik ervoor zorg dat WAT ik wel eet (de 3 maaltijden dus) iets zijn wat ik echt lekker vind. Bij ontbijt lukt dat niet echt, en avond eten heb ik niet heel veel invloed op. Maar als het kan, zorg ik dat ik met iets lunch wat ik heeel erg lekker vind. Ik doe dan wel iets meer moeite (bijv. eitje bakken, soep maken, speciaal bij de winkel iets halen, verse broodjes bakken etc.) maar op die manier heb ik in een keer mn lunch en 'lekker's gehad vor mn gevoel.. Op die manier blijf ik makkelijker van ander lekkers af..

Ook veel thee drinken als ik zin heb in iets lekkers, ik ga namelijk ook vaak eten uit verveling. Door dan een kop thee te nemen, met weinig suiker, die dan heet is waardoor ik er lang over doe kan ik mn zin in lekkers ook wat beter verdringen. Werkt het niet, nog een kop thee, en na een aantal koppen zit ik ook meteen vol..
Oud 09-06-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
nog een tip:
voor mij werkt het minder te snoepen als ik ervoor zorg dat WAT ik wel eet (de 3 maaltijden dus) iets zijn wat ik echt lekker vind. Bij ontbijt lukt dat niet echt, en avond eten heb ik niet heel veel invloed op. Maar als het kan, zorg ik dat ik met iets lunch wat ik heeel erg lekker vind. Ik doe dan wel iets meer moeite (bijv. eitje bakken, soep maken, speciaal bij de winkel iets halen, verse broodjes bakken etc.) maar op die manier heb ik in een keer mn lunch en 'lekker's gehad vor mn gevoel.. Op die manier blijf ik makkelijker van ander lekkers af..

Ook veel thee drinken als ik zin heb in iets lekkers, ik ga namelijk ook vaak eten uit verveling. Door dan een kop thee te nemen, met weinig suiker, die dan heet is waardoor ik er lang over doe kan ik mn zin in lekkers ook wat beter verdringen. Werkt het niet, nog een kop thee, en na een aantal koppen zit ik ook meteen vol..

mmm die thee moet ik ook maar es proberen.
Alleen die lunch heeft bij mij niet zown zin. ik zit namelijk bijna altijd op school als ik lunch... en om nou elke da op school een broodje kroket oid te kopen... die dingen zijn ook nogal vet

maar die thee ga ik zeker proberen!!!
en wat is eigenlijk het verschil tussen zoetjes en suiker???
Oud 09-06-2002, 19:30
Verwijderd
zoetjes en suiker smaakt ietsje anders nog geloog ik.. en ik geloof ook dat veel zoetjes niet goed voor je is, maar hier weet ik niet zo heel veel van..

Maar kom op, een vreebui met ontzettend veel snoep enzow, of 4 koppen thee met allemaal 1 suikerklontje, verschilt zoveel in caloriën dat het verschil tussen suiker en zoetjes te verwaarlozen is denk ik..

Zo probeer ik ook altijd maar te denken, ik moet het niet te ver gaan doorvoeren, kijk, als een aantal calorien me kan weerhouden van heel veel calorien is het nog altijd beter.. Wat ik bedoel is dat wanneer je niks mag eten van jezelf, en dan vreetbuien krijgt dat veel erger is dan wanneer je dan wel iets eet, wat je vervolgens weerhoudt van een vreetbui..

Sja, bij mijn school in de buurt lukt het wel aardig lekkere, maar toch aardig gezonde dingen te kopen.. Dr zijn allemaal bakkertjes in de buurt enzow.. Maar als dit bij jou niet het geval is is dit al lastiger, maar het is bijna zomervakantie, dan kun je hier ms wel mee aan de slag gaan.. Het scheelt toch!!
Oud 09-06-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
zoetjes en suiker smaakt ietsje anders nog geloog ik.. en ik geloof ook dat veel zoetjes niet goed voor je is, maar hier weet ik niet zo heel veel van..

Maar kom op, een vreebui met ontzettend veel snoep enzow, of 4 koppen thee met allemaal 1 suikerklontje, verschilt zoveel in caloriën dat het verschil tussen suiker en zoetjes te verwaarlozen is denk ik..

Zo probeer ik ook altijd maar te denken, ik moet het niet te ver gaan doorvoeren, kijk, als een aantal calorien me kan weerhouden van heel veel calorien is het nog altijd beter.. Wat ik bedoel is dat wanneer je niks mag eten van jezelf, en dan vreetbuien krijgt dat veel erger is dan wanneer je dan wel iets eet, wat je vervolgens weerhoudt van een vreetbui..

Sja, bij mijn school in de buurt lukt het wel aardig lekkere, maar toch aardig gezonde dingen te kopen.. Dr zijn allemaal bakkertjes in de buurt enzow.. Maar als dit bij jou niet het geval is is dit al lastiger, maar het is bijna zomervakantie, dan kun je hier ms wel mee aan de slag gaan.. Het scheelt toch!!
mmm ja, heb je idd wel gelijk in!
en er zijn idd geen bakkertjes in de buurt, maarja...
nog maar 4 echte weken.
1 week les
1 week pww
en 2 weken vrij weinig

dus nog maar 1 week op school eten tussen de middag
dat moet ik toch kunnen!!!
Oud 09-06-2002, 19:56
Verwijderd
nou, zo wordt ik dus door klasgenoten afgebeeld.
dankzij een vriendin weet ik dit
*dank vriendin*

Oud 09-06-2002, 20:04
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
nou, zo wordt ik dus door klasgenoten afgebeeld.
dankzij een vriendin weet ik dit
*dank vriendin*

jemig, wat ontzettend lullig echt!

Nou meis, laat dit je motiveren om door te gaan, laat hem maar lekker 'zeiken' het zijn vast zelf ook allemaal geen schoonheidjes!

Het is zoiezo belachelijk, dat hele ideaalbeeld van dun moeten zijn is gecreerd door de maatschappij, kijk naar alle schilderijen van vroeger, alle vrouwen werden mollig afgebeeld, dat vond men veel mooier! In die tijd was jij een juist om je omvang een schoonheid geweest..

Maar ja, ik maak me zelf ook schuldig aan aan dit ideaalbeeld willen voldoen.. dus tsja
Oud 09-06-2002, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

jemig, wat ontzettend lullig echt!

Nou meis, laat dit je motiveren om door te gaan, laat hem maar lekker 'zeiken' het zijn vast zelf ook allemaal geen schoonheidjes!

Het is zoiezo belachelijk, dat hele ideaalbeeld van dun moeten zijn is gecreerd door de maatschappij, kijk naar alle schilderijen van vroeger, alle vrouwen werden mollig afgebeeld, dat vond men veel mooier! In die tijd was jij een juist om je omvang een schoonheid geweest..

Maar ja, ik maak me zelf ook schuldig aan aan dit ideaalbeeld willen voldoen.. dus tsja
bedankt...
had ik ff nodig
maarja, dur zal nu nog wel meer komen, nu ik dit op t forum heb gezet.
misschien kan je je nog wel een topic van mij over heet douchen herinneren. Daar had iemand (ik weet niet wie, hij heette ikweetwiejeben, en had die naam blijkbaar voor mij geopend, om dus op mijn berichtje te reageren. en hij zat dus bij mij op school, dus nu denk ik dat dat diezelfde jongen was, als die da plaatje van mij heeft gemaat)
mgoed, iemand had dus ook gezegt, tegen mij, dat je van heet douchen dik wordt, en da dat bij mij blijkbaar al had geholpen, zoiets vaags
(da was me vraag, wat eventuele gevolgen van heet douchen waren)
links daavan kan ik je niet geven, want iemand (ekki geloof ik) heeft al die berichtjes verwijderd

beetje vage post, t staa ook allemaal een beetje door elkaar, maar ik hoop dat je me snapt
Oud 09-06-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

bedankt...
had ik ff nodig
maarja, dur zal nu nog wel meer komen, nu ik dit op t forum heb gezet.
misschien kan je je nog wel een topic van mij over heet douchen herinneren. Daar had iemand (ik weet niet wie, hij heette ikweetwiejeben, en had die naam blijkbaar voor mij geopend, om dus op mijn berichtje te reageren. en hij zat dus bij mij op school, dus nu denk ik dat dat diezelfde jongen was, als die da plaatje van mij heeft gemaat)
mgoed, iemand had dus ook gezegt, tegen mij, dat je van heet douchen dik wordt, en da dat bij mij blijkbaar al had geholpen, zoiets vaags
(da was me vraag, wat eventuele gevolgen van heet douchen waren)
links daavan kan ik je niet geven, want iemand (ekki geloof ik) heeft al die berichtjes verwijderd

beetje vage post, t staa ook allemaal een beetje door elkaar, maar ik hoop dat je me snapt
Je moet je van dat soort mensen echt niets aantrekken. Ze weten niks van je en doen het vaak uit eigen onzekerheid, zo lullig..

En bovendien vind ik trouwens mollig echt veeeel mooier dan zo akelig dun.. gezond slank is wel mooi.. maar dun vinnik toch minder, maar hangt natuurlijk ook wel weer van het persoon af!

Maar goed, ksnap je verhaaltje owk hoor!!

(en heb dat topic niet gelezen, zit pas sinds vandaag op L&G)
Oud 09-06-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Je moet je van dat soort mensen echt niets aantrekken. Ze weten niks van je en doen het vaak uit eigen onzekerheid, zo lullig..

En bovendien vind ik trouwens mollig echt veeeel mooier dan zo akelig dun.. gezond slank is wel mooi.. maar dun vinnik toch minder, maar hangt natuurlijk ook wel weer van het persoon af!

Maar goed, ksnap je verhaaltje owk hoor!!

(en heb dat topic niet gelezen, zit pas sinds vandaag op L&G)

mmm jammer da je dat topic niet hebt gelezen.
er stonde iig nogal lullige dingen op. weet alleen niet meer precies wat, gewoon dat ik dik en lelijk was, wil het ook helemaal niet meer weten

en idd mollig is wel mooier als zo superdun, maartoch, ik wil nog 7 kilo avalen, en dan zit ik op een gezond gewicht.
nouja, over 5 kilo zit ik net op een gezond gewicht, dus nog 2 kilo extra eraf kan ook geen kwaad.

(sorry voor ale overgeslagen letters... me toetsenbord is niet goed meer)
Oud 09-06-2002, 21:52
miep
miep is offline
hai vleermuissie!!
en ja er komen er nog meer die op je gaan reageren!!
ik vind het echt ontzettend TRIEST zeg van die klasgenoten van jou....ik ben in ieder geval trots op je dat je probeert af te vallen. niet dat dat zou hoeven... als je nog maar 5 kilo hoeft af te vallen voor een gezond gewicht, dan kun je niet dik zijn nu! maargoed. je met je gewoon proberen nisk van die zielige stakkers aan te trekken, hoewel dat vast moeilijk zal zijn!
ik vind jou om je innerlijk in ieder geval een hartstikke lieve meid! dus van binnen ben je hartstikke mooi! en dat is wat belangrijk is. je moet ook nog maar ffies naar school, ik ook deze aankomende week is m'n laatste les week. EINDELIJK. en ik ga terug verhuizen naar m'n oude woonplaats deze zomer... dus whoei ik ben echt blij!! dan zal afvallen ook wel wat beter gaan denk ik.

en dankje rosa-sara, voor je reply... m'n bmi was idd 20,82, nu 21 nog wat... maar goed. ik ben gewoon echt niet slank ofzo. heb hier en daar vet. heb ook last van veel eetbuien en daar word je niet alleen dikker van, je voel je er ook dikker door! maargoed... we zien wel hoe het allemaal afloopt

doei doei!

liefs voor iedereen hier,
miep
Oud 09-06-2002, 21:57
halve gare
halve gare is offline
nog even over dat afvallen ondanks dat je 3 maaltijden eet.
ik eet op m'n brood alleen maar calorie arme dingen zoals de meeste dingen die hier al zijn gezegt...
tomaat, slankie smeerkaas, hute kase, kwark, aardbeien... het is lekker en super gezond. en als je normaal volle kaas erop deed of veel vette vlees waren zul je in het begin wel wat sneller gaan met de kilo's...
Oud 09-06-2002, 22:38
Verwijderd
voortaan als mn vriendje bij de mac wil eten neem ik een mc salad shaker....die zijn lekkerrrrr niet teveel dressing natuurlijk anders helpt het nog niks.. (dressing = per 100ml 250 kcal.. en jeneemt maar 5 of 10 ml ofzo..)
bmi is nu 25 komma nog wat...
hmmm maar jah...we werken eraan..
Oud 10-06-2002, 06:14
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:
hai vleermuissie!!
en ja er komen er nog meer die op je gaan reageren!!
ik vind het echt ontzettend TRIEST zeg van die klasgenoten van jou....ik ben in ieder geval trots op je dat je probeert af te vallen. niet dat dat zou hoeven... als je nog maar 5 kilo hoeft af te vallen voor een gezond gewicht, dan kun je niet dik zijn nu! maargoed. je met je gewoon proberen nisk van die zielige stakkers aan te trekken, hoewel dat vast moeilijk zal zijn!
ik vind jou om je innerlijk in ieder geval een hartstikke lieve meid! dus van binnen ben je hartstikke mooi! en dat is wat belangrijk is. je moet ook nog maar ffies naar school, ik ook deze aankomende week is m'n laatste les week. EINDELIJK. en ik ga terug verhuizen naar m'n oude woonplaats deze zomer... dus whoei ik ben echt blij!! dan zal afvallen ook wel wat beter gaan denk ik.

doei doei!

liefs voor iedereen hier,
miep
dankje miep!
ik hoef nog maar 5 kilo af te vallen, en dan heb ik een BMI va 25. net op t randje dan dus.

en lief va je da je zegt dat mn innerlijk iig mooi is... Je kent me niet eens! Maarja, wel lief
En ik ben blij voor je dat je deze zomer weer teruggaat naar je oude woonplaats!!! Stukke beter als dat Amerika, of niet?

Iedereen succes vandaag, en deze week
*knuffel*
Corinne
Oud 10-06-2002, 12:23
Mara
Mara is offline
Toen ik een keer ziek was hadden twee vriendinnen een verhaaltje over mij geschreven.. waar ook instond dat ik dik was enzo. Dat kreeg ik in de klas te horen, en ik heb me groot gehouden.
Maar na de les heb ik ze apart genomen en duidelijk met ze gepraat, ze zagen toen gelukkig wel in hoe erg het voor me was.
Oud 10-06-2002, 12:26
Mara
Mara is offline
Wat ik heel erg vind, is als je van die lange, superslanke meiden hebt, die dan zeiken van "Ik ben te dik!"

Op die manier worden mensen zoals ik niet serieus genomen..
Oud 10-06-2002, 13:18
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef:
Wat ik heel erg vind, is als je van die lange, superslanke meiden hebt, die dan zeiken van "Ik ben te dik!"

ja, idd heel erg mee eens!!!!
echt een vriendin van mij die zegt dus echt altijd dat ze dik is, maar ze heeft gewoon brede botten, maar verder dus echt een hele platte buik. Ik snap echt niet waar ze zich zo druk over maakt, ik wou dat ik haar figuur had...

en dat verhaaltje dat je vriendinnen over je hadden gescreven, da vink nog lulliger eigenlijk als die tekening van mij. Kijk die tekening is gemaakt door 'gewoon' een klasgenoot, maar bij jou waren het je vriendinnen die dat verhaaltje hadden geschreven
Knap van je dat je je groot hebt gehouden, en ook dat je met ze hebt gepraat!
Oud 10-06-2002, 20:54
Verwijderd
jee, jippie
ik heb vandaa helemaa nix gesnoept!!!!!!!!!
ontbeten met een bolletje landoogstkoek
gelunched met 2 lu maaltijdcrakers
om 4 uur nog een lu maaltijdcracker
's avonds aardappelpuree met spitskool erdoor en een hamburger, en ardbijen yoghurt
verder water en thee gedronken

jaaaa, miep, die thee das echt geweldig!!!!
en zonet een glaasje colalight...

goed, het is dus heel goed gegaa hier vandaag. Morgen weer
en overmorgen weer
en de dag daarna ook weer, ow wacht, dan is het donderda, dan vier ik mijn verjardag voor me vriendinnen -->appeltaart en nog andere lekkere dingen. Maarja, 1x in de week mag he, zolang het maar 1x in de week blijft...
Oud 10-06-2002, 21:31
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:

ik neem iedereen serieus maar ookal heb je geen overgewicht dan mag je toch nog wel on te vreden zijn over je lichaam....
Oud 10-06-2002, 21:34
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
jee, jippie
ik heb vandaa helemaa nix gesnoept!!!!!!!!!
ontbeten met een bolletje landoogstkoek
gelunched met 2 lu maaltijdcrakers
om 4 uur nog een lu maaltijdcracker
's avonds aardappelpuree met spitskool erdoor en een hamburger, en ardbijen yoghurt
verder water en thee gedronken

jaaaa, miep, die thee das echt geweldig!!!!
en zonet een glaasje colalight...

goed, het is dus heel goed gegaa hier vandaag. Morgen weer
en overmorgen weer
en de dag daarna ook weer, ow wacht, dan is het donderda, dan vier ik mijn verjardag voor me vriendinnen -->appeltaart en nog andere lekkere dingen. Maarja, 1x in de week mag he, zolang het maar 1x in de week blijft...
Goedzo, ga zo door. Ik ga met je meedoen. Vandaag is het niet helemaal gelukt, maar ach. En over donderdag, lekker taart eten hoor en vooral erg van die taart genieten! Suc6 morgen en woensdag met niet snoepen. Je kan het, zie je nou wel!!! Ik beloof je ik ga morgen mee doen (samen sterk)
Oud 11-06-2002, 06:01
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef:
Dan val je meer af dan wanneer je onregelmatig eet of heel weinig eet. Je lichaam denkt dan dat ie in een soort van oorlogssituatie zit en gaat alles opslaan voor in tijden met nog meer (voedsel)nood. Wanneer je gewoon regelmatig en DRIE keer per dag eet weet je lichaam dat het wel voedsel krijgt en dan gaat het dus niet opslaan, maar dan verbruikt het het voedsel dat binnen komt gewoon. Dus voel je je dan ook minder slap ed. Snap je? Het is iig een stuk gezonder dan amper iets eten, je lichaam heeft brandstof nodig.
Oud 11-06-2002, 06:25
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:

Goedzo, ga zo door. Ik ga met je meedoen. Vandaag is het niet helemaal gelukt, maar ach. En over donderdag, lekker taart eten hoor en vooral erg van die taart genieten! Suc6 morgen en woensdag met niet snoepen. Je kan het, zie je nou wel!!! Ik beloof je ik ga morgen mee doen (samen sterk)
idd, gewoon van die taart genieten, ik ga em zelf bakken, dus ik doe er gewoon wat minder suiker in als dat op het recept staat (alle beetjes helpen ) en tja, ik doe er gewoon geen slagroom op.

Jij ook succes vandaag!
en verder iedereen ook!
Oud 11-06-2002, 08:58
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Vandaag ben ik blij! Mijn streefgewicht is nu echt bereikt. 3 maanden geleden woog ik 68 kilo, en nu 60! Ik ben erg trots op mezelf
Maar ik ga wel door met het eten zoals ik dat nu doe (gewoon 3x per dag een maaltijd en lichte tussendoortjes) Misschien gaat er dan nog wel wat af, en dat is toch mooi meegenomen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden, maarja wie is dat wel?
Ik zal hier nu wel minder posten en me er minder mee bezig gaan houden. Mijn doel ik bereikt, ik weet nu dat ik op een normale, gezonde manier 8 kilo kan afvallen. Dat kunnen jullie vast ook! Heel veel succes allemaal! Het gaat lukken!

Sterkte!
Oud 11-06-2002, 09:55
Verwijderd
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:

Even over dat schilderij-verhaal. Ze beeldden vaak dikkere vrouwen af omdat dik zijn betekende dat je eten in overvloed had en dus rijk was...

Niet omdat ze het mooi vonden.

jawel omdat ze het mooi vonden...ook betekende dat dat je veel welvaart had maar ze vonden het zeker wel gewoon mooi vroeger...en ik zou het moeten weten want ik krijg hier erg veel kunstgeschiedenis...
Oud 11-06-2002, 10:15
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:

jawel omdat ze het mooi vonden...ook betekende dat dat je veel welvaart had maar ze vonden het zeker wel gewoon mooi vroeger...en ik zou het moeten weten want ik krijg hier erg veel kunstgeschiedenis...
jah, idd OOK omdat ze het mooi vonden, het was echt wel het ideaalbeeld toen. Kben pas met school in Rome geweest en dus veel schilderijen gezien en ook veel dr over geleerd zeg maar. En dr was ook een schilderij met Venus erop als mollige naakte vrouw. De schilder werd geprezen om dat schilderij omdat hij Vennus zo beeldschoon had afgeschilderd, en niemand begreep waar hij zo'n mooi model vandaan had gehaald. Hij vertelde toen dat het zijn ideaalbeeld was van een vrouw dat in zijn hoofd zat, en hij dus zonder model had geschilderd..

Zoiets was het, dat schilderij is dus geroemd om de schoonheid van de erg mollige vrouw erop..
Oud 12-06-2002, 11:20
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Okee hier was gisteren iemand jarig dusseh Na, zoveel heb ik niet gesnoept hoor en 't mocht wel weer eens. Morgen waarschijnlijk weer gebak omdat ik dan hoor dat ik geslaagd ben maar goed Als ik 't daarbij laat maakt het niet veel uit. Verder gaat 't goed.
Oud 12-06-2002, 12:53
Verwijderd
kging net op de weegschaal staan, met kleren aan 64 kg.. Valt me toch mee aangezien ik de laatste tijd dus weer veel snoep, en onregelmatig eet..

bewijst de theorie maar weer dat wanneer je met bewust eten afvalt, die kilo's dr ook afblijven, en je dus na een vreetbui niet meteen weer een kilo aangekomen bent
Oud 12-06-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Okee hier was gisteren iemand jarig dusseh Na, zoveel heb ik niet gesnoept hoor en 't mocht wel weer eens. Morgen waarschijnlijk weer gebak omdat ik dan hoor dat ik geslaagd ben maar goed Als ik 't daarbij laat maakt het niet veel uit. Verder gaat 't goed.
mmm tja, ken ik
*gaat morgen verjaadag vieren*
Oud 12-06-2002, 14:20
15-angel-15
15-angel-15 is offline
ik heb gemerkt dat als je er niet al te veel mee bezig bent.. met lijnen dat het dan veel makkelijker gaat!!
als je contenu aan lijnen denkt wil je juist de hele tijd eten omdat je je het je zelf als het ware verbied !
Oud 12-06-2002, 19:45
just.a.girl
just.a.girl is offline
ff ee vraagje:is cruesli met magere yoghurt net zo voedzaam en gezond als 2 bruine boterhammen met stroop ?en een half glas melk(en waar zitten denk je meeste calorien in?)
Oud 12-06-2002, 20:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
ff ee vraagje:is cruesli met magere yoghurt net zo voedzaam en gezond als 2 bruine boterhammen met stroop ?en een half glas melk(en waar zitten denk je meeste calorien in?)

Magere yoghurt: 50 kcal per bakje (150ml)
Cruesli (met rozijnen): 276 kcal per 1 porti (60 gram)

Bruine boterham: 79 kcal per snee
stroop: 45 kcal 1 broodbeleg
Magere melk: 66 kcal per beker (halve beker dus 33 kcal )

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat je eet, het zal wel (ongeveer) even voedzaam zijn. Ik zou gewoon lekker eten wat je het lekkerste vindt!
Oud 12-06-2002, 21:11
20marianne12
20marianne12 is offline
Zo, hier gaat alles wel goed. Ben wel de hele dag bezig met eten, om niet te eten zeg maar. Erg irritant maar goed. Het niet eten (nou ja wel eten, maar niet tussendoor eten) gaat nu wel. Al zou ik nog steeds het liefst de hele dag door snaaien! Vandaag, gister en eerdgister niks gesnoept, dus das wel goed! Als ik door de weeks niks snoep kan ik in het weekend tenminste wel een beetje lekkere dingen eten, je moet het jezelf natuurlijk niet altijd verbieden. Nou ja verbieden doe ik het mezelf ook niet meer echt hoor, ik zoek maar gewoon afleiding ofzo!
Iedereen veel sterkte nog deze week!!!

Regels voor berichten