Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 10-01-2005 @ 18:19 :
Je overdrijft heeeel erg en je noemt erg extreme dingen. Als die ooit al ingevoerd worden, is het nog tientallen jaren weg
fouilleeracties zijn al een feit. kan je nagaan hoe snel het gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2005, 14:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 15:47 :
We leven steeds meer en meer in een politie staat. 1984 van George Orwell lijkt werkelijkheid te worden. "Big Brother is watching you"
als het gaat van de plannen van donner over internet verkeer ja
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 15:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-01-2005 @ 14:03 :
Omdat dat waarheid wordt. Van het een komt het ander. Nu hebben we de ID-plicht. wat krijgen we hierna? Op elke hoek van de straat fouillieer agenten? Op elke hoek van de straat een camera? een camera bij je in huis?
Je weet zelf dat zoiets niet gaat gebeuren en je zaken door loopt te trekken tot krankzinnige hoogten.
Oud 11-01-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-01-2005 @ 16:24 :
Je weet zelf dat zoiets niet gaat gebeuren en je zaken door loopt te trekken tot krankzinnige hoogten.
dat werd ook ooit gezegd over de id-plicht en fouilleeracties en cameras op straat.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:02
RanC
RanC is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-01-2005 @ 16:57 :
dat werd ook ooit gezegd over de id-plicht en fouilleeracties en cameras op straat.
1) Nostradamus said that a ball of fire would destroy the ultimate sign of Western culture.
2) The attacks of 9/11 looked like a ball of fire, and the WTC was a sign of Western culture
3) The Jehovah's say the world will end.
4) If Nostradamus was right, so could be the Jehovah's.
5) Therefor, the world will end.

Een voorbeeld van die redenatie van je.

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:07
Verwijderd
Ik heb geen idee waar mijn identiteitskaart ligt. Zal hem wel moeten vinden, hij moet binnenkort verlengd worden en ik heb in maart nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 17:03
0123456789
0123456789 is offline
Ik had een id, maar die is gejat, samen met mijn portomonee. Dus nu heb ik er geen meer.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 22:57
MB
MB is offline
Citaat:
Fouilleeracties? Nog nooit van gehoord. Je bedoelt dat ze weleens verdacht uitziende, of verdacht gedragende personen fouileren? Dat noem ik nou geen fouileeracties...
Oud 11-01-2005, 22:59
Hoezoingebruik?
Hoezoingebruik? is offline
Ik vind die hele legitimatieplicht een begrijpelijke kutstreek. Het zal de politie zeker van pas komen, bijvoorbeeld omdat ze nu beter zicht hebben op de situatie bij problemen, sneller doden kunnen identificeren, en mensen die zich slecht gedragen kunnen irriteren met dit soort vervelende regeltjes.
En daarbij komt nog dat het geld oplevert: want als je een id koopt betaal je (al heb ik eerlijk gezegd geen idee van de prijs van zo'n pas ), en als je bekeurd wordt ook. En dan moet je die pas ook nog een vernieuwen.
Dus het blijft een kutstreek...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
drama queen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:39
PV
PV is offline
sinds m'n 12e ja, plus een rijbewijs.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:40
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 12-01-2005 @ 00:39 :
sinds m'n 12e ja, plus een rijbewijs.
Dan was je er vroeg bij
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 00:41
bamiPoep
bamiPoep is offline
ik, als id-loze, liep vanmiddag tran uit naar rotterdam cs, stonden ze in paartjes, alleen de halte waar ik uit moest (), willekeurige mensen te controleren

en mij lekker niet
Oud 12-01-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 11-01-2005 @ 23:57 :
Fouilleeracties? Nog nooit van gehoord. Je bedoelt dat ze weleens verdacht uitziende, of verdacht gedragende personen fouileren? Dat noem ik nou geen fouileeracties...
Kom maar eens naar Rotterdam dan kan je het lijfelijk ondergaan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:09
MB
MB is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-01-2005 @ 16:56 :
Kom maar eens naar Rotterdam dan kan je het lijfelijk ondergaan.
Daar kom ik haast elk weekend, nog nooit meegemaakt. En dan ben ik altijd met mijn stiefbroer die op een molukker lijkt en die heeft het ook nog nooit gehad. Dus zal allemaal wel meevallen
Oud 12-01-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 12-01-2005 @ 17:09 :
Daar kom ik haast elk weekend, nog nooit meegemaakt. En dan ben ik altijd met mijn stiefbroer die op een molukker lijkt en die heeft het ook nog nooit gehad. Dus zal allemaal wel meevallen
hier worden altijd fouilleeracties gehouden. Dan worden straten afgezet en iedereen gecontroleerd.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:22
MB
MB is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-01-2005 @ 17:19 :
hier worden altijd fouilleeracties gehouden. Dan worden straten afgezet en iedereen gecontroleerd.
dat vind ik erg fout
Oud 12-01-2005, 16:23
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:28
Sartre
Sartre is offline
Tot nu toe ben ik burgerlijk ongehoorzaam gebleven. Ik heb wel mn rijbewijs maar dat gaat kapot in mn portemonnee omdat ik hem altijd in mn kontzak draag.
Oud 12-01-2005, 16:29
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 12-01-2005 @ 01:41 :
ik, als id-loze, liep vanmiddag tran uit naar rotterdam cs, stonden ze in paartjes, alleen de halte waar ik uit moest (), willekeurige mensen te controleren

en mij lekker niet
cool ik hoop dat ze me een keer aanhouden. Dan heb ik weer een reden om in beroep te gaan tegen een boete. Het mag namelijk simpelweg niet.
Oud 12-01-2005, 17:12
MB
MB is offline
Citaat:
Sartre schreef op 12-01-2005 @ 17:29 :
cool ik hoop dat ze me een keer aanhouden. Dan heb ik weer een reden om in beroep te gaan tegen een boete. Het mag namelijk simpelweg niet.
Ze mogen het doen als ze je ergens van verdenken. Ze verdenken je er dus van dat je geen ID bij je hebt, dan mogen ze je toch aanhouden?
Oud 15-01-2005, 17:23
Hoezoingebruik?
Citaat:
Da_mark schreef op 12-01-2005 @ 18:12 :
Ze mogen het doen als ze je ergens van verdenken. Ze verdenken je er dus van dat je geen ID bij je hebt, dan mogen ze je toch aanhouden?
"Het verzoek om identificatie door politie of andere toezichthouder mag niet willekeurig gebeuren. Zij moeten daartoe een reden hebben. Het moet nodig zijn voor de uitvoering van hun taken, bijvoorbeeld voor verkeerstoezicht, hulpverlening, opsporing van strafbare feiten of handhaven van de openbare orde. Er komen geen afzonderlijke controles op het bezit van identiteitsbewijzen."
(Bron)

Dit betekend eigenlijk dat de politie er gewoon naar kan vragen als ze dat willen, want er is in de meeste gevallen wel een smoes te verzinnen. Met een agent in discussie gaan over de rede dat deze jouw ID wil zien, lijkt me niet verstandig. Ze raken geirriteerd en kunnen hun macht gaan misbruiken.
Wat we wèl kunnen doen is ons verzetten tegen de identificatieplicht.

"De politieambtenaar is verplicht u desgevraagd zijn naam op te geven en zijn legitimatiebewijs te laten zien."

Als iemand je ID wil zien, vraag dan of je die van hem/haar ook mag zien. Want iedereen kan wel doen alsof 'ie agent is. Een andere mogelijkheid, als je al bent bekeurd, is ertegen in beroep gaan of een klacht indienen. Ze politie heeft daar een hoop werk aan, en jij hebt als bekeurde niets te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 10:31 :
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Art. 2 van de Wet op de identificatieplicht verwijst voor degenen die bevoegd zijn een ID te vragen naar art. 8a van de Politiewet 1993. In art. 8a Pw 1993 zijn drie personen genoemd die bevoegd zijn een ID te vragen:

- ambtenaren van politie, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, voor zover dat redelijkerwijs nodig is voor de uitvoering van de politietaak;
- buitengewoon opsporingsambtenaren (een scala aan mensen die soms helemaal niet bij de politie zitten, maar aangewezen zijn door de korpschef omdat ze wel bepaalde specifieke expertise bezitten);
- militairen van de Koninklijke Marechaussee.

Verder zijn nog bevoegd 'toezichthouders' maar wat hiermee bedoeld wordt is mij nog niet helemaal duidelijk. Met 'toezichthouders' wordt namelijk over het algemeen bedoeld (personen die onderdeel zijn van) instellingen als de Mededingingsautoriteit (NMa), de Autoriteit Financiële Markten (AFM) enz. Ik vraag me af of er nu ineens stadswachten enz. mee bedoeld worden.
Ah, bedankt.

Ik heb het aan een conducteur gevraagd, hij wist niet precies hoe de vork in de steel zat, maar als je geen kaartje of OV kunt tonen en je ook niet in staat bent je te legitimeren, kun je afgevoerd worden door de Spoorwegpolitie. Maar hij dacht dat men normaal gesproken niet zo snel die maatregel zou gebruiken. Over een kopie van een identiteitsbewijs zou waarschijnlijk niet zo moeilijk gedaan worden.
Oud 15-01-2005, 19:10
Fantôme
Fantôme is offline
ik had een paspoort maar wil daar eigenlijk niet graag mee over straat, heb nu toch maar een ID-kaart erbij aangeschaft, maar het is best wel erg duur
ik vind het ook onzin dat ze winst op die dingen maken, aangezien ze het verplichten...

groetjes, fantome
Oud 15-01-2005, 20:30
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Ik ga niet kansloos met mijn paspoort rondlopen, alleen omdat de overheid dat wil, heb m gewoon thuis liggen, en als ze mij als verdachte aanhouden,.. tja dan mogen ze maar gokken wie ik ben.
ik heb ook n consluaatkaartje en een ov, daar moeten ze t maar mee doen, kutfasci's.
Oud 15-01-2005, 20:36
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb al jaren een ID bewijs, omdat ik 'm ook vaker nodig hebt om bv (aangetekende)postzendingen op te halen op postkantoor ed. Dus die ID maatregel van de overheid is voor mij niet nieuw, ik heb 'm gewoon met mijn bankpasje in een apart vakje zitten van mijn beurs.

Dus de wouten kunnen gerust erom vragen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:03
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 12-01-2005 @ 18:12 :
Nee zo werkt het niet. Hoe kan je aan iemand van de buitenkant zien dat ie geen ID bij zichheeft?
En ja, om de legitimatie van een politieagent vragen is wel leuk, maar wat schiet je er mee op? Behalve die agent op de kast te jagen
Oud 16-01-2005, 18:00
MB
MB is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 15-01-2005 @ 20:10 :
ik had een paspoort maar wil daar eigenlijk niet graag mee over straat, heb nu toch maar een ID-kaart erbij aangeschaft, maar het is best wel erg duur
ik vind het ook onzin dat ze winst op die dingen maken, aangezien ze het verplichten...

groetjes, fantome
Ikd enk niet dat ze er winst op maken, ding kost 30 euro ofzo en zit wss heel wat administratief werk in. EN de kosten om dat pasje te maken met allerlei anti-vervalsing dingen erin. En om dat te ontwerpen
Oud 17-01-2005, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 16-01-2005 @ 19:00 :
Ikd enk niet dat ze er winst op maken, ding kost 30 euro ofzo en zit wss heel wat administratief werk in. EN de kosten om dat pasje te maken met allerlei anti-vervalsing dingen erin. En om dat te ontwerpen
Geloof je het zelf. Een papieren kaartje met een plastic hoesje erom heen dat bijna 70 gulden kost.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 11:43
MB
MB is offline
Citaat:
Wouter Youth schreef op 17-01-2005 @ 08:35 :
Geloof je het zelf. Een papieren kaartje met een plastic hoesje erom heen dat bijna 70 gulden kost.
ja dat geloof ik zelf, anders zou ik het niet zeggen

Het kost 30 euro, ga toch weg met je guldens dat is al lang niet meer representatief om dat om te rekenen

btw, al maken ze een heel klein beetje winst, dan is er nog niks mis mee, want anders moeten ze dat geld weer ergens anders vandaan halen en beginnen weer andere mensen te huilen
Oud 18-01-2005, 21:30
Hoezoingebruik?
Citaat:
Da_mark schreef op 17-01-2005 @ 12:43 :
ja dat geloof ik zelf, anders zou ik het niet zeggen

Het kost 30 euro, ga toch weg met je guldens dat is al lang niet meer representatief om dat om te rekenen

btw, al maken ze een heel klein beetje winst, dan is er nog niks mis mee, want anders moeten ze dat geld weer ergens anders vandaan halen en beginnen weer andere mensen te huilen
Ik zou niet kunnen zeggen of het wel of geen eerlijke prijs is die je betaald voor een id bewijs of paspoort. Maar het lullige is dat op deze manier heel veel mensen een id moeten aanvragen en daar fors voor moeten betalen. En dat terwijl het verplicht is!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:32
Myuki
Myuki is offline
ik hol het systeem van binnen uit
Oud 19-01-2005, 03:18
Verwijderd
ik ga geen ID bij me dragen omdat een paar mensen dat willen, boete? betaal ik niet, ze mogen me pik zuigen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 05:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ausweis bitte!

Nee, ik heb geen id, wel een paspoort en een rijbewijs. Paspoort nooit bij me tenzij ik op reis ga, rijbewijs wel. Of ik het ook zou laten zien als het gevraagd word weet ik niet.
Oud 19-01-2005, 05:50
Flowerless
Flowerless is offline
Ja een identiteitskaart, had ik al wat langer..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:36
Yacine
Yacine is offline
In Utrecht hangen sinds kort posters tegen de identificatieplicht. Wie weet van wie/welke organisatie deze posters vandaan komen? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Yacine schreef op 19-01-2005 @ 13:36 :
In Utrecht hangen sinds kort posters tegen de identificatieplicht. Wie weet van wie/welke organisatie deze posters vandaan komen? Alvast bedankt!
We houden het even in één topic, als je het niet erg vindt.
Staat het er niet in kleine lettertjes onder, ofzo?
Oud 19-01-2005, 14:26
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 19-01-2005 @ 04:18 :
ik ga geen ID bij me dragen omdat een paar mensen dat willen, boete? betaal ik niet, ze mogen me pik zuigen.
Kijk dat is nou de instelling die iedereen moet hebben.
Oud 19-01-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 19-01-2005 @ 15:26 :
Incassobureaus en deurwaarders de bom!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:27
AGH
AGH is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 19-01-2005 @ 04:18 :
Dat is doorgaans ook de standaardprocedure bij wanbetalers.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:29
AGH
AGH is offline
Citaat:
Ik vond Pyongyang-Oost ook geen fijne buurt om in te wonen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:33
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
AGH schreef op 19-01-2005 @ 18:27 :
Dat is doorgaans ook de standaardprocedure bij wanbetalers.
Ik heb zo'n idee dat heel veel van dat soort personen toch opeens hun ID bij zich hebben.
Oud 19-01-2005, 18:31
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik geloof dat mijn ID ergens in de kast ligt weg te rotten
Oud 19-01-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 19-01-2005 @ 15:26 :
Nee, maar ik ben het er niet mee eens dus doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
gladde aal schreef op 19-01-2005 @ 19:37 :
Nee, maar ik ben het er niet mee eens dus doe ik het niet.
Veel plezier met de vele brieven van het CJIB dan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:07
Verwijderd
Noodgedwongen bij me omdat ik als ik uitga voor buitenlander wordt aangezien. Dan wordt op basis van een flauw smoesje over mijn leeftijd geprobeerd om me niet binnen te laten.

Leuk hoor, die medelandse uitsmijters. Conducteurs eveneens.

Er zou een straf moeten komen te staan op het weigeren/dubbelchecken van zwartharige mensen in disco's/treinen!

Of ik zet op mijn jas: IK BEN EEN ECHTE NEDERLANDER.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 22:10
Jampot
Jampot is offline
de burgemeester van wageningen is tegen de identificatieplicht
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:40
Jolt
Jolt is offline
Ik heb er een al heel lang.

Wel goed van die boete.
Maar als ik stel in het donker hier gewoon fiets met mijn licht op gaan ze me echt niet op mijn identiteits bewijs vragen.

Pas als ik wat verkeerds doe, hier zijn het van die schapen.
Oud 20-01-2005, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 19-01-2005 @ 23:10 :
de burgemeester van wageningen is tegen de identificatieplicht
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Op Amsterdam Centraal is het me ook al een paar keer overkomen.
Je stapt de metro uit en de roltrappen zijn ingenomen door tientallen agenten, iedereen moet laten zien dat ze 'legaal' zijn, anders heb je zo een boete aan je broek hangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten