![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je mag heus de pil slikken hoor ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Soa's zijn geen straf van god voor sex buiten het huwelijk. Dat is echt een mensen uitvining. Het huwelijk en monogamie. Gewoon, omdat dat makkelijker is in een samenleving die economisch draait om het gezin. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In het kader van de nanahara-logica stel ik dan ook voor iedereen die hoest in een publieke ruimte te executeren, dat zal vast de TBC uitroeien.
||
![]() |
Citaat:
Wtf boeit het jou nou eigk dat onze normen en waarden hoger liggen als die van jou. Van mij apart neuk je jezelf kapot, maar ga nou niet van uit dat iedereen dat als normaal beschouwt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat denkt hij ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() gebeurt ook veel ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() bij gtst deden ze dat wel, slecht voorbeeld ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat jij het niet wilt, is je goed recht. Je bent ook pas 15, toen was ik er ook nog niet aan toe. Maar je mag niet neerkijken op mensen die het wel willen en vinden dat je eigen normen en waarden hoger liggen. Als je dat echt vindt, begrijp ik niet wat je in het in jouw ogen verdorven westen nog te zoeken hebt, omdat het hier namelijk wel de gewoonste zaak van de wereld is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en duw mijn geen woorden in de mond en nee kben geen 15 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met de condoom bereik je dat niet maar juist alleen het tegenovergestelde want: " ach, we kunnen toch geen ziektes krijgen of kinderen. Laten we het maar lekker doen" ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben hardstikke maagd. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zal J.C. effe quoten: "oordeelt niet, opdat er niet over u geoordeelt zal worden". |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of geld die keuzevrijheid dan opeens niet? Jij vindt seks voor het huwelijk modern en vindt ons ouderwets, kijk je dan min of meer ook niet op ons neer? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je ook zeggen dat er psychische schade is, wanneer de een de relatie beeindigd. De ander kan zich dan gebruikt voelen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en dat er mensen zijn die spijt hebben, dat is heel rot voor ze. maar als je dit weloverwogen en bewust doet, heb je daar ook geen spijt van. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Hij mag niet neerkijken op de normen en waarden van anderen maar jij mag dat wel? Want dat doe je als je beweert dat mensen die geen seks voor het huwelijk willen, een benepen jaren 50 mentaliteit hebben. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat andere mensen in andere culturen in andere landen doen zal me een rotzorg wezen. Hun land, hun cultuur. Zo'n cultuurrelativist ben ik nou ook wel weer. Maar hier, in mijn eigen cultuur, wil ik kunnen doen wat mijn cultuur, de heersende langst bestaande cultuur, goedvindt, zonder dat dat afkeuring of opgetrokken wenkbrauwen oplevert. Zo cultuurrelativistisch moeten mensen afkomstig uit andere culturen ook wel weer zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
btw, er zijn in de geschiedenis wel wat mensen die dat hebben willen realiseren, maar gelukkig hebben gefaald. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wij zijn hier echt ontzettend blij dat die benepen jaren 50 voorbij zijn hoor. Mensen voelden zich bijzonder opgesloten en onvrij om af te wijken van de heersende strikte moraal. Het fatsoen, wat de buren er wel niet van zouden zeggen, was in die tijd belangrijker dan wat je zelf vond. Meneer pastoor had het nog voor het zeggen. Je moest mee naar de kerk, en je mocht er geen kritiek op leveren. Ongehuwd moederschap was een schande, een reden om je bloedeigen dochter te verstoten of om in ieder geval het kind af te staan voor adoptie, terwijl je je dochter naar een tehuis voor gevallen meisjes stuurde als haar dikke buik te zichtbaar werd. Er gebeurde heel wat, maar alles gebeurde stiekem, er waren heel veel opgekropte frustraties en schuldgevoelens. Homosexualiteit was een zonde, een schande. Trouwen deed je niet met iemand van een ander geloof, want twee geloven op een kussen, daar ligt de duivel tussen. Het verschil tussen katholieken en protestanten was een onoverbrugbare kloof. De leraren op school waren almachtig, net zoals vaders wil wet was, en lijfstraffen volkomen normaal. Iets wat we nu kindermishandeling zouden noemen, maar in die tijd werkten getrouwde vrouwen niet, dus die konden niet eens weg als hun man hen sloeg. Meisjes gingen minder vaak studeren, want ze zouden toch trouwen. Blijf van mijn lijf huizen had je nog niet. Scheiden was sowieso een schande. Een gescheiden vrouw, daar werd op neergekeken, ze werd ook niet vertrouwd door andere vrouwen, die bang waren dat zij hun man zou verleiden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Maagdelijkheid verliezen? xLienaa | 25 | 29-10-2014 15:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Meisje wilt haar maagdelijkheid verkopen voor een iPhone 4. jessekraal | 5 | 24-06-2011 16:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Heilige (Ont)Maagd?! Metal-Hoofd | 34 | 11-07-2008 17:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Volbrachte bijbelse profetieën? Bart Klink | 60 | 14-10-2005 15:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Reactie van Moskee Tawheed over het boek. Oum Taqiyyah | 96 | 30-04-2004 19:42 | |
Seksualiteit |
Groot probleem Verwijderd | 70 | 17-06-2003 14:13 |