![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij sommige mensen werkt strafsoort A beter en bij andere mensen strafsoort B. Dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bedenk me dat er veel meer rechtsverschillen tussen verblijfsvergunningen en paspoort zijn dan ik in 1e instantie dacht. stemrecht, werk, stufi e.d Vreemd omdat het een kwestie van tijd is dat deze mensen Nederlander worden. Al is het een trend van de laatste jaren dat het redelijk gelijk getrokken wordt toch?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien, ik ken geen cijfers daarover. In elk geval zijn er inderdaad wel argumenten te bedenken voor migrantenstemrecht, maar wil het in de praktijk werkzaam zijn dan kom je toch uit op eisen die bijna even zwaar zijn als de gronden waarop het Nederlanderschap kan worden verleend. Kun je net zo goed meteen voor het Nederlanderschap gaan.
|
![]() |
|
Iemand met een nederlands paspoort heeft de nederlandse nationaliteit. Hij hoort hier.
Iemand met een verblijfsvergunning heeft de nationaliteit van een ander land en hoort daar, maar is hier te gast. Wie hier te gast is maar zich misdraagt, verspeelt zijn recht op gastvrijheid, en kan dus uitgezet worden naar het land waar hij thuishoort. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had trouwens Verdonks plannen willen horen als bleek dat deze 3 imams wél Nederlanders waren. Durf te wedden dat ze dan had geroepen dat ze hun Nederlanderschap zouden moeten verliezen omdat ze een gevaar voor de staat zijn, ze moet immers haar stoere harde rechtse imago behouden, maar goed het blijft speculatie. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
hoe naief kun je zijn vaak al zou je willen zie nog geen politie alleen als je dingen echt te bont maakt komen ze is kijken maar 8 keer per jaar is geen toeval meer en gloof me het ligt niet aan de politie |
![]() |
|
![]() |
'Imams niet verdacht van strafbaar feit'
Uitgegeven: 24 februari 2005 13:34 Laatst gewijzigd: 24 februari 2005 13:34 AMSTERDAM - Marq Wijngaarden, advocaat van de met uitzetting bedreigde imams uit Eindhoven, zegt dat de mannen niet worden verdacht van strafbare feiten, zoals opruiing en ronselen voor de jihad. Volgens de raadsman heeft de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) de bewering dat de imams een gevaar vormen voor de openbare orde, verzonnen. "Daar is absoluut geen bewijs voor, en het staat ook nergens", aldus Wijngaarden donderdag. AIVD De advocaat meent dat het ambtsbericht van de AIVD, op basis waarvan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) de imams wil uitzetten, alleen spreekt over de islamitische stroming die de voorgangers aanhangen. "Het feit dat mijn cliënten salafisten zijn, maakt ze volgens de AIVD radicaal en gevaarlijk voor de nationale veiligheid. Het ambtsbericht zegt niets over aanzetten tot jihad. Strafrechtelijk valt hen niets te verwijten". ------------------------------------------------------------------- AIVD kortsamengevat wil de imams uit het land hebben, omdat het salafisten zijn. Salafisten = radicale moslims volgens de AIVd Er is dan volgens de advocaat geen enkel bewijs dat het radicale moslims zijn. Je kant toch imams niet eruitsturen, omdat ze een bepaalde stroming aanhangen?
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Hun religieuze stroming maakt het aanzetten tot geweld tot enige levensdoel, of ze zetten aan tot geweld.
afijn, big difference, niet dus. Verder twijfel ik eraan of die advocaat net als de AIVD een onderzoek van meerdere jaren naar die imams en hun preken heeft gedaan, dus ik neig ernaar de AIVD toch eerder te geloven dan een brallerig advocaatje die naar de media stapt om het gerecht onder druk te zetten. Offtopic: @McCaine, nu je er toch bent, de tiswah sticky is vol, ik had al een nieuwe gemaakt, maar zou die sticky kunnen worden?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zeer irritant. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Misschien ben ik toch meer in het "centrum". |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Over internet en de islam gesproken, laatst merkte iemand in de krant heel terecht op dat Nederland de imams nodig heeft. De regering schijnt te denken dat het links en rechts uitzetten van imams constructief is maar in feite verergert dat het probleem van radicalisering alleen maar. Als een moskee geen voorganger meer heeft zijn de fanatiekere elementen in het moskeepubliek dus gedwongen om hun toevlucht te nemen tot andere middelen.
In het geval van jongeren komt dat er dus vaak op neer dat ze gaan internetten, en via internet in contact komen met allerlei radicale sites en stromingen. Dat is pas gevaarlijk. Men zou moeten inzien dat via de imams de beste manier is om eventueel radicaliserende jongeren te bereiken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik MOET beleefd blijven! >_< |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maar mn mans zei datk alles mag zegge wakk denk... EN ZELFS BALKENENDE ZEG DAT JIJ JE KOP MOT HOUWE>
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heb respect voor een forumbaas ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat ze gelijk had. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ken wel 'liever dood dan rood' ![]() Daar kan ik me ook wel in vinden, hoewel ik niet eens rechts ben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|