Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 23-02-2005 @ 16:07 :
Inderdaad, recht voor 1 recht voor allen zou ik dan denken. Als Nederlanders er niet uitgezet kunnen worden dan de vergunningsmensen ook niet.
Wil je het niet snappen of kun je het niet snappen? Lees mijn post nou nog eens goed door. Gelijke berechting betekent niet dat iedereen dezelfde straf krijgt. Gelijke berechting betekent alleen dat iedereen dezelfde waarborgen heeft tijdens zijn strafproces en dat er dezelfde normen worden aangelegd om schuld, toerekenbaarheid, bewijs enz. te waarderen.

Bij sommige mensen werkt strafsoort A beter en bij andere mensen strafsoort B. Dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 15:29
AsianDF
AsianDF is offline
Tuurlijk snap ik het, ik doel ook steeds op de straffen. Verschillende straffen voor (even voor het gemak) dezelfde overtredingen blijft raar. Het onderscheid tussen jeugdigen en volwassen is een begrijpelijke, wel of geen paspoort vind ík dubieus.

Citaat:
Bij sommige mensen werkt strafsoort A beter en bij andere mensen strafsoort B.
Oh, voor Jan is uitzetting minder effectief dan Ali zonder paspoort.
Oud 23-02-2005, 15:30
AsianDF
AsianDF is offline
Er zou best een wet aangenomen kunnen worden dat autochtonen ook uitgezet kunnen worden, in de noordzee smijten ofzo, dat maakt het voor míj iig acceptabeler.
Oud 23-02-2005, 15:31
Verwijderd
Juist. Voor Jan is uitzetting geen optie, want Jan is Nederlander en kan dus niet uit zijn eigen land worden gezet. Voor Ali is uitzetting wel een optie, want Ali heeft niet de Nederlandse nationaliteit maar (bijvoorbeeld) alleen de Marokkaanse.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:36
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2005 @ 16:31 :
Juist. Voor Jan is uitzetting geen optie, want Jan is Nederlander en kan dus niet uit zijn eigen land worden gezet. Voor Ali is uitzetting wel een optie, want Ali heeft niet de Nederlandse nationaliteit maar (bijvoorbeeld) alleen de Marokkaanse.
Ja, erg jammer.
Ik bedenk me dat er veel meer rechtsverschillen tussen verblijfsvergunningen en paspoort zijn dan ik in 1e instantie dacht. stemrecht, werk, stufi e.d Vreemd omdat het een kwestie van tijd is dat deze mensen Nederlander worden.
Al is het een trend van de laatste jaren dat het redelijk gelijk getrokken wordt toch?
Oud 23-02-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 23-02-2005 @ 16:36 :
Ja, erg jammer.
Ik bedenk me dat er veel meer rechtsverschillen tussen verblijfsvergunningen en paspoort zijn dan ik in 1e instantie dacht. stemrecht e.d Vreemd omdat het een kwestie van tijd is dat deze mensen Nederlander worden.
Al is de trend van de laatste jaren dat het redelijk gelijk getrokken wordt toch?
Nou, dat staat lang niet altijd vast. Ik weet helemaal niets van vreemdelingen- en migratierecht maar ik kan me voorstellen dat er ook best verblijfsvergunningen en tewerkstellingsvergunningen worden verleend zonder dat iemand een duurzame band krijgt met Nederland of zonder dat iemand hier op termijn de nationaliteit verkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:39
AsianDF
AsianDF is offline
Ja maar dat gaat om een verwaarloosbare minderheid lijkt me.
Oud 23-02-2005, 15:41
Verwijderd
Misschien, ik ken geen cijfers daarover. In elk geval zijn er inderdaad wel argumenten te bedenken voor migrantenstemrecht, maar wil het in de praktijk werkzaam zijn dan kom je toch uit op eisen die bijna even zwaar zijn als de gronden waarop het Nederlanderschap kan worden verleend. Kun je net zo goed meteen voor het Nederlanderschap gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:41
juno
juno is offline
Iemand met een nederlands paspoort heeft de nederlandse nationaliteit. Hij hoort hier.

Iemand met een verblijfsvergunning heeft de nationaliteit van een ander land en hoort daar, maar is hier te gast.

Wie hier te gast is maar zich misdraagt, verspeelt zijn recht op gastvrijheid, en kan dus uitgezet worden naar het land waar hij thuishoort.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:50
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 16:41 :

Wie hier te gast is maar zich misdraagt, verspeelt zijn recht op gastvrijheid, en kan dus uitgezet worden naar het land waar hij thuishoort.
Helder ja, dan komen we automatisch bij de vraag of hij zich inderdaad dermate heeft misdragen dat hij uitgezet mag worden. ok.

Ik had trouwens Verdonks plannen willen horen als bleek dat deze 3 imams wél Nederlanders waren. Durf te wedden dat ze dan had geroepen dat ze hun Nederlanderschap zouden moeten verliezen omdat ze een gevaar voor de staat zijn, ze moet immers haar stoere harde rechtse imago behouden, maar goed het blijft speculatie.
Oud 23-02-2005, 15:51
Verwijderd
Waarschijnlijk wel. Als het imams waren met een dubbele nationaliteit dan was waarschijnlijk ook gepleit voor uitzetting of ontneming van het Nederlanderschap.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:34
brinta
brinta is offline
Citaat:
RanC schreef op 23-02-2005 @ 13:03 :
Maar iemand met ook maar een _beetje_ intelligentie weet het paranoďa is.
na 8 keer zinloos aangehouden worden in 1 jaar tijd denk je wat minder helder dan, zeg, de gemiddelde inwoner van Wassenaar
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
brinta schreef op 23-02-2005 @ 21:34 :
na 8 keer zinloos aangehouden worden in 1 jaar tijd denk je wat minder helder dan, zeg, de gemiddelde inwoner van Wassenaar
Waarom ben ik geneigd niet te geloven dat het politieapparaat uitsluitend bestaat om alles met een kleurtje zonder reden van de straat te plukken?
Oud 24-02-2005, 10:56
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-02-2005 @ 22:49 :
Waarom ben ik geneigd niet te geloven dat het politieapparaat uitsluitend bestaat om alles met een kleurtje zonder reden van de straat te plukken?
Zo extreem wordt het ook niet gesuggereerd.
Oud 24-02-2005, 12:07
jeroen87
jeroen87 is offline
Citaat:
goh wat een toeval jij loop rustig op straat op een zie je een politei helicopter boven je de straten worden rond om je af gezet en overal ligger snipers laten e zeggen toeval
hoe naief kun je zijn vaak al zou je willen zie nog geen politie
alleen als je dingen echt te bont maakt komen ze is kijken maar 8 keer per jaar is geen toeval meer en gloof me het ligt niet aan de politie
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 14:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
'Imams niet verdacht van strafbaar feit'

Uitgegeven: 24 februari 2005 13:34
Laatst gewijzigd: 24 februari 2005 13:34

AMSTERDAM - Marq Wijngaarden, advocaat van de met uitzetting bedreigde imams uit Eindhoven, zegt dat de mannen niet worden verdacht van strafbare feiten, zoals opruiing en ronselen voor de jihad.

Volgens de raadsman heeft de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) de bewering dat de imams een gevaar vormen voor de openbare orde, verzonnen. "Daar is absoluut geen bewijs voor, en het staat ook nergens", aldus Wijngaarden donderdag.

AIVD

De advocaat meent dat het ambtsbericht van de AIVD, op basis waarvan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) de imams wil uitzetten, alleen spreekt over de islamitische stroming die de voorgangers aanhangen. "Het feit dat mijn cliënten salafisten zijn, maakt ze volgens de AIVD radicaal en gevaarlijk voor de nationale veiligheid. Het ambtsbericht zegt niets over aanzetten tot jihad. Strafrechtelijk valt hen niets te verwijten".

-------------------------------------------------------------------
AIVD kortsamengevat wil de imams uit het land hebben, omdat het salafisten zijn. Salafisten = radicale moslims volgens de AIVd Er is dan volgens de advocaat geen enkel bewijs dat het radicale moslims zijn. Je kant toch imams niet eruitsturen, omdat ze een bepaalde stroming aanhangen?
Oud 24-02-2005, 14:57
McCaine
McCaine is offline
Marq ook echt
Oud 24-02-2005, 14:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-02-2005 @ 15:57 :
Marq ook echt
?
Oud 24-02-2005, 15:03
T_ID
T_ID is offline
Hun religieuze stroming maakt het aanzetten tot geweld tot enige levensdoel, of ze zetten aan tot geweld.

afijn, big difference, niet dus.

Verder twijfel ik eraan of die advocaat net als de AIVD een onderzoek van meerdere jaren naar die imams en hun preken heeft gedaan, dus ik neig ernaar de AIVD toch eerder te geloven dan een brallerig advocaatje die naar de media stapt om het gerecht onder druk te zetten.

Offtopic: @McCaine, nu je er toch bent, de tiswah sticky is vol, ik had al een nieuwe gemaakt, maar zou die sticky kunnen worden?
Oud 24-02-2005, 15:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-02-2005 @ 16:03 :
Offtopic: @McCaine, nu je er toch bent, de tiswah sticky is vol, ik had al een nieuwe gemaakt, maar zou die sticky kunnen worden?
Uw wens is mijn bevel
Oud 24-02-2005, 15:34
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-02-2005 @ 16:28 :
Uw wens is mijn bevel
De mijne ook? Dan zou ik namelijk graag FB willen worden.
Oud 24-02-2005, 15:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 24-02-2005 @ 16:34 :
De mijne ook? Dan zou ik namelijk graag FB willen worden.
Ik heb nergens gezegd dat uw wens ook Jon's bevel was
Oud 24-02-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-02-2005 @ 15:57 :
Marq ook echt
Eigenlijk heet hij Marque
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:19
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Sylph schreef op 22-02-2005 @ 23:45 :
Jammer dat jij er niet bijzat.
Wij zijn geen Moslim linkse rukker
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 24-02-2005 @ 17:19 :
Wij zijn geen Moslim linkse rukker
Liever linkse rukker dan rechtse idioot.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:19
RanC
RanC is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-02-2005 @ 17:19 :
Ik ben niet verantwoordelijk voor de meningen van "Wilders rechts" (synoniem voor "Dom Rechts")
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 18:19 :
Ik ben niet verantwoordelijk voor de meningen van "Wilders rechts" (synoniem voor "Dom Rechts")
Noch ik voor die van idioot links, maar helaas heb ik er wel schade van
Oud 24-02-2005, 17:28
RanC
RanC is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-02-2005 @ 18:21 :
Noch ik voor die van idioot links, maar helaas heb ik er wel schade van
Hetzelfde hier. Zodra ze doorhebben dat je rechts bent, maken ze gelijk de connectie naar neo-nazi's/anti-islam.

Zeer irritant.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-02-2005 @ 17:19 :
Liever rechste rukker dan totaal geen nuance kunnen maken.
Oud 24-02-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-02-2005 @ 18:39 :
Liever rechste rukker dan totaal geen nuance kunnen maken.
Zijn dat niet elkaars synoniemen?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:20
RanC
RanC is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-02-2005 @ 19:04 :
Ik kan heel goed nuanceren hoor.
Misschien ben ik toch meer in het "centrum".
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:28
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
o jee, dan mogen we internet en alle andere communicatie en ondergrondse netwerken ook wel afschaffen, denk je dat die imams daar in 'het buitenland' gaan zitten niksen? .
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:44
RanC
RanC is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-02-2005 @ 19:28 :
o jee, dan mogen we internet en alle andere communicatie en ondergrondse netwerken ook wel afschaffen, denk je dat die imams daar in 'het buitenland' gaan zitten niksen? .
Maar internet is zondig!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 20:02
Verwijderd
Over internet en de islam gesproken, laatst merkte iemand in de krant heel terecht op dat Nederland de imams nodig heeft. De regering schijnt te denken dat het links en rechts uitzetten van imams constructief is maar in feite verergert dat het probleem van radicalisering alleen maar. Als een moskee geen voorganger meer heeft zijn de fanatiekere elementen in het moskeepubliek dus gedwongen om hun toevlucht te nemen tot andere middelen.

In het geval van jongeren komt dat er dus vaak op neer dat ze gaan internetten, en via internet in contact komen met allerlei radicale sites en stromingen. Dat is pas gevaarlijk. Men zou moeten inzien dat via de imams de beste manier is om eventueel radicaliserende jongeren te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 20:05
Pikey
Pikey is offline
Mits die imam's aanspoorde tot de Jihad, vind ik het terecht..

Maar ik betwijfel het.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 20:38
@deniseXXL
@deniseXXL is offline
jah, goedzow! alle radikale moete ze gewoon het land uitzette en inams al helemaal...die doen nix andes dan in dr moskee zitte preke en opstoken...

kus, denise.
Oud 24-02-2005, 20:40
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
@deniseXXL schreef op 24-02-2005 @ 21:38 :
jah, goedzow! alle radikale moete ze gewoon het land uitzette en inams al helemaal...die doen nix andes dan in dr moskee zitte preke en opstoken...

kus, denise.
www.disney.com
Oud 24-02-2005, 20:43
RanC
RanC is offline
Citaat:
@deniseXXL schreef op 24-02-2005 @ 21:38 :

kus, denise.
Hmmm... Ik moet beleefd blijven.
Ik MOET beleefd blijven!

>_<
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 20:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-02-2005 @ 19:04 :
Dat schijnt ooit eens in een oud woordenboek uit de Sovjetunie te hebben gestaan, de rest van de wereld schijnt dat soort waandenkbeelden tot nu toe bespaard te blijven.
Oud 24-02-2005, 20:47
@deniseXXL
@deniseXXL is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-02-2005 @ 21:40 :
www.disney.com
neej, je kan het gewoon nie hebbe...
maar mn mans zei datk alles mag zegge wakk denk...

EN ZELFS BALKENENDE ZEG DAT JIJ JE KOP MOT HOUWE>
Oud 24-02-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
@deniseXXL schreef op 24-02-2005 @ 21:47 :

denisemeisje toch

Heb respect voor een forumbaas
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:

Nog een gimmick-opmerking en ik verwijder je posts.
Oud 24-02-2005, 21:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

JP zou iets zeggen als: Nou nou zeg, jeetje, nog minder normen en waarden dan kennis van Nederlandse spelling...
Oud 24-02-2005, 21:14
RanC
RanC is offline
Citaat:

En mijn mams zei dat de wereld dom is.
Ik denk dat ze gelijk had.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 22:29
AsianDF
AsianDF is offline
ach.

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-02-2005 @ 21:43 :
Dat schijnt ooit eens in een oud woordenboek uit de Sovjetunie te hebben gestaan, de rest van de wereld schijnt dat soort waandenkbeelden tot nu toe bespaard te blijven.
Doesn't ring a bell.

Ik ken wel 'liever dood dan rood'

Daar kan ik me ook wel in vinden, hoewel ik niet eens rechts ben.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:25
T_ID
T_ID is offline
En nogmaals:

http://www.nu.nl/news/488030/11/%27S..._opgepakt.html
Oud 24-02-2005, 23:59
McCaine
McCaine is offline
Hier heb ik weer geen problemen mee. De man was immers illegaal in Nederland, en dient dus uitgezet te worden.
Oud 25-02-2005, 00:14
Verwijderd
Juist. Het enkele feit dat je illegaal in Nederland bent is al voldoende reden om uitgezet te worden. In die situatie is het natuurlijk ook heel erg slim om dan ook nog eens de aandacht te trekken door extremistische preken af te steken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:49
Verwijderd
Hem kunnen ze wel het land uitzetten omdat hij hier illegaaaaal verblijft, maar niet omdat hij 'haatzaaierij' zou preken..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten