![]() |
||
Citaat:
Ik ben in 1985 geboren het is nu 2005, volgens jouw ben ik dan (2005 - 1985) 20, maar dat klopt dus niet ik ben nog 19. Het zou wel mogelijk kunnen zijn. Maar om het te berekenen moet je weten op welke datum ik geboren ben, dus vanaf er gemeten word. Zo is het ook in dat bijbelstukje, je weet niet vanaf waar er gemeten wordt.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan zou er voor al die andere soorten die er dan nu ineens weer zijn zoiets moeten bestaan dat 'EVOLUTIE' heet ![]() En dan nog, hoeveel verschillende 'grondsoorten' van dieren zijn er. En dan moet er voor al die dieren ook nog eens voedsel meegenomen worden (Dat voedsel moet al die tijd vers blijven... plus hoeveel tijd ben je per dag wel niet kwijt met het voeren van al die dieren) En houd alsjeblieft de leeuwen weg van de andere dieren ![]() Verder nog enkele quotes gehaald vanaf EvilBible (die alle quotes weer uit de 'holy bible' haalt ![]() If a man is caught in the act of raping a young woman who is not engaged, he must pay fifty pieces of silver to her father. Then he must marry the young woman because he violated her, and he will never be allowed to divorce her. What kind of lunatic would make a rape victim marry her attacker? Answer: God. Hmmmz, de makkelijke manier om aan een vrouw te komen... (Deuteronomy 22:28-29 NAB) If within the city a man comes upon a maiden who is betrothed, and has relations with her, you shall bring them both out of the gate of the city and there stone them to death: the girl because she did not cry out for help though she was in the city, and the man because he violated his neighbors wife. It is clear that God doesn't give a damn about the rape victim. He is only concerned about the violation of another mans "property" Emancipatie bestond toen geloof ik nog niet....(Deuteronomy 22:23-24 NAB) Anyone arrogant enough to reject the verdict of the judge or of the priest who represents the LORD your God must be put to death. Such evil must be purged from Israel. (Deuteronomy 17:12 NLT) Whoever strikes his father or mother shall be put to death. (Exodus 21:15 NAB) They entered into a covenant to seek the Lord, the God of their fathers, with all their heart and soul; and everyone who would not seek the Lord, the God of Israel, was to be put to death, whether small or great, whether man or woman. (2 Chronicles 15:12-13 NAB) Meanwhile, the LORD instructed one of the group of prophets to say to another man, "Strike me!" But the man refused to strike the prophet. Then the prophet told him, "Because you have not obeyed the voice of the LORD, a lion will kill you as soon as you leave me." And sure enough, when he had gone, a lion attacked and killed him. (1 Kings 20:35-36 NLT) The men of Israel withdrew through the territory of the Benjaminites, putting to the sword the inhabitants of the city, the livestock, and all they chanced upon. Moreover they destroyed by fire all the cities they came upon. (Judges 20:48 NAB) Erg vredelievend allemaal (dit zijn nog lang niet alle quotes) Wat is er in hemelsnaam gebeurd met 'gij zult niet doden'??? God is satisfied with his works Gen 1:31 God is dissatisfied with his works. Gen 6:6 (can't he make up his mind?) God dwells in chosen temples 2 Chron 7:12,16 God dwells not in temples Acts 7:48 (verhuisd neem ik aan?) God dwells in light Tim 6:16 God dwells in darkness 1 Kings 8:12/ Ps 18:11/ Ps 97:2 (dus.....) God is seen and heard Ex 33:23/ Ex 33:11/ Gen 3:9,10/ Gen 32:30/ Is 6:1/Ex 24:9-11 God is invisible and cannot be heard John 1:18/ John 5:37/ Ex 33:20/ 1 Tim 6:16 (juist ja...) God is tired and rests Ex 31:17/ Jer 15:6 God is never tired and never rests Is 40:28 (wat is het nou?) God knows the hearts of men Acts 1:24/ Ps 139:2,3 God tries men to find out what is in their heart Deut 13:3/ Deut 8:2/ Gen 22:12 (alwetend of niet?) God accepts human sacrifices 2 Sam 21:8,9,14/ Gen 22:2/ Judg 11:30-32,34,38,39 God forbids human sacrifice Deut 12:30,31 (dit is een leuke die mooi samenhangt met 'gij zult niet doden'...) If I bear witness of myself, my witness is not true. - John 5:31 I am one that bear witness of myself... - John 8:18 (vraag me af waar Jezus mee bezig was toen hij dit zei...) Blessed is the man that feareth the Lord... Wealth and riches shall be in his house... - Psalms 112:1-3 It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich man to enter the kingdom of God. - Matthew 19:24 (bang zijn => rijkdom... rijkdom => verbanning uit rijk gods...) Thou shalt not kill - Exodus 20:13 Thus saith the Lord God of Israel, Put every man his sword by his side... and slay every man his brother... - Exodus 32:27 (zelfde verhaal nog, foei toch god...) I have seen God face to face, and my life is preserved. - Genesis 32:30 No man hath seen God at any time. - John 1:18 (dus.....) Whosoever shall say Thou fool, shall be in danger of hellfire. - Matthew 5:22 [Jesus said] Ye fools and blind. - Matthew 23:17 (Jezus extra crispy???) Two and twenty years old was Ahaziah when he began to reign. - 2 Kings 8:26 Forty and two years old was Ahaziah when he began to reign. - 2 Chronicles 22:2 (volgende keer beter lezen voor je aan plagiaat doet) And God saw everything that he made, and behold it was very good. - Genesis 1:31 And it repented the Lord that he had made man on earth, and it grieved him at his heart - Genesis 6:6 (deze had ik net al genoemd...) Kleine selectie van soms vrij grove fouten ![]()
Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 22:49. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo'n beetje de hele scheppingsmythe en zondvloedmythe gaan tegen wetenschappelijke kennis en het gezonde verstand in
|||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Daarmee is Hij mijn getuige, hoewel u Hem nog nooit hebt gezien of gehoord." In deze tekst spreekt Jezus tot de mensen bij de vijver Bethesda. Van deze mensen is er inderdaad niemand die God ooit gezien of gehoord heeft. Beetje vreemd om hieruit de conclusie te trekken dat God niet gehoord kan worden... Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Richteren 11 belooft Jefta dat hij, als God hem de veldslag laat winnen, hij het eerste wat uit zijn huis komt aan God zal offeren. Ten eerste is dit natuurlijk ondoordacht van Jefta, aangezien hij had kunnen bedenken dat één van zijn familieleden (in dit geval zijn dochter) naar buiten zou komen. Maar goed, beloofd is beloofd. In mijn bijbel staat als opmerking dat niet duidelijk wordt gemaakt of Jefta zijn dochter gedood heeft, alleen dat hij zijn belofte aan God heeft ingelost. Nu betekent offeren "toewijden aan God". Ik ben er zeker van dat Jefta zijn belofte gehouden heeft door zijn dochter voor de rest van haar leven aan de ongetrouwde maagdelijke staat te wijden. Tenslotte 2 Samuel. Hierin wordt helemaal niks geofferd: er wordt alleen een aantal mannen opgehangen "voor God", wat betekent voor zijn aangezicht, om duidelijk te maken dat aan de schuld voor de Gibeonieten voldaan is. Deze mannen worden dus absoluut niet toegewijd aan God (wat zoals eerder gezegd "offeren" betekent). Citaat:
"Als Ik iets over Mijzelf zeg, is dat niet geloofwaardig." Uit dit ene vers zou je kunnen concluderen dat Jezus inderdaad nogal vreemd bezig was. Maar je moet wel het hele stuk lezen. Dat vertelt het volgende: "Als Ik iets over Mijzelf zeg, is dat niet geloofwaardig. Maar God getuigt van Mij dat Ik de waarheid spreek. Ik weet dat Hij gelijk heeft." God spreekt dus door Jezus heen (wat duidelijk is als je naar de wonderen kijkt en de rest van wat Jezus gezegd heeft). Jezus vertelt alleen dat iemand "als mens" niet geloofwaardig zou hoeven zijn, zonder dat God door hem heen spreekt. In Johannes 8:18 vertelt Jezus dat God Hem heeft gestuurd... God spreekt dus door hem heen. Citaat:
Citaat:
Op de rest van de uitspraken kom ik later terug, want ik zit hier op school en de pauze begint ongeveer nu, en dan sluit de mediatheek. Ik zal eerst alle uitspraken afhandelen; daarna zal ik de reacties op deze post wel beantwoorden. (Tenzij deze al door iemand anders beantwoord worden natuurlijk ![]()
Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 09:45. |
![]() |
|
Woede, boosheid, wraak gevoelens, opdrachten tot moord en doodslag (al is het in zijn ogen rechtvaardig), het toestaan van verkrachtingen (het zelfs vereisen als zijn woede hem daar toe dwingt) zijn geen van allen tekenen van een liefdevolle perfecte god. Een perfecte god kent geen emoties omdat hij die simpelweg niet nodig heeft.
PLus het feit dat deze dingen geen van allen overeenkomen met zijn geboden en zijn hoofdzonden. Woede? Waarom zou god boos worden? Toevallig in zijn trots gekrenkt? En waarom zou god doden als zijn woorden waren "gij zult niet doden" Vooral het uitmoorden van een hele stad, het tot de grond toe afbranden. Het vermoorden van alle mannen, vrouwen EN kinderen.... Bewijs dat god niks anders is dan een excuus om je beter te voelen dan anderen en ze 'in gods naam' maar uit te moorden....
||
![]() |
Citaat:
Wat het bewijs betreft... dat zul je alleen jezelf kunnen leveren. Als iemand zijn hart openstelt voor God, zal hij zeker iets gaan ervaren van zijn liefde.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Heeft de duivel eigenlijk als zoveel mensen afgeslacht als god zelf? Als ik nou meen dat ik zojuist van god te horen heb gekregen dat ik bepaalde mensen mag afslachten, en dit 100% zeker weet, mag ik gewoon mijn gang gaan? Kom op zeg!
||
Citaat:
Moord, verkrachtingen, slavernij.... leuke gozer die god van jou Thus says the Lord: 'I will bring evil upon you out of your own house. I will take your wives [plural] while you live to see it, and will give them to your neighbor. He shall lie with your wives in broad daylight. You have done this deed in secret, but I will bring it about in the presence of all Israel, and with the sun looking down.' Then David said to Nathan, "I have sinned against the Lord." Nathan answered David: "The Lord on his part has forgiven your sin: you shall not die. But since you have utterly spurned the Lord by this deed, the child born to you must surely die." Dus god levert vrouwen zomaar aan iemand anders alsof ze een bezit zijn ipv mensen... (Wie weet willen ze dat wel helemaal niet) En dan daarna ook nog een kind vermoorden voor iets wat iemand anders gedaan heeft.... Nee, prima gozer die god van jou Suppose you hear in one of the towns the LORD your God is giving you that some worthless rabble among you have led their fellow citizens astray by encouraging them to worship foreign gods. In such cases, you must examine the facts carefully. If you find it is true and can prove that such a detestable act has occurred among you, you must attack that town and completely destroy all its inhabitants, as well as all the livestock. Then you must pile all the plunder in the middle of the street and burn it. Put the entire town to the torch as a burnt offering to the LORD your God. That town must remain a ruin forever; it may never be rebuilt. Keep none of the plunder that has been set apart for destruction. Then the LORD will turn from his fierce anger and be merciful to you. He will have compassion on you and make you a great nation, just as he solemnly promised your ancestors. "The LORD your God will be merciful only if you obey him and keep all the commands I am giving you today, doing what is pleasing to him." Stel je toch eens voor dat iemand andere ideeën heeft. Of erger nog EEN EIGEN MENING! Afbranden die handen, iedereen uitmoorden want onze dictator god staat dat niet toe. En weet je wat, als je dan toch bezig bent moord dan al die onschuldige dieren die je tegenkomt ook gelijk maar uit From there Elisha went up to Bethel. While he was on his way, some small boys came out of the city and jeered at him. "Go up baldhead," they shouted, "go up baldhead!" The prophet turned and saw them, and he cursed them in the name of the Lord. Then two shebears came out of the woods and tore forty two of the children to pieces. Kindermoord omdat ze baldadig zijn.... Lo, a day shall come for the Lord when the spoils shall be divided in your midst. And I will gather all the nations against Jerusalem for battle: the city shall be taken, houses plundered, women ravished; half of the city shall go into exile, but the rest of the people shall not be removed from the city. Ahum??? Nee, die god van jou blijft wat mij betreft gewoon geen haar beter dan Hitler... sterker nog, in vergelijking met god was Hitler een lieverdje. Kindermoord, moord, toestaan van verkrachtingen, toestaan van slavernij, vrouwenonderdrukking... En dat vind jij rechtvaardig enkel omdat god het toen wel goed vond. Zegt ie zelf "gij zult niet doden" maar ondertussen moord hij er zelf lustig op los. Weet je hoe men dat noemt? HYPOCRIET! EDIT: O wacht, nu ga ik natuurlijk ook vermoord worden door die perfecte en o zo prachtige god van jou.
||
Citaat:
Wat is de straf voor verraad? precies de doodstraf. Niemand heeft nu het recht om te leven, iedere dag krijg je van God. Dus niemand zou in de hemel kunnen komen, dus zou iedereen naar de hel gaan. Maar God heeft zijn Zoon Jezus gestuurd om aan het kruis te sterven en zo al onze zonden op zich te nemen. Joh 3:16Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. Maar je moet dus wel in hem geloven en vergeving van zonden vragen, tevens moet je ook oprecht berouw van je zonden hebben. Dat is een vereiste om in de hemel te komen. En als je niet in Hem wilt geloven kan Hij je gewoon niet binnen laten. Dan kan je wel gaan zeggen dat het oneerlijk is enz. enz. enz., maar dat is onzin. Dat is net zoiets als je iemand iedere dag pest en inelkaar slaat en het dan oneerlijk vind dat je niet op zijn feest mag komen.
|
![]() |
|
Dan zitten we nog steeds met een conflict met tal van zinssnedes waarin gesproken werd van volledige vergeving, waarbij geen voorbehoud wordt gemaakt voor berouw of niet...
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
1) plak de teksten in het nederlands of zet er versnummers bij, zo is het wel heel duidelijk dat je gewoon kopieert van evilbible of een dergelijke site die gewoon wat oud testamentische passage's grijpt en er makkelijke conclusie's aan verbindt. 2) lees de complete teksten, ik zag zo vluchtig al 2 passage's die je gewoon foutief interpreteert doordat je de context niet kent. 3) als je er dan niet uitkomt, pak de hebreeuwse grondtekst, lees over publicatie's die erover zijn, of spreek met iemand die dat al gedaan heeft. (theologen studeren ervoor) Dan blijven er in jouw ogen vast nog een hele zooi 'foute' teksten over, maar dan heb je tenminste ook de andere kant van het verhaal gehoord. Zo is het gewoon oppervlakkig geschreeuw. Laatst gewijzigd op 19-03-2005 om 13:43. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Simpel. In mijn ogen (en in de ogen van de rabbijnen) zijn die werken even realistisch als Paulus de Boskabouter of de strips van Asterix & Obelix. Voor de rest moet je bij een rabbijn zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Zou er dan toch niet zoveel van waar zijn? Of heeft God het inmiddels maar opgegeven? ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast zijn die regels en wetten uit het oude testament bedoelt als regels van de overheid. dat betekent dat niemand het recht in eigen hand mag nemen! en god, wat grof weer dat wij in de middeleeuwen de doodstraf hadden. een god zonder emoties is dood. een god die zich door emoties laat leiden is fout. daarom geloof ik ook niet in gods spijt, om iets te noemen. en verder heb je gelijk dat het vaak een excuus is om in gods naam mensen uit te roeien. of iets anders. maar maakt dat de god slecht om wie het gaat? ook ben ik verder wel benieuwd waar god bevel geeft tot verkrachting. als je me even die teksten kunt geven? voor het geval je ze nog niet genoemd hebt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is onmogelijk om op zo'n manier dit soort dingen goed te praten, God kon er wat aan doen maar deed het niet en zette mensen tegen elkaar op. Kortom: wreed, heel wreed. |
![]() |
||
Citaat:
kwaad = (overigens) de afwezigheid van goed. dat moet je dan ook weer onder ogen houden. |
![]() |
||
Citaat:
Hmpf, ik moet iets fout gedaan hebben, de zaak weigert spontaan in elkaar te donderen.
||
Citaat:
![]() Besides, er wordt nergens beweerd dat het altijd en overal zou werken. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
ff ontopic, wat ik nou erg 'leuk' vind aan de Bijbel is het volgende:
In Het Boek staat aan het begin van elk 'boek' wat algemene gegevens. Het stukje PLAATS is daar één van. En aan bij Mattheus staat dan: PLAATS: Misschien in Antiochië ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar opzich wel grappig ja ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Om aan dit bericht van mij toch nog wat informatieve waarde te geven zal ik jullie wat hongaars leren ![]() És látá Isten, hogy jó = En God zag dat het goed was. groetjes P.S. we hebben het nu wel over de fouten in de Bijbel, maar is het ook niet leuk om naar de fouten van de evolutie-theorie (wellicht in darwins boeken) te kijken... (of zijn we gelijk niet meer zo enthousiast ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
zonder gekheid; darwin was niet altijd even zeker van zijn eigen theorieën en speculaties.... Het is een theorie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() de 'fouten' kun je zo door de berichten in dit topic lezen. Een theorie is een theorie
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Onrechtvaardigheid in de Bijbel Gatara | 109 | 04-08-2003 06:49 |