Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2005, 20:17
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Balkenende is bezig, attentie!

"Minister de Graaf heeft geen eerlijke kans gekregen."
Oud 23-03-2005, 20:17
Verwijderd
Is het mogelijk tijdens een regeerperiode een ministerspost te schrappen? Een nieuwe minister voor bestuurlijke vernieuwing zou immers maar voor spek en bonen in het kabinet zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:18
Hydrogen
Hydrogen is offline
"Bos betaalt straks de prijs voor onze tegenstem". Dit snap ik niet.
Oud 23-03-2005, 20:19
meisje
meisje is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:17 :
Balkenende is bezig, attentie!

"Minister de Graaf heeft geen eerlijke kans gekregen."
Hier trok mijn wenkbrauw toch wel even van op. Dat plan rammelde van alle kanten!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:19
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2005 @ 21:19 :
Hier trok mijn wenkbrauw toch wel even van op. Dat plan rammelde van alle kanten!
Oud 23-03-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:16 :
Iedereen die ook maar een beetje rechts van het midden staat is meteen een aanhanger van Wilders, een racist en een xenofoob? Wat een bekrompen persoon ben je als je dat denkt.
Gelukkig zijn dit je eigen interpretaties
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:22
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-03-2005 @ 21:20 :
Gelukkig zijn dit je eigen interpretaties
Geen interpretaties, observeringen.

Maar het is hier ook een links broeinest, zou ook niets anders kunnen verwachten
Oud 23-03-2005, 20:23
Hydrogen
Hydrogen is offline
Wat zegt Balkie nu? Beide tv's zijn hier bezet. Elk iemand kijkt hier naar zijn eigen films
Oud 23-03-2005, 20:23
meisje
meisje is offline
Ik vind het ontzettend jammer dat die lafbekken nou nog niet doorhebben dat ze ongewenst zijn. Ik had gehoopt dat het kabinet zou vallen, zodat we een mooi links kabinet konden krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:24
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:22 :

Maar het is hier ook een links broeinest, zou ook niets anders kunnen verwachten
Rechts is eenmaal niet geliefd.
Oud 23-03-2005, 20:25
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2005 @ 21:23 :
Ik vind het ontzettend jammer dat die lafbekken nou nog niet doorhebben dat ze ongewenst zijn. Ik had gehoopt dat het kabinet zou vallen, zodat we een mooi links kabinet konden krijgen.
Nu moeten we nog 2 jaar wachten
Oud 23-03-2005, 20:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
(...) zodat we een mooi links kabinet konden krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:22 :

Gelukkig heb je geen vooroordelen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:29
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Economie gaat eindelijk weer opkrabbelen dus het wordt weer tijd voor een links kabinet. Lekker weer al het geld opmaken!
Oud 23-03-2005, 20:32
meisje
meisje is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:29 :
Economie gaat eindelijk weer opkrabbelen dus het wordt weer tijd voor een links kabinet. Lekker weer al het geld opmaken!
Jammer dat je even vergeet erbij te vermelden dat de landen met een linkse regering in Europa eerder zijn opgekrabbeld dan wij.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:33
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2005 @ 21:32 :
Jammer dat je even vergeet erbij te vermelden dat de landen met een linkse regering in Europa eerder zijn opgekrabbeld dan wij.
Hun economie is ook zoooo vergelijkbaar met die van ons.
Oud 23-03-2005, 20:34
naatje287
naatje287 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-03-2005 @ 20:15 :
Het domme volk heeft gesproken
[B] En daar ben ik het helemaal mee eens [B]
Oud 23-03-2005, 20:37
naatje287
naatje287 is offline
Citaat:
nimidewi schreef op 23-03-2005 @ 20:56 :
kweenie hoor, maar wat moet je nou helemaal met een gekozen burgemeester... nog vaker naar de stembus. laat die gast nou mar lekker door de kanegin gekozen worden, scheelt ons weer moeite doen.
Als jij stemmen ziet als "moeite" dan mis je toch een stukje van de uitleg democratie!!!!
Oud 23-03-2005, 20:39
meisje
meisje is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:33 :
Hun economie is ook zoooo vergelijkbaar met die van ons.
Ik wou je even laten zien hoe mooi jij feitjes uit de context kan rukken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2005 @ 21:32 :
Alhoewel ik het met je eens ben dat links niet slecht hoeft te zijn voor de economie vind ik dit iets te kort door de bocht. Er zijn natuurlijk veel meer factoren dan alleen de regering die de economische groei bepalen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:42
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2005 @ 21:39 :
Ik wou je even laten zien hoe mooi jij feitjes uit de context kan rukken.
Alleen omdat ik vermeld dat het beter gaat met de economie ruk ik de feiten uit zijn context omdat ik er niet bij heb vermeld hoe het in andere landen met een linkse regering is gegaan?

Wat een bullshit.
Oud 23-03-2005, 20:43
naatje287
naatje287 is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:42 :
Alleen omdat ik vermeld dat het beter gaat met de economie ruk ik de feiten uit zijn context omdat ik er niet bij heb vermeld hoe het in andere landen met een linkse regering is gegaan?

Wat een bullshit.
Heej je moet niet alles zo persoonlijk opvatten, geef dan een argument waarom het niet zo is!!!
Oud 23-03-2005, 20:44
meisje
meisje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-03-2005 @ 21:40 :
Alhoewel ik het met je eens ben dat links niet slecht hoeft te zijn voor de economie vind ik dit iets te kort door de bocht. Er zijn natuurlijk veel meer factoren dan alleen de regering die de economische groei bepalen.
Dat sowieso. Maar ik weet wel zeker dat als je een zeer rechts beleid gaat voeren dat beter is voor de economie, maar niet voor de burgers die je vertegenwoordigt.

Denk aan afschaffing van minimumloon, geen marktmeester, etc.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:47
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
naatje287 schreef op 23-03-2005 @ 21:43 :
Heej je moet niet alles zo persoonlijk opvatten, geef dan een argument waarom het niet zo is!!!
Dat argument heb ik al gegeven, het gaat beter met onze economie wat een teken is dat het omstreden beleid van ons kabinet wel het goede doel aan het bereiken is. Dat in tegenstelling tot het beleid dat er zou zijn als er nu een links kabinet aan de macht was. Waarom ik daar andere landen bij moet betrekken en gaan vergelijken terwijl economieen van landen onderling toch echt niet goed vergelijkbaar zijn.
Oud 23-03-2005, 20:47
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
naatje287 schreef op 23-03-2005 @ 21:43 :
Relax. Hij/zij (heb ff geen tijd om het te controleren) is een beetje een uitzondering.
Oud 23-03-2005, 20:48
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2005 @ 21:44 :
Dat sowieso. Maar ik weet wel zeker dat als je een zeer rechts beleid gaat voeren dat beter is voor de economie, maar niet voor de burgers die je vertegenwoordigt.

Wat beter is voor de economie is uiteindelijk ook beter voor de burger, dat lijkt me meer dan duidelijk!
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:

Als het goed gaat met de economie gaat het over het algemeen ook beter met het welzijn van je burgers.
En wat ik je wou vragen: heb je serieus vertrouwen in een linkse partij als de SP? Als die aan de macht zou komen zou ik nog eerder emigreren.
naatje287
naatje287 is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:47 :
Dat argument heb ik al gegeven, het gaat beter met onze economie wat een teken is dat het omstreden beleid van ons kabinet wel het goede doel aan het bereiken is. Dat in tegenstelling tot het beleid dat er zou zijn als er nu een links kabinet aan de macht was. Waarom ik daar andere landen bij moet betrekken en gaan vergelijken terwijl economieen van landen onderling toch echt niet goed vergelijkbaar zijn.
Even eerlijk... zover had ik niet gelezen
Wel ben ik het met je eens dat je landen onderling absoluut niet kan vergelijken.
Verwijderd
Citaat:

Maar op de lange termijn is links ook niet per definitie goed. Ze hebben goede ideeën, maar verliezen vaak uit het oog dat de staatsschuld afgelost moet worden. Het geld wat we nu aan rente kwijt zijn, kunnen we dan aan andere dingen besteden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:50
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-03-2005 @ 21:47 :
Relax. Hij/zij (heb ff geen tijd om het te controleren) is een beetje een uitzondering.
hahahaha, ik ben hier de zonderling?
Oud 23-03-2005, 20:51
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-03-2005 @ 21:15 :
Ach, kom op. D'66 heeft heel goed in de gaten dat als ze uit de coalitie stappen en er dan verkiezingen geforceerd worden, ze weggevaagd worden.
Tuurlijk, dat is ook de enige reden dat ze erin blijven... Maar goed, dan nog, eervol is het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:51
JH
JH is offline
Eerlijk gezegd vindt ik het uitstekend dat pvda gisteren tegen stemde, elke stap die een val van het kabinet dichter bij brengt vindt ik een goede stap. dat de Graaf sneuvelde was niet nodig maar wel logisch, immers het kroonjuweel van Thom is weggevallen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:52
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Debat in de plenaire zaal is weer begonnen, te volgen via de site van de tweede kamer.

Van der Vlies is aan het spreken.
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-03-2005 @ 21:17 :
Volgens fractieleider Noten van de PvdA in de senaat heeft Bos zware druk uitgeoefend - onder meer via telefoontjes en sms'jes tijdens het debat - op zijn partijgenoten in de Eerste Kamer om toch akkoord te gaan met de grondwetswijziging. "Bos betaalt straks de prijs voor onze tegenstem ", voorspelde Noten.

Volgens hem hebben ze goed naar de argumenten van de PvdA-leider geluisterd, maar uiteindelijk hun eigen afweging gemaakt. "Anders kun je de Eerste Kamer net zo goed afschaffen. "
Wat een popi jopi figuur is die man zeg, tjonge... En die kamer mogen ze snel afschaffen, daar ben ik al jaren vervent voorstander van.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
naatje287 schreef op 23-03-2005 @ 21:37 :
Als jij stemmen ziet als "moeite" dan mis je toch een stukje van de uitleg democratie!!!!
De meeste mensen nemen inderdaad niet de moeite om te stemmen voor zoiets. Zelfde met de gemeenteraad en de provinciale staten. Vraag me ook af hoe hoog de opkomst zal zijn bij het referendum over de Europese grondwet. Enige waarvoor mensen echt gaan stemmen is voor de landelijke verkiezingen.

Maar ach, ik ben uberhaupt geen voorstander van zoiets hols als een "democratie" dus het zal me worst wezen dat we niet onze burgemeester mogen kiezen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:56
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Matjong schreef op 23-03-2005 @ 21:51 :
Tuurlijk, dat is ook de enige reden dat ze erin blijven... Maar goed, dan nog, eervol is het niet.
Nee politiek is ook niet eervol. Daar gaat het helemaal niet om.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:56
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Maxime Verhagen heeft weer eens een goed zegje gedaan.
Oud 23-03-2005, 21:01
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-03-2005 @ 21:56 :
Nee politiek is ook niet eervol. Daar gaat het helemaal niet om.
Klopt, al pretenderen ze van wel natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:12
moon
moon is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 21:56 :
Maxime Verhagen heeft weer eens een goed zegje gedaan.
dat zou voor het eerst zijn! die man is echt om dit van te gaan doen!
Oud 23-03-2005, 21:33
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Van Mierlo: "Er zijn geen rationele argumenten te noemen tegen de gekozen burgemeester."
Oud 23-03-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 22:33 :
Van Mierlo: "Er zijn geen rationele argumenten te noemen tegen de gekozen burgemeester."
Het volk is te dom om zo'n positie te kiezen. Vind ik behoorlijk rationeel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:46
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Van Thijn schijnt zelfs gezegd te hebben dat hij zich niet de wet laat voorschrijven door zo een klein partijtje dat gedoemd is om ten onder te gaan.
Oud 23-03-2005, 21:49
Verwijderd
Die van aartsen is wel zielig bezig, hele tijd maar op de man spelen.

Dit gaat echt nergens over alleen, beetje elkaar beschuldigen waarom het wetsvoorstel niet is aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:52
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Dittrich tegen Bos: "Bent u trots op de houding van de PvdA?"

daar ging bos weer lekker omheen draaien
Oud 23-03-2005, 21:55
Verwijderd
Ik snap dit hele debat niet. Omdat de eerste kamer een wetsvoorstel niet aanneemt moet de 2de kamer partijen elkaar beschuldigen.

Naja, tis wel leuk vermaak.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:57
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 23-03-2005 @ 22:55 :
Ik snap dit hele debat niet. Omdat de eerste kamer een wetsvoorstel niet aanneemt moet de 2de kamer partijen elkaar beschuldigen.

Naja, tis wel leuk vermaak.
Is het niet gewoon allemaal een reactie op het opstappen van de Graaf en de voordracht van Balkenende?
Oud 23-03-2005, 21:59
Verwijderd
Ow, dan moeten ze het daar eens over hebben. Zoals ze nu bezig zijn is het net jerry springer.

Ah, nu begint het ergens op te lijken. Alleen snap ik niet dat ze Bos verwijten dat de eerste kamer tegenstemde. Hij heeft toch niks te zeggen over de eerste kamer?

Ik moet echt eens wat over basisbeginselen van de politiek lezen

Laatst gewijzigd op 23-03-2005 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 22:46 :
Van Thijn schijnt zelfs gezegd te hebben dat hij zich niet de wet laat voorschrijven door zo een klein partijtje dat gedoemd is om ten onder te gaan.
En daar heeft hij dan helemaal gelijk in!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 22:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-03-2005 @ 22:46 :
whahaha, serieus? hoe weet je dat?

Blackwaterperk:
Citaat:
Die van aartsen is wel zielig bezig
oud nieuws
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 22:27
T_ID
T_ID is offline
Minister De Graaf treedt af

Uitgegeven: 23 maart 2005 20:02
Laatst gewijzigd: 23 maart 2005 22:21
DEN HAAG - D66-minister De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing) treedt af. Dat heeft de RVD woensdagavond bekendgemaakt. In een verklaring zei De Graaf dat de verwerping van zijn plannen voor een gekozen burgemeester zijn rol in het kabinet te zeer heeft verzwakt. De andere D66'ers uit het kabinet stappen niet op.

Premier Balkenende zei in de Tweede Kamer dat hij het vertrek van De Graaf betreurt. Volgens de premier heeft zijn minister bij het debat in de Eerste Kamer dinsdagavond geen eerlijke kans gekregen. Balkenende prees De Graaf als een minister met "veel kundigheid en inzet". Hij zei met groot respect kennis te hebben genomen van De Graafs stap.

Mislukt overleg

Het vertrek van De Graaf is een rechtstreeks gevolg van een mislukt overleg tussen de drie fractievoorzitters van de coalitiepartijen CDA, VVD en D66. Een overleg tussen Verhagen (CDA), Van Aartsen (VVD) en Dittrich (D66) woensdagmiddag leverde D66 het gevoel op dat de coalitiegenoten te weinig concesssies wilden doen bij de modernisering van het kiesstelsel.

Kiesstelsel

Bij het aftreden van minister De Graaf hebben de politieke moeilijkheden rond het nieuwe kiesstelsel een belangrijke rol gespeeld. Dat heeft de afgetreden minister van bestuurlijke vernieuwing geschreven aan premier Balkenende. "Ik heb moeten constateren dat bij de invoering van een nieuw kiestelsel geen perspectief bestaat op voldoende eenstemmigheid en draagvlak binnen de coalitie om tastbaar resultaat te bereiken."

Dat maakte een verder aanblijven als minister weinig zinvol meer, concludeerde De Graaf. "Tegen deze achtergrond had ik onvoldoende mogelijkheden om de belangrijkste doelstellingen die ik bij mijn aantreden had geformuleerd te kunnen realiseren", schrijft hij aan Balkenende.

Dit wierp in De Graafs ogen de vraag op of hij nog "voldoende geloofwaardig en gezagsvol kan functioneren als eerstverantwoordelijke voor bestuurlijke vernieuwing binnen het kabinet".

Geloofwaardig

Op een persconferentie waar hij zijn aftreden toelichtte zei De Graaf dat persoonlijke politieke geloofwaardigheid boven alles moet gaan. "Als je de vraag of je politiek geloofwaardig kunt functioneren niet voor 100 procent met 'ja' kan beantwoorden, dan moet je stoppen. Dat moment brak gisteravond aan."

De voormalige minister uitte nogmaals zijn boosheid op de Pvda. "Ik neem het de PvdA buitengewoon kwalijk." Hij zei de indruk te hebben dat PvdA-senator Van Thijn en zijn fractievoorzitter Noten 's morgens al wisten wat ze 's avonds zouden gaan doen.

http://www.nu.nl/news/501096/11/Mini...treedt_af.html

Nou ja, geen minister van bestuurswaanzin meer. Ik zal het niet missen.
Reageren

Regels voor berichten