Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar het is hier ook een links broeinest, zou ook niets anders kunnen verwachten ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat een bullshit.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Denk aan afschaffing van minimumloon, geen marktmeester, etc. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En wat ik je wou vragen: heb je serieus vertrouwen in een linkse partij als de SP? Als die aan de macht zou komen zou ik nog eerder emigreren. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Wel ben ik het met je eens dat je landen onderling absoluut niet kan vergelijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ach, ik ben uberhaupt geen voorstander van zoiets hols als een "democratie" dus het zal me worst wezen dat we niet onze burgemeester mogen kiezen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Blackwaterperk: Citaat:
![]() |
![]() |
|
Minister De Graaf treedt af
Uitgegeven: 23 maart 2005 20:02 Laatst gewijzigd: 23 maart 2005 22:21 DEN HAAG - D66-minister De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing) treedt af. Dat heeft de RVD woensdagavond bekendgemaakt. In een verklaring zei De Graaf dat de verwerping van zijn plannen voor een gekozen burgemeester zijn rol in het kabinet te zeer heeft verzwakt. De andere D66'ers uit het kabinet stappen niet op. Premier Balkenende zei in de Tweede Kamer dat hij het vertrek van De Graaf betreurt. Volgens de premier heeft zijn minister bij het debat in de Eerste Kamer dinsdagavond geen eerlijke kans gekregen. Balkenende prees De Graaf als een minister met "veel kundigheid en inzet". Hij zei met groot respect kennis te hebben genomen van De Graafs stap. Mislukt overleg Het vertrek van De Graaf is een rechtstreeks gevolg van een mislukt overleg tussen de drie fractievoorzitters van de coalitiepartijen CDA, VVD en D66. Een overleg tussen Verhagen (CDA), Van Aartsen (VVD) en Dittrich (D66) woensdagmiddag leverde D66 het gevoel op dat de coalitiegenoten te weinig concesssies wilden doen bij de modernisering van het kiesstelsel. Kiesstelsel Bij het aftreden van minister De Graaf hebben de politieke moeilijkheden rond het nieuwe kiesstelsel een belangrijke rol gespeeld. Dat heeft de afgetreden minister van bestuurlijke vernieuwing geschreven aan premier Balkenende. "Ik heb moeten constateren dat bij de invoering van een nieuw kiestelsel geen perspectief bestaat op voldoende eenstemmigheid en draagvlak binnen de coalitie om tastbaar resultaat te bereiken." Dat maakte een verder aanblijven als minister weinig zinvol meer, concludeerde De Graaf. "Tegen deze achtergrond had ik onvoldoende mogelijkheden om de belangrijkste doelstellingen die ik bij mijn aantreden had geformuleerd te kunnen realiseren", schrijft hij aan Balkenende. Dit wierp in De Graafs ogen de vraag op of hij nog "voldoende geloofwaardig en gezagsvol kan functioneren als eerstverantwoordelijke voor bestuurlijke vernieuwing binnen het kabinet". Geloofwaardig Op een persconferentie waar hij zijn aftreden toelichtte zei De Graaf dat persoonlijke politieke geloofwaardigheid boven alles moet gaan. "Als je de vraag of je politiek geloofwaardig kunt functioneren niet voor 100 procent met 'ja' kan beantwoorden, dan moet je stoppen. Dat moment brak gisteravond aan." De voormalige minister uitte nogmaals zijn boosheid op de Pvda. "Ik neem het de PvdA buitengewoon kwalijk." Hij zei de indruk te hebben dat PvdA-senator Van Thijn en zijn fractievoorzitter Noten 's morgens al wisten wat ze 's avonds zouden gaan doen. http://www.nu.nl/news/501096/11/Mini...treedt_af.html Nou ja, geen minister van bestuurswaanzin meer. Ik zal het niet missen.
|
![]() |
|
|