![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Enter the misdienaar. ![]()
||
Citaat:
Ha Ha ![]() |
![]() |
||
Citaat:
respect idd op zijn plaats hier. Ik hoop dat jullie ooit zullen begrijpen dat er ook mensen vrijwillig misdienaar zijn en vrijwillig misdienaar blijven, laatst met een kerel gesproken die inmiddels al 34 is.. en nog steeds misdienaar ![]() oude garde
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en het betekent dus wel degelijk letterlijk voortplanten, aangezien - zoals ik al zei - Christus van jaren later is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als het adam-en-eva gedeelte had geklopt dan hadden wij niet bestaan, als het andere gedeelte klopt waren adam en eva dus niet de 1e mensen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens heeft hij daarvoor in het Jubeljaar 2000 een Mea Culpa over uitgesproken, dus dat is nou wel klaar, dacht ik zo. |
![]() |
||
Citaat:
Maar laat ik er maar niet over beginnen dat het een illusie is met alleen condooms aids een halte te roepen, er is daar veel meer aan de hand.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je een probleem als aids wil oplossen moet je kijken naar wat in de cultuur van die mensen een goede oplossing is. Niet naar wat in onze cultuur een goede oplossing is. Je moet met oplossingen komen die voor die mensen logisch in de oren klinkt. bij aids voorlichtingen wordt er vaak een bezemsteel gebruikt waar een condoom overheen wordt geschoven, als voorbeeld. Vanaf dat moment denken de mensne dat het helpt tegen aids om een condoom om een bezemsteel heen te schuiven, en de bezem naast het bed neer te zetten. Niet dat deze mensen dom zijn, maar ze hebben geen onderwijs genoten en zijn niet bekend met dit soort dingen, en je kan dat ook niet aanleren in een workshop. Gebruik van medicijnen om aids te voorkomen zal misschien beter werken, of zorgen voor meer monogamie. Dat zijn dingen waar de mensen wel mee bekend zijn. (maar dit lijkt me eigenlijk meer iets voor een nieuw topic) tuurlijk.. condoom gebruik zou natuurlijk een stap in de goede richting zijn, maar het is geen oplossing. Iets waar de meeste hulporganisaties nu ook op terugkomen.
|
Verwijderd
|
laatst gewijzigd: 04-04-2005 07:20
Moslims roemen paus als wereldleider "Onbetwist de grootste wereldleider en het mondiale geweten van onze wereld gedurende de laatste decennia." Zo noemt het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) paus Johannes Paulus II. Midden-Oosten In het CMO zijn 400 moskeeorganisaties vertegenwoordigd. "Door de moslims zal hij herinnerd worden als een oprecht mens die een sterk pleitbezorger was voor vrede in het Midden-Oosten." Uitsluiting Het CMO roemt de zaterdagavond overleden paus omdat hij 'tegen elke vorm van oorlog, discriminatie, uitsluiting, onderdrukking en tegen aantasting van menselijk leven was'. bron |
![]() |
||
Citaat:
![]() Paus normaliseerde relatie met Joodse volk * Send this page to somebody * Print this page In een schrijven aan de Apostolisch Nuntius in Den Haag, Monseigneur Bacque heeft CIDI zijn leedwezen betuigd met het overlijden van Paus Johannes Paulus II. Het CIDI prijst de overleden kerkvader voor zijn rol in de strijd tegen het communisme en in het bijzonder voor zijn grote inzet voor het normaliseren van de relaties met het Joodse volk. "Wij herinneren ons in het bijzonder het bezoek dat de Paus bracht aan de Grote Synagoge van Rome op 13 april 1986, waarbij hij de Joden 'onze oudste broeders' noemde. Hiermee stelde hij voor het eerst in de kerkgeschiedenis de Joodse religie op een zelfde niveau als het Katholicisme. Later zou de Paus, die als jonge priester in Polen de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog van dichtbij meemaakte, zich excuseren voor het lijden dat het Joodse volk in naam van het Christendom is aangedaan. Het antisemitisme noemde hij een zonde en meermalen waarschuwde hij tegen het herleven ervan. Paus Johannes Paulus II zal door het Joodse volk nooit meer worden vergeten vanwege zijn historische besluit Israel te erkennen en op 30 december 1993 officiele betrekkingen met die staat aan te knopen. In maart 2000 bracht hij een officieel bezoek aan Israel. Het beeld van een dappere, broze kerkleider die een briefje met wensen tussen de stenen van de Klaagmuur in Jeruzalem stopt, blijft diep in ons geheugen gegrift." Aldus CIDI in zijn schrijven. De condoleancebrief aan de Nuntius eindigt met katholieken veel kracht en wijsheid toe te wensen bij de verwerking van dit 'verlies voor de mensheid' en de hoop uit te spreken dat de nagedachtenis aan Johannes Paulus II ons allen tot zegen zal zijn. Bron: CIDI, 4 april 2005
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heb hem in Toronto gezien in 2002 (tijdens de WJD) en ook in Rome tijdens audientie in 2004... Die man heeft/had zo'n charisma!!!! Echt geweldig... owja, en hij heeft mij gezegend, 2 dagen voor ik geboren werd! ![]() tlijkt me ook niet makkelijk te zijn om nu Paus te worden.... Het is vrijwel onmogelijk om Johannes Paulus II te evenaren en de nieuwe Paus zal het ook heel zwaar krijgen, denk ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()