Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 21:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 22:48 :
Dat lijkt ook TOTAAL niet op het scenario van Juno.

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt namelijk, woonde samen en mijn vriendin wilde 1x per 3 weken seks.

Terwijl de relatie begonnen was als seksrelatie; ik had al mijn andere seksrelaties voor haar beëindigd.
Dan nog vind ik dat je dat je moet kiezen: óf een relatie met haar met één keer per 3 weken seks óf het uitmaken en een ander zoeken. Achter iemand's rug om met een ander rotzooien vind ik respectloos ten opzichte van je partner. En laf ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 22:14
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 22:52 :
Dan nog vind ik dat je dat je moet kiezen: óf een relatie met haar met één keer per 3 weken seks óf het uitmaken en een ander zoeken. Achter iemand's rug om met een ander rotzooien vind ik respectloos ten opzichte van je partner. En laf ook.
Respectloos? Zij wist er niks van af. en niemand die zij kende ook.
Waarom laf? Neuken is laf? Neuken buiten de deur is laf? Waarom dan?

Ik wil het best met je eens zijn maar je neemt nogal wat dingen zomaar aan.
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:19
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Je hebt haar vertrouwen geschaafd.

Hoe zou jij het vinden, als je weet dat je vriendin misschien wel door 8 andere kerels word geneukt?

Begin dan een open relatie, waar je je seksuele frustaties kwijt kan bij andere meisjes/dames die er ook behoefte aan hebben.

En niet achter iemands rug om met jan en alleman liggen krikken.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 23:14 :
Respectloos? Zij wist er niks van af. en niemand die zij kende ook.
Waarom laf? Neuken is laf? Neuken buiten de deur is laf? Waarom dan?

Ik wil het best met je eens zijn maar je neemt nogal wat dingen zomaar aan.
Júist omdat zij er niks vanaf wist. Je respecteert haar gevoelens niet en je respecteert je relatie niet. Nou ja, waarom laf? je geeft het antwoord gedeeltelijk zelf al: je vertelt haar niks, je durft het niet met haar uit te maken...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:29
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-04-2005 @ 23:19 :
Je hebt haar vertrouwen geschaafd.

Hoe zou jij het vinden, als je weet dat je vriendin misschien wel door 8 andere kerels word geneukt?

Begin dan een open relatie, waar je je seksuele frustaties kwijt kan bij andere meisjes/dames die er ook behoefte aan hebben.

En niet achter iemands rug om met jan en alleman liggen krikken.
Tegen wie heb jij 't ?
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:30
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 23:28 :
Júist omdat zij er niks vanaf wist. Je respecteert haar gevoelens niet en je respecteert je relatie niet. Nou ja, waarom laf? je geeft het antwoord gedeeltelijk zelf al: je vertelt haar niks, je durft het niet met haar uit te maken...
Heeft niks met durven te maken en alles met willen
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:30
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 23:30 :
Heeft niks met durven te maken en alles met willen
Overigens is die tegenwoordige tijd van je misplaatst, dat is 2 jaar geleden.
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 23:30 :
Heeft niks met durven te maken en alles met willen
Dan nog is het laf. Je doet iets wat niet kan achter haar rug om, iets wat zij zeker niet zou willen, alleen meer voor je eigen genot.

En dat je achter iedere opmerking een zet, zegt ook wel iets over jou en hoe je over deze dingen denkt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:33
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 23:29 :
Tegen wie heb jij 't ?
Tegen Henk Mul!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:34
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 23:31 :
Dan nog is het laf. Je doet iets wat niet kan achter haar rug om, iets wat zij zeker niet zou willen, alleen meer voor je eigen genot.

En dat je achter iedere opmerking een zet, zegt ook wel iets over jou en hoe je over deze dingen denkt.
Ja, ik heb relativeringsvermogen. Een kwaliteit die jij absoluut niet bezit.
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 23:34 :
Ja, ik heb relativeringsvermogen. Een kwaliteit die jij absoluut niet bezit.
Jij noemt het relativeringsvermogen. Ik noem het: goedpraten en afzwakken van buitengewoon slechte eigenschappen en daar vervolgens geen zak om geven.

By the way, leuk dat op basis van één onderwerp kunt oordelen over m'n relativeringsvermogen. Je komt zeker nooit op N&A en De Kantine?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:03
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 23:41 :
Jij noemt het relativeringsvermogen. Ik noem het: goedpraten en afzwakken van buitengewoon slechte eigenschappen en daar vervolgens geen zak om geven.

By the way, leuk dat op basis van één onderwerp kunt oordelen over m'n relativeringsvermogen. Je komt zeker nooit op N&A en De Kantine?
Nope. Ik observeer je gedrag hier en trek daar mijn conclusie uit
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 14-04-2005 @ 00:03 :
Nope. Ik observeer je gedrag hier en trek daar mijn conclusie uit
Je observeert mijn gedrag? Beste man, dit is een forum. Je kan mijn gedrag niet observeren. Hooguit m'n manier van posten en de inhoud van m'n posts.

Trouwens, hoe heet dat ook alweer als je uit één voorbeeld gelijk conclusies trekt? Iets met 'vooroor...'
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:24
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-04-2005 @ 00:18 :
Je observeert mijn gedrag? Beste man, dit is een forum. Je kan mijn gedrag niet observeren. Hooguit m'n manier van posten en de inhoud van m'n posts.

Trouwens, hoe heet dat ook alweer als je uit één voorbeeld gelijk conclusies trekt? Iets met 'vooroor...'
Vooroordelen! Yup, ben je erg goed in. "Vreemdgaan is laf, vreemgaan is respectloos!"

In generaliseren ook, trouwens "Er is geen excuus voor..."
Dat is dus de grap, het gebeurt wel DUS er is wel een excuus

Overigens is het observeren van je manier van posten en de inhoud van je posts het observeren van je gedrag, omdat dat de manier van communiceren is op een forum. Maar dat wist je al, en dat heeft niks met het onderwerp te maken.

Als jij in mijn gezicht spuugt tijdens het oreren zal ik dat net zo goed meenemen in mijn afweging van je argumenten. Maar je enige argument is "ik vind het dus het is zo" dus dan houdt het op. Veel plezier in 'je' topic
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 14-04-2005 @ 00:24 :
Vooroordelen! Yup, ben je erg goed in. "Vreemdgaan is laf, vreemgaan is respectloos!"
Oh, dat zijn geen vooroordelen, hoor, dat zijn de feiten, beste jongen. Dat jij die wilt ontkennen om je geweten te sussen, best hoor.

Citaat:
In generaliseren ook, trouwens "Er is geen excuus voor..."
Dat is dus de grap, het gebeurt wel DUS er is wel een excuus
Dat is een kromme redenatie. dat iets gebeurt wil niet zeggen dat er een excuus voor is. Er wordt een excuus voor bedácht, om anderen hun geweten gerust te stellen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:41
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Heb heel de discussie gelezen tussen Mark Almighty en Will, en ik ben het helemaal eens met Mark.
Zelfs al ben je niet gelukkig in je relatie, je moet maar het lef hebben om het uit te maken. Dat zal je vriend/vriendin uiteindelijk zelfs minder kwetsen dan achteraf te moeten horen dat je haar heel de tijd bedroog. Het is gewoon niet goed te praten.
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:50
Verwijderd
"Kan iemand die vaak is vreemdgegaan, nog ooit een monogame relatie krijgen?"
Ik zie niet waarom niet, mensen leren van fouten ookal kan het soms lang duren voordat ze inzien dat ze uberhaupt fout zaten. Of ze leren er niet van en het veranderd ze niet. Maar dat verschilt, dus opnieuw 'Ik zie niet waarom niet'.

Citaat:
Sitroentje schreef op 14-04-2005 @ 00:41 :
Zelfs al ben je niet gelukkig in je relatie, je moet maar het lef hebben om het uit te maken. Dat zal je vriend/vriendin uiteindelijk zelfs minder kwetsen dan achteraf te moeten horen dat je haar heel de tijd bedroog. Het is gewoon niet goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 08:00
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
OKEEEEEEEEEEEE willen mighty mark en will elkaar even buiten forumtijd in de haren vliegen. Overigens: @mightymark: jouw mening hebben we nu al genoeg gehoord als je door blijft gaan, raak ik er stellig van overtuigd dat je hem nog aan anderen OP WIL DRINGEN en dat is zeker niet de bedoeling van een genuanceerd persoon...lijkt mij

ONTOPIC: ik vind WEL dat degene die wordt bedrogen in bepaalde situaties mede-schuldig is, of in ieder geval aanleiding-gevend ( beter woord). Van een man/vrouw kan je niet verwachten zich 2 jaar lang, drie weken koest te houden, terwijl hij/zij eigenlijk iedere week/iedere dag seks wil. Je krijg dan of een gefrustreerd persoon, of iemand die vreemdgaat.

Ik heb overigens in een ver verleden zelf ook een affaire gehad, en ik ben heus niet het vleesgeworden kwaad op deze aarde. Het feit dat je het niet UIT durft te maken komt niet altijd voort uit puur egoisme, het is de angst iemand waar je veel om geeft ( ja HET KAN ookal bedrieg je deze persoon) te kwetsen.

maargoed: het is inderdaad niet goed te praten. Ik heb er van geleerd dat ik voortaan meteen duidelijk maak dat ik niet meer geloof in een puur monogame relatie. Een mens heeft nu eenmaal driften, de ene keer wat meer dan anders. Ik sluit niet uit dat ik ooit nog een gejeel monogame relatie kan krijgen, maar ik zal in ieder geval niet meer heimelijk vreemdgaan omdat ik de downside van mijn acties heb ondervonden.

De persoon over wie ik dit topic ben begonnen heeft echter NOOIT de consequenties van zijn acties ondervonden, en kennelijk komt het besef niet vanuit zichzelf dat hij verkeerd bezig is ( en dan heb ik het over het liegen NIET over het vreemdgaan).
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 08:06
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Nog een vraag aan -Will- : je hebt nu een monogame relatie, en bent dus het levende bewijs dat na een tijd van vreemdgaan, monogamie niet afgeschreven hoeft te zijn. Maar HOE is het besef bij jou gekomen? Heb je iemand er erg mee gekwetst en heb je je dat aangetrokken?

Stel: ze was er nooit achter gekomen, en jullie relatie ging om een hele andere reden uit. Was je dan nu dezelfde persoon geweest?
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 08:16
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 09-04-2005 @ 15:19 :
Het lijkt me waarschijnlijker dat zij hem zélf wil, voor zich alleen.
Ja, en dat hij dan niet meer vreemdgaat. Hoe hypocriet ben je
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:10
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-04-2005 @ 09:00 :
OKEEEEEEEEEEEE willen mighty mark en will elkaar even buiten forumtijd in de haren vliegen. Overigens: @mightymark: jouw mening hebben we nu al genoeg gehoord als je door blijft gaan, raak ik er stellig van overtuigd dat je hem nog aan anderen OP WIL DRINGEN en dat is zeker niet de bedoeling van een genuanceerd persoon...lijkt mij
Dit is een forum, bedoeld om je mening te vertellen aan anderen. Als Mark die mening nog meer wil verduidelijken of wil vertellen waarom hij het niet met iemand eens is, dan kan dat toch?
Plus, als jij vindt dat Mark in dit topic zijn mening niet meer mag geven, dan mag Will dat ook niet meer, hij heeft ook al genoeg gepost in dit topic en zijn mening 'opgedrongen aan anderen'. Lijkt mij...
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 11:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-04-2005 @ 09:00 :
OKEEEEEEEEEEEE willen mighty mark en will elkaar even buiten forumtijd in de haren vliegen. Overigens: @mightymark: jouw mening hebben we nu al genoeg gehoord als je door blijft gaan, raak ik er stellig van overtuigd dat je hem nog aan anderen OP WIL DRINGEN en dat is zeker niet de bedoeling van een genuanceerd persoon...lijkt mij
Hou jij even je mond, ja! Er gaan hier mensen met mij in discussie en dan is het ronduit onbeleefd om ze niet van repliek te dienen. Ik ga op deze mensen in. Dat heeft niks met mening opdringen te maken. Ik ben toevallig een andere mening toegedaan dan jij. Als ik dezelfde mening had gehad als jij, was je vast niet zo tegen me uitgevlogen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 11:50
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 14-04-2005 @ 11:10 :
Dit is een forum, bedoeld om je mening te vertellen aan anderen. Als Mark die mening nog meer wil verduidelijken of wil vertellen waarom hij het niet met iemand eens is, dan kan dat toch?
Plus, als jij vindt dat Mark in dit topic zijn mening niet meer mag geven, dan mag Will dat ook niet meer, hij heeft ook al genoeg gepost in dit topic en zijn mening 'opgedrongen aan anderen'. Lijkt mij...
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-04-2005 @ 12:13 :
Hou jij even je mond, ja! Er gaan hier mensen met mij in discussie en dan is het ronduit onbeleefd om ze niet van repliek te dienen. Ik ga op deze mensen in. Dat heeft niks met mening opdringen te maken. Ik ben toevallig een andere mening toegedaan dan jij. Als ik dezelfde mening had gehad als jij, was je vast niet zo tegen me uitgevlogen.
Heb niks tegen jullie Mark Almighty en Will; zijn volgens mij alletwee redelijke kerels.

Maar heu .. wat jullie (iig. op deze pagina) over en weer doen zou ik geen goede gezonde discussie meer willen noemen.. Gaat er niet zozeer om dat jullie je mening (op elkaar) geven, maar meer de manier waarop 't gebeurt en 't gevoel wat er bij broeit .. dat niet echt positiever word.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
hè gezellig hier

ontopic: ik denk dat iemand die al vaak is vreemdgegaan ooit nog wel een monogame relatie KAN krijgen, maar ik denk niet dat het vaak gebeurt.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:07
Verwijderd
ik vroeg me heel even af of je die jongen er eens op aangesproken hebt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 14-04-2005 @ 09:00 :
ONTOPIC: ik vind WEL dat degene die wordt bedrogen in bepaalde situaties mede-schuldig is, of in ieder geval aanleiding-gevend ( beter woord). Van een man/vrouw kan je niet verwachten zich 2 jaar lang, drie weken koest te houden, terwijl hij/zij eigenlijk iedere week/iedere dag seks wil. Je krijg dan of een gefrustreerd persoon, of iemand die vreemdgaat.
Dit vind ik echt onzin. Er zijn personen die gewoon toch om iemand geven, en het dan maar accepteren dat ze geen of minder seks hebben. Hiervoor hoef je echt niet meteen vreemd te gaan! Het draait immers niet alleen nog maar om de seks lijkt mij, als je 2 jaar iets met elkaar hebt.

Verder kan iemand er niet mee omgaan, met zijn te weinige seks, dan moet diegene erover nadenken om het uit te maken! Dat klopt er toch iets niet, als je vreemd ''moet gaan'' om gelukkig te blijven.
Dus niet vreemdgaan, maar uitmaken in zo'n geval!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:21
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
devilious schreef op 14-04-2005 @ 13:07 :
ik vroeg me heel even af of je die jongen er eens op aangesproken hebt
dan klapt'ie dicht. Het is alleen op een grappige luchtige manier aan bod gekomen. maar zal m vanavond eens vragen of hij wel weet waar hij mee bezig is.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:21
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-04-2005 @ 09:00 :
ONTOPIC: ik vind WEL dat degene die wordt bedrogen in bepaalde situaties mede-schuldig is, of in ieder geval aanleiding-gevend ( beter woord). Van een man/vrouw kan je niet verwachten zich 2 jaar lang, drie weken koest te houden, terwijl hij/zij eigenlijk iedere week/iedere dag seks wil. Je krijg dan of een gefrustreerd persoon, of iemand die vreemdgaat.

Wat een kutopmerking zeg. Aanleiding gevend, christ.

Weet jij hoe het is om bedrogen te worden door iemand waar je voor door het vuur zou gaan, waarvan je denkt dat jullie voor elkaar gemaakt zijn, dat die persoon te vertrouwen is, waarvan je denkt dat jullie altijd alles voor elkaar over is?

Nee? Hou dan in godsnaam je smoel en ga wat nuttigs doen ofzo.

Afgezien van dat jij bent net zo fout als die jongen. En dat heet zielig en diep triest.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Er zijn gevallen denkbaar dat een relatie je niet helemaal geeft wat je zoekt, maar niet slecht genoeg is om het bijltje er maar bij neer te gooien. En dat kan heel lang doormodderen, je accepteert het, vaak zijn de omstandigheden niet ideaal, heb je het te druk, of geen tijd voor elkaar. En dan opeens is daar die vonk voor iemand anders, als je het echt niet verwacht. Want je hebt toch al een partner? Hoe kan dat dan zomaar opeens? De een rent meteen weg, de ander wordt verliefd en duikt er toch het bed mee in en wordt dan pas wakker. Moet dan kiezen. Veel mensen beschouwen die keer vreemdgaan ook als een waarschuwing, een teken aan de wand, dat het nu blijkbaar echt niet goed gaat en dat het tijd is om eens aan die relatie te gaan werken. Die mensen zijn zeer wel in staat om daarna weer door te gaan met hun monogame status. En als die relatie het toch niet redt, kunnen ze met de volgende wel monogaam blijven, want die zijn door schade en schande wijs geworden..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:57
elledc
elledc is offline
Citaat:
juno schreef op 14-04-2005 @ 18:40 :
Er zijn gevallen denkbaar dat een relatie je niet helemaal geeft wat je zoekt, maar niet slecht genoeg is om het bijltje er maar bij neer te gooien. En dat kan heel lang doormodderen, je accepteert het, vaak zijn de omstandigheden niet ideaal, heb je het te druk, of geen tijd voor elkaar. En dan opeens is daar die vonk voor iemand anders, als je het echt niet verwacht. Want je hebt toch al een partner? Hoe kan dat dan zomaar opeens? De een rent meteen weg, de ander wordt verliefd en duikt er toch het bed mee in en wordt dan pas wakker. Moet dan kiezen. Veel mensen beschouwen die keer vreemdgaan ook als een waarschuwing, een teken aan de wand, dat het nu blijkbaar echt niet goed gaat en dat het tijd is om eens aan die relatie te gaan werken. Die mensen zijn zeer wel in staat om daarna weer door te gaan met hun monogame status. En als die relatie het toch niet redt, kunnen ze met de volgende wel monogaam blijven, want die zijn door schade en schande wijs geworden..
Hier spreek je van eenmalig vreemdgaan.
Ik denk dat de situatie volledig anders is als het iemand is die vaker vreemdgaat. Dan lijkt het me niet dat deze wijzer wordt door zijn daden, integendeel.
Stel ik leer iemand kennen en vind die wel leuk en ik kom te weten dat diegene een slechte reputatie heeft (vaak vreemdgegaan), dan zou ik toch niet meteen iets willen met diegene, wetende dat hij in herhaling kan vallen.

Laatst gewijzigd op 14-04-2005 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 21:20
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 22:34 :
Welke is erger dan?

Een semi-stabiele relatie 'erbij' of aan je impulsen toegeven?
een "semi-stabiele relatie "erbij" natuurlijk
aan je impulsen toegeven vind k nog niet eens zon drama
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 14-04-2005 @ 13:21 :
dan klapt'ie dicht. Het is alleen op een grappige luchtige manier aan bod gekomen. maar zal m vanavond eens vragen of hij wel weet waar hij mee bezig is.
oke laat het ff weten hoe het gegaan i, want ik vind het eerlijk geegd respectloos
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 14-04-2005 @ 09:00 :


ONTOPIC: ik vind WEL dat degene die wordt bedrogen in bepaalde situaties mede-schuldig is, of in ieder geval aanleiding-gevend ( beter woord). Van een man/vrouw kan je niet verwachten zich 2 jaar lang, drie weken koest te houden, terwijl hij/zij eigenlijk iedere week/iedere dag seks wil. Je krijg dan of een gefrustreerd persoon, of iemand die vreemdgaat.
Tenzij degene waarmee de vreemdgaande persoon in kwestie een relatie mee is een tiranniserende heks is, vind ik het geen stijl om te zeggen dat degene die wordt bedrogen schuld heeft. En bovendien, als het schort aan je relatie, praat er dan over. Werkt dat niet, wees dan een man en maak het uit. Maar ga niet over op de meest laffe methode voor het 'oplossen' van relatieproblemen. Maar als je de ander niets laat weten van waar je mee zit, hoe moet ze dan in godsnaam kunnen voorkomen dat je vreemdgaat? En hoe kan ze dan in hemelsnaam aanleiding geven als ze niet weet wat ze fout doet? Communicatie is echt het allerbelangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-04-2005 @ 23:11 :
Tenzij degene waarmee de vreemdgaande persoon in kwestie een relatie mee is een tiranniserende heks is, vind ik het geen stijl om te zeggen dat degene die wordt bedrogen schuld heeft. En bovendien, als het schort aan je relatie, praat er dan over. Werkt dat niet, wees dan een man en maak het uit. Maar ga niet over op de meest laffe methode voor het 'oplossen' van relatieproblemen. Maar als je de ander niets laat weten van waar je mee zit, hoe moet ze dan in godsnaam kunnen voorkomen dat je vreemdgaat? En hoe kan ze dan in hemelsnaam aanleiding geven als ze niet weet wat ze fout doet? Communicatie is echt het allerbelangrijkste.
Woord omhoog!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:48
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
juno schreef op 14-04-2005 @ 18:40 :
Er zijn gevallen denkbaar dat een relatie je niet helemaal geeft wat je zoekt, maar niet slecht genoeg is om het bijltje er maar bij neer te gooien. En dat kan heel lang doormodderen, je accepteert het, vaak zijn de omstandigheden niet ideaal, heb je het te druk, of geen tijd voor elkaar. En dan opeens is daar die vonk voor iemand anders, als je het echt niet verwacht. Want je hebt toch al een partner? Hoe kan dat dan zomaar opeens? De een rent meteen weg, de ander wordt verliefd en duikt er toch het bed mee in en wordt dan pas wakker. Moet dan kiezen. Veel mensen beschouwen die keer vreemdgaan ook als een waarschuwing, een teken aan de wand, dat het nu blijkbaar echt niet goed gaat en dat het tijd is om eens aan die relatie te gaan werken. Die mensen zijn zeer wel in staat om daarna weer door te gaan met hun monogame status. En als die relatie het toch niet redt, kunnen ze met de volgende wel monogaam blijven, want die zijn door schade en schande wijs geworden..
je weet er nog al veel vanaf zo te horen...
of heb je het nou niet alleen over jezelf? denk je dat het ook opgaat voor iemand anders omdat jij er toevallig 1x sex mee heb gehad?
hoop je nou erop dat de relatie kapot gaat zodat jij er nog verder mee aan de haal kunt gaan & plezier mee kunt hebben?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:49
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
rodina schreef op 14-04-2005 @ 18:21 :
Wat een kutopmerking zeg. Aanleiding gevend, christ.

Weet jij hoe het is om bedrogen te worden door iemand waar je voor door het vuur zou gaan, waarvan je denkt dat jullie voor elkaar gemaakt zijn, dat die persoon te vertrouwen is, waarvan je denkt dat jullie altijd alles voor elkaar over is?

Nee? Hou dan in godsnaam je smoel en ga wat nuttigs doen ofzo.

Afgezien van dat jij bent net zo fout als die jongen. En dat heet zielig en diep triest.
HÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉLEMAAL MEE EENS!!!

waarom elders iemand zoeken om mee te kunnen rotzooien als je zelf al een partner hebt???
of andersom: waarom iemand zoeken die zélf al een partner heeft en daar vervolgens op inspelen?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 16:40
a girl
a girl is offline
inderdaad: het kan best wel zijn dat de persoon die bedriegt niet meer tevreden is met zijn/haar relatie, voor welke reden dan ook, maar hoe hij/zij daarop reageert is VOLLEDIG zijn verantwoordelijkheid en niet die van de persoon die bedrogen wordt.
er zijn meerdere mogelijkheden om erop te reageren en iets achter die persoon zn rug om doen, waarvan je weet dat zij heel gekwetst zou zijn, moest zij het te weten komen, is toch sowieso fout?
zelfs ook in die situatie die juno beschreven heeft: hier handelt de jongen ook totaal uit eigenbelang: hij wil niet de relatie doorbreken, hij wil wel meer seks, en dus kiest hij ervoor om haar te bedriegen, terwijl hij weet dat zij een monogame relatie wil. Hij kiest voor zn eigen zin en negeert wat zij wil.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 16:56
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik persoonlijk zie het onderscheid tussen een open relatie en vreemdgaan niet. In beide gevallen rommel je met anderen dan je eigen partner. Als het mag in de sexclub, dan mag het toch ook ergens anders? En als de een het mag, mag de ander het ook, toch? In alle gevallen is het immers niet de bedoeling om de relatie te ondermijnen.

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:40
Gambokkur
Gambokkur is offline
wie zegt dat zijn lief dat een probleem vindt ?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:23
a girl
a girl is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2005 @ 17:56 :
Ik persoonlijk zie het onderscheid tussen een open relatie en vreemdgaan niet. In beide gevallen rommel je met anderen dan je eigen partner. Als het mag in de sexclub, dan mag het toch ook ergens anders? En als de een het mag, mag de ander het ook, toch? In alle gevallen is het immers niet de bedoeling om de relatie te ondermijnen.
dat is net het punt: het gebeurt achter haar rug, in een open relatie niet. in het ene geval weet ze wat ze aan haar vriend heeft, in het andere niet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
a girl schreef op 13-07-2005 @ 19:23 :
dat is net het punt: het gebeurt achter haar rug, in een open relatie niet. in het ene geval weet ze wat ze aan haar vriend heeft, in het andere niet
Inderdaad. In een open relatie wéét je van de ander dat deze ook seks met anderen kan hebben. Als mijn vriendje me zegt dat hij geen seks met anderen wil en zal hebben en het dan tóch doet, bedriegt hij me. Dat gedeelte weegt denk ik bijna zwaarder dan het feit dat hij iemand anders wil.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:51
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik denk dat het met verschillende factoren te maken heeft. Zijn persoonlijkheid, de relatie die hij op dat moment heeft, met wie hij dat heeft, de regelmaat waarin hij vreemdgaat en met wie.
Ik kan me voorstellen dat iemand op zijn 25e een keer is vreemdgegaan in de discotheek en vijf jaar later in een compleet andere relatie wél monogaam is.

Iemand, zoals de jongen die jij beschrijft, die al drie jaar regelmatig en met vaste sekspartners vreemdgaat, lijkt mij in déze relatie niet meer te redden. Elke relatie is een nieuw verhaal, met een nieuw persoon en waarin beide personen veranderen, dus het zou goed mogelijk zijn dat hij in een andere relatie trouw is.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:39
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Iemand die vreemdgegaan is kan een monogame relatie krijgen, maar de kans is groter dat het niet zal lukken.
__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:06
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Morgan schreef op 13-07-2005 @ 21:03 :
Inderdaad. In een open relatie wéét je van de ander dat deze ook seks met anderen kan hebben. Als mijn vriendje me zegt dat hij geen seks met anderen wil en zal hebben en het dan tóch doet, bedriegt hij me. Dat gedeelte weegt denk ik bijna zwaarder dan het feit dat hij iemand anders wil.
Ik doelde op de relatie van XQseMe2 en haar vriendje. Ze hebben wel een open relatie, rommelen allebei met anderen, zoeken dat zeer actief op, gaan naar sexclubs, zitten allebei in de erotische business. Wat je noemt een ruimdenkend stel. Ze was bovendien ook vanaf het begin op de hoogte. En dan nu opeens stennis trappen en klagen over wroeten in relaties en vreemdgaan. Gooi het maar in mijn pet (en zoek het lekker zelf uit, die relatie is toch al gedoemd, als ze in wezen zo verschillend zijn).

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:10
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 14:22 :
En jij -of iemand anders- hebt dat arme meiske na 3 jaar nog niks verteld??
Ehm, waarom uberhaupt willen bemoeien in iemand anders zijn liefde leven?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 14-07-2005 @ 12:10 :
Ehm, waarom uberhaupt willen bemoeien in iemand anders zijn liefde leven?
Omdat je vriendin of kennissen wilt helpen misschien, advies geven, of beschermen? Tis maar een wilde gok hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:03
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
ja natuurlijk kan dat.

Ts: ik vind je een behoorlijke trut als je mede schuldige bent aan de vreemdgaan praktijken van je vriend. Trouwens, alleen omdat je haar niet kent, wil nog niet zeggen dat je het daarom maar niet verteld. Ik zou tegen hem zeggen "jij verteld het haar of ik"

Wat een sukkel
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 12:06 :
Ik doelde op de relatie van XQseMe2 en haar vriendje. Ze hebben wel een open relatie, rommelen allebei met anderen, zoeken dat zeer actief op, gaan naar sexclubs, zitten allebei in de erotische business. Wat je noemt een ruimdenkend stel. Ze was bovendien ook vanaf het begin op de hoogte. En dan nu opeens stennis trappen en klagen over wroeten in relaties en vreemdgaan. Gooi het maar in mijn pet (en zoek het lekker zelf uit, die relatie is toch al gedoemd, als ze in wezen zo verschillend zijn).
Ok, ik bedoel dan alleen dat het in hun geval gewoon geen vreemdgaan was, wat haar vriendje deed.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:31
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
juno schreef op 14-07-2005 @ 12:06 :
Ik doelde op de relatie van XQseMe2 en haar vriendje. Ze hebben wel een open relatie, rommelen allebei met anderen, zoeken dat zeer actief op, gaan naar sexclubs, zitten allebei in de erotische business. Wat je noemt een ruimdenkend stel. Ze was bovendien ook vanaf het begin op de hoogte. En dan nu opeens stennis trappen en klagen over wroeten in relaties en vreemdgaan. Gooi het maar in mijn pet (en zoek het lekker zelf uit, die relatie is toch al gedoemd, als ze in wezen zo verschillend zijn).
lieve schat,
jij trekt conclusies over zaken waar je geen verstand van hebt.
zoals onze relatie in elkaar steekt, weet je nix van, want je hoort het maar van 1 kant en ook nog niet eens alles (ookal denk jij van wel).
de rest kijk je met eigen ogen naar en jij trekt daaruit een conclusie, waarvan je niet eens weet of die wel klopt of niet.

daarnaast was ik niet vanaf heb begin op de hoogte, ik wist van jullie contact maar niet dat jullie iets zouden doen qua sex met elkaar,
daar kwam ik dus later achter toen het al gebeurd was.
dat is lullig...

verder geef ik niet jouw de schuld, maar hem.
ik ben boos op hém, en daarnaast kan ik jou nu ff niet luchten of zien omdat jij in dit verhaal 'the other woman' bent.
en al helemaal schiet jij bij mij in het verkeerde keelgat als jij ook nog ns denkt in het recht te staan om mij relatie advies te geven,
je snapt toch wel dat dat héél verkeerd overkomt en jij toch écht ff een stapje terug moet doen??!
als ik dan op de sarcastische toer ga en op allerlei berichten van jou heel sarcastisch ga reageren...nja..dat kun je op je vingers uittellen.

iedere malloot voelt dat aan, dus mag ervan uitgaan dat jij dat ook wel zou snappen.
that's all
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 17:00
Verwijderd
Ik heb alleen de openingspost gelezen en heb één klein iets te zeggen.. namelijk, dat ik in ieder geval één jongen ken die altijd ontrouw was in relaties tot hij zijn huidige vriendin ontmoette.. Inmiddels zijn ze een paar jaar samen, en ook al blijft hij een enorme flirt en gaat hij heel erg close om met meisjes, hij is haar nog steeds trouw gebleven en sinds twee dagen wonen ze samen.

Ik denk dat het ook is dat zij totaal niet jaloers is en hem eigenlijk alle vrijheid geeft om te flirten en meisjes aan te halen, hij daardoor ook veel minder in de verleiding komt te ver te gaan.. maar dat is maar een theorie..

Overigens.. ben ik nou de enige die weleens bedrogen is, die er niet helemaal heartbroken van was? Ik was echt heel verliefd op die jongen, maar ik begreep gewoon dat het niet zo simpel was als 'hij is verliefd op mij dus doet hij niets'. Neuj, ik heb twee traantjes erom gelaten en daarna hebben we het uitgepraat en zijn vrolijk verder gegaan.. Het heeft me echt totaal niet geschaadt, ook mijn vertrouwen in andere jongens niet. Mja, ik vind dan ook dat omstandigheden, manier van ermee omgaan en dat alles ertoe doet.. en óók dat de partner een soort 'schuld' kan hebben. Maar dan in de zin dat de relatie gewoon niet goed zit en dáár hebben altijd twee schuld aan, het is echt niet zo dat dat direct reden geeft om vreemd te gaan want dat doet natuurlijk niet iedereen bij elk hobbeltje in de weg.

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 17:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.