Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 16:49
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik zie niet wat je bedoelt?
Oud 17-05-2005, 16:51
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Snow White schreef op 17-05-2005 @ 17:18 :
my god. 3 t/m9 en dan al orgies hebben met jan en alleman. de wens hebben de teen van je broertje in je vagina te hebben. na deze post denk ik alleen maar; yab-yum , get some help.
Ik vind dit echt verre van normaal. Ik ken niemand maar dan ook niemand die dit heeft meegemaakt en ook heb ik er nog nooit van gehoord dat zulke dingen voorkwamen in het leven van zo'n jong kind.

my god zeg
Ik heb geen hulp nodig hoor, want ik heb het erg naar mijn plezier gehad en er niks aan over gehouden.
Het klinkt alleen maar bizar (en dat geef ik toe), omdat je inmiddels zoveel normen en waarden hebt gevormd en een zeker schaamtegevoel kent, + gevoelens van wat hoort en wat niet.
Toen ik 3 was en mijn broertje zulke dingen vroeg had ik dat dus nog niet, en deed ik gewoon wat ik lekker vond. Vind je dat niet logisch dan? Of kun je je zo slecht inleven in de gevoelswereld van een klein meisje?
Oud 17-05-2005, 17:17
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 17-05-2005 @ 17:51 :
Ik heb geen hulp nodig hoor, want ik heb het erg naar mijn plezier gehad en er niks aan over gehouden.
Het klinkt alleen maar bizar (en dat geef ik toe), omdat je inmiddels zoveel normen en waarden hebt gevormd en een zeker schaamtegevoel kent, + gevoelens van wat hoort en wat niet.
Toen ik 3 was en mijn broertje zulke dingen vroeg had ik dat dus nog niet, en deed ik gewoon wat ik lekker vond. Vind je dat niet logisch dan? Of kun je je zo slecht inleven in de gevoelswereld van een klein meisje?
Het is heus niet zo dat ik niet begrijp dat een klein meisje aan zichzelf zit en wat voelt. Het is bewezen dat kleine baby's dit ook al doen, en die hebben al totaal geen enkel voorbeeld van seks of iets in die richting meegekregen. In die zin snap ik het dus echt wel. Kleine jongetjes voelen zelf ook een beetje. Maar het gaat mij om het punt dat meerdere kinderen samen en de dingen die jij beschrijft gewoon echt niet in dat straatje thuishoren mijns ziens. Dat strookt gewoon echt niet met wat ik normaal vind. Een deel van mij is het er wel mee eens dat normen en waarden opgedrongen worden en dat een kind zulke dingen doet puur omdat hij/zij zich ontwikkeld maar niet in die mate die jij noemt. Ik vind wat dat betreft dat je echt eens moet gaan kijken wat hier normaal aan is en wat te ver gaat.
Oud 17-05-2005, 18:32
Verwijderd
Het is niet dat ik me 'zo slecht in kan leven in de gevoelswereld van een klein meisje', maar volgens mij is het ook niet geheel normaal...sowieso niet dat je ouders er niet op reageerden (je vader deed het immers ook?). Kinderen groeien nog altijd op in een maatschappij, ik vind dat je een kind, en ook een kind van 3, bepaalde normen en waarden bij moet brengen (en dus ipv er aan mee te werken zeggen dat dat niet hoort, je hoeft daarbij niet boos te worden). En je kind 'helpen' bij dergelijke dingen vind ik alles behalve normaal. Als een ouder seksuele handelingen verricht (en dat klinkt misschien extreem, maar goed, om het duidelijk te maken dan maar) met zijn of haar kind vind ik dat gewoon fout. Ook al kom je met 'excusen' als "maar ik wilde het zelf" ed. (Dat is dan dus niet echt een fout van het kind, maar wel van de ouder. Vind ik.)

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:06
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Snow White schreef op 17-05-2005 @ 18:17 :
Het is heus niet zo dat ik niet begrijp dat een klein meisje aan zichzelf zit en wat voelt. Het is bewezen dat kleine baby's dit ook al doen, en die hebben al totaal geen enkel voorbeeld van seks of iets in die richting meegekregen. In die zin snap ik het dus echt wel. Kleine jongetjes voelen zelf ook een beetje. Maar het gaat mij om het punt dat meerdere kinderen samen en de dingen die jij beschrijft gewoon echt niet in dat straatje thuishoren mijns ziens. Dat strookt gewoon echt niet met wat ik normaal vind. Een deel van mij is het er wel mee eens dat normen en waarden opgedrongen worden en dat een kind zulke dingen doet puur omdat hij/zij zich ontwikkeld maar niet in die mate die jij noemt. Ik vind wat dat betreft dat je echt eens moet gaan kijken wat hier normaal aan is en wat te ver gaat.
Ok, maar waar ligt de grens dan + waarom gaan kindertjes (zoals ik) dan toch verder?
Oud 17-05-2005, 21:07
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-05-2005 @ 19:32 :
Het is niet dat ik me 'zo slecht in kan leven in de gevoelswereld van een klein meisje', maar volgens mij is het ook niet geheel normaal...sowieso niet dat je ouders er niet op reageerden (je vader deed het immers ook?). Kinderen groeien nog altijd op in een maatschappij, ik vind dat je een kind, en ook een kind van 3, bepaalde normen en waarden bij moet brengen (en dus ipv er aan mee te werken zeggen dat dat niet hoort, je hoeft daarbij niet boos te worden). En je kind 'helpen' bij dergelijke dingen vind ik alles behalve normaal. Als een ouder seksuele handelingen verricht (en dat klinkt misschien extreem, maar goed, om het duidelijk te maken dan maar) met zijn of haar kind vind ik dat gewoon fout. Ook al kom je met 'excusen' als "maar ik wilde het zelf" ed. (Dat is dan dus niet echt een fout van het kind, maar wel van de ouder. Vind ik.)
Uh, ik heb er bij gezet dat mijn ouders wel zeiden dat het niet mocht, en er zeker niet blij mee waren. Van mijn escapades met vriendinnetjes wisten ze tot voor kort niks af, dat deed ik stiekem.
Oud 17-05-2005, 22:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 17-05-2005 @ 17:49 :
Ik zie niet wat je bedoelt?
Topic-vraag: 'Wat wil je op dit moment het liefst?'

Antwoord: 'Sex'.

Leeftijd: 15.

Ik noem dat ironie.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 04:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-05-2005 @ 23:13 :

Ik noem dat ironie.
Is ook wel ironisch, .
Oud 18-05-2005, 04:13
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-05-2005 @ 23:13 :

Ik noem dat ironie.
Was ik toen 15? Weet je t wel zeker?
Oud 22-05-2005, 00:19
Verwijderd
Om even weer on topic te gaan dit:
Alle kleine kinderen zijn onbewust bezig hun lichaam te ontdekken, zo ook hun geslachtsdelen. Ze kennen nog geen gene dus doen alles ongegeneerd. Zo zijn ze op een gegeven moment ook geïnteresseerd in het lichaam van anderen, jongetjes en meisjes. Het ene kind gaat hierbij verder dan het andere kind. Dit gaat vanzelf over, wanneer het kind in ziet, dat het toch eigenlijk niet zo goed is, zich gaan schamen, enz. Normaliter is dit rond een jaar of 8. Bij sommige kinderen valt dit wat later.
Zo lang er niets gebeurt wat tegen de zin in is, is dit niet erg. Wanneer er wel dingen gebeuren tegen de zin in, kan een kind daar een trauma aan overhouden. Meestal is wel aan een kind te merken als er iets aan de hand is. Het is best bijzonder dat je jochie dit heeft gezegd en het is ook zeker iets wat serieus genomen moet worden. Boeken erover weet ik niet, sorry. Maar het moet wel in de gaten gehouden worden.

P.S. het leeftijdsverschil vind ik wel een beetje groot. Meestal is het onder kindertjes van dezelfde leeftijd en is het eerder de kleinste die ermee komt dan de oudere omdat die al meer over zichzelf te weten is gekomen tijdens zijn/haar leven.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-05-2005 @ 05:13 :
Was ik toen 15? Weet je t wel zeker?
Je quote me 2 keer met hetzelfde en geeft 2 verschillende antwoorden? En hoezo: 'was ik toen 15'? Was je 15 toen je... wat? I'm lost...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:00
Verwijderd
Ik bedacht me een aantal jaren geleden dat ik eigenlijk jarenlang seksueel misbruikt ben vroeger.
T klinkt misschien raar zo, maar ik heb het eigenlijk nooit echt zo gezien.
Maar het verklaart wel, waarom ik niet zo goed tegen aanrakingen soms kan en dat ik soms al snel bang ben enzo.
Het begon in groep 3 en het duurde tot groep 7.
Het was een jongen uit mijn klas.
In groep 3 begon hij met tegen met aanrijen en daarna ook nog en in mijn borsten (toen ik ze een beetje kreeg tenminste) en daar onder proberen aan tezitten en zich tegen me aandrukken.
Dit is gestopt in groep 7 toen mijn ouders naar de school zijn gegaan en toen heeft de directeur tegen hem gedreigd dat ik anders aangifte zou gaan doen.
Eigenlijk heeft mij dit best getekend...

@ ts: zorg echt dat het ophoudt, want kind kan er een trauma aan overhouden!!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:04
Egarim
Egarim is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 30-05-2005 @ 22:00 :
Ik bedacht me een aantal jaren geleden dat ik eigenlijk jarenlang seksueel misbruikt ben vroeger.

Citaat:
lise_smiles schreef op 30-05-2005 @ 22:00 :
Eigenlijk heeft mij dit best getekend...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 22:48
Verwijderd
nou ik zou er niet om lachen als ik jou was...
Kijk, als klein kind zie je het niet serieus in. Je ziet het als een vervelende jongen die de hele tijd vervelend doet en aan je probeert te zitten en dat ook werkelijk doet. Je verandert je gedrag om het te voorkomen. Maar wat er werkelijk aan de hand is heb je eigenlijk niet door. Je weet immers niet anders. Daarna word je ouder, die jongen verdwijnt, want hij gaat naar een andere school dan jij. Je blijft altijd bang voor hem als je hem op straat tegenkomt, maar goed. Daarna ga je dingen horen, over seksueel misbruik en dat soort dingen. En dan ga je je beseffen wat het was wat die jongen met je deed en hoe verkeerd het wel niet was. En in wat voor situatie je zat. En dat besef had ik een aantal jaar geleden...
snap?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten